eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📰دکه‌ی تیترخوانی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
🗂 ✅ مروری بر مطالب برگزیده اندیشمندان و پژوهشگران در هفته گذشته: 🔻شهید شاهد| آیت الله جوادی آملی 📎لینک مطلب 🔻 باید زیست عفیفانه را تبیین کنیم| عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب 🔻منطق روشنگری اجتماعی در عهد انقلابی | مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 🔻دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی| سیدیاسر جبرائیلی 📎لینک مطلب 🔻روحانیت و افول جایگاه مردمی!| احمدحسین شریفی 📎لینک مطلب 🔻شهید الداغی؛ مظهر ولاء ایمانی |محمدرضا باقرزاده 📎لینک مطلب 🔻مرحوم افروغ در جستجوی حقیقت بود|حمید پارسانیا 📎لینک مطلب 🔻درباره کشف حجاب| علی مهدیان 📎لینک مطلب 🔻شرایط دین اسلام برای حضور زن در جامعه| رفیع الدین اسماعیلی 📎لینک مطلب 🔻ولایت حاکم یا وکالت حاکم ؟| داود مهدوی زادگان 📎لینک مطلب 🔻بیزاری از فرد بی حجاب یا فعل بی حجابی؟ | محمد فنایی اشکوری 📎لینک مطلب 🔻سیاه‌ترین سفید...!!| حسین شرف الدین 📎لینک مطلب 🔻تحلیلی بر شهادت شهید حمید الداغی!| رضا رمضان نرگسی 📎لینک مطلب 🔻تدبیر اجتماعی ، عنصر مغفول در امر به معروف!| محسن قنبریان 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام @HOWZAVIAN @Fekrat_Net
🔹درس بندگی🔹 نام گرامی‌اش اگر عبدالعظیم بود عبد خدای بود و مقامش عظیم بود گر از کرامتش همه کس فیض می‌برد از نسل خاندان امامی کریم بود عطر حدیث آل رسول از لبش چکید در مکتب فضیلت و تقوا فهیم بود تنها نبود پیک خوش‌الحان باغ عشق پرهیزگار و عابد و زاهد، حکیم بود آموخت درس بندگی از اهل‌بیت نور محبوب پیشگاه خدای علیم بود غیر از خدا نداشت نیازی به هیچ‌کس در عمر خویش صاحب طبعی سلیم بود لبخند مهربانی و گرمش چو آفتاب دست نوازشی به سر هر یتیم بود گل‌سیرتان عشق به مدحش سروده‌اند اخلاق او لطیف‌تر از هر نسیم بود پیوسته او به منزل مقصود می‌رسید زیرا صراط زندگی‌اش مستقیم بود هفتاد و نُه بهار ز عمرش گذشت و باز در سایۀ امید و ولایت مقیم بود پروانۀ بهشت به دستش دهد خدا هر کس که زائر حرم این کریم بود هر کس که رو نمود بر این آستانه گفت این بوستان عشق، بهشتی‌شمیم بود عبد حقیرِ اوست «وفایی» اگر چه باز دل در جوار حضرت عبدالعظیم بود علیه‌السلام 💠 @shaeranehowzavi
. حضرت عبدالعظیم حسنی @HOWZAVIAN
. 🌱 حرکت دانشگاه امام صادق(ع) را در نقد کتاب پسااسلامیسم، به فال نیک می‌گیریم 📌 «رابطه مذهب و سیاست در ایران» باید سال‌ها پیش از قم تحلیل ‌می‌شد؛ خواب‌آلودگی فرهنگی! @HOWZAVIAN
🔸توبه یا ناتوانی در معصیت❗️ ✍ محسن عبدالله زاده ✍سال های اخیر در برخی رسانه ها و برنامه های تلویزیونی، شاهد حضور افرادی بودیم که به قول خودشان عمری در خلاف و گناه بوده و حالا توبه کرده اند. در نگاه اول، ماجرا خیلی جذاب و جالب بود اما کمی که دقیق می شدیم، قضیه فرق می کرد. در نگاه عوامانه با افرادی توبه کار و صالح مواجه می‌شویم اما در نگاه بافراست، با افرادی روبه رو هستیم که سن و سال شیطنت و جاهل بازیشان تمام شده و حس و حال شرارت و یاغی گری دوره جوانی را ندارند، نفسشان از آن کارها خسته و دنبال سوژه های جدید است. لذا به بهانه توبه کردن، دست از آن رفتار کشیده و وارد مراحل بعدی می شوند. مراحلی مانند زینت، تفاخر و تکاثر که هنوز انسان اسیر نفس است اما اینبار از راه دیگری وارد شده است. توبه حقیقی زمانی اتفاق می افتد که شخص نه تنها نسبت به گذشته خود پشیمان است بلکه در زندگی حال و آینده اش هم رد پای شیطان و نفس دیده نمی شود و رنگ و بوی الهی گرفته است. نه اینکه امروز، شهوت شهرت، ثروت، پست و مقام، تایید و تحسین گریبان‌گیرش باشد. و توبه بهانه و پوششی برای عبور و فرار از گذشته باشد. لذا نمونه این افراد هم، در کمپ و زندان یافت می شود که بایستی مبلغین، اولا فریب تظاهرشان را نخورده و دوما آنها را از جهل مرکب و دسیسه نفسشان آگاه کنیم @HOWZAVIAN
🔴 بیزاری جستن یا مهرورزیدن؛ مسأله این است ✍ علی‌رضا مکتب‌دار 📌فرهنگی که از آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) استخراج و تبیین می‌شود، این است که با گناه شخص مؤمن مقابله کنیم و نه با شخص او. 📌در قرآن کریم می‌خوانیم که حضرت لوط (علیه السلام) به مردم می‌گفت: “من دشمن سرسخت اعمال شما هستم. [و نه دشمن شخص شما] 📌این مرام اهل بیت (علیهم السلام) است که در مواجهه با اشتباهات افراد، بین شخص و عمل او تفکیک قائل می‌شوند؛ ما تا چه اندازه خود را به اخلاق آنان نزدیک می­‌بینیم؟ 📎متن کامل یادداشت در صفحه‌ی نویسنده @HOWZAVIAN
🔸نخستین پیش نشست های رویداد پاسخ 🔖با محوریت ظرفیت ها و فناوری‌ها توزیع پاسخ در مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات 🔰 با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه، خانه مصلحان و خانه اندیشه ورزان برگزار می‌شود: 1️⃣ نشست اول: سبک توزیع پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای چند رسانه‌ای با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری 2️⃣ نشست دوم: شیوه ارتباط با مخاطب و پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای مکتوب با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی ✍️ دبیر علمی: حجت الاسلام و السلمین پیشاهنگ ⏰ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢قم، خانه مصلحان 📱کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۰۹۳۳۱۰۰۲۶۷۲ (آقای جهانی) 🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه @HOWZAVIAN @spasokh
💢 بنویسید و خسته نشوید ✍️ علی کردانی استمرار و تکرار عامل اساسی موفقیت‌ها است. بودن و ماندن در هر حرفه‌ای، مهارت را بالا می‌برد و از شما آدم حرفه‌ای می‌سازد. دنیای نویسندگی، دنیای همسایگی کلمات است و قلم، دوست همیشگی نویسنده. وجدان بیدار و انسان هوشیار، قلم را زمین نمی‌گذارد. کانون نویسندگان قم @HOWZAVIAN
🔹پیشنهاد به کنشگران عزیز امر به معروف و نهی از منکر ✍️ محمدرضا حدادپور جهرمی 🔺 اولا باید از کسانی که اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند، تقدیر کرد و براشون آرزوی سلامتی و حسن عاقبت کرد. 🔺 ثانیا نباید به کسانی که توان و شرایط روحی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر ندارند، توپید و جوری با اونا حرف بزنیم که به کل از همه چیز ناامید بشن. 🔶 بذارید یه خاطره کوتاه بگم: دو روز پیش اتفاق افتاد. فردی که با هم این خاطره را تجربه کردیم از دوستان عزیزی هستند که من به اسم ایشون قسم میخورم. بدون تعارف‌. از بس روحانی بزرگوار و خودساخته ای هستند. عرض میکردم‌. در جلسه کاری بودیم. یکی از مسئولین حرفی زد که خداوکیلی ناحق بود. قشنگ مشخص بود که از روی مطالعه و اطلاع نیست. بنده همون لحظه اعتراض کردم‌. بحث بالا گرفت. تا جایی که دوربین‌ها قطع کردند تا تکلیف بحث ما روشن بشه. چون اگر پخش میشد، حاضرم قسم بخورم که دشمن از اون سوتی میگرفت و دیگه نمیشد جمعش کرد و افتضاح به بار میومد. فقط یک ربع من و آن مسئول محترم درگیر بودیم‌. رفیق عزیز و هم‌لباس ما هم کنارم نشسته بود. بحث ما به طرفی کشیده شد که این رفیق ما با یه جمله میتونست جمعش کنه و اون مسئول عالی‌رتبه هم متقاعد میشد و شاید همه چیز ختم به خیر میشد. حالا همه منتظر بودند که رفیق ما حرف بزنه. ولی یک لحظه، قبل از این که بخواد میکروفن رفیقم روشن بشه، متوجه شدم که داره میلرزه. بنده خدا دستاش یخ کرده بود. شده بود مثل یه تیکه یخ! من که همون لحظه قید حمایت رفیقم از خودم زدم. حدسمم درست از آب دراومد‌. تا بلندگوش روشن شد، در حالی که صداش می‌لرزید، حرفی زد که ۱۸۰ درجه خلاف حرف من بود. اینجوری بگم که حتی اسباب خنده جماعت از من و اعتراضی که کرده بودم فراهم شد. خلاصه. گذشت. جلسه تمام شد و من رفتم وضو گرفتم و اتفاقا پشت سرش هم نماز خوندیم‌. بعد از نماز، وقتی همه رفتند بهم گفت: حق با تو بود اما من روحیه کلنجار رفتن با اینا ندارم. میترسم توی جمع، حرفی بزنم که همه بد نگام کنن و دلشون نخواد که حرف من درست باشه. گفتم: میدونم. من اصلا از تو توقع حمایت و نهی از منکر نداشتم. چون فهمیدم که دستات یخ کرده و داری می‌لرزی. گفت: خب اینجوری که خیلی برای تو بد شد. ممکنه اینا جوری صورت‌جلسه کنن که به ضرر تو بشه. گفتم: شک نکن که این کارو میکنن. اگه نکنن جای تعجب داره. اما من پای حرفم هستم. تو غصه نخور‌. به امام حسین اصلا از تو دلگیر نیستم‌. خیالت راحت. با تعجب گفت: آخه چرا؟ اگه من شجاعت اینو داشتم که حرف حق بزنم، این بابا دهنشو می‌بست. گفتم: اصلا فکرشم نکن. من شرایط روحی تو رو میدونم‌. تو اینجوری بار نیومدی. تقصیر خودتم نیست. اشکال نداره‌. ولی اگر میخوای اذیت نشی و تضییع حق نشه، رو خودت کار کن که زود دست و پات یخ نکنه و نترسی. رفقا 🔺🔻پیشنهادم اینه👇 به جای این که مدام آیه و روایت درباره امر به معروف و نهی از منکر برای مردم بخونین، به جای این که مدام بهش بگین بی‌غیرت هستی و در قتل شهدا شریک هستی و مدام بهش استرس و زدگی از دین حاصل کنی، واسش دوره بذار که اعتماد به نفسش تقویت بشه و شجاعت حرف زدن در جمع پیدا کنه. همین وگرنه کی بدش میاد با مردم با مهربانی و دانش و وزانت، تذکر لسانی بده و ارتباط بگیره و نهی از منکر کنه؟! پس لطفا به فکر این مسئله باشید و به سادگی از کنارش رد نشید. مردم مسلمونن اما اعتماد به نفس ندارند‌. مثل رفیق ما زودی دست و پاشون یخ میکنه. وگرنه خیلی هم آدمای گل و مومنی هستند. لطفا این پست را اینقدر منتشر کنید که ادمین های کانال ترویج حجاب و ترویج امر به معروف و نهی از منکر به طور جدی و اصولی به این مسئله فکر کنند. خدا حفظتون کنه🌷 @HOWZAVIAN
⏰ زمان : جلسه اول : دوشنبه ساعت ۱۴ جلسه دوم :‌ سه شنبه ساعت ۱۳ 📌مکان :‌دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام طبقه همکف کلاس ۲۰ ✅ شرکت برای عموم دانشجویان آزاد است. @HOWZAVIAN
🔴 فرهنگ در قبضه ترجمه ♒️ سال ۹۷ خبرگزاری ایبنا از ناشران فعال گزارشی منتشر کرد که خیلی عجیب بود؛ گزارش این بود: پر کارترین ناشر کودک و نوجوان در شش ماه اول سال، ۶۵۳ کتاب منتشر کرده است که ۶۵۲ کتاب از این تعداد، ترجمه شده است! ✍️این آمار فقط مربوط به بخش کودک و نوجوان بوده، یعنی رسما فطرت پاک کودکان ایرانی سالها در دست اهالی فرهنگ غرب بوده است که تبعات آن را در فتنه اخیر و امروز در عرصه فرهنگ و در سطح خیابان مشاهده می‌کنیم، بدین جهت سال‌ها باید به صورت مبنایی و با ارائه کتاب‌های جذاب و در قالب آنتی تز، این مسأله را حل کرد. 📌جدای از این همه ترجمه، زمانی تصویر دختران به دلیل منع تبلیغ حجاب در سند غربی ۲۰۳۰ توسط دولت روحانی از روی جلد کتاب درسی حذف شد که افرادی مثل تاجزاده با فرافکنی آن را مخالفت نظام با دیده شدن بانوان خوانده و به نوعی این دانش آموختگان مکتب ماکیاولیستی، این حربه را (کار خودشونه) سال‌ها پیش علیه نظام اسلامی آغاز کردند و علاوه بر توهین به شعور مردم، میزان دروغگویی و نفاق جریان اندیشه‌ای غربگرا را نشان دادند. 🔸از این رو هرچند بسیاری از آثار ترجمه‌ای خواندنی و مورد قبول است؛ اما آیا این حجم در بخش‌های مختلف دانش آموزی به ویژه دانشجویی پذیرفتنی است؟ ✅ با توجه به هشدار اخیرا رهبر انقلاب به وزارت آموزش و پرورش و تأکید بر هویت فرهنگی و ملی قشر نوجوان؛ آیا مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در عرصه کتاب به وظائفشان عمل می‌کنند و به آن آشنا هستند؟ 🖌به تجربه عرض می‌کنم دانشجوی ایرانی، آشنایی لازم با مبانی بومی و اندیشه‌ای خودش ندارد و کتب فلسفی، علوم سیاسی و اجتماعی عمدتاً در اختیار ترجمه است، آن هم نه زمان حال، بلکه مربوط به قرن نوزده و بیست غرب؛ و گروه گروه جوانان؛ حتی به توصیه اساتید دانشگاه‌، طالب خرید این کتاب‌ها هستند. ‼️آیا مسائل سیاسی و اجتماعی ما همان مسائل قرون 19 و 20 اروپا است؛ آیا ما مسئله نداریم و اگر داریم چرا نمی‌نویسند و به تصویر نمی‌کشند و چرا مثل هر کشور دیگری، آثار فرهنگی اعم از کتاب‌ها، مجلات، فیلم‌ها و.... مورد ممیزی جدی قرار نمی‌گیرند؟ @HOWZAVIAN
. نمایندگان محترم منطق را جایگزین نطق کنند، مردم قانع می‌شوند. @HOWZAVIAN
📣 انجمن تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری سرای حضرت خدیجه سلام علیها برگزار می کند: 🔰کارگاه «یادداشت نویسی مقدماتی» ✅استاد محترم: سرکار خانم نجمه صالحی (دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ ) 🔸لینک ثبت نام در کارگاه http://forms.jz.ac.ir/f_25/ ⏳مهلت ثبت نام: دو شنبه ۱۸ اردیبهشت ⏰ شروع زمان برگزاری: سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت: ۵-۷ عصر (فقط به صورت حضوری) مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، سرای حضرت خدیجه (س)، بلوک حضرت آمنه (س) 🌐 معاونت پژوهش @HOWZAVIAN
🎥 کمدی سیاه در فیلم «فسیل» ✍️ علیرضا لطفی ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ▫️ژانر کمدی معمولا ژانری است که هدفش خنداندن مخاطب است اما گاهی اوقات محتوایی عمیق تر را به مخاطب خود تزریق میکند. مخاطب برایش مهم نیست که چه چیزیی را می شنود یا می بیند مهم خنده‌ایست که از فیلم دریافت میکند. ▪️ این فیلم در خنده‌گرفتن به لحظه موفق نبود؛ شوخی‌هایی که متاسفانه دیگر برایمان در فیلم های کمدی عادی شده و بیننده از حرف های رکیک سکانس‌های لودگی وادار به خنده می شود. ▫️ داستان فیلم درباره سه جوان به نام های اسماعیل ( بهرام افشاری ) ؛ سعید ( هادی کاظمی ) ؛ و صفا ( ایمان صفا) که آرزو اجرای کنسرت و شهرت را دارند. ▪️ زمان فیلم در زمان قبل از انقلاب قرار دارد و بر اساس شرایط موجود آنها را مجبور به چیزی می‌کنند که در ظاهر علاقه ای به آن ندارند؛ اما اسماعیل برای رسیدن به نامزدش فرنگیس ( الناز حبیبی ) بر خلاف میلش قبول می‌کند که برای اعلا حضرت شعر بخواند. ▫️ سعید (هادی کاظمی ) ؛ شخصیتی بی طرف و ترسو که زود شرایط را قبول می‌کند؛ در سکانسی که از طرف ساواک به کافه می آیند اسماعیل و صفا از خود مقاومت نشان می‌دهند اما سعید تسلیم می‌شود. سعید حتی از ابراز علاقه اش به پری، خواهر اسماعیل ( الهه حصاری) خود داری می‌کند و کاملا محتاط است، همین شخصیت بعد از انقلاب در کمیته مشغول است؛ او که آهنگساز کاواره بود حالا به شخصیتی مذهبی و انقلابی تبدیل شده است. ▪️صفا؛ ( ایمان صفا ) شخصیتی که قبل از انقلاب مخالف رژیم پهلوی است؛ او آزاد منش است و برای خواسته‌اش می‌جنگد؛ سست عنصر نیست، پای انتخابش می ماند و مجازاتش را هم می‌کشد. شخصیتی که قبل از انقلاب در اشعارش به رژیم توهیین می کند، بعد از انقلاب منافقی علیه انقلاب است. این شخصیت با بازی بی نظیر ایمان صفا برای بیننده دارای پیام است. ▫️ به نظر می‌رسد نقطه اوج دراماتیک فیلم ایمان صفا است، فردی که بعد از انقلاب در مقابل دوستان خود می‌ایستد، این رو در رویی فیلم را به اوج خود می ‌رساند. ▪️فیلم فسیل یک فیلم کمدی معمولی نیست، این فیلم را نمی توان با هزارپا یا با مطرب مقایسه کرد. فسیل حاوی نکاتی است که چالش های جدی دنیای هنر بعد از انقلاب را به تصویر می ‌کشد. ▫️سکانس هایی از میدان آزادی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و تغییر موقعیت اسماعیل رمز هایی در بر داشت که معنی تازه ای را برای بیننده تداعی می کرد. فیلم فسیل به زبان کمدی و طنز پیامش را خوراک مخاطبی می‌کرد که در گیر موقعیت های خنده دار فیلم بود. ▪️اما نام فسیل انتخاب هوشمندانه ایست برای فیلم که بیان می‌کند همانگونه که آثار به جامنده از اعصار گذشته ارزشمند هستند و دست یابی به اصل آنان غیر ممکن است، چیز هایی که در دوران گذشته از دست ما رفته ارزشمند بوده و دیگر قابل دست یابی نیست. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN
🔹 بالاترین دارایی جهان 🖌 : ✅ منتشرشده در شمارهٔ ۱۵۵ ماهنامهٔ «خانهٔ خوبان» ✔️ فایل پی دی اف، بهمن و اسفند ۱۴۰۱ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1 @HOWZAVIAN
🔸مال حرام را دریابیم! بابک شکورزاده در این مدتی که بحث حجاب در کشور داغ است، شاهد بی‌حجابی‌هایی هستیم که بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است. برخی افراد وقیحانه شمشیر را از رو بسته‌اند و رسما با دهن کجی به حکم الهی این واجب شرعی را به سخره گرفته‌اند. برخی دیگر چهره واقعی خود را نمایان ساخته‌اند و نشان دادند که سال‌ها منافقانه با این موضوع برخورد می‌کردند. این ناهنجاری عوامل متعددی دارد که چرا در جامعه‌ای که نام اسلام را به یدک می‌کشد، مردمش مسلمان هستند و حکومتش ادعای اسلامی بودن را دارد چرا باید این حجم از بی‌حجابی شرم‌آور در آن حاکم باشد؟! اینکه برخی از این افراد به هیچ عنوان پذیرای حجاب نیستند و جلوی هر استدلالی قد علم می‌کنند نشان از مشکلات اساسی دارد. عملکرد اشتباه برخی افراد مذهبی،‌ فاصله داشتن عملی برخی مسئولان و حکومتی‌ها با آموزه‌های دینی، تبلیغات رگباری و مسموم رسانه‌های معاند و مروجین فساد، همگی دراین ناهنجاری دخیل است؛ ولی یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه می‌شود و می‌تواند عاملی جدی برای گستاخی این جماعت به شمار ‌رود حرام‌خواری است. امام حسين علیه‌السلام در روز عاشورا بارها با سپاهيان عمر سعد احتجاج کرد و آنها را موعظه نمود؛ ولی گوش شنوايی نبود که حضرت را اجابت کند. امام علیه‌السلام صراحتاً به سپاهيان عمر سعد فرمود: 《شکم‌های شما از حرام پر شده و به قلب‌های شما مهر زده شده است.》 اين مطلب نشان می‌دهد که مال حرام مانع شنيدن موعظه حضرت و تأثيرپذيری از آن شده بود. این رویداد از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا است که فرجام حرام‌خواری و تأثير سوء آن در عاقبت انسان را روشن می‌کند. بنابراین این نکته که یکی از عوامل زیر بار حرف حق نرفتن و ایستادگی در برابر حکم الهی، حرام‌خواری است،‌ صرفا ادعا یا مطلبی شعاری نیست؛ بلکه واقعیتی انکارناپذیر است که شاهد عینی آن واقعه عظیم عاشورا می‌باشد و هشداری جدی به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شد. @HOWZAVIAN
🔸مجتهدین روایات بیزاری 🖊محسن عبدالله زاده ✍️چند روزیست بازار استخراج و انتشار روایات بیزاری از افراد و اعمال افراد، بین انقلابی ها، سوپر انقلابی ها و سلبریتی های خودی و ناخودی گرم است. آنها که توان استخراج دارند دست به کار شده و سراغ کتب و منابع می روند و در یافتن روایات ِبکر و دست اول از یکدیگر سبقت می جویند و آنها که حس و حال و یا توانش را ندارند در کُپی پیِست کردن روایات با هم مسابقه گذاشته اند. این روزها امام جمعه رشت سوژه خوبی دست همه داده تا خیلی ها عرض اندام کنند و دیدگاه روشنفکری یا جذب حداکثری بگیرند و ایشان را محکوم و پله ای برای بالا رفتن و دیده شدن خود کنند. بی تعارف خیلی ها بازی یک ویدئو کوتاه را خوردند، در مسند قضاوت نشسته و حکم صادر کردند. اما وقتی بخش های بیشتری از سخنرانی ایشان پخش شد، یا از پشیمانی سر در گریبان فرو بردند و یا با توجیه و بهانه های جدید پای قضاوتشان ایستادند. بیاناتی که نشان از روحیه بالا، افکار باز و خوش ایشان داشت. صحبت هایی با نشاط، صمیمی، راهبردی که توجه اکثریت حضّار آن جلسه را به خود جلب کرده بود. اما شیطنت عده ای در پخش بخش آخر آن همه بیان زیبا، کار دست خیلی ها داد. اول به خود و بعد به قضّات عالی مقامی که در این چند روز انواع و اقسام قضاوت ها را داشتند هشدار می دهم از فتنه، لرزش و لغزش های آخرالزمانی که از ناکجا میزند می لغزاند و می ریزاند. @HOWZAVIAN
🔻«صید و صیاد هر دو یکی است» ✍ سید عبدالله هاشمی ما فکر می‌کنیم رفتار ما مثل تیر کمان است.از ما شروع می‌شود حال اگر کار بدی است به دیگران می‌خورد و خودمان هدف نیستیم و اگر کار خوبی انجام می‌دهیم هدف دیگران هستند. لذا اگر تشکر یا جبران نکنند پشیمان می‌شویم و فکر می‌کنیم بیهوده خوبی کردیم.گمان نمی‌کنیم که این تیر می‌چرخد. اما واقعیت چیز دیگری است.نظام عالم مدور است.همه درحال حرکتیم اما حرکتی بر مدار و چرخشی دایره ای! از زمانی که فعل از ما صادر می‌شود حرکتش شروع می‌شود بر یک مدار دایره ای حرکت می‌کند و نقطه پایان همان نقطه آغاز است. «ان احسنتم احسنتم لانفسکم وان اساتم فلها» @HOWZAVIAN