eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
213 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست هویت طلبگی ۴.mp3
29.95M
نشست فهم کارشناسانه دین و رویکردهای سنتی، و نوین به فهم دینی و مسائل جدید 🆔 @h_falahati
🔺روایت حسین دارابی از بخش هایی از جلسه رهبری و دکتر جلیلی ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🖋 حسین دارابی یک کنشگر رسانه ای و تقریبا بلاگر است اصلا مورد پسند من نیست نه اینکه او را طرد و رد کنم نه! جنس من نیست و باهم متفاوتیم. او مانند ماهایی که گفتمانی سالهاست جلیلی‌چی لقب گرفتیم نیست. ماها دنبال یک اصالت مکتبی از جنس امام‌ره هستیم. آن را در بین رجال سیاسی در جلیلی یافتیم. 🔻اما ببینید از نگاه رهبری و جلسه دکتر جلیلی با رهبری چه روایتی دارد! آنرا مقایسه کنید با روایت زورگویانه و خشن این روزهای اصلاحات و حملات زنجیره‌ای مشکوک اطرافیان رئیس مجلس؟! ❗️ رهبری می‌گویند این سرمایه اجتماعی را رها نکنید و برایش برنامه داشته باشید، این حرکت را سست نکنید و با قدرت دنبال کنید!؟ 🔻این نگاه را با نگاه سیاسیون و برخی کنشگران حوزوی و اجتماعی هم مقایسه کنید خیلی مطالب این روزها دستتان می‌آید. 🆔 @h_falahati
1.59M
توضیحی راجع به جریان طرفداران دکتر جلیلی قسمت اول 🆔 @h_falahati
1.59M
توضیحی راجع به جریان طرفداران دکتر جلیلی قسمت دوم 🆔 @h_falahati
1.32M
توضیحی راجع به جریان طرفداران دکتر جلیلی قسمت سوم 🆔 @h_falahati
📢 اشاره رهبر انقلاب به خصوصیات مرحوم آقای رئیسی(رضوان الله علیه) 👈 اهتمام به طرحهای بزرگ ملی ✏️‌ رهبر انقلاب: یک نقطه‌ی دیگرِ ایشان [مرحوم آقای رئیسی] اهتمام به طرحهای بزرگ بود. به طرحهای سنگین اهتمام داشت؛ مثلاً فرض کنید مثل همین انتقال آب از دریا به چند نقطه یا مثلاً در همین مسئله‌ی آب، انتقال آب از راه‌های دور به شهرهایی که مدّتها بود در انتظار آب بودند؛ ایشان مسئله‌ی شُرب اینها و کشاورزی اینها را حل کرد. طرحهای گوناگونی از این قبیل داشت. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم. ۱۴۰۳/۴/۱۷ 🔹️متن کامل بیانات: khl.ink/f/56951 @h_falahati
🔴 روایت دیدار! آقای جلیلی بعد از ۴۵ دقیقه جلسه با حضرت آقا، از ایشون پرسیدند: شما راضی بودید؟ تعابیر دقیق؛ آقا فرمودند: راضی؟! خیلی راضی هستم و باید شما اجازه ندهید این حدود 14 میلیون دلسرد و سست شوند و با قدرت این مسیر را ادامه دهید و نشاطشون رو حفظ کنید و ارزش این رأی به این است که شما بدون تنازل از مواضع انقلاب اسلامی عمل کردید و سطح منازعات رياست جمهوری رو ارتقا دادید و ... 🖋الحمدالله ‌‎‌‌࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ 🆔 @h_falahati
معیارهای انقلابی‌گری! ما اشتباه نکردیم! شک نکنید، بهتر از دکتر جلیلی بود می رفتیم سمت او. ما حزب نیستیم یک جریان اهل فکر و اندیشه هستیم. ما متحجر نیستیم. با ملاک، دلیل و حجت رفتیم به سمت انتخاب. اهل گفتگو و بحث هستیم. ما دلمان برای انقلاب می سوزد. ما دگم نیستیم. ما طالبانی و پادگانی فکر نمی‌کنیم. اما مظلوم هستیم. اعتراضی هم نداریم. 🆔 @h_falahati
🔰آسیب‌شناسی رفتار انتخاباتی حامد فلاحتی _________________________________ جریان انقلاب، کاندیداها قسمت سوم 🔻آقای قالیباف با ادبیات تحولی و جدید خود یک نگرش را در میان توده‌های انقلابی رواج داد! او در اولین نطق انتخاباتی خود با تکیه بر سابقه عملکردی و اجراییش در نیروی انتظامی، هوافضای سپاه و شهرداری تهران، این اجرایی را عاملی بعنوان برتری و همسان با دانست و تمامی اصالت‌های انقلابی و مکتبی خود را ذیل این سابقه پوشاند. او با پیاده سازی این خرده گفتمان یک ادبیات معطوف به اجرا و عمل را در میان انقلابیون جا انداخت و با تکیه بر خاطرات و سوابق ارزشمند مجاهدت خویش در کنار برخی سرداران بزرگ انقلاب، به نوعی اصالت را با عمل و اجرا دانست. این ادبیات شبه اصالت‌های تفسیری گفتمانی یک مسوول را چندان مهم نمی‌دانست و کارنامه(بخوانید عمل و اجرا) را اصیل دانست! 🔻وی در تمامی نطق‌های خود با اصرار و اغراق فراوان هرآنچه از خود گفت، از اجرا بود و عمل! و به نوعی مشکل مفقود در میان کارگزاران نظام را نبودن قوت اجرایی و مدیریتی دانست. وی با بی اعتنایی به ابهامات نظری و گفتمانی این سال‌های خود و بی‌تفاوتی نسبت به برخی مواضع غیرشفاف و نامتوازنش در مسائل مهمی چون برجام، مذاکره، حجاب، طرحهای شفافیت و صیانت و نگاه‌های واگرایانه‌اش در فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران، با زبان تبلیغات آنها را بی‌اهمیت و غیرضرور تلقی کرد و در ایجاد این ادبیات در میان هوادارانش تقریبا موفق شد. 🔹 این رویکردها و خرده‌گفتمان‌های اتخاذی و جعل نوعی ملاک در انقلابی بودن موجب یک اعوجاج گفتمانی در ادبیات رایج انقلابیون شده و به برهم‌ریختگی ملاک‌های فرد اصلح در اذهان مخاطبین کمک کرد. در حقیقت تیم تبلیغاتی آقای قالیباف دنبال نوعی اصلح سازی برای ایشان بود و هرچه به زمان انتهایی تبلیغات ریاست جمهوری نزدیک شدیم این اعوجاج بیشتر و بیشتر شد! حامیان آقای قالیباف از منتسب سازی وی به انقلاب به انتساب انقلاب به وی می رسیدند! آنها از خرج کردن میراث معنوی انقلاب برای ایشان فروگذار نکردند و هرگز به این ندا توجه نکردند که اگر مخاطبین وی را در ملاک‌ها نیافتند چه بر سر میراث معنوی خواهد آمد؟ وقتی این خرده‌گفتمان و کج‌روایت از اصلح با کلیدواژه همراه شد، به پدیده عجیبی تبدیل گشت!؟ معنا و مفهوم خاکستری تداعی کننده یک معنای مبهم در ادبیات سیاسی بود، چرا که می توانست توسط هرشخصی در پهنه سیاسی استفاده شود، اما دستگاه رسانه ای آقای قالیباف این ویژگی را بعنوان یک نکته مثبت تلقی نمود! و هیچ گاه متوجه نشد که بدنه آگاه انقلابی این برداشت را برنمی‌تابد و آنرا به نحوی مذموم می پندارد. ادامه دارد.... 🆔 @h_falahati
🔻برسد به‌دست پرویز پرستویی 🖊مهدی جمشیدی ۱. آقای پرویز پرستویی، چند سطری در نقد سخنی که بازی‌سازان رسانه‌ای به قصد انتقام و ترور شخصیت، آن را از متن و بافتش جدا کرده‌اند و‌ حتی واژه‌های دروغ ساخته‌اند، نوشته‌اید. به رسم گفتگو، نقادی و پرسشگری شما را بی‌پاسخ نمی‌گذارم؛ همچنان که همواره در مسیر گفتگو و مناظره و نوشتن قرار داشتم و از پرسش و مسأله، نگریخته‌ام. شما در مستند سوم آقای پزشکیان به نام «نگرانم»، دیالوگ‌هایی شبیه نامه‌ی «حاج کاظم» به فاطمه را خوانده‌اید تا مخاطب احساس کند که یک حاج کاظم در راه است. اجازه بدهید از همین زاویه با شما گفتگو کنم، اما نپذیریم که حاج کاظم امروز، آقای پزشکیان است. بگذارید با همان حاج کاظم آژانس شیشه‌ای که شما بودید، سخن بگویم. می‌خواهم با منطق دیروز، امروز را بفهمم؛ همان منطقی که شما نیز به کار گرفتید و شبیه‌سازی تاریخی کردید. ۲. حاج کاظم عزیز! دیدی عباس حیدری _ همان بسیجی جانباز خراسانی که ترکش به شاهرگ گردنش نزدیک شده بود و روزهای پایانی زندگی‌اش را می‌گذراند_ در پیچ‌وخم روزگار ناسازگار، گم شده و دیده نمی‌شود. به آن اداره و این اداره رفتید تا شاید بتوانید گره از کارش بگشایید و مسیری برای علاج دردش بیابید، اما نشد که نشد. مدیر آژانس مسافرتی نیز، فقط پول می‌فهمید و بس. به‌ناچار، دست به اسلحه بردید و «گروگان‌گیری» کردید؛ از همین مردم کوچه‌وبازار. کار شما در ظاهر، گروگان‌گیری بود، اما باطنش این نبود. قانون، کار شما را برنمی‌تابید، اما وجدان و اخلاق و انصاف و مروت، حکم دیگری داشت. اضطرار و اجبار، شما را واداشت که دیروز، «مردم» را در نقش «گروگان» بنشانید تا شاید نفس‌های عباس، به شماره نیفتد. عجیب نیست که ما، جملگی با شما هم‌ذات‌پنداری کردیم و بر «گروگان‌گیری از مردم»، مهر تأیید زدیم. ۳. حاج کاظم عزیز! می‌دانید امروز «عباس» کیست؟! می‌دانید امروز نفس‌های چه کسی به شماره افتاده؟! عباس امروز، «کارگران کارخانه‌ها»یی هستند که در دولت اول و دوم روحانی، تعطیل شدند و کارگران‌شان، محتاج نان شب شدند و حتی برخی تا مرز خودکشی پیش رفتند. همین‌ها، قبل از انتخابات، از من و شما خواستند که با رأی به دولت سوم روحانی، «نان‌»شان را آجر نکنیم! من با آنها هم‌رأی شدم اما شما با رأی‌تان، دلهره و اضطراب و تشویش آفریدید و زندگی‌شان را بر لبه‌ی پرتگاه نشاندید. آنها هراسان بودند از معیشت و نان و زندگی روزمره‌شان، و شما دلخوش به وعده‌های کاغذی و تهی. شما این‌بار، «عباس» را «گروگان» گرفتید! ۴. حاج کاظم عزیز! اگر تشخیص دیروز شما این بود که «گروگان‌گیری از مردم» برای نجات عباس، اخلاقی و روا و بجاست، امروز من نیز معتقدم که «تلخ‌زبانی با مردم»، موجه و درست است؛ البته نه همه‌ی مردم، بلکه فقط آن بخش از مردم که انتخاب‌شان، جان معیشت فقرا و ضعفا را خواهد گرفت. من به قاعده‌‌ای که شما دیروز به کار گرفتید، وفادارم، اما شما، نه. شما امروز با زبان سلحشور _ همان نیروی امنیتی که می‌خواست اراده‌اتان را بشکند و از راه رفته، بازگرداندتان _ با من سخن می‌گویید! امروز، شما نقش «سلحشور» را ایفا می‌کنید و من نقش «حاج کاظم» را! شما از ثبات و عقلانیت و امنیت ملی و نظم و قانون سخن می‌گویید و من از حقیقت ‌و فضلیت و عدالت و مظلومیت و انصاف! جابجایی نقش‌ها پس از سه دهه! من روی صندلی وسط آژانس نشسته‌ام و شما ایستاده‌اید و در حضور گروگان‌ها، مرا ملامت و مؤاخذه می‌کنید! چه شد که چنین شدید؟! ۵. حاج کاظم عزیز! گفتید بسیجی، سوز دارد و نه دود. من بسیجی نیستم، اما سوز و درد و داغ و گداز دارم و شعله‌‌هایم نیز دود ندارند. من نویسنده‌ام و دو دهه است که می‌خوانم و فکر می‌کنم و می‌نویسم. من خود را زیر سایه‌ی سیدمرتضی آوینی تعریف کرده‌ام که به صراحت نوشت: رأی مردم، به‌طور ضروری، محترم نیست؛ چون شاید خطا و لغزش در آن راه یافته باشد. پس اگر من به عنوان کسی‌که از وجه نظری و معرفتی به عرصه می‌نگرم، اشتباه و ناراستی‌ای را دیدم، نباید در برابر اکثریت، محافظه‌کارانه و مصلحت‌اندیشانه بنویسم. تلخی و تندی و غلظت نوشته‌ی من، بسیار کمتر از حقیقتی بوده که با این رأی، به مسلخ کشانده شد. از من بخواهید که تابع وجدان و عدالت و حقیقت باشم و نه اکثریت. من، حق اعتراض دارم و می‌توانم و باید زبان به تندی و صراحت باز کنم و آنان را که با زندگی «عباس‌های امروز»، بازی سیاسی کردند، به چالش بکشانم و توبیخ و تخطئه کنم. این تکلیف من است؛ چنان‌که تکلیف شما نیز این بود. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻برسد به‌دست پرویز پرستویی -۲ 🖊مهدی جمشیدی ۶. حاج کاظم عزیز! من خطاب به کسی ننوشته‌ام بی‌عقل. متن نوشته‌ام را در کانالم در ایتا بخوانید. تحریف کرده‌اند و دروغ بسته‌اند و شما ناخواسته، آن تهمت جهت‌دار را تکرار کرده‌اید. سرآغاز این اتهام، به خبرسازی و هوچی‌گری روزنامه‌‌ی بدنام و بددلی بازمی‌گردد که از یک سو، به حلقه‌ی نهفته‌ی قدرت، متصل است و از سوی دیگر، به جیب مردم.‌ انتقام شخصی می‌گیرند و با خد‌عه‌ی رسانه‌ای، ترور می‌کنند و به فریب‌کاری حرفه‌ای، شهرت دارند. نان اغوا را می‌خورند و مزدشان را از اصحاب قدرت پنهان می‌گیرند. این شکارچیان، طعمه‌ای یافتند و به همراه دگراندیشان، آن را دریدند. آنچنان بی‌مایه و بدعمل هستند که حتی مایل نیستم از آنها به محکمه‌ی قانون، شکایت ببرم. امروز، کسی در کنار من نیست جز توده‌ی بی‌قدرت و دردمند و عدالت‌خواه که کاسه‌ی صبرش لبریز شده و نگران است که دوباره، معیشتش به دست اشراف و نابلدان و سیاست‌بازان بیفتد؛ که البته افتاده است. دولت‌های اصلاح و اعتدال، به تجربه نشان داده‌اند که زندگی مردم را دچار سرطان‌های بدخیم می‌کنند و شورش و عصیان می‌آفرینند و مردم را از چاله به چاه می‌افکنند. رأی به چنین کارگزارانی، چه توجیهی دارد و از چه منطق و عقلانیت و محاسبه‌ای برخاسته است؟! جز این است که اغوا و فریب، مؤثر افتاده و انبوهی را به تله‌ افکنده است؟! ۷. حاج کاظم عزیز! من به قدرت راه ندارم و جز نویسندگی، دغدغه و مشغله‌‌ای ندارم. در هیچ دفتر و ستادی ننشسته‌ام و مشاور کسی نبوده‌ام.‌ من آدم و پادوی هیچ جریان سیاسی‌ای نبوده و نیستم. دروغ بسته‌اند و شما نیز دروغ آنان را پراکنده‌اید. من بی‌آن‌که آن نامزد را دیده باشم یا کمترین ارتباطی با او داشته باشم، از وی حمایت کردم؛ فقط و فقط به دلیل این‌که نفس‌های «عباس‌های امروز»، در سینه حبس نشود و اینان با زندگی، وداع نکنند. من برای خویش، کیسه ندوختم و در سایه‌ی هیچ نامزدی، ننشستم. نه سیاست‌زده‌ام و نه در پی قدرت. مسأله‌ام نیز این نبوده که چرا اکثریت، نامزدی دیگری را انتخاب کرده‌اند و اگر نامزد مرا انتخاب می‌کردند، آنها را ستایش می‌کردم. مسأله، راه و خط و منطق و عمل است، نه این شخص و آن شخص. من هوادار کسی هستم که بتواند زندگی «عباس‌های امروز» را تداوم ببخشد. اما شما به سخن «عباس‌های امروز»، گوش ندادید و در جبهه‌ی سلحشورهای دردنکشیده و داغ‌ندیده و شکم‌سیر ایستادید. اگر فردا، «عباس‌های امروز» از تنگی معیشت و نداری و فقر، تصمیم به خودکشی بگیرند، چه پاسخی خواهید داشت و چگونه هواداری خویش را از جریان اشرافیت و سرمایه‌سالار، توجیه خواهید کرد؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوقطبی نکنید! مهم این است که همه انقلابی هستند! همه خوب هستند!؟ 🆔 @h_falahati
🔴 سخنان مهم و تاریخی رهبر انقلاب خطاب به سعید جلیلی 🔺 سعید جلیلی بعد از ۴۵ دقیقه جلسه با حضرت آقا، از ایشان پرسیدند: 🔸شما از عملکرد ما راضی بودید؟ آقا فرمودند: راضی؟! و باید شما اجازه ندهید این حدود 14 میلیون دلسرد و سست شوند و با این مسیر را ادامه دهید و نشاطشون رو حفظ کنید و ارزش این رأی به این است که شما بدون عمل کردید و سطح منازعات رياست جمهوری رو دادید... علی ریاحی پور 🖋 بررسی شد! سخنان توسط خود دکتر جلیلی به اطرافیان گفته شده است. بددل‌هایی که سخنان امیدبخش ٩٢ را انکار می‌کردند اینها را هم انکار می کنند. والسلام 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️اولین کسی که گفت: امام حسین را سیاسی نکنید! تاسف بابت رواج این ادبیات در بین هیئات که بخشی از این مساله به خطباء و مداحان دارای این مسلک و اندیشه، برمی‌گردد! 🆔 @h_falahati
🔰جریان‌های سیاسی معروف در بیان رهبری 🔹قبیله‌گرایی گروههای سیاسی در دهه شصت 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 چرا همدیگر را تحمل نمی‌کنیم و عیب‌جویی می‌کنیم؟ در یک محیط واحد، با یک جهتگیری واحد، یک نقطه و خدشه‌ی کوچکی موجب می‌شود که این گروه در مقابل آن گروه بایستد و آن گروه در مقابل این گروه. من این را به شما بگویم - با تجربه‌ای که بنده از اول انقلاب تا حالا دارم - که غالبِ دسته‌بندیهای سیاسیِ کشور ما از این قبیل بود که متأسفانه بعد به دسته‌بندیهای عمیق‌تر هم منتهی شد. در آن سالهای ریاست جمهوریِ بنده، دو گروه در کشور بودند: چپ و راست. یک عده‌ای می‌گفتند چپ، یک عده می‌گفتند راست. بنده یک بحث تحلیلیِ مفصلی کردم - سالهای ۶۲، ۶۳ بود؛ حالا دقیقاً یادم نیست - و ثابت کردم که این اختلافات مثل اختلافات قبائل قدیمی عرب است. یک قبیله با یک قبیله‌ی دیگر بد بود؛ منشأش نه یک مبنای اقتصادی بود و نه یک مبنای اعتقادی. فرض کنید یک وقتی اسب این قبیله در مرتع یکی از افراد آن قبیله چریده، او هم مثلاً گفته بالای چشمت ابروست؛ این هم یک جوابی داده و احیاناً خونی هم بینشان ریخته شده یا نشده، اما این دو تا قبیله دیگر تا ابد باید با هم دشمن باشند! بنده ثابت کردم که اختلافات آن روزِ چپ و راست در کشور ما از این قبیل است؛ و بود. اختلافات عاطفی و اخلاقی به دسته‌بندیهای سیاسی تبدیل شده بود. البته امروز آن‌طور نیست. امروز یک عده عمیقاً با نظام جمهوری اسلامی مخالفند؛ حالا با زبانها و شعارهای گوناگون و تحت پرچمهای مختلف با اصل نظام مخالفند. مخالفت هم نه به خاطر اینکه یک جایگزین بهتری برای آن دارند. با همان شعارهایی که جمهوری اسلامی به خاطر مبارزه با آنها به وجود آمد، می‌خواهند با جمهوری اسلامی مخالفت کنند. جمهوری اسلامی براساس نفی سلطه‌ی غرب و امریکا سرکار آمد؛ اما اینها طرفدار سلطه‌ی غربند. جمهوری اسلامی برای گسترش دین و معنویت و مفاهیم اسلامی سرکار آمد؛ در حالی که اینها اصلاً مخالف گسترش این مفاهیمند. جمهوری اسلامی شعار خودش را وحدت دین و سیاست قرارداد؛ در حالی که اینها اصلا دشمنِ وحدت دین و سیاستند. بعضیها این‌طوری‌اند؛ حالا کمند، زیادند، چه کسانی‌اند و چه هستند، اینها را کار نداریم، لکن باز در بین همین مجموعه‌هایی که همفکرند و هم جهتند، انسان می‌بیند یک اختلافاتی هست که باز از قبیل همان اختلافات قبیله‌ای سابق است. راه مقابله با این بی‌تحملی چیست؟ این، تحقیق نظری می‌خواهد؛ به قول شماها کار تئوریک بکنید و بعد هم این را عملیاتی کنید. ۱۳۸۵/۰۸/۱۸ بیانات در دیدار دانشگاهیان سمنان 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | نقشه حجاب ممنوع، فکر استعماری، سرنیزه رضاخانی 📝 رهبر انقلاب: شخصیتهای فرهنگی معروف زمان رضا شاه، مثلاً علی اصغر حکمت -اینها چهره‌ها هستند دیگر- در قضیه‌ی کشف حجاب نقش ایفا کردند، نقش استعماری ایفا کردند، یعنی آن پشت جبهه‌ی حقیقی رضا شاه اینها بودند. رضا شاه تفنگ دستش بوده و اینها کسانی بوده‌اند که فکر می‌ساختند و به رضا شاه جهتگیری می‌دادند که او تفنگ را کجا به کار ببرد. به نظر من این شخصیتهای فرهنگی خیلی مؤثرند، چهره‌های اینها شناخته بشود. 📝 رضاخان فقط یک سفر خارجی رفت و آن هم به ترکیه بود در زمان آتاترک. آنجا زنهای بی‌حجاب را‌ آوردند به او نشان دادند. ایده‌ی بی‌حجابی را به او تزریق کردند و بعد این دُور و بری‌هایش گفتند راه تمدن و اینها همین کاری است که آتاترک کرده و از آن وقت او به فکر فرو رفت و مقدماتش را شروع کرد. بعد ۱۳۱۴ دیگر اجباری شد اما قبلاً چیزهای دیگری بود. ۱۳۹۶/۱/۸ 🗓 ۲۱ تیر، سالگرد فاجعه‌ی جنایت‌بار مسجد گوهرشاد در حرم مطهر رضوی 🖥 @khamenei_reyhaneh 🆔 @h_falahati
این را هم به همه توصیه کنیم که نیروهای انقلابی را متهم به افراطیگری نکنند! 🔰|رسانه هنری نفحات|🔰 @nafahat_graphic @h_falahati
🔴 چند نکته‌ای درباره جبهه انقلاب ما و جبهه انقلاب آنها! 🔹ما به دسته‌بندی‌های اصولگرا-اصلاح‌طلب و خودی و غیرخودی به معنایی که اینها تعریف می‌کنند قائل نیستیم! 🔸اینکه به اسم ‎، جلوی نقد مردم به شخصیت‌ها را بگیرند و دهان منتقدین ومخالفین را گل بگیرند، ما هیچ اعتقادی به این مدل جبهه‌بندی نداریم! جبهه ما، آن جوان غیزانیه‌ای است.‏ خودی ما جوان بیکار وطن‌دوست کردستانی و آذربایجانی است؛ جبهه انقلاب ما آن جوان افشاگر فسادهای تودرتو و رانت‌های آقازاده‌هاست که امروز در زندان است. 🔹جبهه انقلاب ما آن طلبه مطالبه‌گر چهارمحال‌وبختیاری است که بی‌دلیل به زندان افتاد! خودی ما آن جمعیت یک میلیون و ۸۵۰ هزارحاشیه‌نشینِ‏ خوزستانی است! خودی ما آن سرداری است که جانش را کف‌دست گرفته و در نبرد با داعش و صهیونیست‌ها مبارزه میکند و به توصیه ولی فقیه در انتخابات و مصادیق نامزدها دخالت نمی‌کند! 🔸جبهه انقلاب از نظر ما آن ۴۰ هزار معلمی است که به علت ناتوانی از تهیه مسکن در تهران-بعداز گران‌سازی- از تهران‏ اخراج شده و به حواشی یا سایر شهرها رفتند! خودی ما آن دختران و زنانی هستند که سه‌چهارروز مانده به انتخابات، در شهرها، خیابان‌ها، معابر، پارک‌ها و روستاها با مردم گفتگو می‌کردند و از آنان برای مشارکت در انتخابات دعوت می‌کردند ولو به هر نامزدی رای دهند! جبهه ما اینها هستند.‏ 🔹اما جبهه‌ای که پست‌ها، امکانات و تجهیزات را می‌خواهند برای شما! برای برادرانی که سه‌چهار دهه انواع و اقسام مناصب دستشان بود، تعیین‌کننده و تصمیم‌گیرنده بودند، پول و امکانات و تجهیزات دست آنها بود و آقازاده‌هاشان درهیئت مدیره‌ها و ردیف اول استخدام صنایع و پتروشیمی‌ها هستند!‏ 🔸ما هیچوقت جزو این جبهه نبودیم و نیستیم. ما یه بچه دهاتی پاپتی یاغی هستیم هیچوقت در این دایره نبودیم الحمدلله. 🔹به این دسته‌بندی های غلط هم هیچ اعتقادی نداریم. آنچه برایمان ارزش دارد آزادی، عدالت و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است ولاغیر! 🔸کتاب ما قرآن و نهج‌البلاغه است!‏ خمینی کبیر به ما جرات طوفان داد و فرمود جنگ ما جنگ فقر و غنی است. نه لباس و جایگاه و ظاهر و حزب! هر کسی در طرف کارگران ‎ و ‎ بود از او حمایت می‌کنیم و هرکسی در طرف فساد و مفسدین بود علیه او می‌تازیم! صف درست تاریخ از نظر ما، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است!‏ 🔹اینکه کسی با سیاست‌ها و عملکرد و تصمیماتش، دایره فقر را افزایش دهد، سفره مردم را کوچک کند، گوشت قرمز را از سبد غذایی ملت حذف کند، دسترسی به مسکن و خودرو را به خواب و رویا تبدیل کند، سرمایه‌دار را پولدارتر و فقیر را زمین‌گیر کند، صنمی با او نداریم! حالا هر که می‌خواهد باشد.‏ 🔸مانیفست حرکت سیاسی ما، صحیفه امام خمینی(ره) است؛ خط ما، خطبه منا است؛ آخر صحنه درگیری ما عاشوراست. جبهه انقلاب از نظر ما یعنی همه ملت ایران؛ دایره انقلاب به وسعت ملت ایران و مستضعفین جهان است نه به تنگیِ حلقه بسته‌ی مدیران چنددهه سابق؛ بعلاوه جوان‌های کیف‌کش همراهشان! ‏🔹اساساً ما در دایره شما نیستیم که بخواهیم حذف‌تان کنیم! شما و بچه‌ها و اطرافیان‌تان نقطه پرگار جبهه‌تان هستید. نوش جان‌تان! ما چکاره دایره جبهه انقلاب شماییم؟ مردم سیستان و بلوچستان و خراسان و کرمان و بوشهر، کجای حلقه تنگ شما هستند؟ شمایید که تعیین تکلیف می‌کنید ما چکاره‌ایم! داودمدرسی‌یان 🆔 @h_falahati
61.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ پاسخی روشن به مجتبی موقوفه، آقای به اصطلاح تحلیلگر ... ❌ مجبور به انتشار این فایل دفاعیه شدم! انشاءالله با این فایل برای مخاطبین مساله حل شود! 🆔 @h_falahati
34.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌علی علیزاده کل ماجرای قالیباف را فاش کرد ‼️ تماشای این ویدیو کل نیاز شما برای پاسخ به مسأله و شبهه دوگانه قالیباف جلیلی است ... ساده / روان ✅ کانال مقداد خداداد 🖋 این راهم گذاشتم تا بحث تمام شود و دوستان درگیر عزاداری امام حسین ع باشند و به فلسفه قیام و خودسازی در این دوره و ایام بپردازند و مساله برایشان حل شود. والسلام 🆔 @h_falahati
ما اندیشه و فکرمان مانند علیزاده نیست. اصلا به علیزاده کار نداریم. در فیلم علیزاده نکاتی گفته است که قابل استفاده است. وقتی خودمان با هزار توضیح و هزار بیان می‌گوییم مخاطب می رود بیسوادهایی مانند رضوی و تحلیلگر و زکریایی را بعنوان سند!!؟ ذکر می‌کند فقط خواستیم بگوییم این تحلیل یک نفر که بررسی می‌کند و به ماها هم مربوط نیست، هم هست! همین. تمام کنیم این فرصت سوزی و بیهوده‌نگری بعد از انتخابات را. 🆔 @h_falahati
🏴 لوح | الهى رضا بقضائک ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در تمام لحظات اين سفر پرحادثه و پرماجرا، انسان از کلمات و از گفتار حسين‌بن‌على علیه السلام به خوبى احساس مى‌کند که تمام اين حرکات و سکنات در راه خدا و براى خداست. بعد هم در آن لحظات آخر از جمله‌ کلماتى که از حضرت نقل شده است و همه شنيده‌ايم این است: «الهى رضا بقضائک، تسليما لأمرک»، اين روح حادثه‌ى کربلاست، تسليم در مقابل خدا. مجالس ما بايد اين روح را در مردم به وجود بياورد. ۱۳۵۹/۸/۱۶ 📥 نسخه قابل چاپ 🏴 در ایام ماه محرم، مجموعه لوح برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون سخنان مهم امام حسین علیه‌السلام منتشر خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir 🆔 @h_falahati
🔰عدالت، روش‌ها و ارزش‌ها! 🔹در این ایام گله و سرزنش هایی داشتم از دوستان هم‌نظر که چرا ما اینطور عمل می‌کنیم و چرا به سمت برخی روش‌های طرف مقابل برای تبلیغات نمی رویم!؟ پاسخم این بیان رهبری است 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 «اوّلین قدم او در راه عدالت این است که هوی و هوس را از خودش دور کند. «یصف الحق و یعمل به»؛ حق را بر زبان جاری و توصیف کند و نیز به آن عمل نماید. به همین خاطر است که در اسلام، قدرت با اخلاق پیوسته است و قدرت عاری از اخلاق، یک قدرت ظالمانه و غاصبانه است. روشهایی که برای کسب قدرت و حفظ آن به کار گرفته میشود، باید روشهای اخلاقی باشد. در اسلام، کسب قدرت به هر قیمتی، وجود ندارد. این‌طور نیست که کسی یا جمعی حق داشته باشند به هر روش و وسیله‌ای متشبّث شوند، برای این که قدرت را به دست آورند - همان‌گونه که امروز در بسیاری از مناطق دنیا رایج است - نه‌۴ قدرتی که از این راه به دست آید و یا حفظ شود، قدرتِ نامشروع و ظالمانه است. در اسلام، روشها بسیار مهمّند؛ روشها مثل ارزشها هستند. در اسلام همچنان که ارزشها بسیار اهمیت دارند، روشها هم اهمیت دارند و ارزشها باید در روشها هم خودشان را نشان دهند. امروز اگر میخواهیم حکومت ما به معنای حقیقی کلمه اسلامی باشد، بدون ملاحظه باید در همین راه حرکت کنیم. مسؤولان بخشهای مختلف، قوای سه‌گانه، مدیران میانی، همه و همه باید سعیشان این باشد که برای کارها و پیشبرد اهدافشان، از روش سالم و اخلاقی استفاده کنند. استفاده از این روش ممکن است در جایی ناکامیها و دردسرهایی را هم به لحاظ کسب قدرت به وجود آورد؛ اما درعین‌حال این متعیّن است که از نظر اسلام و از نظر امیرالمؤمنین، تشبّث به روشهای غیر اخلاقی به‌هیچ‌وجه صحیح نیست. راه علی این است و ما باید این‌گونه حرکت کنیم. این مطالبی که عرض کردم، در زمینه عدالت در قلمرو مسائل شخصی علی بن ‌ابی طالب علیه‌الصّلاةوالسّلام بود.» ١٣٧٩.١٢.٢۶ بیانات در خطبه های نماز جمعه 🆔 @h_falahati
🗒 به سوی تجربه‌‌ای دوست‌داشتنی ۱. اتفاقات دشواری در طول چند سال اخیر برای حقیر رخ داد و هر بار، حجم انبوهی از فشارها و ملامت‌ها و تخریب‌ها روانه‌ی من شد. من در هر دوره، صبر کردم و کوشیدم به کنشگری فکری‌ام در عرصه‌ی عمومی ادامه بدهم و صحنه را خالی نکنم. از حضور در دادگاه گرفته تا ترور شخصیت تا توهین‌های خیابانی و مجازی تا انتشار نشانی خانه‌ام و ... از جمله گرفتاری‌ها و چالش‌های بودند که در برابرم سربرآوردند. روزگار بر من، بسیار سخت و تلخ گذشت و اغلب، حس غربت و تنهایی، در من نفس می‌کشید. زخمه‌های دگراندیشان به کنار، مؤاخذه‌های دوستان اما روحم را خراشید. ۲. من از نویسندگی و تحقیق و تألیف کتاب، به قلمرو رسانه پا گذاشتم و همواره تلاشم این بود که تفکر اصیل اسلامی و انقلابی را به عرصه‌ی عمومی سوق بدهم و متن‌ها و گفتارهای فاخر تولید کنم. من از دریچه‌ی فکر و اندیشه به مسأله‌ها نگریستم و زیر سایه‌ی هیچ جریان‌ سیاسی‌ای ننوشتم و نگفتم. قصد من، ادامه‌ی کاری بود که سیدمرتضی آوینی در مجله‌ی سوره انجام داد. این قله‌ی مرتفع، الگو و سرمشق من بود. هر تفسیری جز این، با نیات و انگیزه‌های من همخوان نیست. ۳. اکنون به دلیل ملاحظه‌ها و محدودیت‌های ناگفتنی اما مهم و قطعی، بار این تکلیف از شانه‌ی من برداشته شده و دیگر، ماندنم در فضای رسانه، به صلاح خودم و انقلاب نیست.‌ من نمی‌توانم در چهارچوب‌های محافظه‌کارانه بنویسم. اگر بنا باشد که میان ننوشتن و محافظه‌کارانه نوشتن، یکی را انتخاب کنم، ترجیح می‌دهم که از عرصه‌ی رسانه خارج بشوم و ننویسم. من در قفس قواعد تنگ‌نظرانه نمی‌گنجم و نفسم به شماره می‌افتد. می‌خواهند خودم نباشم و این جنگ دائمی من با بسیاری بوده که خویشتن مرا برنمی‌تابیدند. می‌خواهند خویشتن مرا از من بگیرند و یک محافظه‌کار بی‌خطر و بی‌خاصیت از من بسازند. قلم من، هر سطرش فریاد می‌زند و اعتراض می‌کند و صراحت می‌ورزد. ترجیح می‌دهم که نباشم، به‌جای اینکه آن‌گونه که دیگران می‌پسندند، باشم. ۴. به انتخاب و اراده‌ی خودم، تمام نوشته‌ها و گفته‌های این کانال را حذف کردم و در انتظارم که خود کانال را نیز حذف کنم. کانال‌های من در ایتا و ویراستی، به دست دیگران مسدود نشده‌اند و مدیران این دو پیام‌رسان، به‌نهایت، مساعدت و همدلی داشته‌اند. این انتخاب، تصمیم شخص خودم نسبت به شرایط جدیدی است که در آن قرار گرفته‌ام. درباره‌ی دیگران نیز باید گفت هیچ اجبار پیدا و تحمیل مستقیمی نسبت به من، در میان نیست. ۵. از دوستان ایتا و ویراستی سپاسگزارم که فریادها و نقدهای گزنده‌ی مرا برتابیدند و مدارا ورزیدند. از مخاطبان عزیز نیز قدردانی می‌کنم که این نوشته‌های برآمده از فکر و درد را خواندند و بارها و بارها، تشویق و تأیید کردند. به حول و قوه‌ی الهی، نویسندگان جوان‌تر و خوش‌قلم‌تر و بی‌حاشیه‌تر، این مسیر را ادامه خواهند داد. پیشاپیش از یکایک شما متشکرم که اجازه می‌دهید فرصت و مجالم را به‌طور کامل، صرف نگارش کتاب نمایم و بر ماندنم در رسانه، اصرار نمی‌ورزید. رضایت قلبی و باطنی‌ام این است که از تنش‌ها و تکانه‌های آزاردهنده و کلافه‌کننده رها بشوم و به خلوت و عزلت تحقیقاتی پناه ببرم و دیگر در رسانه‌‌های مجازی و واقعی و ملی و غیررسمی، ظاهر نشوم. مجال بدهید که بر علاقه‌ و تکلیف بنیادی‌ام تمرکز کنم. تا آنجا که مقدور بود، ایستادم و هزینه دادم و فشار خریدم و دشنام شنیدم. اینک چهارچوب‌ها و قواعد دیگری مطرح شده‌اند که طبع و تمایل من، آنها را برنمی‌تابد. اگر ادامه بدهم، دچار گم‌گشتگی نسبت به خودم می‌شوم. از نیروهای به‌واقع انقلابی و مؤمنی که باعث رنجش‌خاطر آنها شده‌ام و این حس را در آنها برانگیخته‌ام که نگاه و ادبیاتم در رسانه، گزند به انقلاب رسانده و هزینه‌ساز و حاشیه‌تراش بوده است، عذر می‌طلبم. مهدی جمشیدی ۲۱ تیر ۱۴۰۳ 🆔 @h_falahati