eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
439 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴حمله به جمهوریت❗️ یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که ملت ریشه داری که دارای تنوع قومی و زبانی و حتی در برخی مناطق تنوع عقیدتی دارد، را زیر پرچم واحد، متحد و مهربان نگه داشته است. دشمنان این جمهوریت همیشه تلاش کرده اند تا با ترفند های مختلف این یکپارچگی را از بین ببرند، ولی نتوانسته اند. متأسفانه در مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری، جناب همتی و مهرعلی زاده حرکتی انجام دادند که از آدم تحصیل کرده امروزی خیلی بعید بود، بلکه از افرادی که مدیریت کلانی چون ریاست بانک مرکزی و استانداری اصفهان را نیز داشتند دور از انتظار بود. این دو نفر چنان مردم ترک زبان را برای رای به خودشون دعوت کردند که گویی چندین قرن به عقب برگشته ایم و در عصر تعصبات قومی قرار داریم و وظیفه اهالی هر منطقه رای دادن به هم استانی خودش است. طبق باور این دو نامزد، مردم آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان و زنجان اشتباه کردند که درسال۸۸ بجای میرحسین موسویِ آذری زبان به احمدی نژاد رای دادند. یا در سال ۹۶ مردم سمنان اشتباه کردند که به رئیسی بیشتر از روحانی رای دادند. آیا بنظر این آقایون، در سال ۸۴ اصفهانی ها مرتکب خطا شدند که در بین نامزدها، کمترین رای را به مصطفی معین دادند؟ و آیا مردم لرستان بخاطر رای پایین در سال ۸۸ به کروبی باید سرزنش شوند؟ نظر این دو نامزد نسبت به اهالی کرمان که در مرحله دوم انتخابات سال۸۴ به رقیب مرحوم هاشمی رفسنجانی بیشتر اقبال نشان دادند، چیست؟ ملت ایران در این چهل و چند سال در تحریم و جنگ و کرونا کنار هم بوده و خواهندبود. ولی سوال اینجاست؛ افرادی که توجهی به انسجام جمهوریت ندارند، چگونه قرار است رئیس جمهور بشوند⁉️ این افراد در ساده ترین قضیه امنیتی که می تواند تحریک احساسات قومی را از طرف بیگانگان به دنبال داشته باشد را چرا درک نکرده اند⁉️ 📢آقایان مراقب باشند؛ جمهوریت، انسجام ملی و امنیت کشور را فدا چند رأی نکنند. ✍️ امین محمدلو @HOWZAVIAN
👈 انتخاب آگاهانه وقتی که به دنیا آمد پدرش مرده بود. از کودکی موی‌سفید بود. مردم او را مستجاب الدعوه می‌دانستند. به سخاوت معروف بود. یکتاپرست بود و موحد.همه او را به عدالت و نیکی می شناختند. مردم اموال خود رابرای تجارت، به فرزندان او می سپردند. سالیان سال بود که کلیددار شده بود.خانواده‌اش هم با او همراه بودند. این میراث اجدادی آنان بود.کعبه را مانند چشمانش دوست می‌داشت. نه! مانند فرزندانش. نه! بالاتر از فرزندان. کعبه را مهیای زیارت و طواف اقوام مختلف کرده بود، از شام، یمن، فلسطین. میهمانان را به بهترین وجه پذیرایی می‌کرد. فقرا را در سایه خانه امن الهی پناه می داد و اطعام. 🔗 متن کامل در دل گویه @HOWZAVIAN
🔴پرسشی از اعضای محترم شورای نگهبان 🔶در همه سال‌های گذشته، از سوی افراد و طیف‌های مختلف سیاسی و فکری، نقدهای وارد و ناوارد فراوانی به عملکرد و تصمیمات شورای محترم نگهبان مطرح شده است. مع الاسف، شما هیچگاه خود را موظف به اقناع افکار عمومی ندانسته‌اید و صرفاً به این سخن کلی بسنده کرده‌اید که ما نگهبان قانونیم و آنگونه که قانون و اسلام را می‌فهمیم از آن نگهبانی می‌کنیم. اما این سخن ناصحانه را بپذیرید که با این سخنان کلی، افکار عمومی و افکار نخبگانی کشور قانع نمی‌شود و نیاز به گفتگوی بیشتری با جامعه نخبگانی دارید. 🔶در بررسی صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری قاطعیتی مثال‌زدنی و بی‌سابقه از خود نشان دادید که موجب دلگرمی همه قانون‌گرایان و مدافعان اسلامیت و جمهوریت نظام شد. اما هنوز پرسش‌های بی‌پاسخ فراوانی مطرح است که متأسفانه شما خود را موظف به پاسخ‌گویی نمی‌دانید. در اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی آمده است که «رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.» و احراز این شرایط هم قانوناً بر عهده شورای محترم نگبهان نهاده شده است. 🔶مع الاسف، شورای نگهبان در همه ادوار گذشته، هیچگاه پاسخی روشن به معنا و مراد از سه کلمه «رجل»، «مذهبی» و «سیاسی» نداده‌ است. قطعاً معنای لغوی آنها مراد قانون‌گذار نبوده است و شما هم معنای لغوی آنها را مراد نگرفته‌اید. اما شاخصه‌های «رجولیت» و «مذهبی‌بودن» و «سیاسی‌بودن» چیست؟ مراد از «تقوی» و «ایمان» چیست؟ علی‌القاعده تقوا و ایمان درونی و باطنی که مراد نیست. زیرا جز خدا کسی از چنان تقوا و ایمانی خبر ندارد. تقوا و ایمان بیرونی و مشهود مراد است. اما شاخصه‌های انسان متقی و انسان مؤمن از نظر شما چیست؟ 🔶خود شما به عنوان مجتهدان و حقوق‌دانان شناخته شده کشور به احتمال زیاد مناظره اول هفت نامزد تأیید شده خودتان را مشاهده کرده‌اید. آیا واقعاً در همه آنها مردانگی و مذهبی بودن و سیاستمداری به معنای حقیقی کلمه را مشاهده کردید؟ آیا در همه آنها تقوا و ایمان اسلامی را مشاهده کردید؟ 🔶همه مردم ایران دیدند که برخی از آنان در همین نخستین مناظره، در وقاحت و پرده‌دری و بی‌اخلاقی و ناجوانمردی روی ماکیاولی را هم سفید کردند! مذهب و دیانت به کنار، هیچ نشانه‌ای از مراعات ابتدایی‌ترین اصول اخلاقی هم در گفتار و رفتار برخی از آنها دیده نشد! هیچ نشانه‌ای از صداقت و سیاست اسلامی در برخی از آنها مشاهده نشد! به صراحت دروغ گفتند! علناً تهمت زدند! آشکارا توهین کردند! واقعا اینها رجال کدام مذهب و کدام سیاست‌اند؟ شما بر اساس کدام معیار و شاخصه اینها را تأیید صلاحیت کرده‌اید؟ آیا شما صلاحیت تک‌تک این هفت نفر را در اعتقاد و دفاع از اقتصاد اسلامی، فرهنگ اسلامی، سیاست اسلامی احراز کرده‌اید؟ با کدام مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها؟ این چه تقوا و ایمانی است که بدون هیچ خجالت و حیایی در جلوی دوربین‌ها و با قرائت مطالب از قبل نوشته شده در مقابل همه مردم ایران دروغ بگویند و تهمت بزنند و ناجوانمردی کنند؟ 🔶اینها بخشی از صدها پرسش‌های یک معلم علوم اسلامی و انسانی و یک پژوهشگر اخلاق اسلامی است. امیدوارم که از طرح این سؤالات رنجیده خاطر نشوید. و همانطور که سخنگوی محترم شورای نگهبان گفتند «شورای نگهبان هم مصون از خطا نیست» اگر خود شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که در تعیین صلاحیت‌ برخی از این افراد خطایی رخ داده است تا دیر نشده است جبران کنید و به همگان نشان دهید که در اجرای قانون، ملاحظه هیچ فرد و جریانی را ندارید و اگر خطایی رخ نداده است و هنوز هم از تصمیم خود دفاع می‌کنید، پاسخی روشن و شفاف به این پرسش‌ها بدهید. ✍️ احمدحسین شریفی @HOWZAVIAN
📛مطالبه عذر خواهی مهر‌ علیزاده از توهینش به ساحت علمی حوزویان ❌ صدای اعتراض جمعی از اساتید و طلاب انقلابی جامعه الزهراء به خبرگزاری فارس رسید. لطفا تا عذرخواهی رسمی مهرعلیزاده حمایت کنید👇🏻 https://farsnews.ir/my/c/71475 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 ⏪ بازنشر به احترام حوزه علمیه شیعی
📌 علم بهتر است یا سواد فرض بگیرید دور از جان مریض می‌شویم دکتر تشخیص می‌دهد این وامانده کروناست یا زکام. بعد به زبان ساده می‌گوید: یک «جناب» ویروس است از این ویروس جدیدا....ما هم نه از ساختار ویروس می‌پرسیم نه حتی اسمش را. می‌دانیم بگوید هم متوجه نمی‌شویم. نه از فرمول دارو و شربت می پرسیم نه از عملکرد آن بر بدن. همین که دکتر برایمان ساده‌اش کرده تا بفهمیم از این ویروس جدیدا ست و دوتا کپسول شربت کارمان را راه می‌اندازد راضی هستیم. حالا فرض بگیرید یک آخوند بالای منبر باشد و به زبان ساده مطالبی را بگوید که مردم چیزی بارشان بشود. چون به زبان ساده و عامیانه مطلب را گفته و مردم فهمیده‌اند، پس چیز خاصی نگفته‌است. مدتی که برای مقاله پایانی جامعه‌الزهرا با موضوع تربیت حماسی مطالعه می‌کردم دو تا نکته را متوجه شدم اول اینکه چقدر تا حالا بی‌تربیت بوده‌ام و اینکه چقدر خوبیم ما که این آیات و روایات به عنوان منبع غنی علوم انسانی داریم. فکری شدم چرا بعضی میروند سراغ ترجمه علوم شکست خورده غربی؟ چرا مرغ همسایه ارگانیک است مرغ خودمان هورمونی؟ در قرآن وقتی به نشانه‌های طبیعی که گهگاه عقل بشر به آن می‌رسد و کشفش میکند اشاره می‌شود خدا می‌گوید افلا یعقلون افلا یتدبرون؛ یعنی ای بشر آدمیزاد انسان باش. حالا کجاشو دیدی؟!اینا که چیزی نیست. اصل انسان بودن است بشرجان عجول! انسان بدون اخلاق یعنی حیوان؛ گوشت و پوست رگ و ریشه و اندکی پشم. خیلی ریز می‌پرسد هذا فازا ماذا تو اونجا دنیا؟! همه این مباحث را آخوندها که علوم حوزوی میخوانند میگویند. همین علوم حوزوی که دیروز در مناظره به هیچ گرفته شد. یکی از نامزدها به آقای رییسی گفت: « شش کلاس سواد داری و با سواد حوزوی نمی‌شود مملکت را اداره کرد.»سواد حوزوی مگر چیست؟ قال صادق و قال باقر است دیگر. یعنی با حرف ائمه نمیتوان مملکت را اداره کرد؟ این حرف، تنها یک شانتاژ و ترفند در مناظره انتخاباتی نبود. عقبه دارد. یک تفکر خطرناک دارد. فقط یک وادادگی در برابر غرب نیست. امام خمینی با همین سواد حوزوی دنیا رو تکان داد و تمام تزهای اجتماعی را چهارچنگولی فرستاد بروند سماق بمکند. آن مدرک‌دارها از دانشگاه گلاسکو را هم دیدیم چه کردند. ننه‌آقای مرحومه آقای کروبی بهتر از اینها که دنیا را دیده‌اند و بلدند با زبان دنیا حرف بزنند، مملکت را می‌چرخاند. بیایید صادق باشیم. بترسیم از روزی که بپرسند راستی مدرک تحصیلی امام زمان چیست؟ ✍️ س. رستمی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
💠 زنانه با نامزدهای انتخابات 🌿من یک زن هستم.زنی خانه دار،فعال، تحصیل‌کرده. 🌿من زنانی را می‌بینم که در کنار همسرانشان روزهای خوشی تجربه نمی‌کنند. 🌿من فمنیست نیستم اما می‌خواهم به جای شعارهای توخالی، مردان بد، خود را مواجه با قانون بدانند ونظام خانواده‌ام، حفظ شود. 🌿من یک زن هستم وزن بودن همسر نامزدها برایم عجیب نیست. 👀من یک زن هستم و مشکل مرا نه استادیوم رفتن حل می‌کند،نه بی روسری گشتن. 🌿مشکل من پیامک بی حجابی آمدن نیست، 🌿مشکل من بیکاری همسرم است. مشکل من فرزندآوری است که دلم می‌خواهد فرزند داشته باشم اما بخاطر وضع معیشت محرومم. 🌿مشکل من شغل داشتن خودم نیست، کارخانه‌ی شهرمان تعطیل شده و جوانان کوچ کرده اند. 🌿مشکل من روسری نیست، اتفاقا من می‌خواهم از زنانی که امنیت روانی من وهمسر وپسرجوانم را تهدید می‌کنند، گله کنم. 🌿من زن هستم واولین کسی که در ایران، مطالعات زنان وابسته به حکومت تشکیل داد، رهبرم بود که در سالهای ریاست جمهوری‌اش، این کار را کرد اما عده‌ای بازیگر هرچهارسال، مرا به سخره می‌گیرند و به اسم من، برای خودشان رای می‌خرند. من یک زن آزاد در ایران اسلامی ام هستم وازهمه‌ی این خباثتها وشعارزدگی ها خسته‌ام. 🌿من از تمام نامزدهایی که به جفا به اسم من، به کام خودشان رای می‌خرند، شاکی ام‌. 🌿یکی بیایدحالی بعضی نامزدها کند، اگرمردید، برای مردان،ایجاد اشتغال کنید. وکارگرها را دریابید. 🌿ما زنها باهمان روسری، ودر کنار همسر وفرزندانمان،بیشتر حس امنیت داریم. وگوشمان از این شعارها پر است. ✍️ب. نجاتی @HOWZAVIAN
👆👆همتی و مهرعلیزاده شلوغ نکنید، بشینید کتاب بخونید! و حال، جدی👇 📒معرفی یک کتاب حوزوی_اقتصادی به نامزدهای اهانت‌کننده ، کتابی از سید محمدباقر صدر در زمینه اقتصاد اسلامی. این کتاب نظریه‌های اقتصادی مارکسیسم و سرمایه‌داری را معرفی و نقد کرده و سپس مکتب اقتصادی اسلام را ارائه داده است. پ.ن 1️⃣ البته اول بایستی کتاب ی شهید اول و دوم و بعد محرمه شیخ مرتضی انصاری را به شما معرفی می‌کردیم. پ.ن2️⃣ وقتی مغزتان را با تئوری‌های سرمایه‌داری و ضدمردمی پر کنید، از قم و تاریخ شیعی جا می‌مانید. 🔅مثلا بچه شیعه هستید، کتاب داخل را هم بخوانید. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 فرار از برنامه 📌بررسی ابعاد اهانت مهرعلیزاده در مناظره یکی از نکات برجسته‌ای که در مناظره اول کاندیدای ریاست جمهوری نمود عینی داشت، اهانت محسن مهرعلیزاده به آقای رئیسی بود؛ مبنی بر اینکه ایشان شش کلاس سواد دارد و چیزی از اقتصاد نمی‌داند؛ حالا اهانت دیگر که ایشان سندروم پست بیقرار دارد بماند و در جای خودش محفوظ. این اهانت را نمی‌توان صرفا اهانت به آقای رئیسی قلمداد کرد، بلکه ابعاد بیشتری را در برمی‌گیرد. آقای مهرعلیزاده با این سخن، خواسته یا ناخواسته به حوزه و روحانیت اهانت کرده است و عملا علوم حوزوی را به سخره گرفته؛ علومی که به مراتب از دروس دانشگاهی سنگین‌تر است و هر کسی تاب این را ندارد که تا سطوح عالی این مراحل را طی کند؛ مراحل عالی پیشکش؛ خیلی‌ها در همان سالهای اول کمیتشان لنگ است و سنگینی این مباحث باعث می‌شود که عطای آن را به لقایش ببخشند. نکته قابل توجهی که باید به‌ آن توجه کنیم این است که آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه است و ریاست این قوه باید مجتهد باشد و شخص رهبری نیز این پست را برای ایشان درنظر گرفته است؛ بنابراین ایشان نه تنها بیش از 6 کلاس سواد دارد، بلکه مجتهد است و اجتهادش هم به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است وگرنه در این سمت منصوب نمی‌شد. از طرفی فراموش نکنیم که امام خمینی(ره) با همین تحصیلات حوزوی دنیای معاصر را متحول کرد. رهبر معظم انقلاب هم که سکاندار انقلاب است همچنین؛ بنابراین دایره اهانت آقای مهرعلیزاده وسیع است و فقط ناظر به شخص آقای رئیسی نیست. سوالی که جا دارد از آقای مهرعلیزاده پرسیده شود این است که وقتی ادعا میکنی آقای رئیسی اقتصاد نمیداند آیا سید محمد خاتمی که شما او را مراد خود می‌دانی و 8 سال رئیس جمهور بود اقتصاد می‌دانست؟ آیا رشته تخصصی‌اش اقتصاد بود؟ نکته دیگری که مهرعلیزاده مطرح کرد این است که آقای رئیسی اقتصاد نمی‌داند. به نظرمی‌رسد که این ادعا نوعی مغالطه به حساب می‌آید؛ چرا که اصولا لازم نیست رئیس جمهور به طور تخصصی اقتصاد بداند و تحصیلات آکادمیک دراین زمینه داشته باشد. درهیچ کجای دنیا نیز چنین شرطی برای رئیس جمهور قائل نیستند. البته طبیعی است که بیگانه هم نباید باشد، ولی تحصیلات آکادمیک لازم نیست. از طرفی این نکته را هم باید لحاظ کنیم که با توجه به اینکه آقای رئیسی ده سال ریاست بازرسی کل کشور را داشته، تولیت آستان قدس رضوی هم بوده و درحال حاضر رئیس قوه قضاییه هست؛ تمام این موارد رابطه جدی با مباحث اقتصادی دارد و نیتجه این می‌شود که نه تنها آقای رئیسی بیگانه با اقتصاد نیست؛ بلکه تجربه و اطلاعات زیادی نسبت به این مباحث دارد و اتفاقا با توجه به سِمَتهایی که داشته به زیر و بم و جزئیات آن نیز واقف است. اهانت دیگر مهرعلیزاده داستان سندروم پست بیقرار است که به آقای رئیسی نسبت داد. درباره این موضوع باید گفت که اگر پستها را روی کاغذ بشماریم، پستهای آقای مهرعلیزاده از آقای رئیسی بیشتر است و اگر قرار باشد که به صرف داشتن پستهای زیاد کسی سندروم پست بیقرار داشته باشد آن آقای مهرعلیزاده است و نه آقای رئیسی. از طرف دیگر معمولا پست‌ها از طرف مقام بالاتر به شخص تفویض می‌شود و الزاما به این معنا نیست که خود شخص دنبال آن پست بوده است. ازاین که بگذریم دست کم دو پست از پستهای شاخص آقای رئیسی از پستهایی است که مستقیما از طرف رهبر تفویض شده است. از این جهت این اهانت اقای مهر علیزاده نا خواسته ایراد گرفتن به رهبری هم هست. ✍️ بابک شکورزاده، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
‏تاکتیک ‎ در ‎ یک: فرار از برنامه دو: انکار کارنامه 📌 از جوجه کُشی تا صف مرغ ‎ @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره ۱ "رویا" علت انتخاب آینده متفاوت سلسله وبینارهای حکمرانی انقلابی ✳️نشست سوم «انتخابات و رویای یک ملت» ✅با ارائه استاد محترم: 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده (پژوهشگر و آینده پرداز پیشرفت) 🔸نقادی و ارزیابی: 🔻حجت الاسلام دکتر کوهی (مدیر گروه آینده پژوهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ) 🔻خانم دکتر اردبیلی (آینده پژوه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم) 📆 برگزار شده در دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 🔸دفتر مطالعات حکمرانی و سبک زندگی اندیشکده معنا🔸 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link @HOWZAVIAN
✍️ آموزش نویسندگی و ویراستاری *دو کانال مستقل آموزش نویسندگی و آموزش ویراستاری را در گروه‌ها، کانال‌ها، سایت‌ها و مانند آن، اطلاع‌رسانی فرمایید و پیشاپیش، سپاس خالصانه و ستایش صمیمانۀ ما را پذیرا باشید.* *عبدالرحیم موگِهی (شمیم)، مدیر نگارشگاه و ویرایشگاه شمیم (نوشَمیم) *لینک کانال نگارشگاه شمیم* *(ویژۀ آموزش نویسندگی):* https://chat.whatsapp.com/CLpC9DhI2C33nX8ij9bicP *لینک کانال ویرایشگاه شمیم* *(ویژۀ آموزش ویراستاری):* https://chat.whatsapp.com/CX0NY3y4ssj6VXIIhX1rFa @HOWZAVIAN
نگارش رساله دکتری .pdf
4.16M
فایل pdf👆👆 نگارش رساله دکتری خدمت دوستان ارسال می شود. امیدوارم که مفید باشد @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅تلنگر «نگاه شهدا» (1) 💠 برادر شهیده سیده طاهره هاشمی: طاهره پشت میز نشست و صندوقی را برای بچه‌ها گذاشته تا هم بازی کنند و رأی دادن را تمرین. 🔻طاهره 14 سال نشده توسط ضدانقلاب در آمل به شهادت رسید. @HOWZAVIAN
🔘 جمهوریت میراث روح الله است ♦️ گزیده؛ برخی به غلط فکر می‌کنند و تلقیشان این است که جمهوریتی که ضمیمه اسلامیت نظام شده است به خاطر شرایط و قوانین حاکم بر نظامات سیاسی جهان بوده و به نوعی وارداتی و تقلید از سایر حکومت‌های غربی می‌باشد که انقلابیون ایران و در رأس آنان امام خمینی(ره) ناگزیر به گنجاندن آن در کنار اسلامیت نظام شده‌اند! که مثلاً در فضای بین الملل وجهه دموکراتیک‌تری به خود بگیرند و در فضای داخلی کشور نیز اینگونه وانمود کنند که نظام سیاسی تشکیل شده بعد از انقلاب 57 مردم سالار است. تحلیل نگارنده این است؛«در حالی که علی‌رغم اینکه اساساً جمهوریت به معنای حقوق، مسئولیت و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه در متن و درون‌مایه دین میبن اسلام وجود دارد و به عبارتی از آن می‌جوشد و منفک از آن نیست که لازم باشد به آن ضمیمه شود؛ ولی به خاطر اهمیت ویژه آن و اینکه در طول تاریخ آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است حضرت امام خمینی(ره) آن را در کنار اسلامیت نظام آورده و پررنگ نموده است.» ✍️ حسین کاوه @HOWZAVIAN
مسئله‌ی انتخابات یکی از اصلی‌ترین مسائل فعلی جامعه است. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا عدم شرکت در انتخابات راه‌حل مناسبی است و یا اصلاً سبب برطرف شدن مشکلات کشور خواهد شد؟ ✍️ الهه دهقانی متن کامل در خبرگزاری رسا @HOWZAVIAN
1️⃣ : امیدوارم امروز کاندیداهای محترم دست از بگو مگوها بردارند، مردم خسته هستند. 🔗 آماده نظرات شما در مسیر مشارکت حداکثری هستیم @HOWZAVIAN
انتخابات و مساله کثرت‌ طالبان قدرت.doc
72.7K
مهم دکتر حسین کچویان ⏪ ریاست جمهوری؛ علم سیاست، اقتصاد یا هنر؟ 📌این یادداشت برای همه کسانی که رأی می دهند یا نمی دهند، لازم است. تشخیص مغالطه تخصص و سیاست همیشه به‌سادگی ممکن نیست. آنکه در بیانیه انتخاباتی خود می‌گوید حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند علم و تخصص است و با داغ و درفش نمی‌شود و با این اظهارات می‌خواهد نامزدهای دارای سابقه نظامی را از دور خارج کند درحقیقت از این مغالطه استفاده می‌کند زیرا فردی با سابقه نظامی به‌دنبال آن نیست که این سابقه نظامی را برای حل مشکلات کشور به‌کار گیرد کمااینکه تخصص‌های مدعی بر فرض وجود مبنای تعیین تصمیمات سیاسی برای حل مشکلات کشور نیست. آنجایی که نامزدی می‌گوید «تحقق پیشرفت اقتصادی شتابان و مردمی، به هم‌بستگی ملی در داخل، تعامل هوشمندانه با غرب، همکاری سازنده و پویا با شرق و هماهنگی برادرانه با همسایگان نیاز دارد و این امر احتیاج به علم و دانش و تجربه دارد»، عینا درحال انجام مغالطه‌ای مشابه است. @HOWZAVIAN
2️⃣ : برخی نامزدها می خواهند روی احساس مخاطب سوار بشوند و دوباره بر سر کار بیایند. ممنون از کانال نویسندگان حوزوی 🔗 آماده نظرات شما در مسیر مشارکت حداکثری هستیم @HOWZAVIAN
3️⃣ : یادش بخیر بچه بودیم، بزرگترا تو آستین مون فوت میکردن مثلا بازومون کت و کلفت بشه بعد ما رو می انداختن به جون بقیه بچه ها! 🔗 آماده نظرات شما در مسیر مشارکت حداکثری هستیم @HOWZAVIAN
4️⃣ : نیاز به گفتگو نیست کارنامه هشت سالشون رو داریم می بینیم همسایه مون از نداشتن دارو فلج شده. 🔗 آماده نظرات شما در مسیر مشارکت حداکثری هستیم @HOWZAVIAN
5️⃣ : یه پیشنهاد: تمام کاندیداهای جریان انقلاب تا اتمام انتخابات در صحنه بمانند و فرصتی ناب برای پیروزی بسازند: هر کدام بگویند در بررسی شرایط کشور و مناظرات به این رسیده اند که" من هم به رئیسی رای می دهم" . 🔗 آماده نظرات شما در مسیر مشارکت حداکثری هستیم @HOWZAVIAN
مدل مناظرات 1️⃣مناظرات فعلی نامزدها به راحتی از پاسخگویی طفره رفتند و به موضوعات حاشیه مشغول شدند. هر کس از یک مساله ای صحبت می کردند و سایرین بی توجه به آن بودند و هیچ نظری نداشتند و جلسه غیر از بگو مگو های خارج از متن اولش، خیلی خشک و بی روح بود و بیشتر شبیه مصاحبه بود تا مناظره!!! مدل پیشنهادی ابتدا از هر نامزدی یک مساله پرسیده شود و طبق زمان بندی نامزد مربوطه برنامه و نگاه خود را نسبت به آن بیان کند. سپس سایر کاندیداها به نقد دیدگاه او بپردازند و در پایان فرصتی داده شود تا به نقدهای سایر افراد پاسخ بدهد. فایده مدل جایگزین ۱-هیچ نامزدی توان فرار از پاسخ و به حاشیه رفتن نخواهد داشت. ۲- مناظره حالت علمی و جدی پیدا می کند. ۳-،مردم قدرت مقایسه بین دیدگاه های کاندیداها را پیرامون یک مساله پیدا می کنند. البته این مدل در دوره های قبل تا حدودی وجود داشت که بهتر بود بصورت کامل ادامه پیدا کند. 1️⃣مزیت های مناظره با وجود فرصت های متعدد و بیشماری که کاندیداها در رسانه ملی و فضای مجازی و سفرهای استانی دارند ولی مناظرات یکی از اثر گذارترین گزینه ها برای سنجش افراد است و بینندگان برنامه، بهتر به مقایسه نامزدها می پردازند. در این گفتگوها، اخلاق، آرامش، صلابت، تسلط بر موضوع، درک مسائل و اولویت بندی دغدغه های مردم، منطق و نظام باورهای نامزدها به نمایش گذاشته می شود. 2️⃣آسیب های مناظرات فعلی متاسفانه برخی نامزدها در این مناظرات بیش از پرداختن به برنامه های خود و نقد برنامه های سایر کاندیداها، به تخریب و توهین رقبا و خارج شدن از موضوعات و سوالات برنامه می پردازند. در مقابل چشم میلیون ها انسان دروغ و بداخلاقی رواج پیدا می کند و سابقه و آبروی شخصیت های نظام و خانواده های محترمشان لطمه می خورد و مردم بجای فهم نقاط قوت و ضعف برنامه ها، هیجانات کاذب،خطرناک و ناراحتی را تجربه می کنند. راه حل مناظرات در دو بخش برگزار شود؛ به این ترتیب که در چند مناظره کارشناسان مورد تایید نامزدها در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همدیگر را به چالش بکشانند، که این کار را به دنبال خواهد داشت و مباحث با کمترین سوگیری های ممکن پیش خواهد رفت و در بخش دوم، فقط یک جلسه مناظراتی با موضوع مدیریتی بین همه نامزدها ایجادشود تا مردم آرامش و اخلاق و منطق کاندیداها و شگرد غلبه بر جنگ روانی رقبایشان را در فرایند مقایسه ای کشف کنند. ✍️امین محمدلو @HOWZAVIAN
🔴دو لبه مشارکت و کُندی مسئولان این روزها مشارکت به واژه ای پرتکرار تبدیل شده است. نوع کاربرد واژه سبب شده تا تلقی غالب بار مشارکت را بر دوش مردم بگذارد. اما اگر مشارکت را مفهومی دولبه بدانیم که یک سمت آن بر دوش مردم و سمت دیگر آن بر دوش مسئولان باشد، به راحتی می توان پرده از تحریف ناخواسته این واژه مقدس برداشت و تهدید اصلی مشارکت را بازنمایی کرد. می توان ادعا کرد هرجا مشارکت مسئولان پر رنگ بوده، مردم نیز سنگ تمام گذاشته اند.. اجتماع بی نظیر مردم در تشییع پیکر پاک حاج قاسم، نشان هم بستگی و همدلی و همراهی مردم با مسیری است که او با خون خود به اثبات رسانده بود. زمان هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز دیگر این مشارکت بود. همه این شواهد نشان می دهد راز تهدید مشارکت مردمی را باید در کم کاری ها و بی دردی ها و بی توجهی ها و مسئولیت گریزی مسئولین جستجو کرد نه در جنجالی کردن انتخابات یا حضور افراد بی صلاحیت یا جناحی کردن انتخابات. آدرس غلط در مورد مشارکت بازهم حاشیه امنی برای مقصران شرایط موجود - بخوانید تهدیدهای بالفعل و اصلی مشارکت- ایجاد کرده و عوامل احساسی بی ارتباط یا کم ارتباط را به عنوان تهدید مشارکت بیان می کنند، در حالی که جنجال و دو قطبی روند انتخاب را از عقلانیت انقلابی دور می کند و زمینه برای تصمیم درست از مردم می گیرد. نتیجه صریح این آدرس غلط خارج کردن فرآیند انتخابات از روند عقلانیت انقلابی و ایجاد حاشیه امن برای تهدید کنندگان بالفعل مشارکت است. ✍سیدصابر رضایی @HOWZAVIAN
✅یادداشت: رژیم رسانه‌ای و انتخابات عدم رعایت رژیم رسانه‌ای در آستانه‌ی انتخابات، جامعه را دچار هیجانات انتخاباتی و درنتیجه اغتشاش و عدم امنیت می‌کند. توجه به قدرت رسانه‌ها در شرایط کنونی جامعه از این لحاظ دارای اهمیت است که انتشار یک پیام، تصویر یا فیلم هرچند ادعای بی‌اساس و کذبی را مطرح کند، ممکن است منجر به ناآرامی فضای عمومی جامعه شود. ✍️مریم غازی اصفهانی 🌐 متن کامل @HOWZAVIAN