eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
527 ویدیو
183 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سجده شکر بعد مطالعه حضرت آیت الله جوادی آملی برای ما طلبه ‌ها این کار یک ادب دینی است مُهری کنار آن اتاق مطالعه ما باشد هر وقت مطالعه ‌مان تمام شد یک سجده شکر کنیم، بعد بیاییم بیرون، اینها را جزء برنامه ‌ها بدانیم، اینها نعمت است، اینها یک چیز عادی نیست؛ خدا را شکر که بدن سالم به ما داد، فکر سالم به ما داد، عقیده سالم داد که آمدیم در طریق اهل بیت، تا حرف اینها را یاد بگیریم، این ‌چنین نباشد که ما وقتی مطالعه می ‌کنیم و بیرون می ‌آییم مثل دیگری باشیم که مطالعه می ‌کند؛ اینها را عبادت بدانیم چه اینکه هست، سجده شکر کنیم، خیلی هم طول نمی ‌کشد، یک سر روی مهر می ‌گذاریم ولو ذکر هم نگوییم، چون در سجده شکر، ذکر لازم نیست، آن سجده تلاوت است که بعضی برای آن ذکر گفتند، حالا اگر خواستیم ذکر بگوییم «حمداً حمداً حمداً، شکراً لله» خیلی مایه ندارد؛ ولی آدم دینی زندگی بکند غیر از تکلیفی زندگی کردن است؛ آدم بالأخره یک حساب و کتابی هم با ولی نعمت خود داشته باشد، اگر خدا توفیق داد آدم با این خاندان مأنوس بود، چه بهتر که این را رایگان از دست ندهد، فرمود: ﴿لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ﴾ 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی که تو آمدی ✍🏻 زهرا کبیری پور بی‌تردید یکی از باشکوه‌ترین لحظات تاریخ، در ماه رجبِ سی سال پس از عام الفیل اتفاق افتاد؛ همان لحظه که در بُهتِ زائران و طواف‌کنندگان خانه‌ی خدا، دیوار کعبه شکافته شد و مادر شما وارد آن مکان مقدس شد و خشت‌های دیوار مجدد به هم پیوست. ماجرایِ تولد شما را یزید بن قعنب این‌طور تعریف می‌کند که، من و عباس بن عبدالمطلب و گروهی از خاندان عبدالعزی در مقابل خانه‌ی خدا نشسته بودیم که یکباره دیدیم فاطمه بنت اسد، در‌حالی‌که باردار بود و نُه ماه از مدت حمل او می‌گذشت و دچار درد زایمان شده بود، نزدیک کعبه شد و به درگاه خداوند عرض کرد: پروردگارا!‌ من به تو و پیامبران و کتاب‌هایی که از جانب تو فرستاده شده‌اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق می‌کنم و باور دارم که او این خانه‌‌ی عظیم و والا را بنا کرده و به حق این فرزندی که در شکم دارم سوگند می‌دهم که وضع حمل مرا آسان کنی. یزید بن قعنب در ادامه‌ی نقل ماجرای تولد شما می‌گوید: در این هنگام دیدم دیوار پشت کعبه شکافت و فاطمه وارد کعبه شده و از چشمان ما ناپدید شد و دیوار مجدداً به هم پیوست. برخاستیم که قفل در خانه‌‌ی کعبه را باز کنیم، قفل باز نشد، متوجه شدیم که این اتفاق به فرمان خدا رخ داده است. پس از چهار روز فاطمه از خانه‌‌ی کعبه بیرون آمد و درحالی‌که نوزادش را روی دست داشت، گفت: من بر زنان گذشته‌ی تاریخ برتری پیدا کرده‌ام، زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهانی در جایی عبادت می‌کرد که عبادت خدا در آنجا جز از روی ناچاری سزاوار نبود و مریم دختر عمران آن شاخه‌ی خشکیده‌ی خرما را با دستش تکان داد تا آنکه خرمایی تازه از آن فرو ریخت و خورد؛ ولی من وارد خانه‌ی خدا شدم و از میوه‌ها و نعمت‌های بهشتی خوردم و وقتی خواستم خارج شوم هاتفی به من گفت: فاطمه! او را علی نام بگذار، چرا که او بلند مرتبه است و خداوندِ علیِ اعلیٰ می‌گوید: نام او را از نام خودم مشتق ساختم. او را به آداب و اخلاق خودم تربیت کردم و از علوم پیچیده خود آگاهش نمودم او کسی است که بت‌ها را در خانه‌ی من می‌شکند و بر بام خانه‌ام اذان می‌گوید و من را به مجد و بزرگواری یاد می‌کند. خوشا به حال کسی که او را دوست بدارد و از او فرمان برد و وای بر کسی که او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد.* اما از اینجای لحظه‌ی باشکوه تولد شما را دوست دارم من روایت کنم. اهل مکه در کوچه‌ و بازار ماجرای تولد شما را نقل می‌کردند. زن‌ها از عظمت ولادت شما و از شکوه تولدتان در تعجب بودند. خیلی‌ها به کعبه می‌رفتن تا از نزدیک جای شکاف را ببینند. از همه خوشحال‌تر اما پدر شما بود، که شکوه تولدتان قریشیان بدطینت را هم، در حیرت فرو برده بود و پدر شما جناب ابوطالب، بزرگِ هاشمیان، این بُهت و حیرت را در چشمان آن‌ها می‌دیدید و بیشتر از قبل به بزرگی خدا ایمان آورده بود. و چه افتخاری بالاتر از اینکه نام فرزندش را هاتفی از طرف خدا ندا داده باشد. دوست دارم تصور کنم که ابوطالب طَبقِ شیرینی به دست در کوچه‌های مکه تولد شما را به گوش تمام آن‌هایی که خودشان را به نشنیدن زده بودن می‌رساند. مگر می‌شود چنین شکوهی را فریاد نکرد. خواهران و برادران شما هم دور گهواره‌ی شما جمع شده بودن و کودکی را نگاه می‌کردند که در کعبه متولد شده است. کودکی نورانی که از همان لحظه‌ی تولدش به همه ثابت کرده بود که علی‌ست و با همه تفاوت دارد. خانم‌های همسایه رو به روی مادرتان نشسته بودن و چهره‌ی پر از آرامش مادرتان را نگاه می‌کردند و دوست داشتن درباره‌ی این چهار روز از او سؤال کنند. همه کنجکاو بودن بدانند در آن چهار روز در کعبه چه گذشت. یک روز چقدر توصیفات دارد کجای مکه را در آن روز توصیف کنم از کجای مکه بگویم که حق مطلب ادا شود چند کلمه‌ی دیگر اضافه کنم تا توصیف ولادت شما و شکوه میلادتان کامل شود. این کلمات عاجزند و قلم عاجزتر خوش آمدید به دنیا مرد فاطمه بابای حسن، حسین و زینب منابع: *محمد بن فتّال نیشابوی، روضه‌ الواعظین، قم، رضی، ۱۳۸۶ق، ج۱، ص ۷۶. ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی،‌ مؤسسه اعلمی بیروت، ص ۲۱۱. علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج۱، ص ۵۹. شیخ طوسی، امالی، ص ۸٠، ۱۳۱۳. شیخ صدوق علل الشرایع، ص ۵۶. صابری یزدی،‌ علیرضا، هزار حدیث در فضائل امام علی(علیه‎ السلام)، ترجمه: محمد رضا انصاری محلاتی، قم، دفتر انتشارات اسلامی، ۱۳۸٠، صفحات ۳۱ و ۳۲. ‌ 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
درباره علی علیه السلام تاریخ به خود ندیده است رهبر و حکمرانی که تمام عوامل ثروت و رفاه در کف دستش باشد و بر همه ذخائر و بیت‌المال مملکت تسلط داشته باشد و خود هرگز در فکر لذت بردن از لذائذ مباح دنیا نباشد. این چه قدرتی است که شخص با آن همه امکانات بر خود حرام کند که از نان خشکی سیر شود مادام که در گوشه و کنار مملکتش بینوایی گرسنه وجود داشته باشد و بر خود حرام کند که لباس گرمی در بر نماند که احتمال دهد در دورترین نقطه از جهان مستمندی پیراهن کهنه‌ای بر تن پوشیده است. کدام حاکم را سراغ دارید که اموال بیت‌المال زیر دستش رد و بدل شود و خود از دنیا یک درهم یا یک دینار اندوخته نداشته باشد؟ کدام رهبر قاطع در دنیا دیده می‌شود که به نمایندگانش بنویسد به خدا سوگند می‌خورم اگر به آنچه زیر سرپرستی توست چه کم و چه زیاد خیانت کنی، چنان فشاری بر تو آورم که بر احدی نیاورده باشم و حتی آن‌گه که حاکم نبود به یکی از رشوه‌خواران و زالوصفتانی که با پول و دارایی مستضعفین می‌خواست خود را ثروتمند کند بفرماید؛ از خدا بترس و اموال این قوم را به خودشان برگردان که اگر این کار نکردی و خداوند مرا بر تو قدرت داد، با این شمشیرم چنان بر سر تو فرود آورم که هیچ‌کس را با آن نزده‌ام، جز این‌که به جهنم رفته باشد. آری حضرت علی(علیه السلام)، از دنیا چیزی نمی‌خواست جز این‌که بتواند رنج مظلومی را دریابد و قلب مصیبت دیده‌ای را تسکین دهد و عدالتی را برقرار کند و ظالمی را به کیفر رساند. ما که پیروان حضرت علی(علیه السلام) هستیم با این‌که خود را جزء پیروان و محبان او می‌دانیم باید تلاش کنیم که در راهش گام برداریم و اهداف وآلایش را دنبال کنیم و هرچند محال است در عمل مانند او زندگی کنیم که خود نیز فرمود: من از دنیای شما بسنده کردم به دو لباس کهنه و از طعامش به دو قرص نان و شما نمی‌توانید مانند من باشید ولی با ورع و پارسایی و تلاش همراهیم کنید. ✍ غلامرضا رضایی تربقان 🔹لینک کوتاه : news.hozehkh.com/?p=37865 https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
زندگی خوب.mp3
8.13M
1⃣5⃣4⃣ 🎧 زندگی خوب🌱 علیه السلام و مبارک‌باد🎊 بیانات نورانی و راه‌گشای حضرت امیر هدیه ما به شما خوبان همراه رادیو ماوا🎁 🖋 ابراهیم اخوی 🎙 روح‌الله سلیمانی کاری از گروه هنری رادیو ماوا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📻 @RadioMaVa 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
در روز حشر گر عطش آرامشت ربود ما را علی است ساقی کوثر غمت مباد @shaeranehowzavi
◻️«اعتکاف»، «معنویت انقلابی» و «علوم انسانی» ✍ احمدحسین شریفی اعتکاف وقوفی دست‌کم سه‌روزه در خانه خدا و به یاد خدا است. اعتکاف نوعی خلوت میان خود و خدا است؛ برای بازخوانی و مواظبت از داشته‌های بی‌بدیلی که ممکن است در زندگی روزمره مورد غفلت واقع شده باشند؛ اعتکاف هرگز به معنای عزلت و دوری از جامعه نیست؛ چرا که باید در «مساجد بزرگ و جامع» انجام گیرد. اعتکاف نوعی وقوف و اقامت و ایستادن و نَفَس‌گیری برای شرکت در مسابقه خدمت و تعالی است؛ اعتکاف نوعی محبوس کردن خود است؛ محبوس کردن در مکانی مقدس و البته مملو از جمعیت‌های ایمانی! اعتکاف نوعی اقبال و روی‌آوری است؛ اقبال به خوبی‌ها و روی‌آوری به فضیلت‌ها؛ اعتکاف تمرینی برای مقاومت در همه عرصه‌های زندگی است؛ اعتکاف نوعی ایستادگی است؛ ایستادگی در برابر خواهش‌های نفسانی و اغوائات شیطانی؛ ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی؛ اعتکاف عین سیاست و مدیریت است؛ اعتکاف تمرینی برای سبک زندگی معنوی در جامعه ایمانی است. 🔸بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف، جمعیت حداکثر ۳۰۰ نفری معتکفین در پیش از انقلاب، هم‌اکنون در سال ۱۴۰۳ به بیش از یک میلیون نفر رسیده است! و افزون بر آن، به برکت انقلاب اسلامی، هم‌اکنون در ۱۱۰ کشور دنیا نیز مراسم اعتکاف برگزار می‌شود! بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف در سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی معتکفین را دانش‌آموزان دهه هشتادی تشکیل می‌دادند! و در مجموع ۸۰درصد معتکفین، جوانان زیر ۳۰ سال بودند. ♦️با این همه، کمافی السابق، متخصصان علوم انسانی غربزده در کشور ما، که در همه‌ی صحنه‌های سیاه‌نمایی علیه ایران و انقلاب اسلامی حضوری چشم‌گیر دارند! از کنار این جریان معنوی بی‌سابقه و بی‌نظیر در تاریخ بشر، صمٌ بکمٌ عبور می‌کنند! فقط کافی است که نوجوانی در گوشه‌ای از روستایی دورافتاده آن هم تحت القائات احزاب شیطانی، سخنی علیه اسلام و انقلاب بگوید، آنگاه خواهید دید که هم جماعت صمٌ بکم چگونه زبان می‌گشایند و چه تحلیل‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی و فرهنگ‌شناختی مشعشعی درباره آن ارائه می‌دهند! 🔹بارها گفته‌ام که در کنار همه حقارت‌ها و خودکم‌بینی‌ها و ذلت‌های درونی چنین افرادی، عامل اصلی این وضعیت همان «ذات مسموم» علوم انسانی غربی است که به رگ و ریشه این افراد نفوذ کرده است؛ علومی که نه تنها نسبت و تناسبی با فرهنگ و ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی ندارند؛ که اساساً‌ هدفی جز «حیوانی‌سازی انسان» ندارند. طبیعی است که دلدادگان این علوم عقلانیت لازم جهت فهم حقایق معنوی بزرگی مثل اعتکاف و اربعین و امثال آن را نداشته باشند. @howzavian_hamedan
😔 عضو کانون نویسندگان حوزوی در سوگ فرزند سرکار خانم شکیب‌رخ، عضو تحریریه بانو مجتهده امین ▪️درگذشت فرزند دلبندتان را به حضرت عالی، خانواده و خاندان مکرم تسلیت عرض می‌کنیم. روحش شاد و در جوار رحمت الهی متنعم باد. کانون نویسندگان حوزوی(مدادالفضلاء ) 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ لحظاتی از حضور نوجوانان در 🔻این فیلم را باید به افرادی که مدام بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌گویند جامعه ایران بی‌دین شده است نشان داد. ❗️باید به افرادی نشان داد که چهار تا دختر و پسر در گوشه فلان پارک را سوژه مستند خود می‌کنند و نتیجه می‌گیرند همه جوانان ما اینطور فکر می‌کنند و جمهوری اسلامی را مقصر آن می‌دانند. ✅ اگر جامعه ما ریزش داشته به مراتب بیشتر از آن رویش داشته اما چشمی بینا و عقلی منصف می‌خواهد. 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
در ستایش شور به ظاهر آرام علیه دنیایی پرهیاهو؛ 🔻اعتکاف، محفلی برای تغییر "عادات مدرن" و "انس" با خوبی‌ها حجت الاسلام ابراهیم شریفی؛ پژوهشگر حوزوی ▫️برخی از رفتارهای انسان، رفتارهایی از سر عادت هستند؛ حتما برای شما هم اتفاق افتاده که کاری را ناخواسته و از روی تکرار و عادت انجام داده اید و بعد از آن، ملتفت به آن فعل و رفتار شده اید؛ عادت، رفتاری خودکارشده است که آن کار را بدون فکر کردن انجام می‌دهیم که عامل اصلی ایجاد عادت هم چیزی نیست جز تکرار یک فعل و انس با یک عمل. 🔹 از منظر دینی و البته بسیاری از روان شناسان، که از ابعاد مختلف به انسان شناسی می پردازند؛ انسانها محصول عادات و اُنس هایشان هستند؛ به نحوی که این ویژگی از انسان ها جدایی ناپذیر است. لذا برای هر انسانی مهم است که بداند در مسیر زندگی با چه چیزهایی مأنوس شده است؟ در تمام ادیان شریعت محور، رفتارها و افعال و مناسکی وجود دارد که برخی از آنها روزانه، برخی هفتگی، برخی ماهانه و سالانه تکلیف شده است و انسان را به اُنس با آنها سوق می دهد؛ چون این یک سنت الهی برای آدمیان قرار داده شده است تا راه برایش آسان شود و به کارهایش سرعت دهد. برای خواندن ادامه یادداشت به پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه مراجعه فرمایید. @howzavian_westazarbaija
🔍 آتش سوزی و مذاکره با ایران ✍️مرتضی بذرافشان فرماندار کالیفرنیا، درباره آتش سوزی، گفته: همه چیز از کنترل ما، خارج است. اما طنز ماجرا و گزینه مذاکره، از زبان درمانده آواره: ✓طوطی نه، بلبلی سخنگو خانم، گفته: آماده ارسال کمک هستیم به آمریکا. امیدوارم ایران، مثل ما، آشغال نفرستد.طلا هم بفرستد، خدا وکیلی راضی ایم. هر چه از دوست رسد نیکوست. ✓ما شدیم کشور جهان سوم. جهان سوم جایی ست که همه در آن برای هر اتفاقی، دنبال منجی اند. چه منجی بهتر از ایران؟! کار را که کرد آنکه تمام کرد. ✓آتش به مرکز جهانی اینستاگرام و واتساب نزدیک شده؛ دلم برای طرفداران رفع فیلتر در ایران سوخت که بهانه برای رای آوری بعدی، از دست شان خارج شد. ✓ربط آتش سوزی به مذاکره واضح است. در عالم سیاست، قارقار کلاغ، نشانه است و هم یک بهانه. ✓به «ترامپ» گفتم: هرچه زودتر مذاکره با ابرقدرت جدید ایران را آغاز کند. به قول «عبدالعلی زاده» مشاور ارشد اقتصادی: در مذاکره هم سطح و تجارت گونه دو رئیس جمهور، چه کسی برنده است؟! حتما کسی که متخصص مغز است. ✓ما ترسی از مذاکره با ایران نداریم. چون چیزی نداریم از دست نداده باشیم. روی نقاط قوت خودمان، مذاکره، دیوانگی و خیانت ست. ✓از ایران باید بخواهیم دست از ونزوئلا بردارد و پهپاد بالای کاخ سفید نفرستد.اگر ادامه دهد ما چه خاکی بر سرمان بریزیم؟! ✓ایران باید تعهد دهد برای خاموشی آتش، دعا کند و دست از نفرین بردارد. مرگ بر آمریکا و اسرائیل، جواب کامل داده؛ بهتر است شعار دهد مرگ بر آمریکازاده های داخلی بدتر از آمریکا. ✓پیام این بلای آسمانی را قبل از سرایت به واشنگتن و دیگر شهرها، خوب دریافت کردیم. حاضریم دست از غزه برداریم و با مذاکره شرافتمندانه، با شرایط شان، کنار بیائیم و «نتانیاهو»ی حرام زاده را کت بسته تحویل ایران دهیم. ✓رئیس جمهور ایران، از فرصت ضعف ما، در مصاحبه با CNN، از موضع برتر قرار است «ظریف» را به کاخ سفید بفرستد. در اینصورت به قول «کوچک زاده» به دهان «بلینکن» پوفیوز خواهیم زد. پوفیوز یعنی چه آقای نماینده؟ از بزرگ زاده «علی مطهری» بپرسید که بداموزی داشت برای این آقای «کوچک زاده». ✓یحتمل این آتش سوزی بدلیل همجنس گرایی و رسمیت آن در آمریکاست که سرنوشت قوم لوط در انتظار ماست؛ پس فاتحه همه ما خوانده؛ بهتر است بجای مذاکره با کدخدای ایران، با خدای مسیح، گفتگو نمائیم؛ تا آن موقع، اگر جزغاله نشده باشیم. @howzavian_golestan