eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
467 ویدیو
176 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
از میان همه کتاب‌ها... ✍️ فاطمه میری از بین تمام کتاب‌های کتابخانه گوشه‌ی دنجی پیدا کرده بود... و چه جای دنجی! بی خیال از جنگ‌های جامعه شناسی... بی توجه به نظریه‌های گیدنز و آرون و دورکیم... بی‌اعتنا به نور اتاق مشغول خوابیدن... یک جای امن.... راحت راحت... در کنار نام اهل بیت(ع)... شاید می‌خواست بگوید: روی محبت من هم حساب کنید.... @HOWZAVIAN
مردمیدان رابشناسیم.docx
19.4K
. 🌹چرا مرد میدان؟ ✍️میناسادات حسینی از شاخصه‌های مدیریت حاج قاسم حفظ آمادگی همیشگی بود، هیچ گاه مسئولیت خود را پایان یافته نمی‌دانست و از دسیسه‌ها علیه نظام غفلت نمی‌کرد همواره آماده نبرد بود، نبرد علیه دشمن‌، نبرد علیه کمبودها و مفاسد و نارسایی‌ها، عزمش ایجاد تحول و دگرگونی بود. 🔗 می‌توانید متن کامل این یادداشت توصیفی را در فایل بالا بخوانید👆 @HOWZAVIAN
📌تأملی در آسیب‌های پژوهش حوزویان پژوهش شرط لازم پویایی هر نظام آموزشی و تربیتی است. بدون پژوهش، امکان خلاقیت و نوآوری علمی و همچنین شرایط لازم برای انتقال علوم به نسل های بعد فراهم نیست. نظام آموزشی حوزه های علمیه نیز از این قاعده کلی مستثني نیست و حتما لازم است پژوهش در متن نظام آموزشی و تربیتی حوزه جدی تلقی شود و همه طلاب را وارد وادی تحقیق و پژوهش کرد. وضعیت پژوهش در مدارس علمیه از آسیب های مختلفی رنج می برد که به برخی از آنها اشاره می شود: ❇️ ۱. خلط پژوهش با نگارش یکی از آسیب های جدی در اطراف پژوهش، خلط مقوله تحقیق و پژوهش با مقوله نگارش، تالیف و هنر نویسندگی است. در فضای موجود هرگاه از تحقیق و پژوهش یاد میشود سریعا ذهنها به سمت کتاب و مقاله معطوف می گردد. در حالی که تأليف و تدوین کتاب، مقاله و یاداشت یکی از خروجی های تحقیق و پژوهش است. البته شیوه ها و طرق دیگری برای عرضه خروجی پژوهش وجود دارد. در نگاه دقیق روشن می شود که تحقیق و پژوهش آن کنش عالمانه و خلاقانه و جستجو گرایانه محقق برای نوآوری، نظریه پردازی و حل مسئله است. هر تأليف و نگارشی از این ویژگی برخوردار نیست و نمی توان آن را پژوهش و تحقیق علمی دانست. ❇️ ۲. غفلت از تحقیقات میدانی تحقیق و پژوهش گاه کتابخانه ای است و گاه میدانی است و نیازمند تحقیقات کمی و کیفی مناسب است. همچنین باید دانست هدف پژوهش گاه نوآوری علمی و نظریه پردازی است و گاه هدف آن ارائه طرح عملیاتی و راهبردی برای حل یک‌ مسئله جاری در جامعه است. امروزه حوزه علمیه به همه این تحقیقات نیازمند است و غفلت از هر کدام نتایج خسارت باری خواهد داشت. شواهد نشان می دهد که مطالعات میدانی و تحقیقات کمی و کیفی در حوزه های علمیه بسیار ناچیز است و این موجب بیگانگی حوزویان از مسائل مهم، روندهای اجتماعی و زیست جهان مردم جامعه شده است و در عوض به مسائل غیر ضروری و بیگانه از زندگی انسان معاصر مشغول باشند. ❇️ ۳. غفلت از تاریخ پژوهش های انسانی، اجتماعی و الهیاتی به داشتن یک نگاه تاریخی عمیق گره خورده است. نداشتن نگرش عمیق تاریخی و غفلت از تاریخ علم، تاریخ اجتماعی و سیاسی، موجب شده است که بسیاری از تحقیقات حوزویان از ايده های خلاقانه، نگرش های انضمامی و تجویزهای راهبردی تهی باشد و نتواند مخاطبان تخصصی و حتی عمومی را اقناع کند. در واقع《تاریخ》منبع غنی ایده ها و آزمایشگاه نظریات علوم انسانی و اجتماعي است و در بستر تاریخ و در متن تاریخ علوم و تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می توان صحت و کارآمدی نتایج یو تحقیق و پژوهش علمی را نشان داد. ❇️ ۴. عدم جایگاه مناسب پژوهش در برنامه تحصیلی متاسفانه تحقیق و پژوهش در برنامه تحصیلی طلاب از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و بیشتر اقدامات نیز، اقدامات صوري و شکلی است و فاقد محتوای ضروری و اسلوب کارآمد است. معاونت پژوهش در مدیریت حوزوی و فرآیند تحصیلی بسیار کم رمق و کم اعتبار است و فاقد ابزار لازم برای سیاست گذاری، تاثیرگذاری راهبری در فرایند تحصیل و تربیت طلاب است. نگاه تزئینی مدیران به پژوهش و عدم خودباوری معاونان پژوهش مدارس، امری کاملا مشهود و ملموس است و همین یکی از عوامل بی رغبتی طلاب به تحقیق و پژوهش است. ❇️ ۵. بی ارتباطی با بدنه مدیریتی و سیاست گذاری کشور و جهان اسلام هویت تحقیق و پژوهش، نظریه پردازی و حل مسئله است و اهل اطلاع می دانند که مسئله و نظریه در متن مشکل و بحران و در شرایط اضطرار و درماندگی شکل می گیرد. اگر مجموعه ای از جامعه و مناسبات مدیریتی و سیاست گذاری فاصله داشت و هیچ نسبت صحیح علمی با آن برقرار نکرد و فقط به مسائل درونی خود مشغول بود بدون تردید پویایی و دردمندی لازم را برای نظریه پردازی و حل مسئله نخواهد داشت چون با مسئله و بحرانی مواجهه نیست و کسی از آن مطالبه نظریه و پاسخ ندارد. این شرح حال و وضعیت حوزه های علمیه و بسیاری از حوزویان است. ❗️سخن آخر آنچه ذکر شد فقط اشاره ای کوتاه و شتابزده به موضوع پراهمیت آسیب شناسی پژوهش در حوزه علمیه است که می بایست به طور تخصصی به آن اندیشید و برای درمان اینگونه آسیب های بر سر راه حوزه های علمیه راه کار عملیاتی ارائه کرد و به طور واقعی ان یافته های راهبردی را در عمل به کار بست. 🔗 امتداد حکمت و فلسفه @HOWZAVIAN
📌تلاقی نیچه و بنتام ✍️محمدصدرا مازنی شیوه مواجهه مردم ما با سالمندان در بحران کرونا شرقی و ریشه در سنت و تربیت دینی ایرانیان دارد. درحالی که غربی‌ها اولویت را در واکسن و درمان به جوانان دادند. دلیل این توجه؛ نیاز به نیروی کار بانشاط و مولد و منطق آن بی‌توجهی؛ ادعای ناکارآمدی، بی‌مصرفی و دست‌وپاگیر بودن سالمندان و کهنسالان بود. صداقت اومانیسم مانند دم خروس خود را نشان داد. استفاده ابزاری از انسان؛ تا جایی که توان دارید و کار می‌کنید، محترمید، اما وقتی از نفس افتادید مثل دستمال کاغذی دور انداخته می‌شوید. این است مکتب انسان‌گرای غرب! این شیوه رفتار حتی در کهن‌ترین روزگاران تاریخ نیز سابقه ندارد. در کجای تاریخ چنین می‌توان یافت، الا همان غرب مدعی تمدن؟ هیتلر می گفت دوران جنگ "بهترین زمان برای از میان بردن بیماران لاعلاج است." در فرمانی موسوم به عملیات تی۴ که به بزرگترین قتل‌عام سیستماتیک مشهور است، معلولین ذهنی، پیران و بیماران قتل‌عام و تصفیه شدند! دویست و پنجاه هزار نفرشان با این دستور کشته شدند. اما غرب کنونی که خود را منتقد جدی اندیشه‌های هیتلر می‌داند! چرا غرب جدید با هیتلر هم‌داستان می‌شود؟ چگونه است که عقیده‌ها پیوند می‌خورند؟ می‌دانیم که هیتلر به نیچه و اراده معطوف به قدرتش ارادت داشت و غرب بعد رنسانس و البته پس از جنگ جهانی دوم نیز دیگر مکاتب بشری را ارج نهاد. بنتام را پدرخوانده فلسفه اخلاق زندگی‌اش انتخاب کرد. این‌دو در تلاشی برای توسعه _به‌مفهوم غربی‌اش_، هم‌داستان شده‌اند. با شیوه‌های متفاوت. آن یکی با ابزار نظامی و زور بازو و این یکی در لباس مدنیت و دموکراسی! وقتی آبشخور عقیده‌ها منفعت باشد، سودگرایی بنتام و قدرت‌گرایی نیچه با هم متحد شده و غول ترسناکی به نام اومانیسم متولد می‌شود. وفاداری نیاز انسان است. کنار گذاشتن انسان به محض اینکه دیگر به‌کارمان نمی‌آید، بی‌وفایی، بی‌وجدانی و نامردی است. فضیلت آن است که قدرشناس کهنسالان باشیم. آنانی که بر ما منت فراوان دارند. مقامشان بلند است و رفیع. انسان که خاتم رسولان تجلیل و احترام مسلمان سالخورده و سپید موی را تجلیل از خداوند متعال می‌داند. @HOWZAVIAN
🔻لبه تیغ خنداننده‌شو ✍ بابک شکورزاده استندآپ کمدی یا خنداننده‌شو سبکی از طنز است که با برنامه خندوانه در ایران نهادینه شد. استندآپ كمدی معمولا توسط يک نفر اجرا می‌شود. در اين نمايش، كمدين با اجرای سريعی از داستان‌گويی، لطيفه و شوخی‌های كوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی كه تماشاگران پذيرای آنها باشند به انتقال مضامين می‌پردازد. با توجه به ویژگی اساسی طنز که ذاتاً نقد اجتماعی با تِم خنده است، طبیعتا در استندآپ نیز جا دارد که این مسئله رعایت شود و صرفا نکات خنده دار بی هدف بیان نشود. با این اوصاف اصل استندآپ به خودی خود مشکلی ندارد و علاوه بر فضای طنز و شادی‌آوری که معمولا دارد به نوعی نقد اجتماعی نیز محسوب می‌شود و می‌تواند گامی در جهت اصلاح امور بردارد؛ پس تا این‌جا اشکالی به آن وارد نیست و بلکه می‌تواند امری مثبت تلقی شود. مشکل از جایی شروع می‌شود که این سبک از طنز، مرزهای شرع ، عرف و اخلاق را نادیده بگیرد و منجر به بی‌اخلاقی و کارهای خلاف شرع گردد. با توجه به ویژگی ذاتی استندآپ در نقد اجتماعی خنده‌دار، احتمال افتادن در ورطه بی‌اخلاقی و امور خلاف شرع قابل توجه است و چه بسا ولو ناخواسته شخصی که استندآپ می کند وارد این مسائل شود. برای مثال از مهم‌ترین موارد ناشایستی که می تواند آفتی برای استندآپ به حساب بیاید، تحقیر و تمسخر دیگران است که به اسم طنز ممکن است بار منفی به استندآپ بدهد. این ظرافت و دقت خاصی را می طلبد که کمدین بتواند این لبه تیغ را به راحتی رد کند و در این ورطه نیفتد. در حال حاضر سری جدید خنداننده‌شو آغاز شده و مهم‌ترین بخش برنامه خندوانه را در این شب‌ها به خود اختصاص داده است. مرحله مقدماتی مسابقه خنداننده‌شو شامل چهار گروه پنج نفره است و نکته قابل تأمل در این باره این است که گروه بندی کمدین‌ها طوری چیده شده که در هر گروه یک زن به همراه چهار مرد قرار دارند. حالا سوال این است که چه اصراری بوده که گروه‌ها این گونه چیده شوند؟ آیا بهتر نبود که زن‌ها گروه مستقلی داشته باشند؟ این انتقاد به این دلیل است که این هم گروه‌ها برای آماده شدن در مسابقه با هم تعامل جدی دارند و ازاین رو می‌تواند به راحتی حریم محرم و نامحرم را بر هم بزند و عملا نوعی عادی سازی را به دنبال خواهد داشت؛ هر چند که این گونه مسائل در عالم نمایش امری عادی است، ولی بالاخره پسندیده است که تا جایی که امکان دارد این نکات رعایت شود؛ ولی متأسفانه این موضوع نادیده گرفته شده است. نکته قابل توجه دیگر در مورد استندآپ کردن بانوان این است که با توجه به ویژگی استندآپ و طنازی که طبیعتا کمدین باید داشته باشد، خانم‌هایی که استندآپ می‌کنند خیلی باید مراقب باشند که رفتارشان باعث جلب توجه جنسی نامحرم نشود؛ چرا که هر گونه رفتار خانم‌ها که چنین جلب توجهی را به دنبال داشته باشد شرعا اشکال دارد. @HOWZAVIAN
🔴 یک دنیا صبح بغض‌آلود ✍ علی اسفندیار صبح است و حرف از بغض شگون ندارد حرف از کبودی و غروب هنوز زود است اما چه کنم که جای پدر اگر بودم جای بچه های خانه فاطمه... چگونه می‌دیدیم مادری به سمت در می رود و بزرگترین بغض تاریخ را رقم می زند به من حق بدهید دلگیر باشم که ماجرای علی و فرزندان در یک حیاط ساده‌ی پر مهر قرار بود حال دنیا را خوب کند اما چه کنم که سقیفه نگذاشت شورای مشورتی در نطفه جاهلیت شکل گرفت و امام را در هجوم فتنه ساکت‌نشین کرد به من حق بدهید به پای حیاط پر از خدا بغض کنم شکسته شوم و یک دنیا مادر آرزو کنم و پرسش آزار دهنده این روزها... چرا تاریخ هر چه بزرگ‌تر می‌شود کودک‌تر می‌شود؟ چرا حیاط زندگی‌ ما خالی از فاطمه(س) است؟ @HOWZAVIAN
🔷حاج قاسم مصداق بارز «ولایت مداری» ✍️ محمدحسن مبین 🔵با اندکی غور و تامل در قصص قرآنی و تاریخ انبیاء و بخصوص تاریخ اسلام درمی‌یابیم ک در نظام الهی کیفیت مهمتر و ارزشمندتر از کمیت است و این مطلب در قرآن به صراحت آمده که ‹‹کم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة››. 🔵در ماجرای جنگ بدر و احد این مسئله کاملا قابل لمس است. در جنگ بدر مسلمانان با تعداد 313 نفر بر لشگری عظیم پیروز شدند اما همین افراد در جنگ احد با تعداد نفرات کثیر از دشمن شکست خوردند. اما حقیقتا راز این شکست و پیروزی چه بود؟ 🔵در جنگ بدر، به این وعده الهی اعتماد شد که ‹‹کم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة››اما در زیر سایه اطاعت از ولی زمان و در جنگ احد شکست حاصل شد به خاطر سرپیچی از فرمان ولی زمان!! ⭕️ چرا که قرآن کریم اطاعت از خدا را در زیر سایه نبی اکرم صلی الله علیه و آله و جانشینانش می داند ‹‹اطیعوا الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم››. 🔵پس راز غلبه تعداد اندک بر لشکری عظیم در نظام الهی و تحقق این وعده اطاعت از ولی زمان است. 🔵به راستی که حاج قاسم نه تنها یک مجاهد بلکه یک شخص دین شناس، بصیر و مطیع بود، مطیع ولی زمان، مطیع شخصی که اطاعتش را از شئون عاقبت بخیری می‌دانست و چه قدر زیبا به ما یاد داد که راه عظمت پیدا کردن در پیشگاه خدا اطاعت از اوست اما اطاعتی که تکیه گاهش ولی زمان است. 🔵باشد که راه و مکتب او را درست بفهمیم و بشناسیم و به بهترین نحو به آن عمل کنیم انشاءالله. @HOWZAVIAN
. 👌 سواد عاطفیمرضیه رمضان‌قاسم اگر والدین، مربی، همسر و... مدام شما را مذمت می‌کنند در عوض شما ذهنت را خالی از مذمت‌ها و نداشته‌ها کن و همه‌ی دارایی‌‌هائی که در کوله‌بار زندگی داری مرور کن و نعمت‌های پروردگارت را یکی یکی بشمار... توکل‌ات به خدا باشد و بس مبادا خودت نیز نفت بر آتش بی‌مهری آنها بریزی، بلکه تو نباید به بی‌مهری‌ها اعتنا کنی چون هدفت بزرگ است، زیرا کسی هست که همه‌ی خستگی‌هایت را می‌بیند، همه‌ی تلاش‌های تو را دقیق محاسبه می‌کند. خسته نشو و با اراده‌ی پولادین همه‌ی موانع را کنار بزن که فرصت اندک است تو باید ﺍﺛﺮات‌سوء کلام آنها را ﺧﻨﺜﯽ کنی مبادا بگویی "من ﻓﻼﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍنم ﺍﻧﺠﺎﻡ دهم" زیرا مومن موظف است به خود احترام بگذارد امام صادق عليه السلام فرمودند:إنَّ اللّه َ فَوَّضَ إلَى المُؤمِنِ اُمورَهُ كُلَّها ، و لَم يُفَوِّضْ إلَيهِ أن يَكونَ ذَليلاً ، أ مَا تَسمَعُ اللّه َ تَعالى يَقولُ«و للّه ِِ العِزَّةُ···»فالمُؤمِنُ يَكونُ عَزيزا و لا يَكونُ ذَليلاً ، إنَّ المُؤمِنَ أعَزُّ مِنَ الجَبَلِ ؛ لأِنَّ الجَبَلَ يُستَقَلُّ مِنهُ بِالمَعاوِلِ ، و المُؤمِنُ لا يُستَقَلُّ مِن دينِهِ بِشَيءٍ 📚تهذيب الأحكام خداوند اختيار همه‌ی كارها را به مؤمن داده اما اين اختيار را به او نداده است كه ذليل باشد مگر نشنيده‌اى كه خداوند متعال مى‌فرمايد:«و عزّت از آنِ خداست؟» پس، مؤمن عزيز است و ذليل نيست. مؤمن از كوه نيرومندتر است؛ زيرا از كوه با ضربات تيشه كم مى‌شود، اما با هيچ وسيله‌اى از دين مؤمن نمى توان كاست @HOWZAVIAN
عزیزان نویسنده یادداشت‌ها، خاطرات و توئیت‌های بصیرتی خود را به آی دی @Medad1 ارسال کنید. خدا قوت @HOWZAVIAN
. 💠 جوان مسلمان اعتماد به نفس داشته باشد این‌که جوان ایرانی و جوان مسلمان اعتماد به نفس داشته باشد که درباره‌ی مسائل کلی کشور، مسائل آموزش عالی، مسائل آموزش و پرورش و مسائل دانشگاه خود یا دانشگاههای دیگر، قرص و محکم و بااطمینان نظر خودش را بیان کند، خیلی حائز اهمیت است. ما باید این روحیه را در کنار تقویت روحیه‌ی علم‌جویی و نخبگی علمی تقویت کنیم. (بیانات در دیدار با جوانان نخبه و دانشجویان 05/07/1383) 💠کار دست شماست! من امروز نشانه‌های این پیشاهنگان امید و بشارت کشور را می‌بینم. همیشه به خود و به مخاطبانم گفته‌ام افق روشن است و امروز تأکید می‌کنم که افق، بسیار روشن و درخشان است و کار دست شماست؛ دست شما جوانان. (بیانات در دیدار استادان و دانشجویان قزوین 26/09/1382) @HOWZAVIAN
. 🌹کوتاه و گویا از بانوی بی نشان ✍️ فاطمه میری خدایا من را خرج کاری کن که من را به خاطرش آفریدی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) چقدر پر محتوا! چقدر جامع و کامل! اوج هایکو به معنی کوتاهی کلام و رساندن پیام. اگر عاشقت نباشم به خودم جفا کردم. مادر یگانه‌ی تاریخ مادر پدر مادر پدرانت تا ...حضرت آدم... بریده باد دستی که به آستانت بی حرمتی کرد. تمام قباله‌های عالم به نامت. @HOWZAVIAN
💎به عشق حاج قاسم در فضای مجازی یک کانال تلگرامی نوشت: در آستانه شهادت حاج قاسم سلیمانی، قهرمان آزادی‌خواهان جهان کاربران شبکه‌های اجتماعی در پویشی نمایه (تصویر پروفایل) خود را به تصویر شهید سلیمانی تغییر داده‌اند. مرور صفحات مجازی نشان می‌دهد این موج مردمی از ابتدای دی‌ماه آغازشده و به نظر می‌رسد تا اواخر دی‌ماه ادامه داشته باشد. تغییر هماهنگ تصویر نمایه یکی از راه‌های مرسوم، ساده و موثر برای موج‌آفرینی در فضای مجازی است. ✔️رژیم صهیونیستی غافل از سپاه چند ملیتی عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای نوشت: رژیم صهیونیستی طرح دوبرابر کردن ساکنان شهرکهای بلندی‌های جولان را تصویب کرد. این راهبرد بر این باور استوار است که قدرت نظامی سوریه در یک جنگ فرسایشی تقلیل یافته است. البته غافل نیستند اما باید این ادراک برایشان معتبر شود که سپاه چند ملیتی حاج قاسم هنوز در سوریه است. چرا پول بابانوئل را به فقرا نمی‌دهید؟! کاربر توئیتر در انتقاد به رفتار دوگانه برخی جریان‌های واداده نوشت: ما آریایی هستیم، عرب نمی‌پرستیم ولی بابانوئل میپرستیم! تازه پول هیئت گرفتن رو هم بدین به فقرا...! 🔻آیا روحانی در حسرت مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌ماند؟ یک فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: ‏حسن روحانی اخیرا به این نتیجه رسیده برای حیات سیاسی باید وارد مجمع تشخیص بشه؛ اما بزرگان با این استدلال که ایشان درطول ۸ سال اخیر، عموما درجلسات مجمع شرکت نکرده وسازوکار مجمع راقبول نداره، تذکر دادند ایشان پیگیر نباشه چون نامشان درلیست اعضای حقیقی نیست، چه برسه به سودای ریاست... 🔸انتظار یک نماینده سابق برای تشدید اعتراضات محمود صادقی گفته:«دولت نمی‌تواند مشکلات معیشتی را سامان دهد، در ماه‌های آینده اعتراضات تشدید می‌شود!» به راحتی کد میدن و نظامم کاریشون نداره! درست میگه و آشوب خواهد بود! و باز این مردم هستن که بابت مماشات و کوتاه اومدن نظام در مقابل فتنه گران و خائنین به مملکت، ضربه خواهند خورد! 🔹فمینیسم یا جاهلیت مدرن؟! ‏کاربر دیگری در فضای مجازی نوشت: کاربر استرالیایی: «حامله ام! به زودی اسکن می کنم تا بفهمم دختره یا سقط جنین(پسر)» در جاهلیت عرب دختران را می‌کشتند و در جاهلیت مدرن پسران را! فمنیست‌ها بیشتر از اینکه دنبال حقوق زنان باشند دشمن مردان هستند. 🔻کار مهم حاج قاسم علی اکبر رائفی پور هم نوشت: ‏حاج قاسم، در کنار تمام خدماتی که در زندگی پر برکتش داشت ظرفیت عظیمی نیز در کمرنگ کردن فضای دو قطبی کشورمان دارد هرگونه کنشگری که این ظرفیت را کاهش دهد اگر خیانت نباشد عین حماقت است. @HOWZAVIAN 🔗شما هم با بازنشر محتوای نویسندگان حوزی عضوی باشید در
🌹برترین بانو؛ برترین سیره و سلوک ✍️ عارف پاشایی سبک زندگی هر فرد دارای پیامدهایی است؛ اما این نیست که همه زندگی‌ها به یک شکل باشد، در این باره می‌توان دونوع مواجهه با زندگی‌ داشت: کسی که در سبک زندگی خود برای دیگران الگو می‌شود و دوم این که فردی به گونه‌ای زندگی می‌کند که مدام از سبک دیگران الگو می‌گیرد. امروزه اگر کسی قصد داشته باشد زندگی الهی وسعادتمندانه داشته باشد به الگوهای موفق گرایش می‌یابد. بی تردید یکی از الگوهای ناب دینی درسبک زندگی و فکری، حضرت فاطمه زهرا(س) است که لحظه لحظه زندگی ایشان در هر بُعد قابل درس‌گیری است؛ چه در رابطه با خدا، رابطه با خانواده و اطرافیان و نگارنده در این نوشتار به نکاتی از چگونگی همسرداری ایشان اشاره می‌کند. انسان امروز به دلیل روزمرگی و مشغولیت‌های ساختگی از این نکات زیبا که می‌تواند باعث استحکام بنیان خانواده بشود، غافل است و چه بسا یکی از ریشه‌های بالای آمار طلاق در جامعه ما این باشد که متاسفانه به این نکات ظریف توجه نمی‌شود. اگر کسی در زندگی مشترک حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) مطالعه کند می‌بیند که سبک زندگی آن بزرگواران مایه‌ی مباهات مسلمانان بر غیرمسلمانان است. 1. فرمانپذیری؛ نقل می‌کنند که بعد از واقعه سقیفه، عده ای از اهل سقیفه خواستند به دیدار ایشان بروند وقتی امیر مؤمنان(ع) از ایشان سؤال کردند حضرت زهرا(س) فرمودند که خانه خانه توست، من هم کنیز تو هستم، هر کاری می‌خواهی انجام بده. 2. اظهار محبت و احترام به همسر؛ در محضر رسول خدا(ص)، امیر مؤمنان(ع) را بهترین یاور و همسر می‌خواندند. 3. فداکاری و صبر بر فقر؛ به حضرت علی(ع) عرض کردند پدرم نهی کرده از تو چیزی بخواهم که توانایی فراهم کردن آن را نداشته باشی. 4. آراستگی برای همسر؛ طبق برخی گزارشات، حضرت از نوع خاصی عطر و مُشک استفاده می‌کردند. 5. دفاع از حقانیت امیرالمومنین(ع)؛ ایشان بعد از رحلت پیامبر(ص) اولین مدافع ولایت بودند. بنابر این خانواده‌ها به خصوص بانوان می‌توانند با چنین معیارهای نابی، در سختی‌ها و ناملایمات صبور باشند تا زندگی‌ها شیرین‌تر شود و سبب می‌شود که افراد در کنار هم احساس خوشبختی بکنند و زندگی الهی و اهل بیتی در جامعه ما شکل بگیرد. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💠 انتخاب درست روی رینگ شهرت ✍️ نجمه صالحی حتما نباید عالم، دانشمند، شاعر، مداح و خطیب باشیم یا مجالس و روضه‌های آن‌چنانی بگیریم تا ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم. اگر تربیت انسان، درست و بر اساس آموزه‌های اسلامی رقم بخورد و عشق اهل بیت علیهم السلام در وجود شخصی نهادینه شود، در بزنگاه‌های زندگی و انتخاب‌هایش، بهترین‌ها را انتخاب می‌کند و مکان‌هایی که حتی گمان نمی‌رود که اسلام و اهل بیت علیهم السلام معرفی شوند هم می‌توان برای تبلیغ اسلام و تشیع اقدام کرد. پ.ن: مسابقه قهرمانی بوکس در ترکیه برگزار شده، به هر بوکسور هنگام ورود حق انتخاب پخش یک موزیک دادند، علیرضا قنبری بوکسور ایرانی مداحی فاطمیه حاج مهدی رسولی را انتخاب کرده تا پخش شود. @HOWZAVIAN
⚠️ بازار دنیا 🖌 محمدجواد محمودی جاتون خالی هستم... امروز بعد از زیارت رفتم بازار عطر بخرم؛ با راهنمایی یکی از رفقا یه مغازه خوب رو شناسایی کرده بودم. وارد بازار شدم و یه راست رفتم سراغ مغازه و یه عطر خوشبو خریدم و مستقیم سمت محل اسکان حرکت کردم. اما من قبلا هم به این بازار اومده بودم؛ با این تفاوت که دفعه قبل سه چهار ساعت وقتم رو گرفت و بعد به سختی اون کالای مورد نظرم رو پیدا کردم؛ چون نمیدونستم چی میخوام!!! ولی این سری که رفتم تقریبا بیست دقیقه وقتم گرفته شد؛ تازه جنس خوب و مرغوب هم گیرم اومد... باخودم گفتم، زندگی هم همینه، یه بازار بزرگ و پر رنگ و لعابه، که اگه از قبل ندونی چی میخوای و دنبال چی هستی، باید کلّی سرگردون و حیرون بشی، آخرشم معلوم نیس به اون هدفت برسی یا نه!!! باید پیش از حرکت، تعیین کرد، و الا شیطان غرقت میکنه، بی‌آنکه بفهمی... «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ» سوره مبارکه ، آیه20 «بدانيد كه زندگى دنيا، در حقيقت، بازى و سرگرمى و آرايش و فخرفروشى شما به يكديگر و فزون‌جويى در اموال و فرزندان است.» (عليه السلام ): «، شيرين است؛ شيرينى [دنيا] براى كسى است كه فريفته آن شود.» عزم خود جزم نما بر هدف والایت مطمئن باش که ازکف ببرد بالایت @HOWZAVIAN
🔻قربانت فقط بنویس، فدات چرا مطلب نفرستادی؟! ✍️محمد ادریسی ایام فتنه که بود، در خاطرم هست از رسانه های آن دوران که مایل بودند آتش فتنه را برافروخته تر و گرم تر کنند،بسیار تماس می گرفتند و پیام می دادند که شما طلاب جوان و روحانیون بنویسید برای ما و اصلاً نگران انتشار حداکثری، حق التالیف و حق التحریر و... نباشید و اگر امکاناتی خواستید فقط به ما اطلاع بدهید تا تامین کنیم، هرچه که باشد. آنقدر با نویسندگان حوزوی مخصوصاً و تحلیلگران اجتماعی و کنشگران گرم می‌گرفتند و صمیمی می‌شدند و می‌خواستند از آنها مطلب بگیرند که از توصیف دقیق آن عاجزم اما یادم هست که قبل از ۹ دی، چه کلماتی و جملاتی از مدیران رسانه‌ها و سردبیران و دبیران آنها که نمی شنیدیم، مثلاً: «قربونت برم فقط بنویس، فدات بشم چرا مطلب نفرستادی برای ما، درد و بلات به جانم چرا اظهار نظر نمی‌کنید در خصوص فلان و بهمان» و از این دست حرف‌ها و بسیاری از نویسندگان و تحلیلگران و کنشگران و خبرنگاران و... . راستش را بخواهید ما هم چند باری برای آنها نوشتیم؛ اما چون به مذاق آنها خوش نمی‌آمد آن مطالب را منتشر نمی‌کردند و خدا را شاکریم و کم کم فهمیدند که خط حوزویان از آن فتنه‌گران جداست و قصد نداریم اسمی از رسانه‌ای و روزنامه‌ای و... یا شخصی ببریم. کوتاه اینکه قرار نیست هر وقت در فنته افتادیم و مشکلی به وجود آمد، قدر نویسندگان را بدانیم و یاد آنها بیفتیم و به آنها بها بدهیم و لازم است که در حوزه، یادداشت‌نویسی و تولید محتوا در قالب‌های مختلف مورد توجه بزرگان قرار گیرد تا بتواند تشکیلاتی‌تر پیش برود و این یک ضرورت است تا به وقتش هدایتگری‌ها و بصیرت افزایی‌ها صورت بگیرد. @HOWZAVIAN
🌸ردیف‌های غایب ✍ حیدر هلیرودی رو به روی واژه ها برای تعظیم ایستاده ام اینجا صف انتظار طولانی است هوا سرد و آسمان هم بغض دارد! واژه ی انتظار واله و بی طاقت میان ابیات سراسیمه می چرخد اما چه حاصل که این مثنوی هزارشِکوه دارد ز درد هجران! ردیف ها همه غائبند و خبری از وصل یار برای واژه انتظار نیست! روضه و ندبه هم به راه است روضه متی ترانا و نراک و ندبه هم همان عزيزٌ عَلَيَّ اَنْ اَرَي الْخَلْقَ وَلا تُري.... @HOWZAVIAN
عدالت کیفری یا عدالت ترمیمی 🔻به بهانه اتفاق جسارت به لباس روحانیت ✍ احمد اولیایی 🔹 دیگر برای کسی پوشیده نیست که پدیده های اجتماعی اولا ذو ابعاد هستند و ثانیا ذوعوامل. به این معنا که یک پدیده در آنِ واحد هم بُعد سیاسی دارد و هم ابعاد اجتماعی و حتی اقصادی و البته عوامل متعددی نیز منجر به وقوع و ظهور آن می‌شود. 🔹 چندی پیش در شهر مقدس قم، اختلافی میان یک روحانی که ظاهراً نقش آمر به معروف داشته و یک خانم که ظاهراً به دلیل بدحجابی منکری را مرتکب شده آغاز می‌شود و به لگدمال کردن عمامه روحانی ختم شده و در نهایت به لطف فضای مجازی، به سوژه ای برای بحث و جدل میان خودی‌ها و بهره‌برداری برای دشمنان تبدیل می شود. 🔹 بنظر می رسد ما با دو مشکل رو برو هستیم: 🔸 یکی این واقعه مشخص که در فلان ساعت و فلان شهر اتفاق افتاده و دیگری یک مسأله امتدادی که چندسالی‌ست در جامعه ایران محل بحث و توجه است و «افول مرجعیت فکری-فرهنگی روحانیت» نام دارد. از آن جهت که این دو مسأله با هم مرتبط‌اند باید حل هر دو را توأمان درپی گرفت. حل اتفاق شهر قم را عدالت کیفری (Retributive justice) به دوش می‌کشد اما حل امتدادی ماجرا بر عهده عدالت ترمیمی (Restorative justice) است. عدالت کیفری اشاره به مجازات و کیفر کسی که قانون‌شکنی کرده و جرمی را مرتکب شده دارد، به عبارت دیگر به این پرسش پاسخ می‌دهد که چه نوع مجازاتی برای خاطیان و مجرمان عادلانه‌تر است. 🔸 اما از آن جهت که من بدنبال حل آن مسأله امتدادی هستم نه یک واقعه، بر عدالت ترمیمی تأکید دارم. عدالت ترمیمی در مقابل عدالت کیفری، قبل از نگاه جرم‌انگارانه و جبران خسارت‌ها و اولویت مجازات‌ها، بر این مبنا استوار است که آنچه اکنون (پس از وقوع بزه) اولویت دارد، ترمیم وضعیت بزهکار و جامعه است. در این شرایط به جای ورود دولت، قوه قضائیه و حاکم جهت مجازات مجرم، بزه‌دیده و بزه‌کار گرد هم آمده و در شرایط میانجی‌گری، گفتگو، مصالحه، هم‌نشینی و ... اختلاف‌ها را به حداقل می‌رسانند. 🔹 این مبنا فقط به دنبال تنبیه مجرم و جبران خسارات متضرر نیست، بلکه در تلاش است افراد جامعه به نوعی ارتقای شخصیتی یابند تا کاهش جرم و بزه نتیجه این رشد باشد نه ترس از مجازات و مانند اینها. به قول هُوارد زهر (Howard J. Zehr)، جمعی بودن و فرایند بودن دو خصوصیت بارز عدالت ترمیمی است. 🔹 اگر جرمی واقع می‌شود همه سهیم‌اند و همه باید برای حل آن وارد میدان شوند. از طرف دیگر این «حل» یک فرایند است و ممکن است دفعتا واقع نشود چرا که اساسا از جنس فرایند فرهنگی خواهد بود. در عدالت کیفری یک فرایند قضایی و قصاصی رخ می‌دهد که سازوکار مشخص دارد و می‌تواند فقط توسط قاضی یا یک نهاد مشخص انجام شود. اما در عدالت ترمیمی که «ترمیم» هدف اصلی است یک سازوکار جمعی و فرایندی را می‌طلبد. 🔹 در مسأله افول جایگاه روحانیت (البته اگر اصل آن را بپذیریم که خود محل مناقشه است)، با یک نگاه ترمیمی فقط آن خانم تنبیه نمی‌شود، بلکه همه روحانیونی که با عملکرد خود باعث افول شده‌اند، همه مسئولانی که در حکومت دینی با ایجاد ناکارآمدی نگاه مردم به روحانیت را تغییر دادند، همه حوزویانی که بجای کارکرد اصیل روحانیت یعنی حل مسائل مردم کارکردهای دیگری برای خود پیدا کردند، همه معاندینی که بجای بازنمایی خدمات روحانیت یک وجهه نادرست را نشان می‌دهند، همه مردمانی که یک خطا از یک روحانی را به همه حوزه و روحانیت سرایت داده و عمومیت می‌دهند، همه کسانی که سازوکار امر به معروف و نهی از منکر را مشخص نمی کنند و .... مورد خطاب و بررسی قرار می‌گیرند. 🔹 با نگاه عادلانه ترمیمی، اساسا مجازات آن خانم هدف نیست بلکه تغییر نگاه مردم به روحانیت به عنوان حل اساسی مسأله هدف خواهد بود. البته واضح است که مجازات مجرم ذیل قانون حتما باید انجام شود اما کافی نیست چرا که مسأله باقی خواهد ماند. 🔗 مباحثات @HOWZAVIAN
💠 حکمت‌های سلیمانی ✍️ بابک شکورزاده ♦️دو سال از شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد و با این وجود نه تنها یاد این شخصیت کم رنگ نشده،‌ بلکه جدی‌تر نیز شده و هر چه زمان سپری می‌شود ابعاد دیگری از زندگی این مرد الهی و مجاهد مخلص فی سبیل الله نمایان می‌شود؛ خاطراتی بیان می‌شود، مستندهایی ساخته می‌شود و ... . البته حق هم همین است. ♦️حاج قاسم حق عظیمی بر گردن ایران و ایرانی دارد و نه تنها بر ایران، بلکه بر کل جریان مقاومت و تمام انسان‌های آزاده جهان حق بزرگی دارد. این مطلب اغراق و گزافه گویی نیست؛ واقعیتی است که گذشت زمان حقایقی از ویژگی‌های ایشان وخدمات ارزنده این رزمنده غیور را برای همگان رو می‌کند. ابعاد مبارزاتی او با دشمنان قسم خورده اسلام از دروان دفاع مقدس تا مبارزه با اشرار جنوب کشور و تا این سال‌های اخیر با حضور پر رنگ و فوق العاده مؤثر در سوریه و عراق و مبارزه با داعش خبیث از طرفی و خدمات اجتماعی و رسیدگی به محرومان از طرف دیگر، همه و همه برگ‌های زرینی از دوران زندگی با برکت حاج قاسم سلیمانی است. اینکه رهبر معظم انقلاب از این شهید گرانقدر به عنوان مکتب یاد کرده است گویای ابعاد فرهنگ ساز سردار سلیمانی است و سالیان سال جای کار دارد. ♦️تشییع جنازه با عظمت شهید سلیمانی که شاید کسی در مخیله‌اش هم نمی‌گنجید که چنین تشییع با شکوه و عجیبی از ایشان برگزار شود و این همه ابراز عشق و محبتی که از سوی اقشار مختلف مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و حتی عقیدتی روی داد، نشان از اخلاص و تقوای ممتاز این مرد الهی دارد خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا؛ کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند به زودی خداوند رحمان برای آنان محبتی قرار خواهد داد.» بی تردید حاج قاسم سلیمانی از مصادیق بارز این آیه شریفه بود که با ایمان و عمل صالح، خداوند متعال محبتش را اینگونه که شاهد هستیم در دل‌های مردم قرار داده است. ♦️نکته بسیار مهمی که شاید کمتر به آن پرداخت شده باشد و قاعدتا تأثیر به سزایی در این عزت و محبوبیت حاج قاسم دارد، نقش ارزنده و جدی ایشان در بازسازی عتبات عالیات است. این نکته شاید برای خیلی‌ از مردم ناشناخته باشد که فرمانده اصلی ستاد بازسازی عتبات، حاج قاسم سلیمانی بوده است. مدتی بعد از شهادت حاج قاسم مستندی به نام «حکمت سلیمانی» از شبکه سه سیما پخش شد که نشان می‌داد یکی از مهم‌ترین کسانی که در بازسازی عتبات عالیات و حرم ائمه علیهم‌السلام در عراق نقش داشته، حاج قاسم سلیمانی بوده است و در واقع عمده کسانی که در بازسازی عتبات فعال بودند تحت فرماندهی و مدیریت حاج قاسم بودند. همین یک عمل در کارنامه زندگی هر کسی باشد کافی است که عزت دنیا و آخرت را نصیب انسان کند. روحش شاد و راهش پر رهرو. @HOWZAVIAN
. 🔵 پت و مت نباشیم! ✍️ نجمه صالحی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی بعضی وقت‌ها آنقدر درگیر حواشی هدف می‌شویم که اصل هدف فراموش می‌شود، گاهی آنقدر درگیر لذت بردن از مسیر هستیم که از مقصد غافل می‌شویم، دقیقا حال مسافری است که با بی‌تدبیری تمام پس‌اندازش را در راه خرج کرده و برای رسیدن به مقصد چیزی برای خود باقی نگذاشته است. اگر سایه مسیر و مقصد را مشخص کنیم و با نقشهٔ راه، برای آن قدم برداریم، قدم‌هایی که روزانه و مثبت باشد، زندگی معنای زیباتری پیدا می‌کند. بادی به هر جهت زندگی کردن و رضایت به چیزهایی که جایگزین هدف می‌شوند، چیزی جز تلف کردن وقت نیست. شهید مطهری در کتاب آشنایی با قرآن، ج۷، ص۱۷۳ می‌گوید:«« در حديث است كه اگر می‌شد كسى در قيامت به‏ خاطر احساس مغبونيت بميرد اكثر اهل محشر می‌مردند از اینکه چقدر عمرشان تلف شد و از بين رفت! 🔗 متن کامل.. @HOWZAVIAN
🔹متوقف نمی‌شود کارش 🔹راه پاکش نمی‌شود بسته 🔸خط سرخ مقاومت باقی است 🔸انقلابی نمی‌شود خسته ✍️ محمدتقی عارفیان خبر آن‌قدر سخت و سنگین بود که دلم را هزار بار شکست "حاج‌قاسم هم آسمانی شد" به رفیقان مخلصش پیوست هیچ در باورم نمی‌گنجد غم سردار جنگ و فتح و جهاد گرچه رفت از میان ما این مرد نام پاکش نمی‌رود از یاد حاج‌قاسم چه عاشقانه پرید پیش یاران به عرش اعلی رفت بعد عمری مجاهدت با کفر او به دست شقی‌ترن‌ها رفت چشم دل باز اگر شود بینیم گرد او حلقۀ شهیدان را دست شیطان کجا تواند کشت روح اخلاص و عشق و ایمان را سینه پرآتش است و دل پرغم چشم‌ها بیقرار و بارانی داغ دارد سراسر ایران از غم قاسم سلیمانی خبر آن‌قدر ناگهانی بود که زمین و زمانه مبهوت است خون او ریخت بر زمین اما خون او رمز محو طاغوت است پیر بزم مدافعان حرم در دفاع از حرم حسینی بود بود عمرش همه جهاد و قیام پیرو مکتب خمینی بود یار مظلوم و خصم ظالم بود جز خدا از کسی نمی‌ترسید زنده تا بود، چون شهیدان زیست کشته شد، گشت زندۀ جاوید چشم او معدن صلابت بود دیدنی بود روی بشّاشش بعد عمری تلاش بی‌وقفه جز شهادت نبود پاداشش چشم‌هایش اگرچه می‌خندید دلش از داغ کاظمی غم داشت از مدال و نشان جنگ و جهاد یک مدال شهادت او کم داشت پرده در پرده سینه‌ها آتش چشمه در چشمه دیده‌ها پرخون داغ‌دار از فراق او ایران قلب یک امت از غمش محزون متوقف نمی‌شود کارش راه پاکش نمی‌شود بسته خط سرخ مقاومت باقی است انقلابی نمی‌شود خسته گرچه قلب امام خامنه‌ای از غم رفتنش پریشان شد در طریق مبارزه با کفر عزم و انگیزه‌ها دوچندان شد رفتنش گرچه تلخ و جانکاه است کرد دل‌های خفته را بیدار می‌کند خون او ز دنیا محو دیو خون‌خوار و نحس استکبار کَند ظالم به دست خود گورش خون قاسم کُند قیامی سخت به شهیدان قسم که می‌گیریم بی‌شک از دشمن انتقامی سخت @HOWZAVIAN
🌹شکل‌دهنده «مکتب سلیمانی» در سخنان امروز رهبر انقلاب ⭕️ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، «صدق» و «اخلاص» را خلاصه و نماد و نمایه مکتب سلیمانی خواندند و با اشاره به الگو شدن حاج قاسم در میان جوانان منطقه افزودند: سلیمانی عزیز، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود و هست. 🔸 رهبر انقلاب، شهادت سردار سلیمانی را حادثه‌ای ملی و حادثه بین‌الملل اسلامی برشمردند و افزودند: بزرگداشت مردمی و مبتکرانه حاج قاسم در سراسر ایران نشان‌دهنده‌ی پیشرو بودن ملت در قدرشناسی از این شهید والامقام است. 🔹 ایشان با استناد به آیات متعدد قرآن کریم گفتند: صدق و اخلاص، جوهره و شکل‌دهنده مکتب سلیمانی است که هم زندگی و هم شهادت او را پر برکت ساخت و کیفیت شهادت او نیز، به فضل الهی حجت را بر همه بندگان خدا و دشمنان اسلام تمام کرد. ▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایبندی و وفاداری کاملاً صادقانه سردار سلیمانی به عهدی که با پروردگار بسته بود و تعامل از سر صدق حاج قاسم با امام و آرمانهای اسلام و انقلاب را مایه برکت فعالیت‌های سردار سلیمانی خواندند و افزودند: سردار عزیز ملت ایران، رنج مجاهدت در راه آرمانها را با همه وجود تحمل می‌کرد و با کمال دقت و در همه عمر به وظایف خود در قبال ملت ایران و امت اسلامی وفادار بود. ➕ ایشان با انتقاد از کسانی که خواسته یا ناخواسته خط دشمن در ترویج دوگانه دروغین «ملت و امت» را دنبال می‌کنند، گفتند: حاج قاسم ثابت کرد که می‌توان ملی‌ترین و در عین حال امتی‌ترین بود. @HOWZAVIAN
. 🔻زبان ول در کمدی «این رِل» ✍️ احسان توکلیان فرد 🔷 حسین شمقدری، مستند ساز جوان را تقریبا با چند قسمت مستند انقلاب جنسی اش میشناسم. طرح او درآن مستند، خوش فکرانه والبته جسورانه بود. از جسارتش در به تصویر کشیدن واقعیات جنسی جامعه ی غرب وایران که به سبب فضای فرهنگی حاکم برجامعه، کمتر مورد بررسی قرار میگرفت خوشم می آمد. تا جایی که احیانا در سخنرانی ها و جلساتی که با دوستان جوان و نوجوان داشتم، حتما آنها را ترغیب به دیدن این مستند میکردم. 🔸خبرآمد که او مستندی جدید ساخته که البته از نامش مشخص بود باز هم در رابطه با همان مسائل جنسی و دغدغه های جوانان است.بگذریم از هزینه ی سنگین حدودا28 هزار تومنی (که از بلیط یک فیلم سینمایی هم گران تر است)، در نهایت آن را خریدم و با اشتیاق به تماشای آن نشستم... 🔗 متن کامل... @HOWZAVIAN
📌 نقدی بر توجیه اخیر آقای نقویان پس از انتشار سخنرانی تقطیع‌شده‌شان ✍️ مرضیه رمضان قاسم ... آقای نقویان گفته‌اند: این سخنرانی در جمع ایرانیان خارج از کشور بوده و از آنجا که این افراد تجمعات خانوادگی و دوستانه ندارند، سعی کردیم با اتکا به مبانی دینی، آنها را به این امر مهم دعوت کنیم و به هیچ وجه قصد ما این نبوده که بگوییم مجلس شراب خوب است و ... 👈که البته باید به ایشان متذکر شویم مرد مومن، سلمنا فضای صدور کلام شما بر ما روشن شد اما این توجیه شما چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا امروزه که این طرف دنیا آب بخوریم آن طرف دنیا خبردار می‌شوند، باید ما مبلعین سعی کنیم جامع و مانع سخنرانی کنیم که تشنج در جامعه‌ی اسلامی و سوء برداشت از سخنان‌مان ایجاد نشود و همچنین زمینه‌ی لاابالی‌گری را برای برخی راحت‌طلبان سودجو فراهم نکنیم. 🔗 متن کامل... @HOWZAVIAN
🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️ حالا بدوید تا برسید... @pooyanevisi @HOWZAVIAN