eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
434 ویدیو
167 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 پذیرش دانش‌پژوه در سطح سه رشته تخصصی «امامت جمعه» 🔸با استعانت از درگاه الهی و ذیل عنایات حضرت بقیه الله اعظم(عج) «مرکز تخصصی حوزوی شهدای محراب» در سطح سه رشته تخصصی امامت جمعه برای سال تحصیلی (۱۴۰۴-۱۴۰۳) از میان طلاب و فضلاء محترم دانش پژوه می پذیرد. 🔹 جهت ثبت نام به سامانه پذیرش حوزه های علمیه به نشانی paziresh.ismc.ir مراجعه فرمایید. شماره تماس: ۰۲۵۳۲۹۲۳۸۳۷ ⏰ ساعت تماس : صبح ۱۰ الی ۱۲ عصر ۱۶ الی ۱۹ @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌سخنی با وزیر محترم بهداشت ✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم نوشت: 🔻وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به شراب‌خواری دسته‌جمعی عده‌ای از پزشکان در شیراز ابراز داشتند: «ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد می‌کنند، به آن عمل هم کنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.» 🔻ضمن تشکر از جناب دکتر عین‌الهی وزیر ارزشی، انقلابی و جهادی، بابت این موضوع‌گیری، معتقدم انتظار مردم و نخبگان کشور و همچنین بدنه ارزشی و متدین وزارت بهداشت از وزیر ارزشی و انقلابی و قاطعی مثل دکتر عین‌الهی بیش از این است. مردم انتظار دارند که: اولاً، با اخراج همیشگی این پزشک‌نمایان شراب‌خوار از جامعه پزشکی، این لکه ننگ را از دامن مقدس طبابت و پزشکی ایران اسلامی برای همیشه پاک کنید؛ ثانیاً، خود وزارت بهداشت پیشگام شده و پرونده این شراب‌خواران را به دستگاه قضایی ارجاع دهد؛ ثالثاً، به مردم اطمینان دهید که در تربیت اخلاقی و معنوی دانشجویان علوم پزشکی تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا من‌بعد حتی الامکان چنین لکه‌های ننگی در جامعه پزشکی پیدا نشوند. و رابعاً، در ترویج فرهنگ و آداب اسلامی ایرانی حرفه مقدس طبابت در میان جامعه پزشکی اقداماتی عملی را به کار بگیرید تا حتی الامکان مجدداً شاهد چنین افتضاح دسته‌جمعی نباشیم. @HOWZAVIAN
♨️ درجه‌ی حرارت معلمی ✍️ سیدجواد محمدزاده این روزها و ماه‌های گذشته، بازار جذب معلم داغ داغ است و هر عطاری با دیدن دختر و پسر جویای کار؛ چندین خطبه غرّا و شوق انگیز می خواند و توصیه می کند که بروید معلم شوید و اندر احوالات تعطیلات شب عید و تابستان و آب و هوای آن دم گوش آن جوانک بیکار مثنوی می خوانند. معلمی از برترین شغل‌ها و در ردیف شغل انبیای الهی است که افتخاری بالاتر از این نیست. ولی تنها نداشتن شغل می تواند ما را رهنمون به این مقام کند؟! لوازم معلمی 1-عشق و علاقه یک کارگر برای کندن یک چاه یا راننده کامیون برای راندن ماشین نیاز به علاقه دارد. نویسنده، پزشک و پرستار تا وکیل و مخترع و تولید کننده بدون علاقه نمی تواند قدم از قدم بردارد. معلم از علاقه بیشتر به عشق نیازمند است و تنها دست و پای نیست که حرکت می کند! جان و قلب او نیز باید بجوشد از چشمه زمزم، بسوزدهمانند شمع برای شاگردان خود که بیش از علاقه به عشق نیازمند است. 2- تفکر و اندیشه معلم یک بیل و کلنگ برنمی دارد که زمینی را شخم بزند تا کشاورز گندم یا جو یا کلزا در آن بکارد! مغز و اندیشه انسان در کلاس روی میز است تا حضرت معلم به هر شکلی که دوست دارد آن را بچرخاند، باز کند و در درون آن خزعبلیات بریزد یا علوم الهی یا شبهات منظومه های کفر یا نا امیدی ها یا کرور کرور ابن سیناها و خوارزمی ها و ملاصدراها بپاشادو اندیشه شاگرد را به عرش برساند. 3-سوز و گداز معلم در کوره دلسوزی باید بسوزد، جزقاله شود، تکه تکه شود، آب شود، نیست گردد، محو شود، تا مدال معلمی بر گردن او بیاویزند. نمی‌دانم در مصاحبه‌ها چرا از قانون نیوتن و معادله چند مجهولی و ترکیبات هیدورژن و اکسیژن می‌پرسند؛ ولی درجه حرارت سوز معلم را اندازه نمی‌گیرند! 4-شاگردپروری نشستن و سخن گفتن و مطلب پشت مطلب، داده‌های مختلف، معلومات نامتناهی و شاگرد را یک هارد و فلش و رباط دیدن از معلمی به دور است. با شاگرد باید زندگی کرد و راه رفت و غذا خورد و خندید و گریه کرد و آن را پروراند. @HOWZAVIAN
. 🔴 روحانیت و نظام تعلیم و تربیت ✍️ یادداشت سعید فتحی در «نویسندگان حوزوی زنجان» 🔸به بهانه برخی نقدها به حضور طلاب در مدارس به یک شبهه که توسط برخی حوزوی و دانشگاهی طرح شده است پرداخته و آن را بررسی می‌کنیم. این گروه حضور طلاب در مدارس را نمودی از نگاه ایدئولوژیک به آموزش و پرورش میدانند و این نگاه را اشتباه و خطا دانسته و وظیفه آن را صرفا تربیت نیروی علمی برای کشور میدانند و لا غیر.! 🔹سکولارهای حوزه و دانشگاه گویا قسم خورده اند تا پای جان از دینی شدن جامعه جلوگیری کنند! 🖌 متن کامل در صفحه زنجان @HOWZAVIAN
. ✍️ استادان و طلاب خراسان رضوی در مسیر پویش نوشتن و تبلیغ مکتوب 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه فرهنگی و اجتماعی کنشگران و نخبگان حوزوی استان خراسان رضوی است. 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ و کوتاه‌نوشت 👇 👤 @Saleh117 @HOWZAVIAN
🔻 گزیده‌ای از مهم ترین یادداشت‌ها در نقد لایحه حجاب و عفاف ▫️ فبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ 🔹 فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! حسین شریعتمداری https://kayhan.ir/001ChH 🔹 مسئولان محترم باور بفرمائید فریب‌تان داده‌اند! حسین شریعتمداری https://kayhan.ir/001CRt 🔹 خرم‌آبادی معاون پیشین دادستان کل کشور و مشاور قضایی رییس قوه قضاییه[این لایحه کاملا باعث اضمحلال نقش‌آفرینی نیروی انتظامی می‌شود.] https://eitaa.com/khoramaabaadi/14 🔹 جاویدنیا؛ معاون پیشین دادستان کل کشور [لایحه خلاف شرع وخلاف نظرات صریح رهبری ست] https://eitaa.com/Dr_javidnia/6179 🔹 مرکز تخصصی امر به معروف کشور: [کمر همت بسته‌اند برای حذف طرح نور] https://eitaa.com/aamerin_ir/29026 🔹 جمعی از مخالفان و منتقدات لایحه حجاب https://eitaa.com/howzehenghelabi/58553 🔹 طالبی دارستانی: لایحه انحرافی پُر اشکال https://eitaa.com/aamerin_ir/28991 🔗 صفحه‌ی احوال حوزه @HOWZAVIAN
☑️ طرح نور و اقتدار فراجا ✍️ نازنین رقیه صوفی نیارکی، مدیر مسئول نشریه قزوین سلام این روزها که بحث کشف حجاب و طرح نور داغ شده، کاش لااقل یکی بیاید به ما بگوید خائن اصلی کیست؟! کدام مسئول فرهنگی کشور بود که اولین بار اجازه داد کشف حجاب علنی بدون هیچ گونه برخوردی در جامعه بروز پیدا کند؟ چه کسی قبح این عمل خلاف دین را ریخت،چه کسانی پشت این گونه پروژه ها هستند، چرا من زن مسلمان که مخالف بی‌حجابی هستم و می‌خواهم آمر به معروف باشم باید تختئه شوم ولی آن دیگر مذهبی صورتی علنا مرا تندرو خطاب کند؟ کدام تندروی را می‌گویید؟ مگر نه اینکه ما انقلاب کردیم که مظاهر شرعیه در جامعه ظاهر شود، مگر نه اینکه ما برای زندگی دین مدارانه‌ی مردم برنامه ریزی کردیم ولی حالا به دین داری حداقلی راضی شده ایم، مگر نه اینکه وصیت هزاران شهید پیش از دیگر وجوب دین به حجاب زن مسلمان تاکید دارد، آی مسلمین ما از سنگر حجاب که مظهر عفاف و سنگر حفظ خانواده ی ایرانی بود کوتاه آمده ایم ،امروز ما از اکثریت آرمان های انقلاب کوتاه آمده ایم !!من از فحاشی و مخالفت ضدانقلاب و غیره نسبت به طرح نور صحبت نمی‌کنم، من از توهین‌ها و شلوغ‌بازی‌ها و عدم حمایت اقشار به ظاهر مذهبی حرف می‌زنم، کاش قدری هم در بین مردم عادی بودید تا ببینید این کشف حجاب ها دارد چگونه تیشه به ریشه ی مردم می زند! حیا و غیرت ایرانی چوب حراجی شده که به حیثیت ایرانیان زده، ما امروز اگر قرار باشد حرف از حکومت مذهبی بزنیم چطور می‌توانیم زنان مظلوم غزه را که در سخت ترین روزهای حیاتشان یک تنه دارند بار مقاومت را به دوش می‌کشند و حجاب برسر دارند را پاسخ گو باشیم چه کسی در برابر خون کودکان و زنان عفیف فلسطینی پاسخ گوست ،چگونه می‌توانیم نام مسئول جمهوری اسلامی را بر خود نهیم و در عین حال نخواهیم حتی از گذاشتن آبرو برای حفظ نظام دریغ کنیم، ای کسانی که داعیه‌ی مذهبی دارید شما چه سهمی از مقاومت در برابر کفار دارید وقتی حتی حاضر نیستید از توئیت و اکانت خود مایه گذاشته و از نیروی انتظامی مظلوم کشورتان حمایت کنید. @HOWZAVIAN
✔️ کامل شدن ترکیب تحولی با گام دوم انتخابات مجلس ✍️مهدی سعیدی در صراط نوشت: 🔹دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی 11 اسفندماه سالی که گذشت، برگزار شد که عملیات روانی گسترده دشمنان جمهوری اسلامی با همه توان فعال شده بود تا مانع حضور مردم در پای صندوق رأی شوند و میزان مشارکت را به زیر 20 درصد برسانند. در این معرکه، 41 درصد ملت ایران به میدان آمدند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و حماسه باشکوهی آفریدند که محاسبات دشمن را برهم ریخت؛ اما کار انتخاب به اتمام نرسیده و هنوز تکلیف 45 کرسی مشخص نشده است و روز جمعه 21 اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید. 🔹45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
. ♨️عاقبتِ مبهم مهدی 📌از وقتی که مهدی نصیری در بی بی سی حضور یافت، بین اصولگرا و اصلاح‌طلب سر نخواستنش دعوا شد. @HOWZAVIAN
📌 اندیشه تقابل و بحران هویت جوان مسلمان 🔹یکی از بحث‌های مهم در مباحث فکری و فرهنگی دوران اخیر در جامعه‌ی اسلامی بحث از تضاد و دیالکتیک است که اساس جهان را بر پایه تقابل و تغایر فهم می‌کند و تحولات اجتماعی و سیاسی را بر پایه تضاد و تقابل تفسیر می‌کند و بر انقطاع تاریخی و گسست فرهنگی اصرار دارد. بخصوص تقابل میان سنت و تجدد؛ غرب و شرق. 🔸اندیشه‌ی تقابل و دیالکتیک اگر چه در شرایط هرج و مرج بسیار جذاب می‌نماید و می‌تواند هویت اعتراضی را به وجود آورد اما در دوران ثبات و سازندگی، بحران زاست و می‌تواند صبر انقلابی و استقامت طولانی مدت در جهت حرکت تکاملی جامعه را تضعیف کند و به شتابزدگی و رفتارهای رادیکال بکشاند و در نهایت نوع بحران هویت و کارآمدی را القا کند. 🔹تاریخ پس از ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که جریان‌عای تقابل‌گرا و تضادگرا، اگر چه در ابتدا دارای روحیات اعتراضی و جنب و جوش زیادی هستند اما به تدریج به بحران هویت گرفتار شده و در تقابل انگاری میان سنت و تجدد، به یک سمت غش کرده و دچار دگردیسی معرفتی شده‌اند. 🔸 در مقابل اندیشه تضاد و تقابل، اندیشه اتصال و زوجیت قرار دارد که بر پیوستگی عالم و درک عناصر فطری بشریت استوار است. (ر.ک: بیانات آیت الله العظمی خامنه‌ای در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴ دی ۱۴۰۱) امتداد حکمت الهی @HOWZAVIAN