eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام 🔴 برای دسترسی راحت تر شما عزیزان به "سلسله مباحث مسئله حجاب ۱ " که در این کانال بارگزاری شده است، لینک پست ها را تقدیم میکنیم: 🔸تاریخچه حجاب ۱ https://eitaa.com/hijab213/26089 🔸تاریخچه حجاب ۲ https://eitaa.com/hijab213/26104 🔹علت پیدایش حجاب ۱ https://eitaa.com/hijab213/26207 🔹نقد علت اول https://eitaa.com/hijab213/26224 🔹علت پیدایش حجاب ۲ https://eitaa.com/hijab213/26301 🔹نقد علت دوم https://eitaa.com/hijab213/26369 🔹علت پیدایش حجاب ۳ https://eitaa.com/hijab213/26565 🔹نقد علت سوم https://eitaa.com/hijab213/26566 🔹علت پیدایش ۴ https://eitaa.com/hijab213/26614 🔹نقد علت چهارم https://eitaa.com/hijab213/26617 🔹علت پیدایش حجاب ۵ https://eitaa.com/hijab213/26670 🔹نقد علت پنجم https://eitaa.com/hijab213/26672 🔹علت پیدایش حجاب ۶ https://eitaa.com/hijab213/26737 🔹جمع بندی علل گذشته https://eitaa.com/hijab213/26848 🔹معنای لغوی حجاب https://eitaa.com/hijab213/26852 🔹حجاب در قرآن https://eitaa.com/hijab213/26916 🔹سیمای حقیقی مسئله حجاب https://eitaa.com/hijab213/26922 🔹چهار فائده برنامه اسلام در زمینه پوشش https://eitaa.com/hijab213/26947 🔹۱. آرامش روانی https://eitaa.com/hijab213/26948 🔹توضیحات جنبه روانی https://eitaa.com/hijab213/26995 🔹۲. استحکام پیوند خانوادگی https://eitaa.com/hijab213/27010 🔹۳. استواری اجتماع https://eitaa.com/hijab213/27036 🔹۴. ارزش و احترام زن https://eitaa.com/hijab213/27057 🔸ایراد ها و اشکالات حجاب https://eitaa.com/hijab213/27166 🔸۱. حجاب؛ کاری بی منطق. https://eitaa.com/hijab213/27167 🔸۲. حجاب؛ منافی اصل آزادی https://eitaa.com/hijab213/27170 🔸۳. حجاب؛ باعث رکود فعالیت های زن https://eitaa.com/hijab213/27245 🔸۴. حجاب؛ موجب افزایش التهاب ها ۱ https://eitaa.com/hijab213/27286 🔸حجاب؛ موجب افزایش التهاب ها ۲ https://eitaa.com/hijab213/27329 🔹 @hijab213 🔹
🔴 سلسله مباحث مسئله حجاب ۲ 🔹حجاب اسلامی در قرآن https://eitaa.com/hijab213/27381 🔹آیات سوره نور؛ استیذان https://eitaa.com/hijab213/27467 https://eitaa.com/hijab213/27519 🔹 غض و غمض https://eitaa.com/hijab213/27522 🔹 ستر عورت https://eitaa.com/hijab213/27577 https://eitaa.com/hijab213/27635 🔹 زینت و استثناء اول https://eitaa.com/hijab213/27671 🔹 کیفیت پوشش https://eitaa.com/hijab213/27783 🔹 استثناء دوم https://eitaa.com/hijab213/28403 🔹 حجاب در قرآن؛ سوره احزاب https://eitaa.com/hijab213/28526 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹پیامبر اکرم (ص) فرمودند: زنان خود را با پوشش اندام و جسم، از دیدار نامحرمان باز دارید، که زنان هرچه پوشیده‌تر باشند، سعادتمندتر هستند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام از عزیزانی که مطالب مسئله حجاب رو پیگیری میکردند بابت تأخير پیش آمده عذرخواهی میکنیم. ان شاءالله دوباره مباحث رو ادامه میدیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا حجاب؟!
1⃣ استثناء اول: 🔴 "« الا ما ظهر منها »" یعنی جز زینت هایی که آشکار است. از این‌ عبارت چنین استفاده
2⃣ استثناء دوم: 🔴 در ادامه آیه ۳۱ سوره مبارکه نور، می فرماید: "« و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن »" یعنی به زنان مؤمن بگو! زینت های خود را آشکار نکنند مگر برای شوهران و ... . 🔻در استثناء اول فرمود: نشان دادن آن مقداری از زینت که نمایان باشد، نسبت به عموم افراد جایز است که بحث از آن گذشت. البته در جزئیات مسئله شرعی حتما باید به رساله مرجع تقلیدتان مراجعه کنید. 🔻 اما در این استثناء دوم، اشخاص معینی را نام می‌برد که‌ آشکار نمودن مطلق زینت برای آنان جایز است. در استثناء اول، دایره مورد استثناء از نظر مواضع تنگ تر و از نظر افراد وسیع تر است و در استثناء دوم‌ برعکس است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 غالب این اشخاص که در آیه نام برده شده‌اند، همان کسانی هستند که در اصطلاح فقه به نام "محارم" خوانده می‌شوند و از این قرارند: ۱. «لبعولتهن»: شوهران. ۲. « او آبائهن »: پدران. ۳. « او آباء بعولتهن »: پدر شوهران. ۴. « او ابنائهن »: پسران. ۵. « او ابناء بعولتهن »: پسر شوهران. ۶. « او اخوانهن »: برادران. ۷. « او بنی اخوانهن »: پسر برادران. ۸. « او بنی اخواتهن »: پسر خواهران. ۹. « او نسائهن »: زنان. ۱۰. « او ما ملکت ایمانهن »: کنیزانشان‌. ۱۱. « او التابعین غیر اولی الاربة »: افراد سفیهی که تمایلی به زن ندارند و نیاز شهوانی حس نمی کنند. ۱۲. « او الطفل الذین لم یظهروا علی عورات النساء »: کودکانی که [به سنّ تمیز دادن خوب و بد نسبت به امیال جنسی] نرسیده اند، از امور جنسی بی‌خبرند ، یا توانائی کار زناشوئی ندارند. 🔻در موارد ذکر شده تنها در چهار مورد آخر بحث لازم است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اول) زنان : (نسائهن) 👈 در این کلمه سه احتمال داده شده است: 🔻۱. مراد زنان مسلمان هستند. مفهوم آیه، بنابر این قول این است‌ که زنان غیر مسلمان نامحرم می‌باشند و زن مسلمان باید خود را از ایشان‌ بپوشاند. 🔻۲. مراد مطلق زنان است خواه مسلمان یا غیر مسلمان. این احتمال ضعیف است؛ زیرا که در این احتمال نکته‌ای برای اضافه " نساء " به ضمیر وجود ندارد. 🔻۳. مراد زن هایی است که در خانه هستند مانند زنان خدمتکار. مفهوم این تفسیر این است که هر زنی به غیر از زنان داخل خانه به سایر زنان‌ نامحرم اند . این احتمال به کلی مردود است زیرا یکی از مسلمات و ضروریات اسلام این است که زن به زن محرم است. ⭕️ طبق احتمال اول، نکته اضافه " نساء " به ضمیر این است که‌ زنان کفار، بیگانه هستند و از خودشان نمی‌باشند. حقیقت این است که احتمال اول قوی ترین احتمالات است و روایاتی هم بر طبق آن وارد شده که برهنه شدن زن مسلمان را در برابر زنان یهودیه یا نصرانیه منع کرده است. در این روایات‌ استناد شده است به اینکه زنان غیر مسلمان ممکن است زیبائی زنان مسلمان‌ را برای شوهران یا برادران خود توصیف کنند : "«لاَ يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ أَنْ تَنْكَشِفَ بَيْنَ يَدَيِ اَلْيَهُودِيَّةِ وَ اَلنَّصْرَانِيَّةِ فَإِنَّهُنَّ يَصِفْنَ ذَلِكَ لِأَزْوَاجِهِنَّ.»". (الکافي ج ۵، ص ۵۱۹) 🔹 @hijab213 🔹