هیمآ...♡
۷. نکته هفتم لایه انسانی دقیقا چیکار میکنه و برای رسیدن بهش باید چیکار کنیم؟ لایهی انسانی به ما ک
۸. نکته هشتم
تمرینِ تنفسِ عمیق تر +
اصلا اومدیم و به لایه انسانی رسیدیم، چجوری توی موقعیت بحران که داریم سکته میکنیم، بتونیم تصمیم بگیریم؟
تمرین تنفس جعبهای رو که یکی دو روز انجام دادین، حالا وقتشه که یکم عمیق ترش بکنیم تا تاثیر بیشتر بشه.
(نکته: این تمرین رو در شرایط عادی هم باید انجام بدین تا توی لحظهی ترس که سرشار از استرس هستید بتونید درست و کامل انجامش بدین)
حالا چجوری؟
به این شکل:
سه سری تنفس جعبه ای انجام بدیم.
توی سری اول وقتی دارید دمِ اول رو میگیرید چشم هاتون رو ببنید و تصور کنید یه بادبزنِ خنک، اون بخشِ بدن تون که در موقع ترس شروع به واکنش میکنه رو (که مثلا برای من قلب و قفسه سینه ام بود) داره باد میزنه و خنک میکنه.
توی سری دوم علاوه بر کاری که توی سری اول انجام دادین، توی بازدم که دارید نفس تونو میدین بیرون تصور کنید از اون عضوِ توی خطر بدن تون یه عالمه دود و سیاهی داره میاد بیرون. یعنی با اون نفسی که دارید میدید بیرون سیاهی ها و دود های اون عضو رو هم بدین بیرون.
توی سری سوم علاوه بر کارهای سری اول و دوم، توی "دم" به این فکر کنید که الان توی این موقعیت من چه کارهایی میتونم انجام بدم؟ و حین نگه داشتنِ نفس و بازدم، از بین فکر هایی که کردید یکی رو برای انجام انتخاب کنید و بعد از تموم شدن تنفس تون اقدام به انجام اون کار بکنید.
(نکته: دقت کنین که برای تصمیم هاتون فیلتر نذارید. الان توی این مرحله هر چیزی که به ذهن مون بیاد دارای اهمیت عه. حتی اگر اون فکر، فکر فرار کردن و ترک موقعیت باشه)
تمرینِ این کار توی موقعیت های آروم و فکر کردن به گزینه های مختلف توی ناخودآگاه مغز مون یه سری گزینه هایی رو ایجاد میکنه که توی موقعیت ترس و استرس شدید اون گزینه ها سریعتر توی ذهن مون روشن میشن و باعث میشن مغز سریعتر بتونه فرمانِ اقدام بده.
هیمآ...♡
۸. نکته هشتم تمرینِ تنفسِ عمیق تر + اصلا اومدیم و به لایه انسانی رسیدیم، چجوری توی موقعیت بحران که د
۹. نکته نهم
تمرین اضافی برای آماده کردن مغز برای تصمیم گیری در شرایط بحرانی
احساس ترس مثل هر احساس دیگهی انسان مهم و قابل اهمیته. پس ما توی هیچ کدوم از این مراحل نمیخوایم ترس مونو سرکوب کنیم و سوپرمن بازی در بیاریم و بگیم وای نه من که اصلا نمیترسم!
نه عزیزم تو اگر نمیترسی باید نگران خودت باشی😂 چون جسم و روانِ عادی طبیعتا به صدای بلند پدافند و انفجار یا هر موقعیت ترسناک و چالش برانگیز دیگه ای واکنش نشون میده و میترسه.
مثل همون خزندگان و پستانداران.
اما وجه تمایز ما با اونها اینه که ما خودمون میتونیم شرایط رو کنترل کنیم و خودمون جزو عامل های مفید یک اتفاق باشیم.
پس درسته که میترسیم، اما در عین حال که ترسیدیم از قدرتی که این ترس بهمون میده هم استفاده میکنیم!
حالا یه تمرین دیگه برای اینکه مغز مون رو آماده کنیم که در شرایط بحران راحت تر تصمیم بگیره:
یک کاغذ و خودکار بردارید و جملاتی که میگم رو بنویسید و با افکار خودتون ادامهش رو بنویسید.
(نکته: حتما این تمرین رو باید روی کاغذ انجام بدین و با دست بنویسید. چون نوشتن روی کاغذ باعث میشه حس های بیشتری فعال بشن پس مغز جواب های بهتر و عمیق تری بهمون میده)
حالا اون جمله ها چیه؟
●من انتخاب میکنم که از این تجربهی ترس .................
(جای خالی رو با یک درس، پیام یا معنا ای که از ترس تون گرفتید پر کنید)
●برای خودم بسازم و تصمیم بگیرم که ..........
(این هم ادامهی جملهی قبلی عه. اینجا شما باید بنوسیدی که از پیامی که اون ترس براتون داشته تصمیم گرفتید چه کاری انجام بدین و چه چیز جدیدی برای خودتون بسازید؟)
انجام این تمرین به صورت روزانه باعث میشه جواب هاتون توی ناخودآگاه مغزتون جا بگیرن و توی موقعیت ترس، خودشون رو سریع بهتون نشون بدن و کمک کنن شما از بین اونها انتخاب بهتری برای انجام دادن داشته باشید.
همین دیگه نکته های امروز هم تموم شدن🌝
واقعا امیدوار حداقل به درد یکی تون بخوره و براتون مفید باشه🥲
اگر مفید بود برای خاله زینب (همین دوستِ مشاور) و خانوادهاش دعا کنید که انقدر خالصانه و مفید به من و شما مشاوره میده و توی این شرایط مراقب روح و روان و جسم ما هست :)🤍
فعلا خداحافظی🌝🫂
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
46.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔍 نکات کلیدی برای حفظ آرامش و نشاط و پیروزی بر دشمن
#استاد_شجاعی #حرف_خاص۱۱۱
منبع #کلیپ :جلسه ۲۶ از مبحث وظایف ما در آخرالزمان
@ostad_shojae | montazer.ir
هدایت شده از منظومهٔ من
- مثلِ جان!
تو را هر گاه دیدم، خسته اما مهربان دیدم
شبیه سرخی وقت غروب آسمان دیدم
سرت سبز و دلت خاکی، ولی در نقشه نامت را
میان رنگ آبی دو بحر بیکران دیدم
تمدنها، حکومتها، همه با تو پدید آمد
من این خاک کهن را کشور آزادگان دیدم
هزاران رستم و تهمینه پروردی به دامانت
شکوهت را میان قصههای هفت خان دیدم
همیشه، بر زبان نام تو را با فخر آوردم
نظیر تو ندیدم هر که را در این جهان دیدم
لباس رزم پوشیدم، بریدم از همه دنیا
زمانی که تو را در چنگ مکر این و آن دیدم
تو تنها کشورم نه، زادگاهم نه، پناهم نه،
تو را ای میهنم "ایران" دمادم مثل "جان" دیدم...
#تأویل (ح.جعفری)
@manzome_man
هیمآ...♡
همین دیگه نکته های امروز هم تموم شدن🌝 واقعا امیدوار حداقل به درد یکی تون بخوره و براتون مفید باشه🥲 ا
دوستان الان فهمیدم این دوست مامانم که بهم مشاوره میده تو ایتا کانال داره و کلی مراجع دیگه هم داره.
برگام ریخته.
کانالش رو میفرستم اگر دوست داشتید شمام عضو بشید
هدایت شده از مشاوره فلسفی|زینب امیری| کافهمرگ
---✿💠❀💠❀💠✿---
سلام و عرض ادب
هیچ دانشی برایم بهاندازهی فلسفه، شیرین، کاربردی و راهگشا نبوده است. فلسفه تنها موضوعی برای اندیشیدن نیست؛ برای من، راهی برای زیستن است. هر روز، با تمام وجودم آن را زندگی میکنم—نه در کتابها، بلکه در تصمیمها، در تردیدها، در امیدها و در پرسشهایی که زندگی پیش رویم میگذارد. فلسفه، قطبنمایی است که مسیرم را روشن میکند، حتی در تاریکترین لحظهها
و
مشاورهی فلسفی، مشاورهای معمولی نیست؛ گفتوگویی عمیق با رویکرد فرارشتهای هست که به ریشهی مسائل میپردازد—چه دغدغهای درونی باشد، چه جستوجوی معنا، چه بحرانهای بیرونی مانند جنگ و چه بحرانهای درونی مانند تصمیمگیری یا رشد فردی.
به همین دلیل برای هموطنان عزیزم، پروتکلی جامع و کاربردی برای مشاوره فلسفی در زمینه اضطراب، ترس و فوبیای جنگ آماده کردهام تا به عزیزان در این زمینه خدمترسانی کنم.
اضطراب و ترس از جنگ پدیدهای است پیچیده که ریشههای آن در وجود انسان و موقعیتهای تاریخی، اجتماعی و روانشناختی نهفته است. نگرانی از جنگ، نه تنها یک واکنش هیجانی، بلکه یک بحران معنایی است که پرسشهای بنیادین درباره امنیت، وجود، عدالت و معنای زندگی را برمیانگیزد. مشاوره فلسفی میتواند با کاوش عمیق در این پرسشها و بازتعریف تجربه اضطراب، کمک کند تا فرد آرامش بیشتری پیدا کند و معنای جدیدی بیابد.
برای تعیین وقت مشاوره به آیدی ادمین هامون پیام ارسال کنید
👇🏻👇🏻👇🏻
@admincafe2
@AdminCafe9
✍ با آرزوی توفیق
#زینبامیری #کوچینگفلسفهوزندگی
#زندگی_جاریست #وعده_صادق
---✿💠❀💠❀💠✿---
https://eitaa.com/joinchat/677839623C2b94e05b92
ble.ir/join/4npHTCxxXu
هیمآ...♡
دوستان الان فهمیدم این دوست مامانم که بهم مشاوره میده تو ایتا کانال داره و کلی مراجع دیگه هم داره. ب
این ادم حداقل سه ساله که دوست ماست و سر سفره ما میشینه و پا میشه. پونصد جا باهم رفتیم و عین یه خالهی واقعی دوسش دارم ولی انقدر متواضع و فروتنه که من الان و بعد از اینهمه مدت و رفت و آمد، فهمیدم انقدر تحصیلکرده و فعاله...
حالا من اگه یدونه از این مدرک هارو داشتم تا توی حلق همه اطرافیان نمیکردم ول کن نبودم...
هدایت شده از مود پزشکی|MedMood🇮🇷🇵🇸
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدون کپشن مرتبط با پست رپلای شده
🌱 • | @MEDSTUMOOD | •