eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
11.6هزار ویدیو
525 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️رویکرد قوه قضاییه بخصوص در سال اخیر افتضاح بوده و خون به دل ملت شریف ایران کرده است . به گونه ای که دیگر تحمل هتک حرمت نسبت به شریعت و گسترش فساد و فحشا را را ندارند.... ☝️قوه قضائیه ، یا باید به شدت و سرعت، جبران مافات کند ، یا بگذارند و بروند و دست از مملکت امام زمان بردارند و قوه قهریه را به نیروهای انقلاب بسپارند تا سلامتی ، امنیت روانی و پالایش از گناه و هنجار شکنی را به ایران اسلامی بازگردانند.👌 🔴در غیر اینصورت ، امت حزب الله دیگر در مقابل ترک فعل ها ، آرام نمی نشیند👌 🔴 بخشی ازترک فعل‌های قوه‌ی قضائیه: 👇👇👇👇👇 ۱- عدم توجه به دستور صریح رهبری در سال گذشته مبنی بر احقاق حقوق عامه و تأمین امنیت روانی مردم ۲- منع تعقیب زدن و پاک کردن پرونده‌ی سلبریتی‌ها بویژه لیدرهای اغتشاشات ۳- عدم برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی دانه درشت ۴- عدم برخورد قاطع با مکشفه‌ها و برهم زنندگان عفت عمومی ۵- عدم برخورد با گلوگاه‌های فساد در فضای مجازی ۶- عدم محاکمه‌ی حسن روحانی، با وجود جرائم عدیده‌ی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی 👈و موارد بسیار دیگری که می توانید در کلیپ دنبال کنید. 📣📣به شماره های زیر پیامک بزنید و بابت این ترک فعل ها از آنها پاسخ بخواهید همجنین بگوئید تا چندروز دیگرقرار است مردم پشت درب قوه قضائیه توسوز گرما با زن و بچه منتظر باشند تا به مطالبه به حق ما جوابگو باشید👇👇👇 آی دی روبیکا شکایات قوه قضائیه @Ertebat_ejeii_org( روبیکا) 👈اولیاءقوه قضائیه یک پیامک تنظیم کنیدبرای تمام اولیا قوه قضائیه ارسال کنید👆 🆔@farhangsaze_haya
⭕️ امورى كه اجبار بردار نيست‏(۴) 🔸آزادی و رشد (۲) 🔻بسيارى از مسائل اجتماعى است كه اگر سرپرستهاى اجتماع افراد بشر را هدايت و سرپرستى نكنند گمراه مى‏شوند، 🔻اگر هم بخواهند و لو با حسن نيت (تا چه رسد به اين كه سوء نيت داشته باشند) به بهانه اين كه مردم قابل و لايق نيستند و خودشان نمى‏فهمند و لياقت ندارند آزادى را از آنها بگيرند اين مردم تا ابد بى‏لياقت باقى مى‏مانند. 🔻مثلا انتخابى مانند انتخاب وكيل مجلس مى‏خواهد صورت بگيرد. ممكن است شما كه در فوق اين جمعيت قرار گرفته‏ايد حسن نيت هم داشته باشيد و واقعا تشخيص شما اين باشد كه خوب است اين ملت فلان فرد را انتخاب كند، و فرض مى‏كنيم واقعا هم آن فرد شايسته‏تر است. 🔻اما اگر شما بخواهيد اين را به مردم تحميل كنيد و بگوييد شما نمى‏فهميد و بايد حتما فلان شخص را انتخاب كنيد، اينها تا دامنه قيامت مردمى نخواهند شد كه اين رشد اجتماعى را پيدا كنند. 🔻بايد آزادشان گذاشت تا فكر كنند، تلاش كنند، ...يك دفعه انتخاب كند، به اشتباه خودش پى ببرد، باز دفعه دوم و سوم تا تجربياتش كامل شود و بعد آن ملت به صورت ملتى‏ در بيايد كه رشد اجتماعى دارد. 🔻 و الّا اگر به بهانه اين كه اين ملت رشد ندارد و بايد به او تحميل كرد، آزادى را براى هميشه از او بگيرند، اين ملت تا ابد غير رشيد باقى مى‏ماند. 🔻رشدش به اين است كه آزادش بگذاريم و لو در آن آزادى ، ابتدا اشتباه هم بكند. 🔸صد بار هم اگر اشتباه كند باز بايد آزاد باشد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 391-392- با تلخیص و ویرایش جزئی - https://eitaa.com/shakhes1340
♦️امورى كه اجبار بردار است ولى كمال مطلوب با اجبار حاصل نمى‏شود! 🔸اموری که قابل اجبار نیست (۵) 🔻يك سلسله مسائل ديگر است كه در آنها مى‏شود مردم را اجبار كرد ولى آن كمالى كه در آن كار مى‏خواهند، به اجبار پيدا نمى‏شود. 🔻مثلا در اخلاقيات، مردم موظفند راستگو باشند، امين باشند، به يكديگر خيانت نكنند، عادل باشند. 🔻مى‏شود مردم را مجبور كرد كه دروغ نگويند، امين باشند؛ اگر خيانت كردند، دزدى كردند دستشان هم بريده شود. ولى اين از نظر مقررات اجتماعى است. 🔻در اين گونه مسائل يك جنبه ديگرى هم وجود دارد كه جنبه اخلاقى مطلب است و آن اين است كه : اخلاق از انسان مى‏خواهد كه راستگو باشد، امين باشد. 🔻آنچه كه اخلاق مى‏خواهد اين نيست كه انسان راست بگويد بلكه اين است كه انسان راستگو باشد، يعنى راستگويى ملكه روحى او باشد، تربيت او باشد، تقوا در روح او وجود داشته باشد كه راستى و درستى و امانت و آن چيزهايى كه فضايل اخلاقى گفته مى‏شود به طبع ثانوى از روح او صادر شود؛ 🔻يعنى وقتى كه راست مى‏گويد نه به خاطر ترس از قانون باشد كه اگر دروغ بگويد قانون مجازاتش مى‏كند، يا امانت داشته باشد نه به خاطر اين كه اگر خيانت كند قانون مجازاتش مى‏كند، بلكه امانت داشته باشد به دليل اين كه امانت را براى خودش فضيلت و انسانيت مى‏شمارد، راستگو باشد براى اين كه راستى را براى خودش شرف و كمال مى‏داند و از دروغ تنفر دارد و آن را زشت مى‏داند. 🔻پس راستى، درستى، امانت، آن‏وقت براى بشر فضيلت و كمال است كه به صورت يك تربيت درآيد نه صرف اين كه فقط عمل و اجرا شود. 🔻اين گونه مسائل هم به اين شكل قابل اجبار نيست. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 389-390- با تلخیص و ویرایش جزئی - https://eitaa.com/shakhes1340
🟢 زیارت «امين اللّه» ✅ در ميان زياراتى كه ما براى ائمه داريم، زيارت امين اللّه شايد- و بعيد هم نيست- معتبرترين زيارات‏ باشد، هم از نظر سند و هم از نظر مضمون كه از اين نظر هم جزء عالى‏ترين زيارات‏ است و شايد عالى‏ ترين زيارات‏ باشد. زيارت كوتاهى است. ✅ هر امامى را با اين زيارت مى‏ توان زيارت كرد با اين تفاوت كه آن يك كلمه «السّلام عليك يا امير المؤمنين» در زيارت غير امير المؤمنين برداشته مى‏شود [و بجاى آن، عبارت مناسب گذاشته مى ‏شود.] ✅سيزده جمله دارد كه اين سيزده جمله دعاست؛ يعنى بعد از اينكه امام را زيارت مى‏ كنيم، در حضور و در مشهد امام از خداى متعال اين چيزها را مى‏ خواهيم ❇️ شاهد من، دو جمله - از سيزده جمله این دعاست - که مى‏ خوانيم: ✅ فاجْعَلْ نَفْسى ... مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اوْلِيائِكَ، مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ، : خدايا من مى‏ خواهم هم محبّ باشم هم محبوب؛ هم دوست بدارم، هم مرا دوست بدارند. 🔹اما چه كسى را دوست بدارم؟ ✅ «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اوْلِيائِكَ» : دوستدار آن برگزيدگانِ از اولياى تو باشم، خُلَّص اولياى تو. محبت خُلَّص اولياست كه مثل مغناطيس، انسان را مى‏ كِشد. ✅اين غير از مسئله تفكر و محاسبه النفس است. اينها يك كارهاى فكرى است و البته لازم هم هست [اما تأثير محبت اولياء به مراتب بيشتر است.] ✅ اگر انسان بخواهد فقط با تكيه به تفكر و تذكر و محاسبه النفس و مراقبه و غيره، اخلاق سوء را يك يك با سر انگشت فكر و حساب از خود بزدايد و خود را اصلاح نمايد، البته عملى است اما مثل - این- است كه انسان بخواهد براده‏ هاى آهن را يك‏ يك جمع كند. ✅ ولى اگر انسان اين توفيق را پيدا كند كه - فرد -كاملى پيدا بشود و او شيفته آن كامل گردد، مى ‏بيند كارى كه او در ظرف چند سال انجام مى‏ داد، اين در ظرف يك روز انجام مى‏ دهد. 🔸«مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ» : خودم نيز، هم در زمين محبوب باشم و هم در آسمان؛ در زمين محبوب باشم [به اينكه‏] مردم مرا دوست داشته باشند. ✅ اين از قدس و تقوا نيست كه من جورى باشم كه مردم مرا دشمن داشته باشند. ✅ نه، مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ. : خدايا كارى بكن كه در زمين (يعنى پيش خلق تو) و در آسمان محبوب باشم، هر دو جا (اگر انسان در زمين محبوب باشد و در آسمان ملعون كه ديگر خيلى بد مى‏ شود، مى‏ شود يك آدم رياكار و متظاهر)، 🔸با حقيقت باشم كه تو مرا دوست داشته باشى، و حقيقت داشتن من را مردم هم بشناسند كه مردم نيز مرا دوست داشته باشند. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، ج‏۲۲، ص: 941-937-با تلخیص و ویرایش جزئی- ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
راستی ، از قاتلین شهید علی وردی چه خبر؟ دهها شهید داشتیم، قاتلین اونها پیدا نشدن؟ اگر شدن مجازات قاتل چیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وزیر کشور فرانسه: در جریان ناآرامی‌های اخیر ۱۲ هزار وسیلۀ نقلیه به‌ آتش کشیده شد در این مدت ۱۷ مورد حمله به مسئولان کشور نیز گزارش شده است. این حجم از تخریب و انعکاسش در رسانه های غربی رو مقایسه کنید با اغتشاشات ایران. ✅ کانال : @saeedism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه ابتکار خوبی 😍👏 هدیه به بچه ها در عید غدیر. ان شاءالله برای این کار هم اقدام کنیم که خیلی عالی و تاثیرگذاره ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا با کسانی که در فضای مجازی ادعاهایی خلاف واقع بیان می‌کنند برخورد نمی‌شود؟ ♦️محسن مهدیان مدیرعامل موسسه همشهری:یکی از دلایلی که درست برخورد نمی‌شود، عدم شناخت مسئولین از مردم است. ♦️محافظه کاری و نقص های قانونی از دلایل دیگر این موضوع است. ♦️مسئولین باید متوجه‌ بشوند که دشمن تمام تمرکز خود را برای تخریب ذهنی جامعه قرارداده. ♦️نماینده مجلس حرفی میزند اما نمیتواند در هیئت نظارت از خودش دفاع کند، چندمرحله حرف خودش رو پس میگیرید. کسی نباید سراغ این فرد برود؟؟ ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌹ماجرای شفای کودک سنی مذهب با توسل به مولا امیرالمومنین علیه السلام توسط علامه امینی 👌بسیار زیبا 💌برای عاشقان مولا امیرالمومنین علیه السلام ارسال کنید. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آغاز مهمونی ده کیلومتری از ساعاتی دیگر در تمام طول مسیر میدان آزادی تا میدان امام حسین(ع) مواکب و شهربازی برپاست و از هر نقطه‌ای امکان ورود به مهمونی وجود دارد. محل‌های اقامه نماز مغرب در مهمونی ده کیلومتری: ۱.میدان آزادی زیر برج ناحیه حمزه سیدالشهدا ۲. دانشگاه شریف ۳. ناحیه مقداد مهدیه امام حسن ۴. مسجد صاحب الزمان بهبودی آزادی ۵. نواب (توحید) تقاطع آزادی ۶. دانشگاه تهران ۷. چهارراه ولیعصر_انقلاب، ناحیه ولیعصر ۸. میدان فردوسی (ناحیه ولیعصر یا سلمان) ۹. دروازه دولت_مسجد دانشگاه خوارزمی ۱۰. خیابان سپاه_انقلاب مسجد عمار یاسر ۱۱. انقلاب خ نامجو _ مسجد امام رضا ۱۲. میدان امام حسین ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 اعطای ۷۰۰۰۰ قطعه زمین در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا آخر سال وزیر راه و شهرسازی: 🔸هر قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت ۲۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه زیربنایی دارد. 🔸تا امروز بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین تقدیم هموطنان عزیز در سراسر کشور شده است. 🔸تا پایان سال ۷۰ هزار قطعه زمین تقدیم مردم عزیز کشورمان خواهیم کرد. 📌 طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سومشان از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد، ۲۰۰ متر زمین داده می‌شود. 🔰اینجا 👇نقطه اتصال فعالیتهای مردمی و اطلاع‌رسانی به‌روزترین اخبار و محتواهای جمعیت و فرزندآوری است 💎 eitaa.com/populationir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفات حکومتی حضرت علی‌(علیه‌السلام) در بيانات رهبرانقلاب ♨️اجتناب از زخارف دنيا ⛔️استفاده شخصی از امكانات عمومی ممنوع سرعت عمل تبيين بی‌باک در عمل به حق هدايت جامعه به تقوا ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عید آن‌وقتی است که خورشید امیرالمؤمنین(ع) در عالَم طلوع کرد. همه باید نورانی می‌شدیم. اما حجاب سقیفه آمد و روی نور ولایت پرده انداخت. امام زمان(عج) این حجاب را برمی‌دارند و ظهور ولایت واقع می‌شود. در هنگام ظهور، پرتو نور امیرالمومنین(ع) عالَم را روشن خواهد کرد و همه نورانی می‌شوند. ☑️ @mirbaqeri_ir ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قیام علیه منفعت شخصی ۱. او علی خضریان است؛ نماینده‌ی مردم تهران در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل نود. بنگرید که چگونه از نظارت وزارت کشور بر نمایندگان دفاع می‌کند تا نمایندگان، دچار جهت‌گیری انتخاباتی در مناسبات و ارتباطات‌شان با دولت نشوند.‌ درحالی‌که «دویست نماینده»، وزیر کشور را تهدید به استیضاح می‌کنند و می‌کوشند با جوسازی و هوچی‌گری، ورق را به نفع خود برگردانند، اما خضریان با «نظارت بر خویش»، موافقت می‌کند. ۲. این رفتار به آن معنی است که او در تله‌ی «تعارض منافع» نیفتاده است؛ چون چشم به انتخابات و تداوم قدرت و رأی‌آوری ندارد. دغدغه‌ی او تکلیف است و نه نتیجه. اغلب نمایندگان مجلس برای فضای مجازی و حجاب و اغتشاش، یقه چاک ندادند و خاموش و منفعل نشستند، اما در اینجا با «قلدری» و‌ «گردن‌کلفتی»، از نظارت و تعیین حدود منطقی گریختند. در مقابل، خضریان برخلاف موج‌سازی منفعت‌طلبان در مجلس حرکت می‌کند و حق را می‌گوید و به خود قید می‌زند تا قدرت، «عدالت» را به حاشیه سوق ندهد. ۳. این ماجرا، یک امتحان و ابتلای رسواگر برای مجلس بود که در آن، «دویست نماینده» به حقیقت و عدالت باختند و از چشم حساس و مساوات‌طلب مردم افتادند، اما خضریان و آنان که چون او هستند، اعتبار و منزلت مردمی بیشتری یافتند. ۴. فضیلت خضریان، محدود به این موضع و‌ کنش نیست، بلکه شخصیت او دربردارنده‌ی مجموعه‌ای از «فضائل انقلابی» است. حضورش در مجلس، مایه‌ی دلگرمی ‌و امید است؛ چنان‌که حضور برخی دیگر، موجبات تأسف و خجلت را فراهم کرده است. در انتخابات بعدی، قاطعانه تجدیدنظر خواهیم کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
لایحه حجاب به‌مثابه کنش سیاسی ردیه‌ای بر جداانگاری حرام شرعی و حرام سیاسی ابوالفضل اقبالی از جمله ایرادات و نقدهایی که مخالفان تصویب لایحه و پیگیری مجدد قانون حجاب در کشور مطرح می‌کنند این است که اصرار جمهوری اسلامی بر مقابله با کشف حجاب دیگر معنای دینی ندارد و صرفا با اغراض تقابل سیاسی با مخالفان دارد صورت می‌گیرد. زیرا فرقی میان کشف حجاب و بدن نمایی با عدم رعایت حجاب شرعی (وجه و کفین) وجود ندارد و نظام اگر واقعا دغدغه اجرای حدود الهی را دارد باید با عدم رعایت حجاب شرعی مقابله کند و همان ماده 638 قانون مجازات اسلامی را پیاده نماید. این دوستان که بعضا از رفقای حزب‌اللهی خودمان هستند متوجه نمی‌شوند که با این سخن به طرز فاحشی گرفتار سکولاریسم پنهان شده و ناخواسته درصدد تمایزگذاری میان امر دینی و امر سیاسی هستند. در حالیکه یکی از مهمترین بنیان‌های الهیاتی که انقلاب اسلامی بر روی آن سوار است، این‌همانیِ امر دینی و امر سیاسی است. لذا صریح‌ترین پاسخی که باید به این دوستان داد این است که مقابله با کشف حجاب حتی اگر با اغراض سیاسی و با هدف جلوگیری از گسترش کشف حجاب‌های سیاسی باشد باز هم یک کنش دینی و در چارچوب فقه و شرع است. زیرا همان فقهی که می‌گوید کشف حجاب با بیرون بودن مچ دست تفاوت ندارد، این را هم گفته است که حفظ نظام از اوجب واجبات است و باید با کسانی که درصدد ضربه زدن به اقتدار این نظام هستند برخورد جدی صورت گیرد. کیست که انکار کند تفاوت کنشِ ضعیف‌الحجاب‌ها با مکشوفه‌ها در تقابل و ضدیت با نظام است. پاسخ دوم و مهمتر هم این است که اتفاقا لایحه حجاب که مرکز مواجهه خود را کشف حجاب تعریف نموده، یک اقدام بسیار هوشمندانه از سوی حاکمیتی است که نگران ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه است و با تاکید سفت و سخت قانونی بر روی «پوشش سر» مانع از این می‌شود که چند صباح دیگر بر سر جواز معاشقه در خیابان با بخشی از شهروندانش چانه‌زنی کند. ممکن است عده‌ای به این سخن خرده بگیرند که ما به جامعه ایران بدبین هستیم و اعتمادی به فرهنگ و سنت ریشه‌دار مردم ایران نداریم. و من در پاسخ عرض می‌کنم که اولا ما نمی‌گوییم اگر حاکمیت از قانون حجاب انصراف دهد از فردا اکثریت مردم ایران برهنه به خیابان آمده و صحنه‌های اروتیک در خیابان رقم می‌زنند! مردم ایران عفیف و شریف‌تر از این حرف‌ها هستند. اما مگر برای بحرانی تلقی کردن وضعیت اخلاقی جامعه باید نیمی از مردم را مشغول عشق‌بازی در خیابان ببینیم؟ برای جامعه اسلامی زیبنده نیست که حتی اقلیتی از جامعه به خود اجازه بدهند که چنین رفتارهایی را در فضای عمومی مرتکب شوند. چنین پدیده‌ای ولو با فراوانی یک درصد جامعه نیز در زمره وضعیت بحرانی تعریف می‌شود. ثانیا این دوستان مگر ندیدند که سرعت گذار از مرزهای اخلاقی جامعه در شرایط پسامهسا چقدر سهمگین بود و جامعه ایرانی با چه شوکی از برهنگی و بدن‌نمایی مواجهه شد؟ کدام یک از این دوستان پیش‌بینی می‌کردند که ما در خیابان‌های تهران شاهد تاپ و شلوارک پوشیدن زنان باشیم؟ اینها را کف خیابان نمی‌بینید یا با این سطح از زوال اخلاقی جامعه نیز کنار آمده‌اید؟ ثالثا این اقلیتِ هنجارشکن خودشان بارها و به صراحت اعلام کرده‌اند که حجاب و روسری پایان مطالبه فرهنگی آنها نیست و افق لیبرالی که آنها برای جامعه ایران ترسیم می‌کنند صدور مجوز راهپیمایی همجنس‌بازها توسط وزارت کشور است! لذا جمهوری اسلامی و در راس آن شخص مقام معظم رهبری به درستی بر ضرورت الزام بانوان جامعه به داشتن روسری تاکید می‌کنند تا مرزهای مقاومت فرهنگی جامعه ایران را در همین نقطه قرار دهند. از قضا چنین تصمیمی از حاق دین و فقه شیعه برخاسته است. اما اینکه چرا جمهوری اسلامی که داعیه اجرای احکام الهی را دارد با کدام مجوز فقهی از حد شرعی حجاب عدول کرده و دیگر با شل‌حجابی مواجهه قانونی نمی‌کند هم پاسخش روشن است. تکلیف شما در دایره امکان‌ها و وسع شما تعریف می‌شود و ما در فقه چیزی به نام تکلیف مالایطاق نداریم. واضح است که جرم‌انگاری حدود هفتاد درصد بانوان جامعه در دایره امکان و ظرفیت نظام نیست اما با ده درصدِ هنجارشکن هنوز قدرت مقابله دارد. https://eitaa.com/eqbali62
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. واقعه‌ی غدیر به این معنی است که دینی‌بودن «حکم» (قانون)، شرط کافی برای دینی‌بودن «حکومت» نیست، بلکه «حاکم» (مجری) نیز باید از سوی خدا تعیین (نصب) شود. ۲. هرچه از این دو شرط ضروری، فاصله گرفته شود(فرسایش ایدئولوژیک)، به «سکولاریسم» نزدیک شده‌ایم. ۳. استحاله و زوال‌ «هویت سیاسی»، اغلب تدریجی است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi