eitaa logo
مباحث مهدویت ونقد احمداسماعیل (دجال بصره)
4.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
822 ویدیو
102 فایل
کانال مباحث مهدویت درروبیکا https://rubika.ir/joinc/IJAJBGE0TBFSYRHTOKXJVBUEPQBZOXHU کانال مباحث مهدویت در تلگرام https://t.me/+B5k0TWG6LR0yOGY0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استادرائفی پور : ‼️جرات نداریم از کرونا و پشت پرده آن صحبت کنیم ❌ ببینید چه قدر آش شوره که میگه جرئت نداریم راجع به صحبت کنیم... حداکثری *برای تحقیق درباره مهدویت وارد کانال مباحث مهدویت درایتا شوید* *اللهم عجل لولیک الفرج* لینک کانال مباحث مهدویت درایتا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. 👤استاد میرباقری حداکثری *برای تحقیق درباره مهدویت وارد کانال مباحث مهدویت درایتا شوید* *اللهم عجل لولیک الفرج* لینک کانال مباحث مهدویت درایتا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ توصیف قرآن یا فرقه مدعی یمانی مدح و فضائل أمیرالمومنین بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه بدان اعتراف دارند مگر احمد اسماعیل بصری به این مقایسه دقت نمایید : ✅ قرآن میفرماید : 1⃣ ﴿إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا... ﴾ [المائدة: ٥٥] 2⃣ ﴿وَمِنَ النّاسِ مَن يَشري نَفسَهُ...﴾ [البقرة: ٢٠٧] 3⃣ ﴿يا أَيُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما أُنزِلَ إِلَيكَ مِن رَبِّكَ ... ﴾ [المائدة: ٦٧] ❌ احمد میگوید : 🌀 منظور از خسران در سوره العصر أمیرالمومنین است‼️ [متشابهات، جلد3، سوال 109] 🧠 با توجه به اینکه افراد اهل ایمان و عمل صالح و تواصی به حق و صبر از جمله افراد در زیان استثناء شدند احمد بصری با گوشه کنایه میخواهد بگوید أمیرالمومنین خالی از این صفات بوده 🖥 مجموعه علمی تبلیغی دارالهدایه https://t.me/daralhidaye_group ╭─┅─═ঊঈ *کانال مباحث مهدویت و نقد احمد بصری مدعی دروغین احمدالحسن یمانی در ایتا👇🏻* https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 *کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻* *👇🏻صادق التمیمی313🏴🤺* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ بدعتی دیگر از فرقه مدعی یمانی.. ⚰️ تلقین جدید میّت در مراسم تدفین حسن حمامی... (از مبلغان جریان باطل مدعی یمانی که چند روز پیش بر اثر کرونا مُرد) ‼️ پیامبر خدا (ص) فرمودند : خدا توبه صاحب بدعت را نمیپذیرد 📚الکافی، ج1ص54 ‼️ و نیز فرمودند : کسی که در بدعت عمل کند شیطان او را با عبادتش تنها میگذارد و بر او خشوع و گریه را القاء میکند 📚 بحارالانوار، 69ص216 ✍🏻اولا طبق ادعای احمداسماعیل همبوشی مدعی کذاب مداوی کرونا را میدانست پس چرا درمان کرونا را به سران فرقه نمیدهد🤔 دوما دستور احمد الحسن مدعی دروغین سید یمانی قرار بود پیروانش واکسن فایزر بزنن پس چه شد؟🤔 ╭─┅─═ঊঈ *کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا👇🏻* https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 *کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻* *👇🏻صادق التمیمی313🏴🤺* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : حجیت خواب ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد احادیثی در مورد خواب هست آیا با این احادیث میشه عقیده گرفت مثل نصر بن وهب مسیحی یا مثلاً این حدیث رسول خدا(ص) ڪه فرمود : رویای آخر الزمان به صاحب خود دروغ نمیگوید . 📚شرح اصول ڪافی ج11 ص476 ✅ و امام حسن عسڪری (ع)فرمود : به درستی ڪه ڪلام ما در خواب مثل ڪلام ما در بیداری است . 📚سفینه البحار ج10ص199 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم (1) امام صادق علیه السلام در حدیث صحیح السندی فرمودند: دین خدا عزیزتر از آن است در خواب دیده شود: «فَإِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يُرَى فِي النَّوْمِ» (الكافي ج‏3 ص482 ح1). پس از خواب نمی توان عقیده گرفت. (2) خواب وهب نصرانی یڪ افسانه است ڪه در هیچ ڪتاب حدیثی و تاریخی ثبت نشده. (3) حدیث منسوب به رسول خدا اشڪالات سندی و محتوایی دارد ڪه در ڪتاب "خوابنما" ڪاملاً توضیح داده ام، و تازه نگفته مرادش از آخر الزمان چه موقع است، چون اصطلاح آخر الزمان در احادیث ما لا اقل به ده معنا به ڪار رفته ڪه یڪی از آنها چند روی قبل از قیامت می باشد (الخصال ج‏2 ص449 ح52) (4) حدیث امام عسڪری علیه السلام غیر از اینڪه سند ندارد خودش در خواب اتفاق افتاده است: «رَأَيْتُهُ ع فِي مَنَامِي فَقَالَ ... وَ اعْلَمْ أَنَّ كَلَامَنَا فِي النَّوْمِ مِثْلُ كَلَامِنَا فِي الْيَقَظَةِ» (رجال الكشي ص574 ح1087). یعنی راوی می گوید امام را خواب دیدم ڪه در آن خواب فرمودند سخن ما در خواب مثل بیداری است. و اثبات حجیت خواب با این خواب، دوری واضح است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ @sistanymogtahed
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : غیبت عنوانی یا جسمانی؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. ڪدام دسته از علما، غیبت جسمانی و ڪدام دسته غیبت عنوانی را پذیرفته اند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم غیبت عنوانی یعنی حضرت مهدی علیه السلام با نامی مستعار در کنار مردم در یک زندگی عادی به سر می برند، و غیبت جسمانی یعنی جسم ایشان دیده نمی شود. با این توضیح می گویم: در موضوعات مهدویتی دو نوع نگاه وجود دارد: (1) نگاهی ڪه ابتدا از بیرون ترسیم می شود و بعد به سراغ روایات می ورد، (2) نگاهی ڪه از درون ترسیم می گردد و ابتدا به روایات توجه می نماید و بعد نتیجه گیری می ڪند. در نگاه اول، معمولاً اعتبارسنجی روایات مهدوی اصلاً مورد اعتنا نیست لذا هر روایتی ڪه مطابق ترسیم خود یافتند همان را مستند خویش قرار می دهند هر چند سندش ضعیف و یا حتی متعارض با روایات دیگر باشد. اما در نگاه دوم اگر هم اعتبار سنجی روایات مورد لحاظ نباشد لا اقل عموم روایات مورد بررسی قرار گرفته و سعی می شود نتیجه گیری بر اساس جمع بین روایات باشد. این بنده حقیر در ڪتاب "راه های ارتباط"، با پایبندی به نگاه دوم، اثبات ڪرده ام حالت عمومی غیبت امام زمان علیه السلام در دوره صغری، عنوانی بوده، و در دوره ڪبری مڪانی و جسمانی. هر چند ڪه همه انواع غیبت در هر دو دوره به اقتضای ضرورت اتفاق افتاده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : بطلان علم رجال ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. اتباع احمد بصری به روایتی از امام صادق علیه السلام استناد می ڪنند ڪه می گوید حتی حدیث راوی ڪذاب را تڪذیب نڪنید هر چند محتوایش غیر قابل قبول باشد: «قلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: جُعِلْتُ فِدَاكَ يَأْتِينَا الرَّجُلُ‏ مِنْ‏ قِبَلِكُمْ‏ يُعْرَفُ بِالْكَذِبِ فَيُحَدِّثُ بِالْحَدِيثِ فَنَسْتَبْشِعُهُ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: «يَقُولُ لَكَ: إِنِّي قُلْتُ الليل [لِلَّيْلِ‏] إِنَّهُ نَهَارٌ، وَ النهار [لِلنَّهَارِ] إِنَّهُ لَيْلٌ؟» قُلْتُ: لَا، قَالَ: «فَإِنْ قَالَ لَكَ هَذَا إِنِّي قُلْتُهُ فَلَا تُكَذِّبْ بِهِ، فَإِنَّكَ إِنَّمَا تُكَذِّبُنِي». مختصر البصائر ص233 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم در این حدیث دو نڪته باید مورد توجه قرار گیرد: (1) اگر ڪذابی حدیث نقل ڪرد آیا ما بلا فاصله آن را تڪذیب می ڪنیم تا مشمول این حدیث شویم؟ خیر تنها ڪاری ڪه ما طایفه شیعه می ڪنیم اینست ڪه چون به دستور قرآن، موظف به تبعیت از برهان و حجت هستیم، تا حجیت حدیثی به اثبات نرسد آن را ڪنار و مسڪوت می گذاریم، نه اینڪه تڪذیبش ڪنیم، مگر در جایی ڪه قرائن و شواهد ڪذب آن وجود داشته باشد. (2) با توجه به ڪلام امام علیه السلام ڪه می فرمایند: «اگر او را تڪذیب ڪنی مرا تڪذیب ڪرده ای»، روشن می شود صدور آن حدیث از امام ثابت بوده، ڪه در این صورت نه به واسطه ڪذاب بودن راوی و نه به واسطه غیر قابل پذیرش بودن محتوای حدیث، نمی توان آن را انڪار ڪرد. و ما نیز ڪاملاً با این بیان موافقیم. توضیح آنڪه: الف) اعتبار سنجی سند حدیث، موضوعیت ندارد بلڪه طریقیت دارد یعنی طریق اثبات صدور حدیث از معصوم است و چون نقل ڪذاب اطمینان آور نیست، هیچ عاقلی از نقل او، اطمینان به صدور فلان حدیث پیدا نمی ڪند و قطعاً امام هم روش خلاف عقل را توصیه نمی ڪنند. حال اگر ما از طریق معقول دیگری پی به صدور حدیثی از معصوم بردیم دیگر نمی توانیم به استناد ڪذاب بودن راویش آن را تڪذیب نماییم. ب) معصوم هرگز در وضعیت عادی سخن نا معقول نمی زند پس نمی تواند به شب بگوید روز است و به روز بگوید شب، اما چه بسا از روی تقیه یا جهت خاصی ڪلامی بگوید ڪه خلاف شرع یا خلاف عقل یا خلاف علم باشد. در این صورت نمی توان راوی را تڪذیب ڪرد و گفت امام چنین چیزی نگفته است، بلڪه گفته است اما حقیقت را اراده نڪرده است. در نتیجه رابطه اینڪه امام معصوم چیزی را گفته باشند و اینڪه حقیقت را گفته باشند تساوی نیست. و این را فقط ڪسانی می فهمند ڪه مانند علامه مجلسی تخصص فراوان در علوم حدیث مخصوصاً مواضع تقیه و غیر آن داشته باشند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : دعای عهد ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد من چند سال پیش دعای عهد را 40 روز صبح خواندم ولی امام زمان را ندیدم و خیلی افسرده شدم و دیگر آن را نخواندم. آیا این اشتباه بوده است؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام بزرگوار. (1) ما دعای عهد را برای تجدید بیعت با امام مان می خوانیم نه صرفاً برای دیدن. اینڪه حضرت را ببینیم اثرش هست و ربطی به ثوابش و وظیفه ای ڪه ما انجام می دهیم ندارد. (2) نه دعای عهد و نه هیچ ذڪر و دعا و نمازی، علت تامه برای دیدن حضرت نیست ڪه اگر انجام دادیم حتماً ایشان را ببینیم بلڪه اینها در حد مقتضی و جزء السبب هست و باید دیگر شرایط باشد و موانع هم نباشد تا دیدار اتفاق بیفتد. و در کتاب راه های ارتباط، بعضی از شرایط دیدار را تذکر داده ام. (3) اصلاً شاید دیده اید اما نشناخته اید چون جایی گفته نشده که اگر دیدید حتماً خواهید شناخت لذا ممڪن است ڪسی بخواند و ببیند اما نشناسد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : رجعت یا قومی از شیعه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اینڪه میگن متن وصیت ڪتاب غیبت تصحیف شده و مراد از مهدی اول رجعت امام حسین علیه السلام است، چطور با حدیث ابو بصیر جور در می آید ڪه می گوید مهدیین قومی عادی از شیعیان هستند ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ما ڪلاً احادیث مهدیین غیر از دوازده امام را قبول نداریم چون تعدادشان بسیار ڪم و سند همه شان خراب است. و اگر به حدیث ابو بصیر بر ضد یمانی ها تمسڪ می ڪنیم تنها از باب اینست ڪه آنها این حدیث را به عنوان حدیث مهدیین قبول دارند. اما اینڪه مهدی اول همان امام حسین علیه السلام است چون در نسخه ای از ڪتاب غیبت طوسی ڪه معتبر و شاید قدیمی ترین نسخه باشد: ابیه دارد نه ابنه. یعنی امام دوازدهم وصیت را به پدرش می دهد و پدر ایشان امام حسین علیه السلام است ڪه در صدها حدیث فرموده اند: قائم نهمین فرزند از حسین است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : خضر و موسی ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. اگر موسی امام بود و امام باید اعلم مردم زمان باشد چطور خضر از او عالم تر بود؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) حضرت خضر علیه السلام نه در اعتقاد نه در احڪام و نه هیچ علم دیگری ڪه مربوط به شریعت باشد اعلم از حضرت موسی علیه السلام نبوده اند و هیچ دلیلی بر این ادعا در دست نیست. (2) آنچه حضرت موسی علیه السلام در آن موظف شدند به سراغ آن عبد بروند مساله حڪمت قضا و قدر خداوند بود. چون در روایاتی چنین آمده ڪه ایشان در مورد فهم قضا و قدر از خدای متعال سوال داشتند و قضایایی هم در این باره درباره ایشان نقل شده است. (3) برای همین خدای متعال این بار ایشان را به سراغ آن عبد فرستادند تا حڪمت قضا و قدر خداوند را بهتر درڪ نماید. (4) لذا سه فعلی ڪه آن عبد انجام داد طبق ظاهر شریعت و نیز اخلاق، صد در صد باطل بود: شڪستن ڪشتی ڪسانیڪه به تو لطف ڪرده اند، تعمیر یڪ دیوار شڪسته ڪه هیچ فایده ای ندارد، ڪشتن یڪ ڪودڪ بی گناه. (5) پس حضرت موسی علیه السلام دقیقاً به حرمت و بطلان این ڪارها عالم بود اما آن عبد توسط خدای متعال دستور گرفته بود ڪه این ڪارها را بڪند و انجامش مخصوص به او بود و این در خود قرآن تصریح شده ڪه من این ڪارها را از پیش خودم نڪردم. (6) بلڪه این ڪارها همان ڪارهایی بود ڪه معمولاً خدای متعال توسط فرشتگانش انجام می دهد ڪه ڪشتی افراد صالح را خراب ڪند یا جان ڪودڪی را بگیرد یا چیز به ظاهر بیخودی را حفاظت نماید. در حالیڪه در پس این ڪارها، حڪمت های خدای متعال وجود دارد. در نتیجه: حضرت موسی علیه السلام نه از آن عبد بلڪه از خود خدای متعال توسط آن عبد، فقط حڪمت ڪارهای خدا را در سه امر جزئی فرا گرفت. ⊹━━❁ ❁━━⊹ این حرف شما مانند این است ڪه نعوذ بالله امام زمان برای یادگیری قضا و قدر به بنده حقیر مراجعه ڪند در حالیڪه امام باید در تڪ تڪ مسائل اعلم باشد و در آیه هم آمده ڪه به خضر علم و رحمت داده شده بوده پس اعلم بوده دیگر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ اولاً مقایسه امام زمان علیه السلام با حضرت موسی علیه السلام باطل است چون ائمه به همه چیز علم داشتند اما انبیا به همه چیز علم نداشتند. برای همین امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر من بین موسی و آن عبد بودم به آنها خبر می دادم ڪه از هر دوی شان عالم ترم. و شاهد قرآنیش اینڪه علم تاویل خواب فقط درباره یوسف علیه السلام مطرح شده و علم منطق پرندگان فقط درباره حضرت داود و سلیمان علیهما السلام، ڪه می رساند همه انبیا اینچنین علومی نداشتند. ثانیاً اینڪه امام باید در تڪ تڪ مسائل اعلم باشد؛ اگر مرادتان ائمه اسلام است بله، چون در روایات متعدد تصریح شده ڪه آنها علم ما ڪان و ما یڪون و ما هو ڪائن را داشته اند اما اگر مرادتان پیامبران اولوا العزم هستند چنین نیست و علم ضروری برای آنها همان علم شریعت بوده یعنی عقاید و احڪام و اخلاق. اما اینڪه بدانم تو چرا ڪشتی را شڪستی مربوط به علم غیب است ڪه اگر خدا در اختیارشان قرار دهد می دانند و الا نمی دانند. درست مثل اینڪه موسی علیه السلام در داستان باران، نمی دانست آن مرد گنهڪار ڪیست ڪه به خاطر وجود او در جمع دعاڪنندگان خدا دعای بارانشان را مستجاب نمی ڪند. یا نمی دانست آن فرد ڪه دارد در ڪندن قبر به او ڪمڪ می ڪند شخص عزرائیل و آن قبر هم قبر خودش هست. همچنانڪه ابراهیم علیه السلام نمی دانست آن دو مهمان، فرشته هستند و برایشان بزغاله سر برید و ڪباب ڪرد و ... . مراد آیه از علماً من لدنا، قدری از علم غیب است نه علوم شریعت ڪه قطعاً آن عبد اعلم در شریعت نبوده است و حیطه این دو علم از هم جداست. و اینڪه چه ڪسی صاحب علم غیب است و از غیب برای حضرت موسی علیه السلام خبری آورده، فرقی بین فرشته یا عبد صالح نمی ڪند. چون هر دو چیزی از خود ندارند و تنها مامور رساندن این علم به مقصد هستند. حضرت موسی علیه السلام چیزی از خود خضر علیه السلام یاد نگرفت بلڪه فقط سه حڪمت از سه ڪار جزئی ڪه مستقیماً توسط خدا دستور انجام دادنش آمده بود را دریافت. همین. و به عبارت دیگر: اینڪه خدا حڪمت دارد را خودش می دانست و فقط با چند مصداق آن روبرو شد.و الحمد لله رب العالمین ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : غیبت ذو القرنین. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد چه تفاوتی بین غیبت امام زمان و حضرت ذوالقرنین و صالح و... وجود دارد؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ذو القرنین ڪه معلوم نیست حجت خدا بوده و بر فرض ثبوت، غیبتش فقط مڪانی بوده نه عنوانی یا جسمی. اما صالح علیه السلام فعلاً نمی دانم غیبتشان به چگونه بوده. ولی آنچه مهم این است ڪه پس از پایان غیبت، خود ایشان بازگشتند و به رسالت خود ادامه دادن و در روایت تصریح شده ڪه غیبت امام زمان علیه السلام مثل صالح خواهد بود: «وَ إِنَّمَا مَثَلُ الْقَائِمِ‏ ع مَثَلُ صَالِحٍ» (كمال الدين و تمام النعمةج‏1 ص137 ح6). نه مثل عیسی علیه السلام ڪه وقتی باز گردند رسالتی ندارند. پس آنچه دانستن آن مهم است اینست ڪه: همان امامی ڪه غائب شده، همو به عنوان قائم باز خواهد گشت نه هیچ شخص دیگری ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : امامت احمد!!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد آیا احمد بصری نصی دارد ڪه صراحتاً خودش را امام سیزدهم معرفی ڪرده؟ طرفدارانش می گویند امام به معنای رهبر است، مثل امام موسی صدر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) احمد بصری به روایاتی مثل الائمة من ولده برای امامت خود تمسڪ می ڪند که در کتاب "لوح و قلم" و "دوازده خورشید" با بررسی سند و محتوای این زیارت، کذب ادعای او را بر ملا کرده ایم. (2) اینکه رهبر لبنان را امام موسی صدر خطاب می کردند، مرادشان امامت لغوی بوده است و امامت لغوی هیچ منصبی از جانب خدا ندارد، در حالیکه احمد بصری ادعای منصب الهی دارد پس نمی تواند امامتش امامت لغوی باشد. و به عبارت دیگر: ما امام موسی صدر را امام سیزدهم و بالاتر نمی دانیم پس روشن است ڪه معنای امام درباره او غیر از معنای امام در ائمه است. در حالیڪه اتباع احمد او را امام سیزدهم می دانند یعنی ادامه دوازده امام قبلی. ڪه روشن می ڪند امامت او دقیقاً به معنای امامتی است ڪه در مورد ائمه دوازده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ظلم ڪنید!!! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد در مورد ڪسانی ڪه میگن ظلم ڪنید تا امام زمان بیاد چه جوابی بدهیم؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) آنچه در روایات آمده این هست ڪه زمین و دریا و خشڪی پر از ظلم و فساد می شود و شما قطعاً نمی توانید چنین ظلمی را ایجاد ڪنید. پس خود را به زحمت نیندازید. (2) ظلم جهانی علت تامه ظهور نیست ڪه اگر ظلم ڪردید حتماً ظهور رخ دهد، زیرا برای واقعه قیام پنج علامت محتوم ذڪر شده ڪه تا آنها اتفاق نیفتد ظهوری رخ نمی دهد حتی اگر جهان پر از ظلم شده باشد. (3) دین نمی آید خلاف مبنای خودش توصیه ڪند. پس منظور روایات، خبر دادن از گسترش ظلم بوده نه توصیه به اینڪه ظلم بڪنید تا قائم موعود بیاید! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : خورشید پشت ابر. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. ڪمی درباره تشبیه امام غائب به خورشید پشت ابر توضیح می دهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. خورشید پشت ابر در حالیڪه دیده نمی شود آثاری از خود بر جای می گذارد و امام غائب هم اینگونه است. این آثار گاهی شخصی است مثل افراد زیادی ڪه توسط ایشان شفاء گرفته اند یا به دیگر حاجات خود رسیده اند یا هدایت شده اند یا از گمراهی حفظ گشته اند. و گاهی هم اجتماعی است ڪه مربوط به شئونات مقام امامت می شود. مثل: * هدایت ایصالی ڪه دل ڪسی را به سمت خدا مایل ڪنند، * قلب ڪسی را از گناهی منصرف نمایند، * نامه تقدیرات را در شب قدر امضا ڪنند، *برای قبولی توبه های ما نزد خدا واسطه شوند، * به دعاهای ما آمین بگویند، * برای ما دعا نمایند و و و... بحث مفصل در این باره را در مقاله علل و فوائد غیبت و امام غائب مطالعه نمایید.👇👇 https://t.me/sistanymogtahed/7017 ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : طلب اڪثریت. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد برای ظهور حضرت آیا طالب بودن اڪثریت مردم دنیا لازمه؟ اگر هست پس چرا روایت داریم ڪه حضرت منتظر سیصد و سیزده یار هستند؟ یعنی در بین این همه عالِم شیعه سیصد و سیزده نفر نبود ڪه بتونن یاران مخلص خدا باشند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. آنچه در روایات هست اینست ڪه مردم در مأیوسانه ترین حالت نسبت به اصلاح شدن امور دنیا به سر می برند. این حالت یعنی اینڪه واقعاً از اینڪه بشر بتواند بدون ڪمڪ خدا وضع بشریت را اصلاح نماید مأیوس هستند تا زمینه پذیرش خلیفه خدا را داشته باشند تا وقتی صیحه جهانی زده شد ڪه: خلیفه خدا ظهور ڪرده، بسیاری به سمت او ڪشیده شوند. اما 313 یار، آنها یاران اصلی امام علیه السلام هستند ڪه بسیار خاص می باشند نه اینڪه فقط همان‌ها به حضرت ایمان دارند و حضرت هیچ یاور دیگری ندارد. و اما اینڪه در بین این همه عالِم ... بزرگوار باید دانست ڪه ظهور حضرت بسته به وجود 313 نفر نیست ڪه چنین نتیجه بگیریم: چون ظهور نشده پس 313 نفر آدم پیدا نمی شده و هیچ روایتی هم نگفته حضرت منتظرند 313 نفر هستند بلڪه تمام روایات به اتفاق گفته اند ایشان منتظَر یعنی مورد انتظار است. لذا شاید در طول زمان غیبت در هر دوره ای خیلی بیشتر از این تعداد هم بوده اند ولی ظهور، علائم محتومی و شرایط ویژه ای دارد ڪه تا آنها محقق نشود رخ نخواهد داد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : تفاوت دو غیبت. ⊹━━❁ ❁━━⊹ آیا در احادیث ائمه آمده ڪه تفاوت غیبت صغری و ڪبری در چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. آنچه بنده دیده ام دو تفاوت است: یڪی مطلبی ڪه در حدیث امام صادق علیه السلام آمده و سخن از معلوم بودن مڪان آن حضرت در غیبت صغری برای عده ای خاص و عدم معلومیت مڪان در غیبت ڪبری جز برای خادم ایشان می زند: امام صادق علیه السلام: «لِلْقَائِمِ غَیْبَتَانِ إِحْدَاهُمَا قَصِیرَةٌ وَ اَلْأُخْرَی طَوِیلَةٌ اَلْأُولَی لاَ یَعْلَمُ بِمَڪَانِهِ إِلاَّ خَاصَّةُ شِیعَتِهِ وَ اَلْأُخْرَی لاَ یَعْلَمُ بِمَڪَانِهِ إِلاَّ خَاصَّةُ مَوَالِیهِ فِی دِینِهِ» یعنی قائم دو غیبت دارد یڪی ڪوتاه و دیگری بلند، در اولی جز شیعیان خاص ڪسی جای او را نداند و در دیگری تنها خادمین محرم او جای او را بدانند. دوم آنچه در آخرین توقیع حضرت مهدی علیه السلام آمده ڪه به نائب چهارم می فرمایند: "دیگر نائبی تعیین نڪن چون غیبت تامه رخ داده است" ڪه می فهماند در غیبت صغری نائب داشته اند و در غیبت ڪبری نخواهند داشت. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ستاره مقدس! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. احمد اسماعیل مدعی است مادر امام زمان از نوادگان شمعون الصفا(سمعان بطرس) و از نسل یسّی است بنابراین امام زمان از سمت مادری از نوادگان اسرائیل (یعقوب) و از سمت پدری از نسل حضرت محمد است و چون وی خود را فرزند امام زمان می داند بنابراین نشان داوود[ستاره شش پر] را با خود حمل خواهد ڪرد. شما چه جوابی می دهید؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. (1) اینڪه شمعون از نسل ڪیست چیزی در روایات به نظرم نیامده است و گمان هم نمی ڪنم مطلبی در این باره آمده باشد لذا قابل اثبات نیست ڪه او از نسل یعقوب باشد. (2) داود علیه السلام 500 سال بعد از موسی علیه السلام بوده و یعقوب حدود 500 سال قبل از موسی علیه السلام، در نتیجه بین یعقوب تا داود علیهما السلام حدود 1000 سال فاصله بوده. پس ربط بین اسرائیل و ستاره داود در چیست ڪه ستاره داود بشود ستاره اسرائیل؟ بماند ڪه اصل اثبات اینڪه داود علیه السلام نشانی داشته و آن نشان ستاره ای بوده و آن ستاره همین شڪلی بوده ڪه الآن آرم لشڪر اسرائیل هست ممڪن نیست. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : ظهور صغری! ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. آیا می توان گفت: همانگونه ڪه امام زمان در ابتدا دارای غیبت صغری بوده اند به هنگام ظهور هم ابتدا ظهور صغری دارند؟ چون امام قبل از قیام ظاهر می شوند و ارتباط هایی با خراسانی و یمانی دارند. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. خیر چیزی به نام ظهور صغری نداریم و اصلاً از نظر ادبی هم غلط است. همچنانڪه هیچ دلیلی بر ارتباط امام علیه السلام با یمانی یا خراسانی وجود ندارد. اینها ساخته ذهن افراد است نه مضمون روایات. آنچه در روایات آمده فقط همین است ڪه ایشان در بیست و سوم رمضان ظهور دارد و در دهم محرم قیام می نماید. این ظهور نیز به صورت نیمه علنی است تا دشمنان بر ایشان دست نیابند. بنا بر این وضعیت غیبت صغری با ظهور تفاوت چشمگیری دارد و آن معین بودن طریق ارتباط از ڪانال نواب است. چنین چیزی فقط در دوره غیبت صغری بوده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹