eitaa logo
🇮🇷 محمد علی فتحی
632 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
586 ویدیو
44 فایل
#حاج_فتحی #رسانه_حاج_فتحی ▪️استاد حوزه و دانشگاه #اینجا: تبیین اندیشه های راهبردی و گفتمانی #رزومه: http://hajfathi.ir 📮دفتر: کرج، آزادگان، مسجد مهدویه 👌ارتباط مستقیم: @hajfathi
مشاهده در ایتا
دانلود
حال که با سربلندی بندگی در ماه مبارک رمضان داشتیم و نصیبمان شده، مراقبت کنیم آنها را با ، خراب نکنیم. مداوم می تواند به اوج بندگی و برخورداری معنوی عظیم بکشاند. 🆔 @hajfathi_ir
✅اعلان اقامه نماز عید نماز عید فطر در مسجد امام جعفر صادق علیه السلام ، ساعت هفت و نیم برگزار می شود. به امامت: حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی آدرس: کرج، حدفاصل مصباح و ساسانی، روبروی درمانگاه بهنام
✅ نکته در خصوص اختلاف در اثبات ماه ❓س ۸۴۱: اگر بين علماي يك شهر راجع به ثبوت هلال يا عدم آن اختلاف رخ دهد و عدالت آنها هم نزد مكلّف ثابت بوده و به دقت همه آنها در استدلال خود مطمئن باشد، وظيفه واجب كلّف چيست؟ امام خامنه‌ای مد ظله: ج: اگر اختلاف دو بيّنه به صورت نفي و اثبات باشد، يعني يكي مدعي ثبوت هلال و ديگري مدعي عدم ثبوت آن باشد، اين اختلاف موجب تعارض دو بينه و تساقط هر دو است، و وظيفه مكلّف اين است كه هر دو نظر را كنار گذاشته و در باره افطار كردن يا روزه گرفتن به آن چه كه مقتضاي اصل است، عمل نمايد. ولي اگر بين ثبوت هلال و عدم علم به ثبوت آن اختلاف داشته باشند، به اين صورت كه بعضي از آنها مدعي رؤيت هلال باشند و بعضي ديگر مدعي عدم مشاهده آن، قول كساني كه مدعي رؤيت هلال هستند، در صورت عادل بودن، حجت شرعي براي مكلّف است و بايد از آن متابعت كند، و هم چنين اگر حاكم شرعي حكم به ثبوت هلال نمايد، حكم وي حجت شرعي براي همه مكلفين است و بايد از آن پيروي كنند.  📚توضیح المسایل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید 👌نکته: 🔻مقلین مراجع عظام دیگر اگر از گفته مردم و حکم ولی فقیه یقین به رؤیت هلال کنند واجب است افطار نمایند. 🔻ملاک در اثبات اول ماه، فتوای مرجع نیست، علم مکلف ملاک است. ✍محمد علی فتحی 🆔 @hajfathi_ir
✅لینک های پرداخت زکات و کفاره دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی فطره : idpay.ir/fetresadat فطره : idpay.ir/zakatefetre : idpay.ir/kaffareha
وقتی وظیفه پدری، مادری، دختری بر اساس آموزه های صحیح اسلامی درست عملیاتی نشود و مسئولان فرهنگی و اجتماعی و رسانه وظیفه خود به خوبی انجام ندهد، شاهد قتل ها خواهیم بود. به سمت خدا برگردیم و با آموزه های الهی مخالفت نکنیم.
‼️تصرف پدر در اموال فرزند 🔷س 4103: تا چه مقدار جایز است پدر در اموال فرزند بالغ و عاقل خود که مستقل از اوست تصرّف کند؟ و آیا اگر تصرّفی کند که مجاز به آن نیست، ضامن است؟ ✅ج: برای پدر جایز نیست در اموال فرزند بالغ و عاقل خود تصرّف کند مگر با اجازه و رضایت او و تصرّف بدون رضایت او حرام و موجب ضمان است مگر در مواردی که استثنا شده است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
👌دعایی که امام صادق با چشمان اشک بار می خواند: عنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ، قَالَ : سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ وَ هُوَ رَافِعٌ يَدَهُ إِلَى السَّمَاءِ: "رَبِّ لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً- لَا أَقَلَّ مِنْ ذَلِكَ وَ لَا أَكْثَرَ-" قَالَ: فَمَا كَانَ بِأَسْرَعَ مِنْ أَنْ تَحَدَّرَ الدُّمُوعُ مِنْ جَوَانِبِ لِحْيَتِهِ- ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيَّ فَقَالَ: يَا ابْنَ أَبِي يَعْفُورٍ! إِنَّ يُونُسَ بْنَ مَتَّى- وَكَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى نَفْسِهِ أَقَلَّ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ- فَأَحْدَثَ ذَلِكَ الذَّنْبَ- . قُلْتُ: فَبَلَغَ بِهِ كُفْراً أَصْلَحَكَ اللَّهُ ؟ قَالَ: لَا- وَ لَكِنَّ الْمَوْتَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ هَلَاكٌ . ابن ابى يعفور می گوید: حضرت صادق عليه السّلام دستهاى خود را بدعا برداشت و شنيدم که مي گويد: "خدايا مرا يك چشم بهم زدن، بخود وامگذار نه كمتر و نه بيشتر" در اين موقع اشک از رخسار امام جارى شد ، وبه من فرمود: ابن ابى يعفور خداوند « يونس پیامبر» را كمتر از يك چشم بهم زدن به خود واگذاشت و مرتكب آن نافرمانی شد. عرض كردم: آقا به حد كفر رسيد؟! فرمود: نه، ولى مردن در آن حال، هلاكت است. 📚بحار الأنوار ج47، ص: 47
♨️ مادران دختران 🔻یکی از چیزهای که دختران جوان هنگام نهیشان از رابطه با پسران می گویند این است که والدینمان از رفت و آمد و رابطه ما مطلع هستند و با این عبارت تمام مرزهای دینی را در خصوص روابط محرم و در می نوردند. البته برخی از اینان د می گویند ولی عده ای هم راست می گویند. 🔻وقتی با مادر این دختر صحبت می کنیم می گویند که جوان است و یا می گوید برادر ندارد و لذا اجازه دادم که با فلان پسر بگردد. 🔻این کار مادربیشتر به یک و یک شباهت دارد تا یک دلسوزی. 🔻دلیل این مسأله این است که وی دختر پاک خود را که امانت الهی است و در عنفوان جوانی دارای شدید است در دامن جوانی می اندازد که تقوایش کم و خود نگهداریش در حد پایین است. 🔻بعد از شروع رابطه این جوان ها، عواطف تحریک می شود و اگر این دو در خلوت باشند منجر به و و در نهایت منجر به می شود. 🔻در گناه این دختر و آلودگی او ،مقصر اصلی وی است که او را به این جایگاه کشانده است. 🔻این دختر دیگر روی خوشی را نخواهد دید و به تجربه رسیده که بعد از این رابطه که منجر به زنا شده، پسر نیز دختر را رها می کند چرا که او را برای همسری و مادری فرزندانش خوش نمی بیند! 🔻اینجا، بیشترین آسیب را دختر می بیند. چرا که اولا خود را از دست داده است و در ثانی روحی خود را. 🔻 با چنین دختری دیگر کسی ازدواج نمی کند و اگر این دختر موفق به ازدواج شود، رابطه نامشروعش زندگی او را به تلاطم می اندازد که به تبع آن، انواع بیماری روحی و جسمی سراغش خواهد آمد. 🔻به نظر نویسنده مادر این دختر، یکی از بزرگترین و بزرگترین محسوب می شود. ❓در این بین بی تفاوتی پدر خانواده به روابط دخترش، گناهی نابخشودنی است. 👌توصیه به دختران: با اجازه مادر مبنی بر داشتن با پسر نامحرم ،خودتان را نکنید بدانید که چنین مادری فردا از شما حمایت نخواهد کرد و روز قیامت بار گناه شما را به دوش نخواهد کشید. 👌در پایان شما را به تدبر در چند روایت دعوت می کنم👇: عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: مَا مِنْ مَوْلُودٍ یُولَدُ إِلاَّ عَلَى اَلْفِطْرَةِ فَأَبَوَاهُ اَللَّذَانِ یُهَوِّدَانِهِ وَ یُنَصِّرَانِهِ وَ یُمَجِّسَانِهِ[1]. امام صادق علیه السّلام فرمود: 🔻هیچ مولودى نیست مگر آنکه بر فطرت توحید و اسلام متولد مى‌شود، ولى والدینش همان کسانى هستند که او را یهودى و نصرانى و مجوسى می سازند. رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله: یا علیُّ فی الزِّنا سِتُّ خِصالٍ :ثلاثٌ مِنها فیالدنیا وثلاثٌ فی الآخِرَةِ ، فأمّا التی فی الدنیا فَیَذهَبُ بالبَهاءِ ، ویُعَجِّلُ الفَناءَ ، ویَقطَعُ الرِّزقَ ، وأمّا التی فی الآخِرَةِ فَسُوءُ الحِسابِ ، وسَخَطُ الرحمنِ ، والخُلُودُ فی النار[2]. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : 🔻اى على! زنا شش پیامد دارد : سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت ؛ پیامدهاى دنیایى اش این است که آبرو را مى برد ، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد؛ و پیامدهاى آخرتش حسابرسى سخت و دقیق ، خشم خداى رحمان، و جاودانگى در آتش است . ✍محمد علی فتحی _____________________ [1] - من لا یحضره الفقیه , جلد 2 , صفحه 49 [2] - بحار الأنوار : 79/22/15 www.hajfathi.ir