eitaa logo
همشناسی(تعارف) فرهنگی الگوی ارتباطات میان فرهنگی
321 دنبال‌کننده
777 عکس
205 ویدیو
16 فایل
اى مردم، ما شما را از مردی و زنى بيافريديم. و شما را گروه های پراکنده(شعوب) و پیوسته (قبيله‌ها) كرديم تا همشناسی و هم نیکی کنید هر آينه گرامى‌ترين شما نزد خدا، پرهيزگارترين شماست. خدا دانا و کاردان است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلاب زنجان
🔘 ؛ هم "حجت" بر ما و هم "اعتبار" روحانیت است!حجت است؛ که مبلّغی راحت گزینی نکند، هجرت کند و هرجا که لازم است -حتی دور از وطن و خویشان- نقش آفرین باشد؛ که تبلیغ اولویت است. به تعبیر امام جواد(ع)، "بقایای اهل علم" باشد "كَمْ مِنْ قَتِيلٍ لِإِبْلِيسَ قَدْ أَحْيَوْهُ وَ كَمْ مِنْ تَائِهٍ ضَالٍ‌قَدْ هَدَوْهُ يَبْذُلُونَ دِمَاءَهُمْ دُونَ هَلَكَةِ الْعِبَادِ ... چه بسیار کشته ی ابلیس که او زنده اش کند و چه بسیار گمراه که هدایت کند؛ خونشان را برای جلوگیری از هلاکت بندگان هدیه می کنند"اعتبار است؛ که همگان بدانند هزاران جوان طلبه و فاضل در گمنامی و غربت با اقل عواید مادی و بدون چشم داشت به خدمت رسانی تبلیغی و جهادی مشغولند. اعتبار روحانیت همین روحانیون جهادی اند که امام هادی(ع) آنها را چنین ستود: "یَاْتى عَلماءُ شیعَتِنا الْقَوّامُونَ بِضُعَفاءِ مُحِبّینا وَ أهْلِ وِلایَتِنا یَوْمَ الْقِیامَةِ، وَالاْنْوارُ تَسْطَعُ مِنْ تیجانِهِمْ... عالمان شیعه ما که امور محبین ضعیف ما و اهل ولایت ما را برپا دارند و بدان قیام کنند، روز قیامت در حالى محشور مى شوند که تاج درخشانى بر سر دارند و نور از آن ها مى درخشد." پ.ن: حجت الاسلام حجت اعتبار فاضل ارجمندی از بود که در هجرت در استان زنجان به امور حوزه علمیه و امامت مسجد و تبلیغ مشغول بود که در نماز به ضرب گلوله، مظلومانه عروج کرد! رحمت و رضوان خدا بر او باد رزقنی اللهم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
*🔹خروجی‌های :* ۳ هزار و ۸۹۰ شهید ۳ هزار جانباز ۳۰۰ آزاده ۹۳ شهید روحانی مفقود الاثر ۱۵۶ شهید روحانی ترور ۳۰ شهید مجتهد مسلّم ۷۰ شهید روحانی غواص ۵۶۷ شهید در عملیات کربلای ۵ و *به لحاظ جمعیت، شش برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم اسلام و میهن کرده است!* *💖 گرامی باد.* 🌷
جنسیت و دیپلماسی عمومی درباره مصاحبه همسر رئیس جمهور با رسانه نیوزویک دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده ✳️ نسبت میان ما و غرب قبل از آنکه در قالب منازعات سیاسی و نظامی بروز و ظهور یابد، ریشه‌های عمیق‌تر از جنس فلسفه، الهیات و تاریخ دارد. به عبارتی مناقشات سیاسی و دیپلماتیک امروز میان جمهوری اسلامی و آمریکا و اروپا، امتداد عینیِ دو نگاه متفاوت به انسان و حیات اجتماعی اوست. لذا تقلیل چالش ما و غرب به تحریم‌ها و تهدیدها و استراتژی مواجهه با آن، سطحی‌نگری و عدم شناخت صحیح میدان است. ما در سطحی فراتر درگیر یک نزاع تمدنی و تاریخی با غرب هستیم که امروزه سطوح و لایه‌های مختلفی پیدا کرده است. ✳️ یکی از مهمترین سطوح درگیری تمدنی ما و غرب، عرصه جنسیت و زنان است که به دلیل ماهیت گفتمانی که دارد، در ساحت «تصویر» و «بازنمایی» ظهور جدی یافته است. امروزه غرب با یک نگاه عمیق و راهبردی به میدان منازعه تمدنی با اسلام و انقلاب اسلامی، به درستی و کاملا هوشمندانه صحنه‌های درگیری مختلفی را طراحی و مدیریت می‌کند که یکی از آن صحنه‌ها، تصویر زن در اسلام و ایران است. او به درستی فهمیده که حذف اسلام و معنویت سیاسی در جهان امروز به تخریب چهره زن در اسلام و انقلاب اسلامی پیوند خورده است. لذا از هر تلاشی برای ارائه چهره‌ای خشن، ماقبل تمدن، ظالمانه و محدودکننده از اسلام و جمهوری اسلامی در نسبت با زنان دریغ نمی‌کند. ✳️ ابتکار ما در این صحنه نزاع گفتمان چیست؟ پرسش از غرب درباره زن! کارآمدترین و موثرترین راهبرد ما به عنوان نماینده گفتمان اسلام و معنویت سیاسی در جهان، نه پاسخ به شبهه‌پراکنی‌های غرب، بلکه هجوم به بنیان‌های معرفتی و تاریخی غرب در نسبت با زن و خانواده است. به تعبیر مقام معظم رهبری ما در ماجرای زن از غرب طلبکاریم. این یعنی برداشتن عَلَم دفاع از حقوق و شخصیت زنان و نفی و نقد رویکردهای غربی و فمینیستی به زن و جنسیت. ✳️ شاید بتوان ادعا کرد که این لایه‌ی درگیری که من تعبیر «نزاع گفتمانی بر سر تصویر زن» برای آن به کار می‌برم از تمام مناقشات سیاسی، اقتصادی و نظامی میان ما و کشورهای غربی مهمتر و استراتژیک‌تر است. زیرا مرکز ثقل این نزاع در سپهر عمومی و میان جامعه ما و غرب تعریف می‌شود و فراتر از درگیری میان دولت‌ها و سیاستمداران است. امری که امروزه تحت عنوان دیپلماسی عمومی به ادبیات غالب در مطالعات و روابط بین‌الملل تبدیل شده است. ما برای غلبه و توفیق در این صحنه درگیری تاریخی و تمدنی، ناگزیر از تسخیر قلب و ذهن ملت‌ها و مردم جهان هستیم نه مذاکره با سیاستمداران و حاکمان. ✳️ مصاحبه دکتر جمیله علم‌الهدی همسر محترم رئیس جمهور با هفته‌نامه نیوزویک، کنشی هوشمندانه در راستای تحقق و پیگیری دیپلماسی عمومی با رویکرد جنسیتی است که خلاء جدیِ دستگاه سیاست خارجی کشور ما در طول این سال‌ها بوده است. مصاحبه خانم علم‌الهدی و منطق مواجهه و ورود ایشان به بحث درباره خانواده و مناسبات زن و مرد در جامعه ایران، و همچنین نوع مواجهه ایشان با فمینیسم و تجربه غرب در عرصه حقوق زنان، اگر مهمتر از سخنرانی بسیار دقیق رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نباشد قطعا نتایج و تاثیرات کمتری ندارد. زیرا این رایزنی‌ها و گفتگوها با بدنه اجتماعی غرب نزدیک‌ترین مسیر برای غلبه گفتمانی و توفیق در این صحنه نزاع تمدنی است. ✳️ این مصاحبه و اقداماتی نظیر این از چند جهت برای ما اهمیت راهبردی دارد. اولا به ارائه منطق خدشه‌ناپذیر ما در مساله زن، خانواده و جنسیت کمک اساسی می‌کند و زمینه شنیده شدن صدای حقیقت در فضای اجتماعی غرب را فراهم می‌کند. ثانیا نفس این مصاحبه برای ما یک برد اساسی و یک توفیق تام است. زیرا ویترین مواجهه منطقی و استدلالی ما با غرب یک زن است. زنی که اتفاقا برخلاف القائات رسانه‌ای غرب، محجبه، تحصیلکرده، موثر و موفق است. ✳️ من به نوبه خودم به عنوان یک پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده، از این اقدامات هوشمندانه و داهیانه خانم دکتر علم‌الهدی در بازسازی تصویر حقیقی زن مسلمان ایرانی و به چالش کشیدن تمدن غرب در زمینه حقوق و شخصیت زن، حمایت و تشکر می‌کنم. @eqbali62
هدایت شده از مطالعات قاره آفريقا
🇫🇷 از غرب تا شرق زیر تیغِ غارتگران پاریسی 🔻فرانسه از آغاز سده ۱۷ میلادی تا دهه ۱۹۶۰ دارای مستعمراتی به اشکال گوناگون بود و در سده‌های ۱۹ و ۲۰ امپراتوری جهانی فرانسه به دوّمین امپراتوری بزرگ پس از بریتانیا بدل شد. 🔻همه یا بخشی از سرزمین‌های زیر برای سالیانی، تحت اشغال فرانسوی‌ها بوده‌اند. ۱. برزیل ۲. مراکش ۳. الجزایر ۴. تونس ۵. بنین ۶. بورکینا فاسو (ولتای علیا) ۷. ساحل‌عاج ۸. گینه ۹. مالی ۱۰. موریتانی ۱۱. نیجر ۱۲. سنگال ۱۳. توگو ۱۴. کامرون ۱۵. چاد ۱۶. گابون ۱۷. کنگو برازاویل ۱۸. هند ۱۹. ویتنام ۲۰. لائوس ۲۱. کامبوج ۲۲. گویان ۲۳. کانادا (بخش خاوری و میانی) ۲۴. سن پیر و میکوئلون ۲۵. آمریکای فعلی (حوضه آبریز رود می‌سی‌سی‌پی ) ۲۶. لبنان ۲۷. سوریه ۲۸. ماداگاسکار ۲۹. جیبوتی ⚠️ مستعمرات سابق فرانسه در آفريقا بايد نيمی از ذخاير ارزی خود را در فرانسه نگهداری كنند و هر سال می‌توانند فقط به ١٥٪؜ آن دسترسی داشته باشند و در صورت نياز بيشتر، بايد پول خود را بصورت وام از فرانسه بگيرند. مطالعات قاره آفريقا 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3227976058C40ab094be2
🇮🇷 این خانواده خوش‌ذوق مسجدسلیمانی است از طایفه گله ایل بختیاری، که در یک «عکس خانوادگی» «نقشه ایران» را به تصویر کشیدند. 🇮🇷 به زیبایی یکی از زیباترین تصاویر ممکن از ایران (نقشه ایران) با خلیج همیشه فارس و دریای خزر و سواحل به رنگ آبی دامن و روسری مادر که نقشه‌ی آب‌های سرزمینمون رو نشون میده 🇮🇷در تصویر حمایت و مرزداری پسر و پدر از کیان خانواده به خوبی بازنمایی شده ولی آن چیز که خیلی جالب است نقش محوری مادر در این عکس و این سرزمین است. حجاب مادر و دختر جوان ایرانی نیز درخور توجه است. 🇮🇷 🇮🇷 @hamshenasi
فراخوان مقاله همایش بین المللی ظرفیتهای فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین 💠 به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، همایش بین المللی ظرفیتهای فرهنگی و علمی ایران و آمریکای لاتین در 15 اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌گردد. ☸️ ارائه مقاله به زبانهای فارسی، اسپانیایی، پرتغالی ، انگلیسی و عربی 🔷 انتشار مقالات برگزیده در مجلات علمی، تخصصی، پژوهشی و Isc 📆مهلت ارسال چکیده مقالات: مهلت ارسال چکیده: 10 آبان ماه 1402 مهلت ارسال مقالات: 30 آذر ماه 1402 زمان برگزاری همایش: 15 اسفندماه 1402 📞دبیرخانه همایش: 009837048212 -313 ثبت نام و ارسال مقالات: http://hamayesh.miu.ac.ir/capacities/fa/ اخذ مقالات: +989013331045 در ایتا، تلگرام و واتساپ 🆔 لینک کانال همایش: https://eitaa.com/lc_miu
سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، یک ملت است. ملت از هویت خود دفاع می کند. @hamshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا پرده برانداخت و رخسار عیان کرد با خال بنی‌هاشمی‌اش غارت جان کرد 🌼🌷🥀🌹💐
شعر اگر از تو نگوید همه عصیان باشد زنده در گور غزلهای فراوان باشد نظم افلاک سراسیمه به هم خواهد ریخت نکند زلف تو یک وقت پریشان باشد سایه ی ابر پی توست دلش را مشکن مگذار این همه خورشید هراسان باشد مگر اعجاز جز این است که باران بهشت زادگاهش برهوت عربستان باشد چه نیازی ست به اعجاز، نگاهت کافی ست تا مسلمان شود انسان اگر انسان باشد فکر کن فلسفه ی خلقت عالم تنها راز خندیدن یک کودک چوپان باشد چه کسی جز تو چهل مرتبه تنها مانده از تحیر دهن غار حرا وا مانده عشق تا مرز جنون رفت در این شعر محمد نامت از وزن برون رفت در این شعر محمد شأن نام تو در این شعر و در این دفتر نیست ظرف و مظروف هم اندازه ی یکدیگر نیست از قضا رد شدی و راه قدر را بستی رفتی آن سوتر از اندیشه و در را بستی رفتی آنجا که به آن دست فلک هم نرسید و به گرد قدمت بال ملک هم نرسید عرش از شوق تو جان داده کمی آهسته جبرئیل از نفس افتاده کمی آهسته پشت افلاک به تعظیم شکوهت خم شد چشم تو فاتح اقلیم نمی دانم شد آنچه نادیده کسی دیدی و برگشتی باز سیب از باغ خدا چیدی و برگشتی باز شاعر این سیب حکایات فراوان دارد چتر بردار که این رایحه باران دارد... میلاد پيامبر اكرم(ص) مبارك🌺 @chaameghazal
«فهمیدن درستی نام ها مقدمه ضروری برای دیالکتیک است.» پروکلس 📙تاریخ فلسفه یونان(۱۶) گاتری، ترجمه حسن فتحی، ص۴۷
«علم، معنا و مفهوم» 🌱 به تعریف خواجه طوسی از «منطق» به مثابه روش شناسی علم در اساس الاقتباس(ص19) که بر طریقت منطق ۹ بخشی ارسطوییان نوشته شده، دقت کنیم؛ ایشان می فرماید: «علم منطق شناختن معنی هایی است که از آن معانی رسیدن به انواع علوم مکتسب ممکن باشد و آنک از هر معنی به کدام علم توان رسید و دانستن کیفیت تصرف در هر معنی بر وجه مودّی به مطلوب و بر وجهی که مودی نباشد به مطلوب». ایشان دستیابی به علم را در سه گام معرفی می کند. 1- از لفظ به معنا  2- تصرف در معنا  3- از معنا به علم  🌱 خواجه طوسی سازوکار و جایگاه هر یک از فنون ایساغوجی(الفاظ)، قاطیغوریاس(مقولات)، هرمنوطیقا(عباره)، آنالوطیقای اول(قیاس)، آنالوطیقای دوم(برهان)، طوبیقا(جدل)، بوطیقا(شعر)، سوفسطیقا(مغالطه) و ریطورقا(خطابه) را در این مراحل سه گانه رسیدن به علم، تبیین کرده است.  در این کتاب 61 بار واژه مفهوم (مفرد و جمع) را به کار برده شده است که در همه موارد معانی لغوی آن یعنی «فهمیده شده» مراد است و این واژه برای ایشان اصطلاح نیست برخلاف واژه «معنی» و واژه هایی چون «کلی»، «معقول» یا  «موضوع»، «محمول». 🌱 امروزه واژه «مفهوم» را به عنوان یک اصطلاح مد نظر است یعنی همان که در زبان فارسی معادل کانسپت (به لاتین کانسپتوم conceptum) قرار داده شده است . گزاره «علم بدون مفهوم(کانسپتوم conceptum) ممکن نیست»، سخن تازه ای برآمده از چرخش کپرنیکی در فلسفه غرب است. محوریت فاعل شناسا و نگرش فرآیندی به ذهن، نقش اساسی در جعل این اصطلاح مدرن دارند. ترجمه فارسی و عربی آن به «مفهوم» نه تنها فاقد این دو ویژگی است بلکه موجب سوء فهم و مغالطه اشتراک لفظی هم می شود. در آلمانی این واژه (Begriff) ترجمه شده است که بسیار خوب و مناسب است. در زبان آلمانی «Be» پیشوند معادل «com» به معنای هم و «griff» فعل معادل cept به معنای گرفتن است. گرفتن در فارسی با «گریف» آلمانی هم ریشه است. ترجمه تحت‌اللفظی آن «هم گرفته» است. 🌱«مفهوم» ناموس فلسفه مدرن است و علم در فلسفه مدرن مبتنی بر اصل همگرفتن است. با چرخش کپرنیکی ، وقتی اصل همگرفتن با کانسپت تثبیت شد، سپس نازک کاری های متنوعی از نحوه هم گرفتن صورت گرفت و تمایزات درونی فلسفه معاصر را رقم زد. @hamshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻با جمهوری اسلامی می‌توان «امید» داشت! 🔸اندیشه جمهوری اسلامی در واقع دعوتی به برای «امید» در سیاست و جهان امروز است. 🆔 @Hvasl_ir
فارابی فیلسوف محبوبم من در میان حکما، فارابی را بیشتر دوست دارم و خواندن آثارش برایم لذت و شیرینی خاص دارد. این نه به خاطر آنکه به تعبیر علامه طباطبایی «فارابی عصاره بوعلی و ملاصدرا است و فلسفه فارابی هم عمق معنایی و اشراقی صدرا و هم قدرت تحلیل منطقی و برهانی ابن سینا را دارد» و نه به جهت آنکه معلم ثانی در آثار متعدد به ویژه شاهکار «الحروف»، به مسئله ارتباطات انسانی توجه کرده و متنی عمیق در فلسفه ارتباطات تحقیق و تألیف کرده است، بلکه دلیل آشناتری دارد. دلیل انتخاب فارابی آن است که به قول دوستی محقق «در آثار او هنوز مانند کارهای سینوی ها یا صدرائی ها، شاهد دستگاه عظیم متافیزیکی که مفروض گرفته می‌شود نیستیم، بلکه دانش واژه های فلسفی و قواعد رایج فلسفی، به نحوی به زبان و قلم فارابی می آیند، که انگار همان لحظه در حال وضع شدن هستند. لذا معانی حقیقی این الفاظ، در کار او بیشتر و بهتر به دید می آیند. این البته خصلت آغازین بودن فارابی همچون مؤسس فلسفه اسلامی است. به همین جهت فکر می‌کنم با توقف در «موقف فارابی» می‌توانیم تازگی معانی اصیل کلمات فیلسوفان مسلمان را دوباره طلب کنیم و به آن وسیله راهی به روایت کل تاریخ فلسفه و مسئله آنها باز کنیم.» @hamshenasi
. رسیده سِفْر نابودی، رسیده فصل پایانی چه پاییزی! عجب رعدی! چه بارانی! چه طوفانی! بگو با غاصبان، این خانه صاحب‌خانه هم دارد بگو شدّاد را، افتاده باغش رو به ویرانی بگو خیبرنشینان را، سپاه مصطفی آمد بگو دیگر ندارد سود، سودای پشیمانی ببین بار دگر شیطان به بند ذلت افتاده به دست ماست باری خاتم سرخِ سلیمانی حریف لشکر حیدر نخواهد شد کسی دیگر چه با زور ابوسفیان، چه با تزویر سفیانی چه عطر آشنایی... یوسفی از راه می‌آید خبر آورده این طوفان... آهای ای قوم کنعانی! شاعر: طراح: پ.ن: سِفْر: به هریک از فصل‌های تورات سِفْر می‌گویند؛ مانند سِفر پیدایش و سِفر خروج. @hamshenasi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸 قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. @haerishirazi
 « نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد؛ چرا که این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌ بندی روی اسب بازنده هستند.»
جهان ببیند امام المقاومه مولای ما و مقاومین را با گام های محکم و با صلابت با سخنان حکیمانه و عزت آفرین نه پیشانی نه دست و بازوان که قدم های او هم بوسیدنی است. @hamshenasi
هدایت شده از قول سدید
🟩چرا یهودیان مهاجر ساکن فلسطین اشغالگر هستند؟ مگر خانه ها را از فلسطینیها نخریده اند؟! ✅️شبهه که به دروغ رسانه های وابسته به صهیونیسم بین مردم ایران رواج داده اند اینه که فلسطینی ها خودشان سرزمین های خود را به یهودیان فروختند که این دروغ بزرگ است یهودیان در دوره قیمومت انگلستان از راه های مختلفی اقدام به خرید زمین کردند: ⬅️راه نخست، زمین هایی که متعلق به اقلیت یهودی ساکن در فلسطین بود. این زمین ها بالغ بر 65 هزار هکتار می شد. در این زمینه جریان فراماسونی موجود در فلسطین که توسط دولت اتحاد و ترقی در ترکیه هدایت می شد اقدام به خرید زمین کرد که زمین های خریداری شده توسط این جریان ماسونی نیز بخشی از این 65 هزار هکتار را شامل می شد. یکی از این ماسون ها سیدضیاءالدین طباطبایی، کودتاچی 28 مرداد 1332 بود که زمین ها را از فلسطینی هایی که به یهودیان زمین نمی فروختند، خریداری کرده، این زمین ها را به یهودیان منتقل می کردند. ⬅️راه دوم، از طریق دولت قیمومت انگلستان بود. دولتی که انگلستان در فلسطین ساکن کرد 66.5 هزار هکتار زمین را در اختیار جنبش صهیونیزم قرار داد. این زمین های زمین ها و ساختمان های دولتی بود که از دوره عثمانی اماکن دولتی و حاکمیتی محسوب می شد و می باید در اختیار دولت فلسطینی آینده فلسطین قرار می گرفت. ⬅️راه سوم، خرید زمین از طریق فئودال های لبنانی و سوری بود. فلسطین پیش از قیمومت انگلستان بخشی از قلمرو عثمانی بود که شامل سوریه، لبنان، اردن، فلسطین، ترکیه و بخشی از عراق می شد. فئودال ها و ملاکان زمین دار و ثروتمندی که به فلسطین تعلق خاطری نداشتند و عِرق ملی در آنها وجود نداشت و به دنبال ثروت و ملک در هرجایی ساکن می شدند. از سوی دیگر با تقسیم قلمرو عثمانی پس از فروپاشی آن امپراتوری که به 3 بخش، فلسطین، لبنان و سوریه و شرق اردن تقسیم شده بود زمین های بسیاری از این فئودال ها در مرزبندی هایی قرار گرفته بود که آنها دیگر به آن دسترسی نداشتند لذا با پیشنهادهای اغواکننده ای که آژانس یهود و جنبش صهیونیزم به آنها می داد به راحتی زمین هایی را که در اختیار داشتند به آنها می فروختند. صهیونیست ها از این طریق 60.6 هزار هکتار زمین به دست آوردند. ⬅️راه چهارم، خرید از خود فلسطینی هایی بود که با انگیزه های متفاوت زمین های خود را علناً به صهیونیست ها فروختند. این افراد از سوی فلسطینی ها خائن معرفی می شدند و بسیاری از آنها از سوی ملت فلسطین اعدام انقلابی شدند. اسامی خانواده هایی که در این بخش و بخش سوم یعنی فئودال ها زمین های خود را به صهیونیست ها فروختند در اسناد تاریخی فلسطین ثبت شده و موجود است. صهیونیست ها از این طریق نیز 30 هزار هکتار زمین خریداری کردند. یعنی فلسطینی ها فقط 30 هزار از کل 2.7 میلیون هکتار زمین فلسطین، معادل 1.8%، را به یهودیان فروختند. در مجموع اراضی خریداری شده از 4 روش فوق حدود 220 هزار هکتار از زمین های فلسطین را شامل می شد. مجموع اراضی فلسطین 2.7 میلیون هکتار است که رقم فوق حدود 8% کل فلسطین را شامل می شود. در کتاب «فروش زمین شایعه یا واقعیت» این رقم با کمی تفاوت حدود 6% کل فلسطین ذکر شده است. ✅️جمع بندی براساس آمار موجود که همگی در اسناد ملی فلسطین موجود بوده و این آمار از دفاتر رسمی ثبت به دست آمده است، فلسطینیان با درک موقعیتی که برای آنها ایجاد شده بود، هرگز زمین های خود را به یهودیان نفروختند. تنها 1.8% زمین ها مستقیما توسط فلسطینی ها به صهیونیست ها فروخته شد. بقیه زمین هایی که از طریق فئودال ها، جریان ماسونی و یهودیان قدیمی ساکن فلسطین در اختیار صهیونیست ها قرار گرفت نیز شامل کمتر از 7% کل فلسطین می شود. آنچه از آن روز به عنوان کل فلسطین در اختیار صهیونیست ها قرار گرفته است زمین هایی است که از طریق قتل، غارت و کشتار به دست صهیونیست ها افتاده است. حال قضاوت با شما است: فلسطینی ها زمین های خود را فروختند؟ http://eitaa.com/sokhanesadeed