eitaa logo
🌻حافظان وحی🌻
236 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
368 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام خنده‌ای بر چهره مبارک اعضاء مبارک کانال مشاهده شود ببنید سطح معرفت انسانرا که فقر فرهنگی فقظ نیاز مادی خودرا درمرکز انوار الهی به زبان می آورد که خدایا فلوس وپول رابرسان. http://eitaa.com/hafezan_vahy
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب هشتم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر مهر و رحمت http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5827904405990544647.mp3
12.92M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب هشتم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر مهر و رحمت http://eitaa.com/hafezan_vahy
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب نهم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر مهر و رحمت http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5832408005617914953.mp3
11.99M
☘ محمدرضا رنجبر 🌒 شب نهم ✅ ترجمه صوتی و تصویری ، کاری است از موسسه پیامبر مهر و رحمت @mrranjbar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا مطالعه متن عربی قرآن مهمه؟ 💠 دکتر سید محسن 🔹 دوره 🔸 گزیده‌ای از جلسه پرسش و پاسخ ❓ علت تاکید بر خواندن متن عربی قرآن چیست و‌چرا آقای دکتر میرباقری بر قرائت متن عربی قرآن تاکید ویژه دارند؟ ‼️ ما چیزی از واژگان عربی نمی‌فهمیم و روخوانی آن انگار فایده‌ای ندارد در حالی که با مطالعه ترجمه لااقل معنای ظاهری آن را متوجه می‌شویم ... 🤔 بالاخره متن عربی قرآن یا ترجمه فارسی ؟ 🎞 با انتشار این کلیپ شما هم در ثواب آگاه سازی دیگران شریک باشید. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این روز گار قحط خدا در نشر کلام خدا هیچ درنگ نکنیم ، هیچ دریغ نورزیم، وگرنه روزی سخت پشیمان می شویم تو چه دانی شاید کسی با شنیدن همین حرف زلفش  به زلف حق و حقیقت گره خورد و آنگاه هر چه او دراین راه خیر و خوبی کند اول به نام تو می نویسند چون تو بودی که این شمع را روشن کردی. ای که دستت می رسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ 📜[٦٨٨]١-محمّد بن يحيى،عن أحمد بن أبي زاهر،عن عليّ‌ بن إسماعيل، عن صفوان بن يحيى،عن عاصم بن حميد،عن أبي إسحاق النّحويّ‌ قال: دخلت على أبي عبد اللّه عليه السّلام فسمعته يقول:إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ أدّب نبيّه على محبّته فقال: وَ إِنَّكَ‌ لَعَلى‌ خُلُقٍ‌ عَظِيمٍ‌ ثمّ‌ فوّض إليه فقال عزّ و جلّ‌: وَ ما آتاكُمُ‌ الرَّسُولُ‌ فَخُذُوهُ‌ وَ ما نَهاكُمْ‌ عَنْهُ‌ فَانْتَهُوا و قال عزّ و جلّ‌: مَنْ‌ يُطِعِ‌ الرَّسُولَ‌ فَقَدْ أَطاعَ‌ اللّهَ‌ [قال:]ثمّ‌ قال:و إنّ‌ نبيّ‌ اللّه فوّض إلى عليّ‌ و ائتمنه فسلّمتم و جحد النّاس فو اللّه لنحبّكم أن تقولوا إذا قلنا و أن تصمتوا إذا صمتنا و نحن فيما بينكم و بين اللّه عزّ و جلّ‌،ما جعل اللّه لأحد خيرا في خلاف أمرنا. 📝ابو اسحاق نحوى گفته است:به نزد حضرت صادق عليه السّلام رفتم و شنيدم كه مى‌فرمايد: 🕯همانا خداى عزّتمند پيامبرش را بر محبّت خودش ادب آموخت و فرمود(و تو اخلاق بزرگ و برجسته‌اى دارى.)[قلم(٦٨):٤] ✴️سپس آن گرامى به او تفويض كرد و فرمود(و آنچه را رسول خدا برايتان آورده برگيريد و از آنچه بازداشته بپرهيزيد.)[حشر(٥٩):٧] ✅و فرمود:(هركس از اين رسول اطاعت كند،از خداوند اطاعت كرده است.)[نساء(٤):٨٠] او گويد:سپس حضرت فرمود:و همانا پيامبر خدا به على[عليه السّلام]تفويض كرده،او را امين قرار داد.آن‌گاه شما پذيرفتيد و مردم انكار كردند. و به خدا سوگند ما شما را چنان دوست داريم كه وقتى گفتيم بگوييد و وقتى ساكت شديم،ساكت شويد. و ما در ميان شما و خداوند عزّتمند هستيم كه خداوند براى كسى در مخالفت با امر ما خيرى قرار نداده است. 📘 اصول کافی -جلد 1، صفحه 569 http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ 📜[١١٠٦]٢٥-عليّ‌ بن إبراهيم،عن أحمد بن محمّد البرقيّ‌،عن أبيه،عن محمّد بن سنان،عن عمّار بن مروان،عن منخّل،عن جابر،عن أبي جعفر عليه السّلام قال: نزل جبرئيل عليه السّلام بهذه الآية على محمّد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم هكذا: ✨بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ‌ أَنْفُسَهُمْ‌ أَنْ‌ يَكْفُرُوا بِما أَنْزَلَ‌ اللّهُ‌ (في عليّ‌) بَغْياً. 📝جابر از حضرت باقر عليه السّلام روايت كرده كه فرمودند:جبرئيل اين آيه را چنين بر محمّد-درود خدا بر او و بر خاندانش-نازل كرد: ✴️آنان به بهاى بدى خودشان را فروختند تا به آنچه خداوند(دربارۀ على)نازل كرد به ستم منكر شوند. [بقره(٢):٩٠] 📘اصول کافی - جلد2، صفحه ۳۲۱. http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ 📜[١١٤٥]٦٤-أحمد،عن عبد العظيم،عن محمّد بن الفضيل،عن أبي حمزة، عن أبي جعفر عليه السّلام قال: نزل جبرئيل بهذه الآية هكذا: فَأَبى‌ أَكْثَرُ النّاسِ‌ (بولاية عليّ‌) إِلاّ كُفُوراً قال و نزل جبرئيل عليه السّلام بهذه الآية هكذا: وَ قُلِ‌ الْحَقُّ‌ مِنْ‌ رَبِّكُمْ‌ (في ولاية عليّ‌) فَمَنْ‌ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ‌ وَ مَنْ‌ شاءَ فَلْيَكْفُرْ إِنّا أَعْتَدْنا لِلظّالِمِينَ‌ (آل محمّد) ناراً. 📝ابو حمزه از حضرت باقر عليه السّلام روايت كرده كه فرمودند:جبرئيل اين آيه را چنين نازل كرد: امّا بيشتر مردم(نسبت به ولايت على)جز كفران نخواستند.[اسرا(١٧):٨٩] ✴️و فرمود:اين آيه را چنين نازل كرد:و بگو اين حقّ‌ از سوى پروردگارتان است(دربارۀ ولايت على)هركه خواهد ايمان آورد و هركس خواهد كفر ورزد.ما براى ستمكاران(به خاندان محمّد)آتشى آماده كرده‌ايم.[كهف (١٨):٢٩] 📘 اصول کافی -جلد 2، صفحه ۳۳۹. http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ [سوره‌ى فصّلت] [آيه‌ى ١٨] وَ أَمّا ثَمُودُ فَهَدَيْناهُمْ‌ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمى‌ عَلَى الْهُدى‌ (و امّا قوم ثمود را،پس راهنمايى و هدايت كرديم؛ولى آنان كورى را بر هدايت ترجيح دادند و گمراهى را برگزيدند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٢١٠]شرف الدّين النّجفيّ‌،قال:روى عليّ‌ بن محمّد،عن أبي جميلة،عن الحلبيّ‌،و رواه[أيضا]عليّ‌ بن الحكم،عن أبان بن عثمان،عن الفضل بن العبّاس، عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال: «...قوله: كَذَّبَتْ‌ ثَمُودُ بِطَغْواها -قال:-ثمود رهط‍‌ من الشّيعة،فإنّ‌ اللّه سبحانه يقول: وَ أَمّا ثَمُودُ فَهَدَيْناهُمْ‌ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمى‌ عَلَى الْهُدى‌ فَأَخَذَتْهُمْ‌ صاعِقَةُ‌ الْعَذابِ‌ الْهُونِ‌ فهو السّيف إذا قام القائم عليه السّلام.» 📝شرف الدّين نجفى گويد:علىّ‌ بن محمّد،از ابو جميله،از حلبى روايت كرده[و نيز]آن را علىّ‌ بن حكم،از ابان بن عثمان،از فضل بن العبّاس،از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمودند: «...اينكه(خداوند)مى‌فرمايد:(قوم ثمود از روى سركشى(حقايق وحى را) تكذيب كردند) ‼️فرمود:(تأويل)ثمود گروهى از شيعه است كه خداوند سبحان فرمايد:(و امّا قوم ثمود را راهنمايى و هدايت كرديم؛ولى آنان كورى را بر هدايت ترجيح دادند و گمراهى را برگزيدند.پس صاعقه‌ى عذاب خوارى آنان را گرفت)و اين عقوبت شمشير است؛آن‌گاه كه حضرت قائم عليه السّلام به پا خيزد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 390 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) توسط استاد اصغر 🕋حضور حق در وصف هر کمال - قسمت هفدهم 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈هر کمال و هر حمد و هر ستایشی باشد به او واقع می شود. 👈اسم همیشه جامع است و اگر حیات می بینید، آن را به الله ببینید. 👈شما، به حق که به اسم الله تجلی کرده است، به هر چیزی رجوع می کنید. انتشار شنبه و سه شنبه هر هفته __ 🍂🍃🍂🍃🍂 🍃🍂🍃🍂http://eitaa.com/hafezan_vahy
غدیر سرنوشت انسان ۱۸.mp3
19.59M
🌄غدیر سرنوشت انسان (قسمت هجدهم) 📃موضوع: نگاهی کوتاه به خطبه غدیر پیامبر (ص) 📋با بازخوانی خادم صفحه قرآنی 🔘فضیلت علی علیه السلام از جانب خداست 🔘امامت علی ،انتصاب الهی است 🔘توبه بی ولایت علی پذیرفته نیست 🔘انکار ولایت بی شک به ورود به دوزخ می انجامد 🔘انکار آگاهانه ولایت علی خلود در دوزخ 🔘هشدار پیامبربه پرهیز از مخالفت با ولایت علی 🔘انکار آگاهانه ولایت کفر به خدا است 🌱🌱🌱 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله کلیپ های 1 💠 جلسه اول 1️⃣ : آِیا واقعا پیامبر (ص) بی سواد بود و توان خواندن و نوشتن نداشتند ⁉️ 👈 آیا لزومی داشت پیامبر(ص) برای تائید نبوت خودشان به یک مسیحی روی بیاورند ⁉️ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👈 مشاهده با کیفیت های مختلف در آپارات از 👈 اینجا 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 http://eitaa.com/hafezan_vahy
💠
 التیام موعظه
🔸 سرّ اینكه ، تكرارپذیر است و خسته ‌كننده نیست چیست؟ مطلب علمی برای این است كه آدم فلان مطلب را عالِم بشود، شما روزی كه تدریس كردید، همان مطلب را روز دوم برای شنونده ‌هایتان بگویید می ‌بینید آنها احساس خستگی می‌ كنند اما موعظه را انسان، ده جا هم بشنود باز حاضر است بشنود. موعظه، تكرارپذیر است، چرا؟ برای اینكه آن فشار آن آسیب، تكرارپذیر است، هر لحظه دارد: ﴿یوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ٭ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ﴾، خب این دارد بر آن می ‌گذارد! 🔸 ، یك نیش است، موعظه هم مرهم است. انسان در تمام این روضه ‌خوانی ها می ‌رود در تمام این مجالس می ‌رود نام اهل بیت هست، این تكرارپذیر است، موعظه تکرارپذیر است، دستور تقوا تكرارپذیر است، برای اینكه از آن طرف انسان دارد نیش می ‌خورد از این طرف هم مرهم لازم است. وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) هر شب وقتی نماز عشاء تمام می ‌شد، این جمله را می ‌فرمود که آقایان بارهای تان را ببندید:
«تَجهّزوا رَحِمَكم الله»
، برای اینكه این، مشكل را حل می ‌كند. 📚 سوره مبارکه نمل جلسه 1 تاریخ: 1391/02/13 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری أوْلئِک الَّذِینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلَی قُلُوبِهِمْ وَسَمْعِهِمْ وَأَبْصرِهِمْ وَأُوْلئِک هُمُ الْغفِلُونَ ☀️سوره نحل، آیه 108☀️ آنان کسانی هستند که خدا بر دل هایشان و گوش آنان و چشمانشان مُهر نهاده؛ و آنان فقط غافلند. نکته ها و اشاره ها مقصود از مُهر نهادن بر قلب، گوش و چشم انسان آن است که خلافکاری ها و گناهان انسان، حسّ تشخیص و درک حقیقت را از او می گیرد و پرده های غفلت بر دیده ی دل او می افتد و قدرت تمیز و تشخیص را از دست می دهد.  پس مُهر نهادن کنایه از نفوذناپذیری است، که مانع هدایت پذیری مرتدان می شود. آموزه ها و پیام ها غفلت و عدم درک حقایق، عامل هدایت ناپذیری و باقی ماندن در کفر است. 📒منبع: تفسیر قرآن مهر جلد یازدهم، صفحه 337 http://eitaa.com/hafezan_vahy
. 🔰 آنها قرآن را از منظر ما می بینند 💠 این نمی داند، خیال می کند " " یک روزنامه است، یا یک کتابی است که بر فرض سوزاند؛ سوزاندی، چه را سوزاندی؟! خودت را سوزاندی!! الآن کلّ این هشت میلیارد را همین سه _ چهار نفر اداره می کنند؛ ابراهیم خلیل است و موسای کلیم است و عیسی ...، همین ها دارند اداره می کنند! انسان اگر خودش را بشناسد که من ابدی هستم؛ نه بیراهه می رود، نه راه کسی را می بندد! مشکل عصر ما این است. حالا ما جمع بشویم، صلوات بفرستیم؛ بعد از نماز جمعه بگوئیم قرآن کتاب ماست؛ این مشکل را حل نمی کند!! این نه او را بیدار می کند، نه جلوی را می گیرد! این اصلاً نمی داند که چه خبر است، خودش هم خودش را گم کرده؛ اگر بداند که چه چیزی او را نجات می دهد، و اسلام با چه وضعی پیش آمده، و با چه وضعی دارد اداره می شود، ما هم اگر مسلمان راستین باشیم ...؛ آنها که آن توفیق را ندارند که را بررسی کنند، آنها قرآن را از منظر عمل ما می بینند. اگر _ان شآء الله_ ما هم عمل مان طوری باشد که حکیمانه و عاقلانه باشد، اینطور نمی شود! و به ما گفتند طرزی حرکت کنید که معلّم جامعه باشید. غرض این است که (قرآن) یک کتابی است، از طرف ذات اقدس اله آمده، احدی حق نداشت (بی احترامی کند). کلمه ' کلب ' یعنی سگ که در قرآن هست، ما بخواهیم بدون وضو ببوسیم، نمی توانیم! یک همچنین کتابی است!! اسم ' فرعون '، اسم ' سگ ' در قرآن هست؛ حالا اگر کسی این قرآن را باز کرد، می خواهد این کلمه را ببوسد؛ چون وضو ندارد، حق ندارد! یک همچنین کتابی است!! اینطور نیست که حالا تازه علیه قرآن حرف زده باشند، اینقدر محققان و دانشمندان کوشیدند که یک سوره کوچک مثل این بیاورند، نتوانستند! 📋 دیدار با اعضای شورای معارف سیما و جمعی از مدیران گروه معارف شبکه های سیما 📆 قم ؛ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ . http://eitaa.com/hafezan_vahy
جریان غدیر در جامعه .pdf
1.09M
📜 گفتاری از استاد میرباقری | حرکت در رگ حیات اجتماعی ◻️ غدیر، مبدأِ بقاء و اقامۀ توحید و ولایت ◻️ غدیر، موضوع اصلی درگیریِ جبهه حق و جبهه باطل ◻️ موانع و مقدورات اجتماعی شدن غدیر ◻️ درگیری با فرهنگ غرب، پیش‌نیاز جریان فرهنگ غدیر ◻️ هویت‌بخشی بر مبنای گذر از مشارکت در عمل به مشارکت در اقامه http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از آن خورشیدهای فروزان به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما به عنوان «بقیة‌‌الله فی ارضه»، به عنوان «حجة‌الله علی عباده» به عنوان صاحب زمان و ولی مطلق الهی در روی زمین وجود دارد، برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می‌رسد. ۱۳۷۸/۹/۳ ┄┅══════┅┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا