eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 (ع) (۱۰) ✨حضرت علی(ع)، انسانی به مثابه خورشید است که دائماً در حال فایده رساندن میباشد، نقطه اوج این تمثیل را شاید بتوان در آخرین لحاظ عمر‌مبارک‌علی‌(ع)‌دانست‌که‌با‌مشقت به دنبال بیان کردن آخرین راهبردها برای نجات بشری بوده است،ایشان که در این وصیت نامه عموم مسلمانان را مخاطب نموده است به 14 محور اشاره می کند، که به دو مورد از این محورها اشاره میشود. ✨حضرت می فرمایند :« اوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ‌مَنْ بَلَغَهُ‌کِتَابِی : ✨ ۱.بِتَقْوَی اَللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ یعنی «به و » معیارهای اسلامی بودن یک جامعه را باید در چه چیز دید؟ این معیارها را باید از کدام منبع باید استخراج کرد؟ اگر علی(ع) را « امام معصوم» و نهج البلاغه را « منبع» و سخن ایشان را « معیار» بدانیم، پس باید « تقوا» و « نظم» را یک شاخصه برای تعیین میزان اسلامی بودن جامعه در نظر گرفت.اما چرا ؟زیرا تقوای(تعادل در گرایش های) باطنی سبب نظم ( تعادل در کنش های) ظاهری می شود و نظم ظاهری سبب تقوای باطنی می شود پس جامعه ای که روزانه میلیاردها دلار خرج ورزش می کند ولی این هزینه را برای تولید شغل خرج نمی کند، جامعه ای بی نظم و بی تقوا می باشد. ✨۲. وَ اَللَّهَ اَللَّهَ فِی اَلْقُرْآنِ لاَ یَسْبِقُکُمْ بِالْعَمَلِ بِهِ غَیْرُکُمْ یعنی : « خدا را ، خدا را ، درباره قرآن ، مباد که دیگران در عمل کردن به آن بر شما پیشی گیرند»به نظر می رسد که عمل دقیق و عمیق به قرآن یعنی استخراجِ دو محور « اصول و راهبرد » در سه حوزه « فردی و خانوادگی و اجتماعی» از قرآن و و قانونی سازی بر آنها و« » اجتماعی درعمل به آنها. در این صورت جامعه اسلامی بهترین جامعه در عمل به قرآن خواهد بود. مثلا طرح « » برای نگه داری والدین سالمند نزد فرزندان با هدف عمل به دستور قرآن هرچند 12 محور دیگر تیز قابل تفصیل و استخراج راهبردهای فاخر می باشد اما بنا بر مختصر نویسی است. ✍حجت‌الاسلام‌عباسی اصل؛تیرماه 95 _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🌷 🌷 💎هركس خودش را موظف‌ بداند كه كند 🔹ما هميشه از اسلام اينطور فهميده ايم كه كسب درآمد البته از طرق مشروع آزاد است و مانعى ندارد؛ 🔹منتها اين اجازه همراه با ايجاب و الزام انفاق است؛ يعنى اگر كسى درآمدى كسب كرد، ولى حتى انفاق مستحب نكرد، او پيش خداى متعال مؤاخذ است. 🔹ما نمى توانيم بگوييم كه انفاق واجبمان را كرديم، مالياتمان را داديم، خمس و زكاتمان را هم داديم، از اين پول نمى خواهيم خرج كنيم؛ در حالى كه مى دانيم در جامعه فقر و كمبود هست؛ نخير، اين آدم پيش خداى متعال سعادتمند نيست؛ مرضى عند الله نيست؛ براى خاطر اينكه آن حسابهاى الزامى جداست؛ باب ديگر و جريان ديگرى است. 🔹 انفاقات استحبابى را هم براى ما قرار داده اند. مستحب است، يعنى آن حكم واجب را ندارد كه من در هر موردى لزومااين كار را بكنم؛ اما اگر كسى بالمره باب اين مستحب را بر روى خودش ببندد، بلاشك خلاف اراده و خلاف اقتضاى احكام الهى كار كرده است؛ … 🔹هركس خودش را موظف بداند كه انفاق كند. آن كسانى كه بيشتر درآمد دارند، نسبت انفاق را بيشتر كنند. آن كسانى كه كمتر درآمد دارند، باب را نبندند؛ به همان نسبت انفاق كنند. اگر اين كار راه بيفتد، البته خوب خواهد شد.... 🔹اگر اين روح نيكوكارى و انفاق در مردم به وجود بيايد، خوب است... 🔹آنچه يك روز در كشور ما و ساير كشورهاى اسلامى اين روحيه همه گير بوده است؛ يعنى هركسى موظف بوده كه پولى براى انفاق كنار بگذارد؛ يا رايج بوده كه در ماه رمضان به نيازمندان افطارى بدهند؛ نبايد بگذاريم اين كارها كم بشود. ✨امام خامنه ای -۱۳۷۰/۱۲/۱۲ _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) 🔆 ⚜علی (ع) در دوره ای می زیست که مردم به واسطه تعالیم پیامبر، روند روبه نسبت به و _خواهی را طی می کردند ولی بعد از رحلت پیامبر(ع)، این روند روبه رفت و از آنجایی که این روند سقوطی تا کنون ادامه دارد، (ع) و تعالیم او در این هزار و چهارصد سال به خوبی روشن می شود. ⚜علی (ع) روند سقوطی جامعه اسلامی را « » می دانست و راهکار مقابله با آن را ( مبتنی بر تقوا، مقدمه چیدن و نتیجه گرفتن ) و (مبتنی بر عقبا سازی عمل کردن) معرفی می کرد. ⚜ لذا همیشهٔ تاریخ دو گروه که هر دو در دچار یا بود، به نبرد با او پرداختند. ⚜ دشمنی بی تقوایان علمی و عملی به دو صورت ذیل بوده است : 1⃣ : کسانی که چه برای دنیا خواهی ( معاویه و طلحه و زبیر) و چه برای دنیا نخواهی ( ) به دنبال ترور او بودند. 2⃣ : کسانی که چه برای دنیانخواهی مانند خوارج زمان, که و می باشند) و چه برای دنیا خواهی مانند صاحب نظران و صاحب عملان و ،که علمی و عملی می باشند، به دنبال از بین بردن شخصیت تاثیر گذار او بر تاریخ و جامعه بشری بودند. ⚠️ آنان از همه ابزار خود اعم از و و برای تخریب و تحریف علی(ع) و معارف او بهره می برند. ❗️اما حاصل این تلاش های گسترده و تاریخی دشمنان علی(ع) آن است که 👈 انسان های (ع) که قدرت مقابله با معاویه را نداشته امروز تبدیل به کشورها و شده اند در جهان امروز در مقابل دشمنان و ثبت میکنند. لذا با جرات می توان گفت بهترین معیار برای و حقیقت و میزان انطباق با علی(ع) و معارف او می باشند. ✍ حسین عباسی اصل – تیرماه96 _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
▪️ مشک آن است که خود ببوید... 🏴 به‌مناسبت‌شهادت‌امام‌صادق(ع‌) 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 🏴 به‌مناسبت‌شهادت‌امام‌صادق(ع) 💠مشک آن است که خود ببوید... 🔹امام صادق در زمانی زندگی و امامت می نمود که شرایط سیاسی جامعه اسلامی در کشاکش یک انقلاب قرار داشت.حاکمیت توسط حرکت مسلحانه بنی عباس به شدت مورد تهدید و پایه های حاکمیت بنی امیه در سراشیبی سقوط بود.در این بین بنی عباس با زیرکی شعارِ محوریِ حرکتِ خود را « » قرار داده بودند، و سعی در شرکت دادن علویان در نهضت خود داشتند. 🔹به همین دلیل « ابو سلمه خلال» که بعد ها دردستگاه بنی‌العباس« » لقب گرفت به سه تن از بزرگان علوی دعوت نامه ای با این عنوان که «هزاران پیرو در انتظار بیعت با شما هستند» نوشت و به نامه رسان خود گفت که:« این نامه ها را به ترتیب به جعفر بن محمد صادق (ع) و عبدالله محض (نوه امام حسن) و عمر الاشرف (فرزند امام سجاد) ببر و از هر کدام نا امید شدی، سراغ بعدی برو». برخورد هر کدام از این شخصیت ها می تواند به خوبی ما را به سه نوع عملکرد دلسوزانه ای بزرگان شیعه ،فرصت ها و تهدیدهایش آشنا کند : 🔻یک – : اولین نفری که نامه به دستش رسید به علت نفوذ بیشترش در جامعه ، امام صادق(ع) بود، ایشان بعد از آنکه از نویسنده نامه مطلع می شوند بدون باز کردن، نامه را در شعله کنار خود انداخته و آتش می زنند و می فرمایند « مرا با ابو سلمه ای که شیعه و پیرو دیگران است چه کار» نتیجه این حرکت آن شد که چشم طمع بنی العباس به امام کور شد و بعد از به حکومت رسیدن و ظلم بر جامعه، عمق نفوذ امام صادق درجامعه بیشتر ومعارف شیعه راستین فراگیر ترشد. 🔻دو – : دومین نفری که نامه باید به دستش می رسید عبدالله محض بود. ایشان بعد از خواندن نامه از فرصت پیش امده برای نجات شیعه بسیارخوشحال شد،نامه را بوسیده و بر چشمان خود گذاشت. او این فرصت را غنیمت شمرده و با جریان بنی عباس وارد مذاکره و تعامل می شود.اما نتیجه این حرکت او ، چیزی جز زندان شدنش وقتل دو فزرند او به بدترین وضع توسط بنی العباس بدون هیچ تاثیر اصلاحی نبود. 🔻سه – : سومین نفر عمر الاشرف می باشد، ایشان نیز نامه را باز نمی کند اما دلیلش مانند دلیل برادر زاده اش امام صادق نبود،بلکه او معتقد است دراین شرایط فتنه گون باید احتیاط کرد و هیچ موضعی له یا علیه کسی گرفت چرا که آینده آبستن حوادث غیر قابل پیش بینی است لذا بیان می کند که من نه نویسنده نامه و نه پیک او را نمی شناسم و نامه را پس می زند.نتیجه این رویکرد ایشان را باید، عدم روشنگری برای اسلام و شیعه دانست، به صورتی که نام او در آن شرایط حساس در حاشیه تاریخ ثبت گردیده است. 🔻اری رویکرد امام صادق، به عنوان رویکرد جامع،توسط ایشان، با هدف روشنگری برای آن عصر و الگو گیری برای این عصر بیان شده است.بررسی بیانات اما نشان می دهد که ایشان بر دو محور به بطلان حرکت بنی عباس فتوا داده بودند: 🔻اول : : امام از آنجای که منشاء اعتقادی و علمی حرکت بنی العباس از اسلام ناب (که در معارف امام صادق منحصر بود ) سرچشمه نگرفته بود،آن را فاسد می دانست. 🔻دوم : : ایشان از انجایی که سابقه رهبران جنبش را از لحاظ اخلاقی و عملی روشن و صالح نمی دیدند به شوم بودن این حرکت فتوا دادند.و از آنجایی که امام خود را حافظ ابروی شیعه در گستره تاریخ و جغرافیا می داند از حمایت و همراهی حرکتی که عاقبتی جز پشیمانی نداردف به شدت پرهیز نموده و با شجاعت علوی ان را اعلام نمودند که شهادت ایشان را باید متاثر از همین رویکرد ایشان دانست ✍حجت‌الاسلام‌عباسی‌اصل –تیرماه96 _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
▪️ 👆👆 مشک آن است که خود ببوید... 🏴 به‌مناسبت‌شهادت‌امام‌صادق(ع‌) 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🍎 🚿 🌺 👆بهترین شامپو درطب اسلامی ✨📜 ✨ امام‌ علی علیه السلام میفرمایند: شستن سر با ختمی چربی و چرک سر را از بین میبرد ، حشرات(شپش و..) را دور میکند✨ 🔔 شامپوگل ختمی ،گل ختمی خشک شده (ترجیحا سفیدرنگ )را آسیاب کرده ویک قاشق از مواد را داخل آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بخیسانید، سپس مایع حاصل را از صافی گذرانده و مانند شامپو به سر بمالید که این بهترین شامپوی طبیعی است . 💊   🔻تمیز کننده وتقویت کننده ی بن مو 🔻نرم کننده پوست ومو 🔻رفع خارش وموخوره 🔻رفع شپش 🔻برطرف کننده چربی وقارچ 🔻رفع میگرن __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
‍ ‍💠 💠 (1) 🔷 انسان موجودی بالطبع است که تاریخ حیات او با تاریخ تشکیل اولین اجتماعات بشری همراه بوده است. اجتماعی بودن انسان به خوبی ضرورت توجه به روابط انسانی را روشن میسازد. 🔷 یکی از مقوم های اصلی سبک زندگی همین روابط انسانی است که دین مبین اسلام با توجه به اهمیت آن تاکیدات فراوانی بر ضرورت و کیفیت آن دارد.در صورتی که روابط انسانی بخوبی طرح‌ریزی و اجرا شود میتواند اهداف بشری از اجتماع که همان ایجاد عمومی و در نهایت است را محقق نماید. اما در صورتی که این روابط انسانی هویت انسانی خود را از دست بدهد قطعا نه تنها بزرگی پیش روی اهداف اجتماع ایجاد می کند بلکه می تواند خود به تنهایی عامل برهم زدن اجتماع شود. 🔷 آنچه که امروز مشاهده و بررسی می شود به چالش کشیده شدن روابط انسانی در غرب (تابلو شماره ۱) و کشورهای اسلامی و به طور خاص در کشور ایران می باشد که تحقیقاً این بحران ، نشات گرفته از می باشد. چرا که سبک زندگی غربی از تاکنون با نهضت‌ های متفاوت و طرح‌ریزی‌ های متلون به جدایی افکندن بین عناصر جامعه دامن زده است به گونه ای که در حال حاضر پنج جنگ خانمان‌سوز را شاهد هستیم. (جنگ‌بندگان‌با‌خدا- زنان‌با‌مردان - کارفرمایان با کارگران - والدین با فرزندان - سفیدپوستان با رنگین پوستان) 🔷 در ترند (چشم انداز) 2050 غرب که توسط ریچارد وادسون برای شورای سیاست گذاری روابط خارجی آماده شده است : 🔹افزایشی خانه های مجردی 🔹افزایش اضطراب و پریشانی 🔹ضمحلال خانه و خانواده 🔹استخدام ربات برای نگهداری سالمندان و کودکان 🔹فردیت‌ و ‌فرار انسان از ‌ایجاد ‌‌ارتباط‌ با‌ هم‌‌ نوع 🔹افزایش‌چشمگیرحیوانات‌‌خانگی بامیانگین ۵ میلیارد ؛ازمهمترین چالش‌های روابط‌انسانی غرب در 2025 معرفی شده است که همگی حاکی از برهم خوردن روابط انسانی می‌باشند. 🔷 درمان هر کدام از (اجتماعی) بدون شناخت ریشه‌ای آن به معنای دقیق کلمه،اسراف مالی و جانی خواهد بود، چرا که درمان‌‌های‌ اجتماعی و مرتبط با انسان در صورتی که موضعی باشد، موقتی، زودگذر و همراه با آسیب‌های عمیق‌تر خواهد بود که تجربه ناموق آن در کشور ایران و سایر کشورها به ثبت رسیده است. 🔹برای‌مثال: مقوله «مبارزه با » که در جهان در سال 1970 به بعد و در ایران از سال 77 شروع شد، در این برنامه زنان به عنوان مخاطب اصلی تحت آموزش های مختلف از جمله قرار می‌گرفتند که‌این‌مساله ضمن ترویج روحیه درحاشیه آموزش ‌ها ، به علت نگاه بخشی به زنان و نه به عنوان ، توازن خانواده را به هم زد و با ایجادهزاران شبهه‌ دینی و تخریب الگوی خانواده اسلامی با تهمت سنتی بودن، نه تنها زمینه دین‌گریزی و زنان نسل جدید را ایجاد کرد بلکه کانون خانواده را نیز متزلزل نمود که محو شدن مقوله ازدواج در غرب و آمارطلاق در ایران را می توان زاییده این نوع برخورد موضعی است. ✍🏻 حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras