eitaa logo
حرم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
6.8هزار ویدیو
644 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
(ع) و ❤️ (غلام عامر بن مسلم)❤️ 💛 💛 💕سالم (غلام عامر بن مسلم ): او غلام عامر بود و در بصره سكونت داشت، و عامر از شیعیان آن شهر بشمار مى‏رفت، و هنگامى كه یزید بن ثبیط با فرزندان خود و برخى دیگر در مكه به خدمت امام علیه‏السلام آمدند، این دو نیز به همراه آنها به امام ملحق و با او به كربلا آمدند. 💕سالم بن عمرو: او اهل كوفه و از شیعیان بود، و در ایام مهادنه كه هنوز كار امام علیه‏السلام با سپاه كوفه به جنگ نیانجامیده بود، به كربلا آمد و به اصحاب امام ملحق شد. ... 📗 ابصار العین، 111 📒ابصار العین، 108
🏴 تهی کردن‌ در اثر امام علیه السلام ☑️ در روایت صحیحه کامل الزیارات وارد شده است که حضرت اباذر نقل فرمودند: إنّکُم لَو تَعلمُون مَایُدخَل علَی أهل البحار و سکّان الجبال فی الغیاض والآکام و أهل السّماء من قتله لَبَکیتُم والله حتّی تَزهَقَ أنفسُکم» ◾️«اگر شما می دانستیدکه از مصیبت امام حسین، چه چیز بر اهل دریاها و ساکنین کوه ها در جنگل ها و تپه ها وارد خواهد شود، والله آنقدر می گریستید که جان هایتان از سینه بیرون می آمد. 📌در روایت فوق، حضرت نمی فرماید اگر مصیبت سیدالشهداء علیه السلام را می دانستید قالب تهی می کردید؛ این که جای خود دارد. بلکه، روایت می فرماید: اگر اثری که مصیبت امام حسین علیه السلام بر اهل دریاها و ساکنین کوهها کرد را می دانستید می مردید. یعنی از اثر مصیبت می مردید؛ خود مصیبت که جای خود دارد. 📚 کامل الزیارات ، ص۷۳ بحارالأنوار ، ج ۴۵ ، ص ۲۱۹
4_5843505720074439418.pdf
1.88M
📔موضوع:معاویه_سب ولعن 👤نویسنده:گروه انصارالعقیده
4_5843505720074439419.pdf
1.32M
📕موضوع:امام علی ع_رد ادعا شرابخواری از ایشان 👤نویسنده:انصارالعقیده
4_5843505720074439421.pdf
1.46M
📗موضوع:امام علی ع_ردیه ادعاناصبی ها 👤نویسنده:گروه انصارالعقیده
4_5843505720074439420.pdf
1.17M
📓موضوع:شجره ملعونه ازمنظر شیعیان واهل سنت 👤نویسنده:گروه انصارالعقیده
⚫️امام رضا علیه‌السلام: بهترین ثروت و ذخیرهٔ انسان، صدقه‌ای است که در راه خدا می‌دهد. 📚مسند الامام الرّضا (علیه‌السلام) ج۲ ص۲۰۸ «اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلٰی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم»
@haram110 فاصله مسیرهای تردد زائران عتبات عالیات عراق : 🔸 🔹مهران تا کوت : 82 کیلومتر 🔹مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر 🔹مهران تا حله : 238 کیلومتر 🔹مهران تا بغداد : 255 کیلومتر 🔹مهران تا نجف : 303 کیلومتر 🔹مهران تاکربلا: 279 کیلومتر 🔹 مهران تاکاظمین : 283 کیلومتر 🔹مهران تاسامراء : 444 کیلومتر 🔹مهران تاسیدمحمد: 409 کیلومتر 🔹مهران تا دوطفلان مسلم : 272 کیلومتر 🇮🇷 ✍ 🔸 🔹خسروی تا کوت: 341 کیلومتر 🔹خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر 🔹خسروی تا حله: 305 کیلومتر 🔹 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر 🔹خسروی تا نجف : 380 کیلومتر 🔹خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر 🔹خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر 🔹خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر 🔹خسروی تاکربلا: 315 کیلومتر 🔹خسروی تاکاظمین : 203 کیلومتر 🔹خسروی تاسامراء: 326 کیلومتر 🔹خسروی تاسیدمحمد:291 کیلومتر 🔹خسروی تا دوطفلان مسلم: 281 کیلومتر 🔸 🔹شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر شلمچه تا نجف 460 کیلومتر شلمچه تا کربلاء 549 کیلومتر شلمچه تا کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر 🇮🇷 ✍ 🔸 🔹نجف تاکربلا: 78 کیلومتر 🔹نجف تابغداد: 161 کیلومتر 🔹نجف تابصره: 467 کیلومتر 🔹نجف تاحله : 61 کیلومتر 🔹نجف تارمادی :271 کیلومتر 🔹نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر 🔹نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر 🔹نجف تاکاظمین: 180 کیلومتر 🔹نجف تاسامراء: 287 کیلومتر 🔹نجف تاسیدمحمد: 249 کیلومتر 🔹 نجف تا دوطفلان مسلم: 116 کیلومتر 🇮🇷 ✍ 🔸 🔹کربلا تابغداد: 108 کیلومتر 🔹کربلا تاکوت :197 کیلومتر 🔹کربلا تاحله :42 کیلومتر 🔹کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر 🔹 کربلا تابعقوبه : 184 کیلومتر 🔹کربلا تادیوانیه :144 کیلومتر 🔹کربلا تابصره: 524 کیلومتر 🔹کربلا تاکاظمین : 115 کیلومتر 🔹کربلا تاسامراء: 220 کیلومتر 🔹کربلا تاسیدمحمد:184 کیلومتر 🔹کربلا تا دو طفلان مسلم :38 کیلومتر 🔹سامراء تابغداد : 110 کیلومتر 🔹سامراء تا سیدمحمد:53 کیلومتر
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 در واقعه کربلا قسمت • شانزدهم ✔️ ↪️ پس از آنکه به دستور معاویه ملعون، برای عثمان لعین جعل فضیلت و برای حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام جعل مذمت شد و تمام فضائل آن حضرت علیه السلام را برای عثمان لعین جعل کردند، معاویه ملعون از سیاستِ «ایجاد رعب و وحشت» در کوفه استفاده کرد. او با زندانی کردن و شکنجه و تهدید به قتل و تخریب منازل شیعیان، باعث شد که دیگر هیچ حرکت و تبلیغات شیعی در کوفه شکل نگیرد و در مقابل تفکر عثمانی هر روز رشد و پیشرفت می‌کرد. او حتی کسانی را که فقط ظنِ شیعه بودنشان می‌رفت، مورد اذیت و آزار قرار می‌داد. تا جایی که کارگزار او در بصره یعنی زیاد بن ابیه لعین، آنقدر در دستگیری و قتل شیعیان افراط کرد که مورد نفرین حضرت امام حسن علیه السلام قرار گرفت. 📚 انساب الاشراف، ۵/۲۸۶ جناب زُهیر بن قین نیز در کربلا، به این جنایات در حقِ شیعیان اشاره کرده و آن را یادآور شده است. 📚 تاریخ طبری، ۵/۴۲۶ بسیاری از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام مثل: صعصعة بن صوحان، حجر بن عدی در همان ایام دستگیر و شهید شدند‌. هنگامی که زیاد بن ابیه لعین درباره دو‌ نفر حضرمی که از شیعیان بودند، از معاویه ملعون کسب تکلیف کرد، او به زیاد بن ابیه لعین نوشت: «فكتب اليه ان اقتل كل من كان على دين علي فقتلهم و مثلهم و دين علي (عليه السلام) سر الله الذي كان يضرب عليه أباك ويضربك» یعنی هرکس را که بر دین علی (علیه السلام) است، بکُش و‌ قطعه قطعه کن. او‌ نیز آنان را می‌کشت و برخی را بر در خانه‌هایشان دار زد. حضرت امام حسین علیه السلام نیز در نامه‌ای معاویه ملعون را بخاطر شهادت این دو نفر مورد عتاب قرار داد و فرمودند: دین پدرم، همان دین رسول خدا صلی الله علیه واله است. 📚 اختیار معرفة الرجال، ۱/۲۵۶ الامامة و السیاسه، ۱/۲۰۳ الاحتجاج، ۲/۲۱ 🔶 معاویه ملعون کار را بر شیعیان سخت گرفت و هر زندانی را بشرط سب و دشنام بر حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام آزاد می‌ساخت. اگر دوران حکومت معاویه ملعون را عصرِ نسل‌کُشی شیعه بنامیم، گزاف نگفته‌ایم. او کاری کرد که کسی جرأت نمی‌کرد از فضایل حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام دم بزند. کوفه‌ای که مرکز حکومت و شاهدِ فضائل و کرامات حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بود، به شهری تبدیل شده بود که در آن حتی نام «علی» به ندرت شنیده می‌شد. تا جایی که به تعبیر حضرت امام محمدالباقر علیه السلام اگر کسی را زندیق و کافر می‌گفتند، برایش بهتر بود تا شیعه خطابش کنند❗️«حتى أن الرجل ليقال له زنديق أو كافر أحب إليه من أن يقال شيعة.» 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ۱۱/۴۴ حضرت امام‌‌ حسین علیه السلام نیز در خطبه‌ای که در منی ایراد فرمودند، بیان داشتند: شما شاهدید که این طاغی (معاویه لعین) با ما و شیعیانمان چه کرد. «فإن الطاغية قد صنع بنا و بشيعتنا ما قد علمتم و رأيتم و شهدتم و بلغكم.» 📚 احتجاج، ۲/۱۹ ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 السّلام قسمت • هفدهم ✔️ 🔻 عاشورا از دیدگاه جماعت عمریه -12- اشاره‌اى به نقش معاويه لعین در حادثۀ كربلا نقش معاويه (لعنه الله) در قضيّۀ كربلا از آن هنگامی آغاز شد كه فرزندش را ولىّ‌عهد خود قرار داد. پس خُرده‌گيرى بر يزيد، خود بخود متوجّه كسى خواهد بود كه او را به اين مقام رسانده است و افزون بر آن، خلفاى پيشين نيز مقصّر خواهند بود؛ ولى بنابر تحقيقات انجام شده، ماجرا بالاتر از اين است. ما مدّعى آن هستيم كه شهادت حضرت سيّدالشهداء عليه السّلام در عراق، نقشه خود معاويه بوده كه يزيد (لعنهما الله) آن را اجرا كرده است و با تأمّل، صبر و دقّت در مطالبى كه در پيش مى‌آيد، اين حقيقت از حقايق ناگفته عاشورا روشن خواهد شد. ✅ اكنون، ناگزيريم مطالب گفته شده را به دقّت بررسى كنيم؛ ولى قبل از ورود به بحث، ناچاريم تذكر دهيم كه مبارزه با واقعۀ عاشورا فقط‍‌ ديدگاه گروهى از علماء اهل سنّت است و چنان كه گذشت، عدّۀ ديگرى از بزرگان آنان، بر آن گروه متعصّب به شدّت انتقاد كرده‌اند: وقتى حافظ‍‌ ابوالحسن هيثمى ديدگاه ابن خلدون را نقل مى‌نمايد، او را لعن مى‌كند و به او دشنام مى‌دهد و اشك مى‌ريزد! حافظ‍‌ ابن حجر مكّى، موضع‌گيرى ابن العربى مالكى را نقل مى‌كند و مى‌گويد: اين كلام (حسين به شمشیر جدّش کشته شد) بدن انسان را به لرزه مى‌اندازد. در برابرِ عبدالقادر گيلانى (صوفی حنبلی) كه مى‌گفت: "روز عاشورا بايد روز شادى و سُرور باشد." ابن جوزى حنبلى مى‌گفت: چنين حرف‌هايى باطل است. آراستن، سرور و شادى در روز عاشورا و حرف‌هايى از اين قبيل را نمى‌توان به پيامبر اكرم (صلى اللّه عليه وآله) نسبت داد و اين دروغ است. ⬇️ ما در آينده سخنان ديگر دانشمندان اهل سنّت را در قرن‌هاى مختلف، از احمد بن حنبل تا شهاب الدين آلوسى بغدادى و شيخ محمّد عبده مصرى و ديگران نقل خواهيم نمود و خواهيد ديد كه همۀ آن بزرگان، يزيد را لعن كرده و از كار او اعلام بى‌زارى و نفرت نموده و حتّى برخى از آن‌ها به صراحت او را تكفير كرده‌اند. بنابراين، واجب القتل خواندن حضرت سيّدالشهداء عليه السّلام، ديدگاه گروهى از علماى اهل تسنّن است كه بايد آنان را با ديگران متفاوت دانست. اينان كسانى هستند كه پيروانشان در اين زمان از يزيد، به عنوان «اميرالمؤمنين يزيد بن معاويه» و يا به نام «الخليفة المظلوم يزيد بن معاويه» ياد مى‌كنند! وقتى مولاى ما حضرت اباعبدالله الحسين عليه السّلام را واجب القتل بدانند، خود بخود ما را كه پيروان آن حضرت هستيم، تكفير مى‌نمايند و ريختن خون ما را نيز حلال مى‌دانند. تعصّب و خشم آن گروه تندرو بر عليه اهل بيت عليهم السّلام آن قدر بالا رفته كه دربارۀ «حجّاج بن يوسف» كتابى نوشته‌اند و از آن جنايت‌كار تاريخ، دفاع مى‌كنند و حتّى در بيان فضايل و مناقب «هند» (مادر معاويه) كتاب نوشته‌اند. آنان نزد عموم اهل تسنّن ارزش و جايگاهى ندارند و بيشتر مسلمانان به آنان بى‌اعتنا هستند. از اين روی، يادآور شديم كه عموم مسلمانان از فرقه‌هاى غير شيعى در مراسم عاشورا شركت مى‌كنند. ملاحظه كرديد در مقابلِ‌ همين گروه افراطى و تندرو، علماى بزرگى از خود اهل تسنّن به مخالفت برخاسته‌اند. جالب اين جاست كه اين افراد از زمرۀ علمايى هستند كه با اهل بيت عليهم السّلام رابطۀ خوبى نداشته‌اند؛ ولى به رغم آن، ديدگاه آن گروه متعصّب را زير سؤال برده و ردّ نموده‌اند؛ علماى بزرگى همچون: ابوالحسن هيثمى، ابن حجر مكّى و ابن جوزى حنبلى كه هر يك از آنان حافظ‍‌ عصر خود بوده‌اند. 📚ناگفته‌هایی از حقایق عاشورا، سیّد علی میلانی، ص ۵٠ _ ۵٢ ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
⚫️مولا علی علیه‌السّلام: بر حاکم امّت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد، که فقر مردم باعث کفر آن‌ها نگردد، تا هر وقت فقر به آن‌ها فشار آورد، بگویند: بر ما چه باک، سفرهٔ امیرالمؤمنین نیز مانند ماست! 📚اصل الشّیعه و اصولها ص ۶۵ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️امام كاظم عليه‌السّلام: مَنْ قَصَدَ إِلَیهِ رَجُلٌ مِن إِخْوَانِهِ مُسْتَجِیراً بِهِ فِى بَعْضِ أَحْوَالِهِ فَلَمْ یجِرْهُ بَعْدَ أَنْ یقْدِرَ عَلَیهِ فَقَدْ قَطَعَ وَلایةَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ كسی كه برادر دینی‌اش به او پناه برد و او در حالی كه قدرت دارد به او پناه ندهد (و او را یاری نكند)، به تحقیق ولایت خدا را قطع كرده است. 📚كافى ج۲ ص۳۶۶ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»