eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه السلام
116 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
65 فایل
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ کیست خوش‌گفتارتر از کسی که به‌طرف خدا دعوت کند و کار خوب بکند و بگوید: «من تسلیم خدایم»؟ قرآن کریم/سوره فصلت/آیه ۳۳
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از افق حوزه
📜 نظر برخی از مراجع تقلید درباره عید نوروز (۱) 🔻 امام خمینی (ره): 🔹 در اعیادی که اسلام به ما عنایت فرموده است، در همه آن اعیاد آنچه که انسان  ملاحظه می‌کند همه‌اش مسئله ذکر و دعاست، نماز است، روزه است، ذکر است، دعاست. و در این عید هم که عید ملی است و اسلامی نیست لکن اسلام هم مخالفتی با آن ندارد باز می‌بینیم که در روایتی که وارد شده، از آداب امروز روزه گرفتن است؛ از آداب امروز دعا کردن است؛ نماز خواندن است؛ و این به ما می‌فهماند اگر ملتی بخواهد به راه راست برود و بخواهد استقلال خودش را، آزادی خودش را بخواهد حفظ کند باید در عیدش و غیر عیدش تذکر داشته باشد؛ ذکر خدا بکند، یاد خدا باشد، برای خدا باشد. (صحیفه امام) 🔻 حضرت آیةالله خامنه‌ای: 🔹 اسلام با سنّت‌هایی که از قبل از اسلام باقی مانده است، دو نوع رفتار می‌کند. اوّلاً بعضی سنّت‌های غلط را به‌ کلّی از بین می‌برد و نابود می‌کند؛ چون سنّت‌های درستی نیست. ثانیاً اسلام بعضی از سنّت‌ها را از بین نبرده است. کالبد سنّت را نگه داشته و محتوا و روح آن را عوض کرده است. مردم ما عینِ همین کار را با نوروز کردند؛ نوروز را نگه داشتند و محتوای آن را عوض کردند. نوروز در ایران، جشنی در خدمت حکومت‌های استبدادیِ قبل از اسلام بود! به همین خاطر است که «نوروز باستانی»، «نوروز باستانی» می‌گویند! «نوروز»‌اش خوب است، ولی «باستانی»‌اش بد است! «باستانی» یعنی این‌ که همه‌ی این جشن‌های دوره‌ی سال - مثل جشن «نوروز»، یا جشن «مهرگان»، یا جشن‌های دیگری نظیر «خردادگان»، «مردادگان» و جشن‌های گوناگونی که قبل از اسلام بوده است - در خدمت حکومت‌های استبدادی و سلطنت‌های پوسیده‌ی دوران جاهلیت ایران بود! محتوای نوروز، محتوای مردمی و خدایی نبود؛ توجّه و ارادت به حضرت حق در آن نبود؛ جهات عاطفی و انسانی و مردمی در نوروز نبود! ملت ایران نوروز را نگه داشتند؛ اما محتوای آن را عوض کردند. این محتوای امروز نوروز ایرانی، غیر از محتوای باستانی است. (سایت معظم له) 🔻 حضرت آیةالله مکارم شیرازی: 🔹 اوّلاً: در برخی روایات نوروز را عید مذهبی دانسته‌اند که حوادث تاریخی مطلوب و یا پیروزی‌هایی در آن واقع شده؛ ولی با توجّه به این که اعتبار این روایات ثابت نیست نمی‌توان نوروز را به عنوان عید مذهبی در نظر گرفت امّا عید ملّی ایرانیان و بعضی کشورهای اسلامی دیگر است. مانند بسیاری از اعیاد که در میان اقوام جهان مرسوم است و بدعت هم محسوب نمی‌شود. و اساس این عید ملّی آغاز بهار است که تحوّل مهمّی در عالم طبیعت و موجودات به وجود می‌آید. ثانیاً: به موازات این عید سنّت‌های حسنه و کارهای پسندیده‌ای از جمله دعا و توجّه به خداوند در آغاز سال، صله رحم، کنار گذاشتن کدورت‌ها، نظافت، مسافرت و تجدید قوا برای انجام کار بهتر، کمک به نیازمندان در هفته احسان و مانند آن انجام می‌شود که آثار مثبتی دارد و از نظر اسلام مطلوب است. (خبرگزاری مشرق) 🔻 مرحوم آیةالله صافی گلپایگانی: 🔹 اعياد شرعی و مذهبی بزرگ اسلامی، عيد فطر و عيد قربان و عيد غدير و روزهای ولادت حضرت رسول اكرم صلی الله عليه و آله و ائمه معصومين عليهم السلام است. در عيد نوروز هم اگر مؤمنين برنامه‌های دينی، مانند ديدار با برادران مؤمن يا عيادت بيماران و رسيدگی به‌ حال مستمندان داشته و برنامه‌های بدآموز نداشته باشند مناسب است. در حديث است «كُلُّ يَوْمٍ لَا يُعْصَى اللهُ فِيهِ فَهُوَ يَوْمُ عِيدٍ»؛ هر روزی كه در آن معصيت خدا نگردد، آن روز عيد است. نوروز، يعنی روز نو. روز اولين فصل بهار مثل خود فصل بهار يک امر واقعی و تكوينی است، و به جمشيد ارتباط ندارد. خدا می‌داند چند هزار يا چند ميليون سال پيش از جمشيد بوده است. از آيات خدا است كه زمين دوباره بعد از موتش و خشک‌ شدن گياه‌ها زنده می‌شود، و چنان‌كه در قرآن مجيد می‌فرمايد «اعْلَمُوا أنَّ اللهَ يُحْيِ الْأرْضَ بَعْدَ مَوْتِها» و محتمل است غسل يا هر عبادت ديگری به همين مناسبت باشد. (سایت معظم له) 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰https://eitaa.com/joinchat/2004287493Cf5efeeb593
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 ترویج اذان‌گویی، روشی غیر مستقیم برای حل مسألۀ حجاب🔸 از اذان گفتن غافل نباشید. اول ظهر که شد بروید بایستید و اذان بگویید. نه اینکه همیشه اذان رادیو را باز کنید. اذان شما یک اثر دیگری دارد. شما می‌توانید مسألۀ بدحجابی را به طور غیر مستقیم حل کنید. بوی اسلام که آمد، بوی اذان که آمد، صدای اذان که بلند شد، یک عده بلند می‌شوند و می‌روند وضو می‌گیرند و نماز می‌خوانند. شما می‌خواهید مسئله حجاب را با گفتن حل کنید، توی روی خودش بگویید و حل کنید، اما این گاهی جواب نمی‌دهد. غنچۀ گل را با دست باز نمی‌کنند! اگر غنچۀ گل را با دست باز کنند، گل دیگر گل نمی‌شود، گل را باید گذاشت تا خودش باز شود. این امور را باید مثل گل آبش بدهی، هوایش را درست کنید؛ خودش به موقع باز می‌شود. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا رفتارهای اهل باطل، گاهی بهتر از اهل حق است؟🔸 ▫️ کسی آمد خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: «در سفر حج که بودم، شاگردهای ابوحنیفه، شاگردهای مالک، شاگردهای دیگران چه حج خوبی، چه حج پاک و مرتب و منظمی انجام دادند؛ اما شاگردهای شما با هم دعوا داشتند». حضرت گوش دادند و بعد فرمودند: «إِنَّهُ إِنَّمَا صَمَدَ لَكَ وَ لِأَصْحَابِكَ فَأَمَّا اَلْآخَرُونَ فَقَدْ فَرَغَ مِنْهُمْ». ▫️ چون آنها ریشه‌شان زده شده، ولایتشان زده شده، شیطان می‌خواهد مردم نفهمند که این درخت، خشک است؛ لذا میوۀ مصنوعی هم روی آن می‌زند! اما شما که درختتان ریشه دارد، تبر برمی‌دارد تا شاخه‌هایش را بشکند. از این‌ جهت، وقتی کسی عقیده باطل پیدا کرد، پنج وقتش را به جماعت می‌خواند، آن‌هم در مسجد، خسته هم نمی‌شود! اما اگر این آدم اعتقاداتش درست شد، گاهی حتی یک نمازش را هم به‌زور می‌تواند به جماعت بخواند! ▫️ بادی که به پشت سر آنها می‌زند تا به مسجد ببردشان، این باد بر سینۀ شما می‌زند! @haerishirazi
🔸آیت الله حائری شیرازی🔸 اگر می خواهید یک چیزی بشوید، اذان بگویید. این راهش است. @haerishirazi
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸آرزوی بزرگان🔸 انسان زمانی که با خداوند ملاقات می کند باید بتواند سرش را بالا کند. خیلی از بزرگان آرزو داشتند در راه اسلام یک بخورند اما این توفیق نصیبشان نشد. پدر بنده همیشه ناراحت بود که چرا ما یک سیلی، یا فحش در راه اسلام نخورده ایم. (بیانات آیت الله حائری شیرازی در عیادت از طلبه ی ناهی از منکر، شهید علی خلیلی | ۱۳۹۲/۱۲/۷) @haerishirazi
خطای راهبردی در تبلیغ ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک». یعنی گزاره های دینی را دایما از شبکه های تلویزیون و منبر و ... مستقیما و مکررا بیان کردیم اما زیست مشترک یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم. شما الان تلویزیون را ببین... سمت خدا، محفل، معلی، عمو روحانی، سخنرانی های صبحگاهی، شبکه قرآن در کنار اعزام مبلغ رادیو معارف تریبون های نماز جمعه و ..... (همه بیان دین به صورت لخت و مستقیم) اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه، گاهی اثر دیگری دارد سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت سنی در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ مارا به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود. دوساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد. فقط ادب و متانت و ناهار و ... نهایتا او را به حرف اوردیم، گفت ایران سکولار می شود. گفتیم چرا؟ گفت «شما گزاره های دینی را دایما به مردم می گویید. اما پیامبر فقط روز جمعه خطبه ای داشت اما در طول هفته با مردم زندگی می کرد. » نکته اش برای ما جالب بود.
هدایت شده از راه سبز
مرحوم آیت الله شوشتری رحمه‌الله علیه: «حتما دعای مجیر را در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه مبارک رمضان، قبل از غروب آفتاب قرائت بفرمایید.» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✔️ کانال رسمی آیت الله عبدالقائم شوشتری 🆔 @gham_e_esheg 🏴 🌱https://eitaa.com/rahesabz1402
هدایت شده از الهادی
* 💠 راه زلالی جوهره انسان 🔻 چند چیز است که در زلال کردن جوهره انسان خیلی مؤثر است: ۱) مخالفت با نفس که آثار وضعی هم دارد، آن هم در همه ابعاد، خوراک و غیر خوراک. در وسائل الشیعه هم در سفارش به جهاد بانفس و جهاد اکبر روایات زیادی نقل شده است. ۲) نماز شب و بیداری سحر، که آثار وضعی دنیایی هم دارد و برای زلال کردن جوهره هم خیلی مؤثر است. ۳) روزه نیز بسیار مؤثر است. ۴) گریه بر حضرت اباعبداللّه علیه السلام خیلی زود اضافات را می سوزاند.‌ ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔸جهانگیرخان‌ قشقایی‌ (۱۲۴۳-۱۳۲۸ ق)، فیلسوف، حکیم‌، فقیه‌ و عارف‌ امامی‌ قرن‌ چهاردهم هجری قمری بود. 🔹وی از اهالی ایل قشقایی در اصفهان بود که در سن چهل سالگی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و مراتب علمی را طی کرد و از علمای برجسته اصفهان شد. 🔸آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی در علوم نقلی و عقلی، به ویژه در حکمت به مرحله کمال رسید و در مدرسه صدر به تدریس پرداخت. 🔹شاگردان‌ فراوانی‌ نزد او درس‌ خواندند که‌ شماری‌ از آنان‌ خود از فقها و علما و فلاسفه‌ بزرگ‌ شدند، از جمله‌ آنان: حاج‌ آقا رحیم‌ ارباب‌، حاج‌ آقاحسین‌ طباطبایی‌ بروجردی‌، میرزا حسین نائینی، آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و ... بودند. مطالعه کامل مقاله👇👇👇 📥 wikifeqh.ir/جهانگیرخان_قشقایی 🆔 @wikifeqh
41.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸آیت الله حائری شیرازی🔸 💎 چرا خداوند به عمرم برکت داد؟ @haerishirazi
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راز سقوط | چرا دیگر‌ انگیزه عبادت نداریم؟ 🔺️‌«قرار عاشقی»، برش هایی کوتاه از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) با موضوع اهمیتِ مناجات با خداوند متعالی 🌙 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 مردم را به سمت خدا دعوت کردن کار ساده‌ای نیست! استادعلی صفائی حائری عین صاد
«« آمد چو به نیمه ماه پرفیض صیام »» «« شد طلعت مجتبی عیان چون مه تام »» «« با روی حسن خوی حسن جلوه نمود »» «« فرزند ابوالحسن امام بن امام »» ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک 🌺 @yase133
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 برای هیا، کودک فلسطینی که قبل از شهادت وصیت‌نامه‌اش را نوشته بود + تصویر وصیتنامه این کودک شهید 🔹خوب می‌داند شهادت تازه آغاز حیات است آخر نامه الیه راجعون را می‌نویسد سالهای بعد پیروزی معلم روی تخته نام او را در میان بهترین‌ها می‌نویسد 📹 لحظاتی از شعرخوانی خانم طیبه عباسی در دیدار امشب جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔸ابوجعفر محمد‌ بن حسن‌ بن علی طوسی (۳۸۵-۴۶۰ق)، معروف به شیخ طوسی، شیخ الطائفه و شیخ، از فقیهان، محدّثان و متکلمان بزرگ امامیه در قرن چهارم و پنجم هجری قمری بود. 🔹وی تحصیلات خود را تا ۲۳ سالگی در طوس و بعد از آن با مهاجرت به بغداد ادامه داد؛ ابتدا نزد شیخ مفید و سید مرتضی شاگردی کرد و بعدها به درجه استادی رسید، پس از وفات سید، دوازده سال در بغداد، کرسی درس استاد را اداره نمود و شهرتی عظیم پیدا کرد و به امر خلیفه عباسی، کرسی تدریس علم کلام در جهان اسلام به او واگذار شد. 🔸شیخ تحولی در اجتهاد شیعه آغاز کرده و توانست آنرا در برابر اجتهاد اهل سنت به استقلال برساند. مطالعه کامل مقاله👇👇👇 📥 wikifeqh.ir/شیخ_طوسی 🆔 @wikifeqh
🔸زین‌الدین بن علی بن احمد عاملی جُبَعی (۹۱۱-۹۶۶ق)، معروف به شهید ثانی، از علما و فقهای بزرگ شیعه در قرن دهم هجری قمری بود. 🔹وی مسافرت‌های زیادی برای کسب علم نمود و از اساتید شیعه و سنی بهره جسته و علاوه بر فقه و اصول، از فلسفه و عرفان و طب و نجوم هم، آگاهی داشت. مذاهب پنج‌گانه را تدریس می‌کرد. 🔸او با تلاش و کوشش، فقه آل محمد (ص) را به نقاط مختلف جهان بسط و انتشار داده است. 🔹از ایشان آثار و تالیفات بسیاری در موضوعات مختلف بر جای مانده است؛ مهم‌ترین اثر فقهی او کتاب الروضة البهیة فی شرح اللمعة الدمشقیه است که در حوزه‌های علمیه شیعه تدریس می‌شود. ایشان در سال ۹۶۶ق به شهادت رسید. مطالعه کامل مقاله👇👇👇 📥 wikifeqh.ir/شهید_ثانی 🆔 @wikifeqh
📖 | جایگاه والای امام حسن علیه السلام 💠رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله: 🔹أمَّا الحَسَنُ فَإِنَّهُ ابني و وَلَدي، و بَضعَةٌ مِنّي، و قُرَّةُ عَيني، و ضِياءُ قَلبي، و ثَمَرَةُ فُؤادي، و هُوَ سَيِّدُ شَبابِ أهلِ الجَنَّةِ، و حُجَّةُ اللّه ِ عَلَى الاُمَّةِ، أمرُهُ أمري، و قَولُهُ قَولي، مَن تَبِعَهُ فَإِنَّهُ مِنّي، و مَن عَصاهُ فَلَيسَ مِنّي. [1] 🔸امّا حسن، او پسر من و فرزند من و پاره تنم و روشنايى چشمم و نور دلم و ميوه قلبم است. او سرور جوانان اهل بهشت و حجّت خداوند بر امت است. دستور او دستور من، و گفته او گفته من است. از هر كس از او پيروى كند، از من است و هر كس نا فرمانيش نمايد، از من نيست. 📚پی نوشت: [1] الأمالي للصدوق: 2/100؛ فرائد السمطين: 2/35. 📲 lib.eshia.ir/27307/1/329/الحَسَنُ 🆔 @wikifeqh
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 فریاد علمای اهل سنت علیه رواج بیحجابی و روزه خواری در ماه رمضان ⏪حاج ماموستا قادر قادری (كثر الله امثاله): پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: «لاتَخذِلُ أُمَّتي ما عَظَّموا شَهرَ رَمَضان» هرگز امت من ذلیل و خوار و گرفتار دست دشمن نمی‌شوند به شرطی که برای ماه رمضان احترام قائل شوند. ⭕️ بنده در این هفته به حدی ناراحت شدم و افسوس کشیدم که برای مرگ فرزندم تا این اندازه ناراحت نشدم؛ چون به دین و رمضان و مسجد و خدا و پیامبر اهانت شد. 🔹 اگر سیاست است که در ماه رمضان دختر و پسر را جمع کنند و لباس‌های آن‌چنانی به تن کنند و رقص و پای‌کوبی نمایند، خدایا تو شاهد باش من و روحانیونی که همراه من هستند، با این سیاست نیستیم بلکه با دین و باورمان هستیم و برایمان مهم نیست که به ما دشنام بدهند و فحاشی کنند و ... 🔹 اگر واقعاً سیاست این است که مردم را به رقص و حریم‌شکنی و بی‌ادبی و بی‌احترامی به رمضان سرگرم کنیم، والله این سیاست نیست. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
⭕️ پس از مرگ سهراب...!   🔹معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور : روزه‌خواری و تظاهر به آن برای مکلفین حرام است.درماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، جرم‌انگاری و مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است. اخیراً مردم روزه‌دار طی تماس‌های مکرر با وزارت کشور،درباره بی‌توجهی‌ به حرمت ماه رمضان اظهار گلایه و شکایت کرده اند.   ▪️وی افزود:رستوران‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های داخل شهرها، مطلقاً اجازه فعالیت تا قبل از افطار را ندارند.برخی تصور کردند می‌توانند با پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار در داخل مکان‌ها ارائه خدمات داشته باشند! به هیچ عنوان چنین مجوزی وجود ندارد و اگر کسانی به اشتباه برداشت کردند که مجوزی در این زمینه دارند، فاقد اعتبار است. ▪️وی تصریح کرد: حتی در شهرهای مسافرپذیر، عزیزان مسافر نباید در ملاءعام اقدام به روزه‌خواری کنند.  ▪️ایشان خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور تاکید داشت که روزه‌خواری در ملاءعام، تحت هر شرایطی جرم است و تفاوتی ندارد که در ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه یا رستوران باشد و افراد نباید در این مکان‌ها به صورت علنی روزه‌خواری کنند. 🔹هفته دوم ماه رمضان گذشت و در این مدت شاهد وسیع ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ ج.ا.ا بوده ایم و معاون وزیر کشور یادشان آمده معین کنند چه کاری مجاز و چه رفتاری مجرمانه است! ▪️برادر ارجمند ! این فرمایشات باید یک هفته قبل از ماه رمضان بیان می شد! به نظرتان هفته دوم ماه مبارک برای بیان این فرمایشات دیر نیست؟ ▪️البته می دانید و باید بدانید کدام زیرمجموعه شما قبل از ماه رمضان مجوز روزه خواری در رستورانها و ساندویچی ها و ...را صادر کرد ! چرا آن زمان مانع تصمیم غلط آن مجموعه نشدید؟ چرا وقتی شکایتهای مومنان روزه دار بالا گرفت به یاد حفظ حرمت ماه رمضان افتادید؟ ▪️احتمالا از عادی شدن روزه خواری در کشور اطلاع دارید و می دانید هیچ یک از روزه خواران برای فرمایشات شما تره هم خورد نمی کند چون این ممنوعیت ها از حداقل ضمانت اجرا هم برخوردار نیست! ▪️اطلاع دارید تا امروز چند نفر به جرم روزه خواری علنی توسط پلیس تحت تعقیب و برخورد قانونی قرار گرفته اند؟ اصلا نیروی انتظامی دغدغه و حساسیتی در این مورد دارد یا خیر؟ ▪️جناب معاون! بر اساس قانون چه کسی و کدام دستگاه باید درباره عدم رعایت قانون در موضوع شیوع روزه خواری پاسخگو باشد؟ از نظر قانون مجری فرمایشات شما کیست؟ ❇️ البته مقصر اصلی در آزاد شدن روزه خواری در ج.ا.ا، رؤساي قوای مجریه و قضائیه هستند چون : ▪️ دولت و زیرمجموعه های آن ( وزارت میراث ، وزارت کشور ، وزارت راه و...) برای ماه رمضان اهمیتی قائل نشده و برای حفظ حرمت این ماه و مقابله با روزه خواری اقدامی شایسته طراحی نکرده اند( در حالی که برای انجام سفرهای نوروزی و دهها امر کم اهمیت دیگر، برنامه ریزی و اقدامات متعددی را انجام داده اند!) ▪️عدلیه هم (مانند سنوات قبل) اعتقاد و تمایلی به مجازات روزه خواران و برخورد قانونی با این جرم ندارد و بهترین گواه این مدعا عدم ارائه آمار وگزارش از سوی قوه قضائیه در این مورد است! (چون آقایان وقتی کاری کرده باشند حتما گزارش مفصلی می دهند!) ▪️آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عح) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در ج.ا.ا دارید؟ ✍ دکتر کوشکی 🔴 👇 @bidariymelat
46.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔹آیت الله سید ابوالحسن مهدوی: چهارده فایده دنیایی و آخرتی اذان‌ گفتن برگرفته از روایات حضرات اهلبیت (علیهم‌السلام): 🔻فواید دنیایی اذان‌گفتن: ۱- شفای بیماری‌ها [در روایات، بیماری لاعلاج نیز ذکر شده است]؛ ۲- شفای نازایی؛ ۳- طرد شیطان به‌خصوص از کودکان؛ ۴- تصدیق مؤذن توسط تر و خشکی و درختان؛ ۵- کسیکه با گفتار مؤذن نماز بخواند سهمی از ثواب را دارد و هرکس صوت او را می‌شنود حسنه برای مؤذن نوشته می‌شود؛ ۶- اذان‌گفتن سبب غفران گناهان گذشته و منت بر عصمت در آینده است؛ ۷- هفت‌هزار ملک بر مؤذن درود می‌فرستند و برای او استغفار می‌کنند. 🔻فواید آخرتی اذان‌گویی: ۱- وجوب بهشت برای مؤذن؛ ۲- مؤذن در محشر یک سر و گردن از همه بالاتر است؛ ۳- در محشر نوری دارد به اندازهٔ آسمان‌ها؛ ۴- در قیامت سکونت با حضرت ابراهیم علیه‌السلام دارد؛ ۵- مؤذن در روز قیامت می‌تواند چهل‌هزار گنهکار را شفاعت کند؛ ۶- در روز قیامت مؤذن در سایهٔ عرش الهی است تا حسابرسی اهل محشر تمام شود؛ ۷- مؤذن حشر با انبیا و صدیقین و شهدا و صالحین دارد. @haerishirazi
هدایت شده از راه سبز
🥀 چه شبی است؟ 🔹شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان، در فضیلت می‌نویسد: 🔅این ‌شب، شب بسیار مبارکی است، در آن شب سپاه رسول خدا (ص) با کافران قریش در منطقه بدر روبرو شدند و فردای آن رخ داد و خداوند، سپاه آن حضرت را بر مشرکین پیروز کرد و آن پیروزی از بزرگ‌ترین فتوحات اسلام بود؛ به همین خاطر علما فرموده‌اند: صدقه در چنین روزی [روز هفدهم]، همراه شکرگزاری به درگاه حق، بسیار مستحب است و همچنین در شبش غسل و عبادت فضیلت بسیار دارد. 🔅نویسنده گوید: روایات بسیار وارد شده که رسول خدا (ص) در شب بدر به یارانش فرمود: امشب کیست که برود برای ما از چاه آب بیاورد؟ یاران سکوت کرده و هیچ یک اقدام به این کار نکرد! امیرالمؤمنین (ع) برای پی‌گیری آب، مشکی برداشت و بیرون رفت؛ آن شب، شبی سرد بود و باد تندی می‌وزید و تاریکی همه‌جا را فرا گرفته بود. به چاه آب رسید، چاهی بود بسیار عمیق و تاریک و حضرت دَلوی نیافت تا از چاه آب بردارد به ناچار وارد چاه شد و مشک را پُر کرده بیرون آمد و به جانب اردوی اسلام حرکت کرد. ناگاه باد سختی وزید که آن حضرت (ع) از سختی آن نشست تا برطرف شد، سپس برخاست و به حرکتش ادامه داد که ناگهان باد سخت دیگری مانند باد اول وزیدن گرفت، آن حضرت (ع) دوباره نشست تا آن باد هم آرام گرفت، چون برخاست و به سوی سپاه اسلام حرکت کرد، باز بادی به همان صورت وزید، آن حضرت (ع) نشست و پس از فرو نشستن باد، خود را به پیامبر (ص) رساند، پیامبر (ص) فرمود: یا ابا الحسن! چرا دیر آمدی؟ امیرالمؤمنین (ع) عرض کرد: سه مرتبه بادی وزیدن گرفت که بسیار سخت بود و مرا تکان داد و دیر آمدنم به خاطر معطل‌شدن برای فرونشستن بادها بود. پیامبر (ص) فرمود: یا علی! آیا دانستی آن‌ها چه بودند؟ امیرالمؤمنین (ع) به پیامبر (صلوات الله علیه واله) عرضه داشت: ندانستم؛ پیامبر (ص) فرمود: جبرئیل بود با هزار فرشته که بر تو سلام کرد و سلام کردند و میکائیل بود با هزار فرشته که بر تو سلام کرد و سلام کردند و اسرافیل بود با هزار فرشته که بر تو سلام کرد و سلام کردند و آنان برای یاری دادن به ما نازل شدند. 🔅فقیر گوید: قول آن کسی که گفته در یک شب برای امیرالمؤمنین (علیه السلام) سه هزار و سه محسنات و فضیلت بوده، اشاره به همین شب است و سید حِمیری در مدح آن حضرت (علیه السلام) در قصیده خود به این معنا اشاره کرده: أُقْسِمُ بِاللَّهِ وَ آلائِهِ وَ الْمَرْءُ عَمَّا قَالَ مَسْئُولٌ به خدا و نعمت‌هایش سوگند می‌خورم و شخص در برابر آنچه گفت مسئول است إِنَّ عَلِی بْنَ أَبِی طَالِبٍ عَلَی الْتُّقَی وَ الْبِرِّ مَجْبُولٌ بدرستی که علی بن ابیطالب وجودش بر تقوا و نیکی سرشته شده است کانَ إِذَا الْحَرْبُ مَرَتْهَا الْقَنَا وَ أَحْجَمَتْ عَنْهَا الْبَهَالِیلُ چنین بود، وقتی برق نیزه‌ها تنور جنگ را می‌افروخت و پهلوانان از عرصه فرار می‌کردند یمْشِی إِلَی الْقِرْنِ وَ فِی کفِّهِ أَبْیضُ مَاضِی الْحَدِّ مَصْقُولٌ به سوی حریف می‌شتافت و در دستش بود شمشیر بُرّان تیز صیقلی شده مَشْی الْعَفَرْنَا بَینَ أَشْبَالِهِ أَبْرَزَهُ لِلْقَنَصِ الْغِیلُ مانند راه رفتن شیر غران در میان بچه‌هایش که آن‌ها را از بیشه برای شکار به میدان آورده ذَاک الَّذِی سَلَّمَ فِی لَیلَةٍ عَلَیهِ مِیکالٌ وَ جِبْرِیلٌ علی همان است که در شبی بر او میکاییل و جبرییل سلام کرد مِیکالُ فِی أَلْفٍ وَ جِبْرِیلُ فِی أَلْفٍ وَ یتْلُوهُمْ سَرَافِیلُ میکاییل همراه هزار فرشته و جبرییل با هزار فرشته و به دنبالشان اسرافیل لَیلَةَ بَدْرٍ مَدَدا أُنْزِلُوا کأَنَّهُمْ طَیرٌ أَبَابِیلُ در شب بدر برای یاری رساندن نازل شدند گویا آنان مرغان ابابیل بودند 📚 مفاتیح‌الجنان @hosseinieh_net ❤️در ثواب نشر فضایل علیه السلام شریک شوید❤️ ✅ستادمردمی غدیر شهرستان ورامین👇 🌱https://eitaa.com/rahesabz1402