eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.8هزار دنبال‌کننده
21.2هزار عکس
9.8هزار ویدیو
212 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
مجاهدان فداکار در خط مقدم دفاع از تمامیت ارضی عراق هستند در حالیکه داعشی‌های تروریست با اتهام شیعه صفوی، بعثی‌های کینه‌توز با اتهام دست‌ نشانده و دیگر گروههای دغلباز با خواندن این رزمندگان جبهه مقاومت از پشت به آنان خنجر می زنند ! seyed mohammad hosseini 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1
🔰 « یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن.» 🔸امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔻همان‌طور که داعش و جنگ‌های مذهبی برای فریب ما و فراموش شدن فلسطین و آرمان‌ها و... بود و نتیجه معکوس نیز در پی داشت، تک‌های این روزهای داعش هم علمیات فریب و کمک به جریان انگلوفیل‌های عراقی، علاّوی‌ها، دلیمی‌ها و نفوذی‌های آمریکایی در دولت برهم صالح برای به استیصال رساندن و به تصمیم رساندن فتح و دولت القانون است؛ که از ترس تکرار تجربه مالکی و داعش، سریع‌تر به کاندیدای فلان وزارت‌خانه که شخصیت ضعیفی است تن در دهد. تا همچون همیشه قدرت در دست نفوذی‌ها و دولت فشل و بی‌رمق و ناکارآمد بیفتد و معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد تا بستر انقلاب سزارینی مهیا شود. ✍️ امیر ایوب - تحلیل‌گر مسائل عراق اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
💠 «اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِ
💠 «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِین» 💠«خدایا در این روز مرا از بدرگاهت کن (قرار بده) و از كامروایان حضرتت قرار بده؛ و از مقربان درگاهت کن؛ به احسانت اى نهایتِ خواست و همت جویندگان» ❓جایگاه یا وکالت دادن به خدا در زندگی اجتماعی و در سیاست و چاره‌اندیشی ما کجاست؟ 🔺 نقیصه‌ی مهم دانش مدیریت غربی (علم سیاست) در این است که بعد از چاره‌اندیشی، جایی برای ، الهی و نمی‌بیند. 🔸سیّاس کسی است که تصمیم و تدبیر خوبی زده باشد و آن را به نحو احسن اجرا نماید. 🔸زمانی می‌توانیم بگوییم تصمیم خوبی اندیشیده شده که در ماهیت آن به ایمان و یقین رسیده باشیم. اما حتی در همین حین، باید نگاهمان به مشیت الهی باشد؛ آنچه خدا بخواهد، همان می‌شود: 💠«اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشاءُ»، «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» و... گرچه خواست و مشیت الهی، هرگز تفننی و بی‌حساب نیست، اما در هر شرایطی، به جایی خواهیم رسید که هرچه تدبیر و تصمیم کنیم، کاری از ما ساخته نیست؛ چطور مشیت و خواست الهی در دانش مدیریت، نادیده انگاشته می‌شود؟ 🔸اما هر تصمیم خوب، که به ایمان و یقین رسیده و بر مشیت الهی نیز چشم دوخته باشد، در حد تصمیم نباید بماند؛ جایی که دیگر مصمم بر تصمیم خود شده‌ایم، نیاز به نیکو داریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم و از حداکثر ظرفیت خود و تجربه‌ی بشری نیز بهره می‌بریم تا بهترین تدبیر را زده باشیم؛ اما در همین حین، باید بدانیم زمانی‌ست که تمام قد به خدا وکالت داده باشیم: 🔸تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست// 🔸راهرو گر صد هنر دارد، بایدش (حافظ) 🔸زمانی که با ایمان به تصمیم خود و منوط به مشیت الهی، مصمم شده و به بهترین کیفیت نیز تدبیر کردیم و به خدا هم وکالت دادیم، سپس موعد اجرای آن به نحو احسن است. اجرای احسن، عمل صالح ما است که در مقابل عمل مفسد قرار دارد؛ عمل صالحی که آن نیز محدود به تقدیر الهی‌ست؛ تا چه مقدر ما باشد.«إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» ✳️ شب‌های که مقدرات امت اسلامی در آن تدبیر و ثبت می‌شود، در قلب ماه رمضان جای دارد. چطور می‌توانیم از لحظات به این مهمی و مقدراتی که در آن ثبت و ضبط می‌شود در زندگی اجتماعی و در سیاست‌ورزی برای جامعه بی‌توجه بمانیم؟ ما حتی اگر بهترین سیاست‌مدار هم باشیم، برخلاف مقدرات و مشیت الهی و آنچه وکالت آن باخداست، نمی‌توانیم عمل کنیم؛ دست‌مان کوتاه است... 🔴 در نظر گرفتن این معیارها در ساختار علم مدیریت و سیاست، سیاست دینی ما را ممکن می‌سازد؛ در غیر این صورت، به جای تکیه بر خدا، به سخن گفتن با کدخدا فخر می‌کنیم و سیاستی پیاده می‌کنیم که حل تمامی مشکلات یک جامعه‌ی هشتاد میلیونی را منوط به مشیت کدخدا در رفع تحریم‌ها می‌دانست، پس با توکل به تضمین بودن امضای کری پا به میدان مذاکره نهاد؛ نه تصمیم درستی بود و نه تدبیر خوبی بر آن زده شد و نه حتی اجرای آن کم عیب و نقص بود. ✅ بیاییم در ماه رمضان، افتخار تکیه بر مشیت الهی و توکل را برای خود رقم بزنیم تا در شب‌های قدر، رقم خوردن بهترین تقدیرها برای خود و امت اسلامی را شاهد باشیم. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان - برگرفته از جلسه ۳۲ کلبه کرامت «جایگاه دکترین در سیاست و چاره» ( خرداد ۸۷): 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/680 اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
09 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - توحید در ایدئولوژی اسلام.mp3
18.3M
💚 ❇️ 🎙 باهم بشنویم: ۹- جلسه نهم - توحید در ایدئولوژی اسلام 💬 «موحد بودن برای یک رهبر سیاسی و یا آحاد یک ملت و یک جامعه دینی زمانی دارای ارزش است و حیاتی‌ست که را برای نظامی که توحید پیشنهاد می‌کند و برای شکلی از زندگی که توحید ارائه می‌کند، آن را درک کنند. 💬 تصورمان بر این است که توحید، صرفاً اعتقاد به وحدانیت خداست؛ بنابراین چنین نگاهی، اثری در زندگی شخصی و رفتار اجتماعی ما جاری نمی‌کند. این توحید، با شرک تفاوت چندانی ندارد. توحیدی که اسلام ما را به آن دعوت می‌کند، بسیار بالاتر از اعتقاد به وحدانیت خداست» 🔸 امام خامنه‌ای - جلسه نهم ❓جای این پرسش است که پس توحید چیست؟ ✅ پاسخ به دغدغه‌ی امام خامنه‌ای ۳۵ ساله در سال ۵۳، سال‌ها بعد در مجموعه جلسات «دکترین اسلام» کلبه کرامت در قالب که روح کلی ست‏، اندیشیده و ارائه شد؛ اما تا تشکیل ، راه دشواری باقی‌ست.. بسم‌الله kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/53 👈پیش به سوی ایران ۱۴۴۴ 🇮🇷 @iran1444_ir
✍️اغنیا، فقرا و حق همگانی «زندگی خوب»| بخش اول: 💠 فقیر کیست؟ 🔹تصور اشتباه: • به چه کسی «فقیر» گفته می‌شود؟ تصویر ذهنی ما از یک فقیر فردی است ژنده پوش، ژولیده‌ی استحام نرفته، گرسنه و احتمالاً کارتون خواب! یا حداقل با خود فکر می‌کنیم فقرا گروهی هستند که در خانه‌های کهنه زوار در رفته ساکنند و خانواده‌های‌شان به نان شب محتاجند! و چنانچه از جایی به آن‌ها کمک نشود، به گدایی روی می‌آورند. اگر از ما بپرسند فقیر را در یک جمله تعریف کنید: می‌گوییم فقیر به کسی اطلاق می‌شود که توان تأمین ضروریات اولیه زندگی را ندارد. 🔸تعریف فقیر: • در حالی که برخلاف این تصور رایج، فقیر کسی است که توان برآورده‌سازی حداقل یک نیاز معشیتی را ندارد. یعنی ممکن است یک فقیر، شاغل باشد، خانه و خودروی شخصی داشته باشد! خانواده‌اش خوب لباس بپوشند؛ اما به فرض مثال فقط از عهده تأمین غذای برازنده خانواده‌اش به طور کامل برنیاید. نه اینکه نتواند شکم اهل و عیالش را سیر کند و این‌ها گرسنه بخوابند! بلکه مصداقاً(مثال) تمکن مالی لازم را برای خریدن گوشت به اندازه کافی را ندارد. یا ممکن است یک فقیر، نتواند به جهت عدم توانایی مالی لازم(مهریه و نفقه همسر) ازدواج کند یا شاید نتواند از پس تمام هزینه‌های درمانی بربیاید. در هر حال، فقیر به کسی اطلاق می‌شود که قدرت تأمین حداقل یک نیاز معیشتی خود و اهل و عیالش را نداشته باشد. 🔹تفاوت فقیر و مسکین: • اگر فقیری وضعیتش رو به وخاوت رود تا جایی که برای رفع احتیاجش، ناچاراً از دیگران گدایی(سؤال) کند؛ در این صورت به او مسکین می‌گویند. بسیاری از ما، اشتباهاً فقیر را با مفهوم مسکین می‌شناسیم در حالی که فقیر به معنای اخصش شامل مسکین نمی‌شود. فقیر چنانچه قدر آبرویش را بداند هیچ‌گاه دستش را به سمت مردم دراز نخواهد کرد و سعی می‌کند زندگیش را هر چند سخت، بگذراند اما مسکین، از روی ناچاری مجبور می‌شود از آبرو و عزت نفسش چشم‌پوشی کند و از دیگران ممد بخواهد! ناگفته نماند، شناسایی فقرا به دلیل تعفّف در اظهار نیازمندی بسیار مشکل است و گاهاً جز با تحقیق‌های جدّی، این امر میسر نیست برخلاف تشخیص مساکین که با تحقیق ساده به راحتی قابل انجام است. 📝یادداشت محمد گلیج از کارشناسان جنبش. ✍️ ادامه مطلب در پست بعدی ➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
✍ اغنیا، فقرا و حق همگانی «زندگی خوب»| بخش دوم: 💠 غنی کیست؟ 🔹تصور اشتباه: • تصویر ذهنی ما از اغنیا، گروهی هستند که تجملاتی زندگی می کنند، خَرپول و بالاشهرنشینند، دارای خانه‌های بزرگ و اعیانی و صاحبان خودروی لوکس می‌باشند. اغلب این طور تصور می‌شود که اغنیا یعنی همان طبقه متموّل و مرفّه که نسبت به اکثریت جامعه، شدیداً ثروتمند هستند. بنابراین چنین نتیجه می‌گیریم که افراد یک جامعه یا فقیرند، یا غنی و یا در دسته‌ی قشر متوسط جا می‌گیرند. 🔸تعریف غنی: • در حالی که برخلاف این تصور عمومی، غنی کسی است که توان برآورده‌سازی تمام نیازهای معشیتی را دارد. یعنی ممکن است یک غنی، آنچنان تمکّن مالی نداشته باشد که خانه و ماشین لوکس تهیه کند و بهترین امکانات زندگی را برای خانواده‌اش فراهم آورد اما قدرت داشتن یک «زندگی خوب» را دارد و از عهده تأمین احتیاجات معیشتی خود و اهل وعیالش به طور کامل برمی‌آید. توقع می‌رود اکثریت مردم یک جامعه، در زمره‌ی اغنیا باشند اما هستند عده‌ای که به دلایل مختلف، به مشکل فقر دچارند. بنابراین طبق تعاریف صحیح از غنی و فقیر، چنانچه در جامعه‌ای فقیر وجود داشته باشد، این جامعه به دو دسته کاملاً مشخص اغنیا و فقرا قابل تقسیم‌بندی است و به همین ترتیب چیزی به نام قشر متوسط از این منظر معنا پیدا نمی‌کند. یادمان نرود، اگر فقیری نیاز یا نیازهایی که خود نمی‌تواند از عهده رفع آن بربیاید توسط سایرین برطرف شود به این معنا نیست که فقرش از میان رفته است بلکه می‌گوییم او دیگر فقیرِ محتاج نیست و فقر او زمانی از بین خواهد رفت که نسبت به حمایت مالی دیگران مستغنی شود یعنی در تأمین نیازهای زندگی روی پای خودش بایستد. 🔹نحن فقراء الی الله: • در تلقی توحیدی، اغنیای یک جامعه در برابر خداوند متعال فقیر به حساب می‌آیند. «یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللهِ وَاللهُ هُوَ الْغَنِىُّ الْحَمِیدُ»(فاطر؛ آیه ۱۵) چرا که اغنیای یک جامعه، هر چه مال دارند متعلق به خداست و از جانب خدا هم به آن‌ها عطا شده. از آن جایی که مردم مستقلاً نمی‌توانند احتیاجات معیتشتی خود و اهل و عیال‌شان را تأمین کنند، در واقع روزی‌شان را خدا می‌دهد همه آن‌ها در پیشگاه او فقیر به شمار می‌روند. از طرفی بر اساس همین تلقی توحیدی، به رزاق بودن خدا در نسبت به همه مخلوقات معتقدیم و می‌دانیم خداوند آن‌هایی را که مستغنی ننموده بدون روزی به حال خود رها نکرده است نتیجتاً سهم آنان را در اموال اغنیا قرار داده است.(تا اغنیا در این دنیا امتحان شوند!) بنابراین اغنیا در قبال فقرا میزان مشخصی بدهی دارند و این بدهی به قدری است که فقرا به کمک آن می‌توانند «زندگی خوب» را بدون هیچ کم و کاستی تجربه کنند. این بدهی همان زکات است. تأکید می‌شود که بر اساس این اعتقاد، داشتن یک زندگی خوب یک حق همگانی است و نباید احدی از این حق محروم بماند! 📝یادداشت محمد گلیج از کارشناسان جنبش. ➖➖➖➖➖ ✊جنبش مردمی احیاء زکات 📡 @e_zakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| تماشا کنید ❓⚠️ چرا اسب رم کرده ربا در ایران مهار نمی‌شود؟ ⬅️ این سوالی است که نادر طالب‌زاده در برنامه مثبت مکث مطرح می‌کند و عبدالکریم چرنینکو اسلام‌ پژوه روس جواب جالبی برای آن ارائه می‌دهد. ⬅️ او می‌گوید مردم باید خودشان دست بکار شوند و #سیستمی_بدون_ربا ایجاد کنند. #ربا_زدایی_همگانی _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
اطلاع دارم که نظارت و بررسی عملکرد خودروسازان کشور جزو دغدغه های جمع قابل توجهی از منتخبان مجلس یازدهم است. اما با دیدن مستند "اختاپوس" به این نتیجه رسیدم که تحقیق و تفحص مجدد از صنعت خودروسازی باید جزو اولویتهای مجلس آینده باشد. اختاپوس هایی آنجا خیمه زده اند. اختاپوس ها... سیدنظام الدین موسوی - نماینده منتخب مجلس یازدهم 🔻کانال توییتری حاضرجواب🔻 @Haazer_javab1
✅ ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در پایان سال ۱۳۹۸/خلق ۸۰ درصد نقدینگی کشور در دولتهای یازدهم و دوازدهم 🌀 حجم نقدینگی از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۸ بالغ گردید. 🔸 نظر به اعلام بانک مرکزی مبنی بر ۲۴۱۱ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی، حجم نقدینگی حدود ۲۴۸۵ هزار میلیارد تومان محاسبه می شود. 🔸 ۸۰ درصد نقدینگی کشور در دولتهای یازدهم و دوازدهم (تا پایان سال ۱۳۹۸) خلق گردید. 🔸 استقراض بانکهای خصولتی و دولت از بانک مرکزی و افزایش قدرت خلق نقدینگی توسط بانکها عامل مسلط در خلق نقدینگی از سال ۱۳۹۲ تا کنون بوده است. دولت دچار کسر بودجه می شود چون منابع اقتصاد به شرکتهای خصولتی-رانتی تزریق می شود و اینها با وجود سودهای کلان مالیات اندکی می پردازند. 💡در دو سال اخیر درباره نقدینگی خیلی مانور داده می شود و هر گونه تخریب اقتصاد با آن توجیه می گردد، اما شرایط خاص اقتصاد سیاسی، نسبت های اقتصادی، ترکیب نقدینگی،تمرکز نقدینگی در دست اقلیت خاص و ..نشان می دهد که روی این موضوع هدفمندانه اغراق ابزاری می شود. _______ ✊نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا 📡 @reba_ir
10.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ حضرت خدیجه -سلام‌الله‌علیها- را در بیان امام خامنه‌ای 🏴 دهم ماه مبارک رمضان، سال وفات الگوی طراز زنان جهان اسلام، حضرت خدیجه (س)، مادر دوازده امام بر همه حلال‌زاده‌ها تسلیت باد. ⁉️ : حضرت خدیجه (س) چقدر بود و چگونه این ظرفیت، ایجاد شده بود که خداوند متعال او را به عنوان مادر سیزده معصوم (ع) از چهارده معصوم قرار داد؟؟! ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🏴 🌹 خدیجه از زیباترین زنان، و کامل‌ترین آنان از جهت عقل بود. و در رأی و نظر کامل، و از نظر عفت و دیانت و حیا و مروّت و مال، در اوج قرار داشت. ‌ 📚ریاحین الشریعة، ج۲، ص۲۰۴☘ ‌ 🗓 دهم رمضان وفات (س) تسلیت 💔 ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡@Halalzadeha