eitaa logo
حیات طیّبه | یوسف رستمی
152 دنبال‌کننده
389 عکس
162 ویدیو
5 فایل
طلبه ارشد مشاوره با رویکرد اسلامی مدرس دوره‌های رسانه، خانواده، تربیت فرزند و... یادداشت ها و دلنوشته های شخصی مباحث خانواده و همسرداری تکنیک های فرزندپروری تربیت رسانه ای راه ارتباطی @Youro313 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a
مشاهده در ایتا
دانلود
💖 امام علی علیه السلام: در دگرگونی‌های روزگار، گوهر مردان شناخته می‌شود. «فی تَقَلُّبِ الأَحوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجالِ» 📚 نهج البلاغه، حکمت ۲۱۷. 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰 🔰 #تفسیر_موضوعی_قرآن_کریم ✴️ #انسان_شناسی۳۶ 💠 #منشأ_آفرينش_انسان_در_قرآن۵ : 4⃣ طين (
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰 🔰 ✴️ ۳۷ 💠 ۶ 5⃣ آب : ▫️2- نطفه: احتمال قوى‌تر هم همين است كه مبدأ نزديك‌تر، يعنى نطفه، منظور است و گواه، آياتي ا‌ست كه از نطفه به «‌ماء مهين‌» يا «‌ماء دافق‌» تعبير كرده است: «أَلَمْ نَخْلُقكُّم مِّن مَّاء مَّهِينٍ»؛(مرسلات/۲۰) «‌آيا شما را از آبى پست و ناچيز نيافريديم؟!‌» «ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِن سُلاَلَةٍ مِّن مَّاء مَّهِينٍ»؛(سجده/۸) «‌سپس نسل او را از عصاره‌اى از آب ناچيز آفريد‌». «فَلْيَنظُرِ الإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ * خُلِقَ مِن مَّاء دَافِقٍ»؛(طارق/۵و۶) «‌پس انسان بايد بنگرد از چه آفريده شده است، از آبى جهنده‌». ▫️پس اطلاق «‌ماء‌» بر نطفه، در قرآن، ناآشنا نيست و بعيد به نظر نخواهد آمد اگر منظور از «‌ماء‌» در آيه‌ی «خَلَقَ مِنَ الْمَاء بَشَرًا»(فرقان/۵۴) نطفه باشد. بعداً خواهيم گفت كه اين آيه و آيات ديگرى كه تصريح به نطفه در آفرينش انسان دارد، عموميت ندارد؛ چنان‌كه عيسى و آدم (عليه السلام) از نطفه خلق نشده‌اند. پس اين آيات، فقط جريان طبيعى خلقت انسان را بيان مي‌کند و آن افرادِ استثنايي از سياق آيات خارج‌اند. 📚 انسان شناسی در قرآن 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #حکمت_های_نهج‌البلاغه ✍ #شرح_حکمت۱۱۱_و_۱۱۲ : 🔹در مقدمه‌ی این کلام حکمت آمیز شأن ورودی برای آن ذک
🔰 ۱۱۱_و_۱۱۲ : 🔹«جلباب» به لباسی می‌گویند که تمام بدن یا قسمت عمده آن را بپوشاند؛ چادر یا مانند آن. در این که چه رابطه‌ای میان محبت اهل بیت و پوشش فقر است، تفسیرهای مختلفی شده که از میان همه‌ی آنها سه تفسیر زیر از همه مناسب‌تر است: 1⃣ نخست این که به مقتضای «الْبَلاءُ لِلْوِلاءِ»، بلاها به سراغ دوستان خدا می‌روند و همچین به مقتضای حدیث «إنَّ أشَدَّ النّاسِ بَلاءً الْأنْبیاءُ ثُمَّ الَّذینَ یَلَوْنَهُمْ ثُمَّ الْأمْثَلُ فَالْأمْثَلُ؛ گرفتاری‌ها و مشکلات بیش از همه دامان پیامبران را می‌گیرد سپس کسانی که به دنبال آنها هستند سپس نیکان یکی پس از دیگری» (کافی، ج ۲، ص ۲۵۲) افرادی که به امام علیه السلام که مجموعه‌ای از فضایل انسانی و برکات معنوی و الهی است عشق بورزند در صف اولیا قرار می‌گیرند و به حکم این که مقرب‌ترند جام بلا بیشترشان می‌دهند که هم آزمونی است برای آنان و همه وسیله‌ای است برای ترفیع درجاتشان. 2⃣ بنا به تفسیر دیگر منظور آن است کسانی که عشق به امام می‌روزند یا حب اهل بیت دارند باید فقر به معنای سادگی زندگی را پیشه کنند؛ همان فقری که پیغمبر اکرم درباره آن می‌فرمود: «الْفَقْرُ فَخْری وَ بِهِ أفْتَخِرُ عَلی سایِرِ الْأنْبِیاءِ؛ فقر مایه افتخار من است و با آن بر سایر پیامبران افتخار می‌کنم» (بحارالانوار، ج ۶۹، ص ۳۲) این تعبیر اگر به معنای «فقر الی الله» نباشد به معنای ساده زیستن و قانع به زندگی خالی از هر گونه زرق و برق و تجمل بودن است. پیروان این مکتب نیز مانند پیشوایانشان باید به چنین زندگی‌ای قانع باشند. ✅ ادامه دارد... . 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🗓 ⚖ حكمين در صفين : ◽️صبح دوازدهم يا سيزدهم ماه صفر سال ۳۸ ه.ق، لشكر امير المؤمنين عليه السّلام مهياى جنگ شدند، اما عمروعاص حيله نمود و دستور داد تا قرآنها را بر سر نيزه كنند. صفوف جلو لشكر كفر ورقهائى از قرآن و در ديگر صفوف هر كس هر چه داشت بر سر نيزه كرد!! و فرياد مى‌زدند: «لا حكم الا للَّه »! منافقين مانند اشعث بن قيس، با تضعيف روحيه لشكر حضرت، آنان را به اختيار حكمين ترغيب كردند. هرچه اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمودند كه اين نيرنگ است، و من كلام اللَّه ناطق هستم نتيجه نداد. سرانجام قرار بر اين شد كه هر لشكر حَكَمى از جانب خود معين كند تا حكم ايشان را هر دو طرف بپذيرند. ◾️معاويه عمروعاص را معرفى كرد و اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمود: «اگر ناچار هستيم، عبداللَّه بن عباس، و الاّ مالك اشتر نخعى حكَم باشد». اشعث و جماعت قرّاء و حافظين كه بعداً جزء خوارج شدند راضى به هيچكدام از اين دو نشدند و گفتند: «فقط عبداللَّه بن قيس يعنى ابوموسى اشعرى». نفاق منافقين نتيجه داد و ابوموسى و عمروعاص در «دومة الجندل» كه قلعه‌اى است بين مدينه و شام، جمع شدند، و با توجه به عداوتى كه هر دو نسبت به بنى هاشم خصوصاً حضرت امير المؤمنين عليه السّلام داشتند و با مكر و حيله عمروعاص حضرت را به ظاهر عزل نمودند. ابوموسى از جمله منافقينى بود كه در شب عقبه (بعد از غدير) قصد قتل پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله را داشتند. (شرح ابن ابى الحديد: ج ۱۳، ص ۳۱۴ - ۳۱۵) ◽️بدين ترتيب فرداى آن روز در بين جمعيت ابوموسى به عمرو گفت: تو بايست و معاويه را از امارت خلع كن، تا من هم على بن ابى طالب عليه السّلام را خلع نمايم. عمروعاص گفت: من هرگز بر تو كه عامل ابوبكر و عمر بوده‌اى و در ايمان و هجرت بر من تقدم داشته‌اى سبقت نمى‌گيرم! ابن عباس گفت: ابوموسى! پسر نابغه تو را فريب ندهد، ولى او به گفته ابن عباس گوش نداد و ايستاد و انگشتر از دست بيرون كرد و گفت: من على و معاويه را از خلافت عزل نمودم و ساكت شد. ◾️عمروعاص ملعون ايستاد و گفت: «مردم شنيديد كه ابوموسى، على را از خلافت عزل كرد. من هم او را از خلافت عزل نموده، و آن را براى معاوية بن ابى سفيان ثابت مى‌نمايم كه او سزاوارتر است، و من بعنوان منصوب كردن معاويه انگشتر به دست مى‌كنم»! حكَمين براى عوام فريبى فحش و دشنام بسيارى به يكديگر دادند و دست به گريبان يكديگر شدند و شريح قاضى تازيانه‌اى بر سر عمروعاص زد. ابوموسى از ترس اصحاب حضرت امير المؤمنين عليه السّلام به مكه پناهنده شد. همه اين مطالب در حالى بود كه پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله در غزوه دومة الجندل ابوموسى را از اين كار خبر دادند و فرمودند: «حكمين در دومة الجندل گمراهند و گمراه می‌كنند كسانى را كه از آنها تبعيت كنند». (منتخب التواريخ: ص ۱۶۷. تتمة المنتهى: ص ۳۰ - ۳۱. شرح ابن ابى الحديد: ج ۱۳، ص ۳۱۵) ◽️امير المؤمنين عليه السّلام پس از اين واقعه در قنوت نوافل ابوموسى و سه نفر ديگر را اين گونه لعن مى‌فرمود: «اللهم العن معاوية و عمرواً و اباالاعور السلمى و ابا موسى الاشعرى». (شرح ابن ابى الحديد: ج ۱۳، ص ۳۱۵) 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #جن_شیطان_جادوگر۴۸ ✴️ #جایگاه_هیپنوتیزم۱ : 🔹سؤال: جايگاه هيپنوتيزم در معارف اسلامي كجاست، و جنبه‌
🔰 ۴۹ ✴️ ۲ : 🔹شايد فيلم مستند «سفر به ماوراء» را ديده باشيد. طرف با تمرکزِ زياد بدون دست زدن به قطب نما آن را حرکت مي‌دهد؛ چون نفس انسان با تمرکز، قدرت تأثير پيدا مي‌کند، همان طور که خداوند با نظر به مخلوقاتش آن ها را تحت تأثير خود دارد. خداوند با توجه خود و بدون هيچ گونه دست و تماسي كهكشان ها را به حرکت مي‌آورد و آن ها را در کنترل خود دارد، همين طور كه به خورشيد نظر دارد، خورشيد را در کنترل اراده خود دارد. فرقش اين است كه اولاً: خداوند عين اراده و توجه است. ثانياً: آنچنان است که کاري او را از کاري باز نمي‌دارد، چون در مقام جامعيت است و صفاتش عين ذاتش مي‌باشد. 🔸آنچه بايد بدانيد اين که اولاً: تمركز قدرت مي‌آورد. ثانياً: موجودِ مجرد هر جايي که اراده کند باشد، در آن جا حضور دارد و مي‌تواند اراده خود را در آنجا اِعمال کند. همان طور که در ورزشِ بدن سازي، انسان از طريق تمرکز روي ماهيچه هاي خود و حرکت دادن ممتد آن ها، صورت خاصي را که در ذهن دارد به ماهيچه ها تحميل مي‌کند و در نتيجه پس از مدتي آن صورتي را که انسان مايل بود به ماهيچه هايش بدهد، در ماهيچه ها ظاهر مي‌شود. طرف با تمرکز، از دور، بدون استفاده از دست، قاشق چاي خوري را كج مي‌كند، البته براي اين تمرکز مدت ها بايد وقت بگذارد.  📚 جایگاه جن، شیطان و جادوگر در عالم 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حیات طیّبه | یوسف رستمی
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰 🔰 #سوره_مبارکه_بقره ✅ #آیه_۷۷_بقره : ☀️ أَوَلَا يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ
〰〰 🔸🍃🌸﷽🌸🍃🔸〰〰 🔰 💎 ۷۷_بقره :[۱] اعتراضي كه رهبران ديني بني‌اسرائيل نسبت به منافقان يا اوساط آنان درباره‌ی افشاي حقايق تورات داشتند، ناشي از نگاه مادّي آنها و تنزّل دادن خداوند متعال تا سر حدّ موجودي طبيعي است؛ موجودي كه با اظهار انسان آگاه مي‌شود و با كتمان او در جهل باقي مي‌ماند؛ در حالي كه خداوند (عالم الغيب و الشَّهادة) است و به آنچه انسان ها آن را آشكار مي‌كنند يا پنهان مي‌دارند، آگاهي دارد: (أولا يعلمون أن اللّه يعلم ما يسرّون و ما يعلنون). 💠 ۷۷_بقره :[۲] 🍃١- ايمان به حضور و علم خداوند، انسان را از خطاها باز مى‌دارد . «أَ وَ لا يَعْلَمُونَ‌ أَنَّ‌ اللّهَ‌ يَعْلَمُ‌...» 🍂٢- در نزد خداوند، آشكار و نهان يكسان است. «يَعْلَمُ‌ ما يُسِرُّونَ‌ وَ ما يُعْلِنُونَ‌». 📚 [۱] : تفسیر تسنیم، ج۵، ص۲۸۹ 📚 [۲] : تفسیر نور، ج۱، ص۱۴۴. 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
حیات طیّبه | یوسف رستمی
🔰 #معاد_شناسی۱۷ ✴️ #قبض_روح_و_تناسب_آن_با_مُتَوَفّیٰ۲ : ▫️قرآن در اين رابطه مي فرمايد: «وَ لَوْ تَر
🔰 ۱۸ ✴️ ۳ : 🔹در روايت داريم كه: «چون فرشته مرگ جانِ افراد معاند را به سخت‌ترين شكل مي‌گيرد، آنگاه به او مي‌گويد: اينك سرت را بالا بياور و نگاه كن، در اين موقع او حضرت رسول اكرم و اميرالمؤمنين و ساير ائمه(ع) را بر تخت هايي در مقابل عرش الهي مي‌بيند، بهشت هاي الهي را مي‌نگرد كه درهاي آن‌ها گشوده است، كاخ ها و درجات و منزلت هايي را كه در فكر و آرزوي احدي نگنجد؛ در اين حال فرشته مرگ مي‌گويد: اگر تو با اولياء خدا دوست بودي، روحت به سوي آنان عروج مي‌كرد و جايگاهت در آن بهشت بود. پس از آن، فرشته مرگ پرده دوزخ را كنار مي‌زند و او در دوزخ، انواع بلاها و عذاب و بدبختي ها را ملاحظه مي‌كند و به او گفته مي‌شود: اين جا منزل و مأواي تو است ... بدين گونه مرگ او در نهايت حسرت و سختي صورت مي‌گيرد.» 🔸ملاحظه مي‌كنيد كه در هنگام مرگ مقام حقيقي خود را مي‌بيند و با مقام فعلي اش مقايسه مي‌كند و اين خود براي او يك نوع عذاب است. از طرف ديگر عنايت داشته باشيد که چون فرشته مرگ خواست روح انسان محتضر را قبض کند، اگر قبض و جذب به سوي عالم قيامت براي فرد محتضر شيرين و گوارا بود، صورت آن قبض چون گُلِ خوشبويي جلوه مي‌کند و روح او را از آن طريق به عالم برزخ منتقل مي‌نمايد. ولي اگر قبض و جذب براي روح محتضر به سوي عالم برزخ و قيامت ناخوش آيند بود و به جهت تعلقاتي که به دنيا دارد اين انتقال را نخواهد، صورت آن قبض و جذب، صورت چنگالي خواهد داشت که با فشار و سختي او را منتقل مي‌کند. و زيبايي جذبه و سختي قبض، هر دو به درجه شوق و يا کراهت انسان نسبت به انتقال به آن دنيا بستگي دارد. 📚 معاد؛ بازگشت به جدی‌ترین زندگی 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
💖 امام علی علیه السلام: گناه نکردن آسانتر از توبه کردن است. «تَرْکُ الذَّنبِ أهْوَنُ مِن طَلبِ التَّوبةِ» 📚 میزان الحکمه ج۲، ص۱۳۶. 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐
مداحی_آنلاین_دلمو_دست_تو_دادم_یاحسین.mp3
5.88M
🎧 🚩 شب زیارتی امام حسین(ع) ▫️دلمو دست تو دادم یاحسین ▫️میرسی آخر به دادم یاحسین 🎤 🌷 🌷 🌷 🌾🍀🌺🦋🌺🍀🌾 http://eitaa.com/joinchat/2739666977Ca2e48f9f4a ࿐🌸❒○ 🌼 ‌○❒🌸࿐