eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ روزنامه گویه ✅ شنبه 30 / دی 1402 شمسی / سال / 8 صفحه ⬅️ هر با مداد ما را در های اجتماعی دنبال نمایید. 👈 کانال روزنامه گویه درایتا @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔎فهم کاریکاتوری و متد موزاییکی یک حوزوی دگراندیش(۱) ✍️علیرضا محمدلو ▫️روش شناسی می‌گوید؛ در فهم مت
. 🔎فهم کاریکاتوری و متد موزاییکی یک حوزوی دگراندیش | بخش پایانی ✍️ علیرضا محمدلو 🔸الان قرن ۱۹ و دوران اتوریته غرب نیست جناب اکبرنژاد و تاریخ انقضای شیفتگی به غرب هم مدت هاست که به سر رسیده. تاریخ تمدن ویل دورانت یا توین بی را ورق بزنید تا با طلوع و غروب تمدن‌ها بیشتر آشنا شوید. مرعوبیت شما از مدرنیته و رسیدن به نسخه انزوا و تسلیم، ناشی از تجزیه نکردن مبانی و مسائل و نتایج غرب از همدیگر و تمرکز بر نتایج ماشین غرب در قاب پروپاگاندای رسانه‌ای و غفلت از مبانی لرزان و فرایندهای پریشانی است که شکاف های جدی اجتماعی و سیاسی را در جغرافیای مدرن رقم زده است. 🔸حداقل انسان تک ساحتی مارکوزه را مطالعه و تفکرات نوام چامسکی را مرور کنید تا با شکاف‌های فلسفی و گسل های اجتماعی بنیان افکن غرب آشنا شوید روی دیوار موقت مدرنیته یادگاری ننویسید که غرب با نسخه پست مدرن از یکه تازی خودش عبور کرده است. 🔸جهت اطلاع شما، اندیشه دینی و تفکر مقاومت در جهان امروز مشتری های بزرگ و جذابی پیدا کرده است. از طرفی نیز جریان‌های اقتصادی ضد دلار و توافق بزرگ بریکس و جنبش جلیقه زردها و ده‌ها مورد مشابه ضد امپریالیسم غرب در آمریکای لاتین و غرب آسیا و چین و..، نشان از افول هژمونی مدرنیته و نائل شدن به جهان چند قطبی دارد. 🔸شما دست امام را در صحنه انقلاب، خالی از نرم افزار اداره خواندید که این سخن نامعقول و نگاه ایده آلیستی هم نتیجه بی‌اطلاعی شما از استراتژی‌های پدیدارشونده و پازل‌ سازی سیال و انعطاف در عین انضباط بوده که امر رایج و شناخته شده‌ای در امور استراتژیک محسوب می شود که اندیشه های مینتزبرگ را می توانید در این زمینه مطالعه کنید. 🔸در بخشی از صحبت های یکطرفه تان امام را فاقد تجربه سیاسی خوانده‌اید که معلوم می شود اولا با زندگی و درک سیاسی این شخصیت اصلا آشنا نیستید که از نوجوانی در جلسات علنی مجلس شرکت می کردند و بعدها به بزرگترین چالش سیاسی دولت آمریکایی_انگلیسی پهلوی تبدیل شدند. آیا تبیین فلسفه سیاسی با تئوری ولایت فقیه و کنشگری سیاسی در سطح مخالفت با مهمترین لوایح پهلوی از جمله کاپیتولاسیون و انجمن های ایالتی و ولایتی با درک درست از منافع ملی و هویت اسلامی_ایرانی و تبعید شدن به کشورهای مختلف و توانایی بسیج عمومی جامعه و ده ها حرکت سیاسی و اجتماعی در سطح راهبری نرم بدون مواجهه سخت، از نظر شمایی که هیچ کنش سیاسی در عمرتان تجربه نکرده اید و فقط روبه دوربین و متکلم وحده انتقاد کرده‌اید، تجربه سیاسی محسوب نمی شود؟ 🔸ثانیا اینکه انقلاب اسلامی ۵۷، نتیجه و محصول چندین دهه تجربه اجتماعی_سیاسی بود و در یک فرد خلاصه نمی‌شود که شما نسخه شکست خورده ماقبل مشروطیت را برای موثرترین چهره سیاسی قرن به زعم اندیشمندان علوم روز سیاسی می‌پیچید! اینکه امام بایستی قبل از رهبری ماکت های سیاسی را در مجلس و دولت در قامت مشاور و وکیل و... تجربه می‌کرد هم بهمین دلیل حاکی از عدم شناخت شما از تاریخ مشروطیت و ماقبل و مابعد آن است که مدرس ها و مشروطه چی ها را نخوانده‌اید و تاریخ سیاست شناسی امام اما دقیق بود. مگر تجربه مشروطیت و بازی در زمین رژیم در قامتی شبیه شورای نگهبان یا وکیل مردم چه نتیجه مثبتی داشت که امام را به تجربه مجدد آن حواله می‌دهید؟ به قول حکیمی خوشابحال ملتی که کودکانش تاریخ می‌خوانند و چون بزرگان می‌اندیشند و بدا بحال ملتی که تاریخ نمی‌خوانند و کودکانه می‌اندیشند(دانایی تحلیلی متصل نه اطلاعات گزینشی منفصل). 🔸متاسفانه همانطور که جنبه قهری و دافعه اهل بیت و بدر و خیبر و احد(تاسیس حکومت) و صفین و نهروان و جمل(تثبیت حکومت) را بطور کلی سانسور کرده اید، درک درستی از دکترین‌های بین‌اللملی هم ندارید و شبهات مهندسی شده فضای مجازی را با روتوش فقهی بیان می‌کنید و دفاع ایران از جبهه مقاومت در منطقه را به چالش می‌کشید. 🔸حداقل اگر از مغالطه داخل کشور خارج کشور رها نمی‌شوید و عهد ایدئولوژیک نظام در دفاع از مظلومان جهان را بر نمی‌تابید، عنوان جنگ نیابتی و جریان دومینویی قدرت راهبردی و اهمیت عمق استراتژیک در امنیت بین الملل را سرچ بفرمایید تا بعد از فهم فلسفه حضور آمریکا و انگلیس و فرانسه و روسیه و ... در اقصی نقاط دنیا، درک درستی از امنیت برون مرزی و استراتژیک ایران و طراحی خاکریزهای منطقه‌ای پیدا کنید و شعار تاریخ مصرف گذشته "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" را ریکاوری و ویرایش فقهی نکنید. 🔻جناب آقای اکبرنژاد، نمی دانم چه میزان از برد منفی صحبت هایی اخیرتان و سوءاستفاده ضدانقلاب از گره‌های ذهنی‌ شما مطلع هستید ولی باید عرض شود که تفکرات شما تازگی ندارد و رحمانیتش در بخشش هویداها و روی خوش نشان دادن به رجوی ها، بوی آقامیری می‌دهد. شیفتگی‌تان به غرب هم که بوی رفیقتان را دارد و کلیدواژه فریب آلود تنش‌زدایی هم رنگ و بوی دهه هفتاد و دار و دسته اصلاحات. @HOWZAVIAN
📚 خاطرات طنّازانه ✍️آورده اند در یکی از روزهای سرد زمستان، باطری ماشین شیخ طناز به فنا رفته، مجبور به اخذ اسنپ گردید و از بد روزگار، استاد شکمپرور که اینروزها دلبسته درآمدزایی اسنپ گشته، قبول سفر بنمود. شکمپرور که خاطره خوبی از همسفری قبلی با طنّاز نداشته درصدد تلافی بر آمد؛ رادیو را روشن بنمود و یکی از کانال های بیگانه را پلی کرد: 🎼خواننده: الهی تب کنم شاید پرستارم تو باشی.... استاد طنّاز: اگر ممکن است موج را تغییر دهید. 🎼خواننده: امشب شب مهتابه حبیبم رو میخام حبیبم اگر خوابه ، طبیبم رو میخام.... شیخ طنّاز که متوجه وخامت اوضاع کانالهای بیگانه گردید از خوف اینکه در آهنگ بعدی، کار به جاهای باریک کشیده نشود، بحث را به فقه و اصول کشانید: استاد طنّاز: یا شیخ آیا فعل این بیمار در رجوع به نامحرم حرام نیست؟ فعل پرستار و طبیب در درمان او چطور؟ استاد شکمپرور: نه آقاجان مهم اینه که دلت پاک باشه... شیخ طنّاز: عجب! اما فقها نظر دیگری دارند شکمپرور: مثلا چه نظری؟ شیخ طنّاز: باید بررسی شود که آیا اینجا اضطراری وجود دارد یا خیر؟ این اضطرار، جواز برای بیمار است یا برای طبیب هم جواز طبابت می آورد؟ در غیر اضطرار چطور؟ در جراحی پلاستیک و زیبایی چطور؟ در مواردی که نیاز به نظر و لمس قسمت های حرام بدن نیست؛ مثل انگشت دست چطور؟ اگر بیمار طفل بود چطور؟ اگر طبیب نامحرم، ماهرتر بود ولی اضطرار نبود چه؟ اگر بیمار به طبیب نامحرم مراجعه کرد و مضطر هم بود ولی طبیب او را نپذیرفت چه؟ حالا اگر بیمار فوت کرد آیا طبیب مجرم است؟ آیا ضرر مستند به مقتضیست یا مانع؟ حالا اگر طبیب طی قراردادی موظف به طبابت بود و نکرد چه؟ اگر شخص ثالثی( رقیب عشقی) مانع حضور و طبابت طبیب شد و بیمار فوت کرد چه؟ اگر طبیب معالج بیمار را جهت اخذ آزمایشات به طبیب دیگری حوالت بنمود چه؟ حالا اگر بیمار و طبیب در دوران دانشجویی بوده و طبیب هنوز مدرک نگرفته و مجازا طبیب است، می تواند نامحرم را معاینه کند؟ اگر این معاینات به عنوان مقدمه، برای آینده اش که طبابت است مفید باشد چطور؟ واجب می شود؟ اگر بیمار یا طبیب سن و سال دار باشد و خوف التذاذ و برانگیختگی نباشد چطور؟ حالا اگر جراح هم جنس، شکم را شکافت آیا طبیب نامحرم می تواند به دل و جیگر بیمار نظر افکند؟ آیا این نظر مصداق نظر حرام است؟ حالا اگر طبابت و معاینه با دستگاه آندوسکوپی، سونوگرافی و شبیه آن بود چه؟ حالا اگر بیماری لاعلاج است یا مثلا بیمار در حال احتضار است چه؟ اینجا که مقدمه موصله نیست آیا طبیب جواز معاینه و طبابت دارد یا نه؟ حالا اگر بیمار یا طبیب به دین مسیحیت بود تکلیف چیست؟ اگر هردو مسیحی بوده و طبابت در بلاد اسلامی باشد چطور؟ 🔸 استاد شکمپرور که حسابی قاطی کرده بود، مانند دفعه قبلی آهنگ کوفتش شد و وسط حرف استاد پرید و بحث را به بیراهه کشاند. شیخ طنّاز که به برکت مباحث فقه و اصول از شر ترانه های لهوی خلاص گشته بود؛ لحظه آخر بر شانه شکمپرور زد و فرمود: اگر به جای استماع این ترانه ها، به درس و بحث چسبیده بودی، هم سواد داشتی و هم رزقت می رسید و ... 🔗 طنّاز @HOWZAVIAN
✍ نقد و نظر از همین جاها شروع می‌شود، از همین جایی که تلاقی تولید و ارائه است. 🔍 گعده ۲۳ یادداشت‌خوانی👇 گعده هفتگی نویسندگان حوزوی و دانشگاهی به همت مجموعه رسانه‌ای فکرت در قم برگزار می‌شود. https://www.instagram.com/p/C2UoOcso4DQ/?igsh=ZDBjMWI0ZjMxOQ==
💠 رفتگر حکومت‌ اسلامی ✍️ عباس بابایی تمام هیکلش را اگر با لباس‌هایش می‌کشیدی، پنجاه کیلو هم نمی‌شد؛ اما بنیان‌های حکومت شاهنشاهی را به لرزه درآورده بود! نه خدمی داشت، نه حشمی؛ نه خاندان هزارفامیلی که از او حمایت کنند؛ نه شاگردان و مریدان فراوانی که دورش را بگیرند و ترویجش کنند؛ نه در میان مدیران زورگو و فاسد رژیم پهلوی طرف‌دارانی؛ اما وقتی برای آزادی یکی از یارانش به ملاقات شاه رفت، چنان دستش را بر میز کوبید و او را امرونهی کرد، که خود شاه به وزیرش گفت: این سید مثل یک افسر که با سرباز صحبت می‌کند، با من صحبت کرد و اصلاً انگار نه انگار شاهی وجود دارد! نواب صفوی چه کرد که نام او در تاریخ این میهن با عظمت یاد می‌شود؟! نواب در غربت و مظلومیت دوران رژیم منحوس پهلوی فریاد رسای اسلام و مستضعفان بود؛ آن‌چه برایش اهمیت داشت اسلام بود و آن‌چه که برایش پشیزی نمی‌ارزید، اخم شاه و درباریان و کنایه‌ی مذهبی‌های عافیت‌طلب گوشه‌نشینِ متحجر؛ همان‌ها که وقتی حکم اعدامش را شنیدند، گفتند: لباس روحانیت از تنش بیرون کنید که به مقام روحانیتش اهانت نشود! چه چیزی در وجود نواب شعله می‌کشید، که ده‌ها سال قبل «چراغ تولید ایران» را بر سر دست می‌گرفت و آن را به‌عنوان تولید ملی ترویج می‌کرد؟! کدام ویژگی باعث شده بود که او در هر مکانی قرار می‌گرفت، تبدیلش می‌کرد به میدان جهاد؛ جهاد تبیین. او مگر چگونه فریاد سر می‌داد که اولین جرقه‌ی انقلابی‌گری را در دل «بزرگ‌ترین رهبر انقلابی عصر حاضر» ایجاد کرد؟! او چه کرده بود که چنان دل از امام راحل برده‌بود که وقتی دستور اعدامش صادرشد، خودش را برای نجات او به آب و آتش زد؟! نواب چه داشت که عده‌ای از ما نداریم؟! مهم‌ترین ویژگی این مرد الهی تاریخ معاصر ایران «غیرت» بود؛ همان صفتی که اگر در وجود انسان شعله کشید، او را نسبت‌ به دیانت و ملت و مملکت حساس می‌کند و اگر در کسی نبود به انسان ذلیل و بی‌خاصیتی تبدیل می‌شود که نه علمش او را فایده رساند و نه معنویت و نه خاندان و نه حزب و گروهش. مدیر اگر غیرتمند شد، برای حل مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسد؛ معلم اگر غیرتمند شد، در برابر انحراف فکری و رفتاری شاگردانش آرام نمی‌گیرد؛ پزشک اگر غیرتمند شد، نداری و فقر مریض، دست و پایش را نمی لرزاند؛ طلبه اگر غیرتمند شد، ذره‌ای بی‌حرمتی بر مقدسات را بر نمی‌تابد؛ پدر اگر غیرتمند شد، حریم حرمش را با عفاف و حجاب محافظت می‌کند؛ نظامی اگر غیرتمند شد، می‌شود «حاج‌قاسم». رحمت و رضوان الهی بر نواب عزیز که هم نسبت به دیانت، غیرت داشت و هم ملت و هم مملکت. او از سلاله‌ی پاکی بود که جدش فرمود: «كانَ إِبراهيمُ أَبى غَيورا و َأَنَا أَغيَرُ مِنهُ وَ أَرغَمَ اللّه أَنفَ مَن لا يَغارُ مِنَ المُؤمِنينَ؛ پدرم ابراهیم (علیه‌السلام) مرد غیرتمندی بود، لکن من غیرتمندتر هستم؛ و خداوند بینی مسلمانی را که غیرت ندارد به خاک ذلّت می‌مالد.» همان غیرت علوی‌اش باعث‌شد تا با تمام وجود سخنی را برای همه‌ی دلدادگان انقلاب به یادگار بگذارد و حجت را بر همه‌ تمام کند: «آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل بشود و آن زمان بزرگترین افتخارم این است که رفتگر خیابان‌هایش باشم.» @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 👌جسارت ستودنی «معلی» ✍️ احمد اولیایی برنامه «حسینیه معلی» به زودی در ماه شعبان روی آنتن می رود. 🔸در یکی از قسمت ها قرار است مراسم عمامه گذاری را نشان دهند. با بنده مشورت کردند، گفتم مخالفم نه به خاطر این ایده، بلکه به خاطر اینکه این، حرکت در لبه خطرناکی ست؛ با این توضیح که؛ 🔹لحظه پخش بسیار مهم است که در آن لحظه، مخاطب چه ادراکی از روحانیت دارد. و ما حین ساخت، آن لحظه را نمی‌دانیم. 🔹از طرف دیگر قبل از گسترش رسانه ها، روحانیت قشری رازآلود بود و این رازآلودگی به تقدس کمک می کرد. این رازآلودگی لزوما بد نیست، بلکه کمک می‌کند خطاها و چالش های شخصی و انسانی یک طلبه و روحانی به تقدس قشری که او به آن متعلق است، لطمه نزند. اما با ورود رسانه به تجربه زیسته طلبگی و بازنمایی موضوعاتی مانند عمامه گذاری، حجره، شهرک مهدیه، شهریه‌ و ...، یک «بازنمایی غیرضروری» اتفاق می افتد که عموم مردم چون تجربه زیسته با آن ندارند، با آن ارتباط نمی گیرند. نه اینکه تقدس را حتما از بین ببرد بلکه امور جزئی صنفی در اتمسفر زیست صنف معنای کامل پیدا می کند نه در فضای ادراکی_لحظه ای مخاطب آن لحظه برنامه. 🔸با این حال، جسارت معلی ستودنی ست. اکنون وقت آرزوی موفقیت برای برنامه به ویژه آن قسمت خاص است. خداوند قطعا با سازندگان معلی که دغدغه دینی دارند، یار خواهد بود و به مطلوبیت نتیجه کمک خواهد کرد. @HOWZAVIAN
🔶 واکاوی خاطره تلخ اول بهمن ۱۳۶۵ ✍️ مهدی توکلیان، عکاس و روزنامه‌نگار تاریخ و تاریخ‌نویسی پدیده حساس و گذرگاه خطیری است که در نتیجه آن سیر تحولات اجتماعی و سیاسی، ماهیت شخصیتی و نوع عملکرد انسان‌ها و تاریخ اقوام و ملل جهان به نگارش درآمده و به یک معنا در بوته قضاوت تاریخ‌نگار و در مرحله بعدتر قضاوت مخاطبان گذاشته می‌شود. از این رو نمی‌توان و نباید عرصه تاریخ‌نگاری وتاریخ شفاهی ایران اسلامی را به‌راحتی و سادگی به فراموشی سپرد و نباید اجازه داد تا در عصر رسانه‌های نوظهور روایت‌های ناصواب و تحلیل‌های نادرست و در تمسک به ژست‌های روشنفکرانه به سمت و سوی قلم‌فرسایی‌های غرض‌ورزانه، پیش‌فرضانه با روی آوردن به تحلیل‌های تخیلی و توهم‌زده کشانده و باعث ایجاد فاصله میان نسلی و گسست بین نسلی شود. ایران اسلامی در دوران دفاع‌مقدس به روش‌های مختلفی مورد تهاجم و جنایت تمام جهان متحد علیه خود قرار گرفته که بمباران‌های هوایی مناطق مسکونی و موشکباران شهرها و مناطق مختلف ایران اسلامی از بارزترین این واقعیت تلخ دفاع ناجوانمردانه و سوغات تفکر استکباری و سلطه جویانه غرب در طول تاریخ است . شهرقم، شهر خواهر خورشید، شهر کریمه اهل بیت و شهر حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام است، شهری به قدمت تاریخ این سرزمین کهن دارد و به تمدن ۷۰۰۰ ساله‌اش تاریخ گواهی می‌دهد. شهر قم هجرت‌های هویت سازی را تجربه کرده و به شهادت تاریخ نامی درخشان دارد. شهر قم، شهر مردمان مومن و مومنه و نجیبی است که در همیشه تاریخ خوش درخشیده‌اند اما در کنار تمام این رویدادها بخشی از تاریخ این سرزمین نام قم را برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط می‌کند‌. چهارشنبه، زمستان ۳۶ سال پیش در تاریخ رویدادهای تلخ جهان ثبت و ماندگار شد . ساعت ۱۶و۵۳ دقیقه چهارشنبه اول بهمن ۱۳۶۵، سه راه بازار و چند نقطه دیگر شهر قم هدف حمله هوایی میگ‌های دشمن بعثی قرار گرفت که طی آن جمع زیادی از مردم بی‌گناه ازجمله مینی‌بوسی از دانش‌آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی که از اجرای سرود در سینما تربیت برمی‌گشتند به شهادت می‌رسند. فردای آن روز وحشتناک در روزگاری که رسانه‌ها به معنای امروز، بروز و ظهوری نداشت و فقط از طریق مطبوعات کثیرالانتشار اطلاع رسانی مکتوب انجام می‌شد، نوشتند: نزدیک ۱۰۰ نفر از مردم بی‌گناه قم در اول بهمن، به خاک و خون کشیده شدند...و در میان شهیدان حادثه اول بهمن تلخی خبر شهدای دانش‌آموزان مدرسه قطب راوندی قم،قلب‌های خانواده‌ها و شهروندان و دانش‌آموزان را جریحه‌دار کرد. شهیدان محمدحسن بلالی بیدگلی، محمدمهدی هجرتی، سعید روانمهر کاشانی، سیدناصر حسینی، محمدرضا رسولی، جواد خودکار قمی، عسکری، محمدعلی امینی، حسین مقتصدی‌زاده و مهدی بابایی به همراه مربی شهیدشان حمید صادقی قمی و راننده مینی بوس از شدت سوختگی به سختی شناسایی شدند. سه روز بعد از این واقعه یعنی روز جمعه ۳ بهمن ۱۳۶۵، مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای بمباران هوایی همراه تعدادی از شهدای دفاع‌مقدس از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌ا... علیها تا گلزار شهدای قم برگزار می‌شود و ۱۲۹ شهید ۳ بهمن، از حرم مطهر حضرت معصومه سلام ا... علیها تا گلزار شهدا تشییع و تدفین شده‌اند.بسیاری از مردم قم و به‌طور خاص نسل جوان و نوجوان اهل قم در برابر اتفاقاتی مانند بمباران‌های هوایی اطلاعی ندارند و شاید شنیدن درباره اتفاقات آن روزها بیشتر برایشان شبیه یک داستان باشد و سخنرانی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در ۸دی۱۴۰۱ در دیدار با اعضای برگزاری ستاد بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم باعث شد تا توجه دوباره‌ای به این گروه سرور شهید قم انجام شود و شهروندان و شهرنشینان امروز شهر قم نیز در جریان جنگ شهرها قرار گیرند. «با چه زبانی می‌شود این را بیان کرد جز زبان هنر؟ بروید دنبال این کار. یا شهدای گروه سرود که جزو اتفاقات نادر در دوران دفاع‌مقدس است؛یک تعدادی نوجوان مثلا ۱۲‌ساله، ۱۳ساله، ۱۴‌ساله، سرود می‌خوانند، بعد هواپیما می‌آید همین گروه را هدف قرار می‌دهد، شلیک میکند، همه‌ آنها ــ همه‌ یا نزدیک به همه ــ شهید می‌شوند. کو سرودشان؟ چه خواندند؟ چه گفتند؟ چه کردند؟ پدرمادرهای‌شان چه کار کردند؟ اینها احتیاج به تبیین دارد، اینها پیام دارد. این از خصوصیات قم است؛ اینها نقاط برجسته‌ دوره‌ دفاع [مقدس] در قم است. یا زنان شهید؛ حالا اشاره کردند به تعداد چندصد نفر زن شهید که یک عده‌ از این زنان شهید در جلسه‌ عزاداری حسینی به شهادت رسیدند. اینها همه واقعا مسائل مهمی است...» @HOWZAVIAN
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سرود پرواز یکی از اتفاقات نادر دوران دفاع مقدس شهادت مربی و اعضای گروه سرود مدرسۀ قطب راوندی قم 🌷 شهادت در یکم بهمن‌ماه ۱۳۶۵ 💥 در حملۀ هوایی رژیم بعثی 🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: شهدای گروه سرود که جزو اتفاقات نادر در دوران دفاع مقدس است؛ یک تعدادی نوجوانِ مثلاً دوازده‌ساله، سیزده‌ساله، چهارده‌ساله، سرود می‌خوانند، بعد هواپیما می‌آید همین گروه را هدف قرار می‌دهد، شلیک می‌کند؛ همۀ آنها ــ همه‌ یا نزدیک به همه ــ شهید می‌شوند. کو سرودشان؟ چه خواندند؟ چه گفتند؟ چه کردند؟ پدرمادرهایشان چه کار کردند؟ اینها احتیاج به تبیین دارد، اینها پیام دارد. 🔹بیانات در دیدار دست‌اندرکاران کنگرۀ شهدای استان قم، ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ @HOWZAVIAN
| 💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 3 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب @savad_rasaneh @HOWZAVIAN