eitaa logo
کانال #داستان و #طنز حال خوش
4.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
106 فایل
#خواندنی ، #دیدنی و #خندیدنی ، 🔴🔴نظر، انتقاد ، پیشنهاد @abasalialmasi 🔵کپی پستها با ذکر #صلوات آزاد 👈در این کانال ❌ تبادل ❌ تبلیغ ⛔️ نداریم ✅کانالهای دیگرما👇 🆔 @Basirat_E 🆔 @hzrt_mahdi 🆔 @tavasolnameh 🆔 @Imam_zamani 🆔 @menbar_kotah
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بی‌ ماسک بچرخید و سرانجام گرفت ویروس ز سیروس و ز پدرام گرفت بهرام که سخره می‌گرفتی کرونا دیدی کرونا چگونه بهرام گرفت؟! ✍️ علیرضا تیموری 🆔 @hal_khosh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پودر شدن یک ساختمان مسکونی ۱۵ طبقه در فرانسه در ۵ ثانیه 🆔 @hal_khosh
🔹خبر اصلی: بر اثر تیراندازی در شهر ویلمینگتون آمریکا، ۳ شهروند آمریکایی کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند. 🔹 BBC : ۷ شهروند بی‌احتیاط آمریکایی با قرار دادن خود در مقابل گلوله‌های خارج شده از سلاح یک شهروند دیگر دچار آسیب جزئی شدند. ۳ نفر از مصدومین بعد از این اتفاق خودشان را به موش‌مردگی زده و آن‌قدر در نقش خود فرو رفتند که پزشکان مجبور به انتقال آن‌ها به سردخانه شدند. 🔺میلاد سعیدی 🔺 🆔 @hal_khosh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
( ) 💠جواب دندان شکن به یک وهابی یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ آقای قرائتی ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺣﺴﻦ و حسین ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟! در حالی که ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﮎ شده اند! آنگاه خودکاری را ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ زمین، ﻭ صدا زد: ﺍﯼ ﺣﺴﻦ! ﺍﯼ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ! ای ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ! آن قلم را به من بدهید! بعد گفت: دیدی که پاسخ ندادند! ﭘﺲ ﺍینها ﻣﺮﺩه اند و ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭند! آقای قرائتی خودکار را گرفت و دوباره انداخت ﺯﻣﯿﻦ و گفت: ﯾﺎ الله! ﻗﻠﻢ ﺭا ﺑﻪ من ﺑﺪﻩ! بعد رو به وهابی کرد و گفت: ﺩﯾﺪﯼ که ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ! پس با منطق تو ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ است! مگر ﻫﺮ که ﺯﻧﺪﻩ است ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎشد؟! ✅ جالبترین 📖 ، 🖥 ها و 😀 های ایتا 🔻 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
💠 (68) ✅ يا ؟ (1) 🔹يكى از معيارهاى قضاوت و سنجش خوب و بد در جهان، تمايل و خواست اكثريت جامعه است. 🔸اين معيار به ويژه در ميان ملتهايى رايج است كه معيار ديگرى در دست ندارند تا بر اساس آن بتوانند قضاوت صحيحى كنند. 🔹 به علاوه، به نفع باندها و احزاب سياسى است كه اكثريت را ملاك قرار دهند؛ زيرا آنها مى‏توانند از يك سو، با امكانات تبليغاتى خود شخصيتهاى امين و خيرخواه را چهره‏هايى خائن و خطرناك جلوه دهند و مردم را از رأى دادن به آنها متنفّر سازند و از سوى ديگر، اشخاص وابسته و بى‏هويت را به عنوان چهره‏هاى كاردان و لايق معرفى كنند. 🔸اگر اكثريت اهل استنباط و تشخيص بودند، احتياجى به فشار و تحميل تبليغات نبود. در حقيقت اكثريت، در بسيارى از موارد همان اقليت دانا و آگاه است كه نظر اكثريت را به دنبال خود مى‏آورد. 🔹بنابراين توجه به نظر اكثريت، تنها يك راه حل در امور اجرايى است براى بيرون رفتن از تزاحم خواسته‏ها و آرزوها، نه يك راه حق؛ نظير «قرعه» كه مشكل تزاحم چند وارث و يا چند شريك مساوى را حل مى‏كند. 🔸قرآن اكثريت را هميشه ميزان كشف حقيقت نمى‏داند؛ حتى در آياتى از قرآن اكثريت را مذمت نموده است. در اينجا به چند نمونه از اين قبيل آيات‏ اشاره مى‏شود. 🌸«وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ»؛ «و اگر از بيشتر كسانى كه در زمين هستند پيروى كنى، تو را گمراه مى‏كنند». 👈سوره مبارکه انعام آیه 116 🌸«أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ»؛ «اكثر مردم آگاه نيستند». 👈سوره مبارکه اعراف، آیه 187. 🌸«أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ*»؛ «بيشتر مردم سپاس‏گذار حق نيستند». 👈سوره مبارکه غافر آیه 61 🌸 «أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُونَ»؛ «اكثر مردم ايمان نمى‏آورند». 👈سوره مبارکه هود، آیه 17. 🔹علت اينكه در قرآن پيروى از اكثريت مذمت شده است، اين است كه اكثر مردم پيرو گمانند نه پيرو عقل و علم. در واقع پيروى از اكثريت، همچون تقليد كوركورانه است كه انسان به طور طبيعى به سوى اكثريت كشيده مى‏شود. 🔸يكى از بزرگان مى‏فرمود: اكثر مردم تابع خواسته‏هاى خويشند؛ چون خواهشها و خواسته‏هاى مادى و محسوس و به اصطلاح نفسانى، فوريت و ظهور بيشترى دارد و مردم بيشتر تابع خواهشهاى نفسانى هستند تا نيازهاى منطقى و عقلانى و نظريات كارشناسانه كه در دراز مدت ثمر مى‏دهد؛ همچنان كه بيشتر دانش‏آموزان به ورزش بيشتر علاقه‏مندند تا رياضى، و كودكان به شيرينى بيشتر علاقه دارند تا آنچه كه براى آنها مفيدتر است؛ در صورتى كه طبق رأى دانش‏آموزان و كودكان، ورزش و شيرينى‏خورى افراطى خساراتى را در پى خواهد داشت. اينجاست كه نظريه اقليت مديران مدرسه يا مادران دلسوز، بر اكثريت كودكان يا نوجوانان ترجيح دارد. 🔸در امور اجتماعى نيز وضعيت همين گونه است. تاريخ نشان داده است كه اكثريت در بسيارى از موارد طرفدار بت و باطل و هوى و هوس بوده‏اند تا عقلانيت و منطق. 🌸امام على عليه السلام فرمود: أَيُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ؛ ▫️اى مردم! هرگز در راه هدايت به دليل اينكه رهروان اندك دارد، وحشت نكنيد. 📕نهج البلاغة، خطبه 201. 🔵توضيح اينكه گاهى دو راه در پيش روست: در يكى جمعيت موج مى‏زند؛ اما در راه ديگر عده كمى هستند ممكن است كه ما هم راه اكثريت را انتخاب كنيم و بگوييم هر چه بر سر آنها آمد، بر سر ما هم مى‏آيد. 🌸امام على عليه السلام مى‏فرمايد: راه شناس باشيد و اكثريت را ملاك قرار ندهيد. اين گونه نباشد كه اكثريت هر راه را انتخاب كرد، همان راه را برويد. 📕تعليم و تربيت، شهيد مطهرى، ص 49، 286. ادامه 👇
💠 معيارهاى زندگى مومنانه ✅ يا ؟ (2) 🔹قرآن اكثريت كيفى را ملاك قرار مى‏دهد؛ اكثريتى كه مؤمن و در مسير حق باشند، نه اكثريت كمّى و عددى. 🔵به اين آيات توجه كنيد: «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ»؛ «آيا كسانى كه مى‏دانند با نادانان يكسانند؟» 👈سوره مبارکه زمر، آیه 9. «أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً لا يَسْتَوُونَ»؛ «آيا كسى كه مؤمن است مانند فاسق است؟! نه، مساوى نيستند». 👈سوره مبارکه سجده، آیه 18. «هل‏ يَسْتَوِي الْأَعْمى‏ وَ الْبَصِيرُ»؛ «آيا كور و بينا مساوى هستند». 👈سوره مبارکه رعد آیه 16 «قُلْ لا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَ الطَّيِّبُ وَ لَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ»؛ «بگو، بد و خوب مساوى نيستند گر چه بدها زياد باشند». 👈سوره مبارکه رعد آیه 16 🔹در آيات فوق مقايسه بين دو جمعيت عددى، يعنى اكثريت و اقليت نيست. بلكه مقايسه بين دو كيفيت و دو نوع درك و فهم است. چه بسا اقليتى كه به مراتب برتر و بهتر از اكثريت باشد. بنابراين اكثريت كيفى ميزان است، نه‏ اكثريت كمى، و رأى اكثريت هميشه ملاك حقانيت نيست؛ زيرا ممكن است اكثريت در مسير خطا و گناه باشد 🔸و اگر درست در حال جوامع امروز و قوانين و نظام حاكم بر آنها بينديشيم، خواهيم ديد كه بسيارى از بدبختيهايى كه دامنگيرشان شده، به علت رسميت دادن به نظريات نادرست و قوانين زشتى است كه حتى ذكر آنها شرم آور است. چه آتشهايى كه با نظريه اكثريت ناآگاه برافروخته نگشته و چه مظالم و بيدادگريهايى كه اكثريت غير مؤمن بر آن صحّه نگذارده است؟! 🔷با نگاهى به راه و روش اكثريتها، در گذشته و امروز، مى‏توان به ميزان حقانيت و عدم حقانيت آن پى برد. بلى، اكثريت كمّى در اقتدار و فعليت يافتن حكومت نقش اساسى دارد. لذا حضرت على عليه السلام و ائمه معصوم چون اكثريت كمّى را نداشتند، خانه نشين شدند و حقشان غصب شد. 🔹در كربلا اقليت زير پرچم حق بود و اكثريت چند هزار نفرى زير پرچم كفر. در زمان حضرت على عليه السلام، اكثريت حقِ امام على عليه السلام را غصب نمود و او را خانه نشين كرد. 🔸در زمان امام حسن عليه السلام اكثريت به دنبال معاويه رفتند. امروز هم اكثريت جهان مشرك و كافرند؛ آيا آنان به حق هستند و مسلمانان كه جمعيت كمترى دارند، حق نيستند؟! 🔹بنابراين ارزشهاى الهى و دينى هميشه ارزشند هر چند اكثريت با آن مخالفت كنند و بى ايمانى و ناپاكى هميشه ضدارزش است هر چند اكثريت آن را پذيرفته باشند. 🆔 @hal_khosh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبر بهت‌آور: انتخابات به تعویق افتاد!! شمارو نمیدونم ولی خودم سکته زدم😂 @Bisimchimedia ✅ جالبترین 📖 ها ، 🖥 ها و 😀 های ایتا 🔻 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 💚سلام علیکم 💚 🌺تا وقتی خدا با توست دیگه نه ترس از آینده داشته باش نه ترس از فردایی که ازش خبر نداری نه ترس از نگرانی ها و استرس هایت داشته باش نه ترس از مشکلات و گرفتاری🍂🌸 بسپار به خود او چون آخرش به خدا میرسی و خداوند تو را در آغوش خواهد گرفت🍂🌸 الهی خدا یه جوری دستت رو بگیره که از اینجا به بعد زندگیت انقدر خوشگل چیده شه که تمام خاطره های قبل از یادت بره 🍂🌸 و خدا فرمود: «من با شما هستم.»🍂🌸 ✅سه شنبه شما بخیر و خوشی و موفقیت التماس دعا 🆔 @hal_khosh
💠 (69) ✅معيار ‏ 🔹انتقاد يكى از ارزشهاى اجتماعى است كه اگر با انگيزه حل مشكلات و انجام وظيفه و ايجاد رشد در ديگران صورت گيرد خود يك عبادت است و اگر هدف انتقام و كوبيدن ديگران براى رشد خود باشد امرى است شيطانى. 🔸انتقاد سازنده شاخصه‏هايى دارد كه به چند نمونه از آنها اشاره مى‏شود: 1️⃣انتقاد سازنده هميشه با بيان يكى از جنبه‏هاى مثبت آغاز و با جلب اطمينان موضوع اصلى مورد انتقاد طرح مى‏شود. 2️⃣ انتقاد سالم در قالب عبارات غير مستقيم مطرح مى‏شود؛ همچون آيا بهتر نبود؟ آيا صلاح مى‏دانى؟ و .... 3️⃣انتقاد سازنده در خلوت و در غياب ديگران انجام مى‏شود. 4️⃣ نبايد انتقاد بيش از يك موضوع باشد. اگر از همه جهات انتقاد كرديم، او را عليه خود بر انگيخته‏ايم. 5️⃣ بايد در انتقاد، براى اظهار نظر و پاسخگويى به طرف مقابل نيز فرصت كافى داده شود. 6️⃣بايد انتقاد با انگيزه‏اى خير خواهانه و لحنى دوستانه انجام شود. 7️⃣ انتقاد بايد در حد ظرفيت شخص باشد. 👈با اين معيارها مى‏توان انتقادهاى صادقانه و دوستانه را از انتقادهاى كينه توزانه شناخت. لطفا با ما همراه شوید 🔻 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92