eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
221 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از تجویزهای صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد ایران، افزایش نرخ ارز بوده است. خاطرم هست چند سال پیش مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی IMF رسما توصیه کرد که ایران "برای کنترل نرخ تورم، نرخ رسمی ارز را تا سطح نرخ بازار افزایش دهد". نئولیبرال‌هاای وطنی نیز همین نسخه را پیاده کردند و قیمت ارز را افزایش دادند و ارزش ریال را بیش از پیش تضعیف کردند. یکی از استدلال‌های واژگونی که برای این کار از طرف آقای مسعود نیلی ارائه شد، این بود که افزایش نرخ ارز در جهت حمایت از تولید داخلی در برابر رقبای خارجی و توسعه صادرات است. در این سخنرانی که سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه شد، به بررسی منطق حاکم بر این استدلال پرداخته‌ام. اخیرا دیدم که این‌بار، نئولیبرال‌های ریشدار سخنان IMF و جناب نیلی را تکرار می‌کنند. بازبینی این ۷ دقیقه خالی از لطف نیست. جبرائیلی 🆔 @h_falahati
. 🔹رذالت اردوگاه دروغ، حد و مرز نمی شناسد. آنها مدعی شدند سخنگوی دولت، راحت از شلیک به مردم و کشتن آنها حرف زده است! 🔹علت عصبانیت شان این است که دهها نفر از مدافعان امنیت مظلومانه به شهادت رسیدند، اما دست به اسلحه نشدند، و بدین ترتیب، نقشه دشمن برای کشته سازی و موج سواری پیش نرفت. 🔹عصبانی اند چون سخنگوی دولت گفته است: 🔻"چرا با آشوبگران مماشات صورت می‌گیرد؟ من اصولا معترضین را دشمن نمی‌دانم و اصل براین است که فرزندان خطاکار ما هستند. 🔻استراتژی دشمن این است که دولت را به جان و این بچه‌ها را به جان دولت بیندازد. اتفاقا دولت تمام تلاش خود را کرده که در تله دشمن نیفتد و دلیل اینکه گفته می‌شود مماشات صورت می‌گیرد این است که در تله دشمن نیفتیم. 🔻برای دولت مثل آب خوردن بود که از همان روز‌های اول اجازه دهد تا نیروی انتظامی از گلوله‌های جنگی استفاده کند و هرکسی را به خیابان آمد بزنند و اینطور مردم بترسند و در خانه خارج نشوند؛ 🔻اما دولت هرگز چنین کاری نمی‌کند؛ چون معترضین را و خود می‌داند و اصلا کلی روی این افراد صورت گرفته تا مشکلات کشور را برطرف کنند". محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار خانواده برخی از شهدا با خانواده شهید «علی‌وردی» 🔹همسر شهید مهدی باکری خطاب به مادرشهید آرمان علی وردی: به شما تبریک میگیم با مدال افتخاری که به درب خانه شما زده شده است. @TasnimNews 🖋 اگر این محجبه ها و مومنه ها نبودند آرمان تربیت نمی شد! از دامن این هاست که آرمان تولید می شود، دست نایافتنی می شود و تا قله می رود! حجاب امروز شعیره است! مرز است! معیار است! تقلیل حجاب به لباس و پوشش نفهمی است! 🆔 @h_falahati
میان تمام اقوال و افعال و کنش‌های یک سیاستمدار با مسائل و نیازهای اولویت‌دار مردم، باید یک رابطه ملموس و معنی‌دار برقرار باشد تا بتوان از "دستاورد" سخن گفت و آن را مبنایی برای تسخیر قلوب و اذهان قرار داد. خارج از چنین رابطه‌ای، "دستاورد" را تحصیل که هیچ، تعریف هم نمی‌توان کرد؛ چه رسد به تبلیغ! ناظر به نیاز ملت، اهدافی تعیین کنید. برای تحقق این اهداف پروژه‌ تعریف کنید. در راس اجرای این پروژه‌ها قرار بگیرید. با مردم درباره آنها حرف بزنید. آینده را برایشان ترسیم کنید. جلسات و بازدیدهایتان مرتبط با این پروژه‌ها باشد. در طول مسیر از موفقیت‌ها و ناکامی‌ها و نهایتا از دستاوردها بگویید. جبرائیلی 🖋 مشکل آن است که سیاست مدار برآمده از یک کنش فکری در فضای معرفی و تصمیم فراخ که بتوان به مقایسه نشست، نیست! دائما یا جریانات به دوقطبی روی می آورند و یا لولوهراسی می کنند!! آن وقت حتی افراد عاقل و اهل دوراندیشی نیز نمی توانند از انتخاب سخن بگویند! این سال‌های اخیر هم مداخلات استکباری توسط عده ای پیاده نظام آن در داخل جریان انتخابات در کشور را به انحراف می برد! این می شود که می بینیم نتیجه لیست سازی ها و لولوهراسی با دو قطبی کاذب چپ و راست چندان تفاوتی ندارد؟! یا برنامه دارهای اپوزیسیون حاکمند و یا بی برنامه های معتقد!! امید که اصلاح شوند! امید که اصلاح شویم! 🆔 @h_falahati
آقای قالیباف! باز هم داری اشتباه میکنی. 🔺من نمیدانم چرا در نقطه های بزنگاه شما باید خطا کنی؟ در انتخابات هشتاد و چهار که اونطور قیافه عوض کردی و خودت هم بعدها متوجه شدی این راهش نیست. در فتنه هشتاد و هشت، سیاست سکوت و گاهی به نعل گاهی به میخ را انتخاب کردی، در انتخابات نود و شش رفتی در گارد مطالبه گری و افشاگری به سبک احمدی نژادی و عدالتخواهیش و کار را خراب کردی؟ چه کار میکنی انصافا؟ این همه خطا چرا واقعا؟ 🔺شما متوجه این نکته نیستی که سخن از «آغاز حکمرانی نو» معنایش این است که معتقدید این دولت در این یک سال مسیر دولت قبل را رفته؟ واقعا این طور بوده؟ شما متوجه هستید که معنای این جمله در این مقطع یعنی دادن این پیام که فشارها موثر واقع شده؟ و این پیامش به دشمن این است که بیشتر فشار بیاور؟ 🔺راهبرد گفتمانی رهبری را اصلا متوجه شدید که گفت علت این حوادث رشد و جهش ایران بود؟ این راهبردی که شما در چندین سخنرانی دارید دنبال میکنید معنایش این نیست که علت این حوادث، ضعفهای مسوولین و نظام بوده؟ کلا بنا دارید بیانتان را با گفتمان رهبری هماهنگ کنید یا مشاورینتان طرح بهتری را به شما پیشنهاد کرده اند؟ 🔺الان دقیقا چی فکر کردید با خودتان؟ به فرض که ریشه این اغتشاشات بستر اعتراض مردم باشد که نیست.(ریشه این اغتشاشات عبور مردم از بحران چند ضلعی غرب و دولت غربگرا بوده) انصافا این دو از اساس بی ربط به هم هستند. اما فرض کنیم اینطور باشد، خیال کردید مردم معترض با خودشان نمیگویند این آقایی که سالهاست مسوول ارشد کشور بوده الان به دلیل فشار مردم یاد حکمرانی نو افتاده؟ نمیگویند پس باید زور بالا سر اینها باشه؟ نمیگویند پس بیشتر فشار بیاوریم؟ نمیگویند منطق که جواب نداد و راه چاره خیابان است؟ یعنی خدا رو شکر که توصیفتان از امروز غلط است و این یعنی راهبردتان غلط اندر غلط. 🔺آقای قالیباف! برای دشمن ایجاد گفتمان «احساس بن بست» در مردم هدف نیست بلکه یک وسیله است. وسیله برای آنکه نشان دهد «مشکل اصل و هویت کل نظام حاکمیت است» اینکه بدون هر توضیحی دم از «آغاز حکمرانی نو» میزنید یعنی به این هدف اساسی دشمن دارید مدد میدهید. متوجه هستید؟ 🔺حرف از تغییر میخواهید بزنید، بسم الله، لااقل به سیاق رهبری بگویید. به سیاق بیانیه گام دوم بگویید. تغییر هست در این چهل سال هم بوده، به وضع مطلوب نرسیدیم اما اینطور نیست که از بزنگاه ها و بحرانها عبور نکرده ایم، اینطور نیست که رشدهای جهشی نداشته ایم. این نمیشود که حزب اللهی جماعت گفتمان امید را در جهاد تبیین سر دست بگیرد و شما یاد «آغاز حکمرانی نو» کنید. مدعی پیشبردن طرح راهبردی رهبر هم باشید. 🔺نگذارید خدای نکرده احساس شود برای نقد دولت و بحثها و رقابتهای سیاسی حرفی میزنید. یا از آن خطرناکتر اینکه گفتمانی را بین جوانان تازه مدیر شده رواج میدهید که خروجیش تغییر اراده آنها و سبک تصمیم گیریشان باشد. همه این بازیها برای آن است که مدیران کشور نظام محاسبه و سبک تصمیم گیریشان تغییر کند. شما ممکن است بگویید من منظورم این نیست. مهم نیست. مهم این است که این راهبرد گفتمانی خطرناک که پی گرفته اید به طرح دشمن مدد میدهد. مثل همیشه هم ناخواسته. از ما گفتن، باز هم خود دانید. علی مهدیان 🆔 @h_falahati
مدرنيته در ايران..pdf
90.6K
درسگفتار در ایران استاد پارسانیا 🆔 @h_falahati
💠ریشه‌های و فاسد را از جای می‌کَنیم 🔹ما مصمم هستیم که تا آخرین قطره خونمان را فدای اسلام کنیم بدخواهان گمان می کنند که با این توطئه های ناجوانمردانه می توانند ملت ایران را به عقب برگردانند. 🔹بد خواهان گمان می کنند با کشتن یک، دو نفر یا چند نفر از بزرگان ما، ما به عقب بر می گردیم، این اشتباه است. 🔹ما مصمم هستیم، ملت ما مصمم است که تا تمام ریشه های استعمار و استبداد فاسد را از جای نکند، از پای ننشیند. 📚صحیفه نور ،جلد ۶ ،صفحه ١٢١ 🆔 @h_falahati
🔴مهمترین عوامل بصیرت ✍ احمدحسین شریفی 1⃣ شناخت حق و باطل: بدون تسلط بر معیارهای برهانی و آموزه‌های قرآنی و آگاهی‌های تاریخی نمی‌توان حق و باطل را از هم بازشناخت. 2⃣قطع تعلقات و دلبستگی‌های دنیوی: چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به سوی دیده شد 3⃣اخلاص و تقوا: إن الذين اتقوا إذا مسهم طائف من الشيطان تذكروا فاذا هم مبصرون(اعراف، ۲۰۱) 4⃣کل‌نگری در عین جزء‌نگری. 🖋 مخاطبین گرامی رسیدن به این طراز حتما برنامه ریزی، فرصت و امکانات نیاز دارد برای این کار باید کوشید و لوازم آنرا فراهم کرد. 🆔 @h_falahati
اگر جمهوری اسلامی نباشد دقیقا چه می شود؟ جریان برانداز، مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی، گمان می‌کنند اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران گل‌وبلبل و بهشت خواهد شد. اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران، نه نروژ می‌شود نه سوئیس نه آلمان و فرانسه. اینجا خاورمیانه است و اتمسفر، قواعد و بافت هویتی، قومی، سیاسی، و اقتصادی خاص خود را دارد! 🗂منبع: برنا 🖋مطلب خواندنی و قابل تامل! 🆔 @h_falahati
عباس عراقچی گفته: «عذرخواهی، از زیبایی های فرهنگ ژاپن است و این چیزی است که امروز در جامعه بسیار به آن نیاز داریم» حرف درستی است. منتظر عذرخواهی ایشان، ظریف، صالحی و روحانی به خاطر تحمیل برجام به کشور هستیم. توافقی که طبق بند37 آن اگر از نقض عهد طرف مقابل شکایت کنیم، تحریمها علیه ایران برمیگردد! از زمان اشکانیان تا به امروز، کدام کشوری چنین توافقی علیه خودش را امضا کرده؟ چرا بانیان این توافق شبه استعماری همیشه طلبکار هستند و حاضر به عذرخواهی از مردم ایران به خاطر حفر چنین چاهی نیستند؟ امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
🔻معنای دعوت آیت‌الله خامنه‌ای به «محتواپردازیِ پیش‌دستانه»: کارزار حجاب از دریچۀ شناخت‌شناسیِ اجتماعی 🖋 مهدی جمشیدی ۱- اغتشاش‌های اخیر، یکی از نمونه‌های تمام‌عیارِ «جنگ روایت‌ها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشم‌انداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیح‌دهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایت‌ها است و ذهن مردم به دست‌مایۀ فتنه‌انگیزی و جریان‌سازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد. ۲- در جنگ روایت‌ها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار می‌گیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده می‌شود، تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقب‌نشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را می‌گیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبه‌واقعیّت‌ها» و «سایه‌ها» در مقابل ما، صف‌آرایی و گردن‌کشی می‌کنند و فشارسازی و تحمیل‌گری می‌کنند. ۳- روایت‌ها در این جریان، «کج‌روایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمی‌کردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، درحالی‌که «واقعیّت‌نما/ شبه‌واقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گم‌گشته» می‌شود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدف‌های سیاسی تحقّق یابند: عالَمی را یک سخن، ویران کند روبَهانِ مُرده را شیران کند (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷). ۴- روایت، واقعیّت را «قاب‌بندی» می‌کند، یعنی واقعیّت را «بُرش» می‌زند، دست‌کاری و تکه‌تکه می‌کند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت می‌کند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاب‌بندی‌شده» و «روایت» است و می‌کوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورت‌بندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالب‌ها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بی‌روایت»، مردگانِ متحرّک هستند. ۵- «تغییر سیاسی» باید «درون‌خیز/ جامعه‌زاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزش‌ها» را از «حالت هنجاری» خارج‌کردن. برای این هدف باید «ساختارشکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها/ شناخت‌ها/ نگرش‌ها» ضربه‌ زد: فرعِ دید آمد عمل، بی‌‌هیچ شک پس نباشد مردم الا مردمک‌‌ (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹). و این نیازمند «روایت‌سازیِ منفی از ارزش‌ها» است. چهره‌سازی وارونه از ارزش‌ها، «دیدها/ برداشت‌ها/ تلقی‌ها» را نسبت به آنها تغییر می‌دهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناخت‌های بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربه‌های سهمگین خواهد زد. ۶- «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. ‌کج‌روایت، ذهن را «بی‌ثبات/ متزلزل/ وسوسه‌آلود» می‌کند، و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را می‌زداید. دراین‌حال، «ارجاع به واقعیّت»، کم‌اثر و گاه بی‌اثر می‌شود. ازاین‌جهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهم‌تر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست. ۷- برای ساختن کج‌روایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است: الف. «نقطۀ اجماع‌ساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» به‌مثابه چتر بزرگ و فراگیر. ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه. ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوه‌گری اجمالی. د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه. هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی. و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده. ۸- کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساخت‌شکنیِ بی‌رحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» ‌کج‌روایت است؛ یعنی باید روایت را «غیرمتعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»: برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف (دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱). از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» می‌شود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالی‌گری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدف‌های غاییِ پنهان نگاه داشته‌شده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص می‌شود. ۹- قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابرواقعیّت‌ها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابرواقعیّت را می‌توان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاج‌قاسم نمایان شد نه در نظرسنجی‌ها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، درحالی‌که جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، ربات‌ها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند. دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
اینا با چه رویی از حقوق زنان میگویند؟!.. 🆔 @h_falahati
🔴ارشاد جاهل 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ارشاد و راه‌نمایی غافلان و جاهلان یکی از وظایف و حقوق انسان‌هاست. غفلت‌زدایی و جهل‌زدایی از ابتدایی‌ترین وظایف آگاهان است. بلکه می‌توان گفت یکی از حقوق غافلان و جاهلان بر آگاهان، این است که راه را از چاه به آنان بنمایانند. یعنی اگر اشتباهی کردند و یا غافلانه در مسیری انحرافی حرکت کردند، به آنان تذکر داده شود. علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ رَأَى أَخَاهُ عَلَى أَمْرٍ يَكْرَهُهُ فَلَمْ يَرُدَّهُ عَنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ خَانَهُ؛ هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند، به او خيانت كرده است» در باب اول گلستان (در سیر پادشاهان) می‌گوید: «گروهی حکما به حضرت کسری در به مصلحتی سخن همی ‌گفتند و بزرگمهر که مهتر ایشان بود خاموش. گفتندش: چرا با ما در این بحث سخن نگویی. گفت: وزیران بر مثال اطبااند و طبیب دارو ندهد جز سقیم را. پس چو بینم که رأی شما بر صواب است مرا بر سر آن سخن گفتن حکمت نباشد. چو کاری بی‌فضول من بر آید مرا در وی سخن گفتن نشاید و گر بینم که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینم گناه است» 🆔 @h_falahati
♻️ برای دختر همسایه سروده‌ای زیبا از دختران افغانستان برای دختران ایران است / به جملات دروغین بوش در ابتدای کليپ خطاب به مردم افغانستان و بایدن در انتهای کلیپ خطاب به مردم ایران در این کلیپ دقت کنيد. این کلیپ را باید به جهت ضرورت آن نشر داد(بنده به جهاتی محذور نشر دارم ولی کلیپ محتوای خوبی دارد) 🆔 @h_falahati
واجب شرعی! 🆔 @h_falahati
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
بلوای بدویت مدرن - وحید جلیلی ✍ تحلیلی از آقای وحید جلیلی راجع به وقایع اخیر کشور 🆔 @h_falahati
راجع به نطق آقای جلالی! حجةالاسلام جلالی در تذکر به دبیرشورای عالی امنیت ملی جمله ای را گفتند و برخی تعجب کردند و علیه ایشان حرفهایی زدند اما این تحلیل از امام ره است: این فرمایش امام خمینی ره تحلیلی ذیلش دارد که منظور مشخص می شود! امام در اول آبان ماه سال ١٣۶٠ در بخشی از سخنان خود در جمع خانواده شهدا به این مهم اشاره کرده و می فرمایند: امروز ما مواجه با همه قدرت ها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می ‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست دهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ 👆👆👆👆👆👆👆 برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌ کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم(ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفّل شدند و جانبازی‌ ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام بوده است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملت ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ آن بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی، همه مکلف به حفظ آن هستیم تا آن وقتی که یک عده ‌ای برای حفظ آن قائم بشوند که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می‌ شود.(١٣۶٠/٠٨/٢۶) بنابراین حفظ نظام به معنای نگهداشتن جبهه حق است. 🆔 @h_falahati
درباره فلسفه نيز بايد چنين كارى صورت گيرد. بايد مكاتب گوناگون فلسفى، اعم از مشّائى، اشراقى و مكاتب فلسفى موجود در دنيا، در حوزه هاى علميه مطرح شود، گرچه در برخى از آنها گرايش‌هاى الحادى وجود داشته باشد، كه در اين صورت بايد مورد نقادى عالمانه و محققانه قرار بگيرد. براى پيشرفت فلسفه، بايد بحث‌هاى فلسفى عمومى تر شود؛ آزادانه در اين مسائل بحث شود، گرايش‌هاى تعصب آميز كنار گذاشته شود و با انصاف، صراحت و شجاعت، در مقام بحث، مسائل گوناگون از ديدگاه‌هاى شرقى و غربى مطرح، مقايسه، تطبيق و نقّادى شود تا بتوانيم فلسفه اسلامى را، به عنوان بهترين فلسفه اى كه براى بشر وجود داشته و خواهد داشت، مطرح كنيم و عقايد مبتنى بر آن را اثبات نماييم. 📔 مباحثی درباره حوزه، علامه 🆔 @h_falahati
👓 بازهم سخنان محرک عبدالحمید! طبق روال هفته‌های گذشته این هفته هم عبدالحمید سخنان محرک متعددی بیان کرد و با توجه به مسلح بودن افرادی از جیش العدل و... احتمال کشته سازی بسیار زیاد است ❗️ خلاصه نماز جمعه امروز زاهدان: مولوى عبدالحميد از مردم ايران كه براى آزادگى شان تلاش می کنند، تشكر كرد و گفت چرا مردم بايد با گلوله جنگى كشته بشوند؟! مردم ايران مردمى هستند كه كمتر مشابه آنها در جايى ديگر ديده مى شود در اخلاق و تمدن دارى تمدن باستانى هستند. اعتراض شديد مولوى عبدالحميد الان در خطبه هاى نماز جمعه زاهدان از نمايندگان مجلسى كه خواستار سركوب معرضان شده اند و گفته شما نماينده مردم هستيد يا دولت؟ در كدام پارلمان هاى دنيا عليه مردم نامه امضا مى كنند؟! مردم در چهلم شهدا بهترين الگوى وحدت را به نمایش گذاشتند و من زبانى ندارم از آنها تشكر كنم. همدردى خيلى مهمه شما چرا مى گوئيد دشمن مردم را تحريك كرده؟ به جاى آن برويد به اشتباهات خودتون بنگريد در ايران هيچ آزادى وجود ندارد. كجا آزادى بيان و آزادى قلم هست؟ چقدر زندانيان در زندان هستند ؟ من شوكه شدم كه يك قاضى در دولت گذشته در يك شب ١٢ روزنامه را بست. نه دانشگاهى ها مى توانند حرف بزنند نه علما مى توانند حرف بزنند. زنان حرمت دارند و ناموس شما هستند با آنان با احترام برخورد كنيد. اين ها دانشجويان اين كشور هستند چرا اين ها را با گلوله جنگى می زنيد؟! نه دانشگاهى ها مى توانند حرف بزنند نه علما مى توانند حرف بزنند. نيروهاى مسلح بايد براى مردم بيمرند نه اينكه مردم را بكشند. علما بايد مردمى زندگى كنند و كنار مردم باشند، مولوى عبدالحميد خواستار آزادى زندانيان شد، ما سعى مى كنيم امنيت استان حفظ شود اما چه كسانى اين حادثه را پيش آوردند؟ الحمدلله امروز همه مى فهمند در فاجعه جمعه خونين مردم به ناحق كشته شده اند، ما مى خواهيم آمران و عاملان اين جنايت محاكمه شوند و كسانى كه به مردم تهمت زده اند مثل نايب رئيس مجلس پاسخگو باشند، اين جرياناتى كه در زاهدان در مصلى روز جمعه رخ داد بسيار دلخراش بود، همچنين حادثه خاش مردم بلوچستان هرگز بفكر تجزيه نبوده اند و خانواده شهدا پول نمى خواهند و خواستار محاكمه و مجازات آمران و عاملان هستند. حوزه توییت 🖋 غده سعودی چرکین در زاهدان اصرار بر همسویی با دشمن، دروغ پردازی و به خاک و خون کشیدن مردم دارد تا از این طریق زمینه فتنه انگیزی را همچنان گرم نگه دارد. به نظر می رسد باید بازنشسته شود تا تریبون نداشته باشد. شورای سیاست گذاری باید این عنصر را برکنار کند. 🆔 @h_falahati
اگر روحانیون نبودند ما الان از اسلام اطلاعی نداشتیم! بیانات امام ره در آبان سال ۶٠: اگر نبودند، ما الان از اسلام اطلاعی نداشتیم. این روحانیون هست که از خود شما هستند - آنها هم - مجاهدت آنهاست که برای ما اسلام را تاکنون نگه داشته است و در هر مسأله و گرفتاری که برای اسلام پیش می آمده باز همین ها بودند و همین ها بودند که قیام می کردند، حالا یا موفق می شدند یا سرکوب می شدند.... به تمام معنای خودش، به تمام کلمه خودش بر ما حکومت می کرد، چه در زمان قاجار که من یادم است و چه بعد از او زمان رضاخان که بدترین زمانها بر این ملت گذشت و چه زمان محمدرضا، اگر چنانچه شما توجه به این نکنید که را اینها می خواهند از صحنه بیرون کنند و در پیش ملت روحانیت را بد نمایش بدهند.... شما دیدید که در زمان قبل از این جمهوری های اخیر، اوایل امر یک جریانی بود که این روحانیت ها، روحانیون شاخص را پیش ملت رسوا کنند با دروغ و حیله، آقای رحمه الله علیه که یک نفر آدمی بود که برای اسلام بود، به درد می خورد، فعال بود، دانشمند بود، مدیر بود، مدبر بود، دیدید که در صحنه کشور چه فضاحت ها در آوردند اشرار، و مردم را منحرف کردند، مردم یک وقت بیدار شدند که بهشتی ای در کار نبود! 🆔 @h_falahati
رسالت زمانه علمای علم کلام.mp3
21.49M
💥نشست فرهنگی رسالت امروز طلاب و اساتید کلام اسلامی در جهاد تبیین+بحث از جنگ شناختی اخیر 🎙سخنران: استاد 🏢مرکز تخصصی کلام ، موسسه امام صادق(ع) پردیسان 🆔 @h_falahati
آیت‌الله سیستانی نماینده سیاسی ندارد! ▫️بعد از انتشار سخنان آقای در دیدار پیرامون برخی مسائل سیاسی و اجتماعی(از جمله آشوب‌های اخیر)، بلافاصله بیانیه‌ای در سایت رسمی آیت‌الله سیستانی منتشر شد که در آن تأکید شده بود ایشان جهت ابرازنظر در مسائل سیاسی، نماینده‌ای ندارد! 🔻این بیانیه نشانگر نکات ذیل است: ۱. بین دفتر نجف که زیر نظر آقای اداره می‌شود و دفتر قم که زیرنظر آقای اداره می‌شود، وجود ندارد! در این مورد مصادیق و گفتنی‌های فراوانی هست! ۲. دیدار مسئولین سیاسی نظام (در سطوح مختلف) با آقای شهرستانی و تبادل‌نظر پیرامون مسائل سیاسی، فاقد وجاهت و فایده است زیرا وی در مباحث سیاسی، نماینده آیت‌الله سیستانی محسوب نمی‌شود. ۳. عملکرد خبرگزاری رادیکال که زیرنظر دفتر قم فعالیت دارد نیز مورد تأیید دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف نیست! لذا نباید از وجهه مرجعیت خرج کند! حساب تندروی‌های این تیم رسانه‌ای را باید از حساب مرجعیت اعلا که همواره حامی رهبری و نظام اسلامی بوده‌‌اند، جدا کرد پرسش آنکه، چه کسانی و با چه منطقی اعتبار بیت مرجعیت را خرج چنین اقدامات می‌کنند؟! ۴.تحلیل‌های برخی مرتبط با دفتر قم پیرامون سیره سیاسی آیت‌الله سیستانی نیز فاقد وجاهت و اعتبار است و صرفا دیدگاه شخصی آنان است. ۵. مواضع و سیره سیاسی مرجعیت اعلای عراق را صرفا باید از بروندادهای سیاسی (رفتارها و گفتارهای ایشان) کسب کرد و در این جهت ادعاهای هیچ کس (چه در قم و چه در نجف) حجیت و اعتبار ندارد! روزنه 🆔 @h_falaha
33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حد آزادی کجاست؟ 🔸️محیط‌اجتماعی از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر می‌گذارد. 🔸️طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را می‌گیرد، او را به کفر نزدیک می‌کند نه مجبور. 🔸️محیط اجتماعی نقش آسان‌کننده یا يا دشوار‌کننده تغییرات دروني دارد، از اين رو، در هدايت کلی يک جامعه به سوي فلاح، نمی‌شود به وضع محيط اجتماعی به کلی بی‌اعتنا بود... 🔸️به این ترتیب مساله امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در اسلام مطرح می‌شود.بنابراین در نظام اسلامی، آزادی‌های اجتماعی حدودی دارد: اول، آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند. دوم، آزادی‌هايی که محیط را فاسد می‌کند و زمينه‌ها را برای رشد فساد در جامعه آماده می‌کند، ممنوع است. 💢 برشی از صحبت‌های شهید‌بهشتی در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرج‌و‌مرج، زورمداری» در سال ۶۰ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنچه گذشت... این خلاصه‌ی مسیری‌ست که اغتشاش‌گران آمدند! 🆔 @h_falahati