eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
204 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
تصاویر دیدار خانواده 🆔 @h_falahati
حکمرانی_اقتصادی_مناظرۀ_سعید_لیلاز_و_سید_یاسر_جبرائیلی.mp3
43.3M
🎙مناظره با موضوع «حکمرانی اقتصادی» 🔹با حضور سعید لیلاز و سید یاسر جبرائیلی 🗓شنبه،۹ دی ۱۴۰۲ 🆔 @h_falahati
درنگی بر گفتگویی محسن هاشمی رفسنجانی در شبکه خبر یکم: انتخاب! پس از رهنمودهای انتخاباتی امام خامنه‌ای (۲ دی ۱۴۰۲) صدا و سیما، همان روز برای بسط مباحث انتخاباتی، در صدد گفتگو با چهره‌های سیاسی بود که تا عصر همان روز توفیق چندانی نیافت. شنیدم که «محسن هاشمی رفسنجانی» در پی دعوت به گفتگوی رودرو با یکی از این چهره‌ها، گفته بود: «مادرم گفته با فلانی گفتگو نکن!» اما شب سوم دی بالاخره شاهد گفتگوی او با گزینه دیگری بودم که حسین شریعتمداری بود. یک ابهام همین جا است که چرا باید اول و یک طرف این گفتگو، حتما، محسن هاشمی، باشد؟! آیا او شخصیت ویژه دارد که باید از گزینه‌های اصلی برای شروع این گفتگوها باشد؟ آیا حزب کارگزاران در میان این همه حزب ریز و پرشت، تخم دوزرده یا واقعا برنامه راهبردی انتخاباتی تحویل دارد؟! چیزی که حداقل در همین گفتگو دیده نشد. من جای احزاب دیگر بودم، به صدا و سیما بابت این توجه ویژه به کارگزاران و آقازاده هاشمی، اعتراض می کردم. به هر حال انتخاب او برای شروع، پیوست توجیهی از سوی صدا و سیما نداشت. دوم: گفتاورد در تعیین طرف مقابل هم حسن انتخاب ندیدم. حسین شریعتمداری، روزنامه نگار پیشکسوت و بزرگوار مقابل محسن هاشمی یک شخصیت حزبی بود. در‌کنار ناترازی صنفی و سیاسی، مسیر و توازن محتوایی گفتگو رعایت نشد. موضوع گفتگو «رقابت» بود که بارها محسن هاشمی از آن،‌ دور شد و در برابر تذکر مدام، مجری، محسن هاشمی، راه خود را می‌رفت. مجری می توانست تهدید کند که اگر موضوع رعایت نشود، گفتگو پایان می یابد و یا دفعات دیگر، به گفتگو دعوت نخواهد شد. اما مجری حتی به او پاداش هم داد که برای او فرصت گفتگو با شورای نگهبان را هم تدارک ببیند! وقتی فرد قواعد تفاهم شده گفتگو را رعایت نمی کند، چرا باید جایزه بگیرد. البته گفتگوی چنین فردی با یک مرجع حقوقی هم بی‌توازن است. او باز دون کیشوت وار، و با رویکرد سیاسی به جنگ یک نهاد داوری خواهد رفت! به علاوه محسن هاشمی، مدام کوشید مجری را جانبدار شریعتمداری نشان دهد و مظلو‌م‌نمایی کند. شبیه ترفند حسن‌روحانی در مناظره‌های انتخاباتی. به نظر می رسد در هردو جا، مشاروه یک نفر پشت پرده جریان دارد. البته مجموعا گفتگوی خوبی ارائه شد و شریعتمداری نکات خوبی گفت . به ویژه آنجا که در برابر برچسب‌زنی مکرر او به مرحوم آیت الله مصباح، گفت: «تا جایی که من یادم هست و سندش هم موجود است آقای هاشمی خواهان کاهش مشارکت مردم و انتخابات کنترل شده بود.» نکته خوبی که در فضای مجازی هم بازتاب وسیعی یافت و مردم‌گریزی ویژه‌خواهان را آشکار کرد. اما چند نکته در این گفتاورد، گم شد که یادکرد حداقل دو مورد آن سودمند است. سوم: ردصلاحیت محسن هاشمی، چندبار برای ردصلاحیت پدرش، ذکر مصیبت خواند و البته پاسخ قاطعی نگرفت. شورای نگهبان درباره دلیل ردصلاحیت هاشمی پدر، در انتخابات ۱۳۹۲ تنها بر یک موضوع تاکید کرد و آن هم «کهولت سن» بود. زیرا او با آن شرایط سنی و فیزیکی فاقد شرط مصرح قانون اساسی یعنی «مدیر و مدبر» برای ریاست‌جمهوری بود. البته کارنامه هاشمی رفسنجانی پدر، حاوی نمرات منفی متعدد دیگر مانند حمایت از فتنه ۸۸ بود. اما آنچه در ادبیات رسمی شورای نگهبان تاکید شد همان «کهولت سن» بود. البته محسن هاشمی هاشمی و رفقا، همان ایام فیلمی از دویدن پدر روی تردمیل منتشر کردند و او گفت حاضر است با آقای جنتی مسابقه دو برگزار کند. پس برای ریاست‌جمهوری که یک مسئولیت اجرایی است هم صلاحیت دارد! واقعیت این است که او هرچقدر هم دوید وقتی در سال ۱۳۹۵ به جایی خاصی از استخر فرح رسید، جناب ملک الموت او را قبض روح فرمود و او اگر رییس‌جمهور شده بود سال ۱۳۹۶ به پایان ریاست‌جمهوری نمی رسید. چه بسا، بار سنگین دولت، زودتر از کهولت، جان هاشمی را می گرفت.‌ بنابرابن خانواده او باید از شورای نگهبان، سپاسگذار هم باشند که اجازه نداد بار سنگین‌تری بردوش بگیرد! چهارم: ویژه‌گزینی از رفتار ویژه‌خواهانه هاشمی و اطرافیان، گزارشهای متعددی حتی در خاطرات روزنوشت او ثبت است. مثل اینکه به وزیرنفت فرمودند برای مهدی، کاری پیدا کنند و او در نوجوانی رئیس یک مجموعه بزرگ وزارت نفت شد. یا اینکه در سومین دوره انتخابات خبرگان به شورای نگهبان فرموده بودند در آزمون اجتهاد به حسن روحانی، سخت نگیرد. آقازاده او، در همین گفتگو، بارها گلایه می کند؛ چرا «فاطمه ما» در انتخابات تایید صلاحیت نشده است.‌ گو اینکه همین «فاطمه ما بودن» یعنی تایید صلاحیت! اگر ژن خوب هاشمی‌ها، تضمین صلاحیت داشت که «فایزه و مهدی» مجرم و زندانی نمی شدند. داداش! حالا که بنا بر سفارش بود در همانجا می فرمودید: «محکومیت «فائزه ما» و «مهدی ما» هم نادیده گرفته شود.» و دیگر انتخابات و قوه قضائیه کیلویی چند؟ می فرموید: «ایران کلا واس ماس.» ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی •┈••✾🔹✾••┈• 🆔 @h_falahati
👓 نامه زیبا و محترمانه امام با ابلاغ یک عالم برجسته (آیت‌الله جوادی) تنش زایی یا تنش زدایی؟!! شوروی تامین کننده ۸۵ درصد از ماشین جنگی صدام بود؛ این کشور نقش بارزی در جنگ تحمیلی داشت و به نحوی بود که در شعارهای ضدجنگ حتما مرگ بر نیز کنار مرگ بر امریکا گفته می‌شد ❗️ بعد از اتمام جنگ با اینکه شوروی نقش تعیین کننده در جنگ داشت اما چون به خباثت‌های خود ضد ایران ادامه نداد و به نحوی جنگ را با ایران خاتمه داد، امام امت با یک نامه مودبانه و فرستادن هیئتی که راس آن یک عالم دینی بود، با قول آنان را دعوت به اسلام کرد؛ ❗️ حالا افراد توهین کننده به امام در محضر تاریخ و وجدان خود قضاوت کنند، کجای کار امام امت با شوروی که یکی از ارکان اصلی جنگ صدام بود، بود؟!! آیا حس نمی‌کنند بالاخره امریکا شرایط خاصی دارد، امریکا که از قبل انقلاب و از کودتا تا دوران ۲۲بهمن تا قبل از تسخیر لانه جاسوسی مدام در ایران ترور و جاسوسی و... انجام می‌داد، باید کسی در مقابلش دفاع می‌کرد یا خیر؟! ❌ آیا نامه امام کمی بعد از جنگ مصداق تنش زایی بود یا تنش زدایی؟! آیا ایران بعد خباثت‌های شوروی چاقو در شکم او کرد؟ یا برعکس به محض کم شدن شرارت دعوت و روابط‌منطقی دیپلماتیک را از سر گرفت؟! چه سودی از تحریف امام می‌برید؟! حوزه توییت 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سید یاسر جبرائیلی: اگر از من سوال بپرسید که اصول‌گراها مسبب وضع موجود هستند یا اصلاح‌گراها، خواهم گفت هم هردو و هم هیچ‌ کدام! 🆔 @h_falahati
⭕️"دولت مدرن" یک دولت حداکثر است؛ نه دولت حداقل. در گفت‌و‌گو از "نسبتِ دین و دولت" باید به "رسالت دولت" توجه کرد. 🔰 آیت‌الله میرباقری حفظه‌الله: ♦️"دولت مدرن، دولت حداکثر است و برخلاف مدعاي لیبرالیزم ـ که می‌گفت دولت باید حداقل باشد و آزادي‌هاي فردي باید مبناي برنامه‌ريزی اجتماعي قرار گیرد ـ امروزه دولت حداکثر حاکم شده است. ممکن است ما بپذيريم که دولت‌ها در گذشته يک رسالت حداقل داشته‌اند و کار آنها چيزي جز رايزنی و تدبير و انديشه براي تأمين امنيت داخلي و خارجي نبوده است؛ [یعنی] حداکثر تلاش دولت‌ها همین بوده که شرايط هم‌زيستی مسالمت‌آميز را برای يک قوم، يک جمعيت و يک ملت در يک محيط جغرافيايي خاص فراهم کنند و ارتباط بين [آن] ملت و ساير امم و ملت‌ها را به‌گونه‌اي ايجاد کنند که يک توازن و تعادل برقرار شود و تعدّی بر یک جامعه واقع نشود. ولي بي‌ترديد "دولت‌های مدرن" رسالت‌شان به اين [محدوده] خلاصه نمی‌شود؛ دولتی که پيشِ‌روی ماست، دولتی نيست که نقشش صرفاً ايجاد امنيت داخلی و خارجی و تأمين شرايط برای رقابت آزاد داخلی و نيل جامعه به يک زندگی و هم‌زيستی مسالمت‌آميز باشد، مثل رسالتی که از طريق نهاد‌ها و سازمان‌ها انجام مي‌گيرد. بلکه رسالت دولت‌های کنونی بسيار فراتر از اين است. دولت‌های کنوني مدعی سرپرستی تکامل بشريت هستند. برخلاف آنچه لیبرالیزم مدعی بود ـ که بايد دولتی بسازد که تصرّفش در جامعه حداقل باشد و بقيه امور به آزادی‌های فردی انسان‌ها واگذار شود ـ کار دولت‌های مدرن عمدتاً مهندسی تکامل اجتماعی است؛ يعني هماهنگ‌سازی همه شئون جامعه در مسير اهداف تعريف‌شده را به عهده دارند و رسالت آنها بسترسازی برای هماهنگیِ شئون کل در جهت هدف خاص است. امروزه دولت‌ها با تعريف خاصي که از تکامل ارائه می‌دهند، يک تصرف شامل و جامع در همه شئون و زوايای زندگی ملت‌ها و امم دارند و مي‌خواهند همه شئون را بر محور واحد و در جهت هدف واحد هماهنگ کنند. ♦️اگر رسالت دولت‌ها هماهنگ‌سازی کُلّ در جهت هدف واحد باشد، نه‌تنها از اعتقادات، فرهنگ، خلقيات، انگيزه‌ها و گرايشات امم فارغ نيستند، بلکه موضوع اصلی کارشان تغيير اخلاق و فرهنگ امم است؛ يعنی گوهر توسعه و موضوع اصلي آن، "توسعه انسانی" است. لذا رسالت اساسی دولت‌های مدرن، تغيير در انسان‌ها و ساخت‌وساز انسانِ متناسب با توسعه است. هيچ ابايی هم ندارند که ابراز کنند ما به‌دنبال تغيير سنن و آداب، و اخلاق و فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها هستيم؛ آنها اين تغییر را از ارکان توسعه می‌دانند؛ و اساساً توسعه را به تغيير هماهنگ همه شئون، از جمله آداب و سنن و اعتقادات و خلقيات جامعه، در جهت مقصد خاص، که مثلاً افزايش توليد و افزايش بهره‌وری مادی است، تعريف می‌کنند. بنابراين دولت‌های مدرن توجه کرده‌اند که نيل به مقصد خاص، زمانی به‌خوبی واقع می‌شود که همه توانایی‌های جامعه و همه شئون جامعه را در مسير آن هدف خاص گسيل و هماهنگ کنيد، توجه کرده‌اند که توسعه، بر محور توسعه انسانی واقع می‌شود. اگر در جامعه‌ای، صنعت مدرن را با انسان‌هایی که متناسب با مدرنيزم فکر نمی‌کنند و نمی‌انديشند و گرايش‌های متناسب با آن ندارند جمع کنيد، جامعه مدرن ساخته نمی‌شود و توسعه واقع نمي‌شود؛ اساس توسعه، تغيير بافت انساني جوامع است. اين [نکته] از مسلمات مديريت توسعه در دنياي کنوني است، و[لی] متأسفانه مدعيان فهم سياسی و مدعيان صلاحيت براي قضاوت در اين امور، غافل از اين مسئله واضح و روشن به تحليل ارتباط دين و حکومت پرداخته‌اند. ما درباره دولت خيالیِ ذهن يک شخص خاص بحث نمي‌کنيم؛ موضوع بحث ما، واقعيتِ حکومت و دولت در شرايط کنونی عالم است که تعطيل‌پذير هم نيست؛ واقعيتی است که پيشِ‌روی ماست و نمی‌توان بر آن چشم بست." 📕کتاب حکمت حکومت 🆔 @h_falahati
گفتگو با رادیو عصر مقاومت.mp3
10.1M
🎤 احمدحسین شریفی 🔹 گفتگو با رادیو عصر مقاومت درباره ویژگی‌های اجتماعی و سیاسی مکتب 🆔 @h_falahati
🖼 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده سردار شهید حاج را در پیوند زیر بخوانید.👇🏻 khl.ink/f/54788 ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم از همسرشان برای رهبر انقلاب @TasnimNews خدابود که بر زبان من جاری می کرد!! 🆔 @h_falahati
🔎فهم کاریکاتوری و متد موزاییکی یک حوزوی دگراندیش(۱) ▫️روش شناسی می‌گوید؛ در فهم متون اگر تمرکز منفصل در تک گزاره‌ها داشته باشیم، مبتلا به درک جزء در غیاب کل می شویم و معنای منظومه‌ای و یکپارچه و دلالت کلان سخن را از دست می‌دهیم. دلیل روشن هم این است که با هر سنت کلاسیک یا مدرن معرفتی، اگر بخشی را بدون بخش های متمم و مکمل و مفسر متصل یا منفصلش، اُبژه قرار دهیم، دچار قرائت گزینشی با نارسا و منفصل از مکمل ها و متمم ها و مفسرها خواهیم شد. پر واضح است که تاریخ، شخصیت و گاهی حتی متون دینی را هم اگر در تک گزاره هایش بدون شان نزول و قبل و بعد، مطالعه کنیم، دچار اعوجاج و و غیرمنضبط و دور از مراد متکلم و دلالت اصلی ماجرا خواهیم شد. 🔸بعنوان مثال وقتی عباراتی از صحیفه امام راحل را بدون پیوست مقام و ضرب قراین مفسر و به سبک تقطیع و برش های امروزی قرائت کنید، خوانش شما همینقدر مبتذل خواهد بود که خمینی کبیر را که از سال ۴۲ تا ۵۷ بدون هیچ اقدام نظامی، قیام مردمی را به ایستگاه ۲۲ بهمن رسانید، اهل تنش و تک روی، خطاب کرده و بودن را همین مقدار سطحی و بدون درک الزامات پیچیده حکمرانی در عینیت، اهرم دیکتاتوری ترجمه می‌کنید. 🔸امام حداقل در سه ساحت روشن نشان داد که به مردم و نگاه نخبگانی، اعتقاد راسخ دارد و پای این باور هم هزینه داد. در ساحت ساختاری، تفکیک قوای سه‌گانه را ذیل ولایت فقیه پذیرفت و پای نهادهایی همچون مجمع تشخیص و شورای نگهبان‌ را هم امضا کرد. یک دیکتاتور(به زعم نارسای شما) آیا تن به ساختارهای پیچیده و پر‌وتکل های محدویت‌زا در ساحت حکمرانی می دهد؟ 🔸در عرصه مدیریتی هم افرادی را پذیرفت که به جد با بودنشان مخالف بود اما فهم نخبگانی و شورای همراه انقلاب را صحه گذاشت و زیر بار انتخاب بازرگان، بنی صدر و منتظری هم رفت. مدیریت نخبگانی کشور برای امام، یک مانیفست جاری بود نه یک ژست و شعار ابتدایی از نهضت که حتی در حساس ترین لحظات میدان هم علی‌رغم میل باطنی و به تبع مشورت نخبگان، را نوشید. جای سوال اینجاست که چگونه می توان چنین شخصیتی را دیکتاتور خواند الا کسی که بدلیل مدل مطالعه تفننی یا گعده‌ای، تاریخ را گزینشی، کات خورده و سکانسی متوجه شده و تک گزاره هایی را برای اثبات فرضیه اش برجسته سازی نماید و جنگ تحمیلی بیش از ۲۰ کشور علیه ایران را هم نتیجه ماجراجویی و تفکر تنش‌زای امام راحل تلقی کند! 🔸آیا رواست که ارتباطات با ساواک و سیا و مرام منافقانه و مارکسیستی اش را مطابق اسناد تاریخی در نظر نگیریم و تندروی و جنایت های بعد انقلاب او را هم پای تندروی و تندخویی امام(العیاذ بالله) با این شخصیت معلوم الحال بنویسیم؟ برای اثبات فرضیه غلطتان تا کجا قرار است که دنده معکوس بکشید جناب اکبرنژاد که حتی محاکمه و را که سیزده سال پابه‌پای شاه معدوم در قامت نخست وزیری علیه مردم و اسلام خیانت و جنایت به خرج داد، زیر سوال ببرید و امری بیهوده و ناشی از تنش‌زایی بخوانید! 🔸در عجبم از اینهمه فهم گزینشی و پازل های آشفته شما که به دلیل بساطت زیاد و سادگی بیش از حدش، هیچ حس علمی و فقهی را جهت پاسخگویی تحریک نمی کند. شما دچار شده‌اید که یکدفعه از عرش تحول در حوزه، به فرش انسداد حکومت داری در عصر مدرن، شیفت وضعیت داده اید. 🔸فهم شما از مدرنیته و مقهور شدنتان مقابل ماشین غرب هم حاکی از ضعف شناختی شما در تفکیک سه ساحت مبانی، مسائل و نتایج غرب است که شما در نهایت سادگی فقط برخی نتیجه‌های بسته‌بندی شده را در غیاب مبانی و فرایند شکننده و مبتلا به تعارض غرب می‌بینید و همچون یک شبه انجمنی، قائل به عدم امکان حکومت اسلامی در عصر حاضر شده اید. جالب است که تئوریسین پایان تاریخ هم بعد از شکست های متعدد جریان غرب و لیبرالیسم در منطقه و جهان در ساحت های سیاسی و اقتصادی، طی مصاحبه ای این نظریه اش را پس گرفت و وضعیت جهان متجدد را در ثبات و بقا با توجه به ارتشی و میلیتاریستیک شدن نسخه های آمریکا برای جهان امروز، مبتلا به تردید و امتناع دانست. ادامه دارد... ✍علیرضامحمدلو 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امشب گلزار شهدای کرمان بارانی شد @Farsna - Link 🖋 خودش در میدان رزم و جهاد و ایثارگری جسم شهیدش در تکان دادن اجتماعات و حرکت فرهنگی یادش در امتداد معنویت و شور حس فداکاری و ایثار 🆔 @h_falahati
🔷 واشنگتن‌ پست: ایران توانسته «نفوذ منطقه‌ای» خود را بدون ایجاد آتش‌سوزی بزرگ تثبیت کند 🔹روزنامه آمریکایی واشنگتن ‌پست در گزارشی که در گفت‌وگو با چند مقام از محور مقاومت تنظیم کرده، بی‌آنکه نامی از این افراد ببرد اینطور جمع بندی کرده: «مطمئن هستند که حملات آنها بازدارندگی کافی برای اسرائیل و ایالات متحده را بدون تشدید فراتر از سطح کنونی درگیری، فراهم می‌کند.» 🔹این روزنامه سطح هماهنگی و حملات محور مقاومت را به سه گروه اصلی تقسیم کرده و نوشته: «هیچ گروهی تحت کنترل نیست و هرکدام بر اساس توانایی‌ها و برنامه‌های محلی خود، در مورد اینکه چه حملاتی را در منطقه خود و در چه زمانی انجام دهند، عمل می‌کنند.» 🔹«برای مثال، حوثی‌ها وظیفه حمله به کشتی‌ها را بر عهده گرفته‌اند تا جامعه بین‌المللی را تحت فشار قرار دهند تا از اسرائیل درخواست آتش‌بس در غزه را مطرح کنند. گروه‌های عراقی در واکنش به حمایت دولت بایدن از اسرائیل، پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهند. حزب الله به سمت اسرائیل شلیک می‌کند تا نیروهای اسرائیلی را از جبهه غزه دور کند.» 🔹این روزنامه آمریکایی همچین نوشت:همه اقدامات برای اجتناب از یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر تنظیم شده‌ و این نشان می‌دهد که در حالی که شبه‌نظامیان(گروه‌های مقاومت) در عملیات‌های فردی خودمختاری دارند، اقدامات آنها طوری طراحی شده‌اند که با اهداف استراتژیک ایران در تضاد نباشد. 🔹ایران توانسته است نفوذ منطقه‌ای خود را بدون ایجاد آتش سوزی بزرگ[که می‌تواند متحدان خود را در معرض خطر قرار دهد، و به طور بالقوه ایران را مستقیماً وارد جنگ کند]، تثبیت کند. 🖋این گزارش چند روزی است که دست به دست می شود و استنباطی است که توسط گزارشگر صورت گرفته بهرروی کسانی که دائما این طرح تهییج و تحریک و بی انصافی را دنبال می کنند که ایران چه می کند!!؟ روی این گزارش فکر کنند! 🆔 @h_falahati
امیرالمؤمنین عليه السلام: 💠مَن أعرَضَ عَن نَصيحَةِ النّاصِح اُحرِقَ بِمَكيدَةِ الكاشِحِ كسى كه از نصيحت نصيحتگر روى گرداند در آتش نيرنگ دشمنى كه به ظاهر دَم از دوستى مى زند بسوزد. غررالحكم حدیث8697 🆔 @h_falahati
4_5781976800275989731.mp3
3.01M
🎧 کلیپ‌ صوتی | انتخابات، پایه تحول انتخابات تحول ایجاد می‌کند در کشور. بعضی‌ها اسم تحول را می‌آورند، اظهار طرفداری از تحول می‌کنند اما عملاً آن چیزی که مقدمه حتمی تحول است، مورد بی‌اعتنایی‌شان قرار می‌گیرد؛ یعنی انتخابات. با انتخابات می‌شود تحول ایجاد کرد در کشور. صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی می‌خواهند تحول ایجاد کنند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان. خیلی خب! راهش چیست؟ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ 🆔 @h_falahati
دفاع از آمریکا و فراریان مالیاتی دانه درشت 🔹روزنامه اعتماد می‌گوید مالیات، پول زور است و تورم، بدترین مالیاتی است که دولت می‌گیرد. ♦️این روزنامه نوشت: «تصور حكومت‌كنندگان بايد به ‌كلي اصلاح شود. ماليات به معناي پول زور نيست كه سر گردنه جلوي مسافران را گرفته و اموال‌شان را به يغما ببرند. ماليات مثل خريدن نان و آب است كه پول خود را در برابر تامين يك كالاي مهم و مورد نياز و با رغبت تمام پرداخت مي‌كنيم.افزايش ماليات بايد توجيه‌پذير باشد. يعني يا عرضه خدمات از طرف حكومت افزايش پيدا كند يا منابع درآمدي دولت خارج از اراده و مسئوليت دولت‌ها كم شود و‌ بخواهند از طريق ماليات جبران كنند. 🔹نویسنده می‌افزاید: "آنان مي‌كوشند ريشه اين بحران كه در ناكارآمدي خودشان است را پنهان كنند. ابتدا با ناتواني در اداره امور خارجي و حل نكردن مسئله تحريم؛ موجب كاهش درآمدهاي كشور مي‌شوند. ناكارآمدي خود در فروش نفت و بازگرداندن پول آن را از این طريق جبران مي‌كنند و اين پذيرفتني نيست". 🔻فرار به جلو روزنامه اعتماددر حالی است که اولا وضعیت ناترازی درآمدها و هزینه‌های عمومی، محصول هشت سال سوء مدیریت دولت متبوع این روزنامه است؛ دولتی که کسری بودجه 52 هزار میلیاردی در سال 1392 را به 480 هزار میلیارد تومان در سال 1400 رساند و این غیر از میراث 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و همچنین اهتمام دولت فعلی به همسان‌سازی بازنشستگان و فرهنگیان و... بوده است. 🔻ثانیا نرخ تورم در دولت روحانی در حالی به 60 درصد رسید که حداکثر آن در دولت دهم 34/7 بود و امروز هم با همت دولت به 44 درصد کاهش یافته که هر چند نرخ بالایی است ،اما از شتاب آن در دولت روحانی کاسته شده است. 🔻ثالثا نکته عجیب‌تر، طلبکاری نویسنده (محکوم پرونده فروش اطلاعات محرمانه به بیگانگان) درباره موضوع لغو تحریم‌هاست، وعده‌ای که تعهد دولت مورد حمایت مدعیان اصلاح‌طلبی در ازای واگذاری و تعطیلی 95 درصد برنامه هسته‌ای بود. تحریم‌ها در دولت برجام دو برابر شد اما نویسنده اعتماد ترجیح داده برای جور کردن قافیه تحلیل خود، از دولت مستقر انتقاد کند که چرا تحریم‌ها را لغو نکرده است. 🔻رابعا، فروش نفت در دولت برجام، به زیر سیصد بشکه سقوط کرد و برای جبران کسری درآمدی، اقدام به حذف بی‌سر و صدای ارز ترجیحی برای 20 قلم کالای وارداتی کردند و این در حالی بود که پیش از آن، 30 میلیارد دلار از ذخائر ارزی را حراج کرده و خزانه خالی به علاوه 480 هزار میلیارد تومان کسری را تحویل دولت رئیسی داده بودند. 🔻دولت مستقر موفق شده با وجود کارشکنی‌ها و بدعهدی طرف غربی، صادرات نفت را به 1/5 میلیون بشکه برساند. اما روزنامه اجاره‌ای، در این‌جا هم به جای محکوم کردن عهدشکنی طرف غربی و کوتاهی دولت روحانی در نحوه تنظیم توافق، دولت رئیسی را تخطئه می‌کند که چرا تحریم‌ها را لغو نمی‌کند! آیا نویسنده خود را بدهکار و در استخدام آمریکا فرض می‌کند؟! 🔻خامسا گردانندگان روزنامه اعتماد شاید فراموش کرده باشند، اما آنها بر اساس ریل‌گذاری خرابکارانه دولت روحانی، 21 خرداد سال گذشته به نقل از 61 نفر از بیانیه حامیان روحانی در انتخابات 96 تیتر زدند: «ايران در آستانه تورم سه رقمي»! اما با اهتمام دولت سیزدهم، این پیشگویی عملی نشد و تورم 60 درصدی در حوالی 43-4 درصد مهار شد. 🔻هر چند روزنامه اعتماد، 22 فروردین 97 تیتر زده بود: «بازگشت اسحاق؛ اعتماد از حضور مقتدرانه جهانگیری برای حل بحران ارزی گزارش می‌دهد»؛ اما همین روزنامه 22 آبان 1400، تیتر زد: «دلار ۴۲۰۰ تومانی؛ استخوانی در گلوی دولت». نویسنده اعتماد یک هفته بعد (30 آذر) در توئیتر نوشت: «دو پوست موز زیر پای دولت است. اول ادامه دلار ۴۲۰۰ تومانی. دوم حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی. انتخاب کنید که کدام گام را برخواهید داشت؟». 🔻سادسا، تامین بخش عمده‌ای از درآمدهای عمومی از طریق مالیات، رویه متعارف در بسیاری از کشورهای و ضمنا روشی برای مبارزه با رانت‌خواری و سوداگری‌های غیر مولد و مخرب بازار برای ثبات بخشی و مهار تورم است. 🔻دولت و مجلس بر این نکته اهتمام داشته‌اند که اصل مالیات‌ستانی را روی اقشار پردرآمد و فراری از مالیات و همچنین فعالیت‌های غیرتولیدی و دلالی متمرکز کنند تا عدالت اجرا شود. در این‌جا هم باید پرسید که چرا روزنامه اعتماد سنگ فراریان دانه درشت مالیاتی را به سینه می‌زند؟! آنچه ناظران را حساس‌تر می‌کند این است که همین روزنامه چند روز قبل، از یک شرکت خودروساز متخلف و گرانفروش دفاع کرده و خواستار لغو محکومیت (جریمه 5 هزار میلیارد تومانی) آن شرکت شد! 💢 روزنامه کیهان 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ ا. انصاری زاده 🟥 با دقت گوش کنید.. اینها مواضع اقتصاددانان لیبرال و نئولیبرال است دعوا بر سر چهار تا نظریه‌ی اقتصادی نیست، دعوا بر سر تثبیت یا تعدیل نرخ ارز نیست، دعوا بر سر وارد کردن یا نکردن خودرو نیست، دعوا بر سر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیست.. دعوا دقیقا بر سر همین چیزهایی است که در این ویدئو مشاهده میفرمایید.. خمینی کبیر (ره) می‌فرمود: اینها کینه دارند از اسلام.. 🖋 هرکسی می گوید بحث تخصصی اقتصاد است دروغ می گوید یا یک موجود نفهم است! غنی‌نژاد که نسخه های او در اقتصاد ایران سراسر پخش است و شاگردانش در وزارتخانه های ایران متصدی شدند و در طول انقلاب مشغول تصمیم گیری بوده اند یک کینه‌توز بزرگ علیه اسلام است! او در این سخنان صریحا علیه انقلاب سخن می گوید! هیئت علمی این کشور بوده و مشاور سالیان سال وزرای این کشور! 🆔 @h_falahati
✅ نماینده مجلس:با علم‌الیقین می‌گویم لایحه عفاف و حجاب دستکاری شده /نمی‌توانم بگویم چه کسی مصوبه را تغییر داد 🔸محمد تقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای می‌گوید: گفتن واقعیت مشکلی ندارد منتها اینکه یکسری تفاوت‌های میان مصوبه کمیسیون و آنچه که به شورای نگهبان ارسال شده، وجود دارد، قطعی است منتها اینکه تغییرات صورت گرفته ناشی از چه بوده و به دست چه کسانی انجام شده را نمی‌توانم قضاوت کنم اما تفاوت بین مصوبه کمیسیون با آنچه به شورا ارسال شده، قطعی است. 🔸به گزارش پایگاه خبری: در حالی که اعضای هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی خبر دستکاری پنهانی لایحه عفاف و حجاب را تکذیب می‌کنند، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب خبر حسن نوروزی پیرامون دستکاری لایحه مذکور را تایید می‌کند. 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی 🖋 حال روشن نیست برخی اطرافیان رئیس مجلس چه چیزی را انکار می کنند! با این همه شواهد و مدارک چرا اساسا انکار می کنند! 🆔 @h_falahati
انسان و سرنوشت آزادی انسان در سرنوشت.mp3
22.02M
بازخوانی اندیشه های استاد مطهری کتاب نقش آزادی در سرنوشت 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند «دلیل» با موضوع اندیشه و زمانه علامه مصباح یزدی به روی آنتن شبکه سه می‌رود 🔹مستند «دلیل»، مجله‌ای تصویری است که از امروز ۱۲ دی‌ماه، در ۶ قسمت حوالی ساعت ۱۸ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. 🔹 این مستند که پیرامون اندیشه‌ها و زمانه علامه محمدتقی مصباح یزدی است، همزمان با ایام سالگرد رحلت آن عالم فرزانه از شبکه سه سیما‌ پخش می‌شود. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🔴 برخی منابع از حمله یک هواگرد رژیم صهیونیستی به ضاحیه خبر می‌دهند 🔹 براساس گزارشات یک پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی یک عملیات ترور انجام داده است ـــــــــــــــــــــــ 🖋 ادعای ترور یک از رهبران ارشد حماس در بیروت 🔹شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی مدعی شد در جریان حمله پهپادی عصر امروز رژیم صهیونیستی به منطقه مشرفیه بیروت و در نتیجه انفجار دو خودرو در اتوبان هادی نصرالله، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس هدف ترور قرار گرفته است. 🔸این در حالی است که هنوز هیچ منبع رسمی لبنانی و یا فلسطینی خبر ترور اسامه حمدان را تایید نکرده است. 🔸خبرگزاری لبنان گزارش داد که در حمله به دفتر حماس در حومه بیروت ۴ نفر شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. 🆔 @h_falahati
هدف عملیات شیخ صالح العاروری بوده است که ظاهرا به شهادت رسید! شهادت این شهید مقاومت که رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت بود را به خانواده بزرگ مقاومت تسلیت و تبریک می گوییم! چه فخری بالاتر از اینکه سگهای صهاینه ما را از زندان دنیا نجات دهند! اللهم تقبل منا اللهم ارزقنا توفیق الشهادة في سبیلک بعونک و کرمک 🆔 @h_falahati