eitaa logo
حا.میم || حسن مجیدیان
395 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
348 ویدیو
8 فایل
یادداشت ها و انتخابهاي حسن‌ مجیدیان ارتباط از طریق @Hamim1361
مشاهده در ایتا
دانلود
باز هم حاج قاسم پوسترها و بنرها چهارمین سال‌گرد نزدیک شده و قرار است برای چهارمین سال متوالی، مُشتی تبلیغات تکراری و خسته‌کننده را ببینیم که جز ستایش بی‌ثمر و بزرگ‌نمایی القاگرانه، مغزی ندارند. من که واقعا نمی‌دانم کِی قرار است این رویه تغییر کند و نظام تبلیغاتی کشور از مرحله‌ی آماتور، وارد مرحله‌ی حرفه‌ای شود؟ خیرِ تبلیغات حرفه‌ای غالباً به بنگاه‌های اقتصادی و فروشندگان کالا و خدمات می‌رسد و تبلیغات فرهنگی ما عملاً از آن محروم است... بماند. فیلم مستند که در جشنواره‌ی امسال نمایش داده شد، از آثار استثنائی است که شیوه‌ی عمل‌کرد شهید سلیمانی را با جزئیات توضیح می‌دهد. بین این جزئیات، به نکته‌ای پرداخت و گذشت که به خودیِ خود ارزش ساخت چند مستند را دارد. رضا ابوالحسنی - کارگردان و گوینده‌ی فیلم - توضیح می‌دهد که حاج قاسم با این‌همه که تصرف شهر بوکمال، و بیرون کشیدن آن از دست داعش باید با تعجیل انجام می‌شد، اجازه نداد نیروهای عملیاتی با سلاح سنگین شهر را بکوبند. دستور داد نیروهای پیاده خانه ‌به‌ خانه و خیابان به خیابان پیش بروند تا کم‌ترین آسیب ممکن به افراد غیر نظامی و اموال عمومی شهر وارد شود. البته این کار زحمت تسخیر شهر را بیش‌تر، و احتمال از دست دادن نیروها را بالا می‌برد، اما حاج قاسم تأکید داشت عملیات بوکمال باید نمونه‌ی یک نبرد انسان‌دوستانه باشد؛ نبرد انسان‌دوستانه. او قاعده‌ای به خلاف قواعد کلاسیک جنگ وضع کرد. در این قاعده اخلاق انسانی بر پیروزی نظامی ارجحیت پیدا می‌کند. وگرنه سهل‌الوصول‌ترین شیوه‌ی نظامی این است که شهر با هواپیما یا توپ‌خانه شخم زده شود و هنگامی که دیگر رمقی برای کسی باقی نماند، نیروهای پیاده وارد عمل شوند. کاری که متفقین در جنگ جهانی دوم برای تصرف آلمان با شهرهای برلین و هامبورگ و درسدن و... کردند. آن‌ها بر سر شهر تاریخی درسدن 3900 تن بمب آتش‌زا ریختند و 25000 غیر نظامی را در دو-سه روز کشتند. مدال افتخار ژنرال‌های حیوان‌صفت جنگ‌های قرن بیستم، میلیون‌ها کشته‌ی غیر نظامی است. هرچند شیوه‌ی نظامی حاج قاسم، در جنگ تحمیلی خودمان، به‌خصوص در مبارزه با ضد انقلاب کردستان تجربه شد، اما به هر حال، یعنی همین شیوه‌ها. این مکتب، پروپاگاندای سرسام‌آور و تجلیل‌های صدمن یک غاز نیست. حاج قاسم با شیوه‌های منحصربه‌فرد خود در علوم نظامی، علوم سیاسی، و علم مدیریت، مکتبی را به‌جا گذاشت که هنوز پشت حجاب این تبلیغات ناشیانه و کج‌ومعوج، پنهان و دست‌نخورده مانده است. ما باید به‌جای آفرینش کلکسیون پوستر و بنر و مراسم، این مکتب و مفاد آن را در تبلیغات‌مان مطرح می‌کردیم تا به‌تدریج، دانشگاه‌های خسته و وازده‌مان با آن جان بگیرند و حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشند. حرف‌هایی که برای دانشگاه‌های دنیا هم گفتنی است. اما خب، باید کجا می‌بودیم و کجا هستیم؟! مهدی متولیان https://eitaa.com/hamim1377
زن میانسال تازه از مشهد برگشته بود.همه خانواده جمع شدند دورش برای زیارت قبول و گرفتن سوغاتی! برای هر کس چیزی آورده بود. لباسی، خوراکی، عطر و مهر و تسبیح و جانمازی... مادر پیرش منتظر بود ببیند برای او چه آورده. انتظارش زیاد طول نکشید. پارچه ای سفید برایش آورده بود. گفت: کفن شماست مادرجان، خریدم که دم دست باشد! پیرزن بغضش را فرو بلعید و چیزی نگفت. مرگ که پیر و جوان نمی شناسد. یکماه شده نشده، فرزند خردسال زن، بیماری سختی گرفت و از دنیا رفت. همان پارچه سفید سوغاتی را آوردند او را کفن پیچ کرده و به خاک سپردند. این داستان واقعی است. آدمش را هم می شناسم. مواظب باشید دل مادرتان را نشکنید. بزرگان گفته اند می خواهید گره کارتان باز شود از پدر و مادر بخواهید برایتان دعا کنند. کاری کنید که دلشان یا روحشان شاد شود. سید حمید مشتاقی نیا ashkeatash.blog.ir https://eitaa.com/hamim1377
🔹 کتاب کربلا به روایتی دیگر اگر می‌خواهید نوجوان ها، فهمی اجمالی اما درست از وقایع و شخصيت هاي خوب و بد کربلا پیدا کنند این کتابِ خوبی است. از آقای جوان آراسته و به همت نشر سوره مهر. کتاب سه بخش دارد. بخش اول معرفی چند چهره ی خوب و بد کربلا. بخش دوم چند گفتگوی مهم و ماندگار در کربلا. مثل گفتگوی آقا اباعبدالله علیه السلام با عمرسعد. و بخش آخر داستانی از سیر اسارت و منازل طی شده توسط خانواده‌ ی امام. چندبار گفته ام که این کتاب ها و شخصيت ها، انگار داستان زندگی خود ماست. ما هم می‌توانیم از بدها و خوب ها باشیم. مثل بدها و خوب های کربلا. خدا کند خوب بشویم. https://eitaa.com/hamim1377
🔰 کیفیت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها: 🔸 مفضل بن عمر نقل می‌کند که گفت: «از حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام پرسیدم: «ولادت فاطمه زهرا علیها السّلام چگونه بود؟» فرمود: «هنگامی که پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله با خدیجه کبری ازدواج کرد، زنان مکه از آن بانو کناره گیری کردند. آنها دیگر نزد او نمی‌رفتند، بر او سلام نمی‌کردند و به هیچ زنی اجازه نمی‌دادند که نزد آن بانو مشرف شود. این موضوع باعث آزردگی خاطر و ناراحتی خدیجه شد و پیوسته از این بیمناک بود که مبادا به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آسیبی برسد.» هنگامی که حضرت خدیجه، حضرت زهرا سلام الله علیهما را باردار شد، آن حضرت در رحم مادر با وی سخن می‌گفت و او را به صبر و شکیبایی می‌خواند. ولی خدیجه کبری این موضوع را از پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله پنهان می‌کرد. تا اینکه یک روز پیامبر خدا نزد خدیجه آمد و شنید که آن بانو سرگرم سخن گفتن با فاطمه زهرا است. فرمودند: «ای خدیجه! با که سخن می‌گویی؟ خدیجه پاسخ داد: «این طفلی که در رحم من است با من سخن می‌گوید و مونس من است. » 🔸 حضرت پیامبر خدا فرمودند: «آری، این جبرئیل است که به من بشارت می‌دهد و می‌گوید که این فرزند دختر و سلاله نسلی طیّب و طاهر است و مبارک خدای توانا نسل مرا به واسطه این دختر برقرار و پایدار خواهد ساخت. به زودی امامان را از دامان این دختر به وجود خواهد آورد و آنان را پس از اینکه وحی پروردگار قطع شود، در زمین خلیفه خویشتن قرار خواهد داد.» حضرت خدیجه کبری علیها السلام همواره در همین حال بود تا اینکه سرانجام هنگام وضع حمل وی فرا رسید. در این موقع خدیجه پی زنان قریش و بنی هاشم فرستاد و گفت که بیایید و مرا در انجام وضع حمل یاری برسانید. آنان در جواب گفتند: «چون تو سخن ما را نپذیرفتی و با محمّد صلی اللَّه علیه و آله که شخصی فقیر و فرزند یتیم ابوطالب بود ازدواج کردی، ما نیز نزد تو نخواهیم آمد و هیچ کمکی به تو نخواهیم کرد! » 🔸 حضرت خدیجه کبری علیها السلام از شنیدن این جواب بسیار غمگین شد. او اندوهگین و پریشان خاطر در اندیشه کار خویش بود که ناگاه چهار زن گندمگون و بلند بالا که به زنان بنی هاشم شباهت داشتند، نزد او آمدند. خدیجه با دیدن آنان گریه و زاری کرد و از آنها کمک خواست. یکی از زنان گفت: «ای خدیجه، اندوهگین نباش! زیرا ما فرستادگان خداییم. ما خواهران تو هستیم: من ساره ام؛ این بانو آسیه بنت مزاحم است که در بهشت یار و همراه تو خواهد بود؛ این بانو مریم دختر عمران و آن بانوی دیگر کلثم خواهر موسی بن عمران است. ما چهار تن را خدا فرستاده تا تو را در وضع حمل یاری کنیم. » سپس یکی از زنان طرف راست خدیجه، زن دوم در طرف چپ وی، زن سوم در مقابل او و زن چهارم پشت سر او نشستند و خدیجه، حضرت فاطمه را در حالی که پاک و پاکیزه بود به دنیا آورد. 🔸 زمانی که حضرت زهرا متولد شد، نور آن بانو درخشید و داخل خانه‌های مکه شد. هیچ خانه ای در شرق و غرب زمین نبود که آن نور در آنها نتابیده باشد. آنگاه ده نفر از حورالعین نزد خدیجه کبری آمدند که هر کدام یک طشت و ابریق بهشتی در دست داشتند. ابریق‌ها پر از آب کوثر بودند. زنی که در مقابل خدیجه نشسته بود ابریق‌ها را گرفت و فاطمه زهرا را با آب کوثر شستشو داد. سپس دو حوله که از شیر سفیدتر و از مشک و عنبر خوشبوتر بودند بیرون آورد ویکی از آنها را گرد بدن مبارک حضرت زهرا پیچید و با حوله دیگر برای آن حضرت مقنعه‌ای درست کرد. 🔸 آنگاه زن از حضرت زهرا خواست که سخن بگوید. زهرای اطهر زبان به شهادتین گشود و فرمود: «اشهد ان لا اله الا الله و ان ابی رسول الله سید الأنبیاء و ان بعلی سید الاوصیاء و ولدی سادة الاسباط» (گواهی می‌دهم: خدایی جز الله نیست و‌ پدرم رسول خدا و سید انبیاست و شوهرم سید اوصیاست و فرزندانم سید نوه‌ها هستند) آنگاه بر آن چهار زن سلام کرد و نام هر یک از آنان را بر زبان آورد. آنان از مشاهده آن نوزاد مقدس، خندان و شادمان شدند و به یکدیگر بشارت دادند. اهل آسمان هم ولادت حضرت زهرا را به یکدیگر بشارت گفتند. 🔸 در آسمان نور درخشنده‌ای پیدا شد که ملائکه تا پیش از آن نظیرش را ندیده بودند. آن زنان، خدیجه کبری را خطاب قرار دادند وگفتند: «این مولود پاک و پاکیزه را که مبارک است بگیر! برکت خدا نثار خود این نوزاد و نسل وی خواهد بود» خدیجه کبری با شادمانی حضرت زهرا را گرفت و سینه خود را در دهان او گذاشت و شیر در دهان وی جاری شد. فاطمه اطهر در هر روز به اندازه یک ماه کودکان معمولی و در هر ماه، به اندازه یک سال آنان رشد می‌کرد. 📚 بحارالانوار ج ۴۳ ص ۲ https://eitaa.com/hamim1377
شبیه کربلا کردند از خون باز کرمان را منافقها به خون آذین نمودند اهل ایمان را هراسانند از نام تو و از زائرانت هم ببین حاجی ز پا افتادن سرو خرامان را به روز سالگرد آسمانی گشتنت اینجا به خونابه نشاندند این چنین چشمان یاران را خبرها حاکی از پرپر شدنها بود یا زهرا به میلادت ببین هنگامه سرخ شهیدان را هنوز از انتقام سخت می گوییم و می خواهیم بگیر از لشکر صهیون تقاص خون ایران را کجایی حاج قاسم تا بخوانی شعر عاشورا شبیه کربلا کردند از خون باز کرمان را شعر : مهدی طهماسبی https://eitaa.com/hamim1377
تسلیت خیلی دردآوره این حادثه. حال همه ی ما بد شد. اولا اینا نشانه ی قدرت دشمن نیست. نشانه ی ترس و بیچارگی و انفعالشه. در میدان جنگ و رو در رو حریف نیستن و این طور از مردم عادی انتقام میگیرن. دوما تحلیل امنیتی و بحث تقابل و انتقام، کار ما بیسوادها نیست. ان شاالله که آقایان منفعل نیستند و خون مردم رو بی پاسخ نمی‌ذارن. الان انتقام انتقام کردن، جالب نیست. سوما واقعا چنین تجمع عظیمی، تمهیدات امنیتی نمیخواست؟ خدایا دل خانواده ی شهدا رو آروم کن چی بگم؟ غصه و بغض، مجال نوشتن نمیده https://eitaa.com/hamim1377
این یه ساده است؛ بعد از عملیات تروریستی علیه یک ملت، وقت است و برای انتقاد همیشه وقت باقی است. این کاری که بعضی‌ها می‌کنند و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور را تحقیر می‌کنند - هر چند از روی حماقت هم باشد - همان خواسته جنایتکاران است! https://eitaa.com/hamim1377
نوبت همدلی ♦️رژیم صهیونیستی بیش از ۲۲ هزار غیر نظامی را در غزه به شهادت رساند، اما هشتاد روز بعد از جنایات روزانه، هیچ کس در دنیا، این رژیم را به عنوان پیروز جنگ یا حتی طرفی که توانسته موفقیتی در میدان به دست بیاورد، معرفی نمی کند. 🔹بر عکس تحلیلگران، از تل آویو گرفته تا واشنگتن و لندن، معتقدند اسرائیل دو بار در ۹۰ روز گذشته متحمل شکست شد؛ نخست در عملیات طوفان الاقصی، و دوم، در عملیات ناکام علیه غزه. ♦️غرض این که جنایت، آدم کشی و ترور، به خودی خود، برای هیچ جنایتکاری دستاورد حساب نمی شود، بلکه اسباب سرشکستگی اوست. موفقیت جنایتکاران، فقط هنگامی ممکن است که بتوانند پس از جنایت، در طرف مقابل، اختلاف و دودستگی یا سرخوردگی ایجاد کنند. 🔹به همین دلیل هم هست که بلافاصله پس از جنایت تروریستی امروز در اطراف مزار سردار سلیمانی، رسانه های عبری و غربی و مزدوران آنها، شروع به عملیات روانی از قبل هماهنگ شده کردند. ♦️هدف، انتقام از ملتی است که ایستادگی آنها، انبوه نقشه های مستکبران شرور عالم را نقش بر آب کرده و از تهدید ها و جنایات دشمن، فرصت بیداری و سلحشوری و پیشروی ساخته است؛ 🔹درست مثل خود جنگ تحمیلی و اقدامات تروریستی دهه اول انقلاب، که بر خلاف نقشه دشمنان، به تقویت اقتدار نظامی و امنیتی و از همه مهم تر، بسیج ظرفییت های ملی و سپس، گسترش فرامرزی اقتدار ایران انجامید. ♦️هنگامی که دشمن جنایتی را مرتکب می شود -فارغ از این که قصور و تقصیر و غفلتی در طرف خودی صورت گرفته یا نه- اولویت با همدلی و اتحاد و انسجام ملی است؛ و نه سرزنش و شماتت و مجادله، که به دشمن روحیه می دهد و هدفگذاری اول او از ارتکاب جنایت است. 🔹نکته بدیهی اما مغفول: فضای مجازی آن هم از نوع عاریتی، فضای عمومی است و نه فضای خصوصی و امن. آه و ناله و مجادله و تخطئه و سرزنش و تندی با یکدیگر و... در این فضا، هیچ آورده ای جز امیدوار کردن اغیار و دلزده کردن دوستان ندارد. ♦️اتحاد و همدلی و هم افزایی، همیشه لازم است، و در مواقعی که دشمن زخم خورده و مستاصل، ضربه می زند، واجب تر و پر اهمیت تر. 🔹ما در میانه یک جنگ بزرگ هستیم، جنگی که نه از چند هفته یا چند ماه پیش، بلکه از چند دهه قبل علیه ملت ما و ملت های دیگر منطقه به تناوب تحمیل شده است. ♦️تفاوت مهم امروز با چند دهه قبل این است که در گذشته دشمن فعال ما یشاء بود، اما امروز ضربات دردناک و عمیقی را متحمل شده است. 🔹در برابر دشمن زخم خورده نباید منفعل بود؛ چاره کار، گسترش ضربات دردناک به منابع و منافع حیاتی دو رژیمی است که نقش اول را در شرارت های اخیر در منطقه ایفا کرده اند. سنگ را باید به همان جا که از آنجا پرتاب شده برگرداند، که شرارت را جز شرّ دفع نمی کند. ♦️نکته آخر: جنایت امروز، انتقام از ملت بزرگی است که سردار سلیمانی، آنان را "ملت شهادت و ملت امام حسین (ع)" خواند؛ ملتی که منطق و ضرورت ازاله رژیم تروریست صهیونیستی را در جهان تکثیر کرده است. @IMANI_mohammad
هدایت شده از علیرضا زادبر
هیچ وقت دوست نداشتم از این فرد مطلبی منتشر کنم. اما هر ایرانی منصفی، هر انسان با وجدانی پس از خواندن این نظر نفرت انگیز باید پر از خشم و عصبانیت باشند‌. این لحظه را از این آدم ببینید و بخاطر بسپارید. به ویژه انسان‌های با وجدانی که به جمهوری اسلامی انتقاد دارند و با این حال انصاف را رعایت می‌کنند. https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله 👈 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است. 📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. 🔹ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله. 🔹اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
ان شاالله ان شاالله ان شاالله بی صبرانه منتظریم...👆👆 مغزهای مفسد، شاملِ علی کریمیِ ملعون هم میشه ان شاالله
این نزدن‌ها نشانه‌ی نتوانستن‌ها نیست بلکه تدبیری است توأمان در سیاست و عرصه نظامی. دوستان حواسمون باشد با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم. @cafe_fekr
هدایت شده از هاتفنا
🔻مگر جز این است که قدرت، اقتدار و نقش تعیین کننده ایران در منطقه، دشمن را به اقدامات کور و بزدلانه‌ای چون حادثه تروریستی کرمان واداشته است؟! حسب تجربه زیسته ۴۵ ساله، امروز باید بیش از هر زمان دیگری به اقتدار ایران اسلامی و نیز به تدبیر و عقلانیّتِ متولّیان نظامی و امنیتی کشور ایمان و باور داشته باشیم. فلذا شایسته است با حفظ صبر و هوشیاری خود، تعیین زمان، شیوه و سطحِ پاسخ به این جنایت تلخ و جانکاه را به تصمیم‌گیران امر بسپاریم. https://x.com/Hatefna/status/1742603334941376879?s=20 💠تمام تلاش هاتفنا، بیان حقیقت است: 🆔 @hatefna
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
امروزه به نسلی (بزرگ یا کوچک) در ایران فکر می‌کنم که «مسمومیت مجازی» و «گناهان پسامدرن» آنها را به شدت «قسیّ القلب» کرده به گونه‌ای که در برابر «خون‌های پاک و مظلوم» هیچ تاثّری پیدا نمی‌کنند. نمونه‌های این قساوت را در اشرار جامعه سنتی نمی‌توان مشاهده کرد. https://virasty.com/Habibollah_Babai/1704348137880155703 https://eitaa.com/Habibollah_Babai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این نزدن‌ها نشانه‌ی نمی‌توانیم‌ها نیست؛ نشانه‌ی تدبیر است. ▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانه‌‌ای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بی‌انصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست. حجت‌الاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت https://eitaa.com/hamim1377
هدایت شده از محمدرضا کائینی
✒به گمانم جماعتی که جانیان کرمان را، عملا از شماتت معاف کرده و زبان به مذمت بانیان مراسم گشوده‌اند، یا مردم را برای شرکت در آن به یاوه و هذیان بسته‌اند، در رذالت دست کمی از متولیان کشتار ندارند! گو اینکه چون ما در تقابل با ام‌الفسادیم و طرف مقابل به ما چکِ سفید امنیتی نداده، باید تمامی مناسک و آئین‌های دینی یا ملی خود را موقوف و به طرف این پیغام را برسانیم، که اینچنین مرعوب شقاوت تو گشته‌ایم و قبل از شکست، پرچم سفید بالا بُرده‌ایم! در حالی که این فاجعه، در هر زمان و مکان دیگری نیز می‌توانست روی دهد. اگر خصم به هرزگی چاشنی بمب می کشد، چه تفاوتی می کند که کشتار در مراسم کرمان روی دهد، یا مسجد و حسینیه‌ای پُرجمعیت، یا خیابان پُر رفت‌و‌آمد، یا ایستگاه مترویی شلوغ و...الخ. بله، ما در جنگ هستیم، جنگی که جبهه اش را دشمنِ تابلودار بمباران می کند و پشت جبهه اش را دشمن بی تابلو! در همین حدود از دنائت، شرارت و خباثت. ♦️http://eitaa.com/r_kaeini
درباره افسانه «بازدارندگی» دوستانی که مطالبه عمل متقابل را به منظور «بازدارندگی» طرح می‌کنند، چند خطا مرتکب می‌شوند. ۱- انگاره «انفعال» و «ضعف» را تثبیت می‌کنند که این دقیقاً در جهت خواست دشمن است. ببینید چطور کلیپ‌های دوستانِ خودی سر از رسانه‌های بیگانه درمی‌آورد. ۲- نزاع واقعی و اساسی ما در منطقه با اسرائیل و آمریکا را می‌پوشانند و جنگ را به عملیات تاکتیکی کوتاه‌مدت تقلیل می‌دهند و نیروی روانی مردم را برای یک عملیات کوچک تخلیه می‌کنند. آیا واضح نیست که جمهوری اسلامی با حضور در منطقه تا بیخ گوش اسرائیل و آمریکا، عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده؛ و ترورها و تحرکات دشمن، پاسخ انفعالی او به ماست؟ ۳- این دوستان حواسشان نیست که اگر یک عملیات نقطه‌زن هم بکنیم و روی آن مانور رسانه‌ای هم بدهیم تا دل حزب‌اللهی‌ها مثلاً خنک شود و به قول خودشان افکار عمومی بازسازی شود، اگر دشمن متقابلاً پاسخ سخت‌تر بدهد، همه آن وعده‌های بازدارندگی دود می‌شود و به هوا می‌رود و انگاره ترسوهای واداده تثبیت می شود که: باید عملی نکنیم که تنش درست کند؟! ۴- توجه ندارند که مگر ممکن است که شما یک عملیات بکنید و بازدارندگی ایجاد کنید و دشمن بترسد و دیگر حرکتی نکند و شما در یک مسیر هموار مدام نیروهای مقا*ومت منطقه را تجهیز کنید و او هم بنشیند و شما را تماشا کند؟! مگر اسرائیل ابله است که پاسخ مقطعی شما را ببیند و بترسد و جرئت نکند دیگر مستقیماً به شما ضربه بزند و آن تهاجم اساسی‌تر شما به خودش را نادیده بگیرد؟! ۵- منطق بازدارندگی، منطق جنگ نرمال دو کشور معمولی در جهان است. جنگ ایران با آمریکا و اسرائیل، جنگی اساسی و تاریخی است. نحوه آرایش ایران هم متناسب با همین معنا از جنگ است. هدف میان‌مدت این جنگ هم اخراج آمریکا و سگ نگهبانش از منطقه است. نمی‌توان با منطق «بازدارندگی» عمل ایران را توضیح داد یا عملی را تجویز کرد. ۶- دوگانه «نزدن برای جلوگیری از وقوع جنگ» و «زدن برای بازدارندگی از جنگ» هر دو باطل است؛ چون پیش‌فرضش ندیدن جنگ جاری یا به تعویق انداختن آن است. ۷- اینکه ما باید حرکت رسمی تلافی‌جویانه و نقطه‌زن داشته باشیم یا نه، حرفی است که می‌توان درباره‌اش بحث کرد. اما این بحث باید درون منطق جنگ اساسی جمهوری اسلامی طرح شود؛ نه با ادبیات تخصصی و نرمالایزشده «بازدارندگی». وگرنه حاصلی جز تخلیه انرژی‌ها و سرخوردگی ندارد. سیدعلی سیدان https://eitaa.com/hamim1377
در باب کرمان و شهادت هموطنانمان سخن بسیار است. از زوایای مختلف می‌توان به این اتفاق پرداخت، اما در این نوشته تلاش شده تا مؤلفه‌ها و ویژگی‌هایی برای آنچه به این جنایت خواهد بود، برشمرد. 🔴 انتقام متوازن؛ توازن، اصل بقاست. فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ. تهدید را باید در قواره‌‌ی خودش پاسخ داد. اقدام کوچکتر، پیام ضعف را به دوست و دشمن مخابره می‌کند. در مقابل قتل نفس، نباید ساختمان را با موشک زد. ترور مهره‌ی کلیدی را باید با حذف مهره‌ی کلیدی دشمن طاق زد. خرابکاری صنعتی را باید با خرابکاری صنعتی پاسخ داد. حمله سایبری را باید با حمله سایبری پاسخ داد. 🔵 انتقام بازدارنده؛ بازدارندگی و برازندگی! اقدام متقابل باید قطع‌کننده‌ی زنجیره‌ی جنایات نامتعارف دشمن باشد. باید دشمن را در لاک دفاعی فرو ببرد. باید او را به «غلط کردم» بیندازد. باید فکر تکرار جنایت را از سرش بیرون کند. تکرار اقدامات مشابه دشمن با شدت فزاینده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بازدارندگی چاشنی ضعیف اقدامات متقابل ما بوده. ⚫️ انتقام غافلگیرکننده؛ غافلگیری، شگرد فرشته‌ی مرگ است. طوفان الاقصی، صرفنظر از ابعاد بزرگ نظامی آن، به دلیل رعایت اصل غافلگیری شکستی «غیرقابل ترمیم» برای اسرائیل رقم زد. انتقام سخت باید به تعبیر قرآن و مانند مرگ بغتتاً باشد تا فرصت عمل بازدارنده را از دشمن بگیرد. اقدام نابهنگامی که دشمن انتظارش را می‌کشد و برای آن آماده شده، ممکن است کمانه کند و به خودمان برگردد. 🟠 انتقام راهبردی؛ شیوه‌ی انتقام از دشمن جانی باید در راستای تقویت اهداف بلندمدت جبهه مقاومت باشد. اگر در این نزاع تمدنی ازاله‌ی اسرائیل از وجود هدف میانی است، اقدام کوتاه‌مدت باید تقویت‌کننده‌ی هدف راهبردی باشد. اگر تقویت امنیت ملی اصل بنیادین اقدام نظامی است، برآیند نهایی انتقام باید، افزایش ثبات و امنیت کشور باشد. اگر آگاهی‌بخشی، دشمن‌شناسی، بیداری ملت و اقامه‌ی ناس به قسط، اصل است، قصاص این جنایت باید در همین راستا باشد. خلاصه‌اش این می‌شود که پاسخ سخت هر چه هست، باید آن ۲۵ سال را کوتاه‌تر کند. 🟤 انتقام شفاف؛ ضربات مبهم، مخفیانه و بدون بازتاب رسانه‌ای یا دستاوردسازی از اقدامات سایر بازیگران جبهه مقاومت، برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست. آنجا که دشمن در جنایت خود قبول مسئولیت می‌کند، باید شفاف انتقام گرفت تا مشخص باشد تنبیه دشمن مابه‌ازای کدام رذالت اوست. آنجا که آثار حضور دشمن مشهود است، باید پاسخ ما برای دوست و دشمن مشهود باشد. تلفیق این گزاره‌ها، سهلِ ممتنع است. روی کاغذ مسائل ممکن است بدیهی جلوه کند، اما در میدان عمل پیچیدگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در هر صورت نباید به ورطه‌ی محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی ناصواب بیفتیم. ✊ نکته آخر اینکه خشم انقلابی مردم را باید قدر بدانیم. نباید مطالبه‌ی انتقام سخت را که دستور رهبری است، با برچسب‌های ناروا سرکوب کرد. فریاد فراگیر انتقام که از حلقوم مردم بیرون می‌آید، مقبولیت توأم با مشروعیت را برای پاسخ سخت نظام تضمین می‌کند. به حافظان امنیت ما جسارت و قوت قلب می‌دهد. امام به پشتوانه‌‌ی ملت توی دهان دولت پهلوی زد. یکپارچگی ملت معجزه می‌کند. آن را قدر بدانیم. https://eitaa.com/hamim1377
⚫️ در قسمت توضیحات لیست اسامی شهدای حادثه تروریستی کرمان نوشته بود: دختر ۲ ساله با کاپشن صورتی، تی‌شرت سبز چمنی، شلوار مشکی، ژاکت صورتی و گوشواره قلبی ... 😢 بی عشق چگونه می‌توان امنیت داشت؟! عشق و امنیت، دو روی یک سکّه هستند و ارزشِ امنیت به اندازه عشقی است که به هم می‌ورزیم. بیایید کمی عاشقِ هم باشیم... 🔺پ.ن: کاپشن صورتی با گوشواره قلبی لابد این شکلی بوده😔💔 https://eitaa.com/hamim1377
🔹لات🔹 غذای نذری و شربت؟ چه گفت مردک پست؟ گدای اجنبی افسار خود چگونه گسست؟ زبان الکن این لات، ازچه لال نشد؟ میان دست‌ پلیدش قلم چرا نشکست؟ دهن‌کجی به شهیدان و ادعای شعور؟ مجیزگویی خصم و به خلق، ضربت شست؟ کسی که نان سگان می‌خورد چه می‌فهمد؟ غذا و شربت نذری نشانه‌ی شرف است حرام‌خوار چه داند که شد به کام شهید نه نان و شربت نذری، که می ز جام الست به خویش غره نگردد! خطاب من نه به اوست که شأن شاعر دل‌خون کجا و جاهل مست؟ دلم پر است نه از او که نیست جز مگسی دلم پر است ز مصدرنشین سفله‌پرست دلم پر است از آنان که اسوه می‌سازند به دست خویش برای جوان ز مردم پست ز صاحبان مناصب که از خصومت‌شان هر آن‌که ناصح و دلسوز بود و نخبه، نرست هر آن‌که گیشه پسندید، نورچشمی شد هر آن‌که شوت بلد و گل، به صدر نشست گناه را ز سلبریتیان مبین که نظام خودش به تازه به دوران رسیدگان دل بست برای مردم دانا رسانه هست؟ که نیست سخن‌شناس و هنرور به خانه نیست؟ که هست ز مدح و نوحه، جوانان چقدر گریه کنند؟ ز نطق‌های شعاری چه آورند به دست؟ خطای شیوه‌ی تبلیغ و حکمرانی ماست گدای غرب، اگر حرمت شهید شکست... ✍ افشین علا 🗓️دی ۱۴۰۲ https://eitaa.com/hamim1377
1_1693801984.m4a
4.63M
📣 این صوت رزق شماست 📣 از آن ساده نگذرید! 💌 این‌صوت حاوۍ یك تقلب کوچک می‌باشد کھ شما را سال‌هایِ سال جلو می‌اندازد https://eitaa.com/smsadeghiarman
سردار سلامی امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی در دیار کریمان، به زیباییِ هر چه تمامتر مدّعی شد: «ما انتقام این شهیدان را قبل از شهادتشان گرفته‌ایم.» 🔻پ.ن: به احتمال قوی این ادّعایِ منطقی و ناظر به واقعیّت میدان، در پاسخِ کسانی بیان گردیده که در روزهای اخیر بدون توجه به معادلات منطقه و صرفاً ناظر به یک هیجانِ عجیب و غریب، مطالبه انتقام‌ِ سریع از دشمنِ خبیث و کودک‌کُش را داشته‌اند. https://x.com/Hatefna/status/1743188381754970435?s=20 💠تمام تلاش هاتفنا، بیان حقیقت است: 🆔 @hatefna
*شمایلِ یک نژادپرستِ غربزدهٔ فارسی زبان!* ✍ مجتبی دانشطلب دردِ زیباکلام چیست که می‌گوید ترور محکوم است حتی اگر قربانیانش طرفدار جمهوری اسلامی باشند؟ پاسخش یک کلمه است: «نژادپرستی». نکته فقط آنجا است که اینها نژاد غربی را می‌پرستند و به این نتیجه می‌رسند که مذهبی‌ها جنسِ پست (انسان درجه سه) هستند. مطلب زیر مهرماه ۹۹ در مکتوبات منتشر شده: بعضی ایرانی‌ها نژادپرستی دارند اما دقیق‌تر این است که نژاد غربی را می‌پرستند. ذهن‌شان یک سلسله مراتب دارد که بالایش غربی‌ها هستند، وسطش خودشان و پایینش عرب‌ها و افغان‌ها و چینی‌ها و آفریقایی‌ها و...، نسبت به بالا دست احساس حقارت و چاکری دارند و نسبت به پایین دست احساس تکبر و برتری. اینکه گردشگرهای اروپایی در ایران خیلی بهشان خوش می‌گذرد یا ایرانی‌ها در غرب خیلی بهتر درس می‌خوانند و کار می‌کنند بیشتر از اینکه به مهمان‌نوازی یا ساختارِ تحصیلی و شغلی ربط داشته باشد از خودکوچک‌بینی در برابر غربی‌ها آب می‌خورد. ایرانی‌ها حتی به هموطنان خودشان هم آنقدرها خوش‌خدمتی نمی‌کنند. بینِ خود ایرانی‌ها احساس حقارت به شکل تظاهر به غرب‌گرایی ظهور می‌کند، یعنی هر کس ظاهر و ادا و اطوار اروپایی‌ها را بهتر تقلید کند، برتر شمرده می‌شود و آنهایی که آگاهانه پرهیز می‌کنند، پست و حقیر شناخته می‌شوند. دلیل تنفر و خصومت جماعتِ نوکیسه از مذهبی‌ها و آخوندها همین حقارت بومی است. پی نوشت: موضوع فقط شخص زیباکلام نیست، هزاران نفر تأییدش می‌کنند و ایده‌هایش (از خودمقصربینی در استعمار تا پست دانستن مذهبی‌ها) جوانان دانشجو را تربیت کرده تا آنجا که خصومت برایشان معیار شده. مسئله این است که اگر دست اینها به قدرت برسد رفتارشان با مذهبی‌ها چقدر متفاوت از رضاخان خواهد بود؟ بخش طنزآمیز، آزاد بودن نژادپرستی در دانشگاه‌های ایران است. همزمان با اینکه از تهاجم فرهنگی گفتند و دادِ استقلال زدند به غرب‌گراها حقوق‌های چرب و‌ شیرین رساندند تا نوکرِ استعمار (انسان درجه دو) تربیت کنند. حالا که توحش و درندگی علیه خودشان نمودار شده مقصر را بیشتر در خارج می‌بینند نه در وادادن و ندانم‌کاری. https://eitaa.com/hamim1377