eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 عقلانیت انقلابی در انتخابات شاید اگر نهادی وظیفه دفاع از مظلومیت واژه‌ها را برعهده داشت، روزی چندین بار برای مظلومیت واژه عقلانیت، زبان به اعتراض می گشود. کابردهای فراوان متضاد و متناقض این واژه، کا را به جایی کشانده که یافتن معنای اصلی این واژه به راحتی ممکن نیست . در صدر اسلام همین مساله سبب می شد تا سیاست های کثیف شخصی مانند معاویه به اسم عقلانیت در میان مردم رواج یابد، به طوری که وقتی امام صادق(ع) درباره چیستی عقل فرمود العقل ما عبد به الرحمن و اکتسب به الجنان، شخصی پرسید اگر حقیقت عقلانیت در این مصداق متجلی است، پس آنچه معاویه داشت چه بود؟ حضرت فرمودند: تلک الشیطنة، تلک البطراء. در میان نظریات سازمان وقتی در نظریات کلاسیک سخن از عقلانیت اقتصادی به میان آمد، پس از مدتی پیروان مکتب طبیعی در نظریات سازمان، ادعا کردند این عقلانیت اقتصادی چیزی جز حماقت نیست و عقلانیت در پرتو توجه ویژگی های انسانی سازمان قابل تصویر است. در دنیای سیاست امروز نیز همین کش و قوس کار را جایی کشانده که سازش با خونخواران و نظاره گر بودن ظلم های صریح و نشستن و سکوت کردن به معنای عقلانیت ترویج می شود و فریادو مطالبه حقوق مظلومان خلاف عقلانیت تعبیر می شود. در این اندیشه ی فاسد انقلابی گری مرادف حماقت خطاب می شود و در سایه این تأویل سرمایه های مملکت را غارت یا تلف می کنند. انقلابی گری در مکتب امام مرادف قیام لله است وهمین قیام لله است که عقلانیت را به همان معنایی که امام صادق ع تفسیر کردند معنا می بخشد و زمینه برش مفهومی «عقلانیت انقلابی» را فراهم می کند. آری عقلانیت انقلابی این است که خدا و تقوا و قیام لله مهم ترین رکن آنند نه سازش دربرابر ستمگران و وطن فروشان. مهم ترین شاخصه میدانی عقلانیت انقلابی در زمینه تصمیم گیری این است که به دور از تاثیر عوامل و فشارهای بیرونی نظیر فشار های رسانه ای، تعارض منافع، تهدید قدرت طلبان فاسد و... به توجه به تکلیف شرعی خود اقدام به تصمیم گیری می کند. تمام سطوح تصمیم گیر نظام و بالخصوص مجلس که نهاد تقنینی و تصمیم گیری است به این بٌرش مفهومی نیازمندند. با تکیه بر این ادبیات می توان فضای غیرعقلانی انتخاباتی کشورهایی که دم از دموکراسی می زنند و با ایجاد فشار روانی ورسانه ای بر مردم و منحرف کردن افکار عمومی و با رسوا کردن نامزدهای رقیب تلاش می کنند در نظرات مردم تاثیر بگذارند و مردم نیز در این فضای پر فشار بدون آنکه آرامشی در تصمیم گیری خود حس کنند، دست به انتخاب می زنند، به راحتی قابل تحلیل است. البته در یکی دو دهه گذشته فضای انتخاباتی ایران هم خالی از این جوسازی رسانه های و تصمیمات هیجانی نبوده است. در این میان تنها کسی که با رهنمودهای دلسوزانه خویش تلش می کرده مردم را به سمت عقلانیتی توحیدی و انقلابی رهنمون سازد، رهبر معظم انقلاب بوده اند. تایید صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان در انتخابات 1400، فارغ از بحث و جنجال هایی که پیرامون آن مطرح شد، توانست فضایی ارام برای تصمیم گیری مردم بر اساس عقلانیت انقلابی آماده کند که مردم بتوانند فارغ از فضاسازی های مسموم و جناح بازی های بی مورد، با توجه کارآمدی نامزدها و برنامه ها و سوابق آن ها تصمیم بگیرند و به فردی اصلح و کارآمد برای نظام اسلامی، رای دهند. براساس این تحلیل می توان این انتخابات را زمینه ای برای تجلی عقلانیت انقلابی مردم ایران در نظر گرفت.، البته به این شرط که همه کاندیداها با محوریت عقلانیت انقلابی بدور از حب و بغض های جناحی و تکالب های بی مورد برای کسب قدرت، به ارائه راهکارهای منطقی و دلسوزانه خود به نفع نظام و مردم بپردازند و تلاش نکنند تا با برهم زدن آرامش انتخابات به بهانه شورافکنی در آن عقلانیت انقلابی مردم را به حاشیه بکشانند. ✍️ سیدصابر رضایی @HOWZAVIAN
♦️لطفا اصلاح کنید ✔️ تأملی بر نفوذ فرهنگی آدمیزاد با چند گرم سَمّ جان به جان آفرین تسلیم می کند.در عالم نویسندگی؛گِرم گِرم کلمات و حروف می تواند نسلی را عقیم،خانه های آبادی را ویران،درختان سرسبز اندیشه را منقطع و دست های بهم فشرده را تکه تکه نماید. فرهنگ ضمه،کسره،فتحه نیست که بر سر انسان بگذارند تا شکل پیدا کند. بلکه روح و جان در تمدن نوین اسلامی است. ⏸ترقی و توسعه یا تکامل و رشد کلمه «ممالک راقیه» را به دایره فرهنگ لغات اسلامی با سر نیزه تپاندن و جهان غرب را در اوج ترقی و توسعه در اذهان میخ کوب کردند! ترقی و توسعه ظاهری و مادی،تمام خونهای فکری بشریت را احاطه کرده است و از نظام توحیدی خداوند فرسنگ ها فاصله ها انداخته است. منتهای حرکت تکاملی انسان رشد الی الله است و تکمیل مسیر بندگی الهی. داشتن ماشین ، خانه ، امکانات مادی عیب نیست، بلکه در اسلام رفاه مادی کسب کردن یک وظیفه شرعی، دینی وعقلی است. اما اینکه شاقول دست بگیریم و جامعه را بر اساس طبقات ساختمانی، موجودی حساب بانکی، تعداد زمین و باغ،اندازه گیری کنیم،اشتباه محض است. ⏸گرفتاری یا امتحان نفوذ فرهنگی استعمار کبیر بریتانیا در کنار زدن روسری از سر خانمها نیست. کلید واژه سازی از ابر چاله های فضایی روی زمین است که همه ارزشها را با خود می بلعد و اثری هم باقی نمی گذارد. در تفکر اسلامی و الهی،هیچگاه کلمه گرفتار و گرفتاری یافت نمی شود.این یک کلمه استعماری و غربی است که در آب زمزم معرفت ما چند قطره چکانده اند و همه ما را مسموم کرده اند. درگاه الهی بنده است خدا هست، امتحان هست،آزمایش هست،تست و کنکور هست، پالایش هست ،ادعا و مدعی هست. ⏸خوشبختی و بدبختی یا سعادتمندی یکی از واردات کالاهای غربی در جوامع اسلامی همین کلمه خوشبختی یا بدبختی است. که در جهان بینی دنیا تمام لذت ها را محصور این عالم می دانند. رسوخ این فکر بر کشتی ایدئولوژی افکار مردم ما هم جهان بینی و هم رفتار اجتماعی جامعه را تغییر اساسی داده است. بدبخت همان تهی دستان هستند که برای بدست آوردن یک لقمه حلال روز تا شب جان می کنند و خوشبخت همان پولداری است که پا روی پا انداخته است در سواحل مدیترانه آب هویج می نوشد! سعادتمندی در گشودن چین و چروک مشکلات از پیشانی انسان مومن است. ⏸دهکده جهانی یا امت واحده مارشال مک ‌لوهان کانادایی در کتاب کهکشان گوتنبرگ خود این کلمه را اختراع کرد. و جهان را تا ابد عزادار ساخت. روستای جهانی با سیطره امپریالسیم غربی بر رسانه در مسیر چپاول منابع زیر زمینی و نفت و گاز آنان یک استراتژی صهیونیستی الاصل می باشد. فرود آمدن انبیای الهی بر پهنه هستی عالم،برای یک دین بوده است؛ دین توحید،یک امت،یک مردم، یک خدا، یک دعوت،یک هدایت و ساختن یک امت واحد در جهان آفرینش برای زدودن از پلیدی، ظلم، غارت، بی عدالتی، تبعیض، تجاوز. ⏸انباری اطلاعات یا آگاهی شکم های به استخوان چسبیده افکار را با بمباران اطلاعات نمی شود سیر کرد! جان بخشید! حرکت داد! دستگاه آفرینش تنها یک جلد قرآن کریم را در مسیر آگاهی بخشی به انسان ها ثبت کرده است! نه هزاران جلد! کشاندن دست بشریت به سمت هزاران جلد اطلاعات سوخته و بی روح؛ همان خودکشی علم است.یقظه، بیداری، آگاهی موحدانه اولین گام برای سیر و سلوک الی لله است. ⏸زندگی یا زندگانی «تعیش، حیات، زندگانی، زیست، هستی» دور کلمه زندگی را یک حصار لذت گرایی مطلق کشیدن که همان زندگی در قبرستان برهوت است. پول پارو کردن نشانه انسانهایی با زیست حیوانی است که یک سر و دو گوش را دارند و زندگی می کنند! ولی زندگانی نیستند در این کره هستی! زنده حیات دارد، حیات می بخشد، زندگی هدیه می دهد، زنده است چون دیگران را زنده می خواهد، لاک زندگی فردی را شکانده و پر پرواز زندگی جمعی و گروهی را آموخته است. 💠فرهنگی کاران؛ کارواش به راه بیاندازند و سر و روی کلمات استعماری را بشویند و آب گل آلود را از کام انسانها برهانند که این خدمت است به بشریت تا ابد؛نه تلفن گراهام بل، نه اختراع ادیسون، نه کشف دینامیت، نه ساخت بمب هسته ای، نه ماشین و هواپیما. ✍️سید جواد محمدزاده @HOWZAVIAN
کسب و کار مردم مسأله اول ماست دولت جهادی، بااقتدار و مردمی می تواند مشکل کسب و کار را حل کند. https://www.telewebion.com/live/tv1
🔸با کمک مردم گره ها را می گشائیم/ دولت ما دولت رانت و دلالی نخواهد بود آیت الله ابراهیم رئیسی در برنامه تبلیغاتی خود که هم اکنون از شبکه اول سیما : 🔹انگیزه بنده از ورود به انتخابات را شنیدن و دیدن رنج ها و مشکلات مردم بوده است، گفت: امروز مردم نباید از وضعیت بی عدالتی ها، کاستی ها، فساد و ناکارآمدی ها رنج ببرند. خشکاندن ریشه های فساد را از انگیزه های ورود خود به عرصه انتخابات دانست و اظهار داشت: ما در دستگاه قضایی وظیفه برخورد با مفاسد را داریم، اما با حضور در دستگاه اجرایی می توانیم ریشه فساد را خشکاند. نمی توانم این وضعیت نابسامان را ببینم و اعتقاد دارم می توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد و اگر می دانستم راه حلی برای مشکلات وجود ندارد ورود نمی کردم. وضع فعلی برای هیچ کس قابل قبول نیست. برخورد با فساد، تبعیض و ریشه کن کردن فقر از سوی دستگاه اجرایی قابل انجام است؛ وضع فعلی را می توان تغییر داد و تحول در وضع موجود نیازمند هم افزایی است. ما اصحاب «ما می توانیم» هستیم و هرگز با یأس و ناامیدی و «نمی شود» و «نشد» سنخیتی نداریم. دولت ما دولت مردمی خواهد بود، دولت ما دولت دلالی، پارتی بازی و رانت خواری نخواهد بود. ...ادامه مطلب 🆔 @rasanewsagency @HOWZAVIAN
🌐 تيتر يك «فارن پالیسی»: زمان پایان روابط ویژه‌ آمریکا با اسرائیل فرا رسیده است! «استفن والت» در مطلبى كه نشريه فارن پاليسى آن را تيتر يك شماره جديد خود كرده نوشته: "اكنون زمان پايان يافتن روابط ويژه آمريكا و اسرائسل فرا رسيده و هزینه‌های این حمایت دیگر تناسبی با دستاوردهایش ندارد" كارشناسان معتقدند روند بحران در رژيم صهيونيستى بسيار شدت گرفته كه نشانه‌های آشکار آن در جنگ ۱۲ روزه اخیر دیده شد؛ مانند اعتراض و شورش اعراب ساکن سرزمینهای اشغالی ۱۹۴۸ علیه رژیم اشغالگر که برای اولین بار در جنگ اخیر رخ داد. تیتر فارن پالیسی نشان می‌دهد در هیات حاکمه آمریکا تردید جدی و تاریخی برای ادامه حمایتهای بی‌دریغ از صهیونیستها شکل گرفته است. @HOWZAVIAN
✔️ آری توییتری‌ها به انتخابات ۱۴۰۰ بررسی صد هشتگ ترند شده توییتر فارسی در ۱۰ خردادماه نشان می‌دهد که هشتگ‌های و مورد استقبال کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته و در بیش از ۹۱ هزار توییت استفاده شده است. @HOWZAVIAN
؛ جناب آقای به عنوان مدافع لطفا دربارهٔ موضوعات زیر نظر دهید: ١. (شهردار هفت تیر کش)؛ ٢. افراد و رسانه‌هایی که برای دفاع از نجفی به مرحومه فحشا زدند و امروز در دفاع از شما یقه چاک می‌دهند؛ ٣. نگهداری بدون مجوز سلاح در منزل. @majid_pakniyat
🔴 کم کاری ما درباره امام خمینی(ره) 🔴 دیکتاتوری مدرن علیه قانون 🔴 پیروزی مردم سوریه بر 86 کشور جنگ‌طلب 🔅د ر شماره جدید هفته‌نامه پرتو👆 صبح چهارشنبه " 12 خرداد ماه " روی دکه مطبوعات کشور @HOWZAVIAN
🇮🇷یک رأی می دهم برای انقلاب 🇮🇷یک رأی می سازم برای ایران 🔻بعد از پویش هر خانه یک ستاد، باید‌ گام دوم را برداشت: از همین امروز هر دوستدار ایران و انقلاب برنامه بریزد تا روز ۲۸ خرداد، یک نفر، فقط یک نفر را برای رأی‌دادن پای صندوق ببرد. 🔻 مهم نیست او به چه کسی رأی خواهد داد مهم این است که بتوانیم یک ناامید از تدبیر یا مردد و گریزان از هشت سال وعده‌های دروغ را، به امید تحول و تغییر، پای صندوق رأی ببریم. 🇮🇷🇮🇷آتش به اختیار شویم 🇮🇷🇮🇷 برای شکوه ایران ✍️ میم. زارع، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
شعار مشترک و قاطع همه نامزدها وضع موجود است، ببینید دولت چه کاری برای بدبخت کردن مردم نکرده... به جای باشم الان می‌میرم https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📰 صفحه اول روزنامه‌های پنج شنبه 13 خرداد ۱۴۰۰ ادامه صفحات:👇 https://www.hawzahnews.com/photo/961928 •┈┈••✾••┈┈• @HOWZAVIAN
🔴صدق و کذب وعده‌ها تبلیغات انتخاباتی در جامعه امروز پیوندی ناگسستنی با وعده و وعیدها برقرار کرده است. القای امیدها و ترس هایی که گاه با بحران واقعیت مندی مواجه هستند. در این میان سوال جدی، واقعیت مند بودن یا فریبنده بودن این وعده هاست. آیا معیاری برای تشخیص این مسئله وجود دارد؟ به عبارت دیگر چند درصد امکان وقوع و تحقق برای این وعده قابل تصویر است؟ امارات و نشانه های متعددی را می توان به عنوان سنجه وعده ها مطرح کرد؛ از جمله؛ 1. انطباق وعده با گفتمانی که وعده دهنده در آن تنفس می کند. مثلا شخصی که معتقد به بازار آزاد است و اقتصاد نئوکینزی را تیپ ایده آل مدیریت اقتصادی می داند، نمی تواند دم از نظارت و محدود سازی بزند مگر اینکه اختلال شخصیتی، در قالب تضاد گفتمانی شخصیتی در او برزو کرده باشد. البته در این سالها به وضوح دیده شد که این جماعت عملا با نظارت بر بازار مخالفند و هرچه در این زمینه گفتند برای کاهش فشار رسانه ها و فرو بستن دهان مردم بوده و واقعیت نداشته . 2. هماهنگی و هم سنخی با قوانین جای کشور یا به عبارت عامیانه جا شدن وعده در قوانین کشوری. برای مثال کسی که وعده یارانه ده برابری یا 20 برابری داده ، ایا توجه دارد که حداقل در سال 1400 با توجه به برنامه مصوب بودجه قابل اجرایی شدن نیست؟ یا کسی که وعده جواز بی بند و باری می زند از قوانین اساسی امر به معروف و نهی از منکر خبر دارد؟... 3. ظرفیت ها ومنابع فعال یا بالقوه ی قابل محاسبه در کشور. برای مثال دولتی که شب پرداخت 45 هزار تومان یارانه را شب مصیبت عظمی می خواند یا در پرداخت حقوق کارمندان خود وامانده است، وهمین نشان از محدودیت منابع دارد چگونه می توان در بستر حیاتی این دولت دم از یارانه های ده یا 20 برابری زد یا حداقل لازم است به صورت شفاف منابع آن را مشخص کرده باشد؟! 4. موافقت با تجربه های پیشین. برای مثال تجربه نگاه به بیرون که در قالب تعامل با جهان مطرح شده، و طی هشت سال به صورت متمرکز فعالیت داشته و با شکست مواجه شده، نمی تواند اجازه اطمینان به وعده های مشابه را بدهد، بخلاف تجربه اعتماد به توان داخلی که در بسترهای مختلفی موفقیت خود را به نمایش گذاشته است. بنابراین راه های روشنی برای تشخیص وعده های صادق از وعده های صدمن یه غاز وجود دارد و راه برای قضاوت مسدود نیست. ✍ سیدصابر رضایی، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
🔴 نه به دولت سوم غیر از دولت بنی صدر که به دلیل بی کفایتی عزل شد و از ایران گریخت و دولت کوتاه شهید رجایی، سایر دولت ها در جمهوری اسلامی دوره دوم نیز توانسته اند رأی اعتماد مردم را جلب کنند. با این حال همیشه رئیس جمهورها و جریان منتسب به آنان تلاش کرده اند تا دوره سوم دولت خود را نیز تشکیل دهند ولی تاکنون موفق نشدند و مورد اقبال عمومی قرار نگرفته اند. دولت سوم موسوی نخست وزیر دوره جنگ با وجود حاشیه نشینی طولانی مدت از سیاست، در سال ۸۸ با دعوت برخی سیاسیون شاخص به میدان رقابت آمد تا با شال سبز سیادت و تصویری که به عنوان منجی دوران بحران از او تبلیغ می شد، رای مردم را جلب کند ولی نه تنها رقابت را به احمدی نژاد واگذار کرد بلکه آبروی داشته خود را نیز با برپایی فتنه تقلب ریخت و به روسیاهان تاریخ انقلاب پیوست. دولت سوم هاشمی مرحوم رفسنجانی که از شخصیت های تراز اول انقلاب اسلامی به شمار می آمد با شعار و جریان سازندگی دو دوره ریاست مجریه را تصاحب کرد و در سال۸۴ برای سه گانه کردن به رقابت پرداخت که نتوانست رضایت اکثریت را کسب کند. دولت سوم خاتمی سید محمد خاتمی بعد از دو دوره پیروزی در انتخابات، تا کنون جرأت ورود دوباره به عرصه رقابت را نداشته ، ولی برای تکرار دولت خود در سال ۸۴ تمام توانش را برای پیروزی "معین" هزینه کرد که به نتیجه نرسید. از این به بعد بود که اصلاح طلبان روی گردانی مردم را از جریان دوم خرداد متوجه شده و سراغ حمایت از نامزدهای جناح های دیگر‌رفتند. همچنانکه در سال ۹۲ "محمد رضا عارف" که زمانی معاون اول خاتمی بود به نفع حسن روحانیِ اعتدالی کنار کشید و در سال ۹۶ "جهانگیری" اصلاح طلب ضربه گیر حسن روحانی شد. در سال ۱۴۰۰ نیز برای مهرعلی زاده امید چندانی ندارند. دولت سوم احمدی نژاد محمود احمدی نژاد که دو دوره رقابت ها سنگین با افراد باسابقه و شناخته شده نظام داشت، مثل سایرین برای استمرار دولت خود در سال۹۲ نامزدی معرفی کرد که از فیلتر شورای نگهبان نگذشت و با این حال مردم بالای هفتاد درصد در انتخابات شرکت کردند، ایشان درسال۹۶ نیز ثبت نام کرد که احراز صلاحیت نشد و باز مردم بالای هفتاد درصد در انتخابات مشارکت داشتند. دولت سوم روحانی حسن روحانی که با حمایت مرحوم هاشمی در رقابت بسیار نزدیک سال۹۲ پیروز انتخابات شد و در سال۹۶ با ایجاد دو قطبی های جنگ و صلح و وعده گلابی های برجام به قدرت رسید، در پایان دولت خود که کارنامه قابل ارائه ای برای ملت ندارد سعی می کند با رئیس بانک مرکزی خود، اولین دولت سومی را به نام خود رقم بزند. دولت سوم رضایی محسن رضایی که دو دوره تا کنون خود را با آرای مردم محک زده است و نتیجه جالبی بدست نیاورده، برای سومین و شاید آخرین بار ملت را به شنیدن برنامه هایش دعوت می کند. ✍️ امین محمدلو، عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
✅ سلسله جلسات نسل نو، ایران قوی "ویژه نوجوانان" و رأی اولی‌ها برگزار می‌شود. 🔴 مکان: قم، میدان مطهری، خیابان خاکفرج، کوچه 65، مسجد صاحب الزمان (عج) @HOWZAVIAN
📌نوشتاری متفاوت از حسین قدیانی 💠 رُک با آقای رئیسی ح‌ق: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها صراحت متن قبل را بیش از صداقت آن تشخیص دادند. شاید ایراد از قلم حقیر بود اما هدفم از آن حرف ان‌شاءالله حق والله کمک به جبهه‌ی خودی بود؛ منتهی با لحن هشدار. از سویی خط افسادات آن‌قدری در شیطنت استاد هست که من نخواهم برای‌شان ادب و آداب جنگ روانی بگذارم. بگذارید کمی صریح‌تر با هم حرف بزنیم. من اصلا قیاس رئیسی و همتی را ظلم به سیدابراهیم عزیز می‌دانم. رئیسی هر چه باشد، ریشه در عدالت و مایه در ولایت دارد ولی همتی برآمده از کارگزاران دارندگی و برازندگی است. به عبارتی مافیایی‌ترین بل‌که بی‌اخلاق‌ترین حزب معاصر. حزبی که روی شانه‌های مرحوم هاشمی بالا آمد اما قدیمی‌ترین یار حضرت آقا را به محروم رفسنجانی تقلیل داد. هم آن مرحوم درست است و هم این محروم. مرحوم همان هاشمی بود که برای خامنه‌ای هیچ فردی قدر و قیمت او را نداشت و محروم همان رفسنجانی بود که در بدترین شطرنج عمرش آقا را به آقازاده‌ها فروخت تا نشان دهد چقدر آخر عمری کج‌سلیقه شده است. خدا عاقبت همه‌ی ما را ختم به خیر کند لیکن خیلی زود از عرش اخلاق برگردیم به همین فرش خلاق که به تجربه ثابت شده مردم از دل مناظره‌ها بیش از سگ با وفای چوپان دنبال گرگ بی‌رحم‌ترند. آقای رئیسی! نود و شش هم اشتباه کردی که نتوپیدی به شیخ بنفش. هم شما و هم قالیباف باید با معاویه‌صفتان کمی از منظر علی خیبر و بدر روبه‌رو می‌شدید، نه علی وعظ و منبر. این خط و این نشان. همتی لایق کرامت خلق شما نیست؛ باید بزنی توی دهنش. به همین شفافیت. باید بی‌آبرویش کنی. باید زل بزنی به چشم‌های کارگزارانی‌اش و به او بگویی: «مظلوم‌نمایی به تو نیامده که همه‌ی دولت، هم حسن روحانی و هم حسین فریدون؛ هم اسحاق جهانگیری و هم مهدی جهانگیری مثل کوه پشتت ایستاده‌اند! این نبرد نابرابر من با یک دولت به شدت فاسد، ناکارآمد، کم‌کار و کج‌دست است! این مصاف من به نمایندگی از اقشار مستضعف با دولتی است که رفتار و گفتار آخوندهایش ملت را عوض خمینی و خامنه‌ای یاد آمون و فرعون می‌اندازد!» آقای رئیسی! بزن به سینه‌ات که «من آخوند انگلیسی نیستم؛ طلبه‌ی رسیدگی به درد مردمم! طلبه‌ی سفره‌ی کارگرهای هفت‌تپه، نه کارگزارهای شاسی‌بلند!» آقای رئیسی! به همتی بگو: «من مسئول حرف‌های علم‌الهدی نیستم ولی حتما از پس این مسئولیت بزرگ برمی‌آیم که نان و نمک مردم را از کاخ و کابین و کابینه‌ی حسن روحانی کذاب بیرون بکشم! این جنگ وکیل مردم است با وکیل‌مدافع شیطان بزرگ!» خب حالا! قضاوت با مخاطب که «سید محرومان» و «بهشتی ثانی» کمک به رئیسی است یا آن‌چه نوشتم! ✍️ سایت حق‌دیلی: haghdaily.ir @HOWZAVIAN
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ◼️سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام روح الله را به محضر دلدادگان و شیفتگان راه و مکتب آن پیر راحل، تسلیت عرض می‌کنیم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
◼️مهاجر الی الله 🔻‍ به عنوان نوجوانی که دلداده اش بودم، با پخش یکی دو سخنرانی آخرش از تلویزیون، ناخودآگاه از خود پرسیدم: آقا چرا اینقدر لاغر شده است؟...لباس روحانی، قدری انسان را حجیم می کند، اما تکیدگی او، به قدری بود که کسوت نیز، آن را پنهان نمی کرد! یکی دو دهه بعد که با اکثر اطرافیان و پزشکان امام، مراوده یافتم، دانستم که آنها هم در معرض همین پرسش بوده و با خوش خیالی، پاسخ می گفته اند: "در این سن، لاغری برایش خوب است!" تمام توجه اینان به قلب بود، حال آنکه پیک مرگ، در جایی دیگر از بدن ریشه می دواند! جالب است اولین کسی به بیماری مظنون شد و آن را دریافت، خودِ امام بود! به پزشکش از علائمی خبر داد، که آنها را به دو آندوسکوپی توان فرسا سوق داد! نتیجه اما، تکان دهنده بود: سرطان معده و عملی که هر چه زودتر باید انجام داد! پیر اما، با آرامشی عجیب با این پدیده روبرو شد: " نه تقصیر شماست و نه تقصیر من! تقصیر این شناسنامه است، که عمرش زیاد شده و باید به روی آن، قلمِ سرخ بخورد!" در آن ده روزی که در بیمارستان حیات داشت، یکی دو بار به فضای باز آورده بودندش. پرسیده بود: "احمد، این ساختمان روبرو کجاست؟" و فرزند در پاسخ: "آقا، این همان ساختمان حسینیه است، همیشه از حیاط منزل آن را می دیدید و الان در اینجا. چند روز بستری هستید و‌ دوباره، به منزل و کارهایتان بر می گردید!" و هم او جواب می شنود: "من می میرم، در همین چند روز آینده!". 🔻از صبح شنبه سیزده خرداد، حالش دگرگون شد! به واقع امام در سه بعد از ظهر همان روز، از دنیا رفت! منتها پزشکان به مدد دستگاهها، تا ده و ربع آن شب، توانسته بودند ضربان را حفظ کنند! در آخرین لحظاتی که هنوز بیان داشت، خانواده را جمع کرد و گفت: "این راه سختی است، سعی کنید گناه نکنید!". پزشکان به محض بروز علائم، به فرزندش گفته بودند: "آقا تا چند ساعت دیگر، بیشتر بیان ندارد! اگر میخواهی چیزی بپرسی، فرصت را غنیمت شمار!". فرزند تا به اتاق پدر وارد شد، اما او را در حال نماز دید و دریغش آمد تا خلوت قدسی اش را، بر هم بزند! او که عمرش تجلی قُرب به حق و فنای در آن بود، واپسین لحظات را نیز، به نماز گذراند! به شهادت آنان که در جوار بسترش بودند، از وخامت حال تا مفارقت از حیات، بیش از صد بار شهادتین گفت! این پایانِ حیات جسمانی مردی بود، که به یقین، همواره به نام و پیام، در گستره تاریخ می توان او را دید! وی در سی و دو سال پیش، در چنین ساعاتی، حضوری بی منتها را آغاز کرد! یادش گرامی باد. محمدرضا کائینی @HOWZAVIAN