🔰۱۹۹-مسیحیان معتقدند حضرت عیسی (ع) فرزند خداست. این اعتقاد از کجا نشأت میگیرد؟
🔹باور به ابن اللَّهی حضرت مسیح (ع) به این عقیده برمیگردد كه خداوند برای آنكه از گناهان فرزندان آدم درگذرد، فرزند خودش را فرستاد و به او تجسد زمینی داد تا قربانی شدنش فدیهای باشد برای گناهان فرزندان آدم (ع). اگر حضرت عیسی(ع) نمیآمد و كشته نمیشد و فدیۀ آن گناهان نمیگشت، فرزندان آدم همواره آلوده و پلشت میماندند. اما عیسی(ع) آمد و قربانی شد و فرزندان آدم پاك و پیراسته شدند. از آن پس اگر از فرزندان آدم گناهی سر بزند، پدران روحانی اعتراف آنها را میشنوند و اگر صلاح دیدند آن گناه را میبخشند. آری، این مطالب و صدها مطلب دیگر از جمله انحرافات فكری و عقیدتی مسیحیان است كه در كتابهای مسیحی و طرز رفتار مذهبی آنان منعكس شده است.
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۸،
صص ۱۱۷-۱۱۶.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد18
@Hedayatnoor
«اَلْحَمْدُ لِلِّهِ» جامعترین کلام در بیان توحید افعالی خداوند است. یعنی هیچ فکر شایسته و فعل زیبا از خاک تا افلاک، از ازل تا ابد سر نمیزند مگر آنکه منتسب به حضرت باریتعالی و ریشهگرفته از ذات سبحانی باشد. انسان خردمند، تیرِ افکنده را نمیبیند؛ بلکه تیرانداز را میبیند و او را عامل افکندن تیر میداند:
گرچه تیر از کمان همی گذرد
از کماندار بیند اهل خرد
او میداند که اگرچه بهظاهر کماندار کمانش را به زه کرده و تیر را به هدف زده است، فاعل حقیقی آن، خداوند است: «وَ مَا رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لَكِنَّ اللهَ رَمَی». «و چون [ریگ یا تیر به سوی آنان] افکندی، تو نیفکندی، بلکه خدا افکند». دیدن خداوند در پسِ آن کمان و بازوی توانای کماندار، به معنای «الْحَمْدُ لِله» است.
اگر بادقت در وجود بنگریم، هیچ صنع زیبایی نیست که از حمد خداوند تهی باشد. پس با گفتن «الحمد لله»، تمام مواهب را بهیکباره به خداوند اسناد میدهیم.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۴، صص ۴۹۳-۴۹۲.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۴
@Hedayatnoor
39_Momenon_A10,A11_Mafhome_Ers_Dar_Morede_Behesht_Be_Che_Manast.mp3
2.4M
مفهوم ارث در مورد بهشت به چه معناست؟
٣٩-سوره مباركه مؤمنون جلسه ١٠
آيه ١٠ و ١١
محمدعلى انصارى
زمان:١١:٤٠ حجم: ٢.٢ MB
#تفسیرقرآن
#مومنون
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شباهت های بین یحیی بن زکریا(ع)
و حسین بن علی(ع)
محمدعلی انصاری
زمان: ۲:۴۹ حجم: ۱۶.۹ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
12_Khotbeh223_j3,P4_Agar_Ensan_Motie_Khoda_Shod,Khoda_Ba_Oo_Che.mp3
3.11M
اگر انسان مطيع خدا شد، خدا با او چه میکند
١٢-شرح خطبه ٢٢٣، جلسه ٣
(بخش چهارم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٥:٠٠ حجم: ٢.٩ MB
#نهج_البلاغه
#خطبه223
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای وهب ابن عبدالله کلبی
و همسرش اولین شهیده کربلا
محمدعلی انصاری
زمان: ۶:۰۷ حجم: ۲۱.۸ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
17_Doa12_j5,P2,Agar_Mahdodiyati_Dar_Karame_Khodavand_Nist_Chera.mp3
3.16M
اگر محدوديتى در كرم خداوند نيست چرا گاهى دعاى ما نتيجهى لازم را ندارد؟
(قسمت دوم)
١٧-شرح دعاى ١٣ صحيفه سجاديه،
جلسه پنجم ( بخش سوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٢:٥٥ حجم : ٣ MB
#صحيفه_سجاديه
#دعاى13
@Hedayatnoor
🔰۲۰۰-پاداش و عقوبت اخروی چه تفاوتی با پاداش و عقوبت دنیوی دارد؟
🔹در دنیا پاداشها و عقوبتها بر اساس قرارداد صورت میگیرد. مثلاً مقرر شده که هرکس دزدی کند شش ماه باید حبس بکشد. یا اگر کسی به دیگری تهمتی بزند که نتواند اثبات کند، باید یک سال به زندان رود. اما در سرای آخرت مجازاتها و پاداشها قراردادی نیست، بلکه حقیقی و عین خود عمل است. درنتیجه انسانها در سرای آخرت جزای اعمالشان را نمیبینند، بلكه حقیقت عمل به صورت جزا و پاداش به آنها جلوه میكند. برای مثال نورانیت افكار صحیح و اعمال صالحِ اهل ایمان در جهان آخرت شكل اخروی مییابد و به سوی انسان بازمیگردد.
در سوی مقابل زنجیرهای هفتاد ذرعی كه در سرای آخرت به دست و پای انسانهای نابكار زده میشود، همین زنجیرهایی است كه گنهكاران در عالم دنیا به دست و پای خود بستهاند. كفر، شرك، كبر، غرور، حسد، بخل و بدخواهی برای دیگران، در آن سرا به صورت زنجیرهای سخت و سنگین بر دست و پای آدمی زده میشود و او را در آتش قهر الهی نگاه میدارد.
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۸،
صص ۲۰۱-۱۹۹.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد18
@Hedayatnoor
شکر سه مرحله دارد: اول، معرفت قلبی و شناخت نعمت در جان؛ دوم، بر زبان آوردن نعمت؛ سوم، به کار بستن نعمت در مسیر درست خود. در سیر سلوک انسان، بسیار مهم است که او نعمت را از نقمت بازشناسد و معترف به نعمت باشد. «نِعْمَة» از ریشۀ «نُعُومَة» به معنای همراهی و ملایمت و موافقت است و دراصطلاح، به معنای چیزی است که خداوند آن را موافق و مطابق جسم و روح و نیاز انسان و همراه با او قرار داده است. در مقابلِ نعمت، چیزهایی مانند مسکرات حرام و مخدرها قرار دارند که نهتنها هیچ موافقتی با جسم و روح ندارند که ضایعکنندۀ عقل و آسیبرسان به جسم نیز هستند؛ همانها که ملای روم دربارهاش میگوید:
تا دمی از هوشیاری وارهند
ننگ خمر و زمر برخود مینهند
شکر، آن است که انسان در تشخیص نعمت از نقمت هشیار باشد و پس از معرفت به نعمت، به زبان شکرش را بگوید و در عمل هر نعمت را در مسیر تعریف و تعیینشدۀ الهی به کار بندد.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۴، صص ۴۹۸-۴۹۷.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۴
@Hedayatnoor