هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
نگارشی مختصر و شیوا
در معرفی جریان احمد بصری
و بررسی مهم ترین ادعاهای آن.
مطالعه این اثر را از دست ندهید.
https://eitaa.com/sistanymogtahed/1909
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
4_6037114410462351367.ogg
21.76M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
◆│⠂کتاب مهدیان دروغین
◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
#صوتی
◆ جلسه بیست و نهم
❏فصل ششم: مدعیان مهدویت از هند تا یمن
◆ادعای مهدویت در عثمانی ۱۶۶۶
◆مدعی دیگر ۱۶۹۴
◆بایزید ترکمانی
◆مهدی چچنی ۱۷۸۵
❏فصل هفتم ادعای مهدویت از هند تا ایران قرن سیزدهم
◆میرزا مشتاق علی دوره کریم خان
◆سید احمد بریلوی در هند
◆
ᯓسیدمهدیمجتهدسیستانی🎤
┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
4_6041826109845148067.ogg
48.94M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
کتاب:اعتبارسنجیاحادیثشیعه
💠جلسه(۵۳)
از ابتدای ص۴۹۵
تا ابتدای پاراگراف سوم از ص۵۰۸
ا◥پیوست اول: بازخوانی دستبردهای اهل غلو:
۱. بازخوانی دو گزارش
۲. برخوردهای مختلف با این دو گزارش
الف. پذیرش جعلی بودن اکثر یا کثیری از روایات
ب. تلاش در اثبات گزینشی بودن روایات
🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: نمیشد ظاهر باشد؟
⊹━━❁ سوال کاربر: ❁━━⊹
سلام خدمت شما استاد گرامی. متن بالا را توضیح دهید.
⊹━━❁ پاسخ استاد: ❁━━⊹
سلام علیڪم
منکران مهدی غائب می گویند چرا خدا به جای غائب کردن ایشان، به صورت معجزه دائمی، مانع قتل ایشان نشده؟
شیخ طوسی جواب می دهند: انسانها باید در کارهای خود از نظر تکوین، آزاد باشند تا اگر کار بدی را انجام نمی دهند از روی اختیار باشد نه از روی اجبار. پس اینکه افراد زیادی بخواهند مهدی را بکشند اما به صورت معجزه آسا دائماً جان ایشان حفظ شود، این مخالف اختیار بندگان است. بله خدا از نظر تشریع آنها را از اقدام به قتل حجت خدا نهی نموده.
از طرفی اگر خدا بخواهد به صورت تکوینی دائماً جان مهدی ظهور را حفظ کند، ممکن است برای مردم مشکلاتی به وجود آورند.
مثلاً لج دشمنان از اینکه نمی توانند امام ظاهر را بکشند در بیاید و به جان شیعیان ایشان بیفتند و اینقدر شیعه بکشند تا خدا آن مانع تکوینی را بردارد.
و در این صورت شیعه دعا می کرد حال که فعلاً قرار نیست حجت خدا قیام کند کاش غائب می شد تا به خاطر او اینقدر ما را نکشند.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
4_6044077909658833151.ogg
49.85M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
◆│⠂کتاب مهدیان دروغین
◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
#صوتی
◆ جلسه سی ام
❏فصل هفتم ادعای مهدویت از هند تا ایران قرن سیزدهم
◆پیشگویی ظهور برای سال ۱۲۱۴ قمری
◆وعده ظهور در سال ۱۲۴۸
◆غلام احمد قادیانی ۱۹۰۸
◆علی محمد باب ۱۲۵۸
◆پنج مدعی دیگر در شیخیه
◆
ᯓسیدمهدیمجتهدسیستانی🎤
┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: درباره جوابهای فطرت
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار. ببخشید استاد من نکات شماره ۳ تا شماره ۶ در پاسخ به شبهه دوران فترت را درست متوجه نشدم یعنی اگر طبق نکته ۳ دوران فترت بر غیبت صدق میکند چگونه طبق نکته ۵ غیبت صغری جز دوران فترت محاسبه نشده یا طبق نکته ۴ فرق بین دوران فترت و غیبت وجود دارد ولی همان نکته ۳ با بیان دیگری در نکته ۶ تکرار شده؟
با این توضیحات فرمایش امام صادق در مورد دوران فترت امام زمان عج دقیقا چه زمانی از زندگی ایشان میشود؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
این جواب ها، مبتنی بر هم نیست بلکه مستقل از هم است. یعنی يا آنها غیبت را جزو فترت می دانند يا نمی دانند. اگر می دانند چرا غیبت صغری را جزو فترت نمی شمرند و اگر نمی دانند که پس ضلالتی رخ نداده تا احمد بخواهد درستش کند.
👇👇👇
هدایت شده از احمد الحسن باطل شد
☝️☝️☝️
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
جواب ۳ فرض را بر اینگذاشته که فترت، بر غیبت اطلاق بشود پس در این صورت امام علیه السلام از ابتدای امامت در فترت بوده اند لذا وقتی بیایند می شود علی حین فترة من الائمة.
جواب ۴ این را رد می کند که فترت، شامل غیبت باشد چون در فترت، حجت را نمی شناسند مثل فترت بین عیسی و پیامبر صلی الله علیه و آله و علیه، اما شیعه در غیبت، حجت خود را می شناسد، پس غیبت، فترت نیست.
جواب ۵ نیز دوره غیبت را دوره فترت نمی داند زیرا طبق ادعای احمد، در فترت، عقاید منحرف و دین از حقیقت خود دور میشده در حالیکه شیعه ی دوره غیبت کبری همان اعتقادی را دارد که شیعه غیبت صغری داشته و نیز همان عقیده ای را دارد که شیعه عصر حضور داشته.
جواب ۶ باز فرض را بر این می گذارد که فترت همان غیبت باشد، اما می گوید دوره فترت رسول خدا با دوره فترت حضرت مهدی علیه السلام فرق می کند زیرا در دوره فترت پیامبر، کلا رسولی نبود ولی در دوره فترت امام علیه السلام امام هست و غائب از نظرها.
و اما حدیث فترت اصلا پذیرفته نیست زیرا نه تنها سه راوی مجهول دارد و نه تنها انفراد در مضمون دارد و هیچ حدیث دیگری به این معنا وجود ندارد، که با سه روایت در همان کتاب نعمانی ناسازگار که غیبت را فترت ندانسته اند.
و با چشم پوشی از این اشکال، این روایت نسخه دیگری در کافی دارد که طبق آن روشن می شود قیام ایشان با فترت از ائمه خواهد بود نه امامت ایشان تا احمد اشکال کند امامت ایشان که فترت نداشته و بلا فاصله بعد از وفات پدر به فعلیت رسیده است.
توضیحات مفصل را می توانید اینجا بخوانید.👇
تلگرام
https://t.me/sistanymogtahed/4339
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹