eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
8.7هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
101 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
راه حل انقلاب اسلامی برای افزایش تولید 🔺در نظام اقتصاد سرمایه‌داری، در جایی که به هر دلیلی بحران پدید می‌آید، سیاست‌های قیمتی در انتهای زنجیره تولید را استفاده می‌کنند. به این ترتیب که به سرمایه‌دار اجازه می‌دهند قیمت را به هر نحوی که منافع او ایجاب می‌کند تغییر دهد و طبعا سرمایه‌دار نیز قیمت را در جهت حداکثرسازی سود خود تغییر می‌دهد. همانطور که به لحاظ تاریخی قابل مشاهده است، بحران‌ها به طور متوسط، تورمی هستند. به ندرت می‌توان ادواری را مشاهده کرد که با بحران کاهش قیمت مواجه شویم. لذا سرمایه‌دار که ابتکار عمل قیمت‌گذارانه را در دست دارد همواره قیمت محصول را در جهت منافع خود گران می‌کند و نتیجتا قدرت خرید مستضعفان کاهش می‌یابد. لذا خروج از بحران، در واقع به معنای خارج کردن سرمایه‌دار از بحران است. ⁉️اما انقلاب اسلامی چه راه حلی را پیشنهاد می‌کند؟ 🔺از روندهایی که در انقلاب اسلامی رخ داده است می‌توان این دریافت را کرد که راه حل انقلاب اسلامی برای خروج از بحران‌هایی که در تولید رخ می‌دهد، افزایش سطح قیمت نیست. ✅راه حل انقلاب اسلامی کاهش یا حفظ هزینه‌های تولید است و در این مسیر همه امکانات خود را بسیج می‌کند. از نیروی انسانی متعهد تا خطوط آب و برق و گاز و ... . حفظ هزینه‌های تولید موجب می‌شود که تولید رخ دهد بی‌آنکه محصول گران شود. لذا انقلاب اسلامی هم با قیمت‌های جهانی مخالفت می‌کند و هم با این‌که قیمت‌های درون کشور، جهانی شود. ❓اما در واقعیت چه رخ می‌دهد؟ و چرا محصولات گران می‌شوند؟ در اینجا لازم است به اقتصادسیاسی تولید بپردازیم. 🔸سرمایه‌داران و مدیران و اقتصاددانانی که تفکر سرمایه‌داری را دنبال می‌کنند، همواره جهت‌گیری گران‌سازی دارند و با کاهش هزینه تولید مخالفت می‌کنند. لذا با عنوان‌هایی چون جهانی‌سازی یا مبارزه با یارانه پنهان، همواره تلاش می‌کنند هزینه تولید را افزایش دهند تا بهانه برای گران‌سازی پیدا شود و گران‌سازی را موجه سازند. و این گران‌سازی‌ها البته خود، مرحله بعدی تورم را پدید می‌آورند. و نیز این جریان از هر حربه‌ای برای گران‌سازی مجدد استفاده می‌کند. ابزار ویژه‌ای که این سال‌ها در اختیار گرفته‌اند، ابزار نرخ ارز است. با گران کردن ارز از مجرای رها کردن آن در دست سرمایه‌داران، زمینه کنش سرمایه‌سالاران برای گران‌سازی و موجه ساختن افزایش قیمت‌ها فراهم می‌شود. 🔸در سوی مقابل، جریان انقلابی بهبود معیشت طبقه مستضعف را هدفگذاری می‌ کندو تلاش می‌کند اجازه چنین گران‌سازی‌هایی را ندهد. در صورتی هم که گرانی رخ دهد، واکنش انقلاب اسلامی، افزایش سطح یارانه، یا افزایش سطح دستمزدها است. 🔅حال شاید دعوا روشن تر شده باشد. ⚠️بعضی از غرب‌خوانده ‌ها، راه حل بحران‌ها را گران‌سازی و جلوگیری از افزایش سطح دستمزد کارگران و کارمندان می‌دانند (البته همین‌ها معتقدند باید دستمزد طبقه الیت و به اصطلاح نخبه به شدت افزایش یابد. چون این طبقه نیز شبه سرمایه‌دار هستند. رجوع کنید به ادبیات سرمایه انسانی). ✅در مقابل اما تفکر انقلابی مانع افزایش قیمت مواد اولیه می‌شود و افزایش سطح دستمزد طبقه کارگر و کارمند را دنبال می‌کند. ✅بله راه حل انقلاب اسلامی، افزایش سطح تولید با محور قراردادن معیشت طبقه مستضعف است. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
تحولات ۵ ساله قیمت نفت را ببینید. به نظر شما چرا از ژوئن ۲۰۲۲ روند افزایش قیمت نفت متوقف شده و قیمت نفت رو به کاهش گذاشته است؟ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محسن قنبریان
اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت فقیه.mp3
15.4M
💠 اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه حجت الاسلام قنبریان/ ۱۱خرداد۱۴۰۲/ اندیشکده قصد • اشاره ای به نظریه اقتصادی امام: روابط حاکم/ نظام اسلام/ احکام فرعیه • جایگاه ولایت مطلقه فقیه در این گذار: تغییر روابط حاکم بر اساس نظام ولو به قیمت تعطیل موقت برخی احکام فرعیه! • تحریف روشنفکران و بدنه کارگزاری: ولایت مطلقه، حکومت مطلقه برای گذار از سنت به مدرنیته (نقد مقاله حجاریان در مجله کیان) • کوتاهی قم بلکه همراهی برخی نا آگاهان بروکرات در تأویل ولایت مطلقه به حکومت مطلقه یا ولایت اداری! • پاسخ به دکتر غنی نژاد که توقع دارد ولایت مطلقه بی حجابی را حلال کند! * تقریری از این بحث را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله مهدوی کنی(ره): محبت به امام خمینی(ره)، در ادامه محبت به ائمه اطهار(ع) است. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
تولید_4_مصرف کننده.mp3
3.73M
🎙 | قسمت چهارم 🗂موضوع: مصرف و تولید تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
آموزه‌های اقتصاد متعارف زمین بازی ما نیست. نباید سرگرم حاشیه زدن بر تولیدات نظام سرمایه‌داری شویم. با وصله کردن آموزه‌های اسلامی به اقتصاد متعارف، به اقتصاد اسلامی نمی‌رسیم. نگاه‌های بخشی و جزیی نیز ما را به مطلوب نمی‌رساند. در نیازمند کلان نظریه هستیم تا بر اساس آن وجوه مختلف اقتصاد اسلامی را طراحی کنیم. 🇮🇷یادداشت‌ِ اقتصادی | مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
♦️ برقراری تعاضد میان فقر و بی دینی هم دکانی شده برای توجیه لاطائلات برخی سیاست زده ها...نمی دانم این ها این روایت نبوی را چگونه تفسیر می کنند: «الْفَقْرُ فَخْرِی وَ بِهِ أَفْتَخِرُ عَلَى سَائِرِ الْأَنْبِیَاءِ» یا این جمله امام را که ‌انقلاب ما انقلاب مستضعفان و پابرهنگان است. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
امام رفت... اما رسمش ماند اما اسمش ماند اما انقلابش ماند اما شاگردش ماند و ان‌شاالله پرچم را به دست مولایش می سپارد.
🌸﷽🌸 شخصی خدمتِ امام رضا(علیه السلام) آمد و از شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ‌چاره فرمودند: «استغفار کن». شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از و ناداری شکایت کرد. حضرتش فرمودند: «استغفار کن». فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند: «استغفار کن» 🤔حاضران با تعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به توصیه فرمودید؟! 👈فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آنگاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند: ✨«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً و یمدِدکُم بِاَموال و بنین وَ یجعَل لَکُم جَنّاتٍ و یجعَل لکم اَنهاراً؛ ✨ «از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا 1⃣باران های مفید را از آسمان بر شما پیوسته دارد. 2⃣و شما را با مال بسیار 3⃣و فرزندان متعدّد یاری رساند 4⃣و باغ های خرّم 5⃣و نهرهای جاری به شما عطا فرماید.» 📚مجمع البیان، ذیل تفسیر سوره نوح 🔴ا🔴 آیا برای رفع خشکسالی باید آب دریای عمان را به اصفهان و شیراز و ابرها را با مواد شیمیایی بارور و .... و برای رفع مشکل پیری جمعیت و ناباروری میلیاردها تومان بودجه و تلقیح اسپرم نامحرم در رحم نامحرم را چاره جویی کنیم. آیا وقت آن نیست با مردم، نیز استغفار کنند⁉️ 👈زکات علم نشر آن است. ╔═••⚬🇮🇷⚬••═╗       @erisonteb ╚═••⚬🌍⚬••═╝ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
این وضعیت رسانه منحط تجارت فرداست که تحت نظر غنی نژادها و نیلی ها در حال لجن پراکنی در جامعه است. دقیقا در همان روزی که مقام معظم رهبری می فرمایند هر کسی به فکر منافع ملی است ایمان و امید را در مردم تقویت کند این رسانه منحط به جنگ با امید مردم رفته است. ظاهرا از پیشوند «ابَر» خیلی خوششان می آید. به جای تورم می گویند ابرتورم. به جای چالش می گویند ابرچالش. به جای بحران می گویند ابربحران. و به نظر می رسد ابرچالش و ابربحران کشور ما عبور از این تفکر و متفکرین مسموم است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: هرکه ایران و منافع ملی را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند. اقتصاد جمهوری اسلامی ایران زیربنای فرهنگی و ایمانی دارد و راه تقویت این اقتصاد تقویت ایمان و فرهنگ جامعه است. آنچه مقام معظم رهبری باعنوان استحکام بنیه درونی از آن یاد می کنند ایمان و امید مردم به خداوند متعال، اسلام، مبارزه و انگیزه و اراده خویش است. 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از رادیو سداد
حرفهای اساسی - قنبریان.mp3
6.18M
🎙 | قسمت ششم 🗂موضوع: حرفهای اساسی امام در زمینه اقتصاد (مالکیت، انحصار، عدالت، نظام اقتصادی، بیع مضطر، ولایت مطلقه و...) حجت الاسلام تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
طبق پیش‌بینی هیچ پاسخی درباره ابهامات واردات خودرو داده نشد. حقیقت آن است که در کل بازار خودروی کشورهای همسایه نهایتا ۵۰هزار عدد خودرو وجود دارد که ۹۰درصد آن هم برخلاف تصور، خودروهای لوکس و میلیاردی هستند. در حالیکه حداقل به ۴میلیون خودرو برای تعادل قیمتی در بازار نیاز داریم. این واردات هم طوری است که پس از واردات به علت عدم قیمتگذاری دولتی با قیمت چندبرابری معامله میشوند. منتفع این سیاست فقط ثروتمندان طبقه مرفه و متضرر این سیاست توده مردم خواهند بود. گرانی ناشی از جهش قیمت ارز، سفره مردم را و گرانی ناشی از تقاضای بیش از عرضه‌ی خودروی وارداتی، بازار خودرو را متورم خواهد کرد. همانطور که می‌بینید فقط در شهر تهران بیش از ۲۰۰هزار آگهی خودرو وجود دارد و پرتکرارترین واژه جستجو شده در اپلیکیشن دیوار،واژه «پراید» است در حالیکه خودروهای بسیار باکیفیت‌تر در بازار وجود دارد! راه نجات صنعت خودرو از مسیر آزادسازی تولید خودروی ارزان باکیفیت زیر ۳۰۰میلیون تومان میگذرد و باقی راهکارها پوچ و دارای ذینفعان غیرمردمی است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
بسم‌الله الرحمن الرحیم اینجانب فقیه نیستم، صرفا یک کارشناس اقتصادی ام و مطالعاتم در فقه اندک است. اما وقتی همین برداشت اندکم از مطالعات فقهی را با مباحث اقتصادی‌ تطبیق می‌دهم نظرم این است که فقه امام خمینی رحمه‌الله علیه کافی است برای نقد اول تا آخر اقتصاد سرمایه‌داری چه لیبرال آن از نوع هایکی یا فریدمنی و چه سرمایه‌داری از انواع کینزینی آن؛ نظر امام کافی است برای آن‌که بزنیم تو دهن اونایی که می‌گن اقتصاد اسلامی نداریم. باید فقه امام خمینی از هجران بیرون آید خداوند این بزرگ مرد را مشمول رحمت واسعه خود بنماید، بیش از پیش @drbakhshi_eghtesadekalaan
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بی‌حجابی و سلامت روان اجتماع! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاری‌فرد، در دفاع روان‌شناسانه از بی‌حجابی در حال پخش است. همه سخن وی این است: «تا زمانی که کسی با چادر و روسری می‌آید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب می‌آید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.» روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواسته‌شان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت! 🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم می‌پرسم: 1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین می‌شود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواسته‌های شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً‌ جامعه‌ای باقی می‌ماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟ 2⃣انسان‌ها را تا کجا مجاز می‌دانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روان‌شناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصه‌ها، توصیه روان‌شناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟ 3⃣این مبنای روان‌شناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیه‌های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟ 4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین می‌شود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوش‌خراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمی‌افتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه می‌دهید؟ 5⃣آیا از منظر روان‌شناسی جنابعالی، انسان‌ها هیچ وظیفه‌ای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بی‌ثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟ 6⃣اگر خواسته‌های فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیب‌های جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن می‌بینید که هر کس خودش باشد؟ 🔹و ده‌ها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
✅ انجمن اقتصاد اسلامی با مشارکت پژوهشکده امور اقتصادی و ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و مرکز فقه اقتصادی طیبات برگزار می‌کند؛ سلسله نشست‌های ترسیم مرزهای دانش اقتصاد اسلامی Exploring the Frontiers of Islamic Economics موضوع: تحریف و مصادره اندیشه اقتصادی امام خمینی ره توسط لیبرالها با ارائه حجت الاسلام جواد عبادی پژوهشگر فقه اقتصادی 🪑نشست چهارم 🗒چهارشنبه 17خرداد 1402 ⏰ساعت 17 تا 19 📌قم میدان معلم مدرسه عالی امام کاظم علیه السلام طبقه3 اتاق 308 ✌️حضوری و مجازی ♻️مسیر ارتباطی: ۰۹۱۹۶۶۵۱۲۳۳ 🔗 پخش مجازی: https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/anjomaneghtesad 🔗انجمن اقتصاد اسلامی حوزه https://eitaa.com/anjomanEGHTESADISLAM
ماهیت اقتصاد سیاسی بزرگ‌مقیاس‌ها 🔹 اگر بتوانیم وام‌های پرداخت شده توسط بانک‌ها را تحلیل کنیم، خواهیم دید که حجم بسیار زیادی از وام‌های بانکی در ایران و جهان، به افراد حقیقی و حقوقی اندکی تعلق می‌گیرد. وام‌های خرد البته به تعداد بسیاربالا اما حجم کم همیشه و در همه بانک‌ها وجود دارند. 🔹 زمانی که بانکداران درصدد اثبات آن هستند که عدالت در پرداخت وام را رعایت کرده‌اند، آمار تعداد وام ها را منتشر می‌کنند و می‌گویند مثلا ۸۰ درصد از وام‌ها به وام‌های خرد تعلق گرفته است. اما وقتی سراغ حجم تسهیلات می‌رویم، ماجرا معکوس است. ۸۰ درصد از تسهیلات، تسهیلات کلان است. بانک هم در توجیه این‌که چرا حجم بالایی از تسهیلات را به وام‌های بزرگ اختصاص می‌دهد، استدلال خنده‌داری دارد: «نظام محاسباتی و تضمینی آسان‌تر!». حال آن‌که آمار تسهیلات بانکی در دنیا به وضوح نشان می‌دهد که ریسک نکول در وام‌های کلان، چند برابر وام‌های خرد است. 🔹 بله واقعیت چیز دیگری است. بانک‌ها در سوی دیگر میز، خود یا مدیران یا اعضای تصمیم‌گیرشان در یک بازی مشترک توزیع منافع با بزرگ‌مقیاس‌ها قرار دارند. بازی مشترکی که زندگی یک عضو تصمیم‌ساز نظام‌های بانکی را به راحتی زیر و رو می‌کند. کافی است رشحه‌ای از این تسهیلات کلان به زندگی آن عضو نظام بانکی بتابد. یا این‌که در مقیاسی بالاتر، خود بانک سهام‌دار یا مالک آن کسب و کار بزرگی است که تسهیلات‌گیرنده است. در این‌جا منافع حقوقی بانک هم درگیر می‌شود. 🔸حال اجازه بدهید از سوی دیگری نیز به این بازی نگاه کنیم. فرض کنید دولت، بانک مرکزی و تصمیم‌سازان پولی بانک را ترغیب کنند یا به او دستور بدهند که تسهیلات کلان ارائه کند. بازی اشتراک منافع این‌بار از نقطه‌ای بالاتر شروع می‌شود. چرا که ممکن است خود اعضای تصمیم‌ساز درگیر منافع شده باشند یا این‌که دولت، بانک را مجبور کند شرکت‌های بزرگش را تامین کند. در بهترین حالت، دولت‌ها گمان می‌کنند که این بزرگ مقیاس‌ها، پیشران تولید هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند (که البته این تصور هم محل اشکالات فراوان است). 🔸حال چرا ریسک نکول در وام‌های بزرگ بالاتر است؟ دلیل واضح است: قدرت. بزرگ مقیاس‌ها هم قدرت سیاسی و هم قدرت محاسباتی بالاتری دارند. زمانی که بتوانند یا به نفعشان باشد که وام را بازپرداخت نکنند این کار را نمی‌کنند. اما همین ریسک نکول بالا، نشانه‌ای است از ناکارامدتر بودن بزرگ مقیاس‌ها نسبت به کوچک مقیاس‌ها (که البته اینجا محل بحث ما نیست). 🟢 در این چند سطر تنها به وجه تسهیلات گیرندگی بزرگ مقیاس‌ها اشاره کردم. تسهیلاتی که اگر نبود، بزرگ‌مقیاس‌ها معنایی نداشتند و اساسا به وجود نمی‌آمدند. تسهیلاتی که اگر نبود، بزرگ‌مقیاس‌ها اساسا زنده نمی‌ماندند. 🔴 می‌توان وجوه دیگر از حیات بزرگ مقیاس‌ها را نیز معرفی کرد. همه این وجوه نشان می‌دهند که بزرگ مقیاس‌ها، موجودیت‌های ناشی از اقتصادسیاسی هستند و این‌گونه نیست که این بزرگ‌ها، رشدی طبیعی و اقتصادی داشته باشند. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
برنامه عیار، شبکه افق، سه شنبه ۱۶ خرداد، ساعت ۲۲ با موضوع "مسکن محرومان". به امید خدا در این برنامه آنچه باید بگویم را بدون محافظه‌کاری‌ها و ملاحظه‌کاری‌های بیجا خواهم گفت تا مشخص شود که دلایل وضعیت فعلی مسکن و شهرسازی ما و محرومیت بخش قابل توجهی از مردم از مسکن مطلوب چیست؟ محمدمنان رئیسی، مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی @baladetayyeb