🔰 کاملا هریس: از حقوق همجنسگرایان دفاع خواهم کرد...
🔹 در تاریخ هزار ساله پورنوکراسی، تکیه بر هوای نفس کسانی که رأی می دهند، به یک اصل کلیدی تبدیل شد و بعداً در فلورانس در دورهی مدیچی تئوریزه گردید.
🔹 از روزی که بیل کلینتون رییسجمهور آمریکا در راهپیمایی همجنس بازان شرکت کرد چون به او رأی داده بودند، تا کاملا هریس که برای جلب رأی همجنس بازان مجیز آنها را می گوید نزدیک سی سال می گذرد، و اکنون #پورنوکراسی در ساخت سیاسی آمریکا پدیده ای علنی است.
@Hasanabbasi_students
☯️ پرفروشترین انیمیشن تاریخ چین دربارهی آشوب در دایرهی یین و یانگ میگوید...
🎥 بررسی انیمیشن «Ne zha» محصول ۲۰۱۹ چین را در دو پست بعدی بخوانید👇
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
1⃣ بررسی انیمیشن «Ne zha» قسمت اول
یادمه از قدیم میگفتن حدیث داریم که از سه سالگی به بچهها بگید کلمهی «لا اله الا الله» رو چند بار تکرار کنن؛ و خب با خودم فکر کردم چرا؟
بعد گفتم شاید این سن، مناسب آشنا کردن بچهها با «توحید» باشه که از اصول دین هم هست. و راهش هم اینه که اول به بچهها «لا اله» رو بگیم و بعد برید سراغ «الا الله»؛ بازم چرا؟
چون «لا اله»ها خیلی زیادن و بازم حدیث داریم که «نوجوانان را قبل از اين كه دشمنانِ اعتقادى به سراغ آنان بروند حديث بياموزيد» (میزانالحکمة)
خب وقتی الان انیمیشنها، فیلمها و سریالها، بازیها و خیلی از علوم براساس جهانبینیهای غیر توحیدی بنا شدن و حتی مخاطبینشون گروه خردسال هستن (مثل انیمیشن «پونی کوچولوی من») حالا معلوم میشه که چرا بچهها باید از سه سالگی «لا اله الا الله» رو یاد بگیرن (شما هم اگه نظری دارید بگید)
مثلا همین دیروز یه انیمیشن خیلی موفق میدیدم که با ۷۲۸ میلیون دلار پرفروشترین انیمیشن چینیه!؛ سال ۲۰۱۹ ساخته شده و الحق هم به نسبت آثار چینی خیلی جذابه؛ اسمش «Ne Zha» (نژا) هست و درمورد یکی از الههای بودیسم چینی، آیین کنفوسیوس و تائوئیسمه؛
داستان پسری که قرار بوده در بدو تولد با روح مروارید فرشته (منظور همون حق خودمون) به دنیا بیاد اما با سهلانگاری محافظ خیر (تایهی) مروارید اهریمن به نژا منتقل میشه و مروارید فرشته (حق) توسط برادر تایهی دزدیده میشه و به «آئوبینگ» پسر اژدها منتقل میشه حالا تایهی از بدو تولد استاد این اهریمن، و برادرش «شنگانگبائو» استاد پسر فرشته میشه. تلاش هر دو برای تغییر ذات اهریمنی نژا و فرشتهگونهی آئوبینگ بیثمر میمونه تا اینکه در انتهای داستان میبینیم آئوبینگ با تصمیم بر نابودی شهر، بدی رو نمایان میکنه و نژا با نجات شهر و ساکنینش خوبی رو نشون میده و در پایان این دو ذات با هم ترکیب میشن تا جلوی رعد قدرتمند رو بگیرن و این ترکیب انرژی اونها رو به بالاترین سطح برای مقابله میرسونه.
⚠️ خب اینو بگم که این انیمیشن یکی از سنگینترین انیمیشنهای حوزهی جهانبینی ثنویتی در آیین شرقیه و فهم خود داستان سخته چه برسه به تحلیل محتواش توسط مخاطب (بنده حدود دو سه بار تماشا کردم تا دستم اومد😬)
پیشنهاد میکنم حتما قبل از خواندن تحلیل انیمیشن رو ببینید؛ اثر مهمیه چون هم در دنیا بسیار دیده شده و هم پر از مفاهیم ریز و درشته؛ سعی کردم خیلی روان بنویسم اما دیگه چارهای نبود🥴
☯️ اولا این اثر طبق معمول نتونسته تفکیک درستی از ثنویتها ارائه بده؛ مثلا این گوی متحد خائوسِ (آشوب) حق و باطل دارای منابع تغذیهای مثل خورشید و ماه (روز و شب منظور هست چون خورشید و ماه که ثنویت نیستن🧐) و سردی و گرمیه که از عناصر عالم خلقت هستن و قطعا لازمه که در عین تضادشون در کنار هم باشن تا تعادل برقرار بشه (البته اصل قرآنی روی زوجیت تمرکز داره، نه تضاد) پس روز و شب، سرد و گرم ثنویت متضاد ضروری هستن؛ اما ذاتِ این گوی، حق و باطل رو نشون میده؛ درصورتیکه حق و باطل اصلا نمیتونن با هم متحد بشن و ثنویتشون از جنس توحیدیه
☯️ نکته دوم درمورد خائوس و آشوبه؛ وقتی در عالم خلقت دو عنصر مثل شب و روز یا گرمی و سردی در کنار هم ثنویت متضاد ضروری رو تشکیل میدن چرا باید آشوب پدید بیاد؟؟ خب این دوتاییها که باعث نظم و تعادل میشن!!! مثلا ما در مورد زوجیت زن و مرد داریم که باعث ایجاد «سکینت» میشه (دقیقا برخلاف آشوب و هرج و مرج و اتفاقا آرامش پدید میاره) و حالا از طرفی آشوب و بینظمی تماما متعلق به باطله و کنار هم قرار گرفتن حق و باطل اصلا امکانپذیر نیست؛ گرفتید؟!😵
این رو هم بگم که آئوبینگ یک اژدهاست؛ اژدها در نمادشناسی چینی معنی اتحاد رو میده؛ اتحادی که از کنارهم قرار دادن یین و یانگ باعث به وجود آمدن تعادل و آرامش میشه...
ادامه در پست بعد👇
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
2️⃣ بررسی انیمیشن «Ne zha» قسمت دوم
☯️ نکته بعدی اینکه این انیمیشن میخواد بگه دقیقا مثل دایره یین و یانگ، باطل در دلِ حق و حق در دل باطل پیدا میشه؛ مثل نژا که نماد باطله در انتها خیر رو نشون میده؛ و آئوبینگ که نماد خیره و کار باطل ازش سر میزنه.
یا مثلاً تایهی که نماد خوبیه، استاد اهریمنه و شنگانگبائو که نماد بدی هست، استاد ذات فرشته است!
بنظرتون اگر کلمهی «التقاط» انیمیشن بود این اثر مصداقش نبود؟🫠
☯️ در چند قسمت عنوان میشه که تایهی (استاد نژای اهریمن و محافظ گوی فرشته) با شنگانگبائو (استاد آئوبینگ که یک پلنگ هیولا هست) برادر هستن! خب همونطور که مستحضرید برادر یعنی همریشه بودن و بنظر میرسه اینجا ریشهی این دو استاد آسمانی و به اصطلاح کارگزارِ پذیرفته شده نمیتونه یکی باشه...
☯️ در انیمیشن میبینیم که نژا با ذات اهریمنی به دنیا میاد و در واقع ماهیت شر رو داره (خودِ باطله) و به آئوبینگ میگه که هر کسی اختیار سرنوشت خودشو داره و ما میتونیم بد نباشیم
خب اینجا یه سوال پیش میاد؛ اگر نژا انسان هست، هیچ انسانی با ذات بد به دنیا نمیاد و فطرت همه پاک و دستنخورده است و این ما هستیم که با اختیار، راه حق یا باطل رو اتخاذ میکنیم و ظرفیت خوبی و بدی در همه انسانهای معمولی هست.
اما اگر ذات نژا اهریمن و ماهیتش نماد باطل هست موضوع فرق میکنه و هیچ وقت ذات باطل به حق تبدیل نمیشه. باطل همیشه محکوم به نابودیه «...ان الباطل کان زهوقا...»
جالبه که در ابتدا انیمیشن گفته میشه که قراره یک رعد قدرتمند، اهریمن رو از بین ببره و در این نبرد آرماگدونی، باطل نابود بشه؛ اما میبینم که نه تنها اهریمن از بین نمیره بلکه با فرشته ترکیب میشه و این ممزوج بودن ادامه پیدا میکنه.
یه نکته دیگه هم اینکه عامل نابودی باطل، حق هست؛ چرا که قدرت با حق است. اما انیمیشن نشون میده که فرشته نه تنها نمیتونه اهریمن رو از بین ببره (ازش شکست میخوره)، بلکه نیروی کمکی رعد حریف اهریمنه
والسلام
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فضای بی صاحب مجازی؛ آموزش ناخن کاری فانتزی برای دانش آموزان
🔹 می دونستید این کارا و آموزشها در مورد دانش آموزان در همه جای دنیا ممنوعه، فقط در ایران آزاده...
@Hasanabbasi_students
این سطح از زن زندگی آزادی هنوز برای حیوانات وحشی هم قفله!
فقط تو جنگلهای حیات وحش غرب و تمدن لیبرال میتونید به همچین توحشی دست پیدا کنید!!
لیبرالهای داخلی که دنبال آزادی غرب میگردن بفرمایید میوه این تمدن وحشی رو میل کنید ته چیزی که حسرتش رو میخورید آماده در اختیارتون گذاشتن!!!
لینک ایکس ✍مجتبی روحیزاده
@mojtabarouhizadeh
ژوئیسانس؛ هدف علم اقتصاد
🔹ژوئیسانس لاکان، ترکیبی از فرایند حرکت از desire (میل) به wish (آرزو) و نهایتاً longing (اشتیاق) است. این فرایند منتج به غلیان و طغیان هوی و هوس و شکستن تابوها و عبور از خط قرمزهای اخلاقی و جنسی میشود. فتنه ۱۴۰۱ فتنهای برای تحقق ژوئیسانس در ایران و سپس رنسانس و دینزدایی بود. لذا فرایند ژوئیسانس چنین است:
desire ➡️ wish ➡️ longing
🔹اما این امر صرفاً بعنوان یک جنگ احساسی نباید تحلیل شود بلکه از زاویه توسعه اقتصادی نیز باید نگریسته شود. علم اقتصاد ذاتأ مقوّم ژوئیسانس است و اساساً یکی از مهمترین نظریات اقتصاد، مبحث utility است که بروز و ظهور همان desire میباشد. لذا علم اقتصاد، از زاویه یوتیلیتاریانیسم منجر به تحقق ژوئیسانس و غلیان هواهای نفسانی میگردد.
🔹دانش اقتصاد توسعه ملازم با ژوئیسانس است و معنای تقسیمبندی کشورها به سه گروه توسعهیافته، درحالتوسعه و توسعهنیافته، این سهگانه است: ژوئیسانسیافته، درحالژوئیسانس و ژوئیسانسنیافته. دُز ژوئیسانس در کشورهای غربی 100 درصد است. دُز ژوئیسانس در برخی کشورهای اسلامی نظیر ترکیه نیز بالاست. دُز ژوئیسانس در کشورهایی نظیر ایران نیز در سالهای اخیر متأسفانه افزایش یافته؛ اما در کشورهایی نظیر یمن که هنوز مظاهر توسعه غربی (نظیر مالها، پاساژها، پتشاپها، آسمانخراشها و...) رواج فراوانی نیافتهاند، دُز ژوئیسانس بسیار پایین است و اساساً به همین علت است که ایمان یمنیها در اوج قرار دارد و جهادشان در مقابل اسرائیل زبانزدنی است.
🔹با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، به مطالب و کتابهای متعددی تحت عنوان delusion of development
یا illusion of development و
نظایر آنها میرسیم که همگی دالّ بر این هستند که خود اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیدهاند که نظریات توسعه مبتنیبر توهم است. این امر همان است که سابقاً در کانال بدان اشاره شد که در سه سطح ادراک و معرفت (توهم، تفهم، و تفقه)، معرفت حیوان مبتنیبر توهم است و متأسفانه علوم انسانی مدرن، با تعریف حیوانانگاری از انسان، سطح معرفت وی را به توهم تنزل دادند. و چنانکه بیان شد توهم ناشی از جهل است و در تقابل نزاع عقل و جهل، معرفت توهمی منتج به خسران و شکست و خَیب میشود.
🔹 در نقطه مقابل فرایند ژوئیسانس، که برنتافتن حد و مرزهاست، ادب حضور قرار دارد که منجر به حفظ حدود الهی میشود. و در نقطه مقابل utility که مطلوبیت حاصل از امیال نفسانی است، بهجت قرار دارد که مطلوبیت حاصل از امیال الهی است. این «بهجت» و «نضرۀ» و «نشاط» و «سرور» حاصل از نعم الهی، در آیینهای مختلف دینی ازجمله پیادهروی اربعین مشهود است.
🔹هجرت از ژوئیسانس به ادب حضور، و هجرت از utility به بهجت و مطلوبیت معنوی، و هجرت از توهم به تفقه، یکی از کارویژههای اندیشکده تثبیت در قرن جدید اسلام و ایران است. با ما همراه باشید...
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 در پورنوکراسی( یا حاکمیت هوس شهروندان ) پدیده ژوئیسانس ( یا میل به لذت ) جوهر هوس انسان است و عامل محرک او، و اراده انسان؛ ارادهی به هوس لذت ( نه خود لذت ) است.
🔹 حالا لذت دیده شدن ( یا همان لباس شهرت ) به سوژه تبدیل می شود. باید لاکان می بود و سوژه لاکانی را در کف خیابان های تهران باز تعریف می کرد.
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دیروز مرد ۴۷ سالهای از سبزوار در آبشار شیرآباد خانببین استان گلستان، هنگام خودنمایی و شیرجه زیر آب رفت و دیگر زنده در نیامد.
لطفا با دقت بخوانید تا متوجه شوید.
💬 امام صادق (ع):
«مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ مُتَعَمداً فَهُوَ فی نارِ جَهَنَّم خالِداً فیها؛ کسی که به طور عمدی دست به خودکشی بزند، همیشه در آتش جهنم خواهد بود.»
🔹 کاری به این ویدیو نداریم، امیدواریم خداوند کریم این مرحوم را بیامرزد.
اما آیا به نظر شما جایی که عقلاً احتمال مرگ وجود داره خودنمایی های اینجوری که منجر به مرگ شود، می تواند حکم خودکشی را داشته باشد!؟
مثلا موتور سوار دوترکه ای که تک چرخ خطرناک می زند، اگر زمین بخورد و ضربه مغزی شود چه!؟
یا شنا در دریا جایی که محدوده طرح و غریق نجات نیست و شنا ممنوع اعلام شده است.
🔹 نکته مهم اینکه: شاید یه جا یک حرکت تفریحی کنترل شده وحساب شده باشد، مثل بازیهای هیجانی در شهربازی، اما اینجا چه!!!چه نظارتی؟چه امنیتی،چه کنترلی!؟
🔹 حالا اگر جوابش را میخواهید بدانید، بله.
جایی که احتمال خطر جدی مرگ وجود دارد، کار نمایشی و تفریحی که باعث مرگ شود بقولی مرگی شبهه ناک و نوعی خودکشیاست.
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیامآوران زنا
💬 استاد حسن عباسی - اردیبهشت سال ۹۰
🔖 جلسه ۲۷۱ کرسی نظریه پردازی #کلبه_کرامت
@Hasanabbasi_students
🔰 مراقب دلسردی ملت مسلمان باشید
💬 «نباید برای رضایت چند لیبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقیدهها به گونهای غلط عمل کنیم که حزب الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی دارد از مواضع اصولیاش عدول میکند.»(صحیفه امام خمینی ره، ج ۲۱، ص ۲۸۴)
🔹 آن کسی که این انقلاب شکوهمند را به پا کرد، ملت مسلمان ایران بود؛ و حال آن کسی که باید حافظ این انقلاب باشد و در راه اهداف والای آن از جان و مال خود هزینه کند، باز همین ملت مسلمان است.
🔹 یک خطر مهم برای جمهوری اسلامی این است که ملت احساس کند حکومت از مواضع اصولی خود که پایبندی به #اسلام است، کوتاه آمده است! آنچه که باعث شکست خواهد بود، دلسردی مردم است نه دلسردی چند #غربزده؛ از این رو لازم است جمهوری اسلامی بدون توجه به غربزده ها، حافظ احکام الهی در جامعه باشد، و با منکراتی مانند #بیحجابی مقابله کند.
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
🔹 قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید.
💬 استاد رحیم پور ازغدی
@Hasanabbasi_students
52.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅️ مستند | باز تولید پروژه گورباچفیزاسیون از خاتمی تا پزشکیان
▶️مشاهده و دریافت با کیفیت FULL HD ازکانال آپارات جدال احسن
aparat.com/v/eyt8rp3
🔻 بخش افراطی اصلاح طلبان لیبرال، گورباچفیزاسیون مسعود پزشکیان را تیتر اول روزنامه خود کردند
🔻 و غضنفری، رییس سابق مدرسه حکمرانی دانشگاه عالی ستاد کل نیروهای مسلح، در نامهای به #پزشکیان ، از ضرورت بازگشایی لانه جاسوسی موسوم به سفارت آمریکا نوشت.
🔻 عوامل وابسته ، مجدداً پروندههای سابق را گشودهاند، پس بازخوانی همان « گذشته » برای نسل جوان بسیار ضروری است و این هم بازخوانی پرونده سازمان سیا ، در پروژه گورباچفیزاسیون در ایران
📡 @jdale_ahsan
🔰 آیتالله خامنهای، مقصر است؟
✍ مهدی جمشیدی
۱. روی سخن این یادداشت با آقای زیدآبادی نیست. ایشان به دلیل صداقت و بساطتی که دارد، بیاحتیاطی کرده و نظر قلبی و ناگفتهاش را بازگفته و تصریح کرده که فتنۀ سال هشتادوهشت را آیتالله خامنهای به فتنه تبدیل کرد؛ وگرنه تودۀ مردم به دنبال یک اعتراضِ سیاسیِ ساده به نتیجۀ انتخابات بودند، و آیتالله خامنهای را نیز نیروهای امنیتیِ فرصتطلب فریفتند و از کاه، کوه ساختند و یک مسألۀ عادی را به یک شکاف اجتماعی تبدیل کردند. این نظر، تفسیر جریان «اصلاحات» و «اعتدال» از فتنۀ سال هشتادوهشت است و خاص آقای زیدآبادی نیست، و اگر جز این بود، اندک موضعی در نقد و نفی فتنه میداشتند و از آنچه که کردند، عذر میخواستند. نه هاشمیرفسنجانی و نه خاتمی، هیچیک عذر نخواستند؛ چه رسد به موسوی و کروبی. همگی معتقدند که در سال هشتادوهشت، درست عمل کردند و این آیتالله خامنهای بود که با معترضان – و به تعبیر ما، فتنهگران و اغفالشدگان – مدارا نکرد. حتی کسیکه هماکنون بر جایگاه ریاستجمهوری نشسته نیز تاکنون، هیچ سخنی در برابر فتنه نگفته و از مواضع دیگرش، روشن است که با فتنه، همداستان است؛ چنانکه با خاتمی، نشستوبرخاست دارد و او را میستاید. سخنی که آقای زیدآبادی در اثر سادهدلی بر زبان جاری ساخته، حرف مکتومِ قطعیِ همۀ اینان است و چهبسا اگر در موقعیّتی، دوباره بتوانند بخشی از جامعه را برانگیخته کنند و نظام را در تنگنا قرار بدهند، تعارفی با آیتالله خامنهای نخواهند داشت و دوباره بر ایشان خواهند شورید. رسم و قاعدۀ سیاستِ ماکیاولیستی همین است که با «صداقت» و «اخلاق»، بیگانه است و سودایی جز «قدرت» ندارد.
۲. حدود پانزه سال از فتنۀ سال هشتادوهشت گذشته است و اینک میشنویم که آیتالله خامنهای، مقصر و متهم آن ماجرا بوده است. هنوز نسلی که فتنه را به چشم خویش دیده، در صحنه است و روایت مستقیم دارد. نگارندۀ این سطور در وقایع فتنه، حضور خیابانی داشت و از نزدیک، آنچه را که رخ داد، مشاهده کرد و شناختنش از آن، بیواسطه و عینی است. بااینحال، واقعیّتها اینچنین «جابجا» و «وارونه» میشود و شاکی، متهم معرفی میگردد. فتنهای که به تعبیر آیتالله خامنهای، «دیرینه» و «پیچیده» و «مهلک» بود، در روایت لیبرالهای شبهمذهبی، آنچنان وارونه میشود که به اعتراضِ سیاسیِ عادی، فروکاهیده میشود، درحالیکه میدانیم انتخابات، فقط یک بهانۀ سیاسی برای «استحالۀ انقلاب» و «معارضه با شخص رهبر انقلاب» بود. آن معمّمی که دیروز، مارکسیست بود و بعدها لیبرال شد و در هستۀ سخت جریان اصلاحات قرار گرفت، تصریح کرد که باید آقای خامنهای را از کرسی قدرت به زیر بکِشیم. مسألۀ اینان، «سبک حکمرانیِ آیتالله خامنهای» بود و هست و خواهد بود؛ اینان نمیتوانند تعهد و تقیّد آیتالله خامنهای را نسبت به «ایدئولوژی انقلابی» تحمّل کنند و معتقد به چرخش از «انقلاب» به «نظام» هستند. تنها کسیکه سرسختانه و تمامعیار در برابر دو جریان اصلاحات و اعتدال ایستاد و در برابر عادیسازی و استحالهگریشان مقاومت کرد، آیتالله خامنهای بود. ازاینرو، تلاش داشتند که در فتنۀ سال هشتادوهشت، در لفافۀ اعتراض به نتیجۀ انتخابات، قدرت ایشان را تضعیف و زمینه را برای زوال ولایتفقیه یا شوراییسازی آن فراهم نمایند. مسأله، بههیچرو فروتر و کمتر از این نبود. تدبیر آیتالله خامنهای، موافق طبع و تمایل اینان نیست و از این جهت، در رنج و عذاب هستند و میخواهند سنگر ولایتفقیه را فتح کنند. بهروشنی نیز میدانند تا هنگامیکه آیتالله خامنهای در قدرت است، دچار امتناع و فروبستگی خواهند بود و هیچ چارهای جز دراز کردنِ دست تصرّف و تعدّی به سوی نظم ولایی ندارند.
۳. همۀ شواهد حاکی از آن است که فتنه، از پیش طراحیشده بود؛ ماهها قبل، کمیتۀ صیانت از آراء راهاندازی شد و در سلامت انتخاباتی که هنوز برگزار نشده بود، تردیدافکنی گردید و در نهایت نیز نتوانستند در برابر قانون و محکمه، هیچیک از ادعاهای خویش را اثبات کنند. انتخابات سال هشتادوهشت، درست بود و هیچ تقلبی در میان نبود؛ اصحاب فتنه نیز میدانستند، اما عامدانه و آگاهانه، به جانِ ذهنیّت تودۀ مردم افتادند و بدبینی آفریدند و تحریک و تهییج کردند تا بهواسطۀ ابطال نتیجۀ انتخابات، آیتالله خامنهای را وادار به عقبنشینی و انفعال کنند. اگر آیتالله خامنهای، تسلیم طغیان اینان میشد، به یک رهبرِ تضعیفشده تبدیل میگردید که بهراحتی در محاصرۀ بیشتر و تنگتر نیروهای سیاسیِ سکولار قرار میگرفت و چندی بعد نیز باید قدرت را به آنها واگذار میکرد تا لیبرالیسم، جایگزین ایدئولوژی انقلابی بشود. حماقت و سفاهت موسوی به کنار، اما بهراستی، چرا بقیۀ اصحاب فتنه با وجود اطلاع از ناممکنبودن تقلب در انتخابات، شوریدند و در جامعه، فتنهگری کردند؟!
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 اولین معاهدهٔ بینالمللی هوش مصنوعی در آستانهٔ تصویب
🔻 فایننشالتایمز گزارش کرده که آمریکا، انگلیس و اتحادیهٔ اروپا قرار است اولین معاهدهٔ بینالمللیِ حقوقیِ الزامآور در مورد استفاده از هوش مصنوعی را امضا کنند.
🔻 این کشورها کنوانسیون هوش مصنوعیِ شورای اروپا را امضا خواهند کرد که طی ۲ سال توسط رژیم صهیونیستی و بیش از ۵۰ کشور از جمله کانادا، ژاپن و استرالیا تدوین شده است.
🔻 وزیر فناوریِ انگلیس دراینباره گفته: این اولین توافقنامهٔ واقعی در سطح جهانی است که مجموعهٔ بسیار متفاوتی از کشورها را گرد هم میآورد.
@StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بر عمق #هوش_مصنوعی مسلط شوید
🔹 بیانات رهبر انقلاب درباره هوش مصنوعی از سال ۹۷ تا دیدار اخیر
@Hasanabbasi_students
🔰 ۱۰ کشور که دارای بیشترین تعداد دانشگاه هستند
@Hasanabbasi_students
🔰 آغشته شدن نماد دانشگاه کلمبیاى آمریکا به رنگ خون فلسطینی ها هم زمان با اولین روز تحصیلی دانشگاه
🔹️ اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا در اولین روز سال تحصیلی به دلیل حمایت مالی دانشگاهشان از جنایات رژیم صهیونیستی
@Hasanabbasi_students
🔰 رئیس بنیاد شهید: همسر شهید رجایی مستأجر است!
💬 اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
🔹 میخواستیم از همسر شهید رجایی اجازه بگیریم که برای قدردانی برویم خدمتشان. اما ایشان فرمودند: «چون خانه ما استیجاری است، رعایت مالک ساختمان را میکنیم و رفت و آمدها را محدود نگه میداریم.»
@Hasanabbasi_students
🔰 از روزی که رسانهها این تصویر را نماد آزادی و بهروزی ملت سودان دانستند تا به امروز، ۱۰ میلیون نفر در این کشور آواره شدند، ۷۵۰ هزار نفر در خطر گرسنگی شدید هستند، ۲۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و میلیاردها دلار از سرمایه مردم سودان توسط کشورهایی مانند امارات غارت شده است.
✍ میرجواد بیات
@Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ شهید مطهری (ره)، به این پرسش که «چه عاملی از یک روحانی منبری، یک سلبریتی معمم می سازد؟»
🔹 شهید مطهری در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به مزاج گویی تعبیر می نماید
🔹 شهید این سوال را طرح میکند که چرا بسیاری ازپیغمبران وقتی مبعوث میشوند مخالفان زیادی پیدا میکنند
به تعبیر شهید مطهری این پدیده رمزی دارد
و آن رمز این است که هدف تبلیغ و رسالت پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران اصلاح نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مصلحت مخاطب سخن می گوید
و دیگری مطابق میل او.
🔹 شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل رسالت پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی دلالی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود
@Hasanabbasi_students
هوالحکیم
دوقطبی شدن فضای اجتماعی از حیث
دوقطبیهای صادق باعث رشـد و تعالی
جامعه میشود. در چنین شرایطی حـق
و باطل به مصـاف یکدیگر رفته و باطل
زدوده و حق اقامه میشود و جامعه به
فرقان میرسد. در نقطـه مقابــــل امـــا
جامعه بایـــد از دوقطبیهای کـــاذب و
ساختگـــی زدوده شــده تا حواسها از
دوقطبیهای صادق پرت نشود.
فرایند تفکیک دوقطبیهای صـــــادق و
اقامهی قطب حق تا لحـظهی ظهـــــور
ادامه خواهــد داشت. تا لحظهای که به
تعبیر قرآن قطب باطل به طــور کامــل
زدوده شود.
وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ
و با آنان بجنگيد تا فتنهاى بر جاى نماند
و دين يكسره از آنِ خدا گردد.
✍ محمدجواد خواجهوند
https://virasty.com/Cupathology/1725640889826949892
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology