eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
435 ویدیو
168 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💎 کسب مقام برتر نویسنده حوزوی در جشنواره ابوذر ✍️ فاطمه جمال زاده از نویسندگان حوزوی و گزارشگران خبرگزاری فارس با اثر «شغل‌های هزار رنگ هنوز زیر آسمان یکرنگ قم نفس می‌کشند» رتبه نخست بخش گزارش جشنواره ابوذر را از آن خود کرد. 📎 لینک: برترین‌های جشنواره ابوذر در قم تجلیل شدند @HOWZAVIAN
⭕️ ناامنی جهان با تفکر استکباری ✍️ هادی قطبی نشست اسرائیل، امارات و مصر در پس حمله ایران به مرکز جاسوسی اسرائیل در عراق و نیز با گذشت چند هفته از جنگ روسیه و اکراین و نیز مقاومت و دفاع جانانه مردم یمن و آتش زدن آرامکو (تاسیسات صادرات نفت عربستان) و دیگر اتفاقات ریز و درشت در سایر اقصا نقاط جهان، برخی تحلیل گران را به فکر وقوع عنقریب جنگ جهانی سوم فرو برده است. حقیقت آن است که وضعیت کنونی جهان بر اساس تفکر منفعت طلبی و منفعت جویی آمریکا و استکبار جهانی است که خود را در جایگاهی قرار داده که شایسته آن نیست. بایدن و یا هر مدعی قدرت دیگر در جهان، به حکم عقل و بر مبنای ادیان توحیدی، اصولا شانیت چنین جایگاهی را ندارند که بخواهند تنها به فکر منافع خود بوده و به خاطر آن ملت ها را به جان یگدیگر بیندازند. برای تحقق صلح بین‌الملل بر اساس تفکر توحیدی، راهی جز پذیرش حاکمیت و ربوبیت الهی نیست: «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ...»(آل عمران/64) و نیز پذیرش سلسله مراتب ولایت الهی: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ...»(نساء/59) و نیز رعایت اصل عمل صالح و رفتار در چارچوب مصلحت بشری: «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ»(عصر/2و3) و نیز رعایت اصل امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی: « وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ»(عصر/3) بر همین اساس، اگر دولت یا کشوری در برابر این اصول بایستد یقینا صلح بین الملل را دچار مخاطره کرده و ملت‌ها را به بیراهه می کشاند و اصولی را برای نجات بشریت ذکر می‌کند که ماهیتا نمی‌تواند صلح و مصلحت بشری را در پی داشته باشد. تفکر منفعت طلبی استکبار، موجب نابودی حرث و نسل می‌شود و این همان جنگ جهانی است که قرآن از آن یاد می‌کند: «وَإِذا تَوَلّى سَعى فِي الأَرضِ لِيُفسِدَ فيها وَيُهلِكَ الحَرثَ وَالنَّسلَ وَاللَّهُ لا يُحِبُّ الفَسادَ»(بقره/205) سیاست‌ورزان ما باید با رعایت اصول و شیوه‌های قانونی و ابلاغی از سوی ولی امر، با چنین تفکری مبارزه کنند تا ملت‌ها و دولت‌ها را از شر سلطه مستکبران نجات داده و زیر لوای توحید درآورند. @HOWZAVIAN
و تحلیلی بر آن 📌 آگرمان (Agreman) ✍️ محمد ملک‌زاده آگرمان یا پذیرش (Agreement)، اصطلاحی با ریشه فرانسوی است و به اجازه‌نامه‌ای گفته‌ می‌شود که توسط یک کشور برای پذیرش سفیر اعزامی از کشور دیگر صادر می‌شود. در عرف دیپلماتیک صدور چنین اجازه‌نامه‌ای پس از بررسی سوابق سفیر ارسالی توسط کشور پذیرنده انجام می‌شود و در صورت عدم صدور اجازه‌نامه، مقامات کشور پذیرنده نیز ملزم به ارائه توضیحات و دلایل عدم پذیرش سفیر موردنظر نمی‌باشند. البته این عرف مربوط به سفارتخانه‌های موجود در کشورها و دیپلماتهای شاغل در آن است نه سازمانهای بین‌المللی مانند سازمان ملل که دارای ماهیت جهانی و بین‌المللی است و در خاک یک کشور مانند آمریکا قرار دارد. پذیرش یا رد دیپلماتهای کشورها در سازمان‌های بین‌المللی به عهده کشور میزبان نیست و کشورهایی که میزبان چنین سازمانهایی در خاک خود می‌باشند، نمی‌توانند مانع از ورود دیپلماتهای کشورها در سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد شوند. با این وجود دولت آمریکا گاه با دلایل سیاسی مانع از ورود سفرا و دیپلماتهای کشورهای مخالف خود به ویژه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل شده است. در یک مورد پس از معرفی آقای ابوطالبی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دولت آمریکا در اقدامی خلاف منشور سازمان ملل، به بهانه‌های سیاسی مانع از پذیرش وی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل شد. این اقدام دولت آمریکا از دیدگاه کارشناسان بین‌المللی، نقض قوانین بین المللی و نیز نقض تعهد آمریکا بر اساس منشور سازمان ملل متحد تلقی گردید. روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در تاریخ 23/1/1393 با اشاره به پیامدهای این اقدام آمریکا آن را نوعی سوء استفاده دولت آمریکا از جایگاه خود به عنوان کشوری که میزبان یک سازمان بین المللی (سازمان ملل متحد) در خاک خود می‌باشد توصیف نمود. پروفسور ویلیام بیمن، استاد دانشگاه مینه سوتای آمریکا نیز این اقدام دولت آمریکا در عدم پذیرش سفیر جمهوری اسلامی ایران را نقض قطعی قانون بین الملل خواند که در اثر فشار لابی صهیونیستی بوجود آمده است. گرچه چنین اقدامات غیرقانونی از سوی آمریکا علیه کشورهای مستقل تازگی نداشته و به این مورد محدود نمی‌باشد اما از نگاه کارشناسان خارجی و تحلیلگران بین المللی چنین اقداماتی ضرر چندانی به جمهوری اسلامی ایران نمی‌زند، اما رفتار غیرقانونی آمریکا در بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی و سنگ اندازی وی در مسائل بین المللی کشورها و تعامل آنها با سازمان ملل را برای همگان آشکار می‌سازد. @HOWZAVIAN
💐 دلیل جمع بودن خطاب ادعیه نسبت به امام زمان(عج) سؤال: در بسیاری از ادعیه به ویژه دعای ندبه خطاب‌ها نسبت به امام زمان(ع) جمع است، مانند «أَیْنَ الشُّمُوسُ الطّالِعَهُ؟أَیْنَ الْأَقْمارُ الْمُنیرَهُ؟أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَهُ …» دلیل این جمع آمدن چیست؟ پاسخ: خطاب جمع آمدن فرازهایی از ادعیه درباره امام زمان(عج) نشان دهنده ادب و اهمیت شخصیت ایشان است. مطابق با روایات این خطاب‌ها در برگیرنده تمام ائمه معصومین(ع) است و برخی دلایل همچون امت بودن ایشان همان‌گونه که نسبت به حضرت ابراهیم(ع) بیان شده، دلیل بر جمع آمدن خطاب است. در این باره می‌توان دلایلی را ذکر نمود از جمله اینکه گاهی در ادبیات، جهت حفظ احترام، فرد را به صورت جمع مورد خطاب قرار می‌دهند مثلا گفته می شود، استاد فرمودند یا پدر فرمودند، استاد تشریف فرما شدند؛ این نکته در مورد معصومین(ع) بنیز وجود دارد و در قرآن، روایات و ادعیه این نکته مورد توجه قرار گرفته‌ و آنها را به گونه‌ای مودبانه مورد خطاب قرار داده‌اند. در مورد حضرت مهدی(عج) مسئله را به نحو دیگری نیز باید بررسی نمود؛ در روایات آمده‌ است: «سُئِلَ ابوعبدالله(ع) هل وُلِدَ القائم؟ قال: لا، و لو أدرکْتُه لخدمْتُه أیّامَ حیاتی» از امام صادق(ع) در مورد تولد امام زمان(عج) سؤال شد که آیا حضرت قائم(عج) متولد شده‌اند؟ امام فرمود: نه، حضرت متولد نشده‌ است. اگر من او را درک می‌کردم، تمام عمر خود خادم او می‌شدم. قرآن در مورد حضرت ابراهیم(ع) نیز چنین خطابی دارد می‌فرماید: ﴿إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّه قَانِتًا لِلَّهِ حَنِیفًا وَلَمْ یَکُ مِنَ الْمُشْرِکِینَ؛ همانا ابراهیم (به تنهایی) یک امت بود، در برابر خدا خاضع و فرمان‌بر و حق گرا بود، و از مشرکان نبود.﴾ (نحل:۱۲۰) در این آیه خداوند حضرت ابراهیم(ع) را به تنهایی یک امت دانسته‌ است. @HOWZAVIAN
💠🔹امام حسن مجتبی علیه‌السلام: 《أَنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ یَهْجُسْ فِی قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ یَدْعُوَ اللهَ فَیُسْتَجَابَ لَهُ》 کسی که در قلبش جز رضا و خشنودی خدا خطور نکند چون خدا را بخواند من ضامن اجابت دعای او هستم 📗اصول کافی، جلد۲، صفحه۶۲ @HOWZAVIAN
💠 حکایتی در باب «حلم» حسنی(ع) ✍️ احمدحسین شریفی علی بن عثمان هجویری از صوفیان بزرگ قرن قرن پنجم، در کتاب کشف المحجوب می‌گوید: «و اندر حکایات یافتم که اعرابیی از بادیه درآمد. او بر در سرای حسن ابن علی نشسته بود اندر کوفه. اعرابی وی را دشنام داد و مادر و پدرش را. وی برخاست و گفت: «یا اعرابی، اگر گرسنه‌ای تا نانت آرند و یا تشنه‌ای تا آبت آرند، یا ترا چه رسیده است؟» و وی می‌گفت: «تو چنین، و مادر و پدرت چنین.» حسن رضی‌الله‌عنه فرمود تا یک بدرهٔ دینار بیرون آوردند و بدو دادند. و گفت: «یا اعرابی، معذور دار، که اندر خانهٔ ما بیش از این نمانده است والّا از تو دریغ نداریمی.» چون اعرابی این سخن بشنید، گفت: «أَشهد أَنّکَ ابنُ رسول اللّه...» و این صفت محقّقان مشایخ باشد –رضوان‌الله علیهم– که مدح و ذمّ خلایق به نزدیک ایشان یکسان شده باشد و به جفا متغیّر نشوند.» @HOWZAVIAN
🌐 تاریخ تمدن ویل دورانت یا حياة القلوب علامه مجلسي؟! ✍️ قاسم یزدانی مقدم تاریخ: گنجینه ای به بلندای زندگی بشر. هدایتکده ای که حضرت پدر، آنقدر در احوالاتش اندیشیده که گویی با اولین تا آخرین مردمانش زندگی کرده و حتی جزئی از آنان شده(نهج البلاغه نامه ۳۱). بنابر معارف قرآنی، همانقدر که آینده و معاد مهم است، تاریخ و گذشته هم عبرت آفرین است و ارزشمند. اما مهمتر این است که تاریخ چه کسانی را بخوانی و یا بهتر بگویم: چه کسانی را تاریخ ساز بدانی و محور روایت! پادشاهان را یا انبیا و اولیای الهی را؟ در این ميان اما، راه جستن از تاریخ تمدن ویل دورانت به عنوان یکی از بارزترین نمونه ها، یعنی گم شدن در هزارتوی اطلاعات غیر ضرور، که اساسا این کتاب به قصد "فاعتبروا يا أولي الأبصار" (حشر ۲) و "فانظروا كيف كان عاقبة الذين من قبل"(روم ۴۲) نگاشته نشده. سخن در این است که ما به یک الگوی روایت "هدایت محور" نیاز داریم، چرا که اگر گذشته را قرآنی فهم نکنیم، آینده را قرآنی نخواهیم ساخت.بنابراین در تاریخ تمدن ما، اساس روایت بر پایه سه گانه ی کفر، ایمان و نفاق خواهد بود. تاریخ بشر نیز به محوریت بزرگترین تاریخ سازان، یعنی انبیای اولوالعزم به دو دوره تقسیم خواهد شد. دوران اقوام اولین، چهار پیامبر و اقوام آخرین که دوران رسالت پیامبر خاتم صلوات الله علیهم اجمعین است(واقعه ۱۲و۱۳).طرح پیشرفته ای که کتاب حياة القلوب علامه مجلسي، آغازی بر آن راه مبارک است. مشابه: کدکس آلیمنتاریوس یا شیخ حرّ عاملی @HOWZAVIAN
✅ نمایشگاه بخش آزاد دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم دایر شد ✅ 45 اثر در نمایشگاه بخش آزاد دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم ✅ آثار 25 عکاس در نمایشگاه بخش آزاد دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم دبیر دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم گفت: نمایشگاه آثار «بخش آزاد» این دوسالانه، با 45 اثر از 25 هنرمند عکاس دایر شده است. به گزارش روابط‌عمومی دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم، ابراهیم سلیمانی در گفت‌وگویی در این رابطه اظهار داشت: این نمایشگاه تا 11 اردیبهشت‌ماه امسال از ساعت 15:30 تا 19:30 به صورت رایگان برای بازدید عموم در نگارخانه فرهنگ شهر قم واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) دایر است. وی افزود: دهمین دوره این دوسالانه در مقایسه با دوره های پیشین آن، دارای تفاوت های جدی؛ از جمله حضور عکاسان با «مجموعه عکس» و نیز «بخش عکس موبایلی» است که در دوره های گذشته این دو بخش را نداشتیم. رییس انجمن عکاسان استان قم ادامه داد: این دو بخش جدید، موجب رونق و حضور بیشتر عکاسان در این دوسالانه شد. سلیمانی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه عکس های برگزیده به شکل بسیار هنرمندانه ای «پاسپارتو» شده اند و همچنین دارای «کَپشِن» هستند. وی بیان کرد: در زمان برگزاری این نمایشگاه در روزهای سه شنبه هر هفته، نشست های تخصصی نقد و بررسی عکس ها به همراه گفت وگو با عکاسان در رابطه با این دوسالانه نیز انجام می شود. 🔵 نمایشگاه «بخش قم» دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم پس از عید فطر برگزار می‌شود وی اعلام کرد: نمایشگاه «بخش قم» که بخش اصلی نمایشگاه دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم است؛ پس از عید سعید فطر برگزار می شود و پس از آن آیین اختتامیه دوسالانه مذکور برگزار خواهد شد. 🔴 2 هزار اثر به دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم ارسال شد وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: حدود 2 هزار اثر از بیش از 120 هنرمند عکاس در بخش های گوناگون از سراسر کشور؛ به این دبیرخانه دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم ارسال شد. دبیر دهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم افزود: از میان آثار دریافت شده، 180 اثر از 50 هنرمند عکاس برای نمایشگاه در دو بخش «قم» و «آزاد» انتخاب شدند. @HOWZAVIAN
به‌روزرسانی جدید بازی «عملیات انهدام همراه» منتشر شد. (نسخه 0.0.7) برخی از امکانات و قابلیت‌های افزوده‌شده عبارتند از: ✅ تغییر نظام اسلحه ✅ نظام کوله‌پشتی ✅ بهینه‌سازی بیش‌تر ✅ غنایم جنگی برای مشاهده کامل امکانات و قابلیت‌های افزوده‌شده و دانلود رایگان بازی به بازیکده مراجعه کنید: @Baazikadeh @HOWZAVIAN
🔴 استبداد رسانه‌ ای‌! ✍️ محمدمهدی زارع، کارشناس مدیریت استراتژیک 📌در این سالها به رفتار مردم و خاصه جوانان در خانواده و اجتماع دقت کرده‌اید؟ گسست اندیشه ای که حاصل تزریق محتوای غربی با ابزار تلگرام و اینستاگرام و توییتر و ... است را درک می کنید؟ این واژگونگی افکار، لاجرم تفاوت در عمل و کنشهای سیاسی و دینی را به همراه می آورد. جامعه ایران بی دین نیست، اما این رسانه اجتماعی بی والد ایرانی، برخی مظاهر بی دینی را برجسته می کند تا آن را جریان غالب نشان بدهد و می دهد! 📌در پی خیانت جمعی از مسئولان گذشته که ناباورانه هنوز برخی شان در مناصب باقی اند، امروز تلخ ترین استبداد فرهنگی و چه بسا سیاسی در ایران حکومت می کند: استبداد رسانه‌ای! استبدادی پر استعداد برای هر نوع اعمال سلیقه و اندیشه و موج نمایی و فتنه گری! استبدادی اغواگر که در اوج رنگارنگی، بی رحم و خونریز است و در دروغ پردازی کم نظیر و باورپذیر! 📌دشمن با رهبری ارتش رسانه ای خود برای هدایت فکر مردم ایران محتوا می سازد و رفتارشان را در چارچوبی دلخواه مدیریت می کند! گمانتان نتیجه دوام این روند چیست؟ شک نکنید که باور مذهبی و ارزشی مردم دیندار را در تنگنای مارپیچ سکوت، خفه خواهد کرد. برنامه او اندلس سازی ایران از مسیر جنگی ترکیبی است و برنامه ما بی برنامگی فرهنگی و رهاوارگی شبکه های اجتماعی! 📌داد اصلی من بر سر خودم و حوزه ای است که چهار دهه از انقلاب گذشته اما هنوز درنیافته که سهم و نقش او برای انقلاب، مادری است نه ... ! اولین بازخواست از اوست که باید برنامه راهبردی سازمانش حفظ، تثبیت و ارتقا دانش دینی و انقلابی مردم باشد. بوده آیا؟ هست آیا؟ 📍کاش اجازه می دادند اصلانی و دارایی های جهادی و انقلابی برای این سازمان، برنامه استراتژیک بنویسند. اینها باید میدان دار تصمیم سازی در حوزه شوند، که هم در دل تهدیدها رفته اند و هم ارزش فرصت ها را می دانند. آنها در هیاهوی ما مدعیان صف اول، بارها در عمل نشان داده اند که چگونه و کجا شهدا را می چینند. 😔😔 📍داستان بی عملی فرهنگی سایر نهادها و ارگان های با پسوند اسلامی که هزار بار تلختر است را بگذاریم و بگذریم! 😔 📌آقای مسئول با شما هستم! به داد این رهاشدگی محتوای رسانه های اجتماعی برسید که اگر نرسید این رسانه مستبد، این دیجیتال بی افسار داخلی، با آندلسی کردن ایران فقط چند خیز فاصله دارد. 🔴 کاش از خواب گران برخیزید! کاش ! نکته: گوینده کلیپ ، دکتر زرشناس است. @HOWZAVIAN
✔️ هر آنچه غیر اوست کوچک می‌شود ☑️ دنیای ممدوح و دنیای مذموم ✍ حجت الاسلام دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد در نگاه متقیان هر آنچه غیر اوست کوچک می‌شود و خدواند متعال عظمت می‌یابد و این مسئله سبب می‌شود که هموم دنیوی و دنیا پرستی ها که ریشه بسیاری از مشکلات اخلاقی در جامعه است خود نمایی نکند. بهترین‌های خلق بعد از رسول خدا (ص) وامام و پیشوای ما حضرت مولا امیر المومنین علی (ع) اینگونه درباره متقیان در خطبه همام می‌فرماید که: عَظُمَ الْخالِقُ فی اَنْفُسِهِمْ، فَصَغُرَ ما دُونَهُ فی اَعْینِهِمْ. خدا در جانها ی اینان عظیم جلوه کرده و غیر خدا را کوچک می‌بینند حضرت اینگونه دوستان خود را توصیف می‌کند که یکی از آنها ابوذر بود وجایگاه ابوذر نزد امام علی چینین است: قالَ (علیه السلام): کانَ لِی فِیمَا مَضَی أَخٌ فِی اللَّهِ، وَ کانَ (یعَظِّمُهُ) یعْظِمُهُ فِی عَینِی صِغَرُ الدُّنْیا فِی عَینِهِ، وَ کانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِه. در گذشته دوستی داشتم که در چشم من بزرگ بود بخاطر اینکه دنیا در نگاه او کوچک بود. دنیا اگر در نگاه افراد کوچک شود بسیاری از صفات و ناهنجاری‌های اخلاقی از بین می‌رود و در حدیثی نواری درکتاب شریف اصول کافی، ج ۲، باب حب الدنیا، صفحه ۳۱۵ چنین می‌خوانیم: قال رسول الله صلی الله علیه واله: «حبُّ الدنیا رأس کلّ خطیئه» رأس تمام خطاها حب دنیاست. اما سوالی مطرح می‌شود که دنیای مذموم چه دنیایی است؟ ۱- توجه به ظاهر دنیا و غفلت از آخرت یعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ (سوره روم آیه ۷) ۲-تفاخر و تکاثر در دنیا اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِینَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَینَکمْ وَتَکاثُرٌ فِی الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ (سوره حدید آیه ۲۰) ۳-حرص و طمع نسبت به دنیا أَیهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَیکمُ اثْنَانِ اتِّبَاعُ الْهَوَی وَطُولُ الْأَمَلِ أمّا اتّباع الهوی فیصدّ عن الحقّ وأمّا طول الأمل فینسی الآخرة (خصال – الشیخ الصدوق ص ۵۱) دنیای ممدوح چه دنیایی است؟ إِنَّ الدُّنْیا دَارُ صِدْقٍ لِمَنْ صدق‌ها وَ دَارُ عَافِیةٍ لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا وَ دَارُ غِنًی لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا وَ دَارُ مَوْعِظَةٍ لِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ وَ مُصَلَّی مَلَائِکةِ اللَّهِ وَ مَهْبِطُ وَحْی اللَّهِ وَ مَتْجَرُ أَوْلِیاءِ اللَّهِ اکتَسَبُوا فی‌ها الرَّحْمَةَ وَ رَبِحُوا فی‌ها الْجَنَّةَ همانا دنیا سرای راستی است برای کسی که با آن به راستی برخورد کند، و خانه عافیت است برای آن که آن را فهمید، و محلّ توانگری است برای آن که از آن توشه گرفت، و جای پند است برای کسی که با آن پند گیرد،مسجد عاشقان خدا، و جایگاه نماز فرشتگان، و محل فرود آمدن وحی، و تجارت‌خانه اولیاء خداست، که در آن کسب رحمت کردند، و بهشت را سود بردند. @HOWZAVIAN