58-Momenon.A24,P1.Avalin Mokhalefan Ba Payambarane Elahi.mp3
2.26M
اولين مخالفان با پيامبران الهى
٥٨-سوره مباركه مؤمنون جلسه ١٦
آيه ٢٤ ( بخش اول)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٠:٥٩ حجم: ٢.١ MB
#تفسیرقرآن
#مومنون
@Hedayatnoor
May 11
12_Khotbeh109_j3,P4_Davate_Shirine_Khodavand_Va_Haghighate_Talkh.mp3
4.36M
حقيقت تلخ رويگردانى انسان از دعوت شيرين خداوند
١٢-شرح خطبه ١٠٩، جلسه ٣
(بخش چهارم)
محمدعلى انصارى
زمان:١٧:٤٧ حجم: ٤.١ MB
#نهج_البلاغه
#خطبه109
@Hedayatnoor
15_Doa14_j4_P4_Do_Afat_Dar_Adame_Movafaghiyat_Va_Ostvar_Bodane_Dar.mp3
3.47M
دو افت در عدم موفقيت و استوار بودن در كارها و پشتوانه ى مهم براى داشتن زندگى سالم
١٥-شرح دعاى ١٤ صحيفه سجاديه،
جلسه چهارم ( بخش چهارم)-آخر
محمدعلى انصارى
زمان: ١٤:٣٥ حجم :٣.٣ MB
#صحيفه_سجاديه
#دعاى14
@Hedayatnoor
40.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولادت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها
محمدعلی انصاری
زمان: ۴:۲۸ حجم: ۳۸.۹ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
🔰۲۱۹- از کجا معلوم که قیامت حتما واقع میشود؟
🔹در پاسخ به این پرسش میتوان به چندین برهان اشاره کرد :
در اینجا به برهان عدالت الهی برای اثبات ضرورت وجود عالم قیامت اشاره میشود.
بر اساس این برهان، هر انسانی یا باید پاداش اعمال شایستۀ خود را به طور کامل دریافت کند یا عقوبت اعمال ناپسندش را ببیند. عالم دنیا ظرفیتی کافی برای پاداش دادن به نیکوکاران یا عقوبت ستمگران ندارد. آیا تلاش پیامبران و حتی انسانهای والامقام در این دنیا بهتمامی داده میشود؟
بهحق استعداد و گنجایش عالم دنیا کمتر از آن است که مؤمن بتواند پاداش اعمال نیکش را بهتمامی از خداوند بگیرد، یا از آن سو، مجرم سزای اعمال ناپسندش را ببیند. خونخواران عالم که خون هزاران انسان را ریختهاند و خانوادههای بسیاری را به خاک سیاه نشاندهاند، حداکثر مجازاتشان در دنیا آویخته شدن بر طناب دار است. اما اینگونه کشته شدن، فقط قصاص خون یک نفر از کسانی است که به دست اینان کشته شده و قصاص بقیۀ افراد به گردنشان باقی است.
از این رو پس از عالم دنیا باید عالمی بیاید که ظرفیت خونخواهیِ دیگر بیگناهان را نیز از جنایتکاران داشته باشد؛ عالمی که دادگاه عدل الهی آنجا برپا شود و به هرکس متناسب با سعیی که در راه حق یا باطل کرده است، جزا داده شود.
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۰،صص ۲۳۳-۲۳۱.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد20
@Hedayatnoor
در ماجرای لقمان و اربابش آمده است که چون ارباب قاچهای خربزۀ تلخ را یکی پس از دیگری به لقمان میداد، او با لذت و شیرینی تمام میخورد. چون ارباب قاچ آخر را خود به دهان گذاشت و دید چون زهر تلخ است، از لقمان پرسید: تو چگونه این خربزه را چون شهد و شکر خوردی و شکایت نکردی؟ لقمان پاسخ داد:
گفت از آن دست نعمتبخش تو
خوردهام چندان که از شرمم دو تو
لذتی دست شکربخش تو داشت
کاندر این بطیخ تلخی کی گذاشت
انسان نیز میتواند در مسیر سلوک خویش به جایی برسد که هر سختی ناگوار زندگی در کامش شهدِ شیرین و گوارا باشد. چنین مرحلهای، مقام رضاست که مقامی دوسویه است؛ یعنی هنگامی که انسان به مقام رضا گام نهاد، رضای خداوند نیز به صحنه میآید و «تَرَاضِی» یعنی رضایت دوسویه حاصل میشود:
«رَضِيَ اللهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ»
خداوند از آنان خشنود است و آنان از او خشنودند.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص ۱۷۸-۱۷۷.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۵
@Hedayatnoor