🔴آیا #نژادپرستان می توانند بگویند خون ما از خون دیگری رنگین تر است؟
📣💥روش تحقیق #ژنوتیپ:
که علمیترین روش تحقیق موجود و براساس بررسی همگونی #ژنها است. جدیدترین فنون مهندسی ژنتیک امکان این را فراهم آورده است که انسانهای متفاوت از نظر #ژنتیک با یکدیگر مقایسه شده و #همگونیها و ناهمگونیهای آنان دستهبندی گردد. این روش تحقیق که نشان میدهد همۀ انسانها در بیش از 99 درصد تمامی #ژنها با هم برابر و همگونند، در یک محدودۀ یکدرصدی تفاوتهائی دارند که میتواند به دستهبندی نژادی انسانها (صرفاً از نظر علوم زیستشناسی و انسانشناسی) کمک کند. جالب اینجاست که در این دستهبندی مثلاً تفاوت یک مرد #چینی و یک مرد #سرخپوست از نظر #ژنتیک کمتر از تفاوت یک مرد و زن سرخپوست است. بهعبارت روشنتر تفاوت مردان و زنان از نظر ژنتیک بیشتر از هر تفاوت متصور دیگری میان «نژاد»های متفاوت بشری است.
از سوی دیگر ادغام ژنتیک میان جوامع مختلف امروزی، عملاً امکان هرگونه دستهبندی قطعی و واضحی میان نژادها را از میان برده است. این مسئله در مورد جوامع همسایه بسیار بارزتر است و بهعنوان مثال بههیچوجه نمیتوان تفاوت قاطع ژنتیک میان افراد چینی و کرهای کشف کرد، به همین شیوۀ نمیتوان هیچ تفاوت بارز ژنتیک میان یک فرد «ایرانی» و یک فرد «عرب» یا «ترک» کشف نمود و ایرانیان، اعراب، ترکها و کردها از نظر ژنتیک بهقدری همسانند که عملاً مسئلۀ تفاوت نژادی در میان این اقوام از نظر بررسی ژنوتیپ منتفی است.
📣💥روش تحقیق #فنوتیپ:
در این روش که بسیار قدیمیتر از روش تحقیق ژنوتیپ است، ظواهر مورد بررسی قرار میگیرند: یعنی رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو، فرم و ساختار جمجمه، شکل بینی و گوش، اندازۀ قد، استخوانبندی دستها و پاها و غیره مورد دستهبندی انسانها در نژادهای متفاوت میگردند. نامهای معروف نژادهای متفاوت از قبیل سفیدپوست، سیاهپوست و سرخپوست از اینجا آمدهاند. البته امروزه با توجه به جمعیت معتنابه افراد دورگه یا چندرگه، دیگر قائل شدن این مرزبندی نژادی غیرممکن است و مثلاً در میان دو نژاد سفیدپوست و سیاهپوست طیف بسیار وسیعی از افراد دورگه وجود دارند که عملاً هرگونه مرزبندی واضحی میان این دو نژاد را از حوزۀ امکان علمی خارج میکنند.
📣💥روش تحقیق زبانشناختی:
در این روش تحقیق، شباهتها و تفاوتهای میان آدمیان براساس «خانواده» زبانشناختی صورت میگیرد و از اینرو از نظر علمی انسانهای همخانواده از نظر زبانی را نمیتوان یک «نژاد» نامید. زیرا زبان ارثی نیست و اکتسابی است.
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🌞زرتشت و #اجداد عرب پرستش!🌞
🔴نژادپرستی از مهمترین و اصلیترین موانع رشد و تکامل اجتماعی است. جوامع #نژادپرست همواره از درون دچار #پوسیدگی بوده و هستند.
📣💥متأسفانه در جامعهی ما نیز کسانی وجود دارند که با #وقاحتِ تمام خود را از #نژاد #خالص #آریایی؟! دانسته و از این بابت #خویشتن را #برتر و والاتر از دیگران میپندارند. این نابخردان، بیش از همه قوم #عرب و یا قوم #ترک و ... را مورد #توهین و ناسزاگویی قرار میدهند، گویی دیگران به خاطر رفتار عدهای معدود در برههای خاص، برای همیشهی تاریخ محکوم اند!
💥برخی از این #باستانگرایان #نژادپرست به قدری در #نادانی فرو رفتهاند که حتی اعتقاد به #اسلام را «عرب پرستی» میخوانند.
💥چه اینکه اولاً درک نکردهاند که اسلام فراتر از نژاد و ملیت است،
💥در ثانی اگر قرار است کسی «عرب پرست» باشد، این #نیاکان #زرتشت بودند که با تمام وجود قوم عرب را برتر از هموطنان خود میپنداشتند!
🔴 #فریدون یکی از #پادشاهان پیشدادی ایران، همان کسی است که ایران زمین را از شرّ ضحاک اهریمنی نجات داد.
در #شاهنامه #فردوسی و دیگر متون تاریخی و اسطورهای، دربارهی فریدون آمده است که وی #سه پسر به نامهای #سلم و #تور و #ایرج داشت. هنگامی که پسرانش به سن جوانی رسیدند، خواست سه همسر نیکو سرشت و بافرهنگ از خاندانی نجیب و خردمند برای آنان بیابد، وی نزدیکان و معتمدین خود را مأمور یافتن چنین دخترانی نمود. آنان نیز به جستجو پرداختند و در #ایرانزمین چنین #دخترانی نیافتند! لذا به دیگر نقاط زمین رفتند و در نهایت، در سرزمین یَمَن، در خانهی #پادشاه #عرب چنین دخترانی را یافتند و فریدون نیز لیاقت و فرهنگ و سزاواریِ این دختران را به فرزندانش گوشزد نمود و پس از گذر روزها، پسران فریدون با دختران شاه عرب ازدواج کردند
🔰[۱]. روشن است که #فریدون پسر آبتین، دخترانی از خاندان شاه عرب را بر هموطنان خود ترجیح داد. وی لیاقتی که در خاندان عرب دید، در خاندانهای ایرانی ندید... و اینگونه آیا میتوان وی را «عرب پرست» نامید؟!
گذشته از آنچه گفته شد، باید دانست که بنابر اعتراف متون کهن عصر ساسانی، #زرتشت نیز از #نسل #فریدون بود.
این گفتاری است که #موبدان #زرتشتی در عصر ساسانی به روشنی بر آن صحه گذاشتند! #نسب نامه #زرتشت بنا به گفتهی #موبد جهانگیر اوشیدری چنین است که وی (زرتشت) از طرف پدر از نسل منوچهر پسر ایرج پسر فریدون بود و از طرف مادر نیز از نوادگان فریدون شمرده میشد
🔰[۲]. ابراهیم پورداود (پدر اوستاشناسی ایران) نیز گفتهاند که در سنت، #زرتشت از خاندان فریدون پسر آبتین دانسته شده است . فریدون در اوستا به صورتِ Thraetaona و پدرش نیز به صورتِ Athwya خوانده شده است
🔰[۳]. و ذبیح الله صفا در «تاریخ ادبیات ایران»، همین گفتار (که زرتشت از نسل فریدون است) را تأیید کرد
🔰[۴]. از متون کهن نیز میتوان مواردی بسیار نام برد، از جمله کتاب «ویزیدگیهای زادسپرم» از متون پهلوی که اذعان داشته است، زرتشت از نسل فریدون بود
🔰[۵]. #دغدو نام مادر #زردشت است و او از نسل فریدون بود.
💥نام مادر زرتشت ، گویند که نسبش به فریدون فرخ می پیوسته.
👈زن پورشسب و مادر زردشت ایرانی.
👈دغدویه هم می گویند.
👈زرتشت بهرام پژدو در زراتشت نامه ی خود می گوید
روایت کند #موبد روزگار
که بگرفت #دغدو به #زرتشت بار
📚منابع:
[۱]. بنگرید به «باستانگرایان و فریدونِ عربپرست !!!»
[۲]. موبد جهانگیر اوشیدری، دانشنامه ی مزدیسنا، تهران: نشر مرکز، ۱۳۸۹. ص ۳۲
[۳]. ابراهیم پورداود، گاتها کهن ترین بخش اوستا، تهران: انتشارات اساطیر، ۱۳۷۸. ص ۳۹۳
[۴]. ذبيح الله صفا، تاريخ ادبيات در ايران، تهران: انتشارات فردوس. ۱۳۷۸. ج ۳، بخش ۱، ص ۴۳۶
[۵]. ویزیدگیهای زادسپرم، ترجمه محمدتقی راشد محصل، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۱۳۸۵. ص۵۵-۵۶
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 منشور #کوروش سندی بر علیه خودش
قاعده ای حقوقی می گويد كه «اعتراف و ادعاي هر شخص فقط عليه خودش اعتبار دارد و نه به نفع خودش».
📛بر همين اساس از آنچه #كوروش در منشور مشهورش نوشته است،
فقط می توان عليه خودش استفاده كرد و نه به نفع خودش. از هيچ «فتح نامه ای» كه يكمهاجم مسلح در شرايط غلبه و بهره مندی از #قدرت نوشته است، نمی توان به نفع آن مهاجم و به زيان كشور مغلوب و مردم لگدمال شده استفاده كرد
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat
🔴 شناخت آداب و فرهنگ #آریایی ها در هند
✅بخش دوم
این هندیان آریایی چگونه می زیستند؟
در آغاز با #جنگ و #غارت؛ سپس با گله داری، کشاورزی، و صنعت به شیوه
روستایی، که بی شباهت به صنعت قرون وسطاي اروپا نبود؛ زیرا از عصر نوسنگی تا انقلاب صنعتی، که ما در آن زندگی میکنیم، بنیاد زندگانی اقتصادي و سیاسی انسان اساساً یکسان مانده است.
#هند و #آریاییها گاو می پروردند و،
به کارش می بردند؛ هر وقت هم مقدورشان بود گوشت می خوردند، و نوالهای هم نثار روحانیان یا #خدایان می کردند؛ #بودا، پس از آنکه در جوانی ریاضتها کشید و از گرسنگی رو به مرگ بود، گویا در پیری یک شکم سیر از گوشت #خوك خورد و مرد. آنان جو می کاشتند، اما ظاهراً در عصر ودایی چیزی از برنج نمی دانستند. کشتزارهای هر اجتماع روستایی را بین خانوارهای عضو آن اجتماع تقسیم میکردند، اما آبیاری این زمینها مشترك بود. زمین را نمیشد به بیگانه فروخت، فقط میشد آن را براي پسران خانواده به ارث گذاشت. اکثر مردم خرده مالک بودند؛ روي زمین خودشان کار میکردند.
🔴ازدواج ممکن بود از راه ربودن عروس با زور، یا خریدن او، یا رضاي طرفین، صورت گیرد؛ اما، ازدواج به رضای طرفین را اندکی #ننگ آور می دانستند؛ #زنان فکر میکردند که اگر آنها را بخرند وبرایشان #پول بدهند شرافتمندانه تر است، و ربوده شدن را #ستایش بزرگی می دانستند. #تعدد زوجات یا چندگانی #مجاز بود، و بزرگان را به آن ترغیب می کردند؛ تکفل چندین زن، و استفاده از آنان، کاری نیک و شایسته بود. ماجرای دروپدی، که در یک زمان با #پنج برادر #ازدواج کرد، نشان می دهد که در عصر حماسی گاهی چند #شوهري- ازدواج یک #زن، به طور #همزمان، با #چند
#مرد، معمولا چند برادر- اتفاق
می افتاده است. این رسم تا سال 1859در سیلان باقی ماند، و #گاهی #هنوز هم در روستاهای کوهستانی ثبت آثاری از آن دیده می شود. اما چند زنی معمولا #امتیاز مرد بود، که با قدرت پدرشاهی بر خانواده #آریایی حکومت میکرد. بر زنان و فرزندان خود حق تملک داشت و می توانست در موارد خاص آنها را #بفروشد یا از خانه بیرون کند
📚منبع : تاریخ تمدن، ویل دورانت ص 320
- - - - - - - - - - -
✅#نایاب ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید.
@hoviyat