eitaa logo
حقیق
7.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
767 ویدیو
106 فایل
حقیق به معنی شایسته و لایق برگرفته از آیه شریفۀ «حَقِيقٌ عَلَىٰ أَنْ لَا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» اعراف ۱۰۵ مرجع ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اصیل اسلامی ارتباط @H_chegeni کانال روبیکا : https://rubika.ir/haqiq_center
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ مهدی نصیری در نقش رفاعه بن شداد!؟ ✍️ ⚠️بدون تردید حافظه زمان پر است از شخصیت‌هایی که در سمت درست تاریخ ایستاده بودند، اما به دلایل گوناگونی از ادامه مسیر بازماندند. اشخاصی نظیر «رفاعه بن شداد بجلی» قاضی اهواز در حکومت امیرالمومنین(ع) که داستان زندگی عجیبی دارد. رفاعه در قبیله سرشناس «بجیله» که خواستگاه بزرگ مردانی چون «زهیر بین قین بجلی» بود، دیده به جهان گشود. او در جنگ جمل، فرمانده لشکر پیاده و در جنگ صفین، پرچمدار قبیله بجیله بود. این شخص با چنین سابقه درخشانی، از اولین کوفیانی بود که به امام حسین (ع) نامه نوشت، اما نتوانست ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان خویش را لبیک بگوید. حال بماند که چه اتفاقاتی برای او بعد از حادثه کربلا رقم خورد. اما بدون شک، عبرت آموزترین برگ زندگی او، همراهی با قاتلین امام حسین(ع) علیه قیام مختار ثقفی بود! ⭕️در تاریخ انقلاب اسلامی نیز این دست افراد، کم نبوده اند. اشخاصی با تیپولوژی همیشه طلبکار نظیر مهدی نصیری؛ سوپرانقلابی که همواره یا در وادی افراط بوده و یا در دامن تفریط فرو غلتیده است. البته باید به این نکته اذعان کرد که نصیری یک هزارم افتخارات و سوابق درخشان رفاعه را ندارد، اما سیر تفکرات این دو از شباهت‌های غیر قابل انکاری برخوردار است. دیدن احوال این روزهای مهدی نصیری در مصاحبه با دشمنان قسم خورده انقلاب و جعل عناوینی نظیر زیارت مزار حضرت عشق، شهیده ژینا امینی!! انسان را ناخودآگاه به تأمل وا می دارد؟ 💔شاید رفاعه که سرانجام متوجه خطایش شد و زیر پرچم مختار به شهادت رسید، عاقبت به خیر شده باشد، اما گویا مهدی نصیری قصد بازگشت از مسیری را ندارد که امثال رفاعه‌ها رفتند و چیزی جز سراب نیافتند. فاعتبروا یا اولی الابصار. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔰« الهاکم التکاثر»؛ •| یعنی » فزون‌طلبى شما را بازى داد! یا در ترجمه‌ای دیگر؛ مسابقه‌ی افزون طلبى و فخرفروشی (به مال و منال و خدم و حشم و ثروت و قدرت) شما را به خود مشغول و سرگرم مى‌دارد! اینها صرفا موعظه اخلاقی نیست. راهکار اجتماعی_ سیاسی برای زندگی جمعی بهتر است! ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 | 🎥 لاجورد اردوغانی علیه شاهراه ایرانی 🔹ترکیه به دنبال گره زدن منافع اقتصادی بقیه کشورهای جنوب غرب آسیا با خود است. اردوغان با ایده کریدور لاجورد عملا به دنبال حذف ایران از معادلات ترانزیتی است و این خطر جدی اگر با انفعال ایران همراه شود، ثمره خوبی نخواهد داشت. فعالیت‌های اقتصادی و طراحی لاجورد و زنگه‌زور با محوریت اردوغان و علی‌اف با ضعیف‌تر کردن و منزوی ساختن ایران دنبال می‌شود. فرصت‌ها می‌روند و می‌آیند و استفاده فعال از کریدورها و کار جدی در این زمینه مانع پیشبرد برنامه ترکیه‌ای‌ها خواهد شد. 🔻 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌁 عکس نوشت 💎 ‌ زندگی به سبک شهدا 🥀 می‌روم مادر، که اینک کربلا می‌خواندم ▪️شهید محمدحسین شهربانوزاده ➖یپارچه رو که زدم کنار بُهتم برد. باورم نمی‌شد؛ خود محمدحسین بود؛ دوست همیشگی من. هنوز داشت می‌خندید. ▫️شروع کردم به گشتن جیب‌هایش. می‌خواستم وسایلشو زودتر برسونم به دست خانواده‌اش. توی جیبش یه کاغذ پیدا کردم. روش نوشته بود: «می‌روم مادر،که اینک کربلا می‌خواندم.» 🎙راوی: از رزمندگان گردان بلال لشکر 7 ولیعصر (عج)، از بچه های دزفول ⛱با حقیق همراه باشید 🏴@haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀بازنشر💯 🎥 احکام سازمانی 🔶 رشوه و مباحث مربوط به آن کاری از مرکز فضای مجازی حقیق ⛱با حقیق همراه باشید 🔻 @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊گفتند نمی‌توانید فقط از توان ما برمی‌آید. نه تنها شما کاری نکردید حتی برعکس هم شد. با دنیا رابطه گرفتیم، نفت فروختیم، عضو گروه های اقتصادی شدیم و همه این کارها همراه با قدرت نظامی بود. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 کتاب صوتی با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه(قسمت بیست و ششم) 🔖 با موضوع: 💢 تاريخ دوران امامت امام حسين عليه السلام و پيش آمدهاي قبل و بعد از قیام عاشورا و شهادت امام تا بازگشت مجدد کاروان حسيني به مدينه. 📙انتشارات زمزم هدایت: @entesharat_zamzam_hedayat 📆 شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔖 📚 💓 🦋 6️⃣3️⃣💌 شونه بالا انداختم که یعنی حالا هرچی! ولی از دلم فقط خدا باخبر بود. خانم‌جان بالشی رو پشتش چپوند و با آخ بلندی تکیه داد. _این کمر درد امروز امونم رو برید. داشتیم سبزی پاک می‌کردیم، زنعموت می‌گفت یکی از دوستای طاها رئیس کاروانه. کاروان می‌بره کربلا و میاره. می‌گفت چند وقتیه بند کرده به طاها که تو و حاجی چرا هنوز کربلایی نشدین؟ خلاصه یه جوری وسوسه و عشق رفتن افتاده به جونشون که عموت پیشنهاد داده پول فروش زمین بی‌بی که چند ساله مونده تو بانک و به هیچ دردی نخورده رو بکشن بیرون و ما و اونا و عمه زهره باهم اسم بنویسیم برای کربلا. نمی‌تونی تصور کنی ترانه که چه حالی داشتم. هنوز چند ساعت نبود که این آرزو از ذهن و قلب و زبونم گذشته بود و حالا خانم‌جان از دست به یکی کردن رئیس کاروان و طاها و عمو برای برآورده شدن تنها حاجت دل من می‌گفت! تو بهت بودم که مامان ادامه داد: _زنعموت به من گفت شمام اگه به دلتون هست و درس و اوضاع بچه‌ها اجازه میده، بگین تا طاها بیفته دنبال کاراش. قربون خدا برم. حالا می‌فهمم حکمت فروختن زمین بی‌ثمر بی‌بی چی بود و چرا این‌همه سال هیچ‌کدوم از بچه‌هاش ادعای حتی یه ریالشم نکرده بودن که بالاخره درمون دردی از گوشه‌ی زندگیشون باشه. دستاش رو بالا برد و با چشمی که پر از اشک بود گفت: _یا امام حسین! بطلب آقا... می‌خواستم بال دربیارم. برای من این اتفاق یهویی، هیچ دست کمی از معجزه نداشت. تمام کارها رو طاها کرد و چشم بهم زدیم، سه تا خانواده‌ی چند نفره تو اتوبوس نشسته بودیم و هر کدوم با یه حالی راه افتادیم سمت کربلا. آخ ترانه... اگه بدونی. اون روزا بهترین روزای عمرم بود که دیگه هیچ‌وقت تکرار نشد. توی بین‌الحرمین نشسته بودم و با گریه خیره شده بودم به گنبد امام حسین. باورم نمی‌شد اومدم. نمی‌دونستم با چه زبونی تشکر کنم و چی بخوام اصلا. مگه هیچ آرزویی بالاتر از آرزوی خودم بود که به این سرعت برآورده شده باشه؟ خجالت می‌کشیدم حتی به چیز دیگه‌ای فکر کنم جز پاک شدن از گناه و شفاعت خواستن که صدای حرف زدن خانم‌جان و زنعمو بین اون همه شلوغی پشت سرم میخکوبم کرد. _فریده جان راستش هرچی دو دوتا چارتا کردم که حرفمو کجا و کی و چطور بهت بزنم به هیچی رسیدم. تا اینکه الان به خودم گفتم خب بنده‌ی خدا؛ دیگه کجا بهتر از اینجا و چه فرصتی بهتر از حالا؟ بجز من و تو و خانم‌جان و زنعمو، بقیه تو حرم رفته بودن زیارت و عمه اینا رفته بودن بازار. تسبیح توی دستم خشک شده بود و نگاهم خشک تر. زنعمو عادت نداشت به رک نبودن اما این‌دفعه داشت لقمه رو دور سرش می‌چرخوند و همینم ترسونده بودم. لابد فکر می‌کردن منی که به فاصله یه متر جلوتر نشسته بودم، گوش شنوای پچ‌پچ بلندشون نیستم. یا شایدم موضوع من نبودم اصلا... _گوشم با شماست بگو سادات خانم. _والا به این قبله‌ای که جلوی روی ماست و خودش قسمت کرده که زائرش بشیم، خیلی وقته دنبال گفتنش بودم ولی انگار حالا وقتشه که بدونی. دلم بین زمین و آسمون بود که جمله‌ی بعدش رو گفت: _هم من و هم حاجی و هم بچم طاها، می‌خوایم و از خدامونه که ریحانه بشه عروسمون. و بجای خانم‌جان، این من بودم که وا رفتم... ادامه_دارد... 🔜 ✍️ 📨 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴🙂 ⁉️ از بی‌حجابی اجباری 👈 👈 چه می‌خواهند⁉️ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔅 اندکی درنگ ✍️ اگر می‌توانی گره از کار دیگران باز کنی، دریغ نکن 🔹بچه كه بودم گاهی با مادرم به عطاری می‌رفتم. 🔸بر دیوار عطاری دو تابلو نصب بود كه خيلی برايم جذاب و بامعنی بود و تاثیر زیادی در زندگی‌ام داشت. 🔹در طول زمان خرید مادرم بارها آن‌ها را نگاه می‌کردم و‌ می‌خواندم. 🔸يكی نقاشی جالبی بود از دو مرد كه یکی مردی مفلوک و‌ فقیر بود و ‌زیر آن نوشته شده بود: «عاقبت نسيه‌فروش» و كنار او‌ مردی چاق با گاوصندوقی پر از پول که زیر آن نوشته شده بود: «عاقبت نقدفروش». 🔹دومی تابلويی بود كه روی آن با خط خوش اين شعر نوشته شده بود: 🔸دانی كه چرا خدا تو را داده دو دست؟ من معتقدم كه اندر آن سری هست ▫️يک دست به كار خويشتن پردازی ▫️با دست دگر ز دیگران گيری دست ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🌁 عکس نوشت مناسبتی 🌅 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی 🏴▪️ امروز در دنیای اسلام نفرت از استکبار، نفرت از آمریکا و نفرت از صهیونیست‌ها و رفتارهای آنها روز به روز بیشتر شده است. ⛱با حقیق همراه باشید 🏴@haqiq_center
♨️ دوقطبی سازی با مساله حجاب راهبرد دشمن برای تجزیه ایران(قسمت دوم) ✍️ 🔖 در مساله حجاب، دشمن با ایجاد تردید در مشروعیت آن به دنبال تقدس‌زدایی از حجاب و شخصی‌سازی آن است. و در مرتبه بعدی و تقلیل آن به امری حکومتی و سیاسی و القای مخالفت اکثریت مردم با حجاب، در صدد دوقطبی‌سازی بین مردم حاکمیت است. ▪️همچنین با ایجاد شبکه‌های سازماندهی شده دختران، برای ظاهر شدن با پوشش‌های ساختارشکنانه و ناهنجار با پرداخت حقوق روزانه برای گشت زدن این افراد در سطح اجتماع و مراکز عمومی، و درگیری با آمران به معروف و ناهیان از منکر، به فعال‌سازی گسل‌های معرفتی و ایجاد گسست اجتماعی و مردمی دست می‌زند. ➖ حال در شرایط جنگ ترکیبی و در برابر راهبرد دوقطبی‌سازی در مساله حجاب، جهاد تبیین مهمترین راهبرد و الگوی دفاعی است. چنانکه که رهبر انقلاب فرمودند: «خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند».زیرا تبیین یکی از راه‌های دانستن و آگاه‌ شدن است. یعنی در ساحت شناختی و معرفتی باید به ابزار تبیین مجهز شد. ▫️ توضیح اینکه تحرکات اجتماعی در ایران معمولا معلول محرک‌های خارجی هستند. عوامل تحریک کننده با ایجاد فضای احساسی که در خلا عقلانیت رخ می‌دهد، بستر اجتماعی لازم برای دوقطبی شدن جامعه و ایجاد شکاف اجتماعی را فراهم می‌کنند. تبیین نقش مهمی در عقلانیت دارد. پس در مقابله با این جبهه استکبار، اول نقشه دشمن و میدان و صحنه را خوب بشناسیم و سپس متناسب با شرایط، فعالیت‌های لازم را طراحی کنیم. یکی دیگر از راه‌های مقابله با خطرات ناشی از جامعه دوقطبی این است که در جامعه فرهنگ مماشات و تحمل آرا و نظرات یکدیگر تقویت شود. در گزاره‌ها و آموزه‌های اخلاقی دین اسلام هم بر مدارا تاکید بسیاری شده است. 💢 درباره موضوع حجاب به طور خاص، قشر معتقد به حجاب کامل، نسبت به کسانی که چنین عقیده‌ای ندارند، دلسوزانه رفتار کنند. در طرف مقابل، با احترام به قانون، نباید پوششی داشته باشند که موجب شوک فرهنگی و تحریک احساسات منفی در جامعه ایمانی شود. البته برخورد قهری با هنجارشکنان حق حکومت و ضابطان قانونی است. یکی از دلایلی که نشان می‌دهد، حکومت و شریعت دوقطبی‌سازی را برنمی‌تابد، امربه معروف و نهی از منکر زبانی است. با توجه شرایط متعدد این اصل و دلسوزانه و محترمانه بودن آن و پرهیز از هرگونه برخورد قهرآمیز افراد جامعه، زمینه دوقطبی شدن جامعه در امر حجاب، منتفی می‌شود. 🔘 باید توجه داشت که راهبرد دشمن برای تجزیه ایران در جنگ ترکیبی، البته با ضریب‌دهی به جنگ شناختی، دوقطبی‌سازی در مساله حجاب است. از این رو توجه به مصالح ملی و منافع عمومی، با راهبردهای گفتگو، پاسخگویی مسئولان و تبیین رسانه‌ای می‌تواند نقشه‌های دشمن را خنثی کند. پایان🔚 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اول این قسمت از بیانات رهبری را ببینید و سپس مطالب پایین را درباره بخوانید. •| رهبر انقلاب: ⚠️ معلومات اطلاعاتی ما به ما میگوید که دولت آمریکا در این کشور، مجموعه‌ای با اسم گروه بحران درست کرده است؛ با ماموریت بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران؛ تا بگردند نقاطی را که در کشور بنظر آن‌ها موجب می‌شود بحران درست بشود، کنند‌. 🔻 آنها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران‌ساز وجود دارد: اختلافات ، تفاوتهای و مساله و زن که باید اینها را برای بحران‌سازی تحریک کرد. 🔺 این برنامه آمریکاست و شتر در خواب بیند پنبه دانه‌‌‌! ۱۴۰۲/۶/۲۰ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
• 🔰 «شکاف اجتماعی» چیست و چگونه از آن می‌توان برای ایجاد التهاب در یک جامعه استفاده کرد؟! امروز درباره این موضوع با مورد مطالعاتی توضیح خواهیم داد... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔰 توضیح مسئله شکاف‌های اجتماعی با مورد مطالعاتی ! (۱) نخستین وظیفه جامعه‌شناسی سیاسی، شناخت تعارضات (نزاع) و است. بیشتر گروه‌های اجتماعی، تصادفی به وجود نمی‌آیند، بلکه بر اساس علایق مختلفی شکل می‌گیرند و همین علایق، تضاد منافع ایجاد می‌کند و در آخر منجر به تشکیل سازمان‌های سیاسی می‌شوند! ➖ علایق← تضاد منافع ←بسیج اجتماعی← سازمان سیاسی 🔻به دلیل وجود علایق و منافع متعدد و همچنین تنوعات جغرافیایی و تاریخی، شکاف‌ها نیز متعدد است و به چند دسته فعال، غیرفعال، ساختاری یا تاریخی تقسیم می‌شود (نکته مهم*)! در جوامع به حکم تقسیم کار اجتماعی، تبار، جنسیت، قومیت، نسل، طبقه، مذهب و ... چندین شکاف وجود دارد. ۱) ممکن است شکاف طبقاتی، به دلیل نبود آگاهی و عدم سازماندهی خفته و غیرفعال باشد اما وقتی شکافی فعال می‌شود که عمل و آگاهی سیاسی تکوین یابد! مثال «من به دلیل علاقه به قومیتم، به منافع آن فکر می‌کنم. به قومیت من ظلم شده اما توانایی بسیج کردن دیگر هم‌تبارهایم را ندارم. پس نمی‌توانم عمل سیاسی انجام دهم...» ۲) شکاف ، همیشگی و در اثر وجود ویژگی طبیعی هر جامعه‌ی انسانی مثل تقسیم جنسیتی، شکل گرفته و در برخی در اثر تخصصی شدن امور ایجاد می‌شود و طبقات را از هم و یا از دولت فاصله می‌دهد. برای مثال « من یک زن هستم و در قومیتی بزرگ شده‌ام که در آن به من ظلم شده است. آگاهی سیاسی خود و دیگر زنان را بالا می‌برم و آن‌ها را بسیج می‌کنم» کم کم خطرناک می‌شود و شکاف‌های خفته، در اثر همپوشانی یکدیگر را تقویت می‌کنند و فعال می‌شوند... ۳) برخی شکاف‌ها در دسته‌ی تاریخی جا می‌گیرند که حاصل تصادف است. مثل وجود یا عدم وجود تنوعات قومیتی و مذهبی. در ادامه ممکن است « من به عنوان زنِ فلان قومیت، مذهبی اقلیت داشته باشم و به دلیل جغرافیایی (مرز نشینی) مشاغل سختی مثل کوله‌بری به من تحمیل شده باشد. ما باید حول محور این شکاف‌ها، منافع خود را تنظیم کنیم، بسیج شویم و عمل سیاسی انجام دهیم اما ... !» ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
♦️ (۲) مورد مطالعاتی اشاره‌شده، تصادفی انتخاب نشده بود. همه گزینه‌های فعال کردن انواع شکاف‌ها را داشت به علاوه شکافی که مختص ایران و چند کشور دیگر در غرب آسیا بود، یعنی شکاف دین سیاسی و دین غیرسیاسی که در مسئله حجاب دیده می‌شود. همچنین توان برانگیختن دیگر قومیت‌ها را داشت کما اینکه شدت درگیری‌ها در مرزها و نقاط خاص تدارک دیده شده بود ... فردی که از قومیت خاص، مذهب خاص، جنسیت خاص، نسل جدید و بر اثر مسئله کاملا خاص، می‌میرد، کشته شده معرفی می‌شود و مهمتر از همه گروه‌هایی وجود دارند که توانایی بسیج کردن این قوم خاص را دارند اما... شکست می‌خورند چرا که ماهیت این گروه‌ها، ضد دینی است و در آخر توانایی اجماع‌سازی بزرگان قوم خاص را ندارد و متوسل به خشونت می‌شود... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔰چرا مسئله حجاب، دیگر توان به خیابان آوردن را ندارد؟! (۳) حالا با این اوصاف، به نظر می‌رسد «حجاب» دیگر مسئله‌ای نیست که بتوان از آن برای ایجاد شورش یا جرقه‌ی بزرگتر شدن شکاف اجتماعی استفاده کرد! توان و ظرفیت نیروهای پشتیبانی کننده از این مسئله، سال گذشته گرفته شد، نیروهای عملیاتی آن تار و مار شد و امکان ضربه زدن به نظام سیاسی از این طریق وجود ندارد و اتفاقا بخش ساکت اما همسو با اعتراضات نیز تا حدودی علیه آن شد! چنان که گفته شد شکاف‌ها حول محور نیرو‌های سیاسی_اجتماعی شکل می‌گیرد که سال گذشته این نیروها، بجز شکاف دین سیاسی و غیرسیاسی، تقریبا به حاشیه رفت... ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
⭕️اندر احوالات شاگردان و استاد : 🔺سال ها بعد طلبه ای از او پرسید: «اگر کسی از شما بپرسد محمدباقر صدر چطور محمد باقر صدر شد چه پاسخی میدهید؟ جواب داد: «محمد باقر صدر ده درصد مطالعه میکند و نود درصد میاندیشد.» - 🔺در شبانه روز چند ساعت مطالعه میکنید؟ جور دیگری این را بپرس؛ اینکه در شبانه روز چقدر با کتاب هستی؟ چه فرقی بین این دو سؤال هست؟ 🔺اگر بپرسی چند ساعت مطالعه میکنی میگویم بین هشت تا ده ساعت. اما اگر بپرسی چند ساعت با کتاب هستی جوابم این است که تا وقتی بیدارم و خوابم نرفته باشد با کتاب همنشینم... 🔺 وقتی در خیابان قدم میزنم به موضوعی فکر میکنم تا حل .شود زمانی که با قصاب حرف میزنم در ذهنم مسئله ای است که قصد دارم حلش کنم کنار سفره که مینشینم تا غذایی بخورم سؤالی برای حل شدن در ذهنم میچرخد بنابراین من مدام با کتاب هستم کتاب با من زندگی میکند و من با کتابزندگی میکنم... 🔺اگر شاگردانش را میدید که بین راه سرشان به اینور و آن ور می چرخد تشر میزد که از فرصت بین راه برای فکر کردن استفاده کنند میگفت: _ «بیشتر از آنچه می خوانید فکر کنید اگر به صرف خواندن عادت کنید در بین متنها و سطرها محدود میشوید. آن وقت نوآور نمیشوید. 📗کتاب نا ، ص ۹۲ ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این چند دقیقه رو با دقت ببینید 🔴 صحبت‌های مهم تحلیلگر BBC 🔻 سرخوردگی رسانه‌ها و کارشناسان ضد ایرانی از ناکامی اپوزیسیون خارج‌نشین رو ببینید/رسانه‌ها و فضای مجازی واقعیت اپوزیسیون رو بزرگ‌تر نشان می‌دهند! 👈 تحلیلگر بی‌بی‌سی: بخش مهمی از موضوعات که طی یک سال اخیر خبرساز شد، ساختگی بود!! این دو دقیقه رو برای دیگران هم بفرستید ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 کتاب صوتی با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه(قسمت بیست و هفتم) 🔖 با موضوع: 💢 تاريخ دوران امامت امام حسين عليه السلام و پيش آمدهاي قبل و بعد از قیام عاشورا و شهادت امام تا بازگشت مجدد کاروان حسيني به مدينه. 📙انتشارات زمزم هدایت: @entesharat_zamzam_hedayat 📆 شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔻 هر اندیشه ای جز آزاد است. 🔸معلمی در فرانسه که بدن، صورت و زبانش با خالکوبی پوشیده شده و حتی سفیدی چشمانش را با جراحی کاملاً سیاه کرده می‌گوید پس از شکایت والدین اجازه تدریس در کودکستان از او گرفته شده است ولی همچنان به کار خود در مقطع دبستان ادامه خواهد داد. 🔸 دو تصویر خالکوبی شده مربوط به معلمی شیطان پرست، که حکم دادگاه فرانسه در اعتراض والدین به چهره ی خشن وی، این شخص است چون اندیشه هرکس متعلق به وی است. ◽️تصویر خانم مربوط به مریم پوگیتو بانوی فرانسوی رئیس اتحادیه دانشجویان دانشگاه سوربن، ورود وی به دانشگاه ممنوع است، علت حجاب وی می باشد!! ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیزر فرهنگی «غیر عادی» 🔸🔸یک کار فرهنگی تمیز...؛ روایت آینده ولنگاری🔸🔸🔸 ✍چگونه بی حجابی آغاز خواسته های غیر انسانی و ضد جامعه خواهد شد؟! ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🍃🍃رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت جانسوز کریم ال طاها تسلیت باد. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔖 📚 💓 🦋 7️⃣3️⃣💌 ترانه پرید وسط حرف خواهرش، زد روی پیشانی‌اش و گفت: _وای ریحانه! من همون موقعم سن و سالم کم نبوده‌ها. بالای ده یازده بودم، پس چرا هیچی ازین اتفاقاتی رو که میگی یادم نیست؟ _یه دختر بچه‌ی یازده ساله عالم خودشو داره، توام که کلا دیر بزرگ شدی. البته عقلی... _قربون تعریف و تمجید کردنت برم من. حالا ول کن این حرفا رو... داشتی می‌گفتی. حس می‌کنم کم‌کم دارم شاخ درمیارم. _زندگی من دقیقا شبیه سیبی بود که وقتی افتاد بالا هزار تا چرخ زد و هر دفعه یه رخی نشون داد بهم. می‌دونی که طاها پسر خوبی بود و هست. قد بلند و چهارشونه، با لبخندی که همیشه چهره‌ش رو مهربون‌تر از چیزی که بود نشون می‌داد، البته خودت که کم ندیدیش. _ولی الان که همچین خندون نیست. _چند سالی هست که ندیدمش... _هنوزم عصای دست عمو و همه کاره‌ی مغازه‌ی تو بازاره. الهی بمیرم... اصلا فکر نمی‌کردم همچین گذشته‌ای داشته باشه. _خبر داشتم که خیلی از دخترای دور و اطرافم بهش فکر می‌کنن و رویاهایی بافتن. اما عجیب بود که این وسط چرا من؟ من هیچ‌وقت بیشتر از حال و احوال باهاش همکلام نشده بودم و هیچ خاطره‌ی مشترکی هم جز بازی‌های بچگی وسط حیاط خونه‌ی عمو و بی‌بی نداشتیم. _شاعر میگه: پاسخ بده از این همه مخلوق چرا من؟ تا شرح دهم از همه‌ی خلق چرا تو؟ هعی... خب بقیشو بگو. چشم به دهان ریحانه دوخته بود که صدای زنگ باعث شد اَه غلیظی بگوید: _ای بابا. کدوم وقت نشناسیه که پرید وسط خاطره‌ها؟ _پاشو درو باز کن ترانه. شاید شوهرت باشه _آخ آخ اصلا حواسم به نوید نبود. همانطور که عقب‌عقب سمت در اتاق می‌رفت گفت: _ببین من اگه امشب تمام ماجرا رو نشنوم دق می‌کنما _باشه! فعلا برو. حالا که غرق گذشته شده بود و گوش شنیدن پیدا کرده بود، نوید آمده بود. ترانه را با خودش مقایسه می‌کرد. از دید او هنوز هم بچه بود و همان‌قدر معصوم و دوست داشتنی. فقط نمی‌دانست این بچه، آن‌همه زبان را از کجا آورده بود که مقابل ارشیا ناگهان قد علم کرد و طرفداریش را کرد؟ خریدهای جدیدش را با حوصله جمع کرد و گوشه‌ای گذاشت. یعنی ارشیا در چه حالی بود؟ از دور همیشه برایش نگران‌تر می‌شد. تازه نمازش را خوانده بود. دلش توی کربلا جا مانده بود. کتاب ارتباط با خدا را برداشت و زیارت عاشورا را باز کرد. از سجده که بلند شد، اشک‌هایش را پاک کرد و دست روی شکمش گذاشت. یعنی باید باور می‌کرد که معجزه شده؟ که دستی بالاتر از دست دکترها و علم آمده و همه‌ی کاسه و کوزه‌های بهم زده‌ی ذهنی‌اش را دوباره چیده بود؟ چادر نمازش را عمیق بو کشید. _بوی خانم‌جان رو میده هنوز، نه؟ نگاهش چرخید به ترانه که کنارش نشسته بود. سرش را تکان داد و حرفش را تایید کرد. _آره بوی عطر همیشگیش رو میده. _خدا رحمتش کنه. هرچند من هنوز باور ندارم که رفته. یعنی نمی‌خوام اصلا بهش فکر کنم. _زود رفت! _ما هم میریم. دیر و زود داره. میگم فعلا بسه بیا بجای فکرای پر از غم، بقیه‌ی قصه رو بشنویم. _نوید چی؟ شام؟ _اووه، اولا کو تا شام. دوما نوید بدبخت انقدر خسته‌ست که گرفته تخت خوابیده. خب بگو. گوشه‌ی سجاده را تا زد و پرسید: _تا کجا گفتم؟ _اصل ماجرا. ابراز علاقه‌ی دسته‌جمعی خانواده‌ی عمو تو کربلا. ادامه_دارد... 🔜 ✍️ 📨 ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center
🔅اندکی درنگ 💠 شاید در مسیر برگشتن از یک سفر طولانی باشد یا روزهای اول یک سفر، هرچه که بود همه حسابی خسته بودند و قرار شد در محل مناسبی استراحت کنند. 🔸به محض اینکه حیواناتشان را در محل مناسب بستند، عده‌ای رفتند به‌دنبال آن‌که هرچه سریع‌تر بساط غذا را فراهم کنند. 🔹یكی از اصحاب گفت: سر بریدن گوسفند با من. 🔸یکی گفت: كندن پوست آن با من. 🔹سومی: پختن گوشت آن با من. 🔸پیامبر هم فرمودند: جمع‌كردن هیزم از صحرا با من. 🔹جمعیت گروه باهم گفتند: یا رسول‌الله، شما زحمت نكشید و راحت بنشینید، ما خودمان با كمال افتخار همه این كارها را می‌كنیم. 🔸رسول خدا هم فرمودند: می‌دانم كه شما می‌كنید، ولی خداوند دوست نمی‌دارد بنده‌اش را در میان یارانش با وضعی متمایز ببیند كه برای خود نسبت به دیگران امتیازی قائل شده باشد. 🔹بعد هم واقعا به‌سمت صحرا رفته و هیزم کافی برای پختن غذا جمع کردند. ⛱با حقیق هـمـراه باشـیـد @haqiq_center