هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
4_5974583788326359568.ogg
46.92M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
کتاب:اعتبارسنجیاحادیثشیعه
💠جلسه(۴۴)
از ابتدای خط سوم از ص۴۱۸
تا ابتدای پاراگراف اول ص۴۲۹
ا◥بخش چهارم:
┊واقعیت های حاکم بر
┊اعتبارسنجی احادیث
ا◢
۱۴. نپذیرفتنی بودن تضعیفات مبتنی بر غلو
دلیل اول: جهل به زیرساخت های کلامی علمای رجال
دلیل دوم: مخالفت معصوم با برخی تضعیفات
دلیل سوم: مخالفت نجاشی با برخی تضعیفات
دلیل چهارم: مخالفت ابن غضائری با برخی تضعیفات
🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: تشکیک در صیحه.
⊹━━❁ سوال کاربر: ❁━━⊹
سلام و تشکر از تلاش شما برای روشنگری.
۱) در منابع تاریخی چیزی مبنی بر شنیده شدن صدای جبرئیل در بیان (لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار) وجود ندارد و اتفاقا چون تنها منبع این سخن، بعضی روایات اسلامی هست، مؤید این میشود که تنها مومنان واقعی این ندا را شنیده باشند، آن هم معلوم نیست همه مومنان شنیده باشند.
اگر دلیلی منقول دارید که دلالت کند صدای جبرییل در جنگ احد یا دیگر غزوه ای شنیده شده، با سندش بفرستید.
۲) وقتی در خصوص «صیحه در رؤیا یا کشف» عدم همزمانی در یک شب را مطرح میکنید، این اشکال در بیداری شنیده شدن صیحه بیشتر وارد خواهد بود.
شما قائل هستید که صیحه یکبار و آن هم در شب ۲۳ رمضان هست و همزمان همه مردم جهان میشنوند. در این صورت باید نیمی از مردم کره زمین در روز آنرا بشنوند و عده ای در صبح و عده ای در غروب!
آیا به کروی بودن کره زمین و پخش بودن کل ۲۴ ساعت در کل کره زمین توجه ندارید؟
خب این زمان به وقت کدام نقطه در کره زمین ملاک است؟!
⊹━━❁ پاسخ استاد: ❁━━⊹
🖋 سیّـدمہـدےمجتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم
۱. بسیار افسوس می خورم که برای اثبات یک مدعی باطل، حاضرید فضیلت بزرگ امیر المومنین علیه السلام را تحریف کنید. من نگفتم صدای لا فتی را کل جهان شنیده اند، موجبه جزئیه مثبِت موجبه کلیه نیست.
نمی دانم شما تمام منابع تاریخ اسلام را خوانده اید که اینطور قاطعانه می گویید چیزی وجود ندارد؟
به این اسناد نگاه کنید:
1- متن تاریخ طبری ج۳ ص۱۷ از ابن أبی رافع: ... در این هنگام مردم صدائی شنیدند که می گفت: لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار.
2- این روایت را احمد بن حنبل در الفضائل از ابن عباس نقل کرده.
3- ابن هشام در سیره ج۳ ص۱۵۲ این جریان را از ابن ابی نجیح روایت کرده است.
4- خثعمی در الروض الانف ج۲ ص۱۴۳.
5- ابن ابی الحدید در شرح ج۱ ص۹ این روایت را مشهور دانسته و در ج۲ ص۲۳۶ گوید: رسول خدا (ص) وقتی این صدا را شنید فرمود: این صدای جبرئیل است. در ج۳ ص۲۸۱ نیز این روایت را آورده است.
6- خوارزمی در المناقب ص۱۰۴ از محمد بن اسحاق بن یسار روایت کرده: در روز جنگ احد باد سختی وزیدن گرفت صدایی بگوش همه رسید که می گفت:
لا سیف الا ذوالفقار و لا فتی الا علی
7- حموئی مثل همین را در باب۴۹ فرائد روایت کرده.
8- در ص۱۶ تذکره سبط ابن جوزی آمده: آنان در آن روز صدایی از آسمان شنیدند که می گفت:
لا سیف الا ذوالفقار و لا فتی الا علی
سپس حسان بن ثابت از رسول خدا اجازه گرفت، تا در این باره شعری بسراید پیامبر به او اجازه داد و حسان هم شعرش را سرود و با این بیت آغاز کرد: جبریل نادی معلنا... .
9- گزارش شیخ مفید از ابن مسعود: سَمِعَ النَّاسُ صَائِحاً يَصِيحُ فِي السَّمَاءِ بِذَلِكَ فَسَأَلُوا اَلنَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَنْهُ فَقَالَ ذَاكَ جَبْرَئِيلُ
...گفتم: از كجا دانسته شد كه اين گفتار جبرئيل بود؟ گفت: مردم شنيدند كه كسى در آسمان چنين فرياد ميزد، پس از پيامبر درباره گوینده پرسيدند؟ فرمود: او جبرئيل بود.
10- علامه امینی گوید: احادیث متعددی که در این باره وارد شده به ما می فهماند منادی در روز احد جبرئیل بوده است. الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب ج۲ ص۱۰۲-۱۰۵
وانگهی بر فرض که جز در روایت وجود نداشته باشد، مگر تاریخی که یک سنی نوشته باید از فضائل بزرگ اینچنینی برای امیر المومنین علیه السلام پرده بردارد؟!
این تفکر که چون روایات اسلامی چنین چیزی گفته اند پس فقط اندکی از مومنان واقعی شنیده اند بر چه پایه ای استوار است؟
حال اصلاً مومنان واقعی شنیده باشند، بالاخره در بیداری شنیده اند، وسط جنگی که جز امیر المومنین و ابودجانه و نسیبه همه در حال فرار بودند یکدفعه همگان به خواب یا مکاشفه نرفتند که بشنوند!!!
۲. وقت صیحه، به افق مکه گفته شده است نه کل دنیا. زیرا حتی در آن زمان که کسی از کروی بودن زمین خبر نداشت، همه از اختلاف افق ها خبر داشتند زیرا از آسیای میانه تا آفریقا و تا قلب اروپا در سلطه اسلام بود. پس اگر ابهامی در مصداق افق صیحه وجود داشت، لا اقل یکی از راویان می پرسید که به کدام افق می گویید.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
شکست وصیت ...pdf
1.55M
𑁍✦﷽┅۞✿༅⊹═━┅┄┄
شماره ١١
📘 #کتاب شکست وصیت یا آخرین شکست
«پاسخ به پنج ادعای احمد بصری و یاران او در اعتبار بخشیدن به سند حدیث «وصیت»
❖◆••════┅┄
♦️نویسنده ارشد جریان احمد بصری، یعنی ناظم عقیلی با نوشتن چند کتاب، دست و پای زیادی زده تا به خیال خودش اعتبار سند حدیث وصیت را ثابت کند.
او کتاب پیروزی وصیت را نوشت و کتاب دفاع از وصیت و کتاب وصیت و وصی و کتاب چهل حدیث.
اما در کتاب شکست وصیت هر چه او بافته بود رشته گشته است.
✍️⊹سیدمهدےمجتهدسیستانے
•ڪاناݪشکستمدعۍیمانۍ•
احمدالحسن باطل شد
#دانلود
❖◆••════┅┄
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
آیا یمانی اهدی الرایات است؟-.pdf
1.06M
✦﷽┅۞✿༅⊹═━┅┄┄
شماره ١٠ #دانلود pdf
📕 #کتاب
آیا یمانی اهدی الرایات است؟؟!
📜موضوع :
اثبات بطلان تمام دعاوی احمد بصری نسبت به شخصیت یمانی در ضمن بررسی سند و محتوای حدیث اهدی الرایات
✍️⊹سیدمهدےمجتهدےسیستانے
❖◆••════┅┄
•ڪاناݪشکستمدعۍیمانۍ•
•| @sistanymogtahed
#دانلود
❖◆••════┅┄
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
1_9333789514.pdf
1.44M
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
4_5974583788326359571.ogg
36.1M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
◆│⠂کتاب مهدیان دروغین
◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
#صوتی
◆ جلسه هجدهم
❏فصل چهارم: مهدیان و مهدویت در دوره صفوی
◆ادعای نائب المهدی یا مقدمة المهدی
◆استفاده از مهدویت برای مشروعیت
ᯓسیدمهدیمجتهدسیستانی🎤
┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
موضوع: امامِ خانم.
⊹━━❁ سوال کاربر: ❁━━⊹
و طاعتنا نظاما للملة، و 👈🏻 إمامتنا أمانا من الفرقة
استاد یکی از اتباع احمد بصری این کلام حضرت زهرا سلام الله علیها رو دلیل آورده که حضرت هم امام بودند و از این طریق خواسته حصر ائمه رو زیر سوال ببره
چه جوابی بدم؟
⊹━━❁ پاسخ استاد: ❁━━⊹
🖋 سیّـدمہـدےمجتہـدسیســتانے:
سلام علیڪم
جواب خیلی واضح است:
۱. حضرت نفرمودند امامت من، بلکه فرمودند امامت ما، یعنی ما خاندان نبوت، پس امامت در میان اهل بیت است نه خارج از آنها.
۲. توجه شود که این سخن در ضمن خطبه فدکیه بیان شده، که برای دفاع از امامت امیر المومنین علیه السلام بوده نه بیان امامت خود.
۳. امامت، مساله آشکاری است که لازم نیست کسی آن را کشف کند. وقتی در طول این ۱۴۴۵ سال حتی یک نفر از شیعه معتقد به امامت حضرت فاطمه علیها السلام نبوده، اینکه ما بیاییم امامت ایشان را با تکیه بر یک عبارت مطرح کنیم، نشان از عمق ناآگاهی ما می دهد.
۴. اینکه ما چند صد حدیث درباره دوازده امام را که در مقام بیان تعداد و صریحند کنار بگذاریم و به کلمه نا در این حدیث بچسبیم نشان میدهد روش درستی را انتخاب نکرده ایم.
۵. لفظ نا: ما، از کلمات چند وجهی است که گاهی به معنای عام استغراقی، گاهی عام مجموعی، گاهی عام افرادی و گاهی نیز به معنای فرد متکلم به کار می رود یعنی خود من.
و کسی که این را بفهمد هیچگاه به نا: ما استدلال نمی کند.
۶. بماند که نه تنها در قرآن منصب الهی را مخصوص به مردان انگاشته و فرموده: وَ مَا أَرۡسَلۡنَا مِن قَبۡلِكَ إِلَّا رِجَالاً نُّوحِيٓ إِلَيۡهِمۡ فَسۡـَٔلُوٓاْ أَهۡلَ ٱلذِّكۡرِ إِن كُنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ. سوره نحل: ۴۳
که به اجماع تمام ادیان آسمانی الا نادری از ناآگاهان، هیچ بانویی، منصبی از طرف خدا نداشته است.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹