🔴رهبران #زرتشتی ، برای جبران ضعف مبانی خداشناسی در دین خود هر روز به دنبال فلسفه بافی های جدید می گردند . در بحث #اهورامزدا نیز مدعی هستند که وی خالق #نیکی هاست و در خلقت #شر و موجودات #شرور دخالتی ندارد . اما وقتی به متن #اوستا مراجعه میکنیم مشاهده میکنیم که #اهورامزدا، خالق صفاتی چون #هرزگی ، #فقر ، #درندگی و $وحشی گری و ... هست .
📚در فرگرد 13 ، بند 39 آمده است که اهورامزدا میگوید من سگ را آفریدم . اما در همین فرگرد ، بند 44 به بعد ، آمده است که #سگ - در کنار صفات خوبش اما - در وجود خود صفاتی چون هرزگی ، فقر ، درندگی و وحشی گری و آوارگی ، گدایی و ... را دارد.
📚نگاه کنید به :
اوستا ، گزارش دکتر دوستخواه؛ جلد 2 صفحه 811 - 812 ؛ انتشارات مروارید ، چاپ شانزدهم ، نسخه انجمن زرتشتیان آلمان
وندیداد ، گزارش جیمز دارمستتر ، صفحه 219 - 221 ، ناشر دنیای کتاب ، تهران ، 1384 هـ ش
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴آیا #نژادپرستان می توانند بگویند خون ما از خون دیگری رنگین تر است؟
📣💥روش تحقیق #ژنوتیپ:
که علمیترین روش تحقیق موجود و براساس بررسی همگونی #ژنها است. جدیدترین فنون مهندسی ژنتیک امکان این را فراهم آورده است که انسانهای متفاوت از نظر #ژنتیک با یکدیگر مقایسه شده و #همگونیها و ناهمگونیهای آنان دستهبندی گردد. این روش تحقیق که نشان میدهد همۀ انسانها در بیش از 99 درصد تمامی #ژنها با هم برابر و همگونند، در یک محدودۀ یکدرصدی تفاوتهائی دارند که میتواند به دستهبندی نژادی انسانها (صرفاً از نظر علوم زیستشناسی و انسانشناسی) کمک کند. جالب اینجاست که در این دستهبندی مثلاً تفاوت یک مرد #چینی و یک مرد #سرخپوست از نظر #ژنتیک کمتر از تفاوت یک مرد و زن سرخپوست است. بهعبارت روشنتر تفاوت مردان و زنان از نظر ژنتیک بیشتر از هر تفاوت متصور دیگری میان «نژاد»های متفاوت بشری است.
از سوی دیگر ادغام ژنتیک میان جوامع مختلف امروزی، عملاً امکان هرگونه دستهبندی قطعی و واضحی میان نژادها را از میان برده است. این مسئله در مورد جوامع همسایه بسیار بارزتر است و بهعنوان مثال بههیچوجه نمیتوان تفاوت قاطع ژنتیک میان افراد چینی و کرهای کشف کرد، به همین شیوۀ نمیتوان هیچ تفاوت بارز ژنتیک میان یک فرد «ایرانی» و یک فرد «عرب» یا «ترک» کشف نمود و ایرانیان، اعراب، ترکها و کردها از نظر ژنتیک بهقدری همسانند که عملاً مسئلۀ تفاوت نژادی در میان این اقوام از نظر بررسی ژنوتیپ منتفی است.
📣💥روش تحقیق #فنوتیپ:
در این روش که بسیار قدیمیتر از روش تحقیق ژنوتیپ است، ظواهر مورد بررسی قرار میگیرند: یعنی رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو، فرم و ساختار جمجمه، شکل بینی و گوش، اندازۀ قد، استخوانبندی دستها و پاها و غیره مورد دستهبندی انسانها در نژادهای متفاوت میگردند. نامهای معروف نژادهای متفاوت از قبیل سفیدپوست، سیاهپوست و سرخپوست از اینجا آمدهاند. البته امروزه با توجه به جمعیت معتنابه افراد دورگه یا چندرگه، دیگر قائل شدن این مرزبندی نژادی غیرممکن است و مثلاً در میان دو نژاد سفیدپوست و سیاهپوست طیف بسیار وسیعی از افراد دورگه وجود دارند که عملاً هرگونه مرزبندی واضحی میان این دو نژاد را از حوزۀ امکان علمی خارج میکنند.
📣💥روش تحقیق زبانشناختی:
در این روش تحقیق، شباهتها و تفاوتهای میان آدمیان براساس «خانواده» زبانشناختی صورت میگیرد و از اینرو از نظر علمی انسانهای همخانواده از نظر زبانی را نمیتوان یک «نژاد» نامید. زیرا زبان ارثی نیست و اکتسابی است.
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🌞زرتشت و #اجداد عرب پرستش!🌞
🔴نژادپرستی از مهمترین و اصلیترین موانع رشد و تکامل اجتماعی است. جوامع #نژادپرست همواره از درون دچار #پوسیدگی بوده و هستند.
📣💥متأسفانه در جامعهی ما نیز کسانی وجود دارند که با #وقاحتِ تمام خود را از #نژاد #خالص #آریایی؟! دانسته و از این بابت #خویشتن را #برتر و والاتر از دیگران میپندارند. این نابخردان، بیش از همه قوم #عرب و یا قوم #ترک و ... را مورد #توهین و ناسزاگویی قرار میدهند، گویی دیگران به خاطر رفتار عدهای معدود در برههای خاص، برای همیشهی تاریخ محکوم اند!
💥برخی از این #باستانگرایان #نژادپرست به قدری در #نادانی فرو رفتهاند که حتی اعتقاد به #اسلام را «عرب پرستی» میخوانند.
💥چه اینکه اولاً درک نکردهاند که اسلام فراتر از نژاد و ملیت است،
💥در ثانی اگر قرار است کسی «عرب پرست» باشد، این #نیاکان #زرتشت بودند که با تمام وجود قوم عرب را برتر از هموطنان خود میپنداشتند!
🔴 #فریدون یکی از #پادشاهان پیشدادی ایران، همان کسی است که ایران زمین را از شرّ ضحاک اهریمنی نجات داد.
در #شاهنامه #فردوسی و دیگر متون تاریخی و اسطورهای، دربارهی فریدون آمده است که وی #سه پسر به نامهای #سلم و #تور و #ایرج داشت. هنگامی که پسرانش به سن جوانی رسیدند، خواست سه همسر نیکو سرشت و بافرهنگ از خاندانی نجیب و خردمند برای آنان بیابد، وی نزدیکان و معتمدین خود را مأمور یافتن چنین دخترانی نمود. آنان نیز به جستجو پرداختند و در #ایرانزمین چنین #دخترانی نیافتند! لذا به دیگر نقاط زمین رفتند و در نهایت، در سرزمین یَمَن، در خانهی #پادشاه #عرب چنین دخترانی را یافتند و فریدون نیز لیاقت و فرهنگ و سزاواریِ این دختران را به فرزندانش گوشزد نمود و پس از گذر روزها، پسران فریدون با دختران شاه عرب ازدواج کردند
🔰[۱]. روشن است که #فریدون پسر آبتین، دخترانی از خاندان شاه عرب را بر هموطنان خود ترجیح داد. وی لیاقتی که در خاندان عرب دید، در خاندانهای ایرانی ندید... و اینگونه آیا میتوان وی را «عرب پرست» نامید؟!
گذشته از آنچه گفته شد، باید دانست که بنابر اعتراف متون کهن عصر ساسانی، #زرتشت نیز از #نسل #فریدون بود.
این گفتاری است که #موبدان #زرتشتی در عصر ساسانی به روشنی بر آن صحه گذاشتند! #نسب نامه #زرتشت بنا به گفتهی #موبد جهانگیر اوشیدری چنین است که وی (زرتشت) از طرف پدر از نسل منوچهر پسر ایرج پسر فریدون بود و از طرف مادر نیز از نوادگان فریدون شمرده میشد
🔰[۲]. ابراهیم پورداود (پدر اوستاشناسی ایران) نیز گفتهاند که در سنت، #زرتشت از خاندان فریدون پسر آبتین دانسته شده است . فریدون در اوستا به صورتِ Thraetaona و پدرش نیز به صورتِ Athwya خوانده شده است
🔰[۳]. و ذبیح الله صفا در «تاریخ ادبیات ایران»، همین گفتار (که زرتشت از نسل فریدون است) را تأیید کرد
🔰[۴]. از متون کهن نیز میتوان مواردی بسیار نام برد، از جمله کتاب «ویزیدگیهای زادسپرم» از متون پهلوی که اذعان داشته است، زرتشت از نسل فریدون بود
🔰[۵]. #دغدو نام مادر #زردشت است و او از نسل فریدون بود.
💥نام مادر زرتشت ، گویند که نسبش به فریدون فرخ می پیوسته.
👈زن پورشسب و مادر زردشت ایرانی.
👈دغدویه هم می گویند.
👈زرتشت بهرام پژدو در زراتشت نامه ی خود می گوید
روایت کند #موبد روزگار
که بگرفت #دغدو به #زرتشت بار
📚منابع:
[۱]. بنگرید به «باستانگرایان و فریدونِ عربپرست !!!»
[۲]. موبد جهانگیر اوشیدری، دانشنامه ی مزدیسنا، تهران: نشر مرکز، ۱۳۸۹. ص ۳۲
[۳]. ابراهیم پورداود، گاتها کهن ترین بخش اوستا، تهران: انتشارات اساطیر، ۱۳۷۸. ص ۳۹۳
[۴]. ذبيح الله صفا، تاريخ ادبيات در ايران، تهران: انتشارات فردوس. ۱۳۷۸. ج ۳، بخش ۱، ص ۴۳۶
[۵]. ویزیدگیهای زادسپرم، ترجمه محمدتقی راشد محصل، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۱۳۸۵. ص۵۵-۵۶
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 منشور #کوروش سندی بر علیه خودش
قاعده ای حقوقی می گويد كه «اعتراف و ادعاي هر شخص فقط عليه خودش اعتبار دارد و نه به نفع خودش».
📛بر همين اساس از آنچه #كوروش در منشور مشهورش نوشته است،
فقط می توان عليه خودش استفاده كرد و نه به نفع خودش. از هيچ «فتح نامه ای» كه يكمهاجم مسلح در شرايط غلبه و بهره مندی از #قدرت نوشته است، نمی توان به نفع آن مهاجم و به زيان كشور مغلوب و مردم لگدمال شده استفاده كرد
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 شناخت آداب و فرهنگ #آریایی ها در هند
✅بخش دوم
این هندیان آریایی چگونه می زیستند؟
در آغاز با #جنگ و #غارت؛ سپس با گله داری، کشاورزی، و صنعت به شیوه
روستایی، که بی شباهت به صنعت قرون وسطاي اروپا نبود؛ زیرا از عصر نوسنگی تا انقلاب صنعتی، که ما در آن زندگی میکنیم، بنیاد زندگانی اقتصادي و سیاسی انسان اساساً یکسان مانده است.
#هند و #آریاییها گاو می پروردند و،
به کارش می بردند؛ هر وقت هم مقدورشان بود گوشت می خوردند، و نوالهای هم نثار روحانیان یا #خدایان می کردند؛ #بودا، پس از آنکه در جوانی ریاضتها کشید و از گرسنگی رو به مرگ بود، گویا در پیری یک شکم سیر از گوشت #خوك خورد و مرد. آنان جو می کاشتند، اما ظاهراً در عصر ودایی چیزی از برنج نمی دانستند. کشتزارهای هر اجتماع روستایی را بین خانوارهای عضو آن اجتماع تقسیم میکردند، اما آبیاری این زمینها مشترك بود. زمین را نمیشد به بیگانه فروخت، فقط میشد آن را براي پسران خانواده به ارث گذاشت. اکثر مردم خرده مالک بودند؛ روي زمین خودشان کار میکردند.
🔴ازدواج ممکن بود از راه ربودن عروس با زور، یا خریدن او، یا رضاي طرفین، صورت گیرد؛ اما، ازدواج به رضای طرفین را اندکی #ننگ آور می دانستند؛ #زنان فکر میکردند که اگر آنها را بخرند وبرایشان #پول بدهند شرافتمندانه تر است، و ربوده شدن را #ستایش بزرگی می دانستند. #تعدد زوجات یا چندگانی #مجاز بود، و بزرگان را به آن ترغیب می کردند؛ تکفل چندین زن، و استفاده از آنان، کاری نیک و شایسته بود. ماجرای دروپدی، که در یک زمان با #پنج برادر #ازدواج کرد، نشان می دهد که در عصر حماسی گاهی چند #شوهري- ازدواج یک #زن، به طور #همزمان، با #چند
#مرد، معمولا چند برادر- اتفاق
می افتاده است. این رسم تا سال 1859در سیلان باقی ماند، و #گاهی #هنوز هم در روستاهای کوهستانی ثبت آثاری از آن دیده می شود. اما چند زنی معمولا #امتیاز مرد بود، که با قدرت پدرشاهی بر خانواده #آریایی حکومت میکرد. بر زنان و فرزندان خود حق تملک داشت و می توانست در موارد خاص آنها را #بفروشد یا از خانه بیرون کند
📚منبع : تاریخ تمدن، ویل دورانت ص 320
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴در #اوستا ، #وندیداد ، فرگرد 15 بند 19 آمده است که #اهورمزدا به زرتشت میگوید :
🌞« این خویشکاری هر اشون مردی است که هر #مادینه بارداری را خواه #دوپا ، خواه چهارپا ، خواه #زن ، خواه #ماده_سگ نگاهدار باشد. »
⁉️گرچه در نگاه اول ، این حکم از جهتی اخلاقی می نمایاند ، اما به راستی چرا #اهورامزدا باید با لحنی #زننده و #توهین آمیز ، #زن را در کنار و هم ردیف #حیوانات #چهارپا و مخصوصاً #سگهای ماده قرار دهد ؟
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
📣🔴هخامنشیان #قومی #بیگانه از جنوب استپ های #روسیه
📣💥بخش #اول :
✅سخن مورخان و اندیشمندان :
🔰گيرشمن :
«در نیمه ی دوم هزاره ی دوم پیش از میلاد، #اقوامی که #قبلا در #سیبری جنوبی تا آسیای مرکزی میزیستند، به دلایلی چند، با استفاده از ارابه و اسب، از شرق و غرب دریای مازندران (کاسپین)، وارد فلات ایران شدند.
📚(رومن گیرشمن، «ایران از آغاز تا اسلام»، چاپ چهارم، ترجمهی دکتر محمد معین، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، تهران، 1355.)
🔰گيرشمن علنا #هخامنشيان (آرياييان) را از سيبري جنوبي مي داند و اعلام مي كند كه از تقريبا از همان بازه هزار نخست پيش از ميلاد كه ديگر دانشمندان اعلام كردند ، اين #اقوام #وارد #ايران شدند و...بنابراين هيچ #نسبتی نمي توانند با مردم بومی ايران در تمدن های كاسپين و شهر سوخته و مارليك و جيرفت و ... داشته باشند .
🔰دياكونوف:
تیرههایی از شعبه ی شرقی (که از شرق دریای مازندران وارد ایران شدند) در آسیای مرکزی و ایران ساکن شدند که «پارت»ها از این گروهاند.گروهی از پیشتازان تا دره ی هند پیش رفتند و با غلبه بر حکومتهای بومی (درآویدی) فرهنگ #آریایی هند را پایهریزی کردند.شعبه ی غربی که از شمال دریای مازندران عبور کرده و از راه قفقاز وارد آذربایجان شدند و مدتی در اطراف دریاچه ی ارومیه اطراق کردند، نقش مهمی در حیات سیاسی و اجتماعی ایران داشتند. اینان پایهگذاران دو سلسله ی «ماد» و «هخامنشی» هستند.
📚ایگور میخائیلویچ دیاکونف، «تاریخ ماد»، چاپ دوم، ترجمهی کریم کشاورز، انتشارات پیام، تهران، 1357.
🔰دياكونوف نيز همان جملات را به نحوي تكرار مي كند ...
گرچه ابهام و تاریکی بر بخش اعظم تاریخ ماد سایه افکنده است، اما همین اندازه میدانیم که «ماد»ها از تیرههای اقوام #آریایی هستند که به همراه «پارس»ها از مسیرهای صعبالعبور قفقاز گذشتند و به فلات #ایران و آذربایجان پای نهادند و زمانی که قدرت یافتند تا حوزه ی ابرسن (زاگرس) مرکزی پیش رفتند و همدان یا هگمتانه را پایتخت خود قرار دادند. حوالی 700 پیش از میلاد تمام سرزمینهایی که قبلا به اقوامی چون «کوتی»، «لولوبی»، «سکایی» و «هوری»، و «اورارتو» تعلق داشت، قلمرو حکومت ماد به شمار میآمدند.
📚ام. دیاکونف، همان، ص 211
🔰پي ير بريان :
«چگونه باید پیدایش قدرتمندانه ناگهانی قوم و دولتی را که عملا ناشناخته بوده است ، در عرصه تاریخ توضیح داد ؟ ظفرمندیهایی چنین گسترده را نمی توان فقط با اصرار یک طرفه بر انحطاط دولت های مغلوب کورش توضیح داد - که ضرورت دارد همین انحطاط نیز معلوم شود و روند ها و چگونگی های آن مشخص شود .همچنین جهان گشایی های کورش را نمیتوان تا حد این فرض راحت و به حقارت گیرنده تنزل داد و مدعی برتری بدیهی "اقوام چادر نشین" بر مردمان " یک جا نشین " شد.»
📚(پی یر بریان - تاریخ امپراتوری هخامنشیان - ص 65)
🔰پیرنیا :"به هر حال وقتی آریان ها به فلات ایران آمدند،در اینجا مردمانی یافتند که زشت و از حیث نژاد عادات و اخلاق و مذهب از آنها پست تر بوده اند . زیرا آریان ها مردمان بومی را " دیو" و " تور " مینامیدند...بنابراین در ابتدا حقی برای آنها قائل نبودندبلکه با این ها دائما میجنگیدند و هر کجا مییافتند میکشتند"
📚پیرنیا- ایران باستان -ص157
🔴💥در اینجا مردم باستانی ایران و ساکنین این سرزمین که هزاران سال پیش از #آریاییان در ایران زیسته اند #وحشی و بدوی و پست و ... نامیده میشود ، تا شایستگی کشته شدن بدست #آریاییان را داشته باشند
🔰شاپور شهبازی :
#پارسیان که از خویشاوندان نژادی مادها به شمار می رفتند و خود را #آریایی می نامیدند در آغاز هزاره یکم پیش از میلاد به ایران آمدند و در پایان سده هشتم ق.م در پارس امروزی ساکن شدند "
📚( شاپورشهبازی – کورش بزرگ – ص 28)
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 #نژاد_پرست_که_باشی
دست ✋ دوستی به سوی هرکسی دراز میکنی حتی داعش ❌📛
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴دستگاه #نژاد_سنجی_آریایی ، ساخته و پرداخته بریتانیا
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴🔯منشور کورش متعلق به کیست؟
⁉️سؤال اینجاست که چنانچه #استوانه #منشور کوروش قلابی نباشد، پدیدآوردن آن و محتوای آن و افتخار #فناوری #ساخت آن متعلق به کیست؟
💯نگارنده به دلایل زیر معتقد است که هر سه این افتخارات نه متعلق به #کوروش و #هخامنشیان، که متعلق به #تمدن #بابل است:
📛1- به این دلیل که این #استوانه در #شهر #بابل که پایتخت کشور بابل بوده، نوشته شده و در همان جا نیز پیدا شده است.
📛2- به این دلیل که این #استوانه به دست #کاتبان و رویدادنامهنویسان #بابلی نوشته شده است.
📛3- به این دلیل که به #خط و #زبان #اکدی (بابلی نو) نوشته شده است.
📛4- به این دلیل که مطابق با سنت #منشورنویسی #بابلی نوشته است. سنتی که پیش از حمله #کوروش، حدود دوهزار سال در بابل رواج داشته و نمونههای متنوعی از آن به دست آمده است.
📛5- به این دلیل که با اینکه نمونههای فراوانی از آن در بابل پیدا شده و شناخته شده، اما هیچ نمونهای که متعلق به سرزمین #پارس باشد، تاکنون شناسایی نشده است.
📛6- به این دلیل که حتی #صنعت و فن ساخت چنین کتیبهها و استوانههایی متعلق به #بابل است و هیچ نمونه مشابه قدیمیتر یا جدیدتر در سرزمین #پارس شناخته نشده است.
📛7- به این دلیل که محتوا و مضامین آن در #کتیبههای دیگر #بابلی مشاهده شده، اما در سرزمین پارس مشاهده نشده و ظاهراً وجود خارجی نداشته است.
📚پی نوشت؛ رنج های بشری 143،
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
#اهورامزدا نمادی ترکیبی از #خدایان و الهه های باستانی
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
📣💥 بخش #دوم :
🔰ریچارد فرای :
" چنین مینماید که #آریاییها به سرزمین #پرفرهنگ بین النهرین از کوهستان های شرقی آمده اند .اما آشکار نیست که ایشان از کدام سوی شمال به فلات ایران راه یافته اند از قفقاز آمده اند یا از آسیای میانه یا از هر دو ، ولی محتمل است ایشان از راه اخیر آمده باشند
📚 "(ریچارد .ن. فرای – میراث باستانی ایران – ص 37 )
🔰محمد تقی بهار : " #آریایی ها آن روز که در #ایران استقرار یافته بودند،خود دارای #تمدن و #خط نبودند و این مبادی و اصول را از #رعایا و زیر دستان مغلوب خود آموختند و آن #زیردستان #مردم #قدیم #ایران بودندکه بعد ها از آنان به " دیو" تعبیر شده استو یا اسرای جنگی از نژادهای همسایه و یا اتباع ملل مجاور که مغلوب #ایرانیان می شدند"
📚محمد تقی بهار-سبکشناسی-صفحه 92
🔴🔰نظر #تورات در مورد خاستگاه #هخامنشیان و نابود کنندگان بابل :
من لشکر بزرگی از قوم های نیرومند #شمال را برخواهم انگیخت تا بر بابل هجوم آورند و نابودش کنند ....از سرزمینی دور دست به جنگ بابل بیایید ، انبارهای غله اش را خالی کنید خانه هایش را ویران سازید و همه جا را با خاک یکسان کنید ...بنگرید ! سپاهی بزرگ از طرف شمال می آید ! ...
آنها سلاح های خود را برداشته و برای کشتار آماده اند ، ایشان سنگ دلند و به کسی رحم نمی کنند فریاد آنان مانند خروش دریاست ، ای بابل ایشان سوار بر اسب به تاخت به جنگ تو می آیند "
📚 (عهد عتیق – ارمیا – 42-41 - 10- 9- 3-1 : 50 )
🔴💥اکنون #بیشتر #محققان و #دانشمندان #نظریه کایلر یانگ ( CAH IV 4 ch.1) را پذیرفته اند که آریایی ها در آغاز رمه دارانی بودند که در طول دوره طولانی از آسیای میانه به ایران کوچ کردند
📚 "(املی کورت – هخامنشیان – ص 27 )
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat