eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
چقدر این نام عمیق است: دعای زره بزرگ!؟ ✍️ قاسم یزدانی مقدم نمیدانم چقدر توجه داشته اید که یکی از مهم ترین اعمال جامعه ی ایمانی در مهم ترین شب زندگی شان، خواندن دعایی است به نام زره بزرگ یا همان جوشن کبیر! و می دانستید که خداوند متعال، این دعا را در یکی از جنگهای پیامبر و به عنوان جایگزینی برای سپر سنگینی که ایشان را می آزرد نازل کرده است؟ و آیا به این هم توجه داشته اید که عدد جنگهای پیامبرِ رحمت صلوات الله علیه را، در همان ده سال حکومتشان تا ۹۰ جنگ هم ذکر کرده اند؟ ( دانشنامه بزرگ اسلامی، واژه غزوه و سریه). این یعنی هر سال ۹ جنگ و هر یک ماه و نیم حداقل یک جنگ!!! و این یعنی یک زندگی فوق جهادی که حقیقتا از حد تصور ما خارج است. و مگر برای زدودن آتش‌های دائمی سرسپردگان ابلیس( زنده به گور کردن دختران، غارت کاروان ها، دعوت به ربوبیت بتهای سنگی، خرید و فروش زنان و...) راهی جز نبرد دائمی هم هست؟ البته این همان معنایی است که خداوند متعال در قرآن متذکر شده. اولین ویژگی نزدیک ترین افراد به پیامبر، آن تربیت یافتگان صالح و مقربان درگاه الهی، شدت، غلظت و دشمنی آشکار آنان با طواغیت و کفار و ظالمان علمی و عملی است(سوره فتح آیه ۲۹).اساسا زندگی مومنانه و همراهی با رسول یعنی یک نبرد دائمی با همه عوامل ایجاد نا امنی و ظلم در عالم. به همین دلیل است که نام مؤمن، قرین امان و امنیت داشتن جان و مال مردم است(علل الشرایع ج ۲ ص ۵۲۳). در این نبرد دائمی است که مؤمن نیاز به یک سلاح دائمی هم دارد و سلاحش دعاست(مکارم الأخلاق ج ۱ ص۲۶۸) و یکی از بهترین اسلحه مومنان، دعای زره بزرگ یا جوشن کبیر است. @HOWZAVIAN
. ⁉️ چرا طوفان توئیتری راه نمی‌اندازید؟! ✍️محمدجواد محمودی کسانی که بخاطر سفر خارجی خانواده یکی از مسئولین، طوفان توییتری راه انداختید و گفتید ما از رانت و تبعیض بیزاریم! خیلی خوب، ایرادی ندارد من هم با شما در اینکه اصل کار اشتباه بوده، هم نظر هستم. امّا بخاطر شهادت فرزند یکی از فرماندهان نظامی هم این چنین طوفان به راه انداختید یا عادت کرده‌اید به اسم مطالبه‌گری فقط نقاط سیاه را بزرگ‌نمایی کنید؟ اینجاست که فرق میان دلسوزی و مرض روشن می‌شود... پ.ن: شب گذشته بر اثر تیراندازی اشرار مسلح به خودروی ‌فرمانده تیپ سلمان فارسی، ستوان دوم محمود آبسالان، فرزند جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. @HOWZAVIAN
و تحلیلی بر آن 📌آنارشیسم (Anarchism) محمد ملک‌زاده✍️ ریشه واژه آنارشیسم از یونان باستان و کلمه آنارشیا (anarkhia) به معنای «بدون حاکم» است و در اصطلاح، به عنوان جنبش‌ و نظریه‌ای سیاسی گفته می‌شود که عقیده دارد هر گونه دولت یا قدرت سازمان یافته در هر شکلی عامل فساد و ناپسند است؛ این نظریه تمرکز قدرت سیاسی را به ضرر انسانها می‌داند و لذا خواهان برافتادن هرگونه دولت و جایگزینی انجمن‌های آزاد و گروه‌های داوطلب به‌جای دولت و قدرت سیاسی است. گرچه ریشه‌ نظریات آنارشیستی را در اندیشه‌های یونان باستان مانند برخی از قرائت‌های رواقی‌گری نیز می‌توان یافت اما آنارشیسم به مفهوم امروزی در قرن نوزدهم فاصله‌ سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۷۰م توسط پرودون (poroudhon)، فیلسوف فرانسوی بوجود آمد و در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، اتریش، هلند، و برخی کشورهای آمریکای لاتین رواج یافت. «پرودون» معتقد بود دولت و نهادهای حکومتی و قانون همگی فاسد و شیطانی هستند؛ بنابراین با انهدام مالکیت خصوصی و دولت، انسان‌ها از مصیبت‌ها و بدبختی‌های اجتماعی رها می‌شوند و به برابری دست می‌یابند. بدین ترتیب آنارشیست‌ها بر خلاف هواداران هگل که دولت را تا مرتبه الوهیت بالا می‌بردند و آزادی را تنها در اطاعت مطلق از قدرت دولت می‌دانستند، نسبت به نهاد دولت و قدرت دولتی بدبین بوده و آن را عامل تباهی زندگی انسان قلمداد می‌کرده‌اند. آنارشیست‌ها را از جهت عملکرد به دو دسته انقلابی و اصلاح طلب تقسیم می‌کنند: آنارشیست‌های انقلابی برای تحقق اهداف خود در براندازی حکومت، روش آشوب‌گری، ترور، اعتصاب همگانی و سرنگون کردن ناگهانی دستگاه دولت را پیشنهاد می‌کنند. این دسته در طول قرن نوزدهم بیشترین فعالیت‌ها به‌ویژه در ایتالیا و اسپانیا داشتند و بسیاری از سیاستمداران را برای تحقق اهداف خود به قتل رساندند؛ اما به دنبال افول آنارشیست‌های انقلابی در قرن بیستم، تفکر آنارشیسم اصلاح‌طلب جایگزین آن گردید که بیشتر در جنبش‌های مدافع صلح یا طرفداران حفظ محیط زیست به فعالیت خود ادامه دادند. گرچه برخی آنارشیست‌ها ادعا می‌کنند هرگز آشوب‌خواه یا هرج و مرج‌طلب نیستند یا خواستار از میان برداشتن نهاد حکومت به‌طور مطلق نبوده‌اند و تنها با حکومت مبتنی بر زور مخالفت ورزیده‌اند، اما مشترک‌ترین انتقاد، در میان تمام منتقدان آنارشیسم این است که این نظریه بی‌شک به هرج‌و‌مرج و بوجود آمدن جامعه‌ای بی‌سامان منجر خواهد شد. تحقق آنارشیسم یعنی همان چیزی که هابز از آن به نزاع همه علیه-همه نام می‌برد. @HOWZAVIAN
با سلام و قبولی طاعات و عبادات؛ همیاری مؤمنین برای ساخت نمازخانه و حسینیه‌ی سیدالشهداء علیه السلام در پردیسان(محله محروم زیتون۲) شماره کارت بانک مهر ایران 6063731028068287 علی اسفندیار مدیر گروه جهادی شهید مظفری نیا پاسخگویی به نیکوکاران: 09191525413 لینک مستقیم کانال محله سیدالشهداء https://eitaa.com/joinchat/529268750C179f03f887
🔶 عهدهایی برای فضای مجازی در شب قدر(تبلور سواد رسانه ای در دعا) 🙏 در شب قدر عهد می بندم فضای مجازی را همچون فضای حقیقی بدانم و از هر آنچه در دنیای واقعی پرهیز دارم در فضای مجازی هم پرهیز کنم 🙏 در شب قدر عهد می بندم اخلاق حسنه را در گفت و گوها را رعایت کنم 🙏 در شب قدر عهد می بندم صداقت را در کلام و پیامم از جنس متن و تصویر و فیلم مراعات نمایم 🙏 در شب قدر عهد می بندم نسبت به آنچه در فضای مجازی منتشر میکنم مسئولیت اخلاقی داشته باشم 🙏 عهد می بندم در شب قدر حریم ها را حفظ کنم و حرمت ها را نگه دارم و حیا و عفت کلامی را رعایت کنم 🙏 در این شب عزیز عهد می بندم از ترویج شایعه و ارسال پیامی که به محتوای آن یقین ندارم خودداری کنم 🙏 با خدای خود عهد می بندم نسبت به عمر و زمانی که در فضای مجازی صرف می کنم متعهدانه رفتار کنم و از زوال زندگی ام در این فضا جلوگیری کنم 🙏 خدایا به حرمت شب قدر، زیست مجازی مرا چنان کن که تو خشنود باشی از این بنده ات ✍ ابراهیم شریفی 🔰با ما همراه باشید ... •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🌎کانال رسانه شریف 🔻 🆔 @resanesharif
«بسم‌الله» 🙏🏻 اعمال مشترکه شب‌های قدر! 🌹در این لحظات عزیز، که به پایان لیالی شریف قدر نزدیک می‌شویم، همدیگر را از دعای خیر محروم نکنیم... ⚠️چه بسا قَدْر بعدی، دیگر قادر نباشیم، پس فرصت را قَدْر بدانیم... @negashteh | نگاشته
📣 سکوت یا اشاعه حرف غیر مطمئن ✍️محمدرضا میرزائی اصفهانی ◼️فضای مجازی زمینه ای را فراهم کرده تا اخبار و اطلاعات و مطالب گوناگون را بدون دقت و با سرعت برای دیگران ارسال کنیم. لابلای این مطالب سرعت گردش اخبار دروغ، تهمت و توهین بسیار بیشتر است، چون همه می خواهند جزو اولین نفراتی باشند که این اطلاعات را مخابره می کنند. به جای فاستبقوا الخیرات به فاستبقوا الشرّات رسیده ایم و نسبت به عواقب دنیوی و اخروی آن بی توجهیم. 💠گاهی انتشار این اخبار، موجب تشویش اذهان عمومی می شود، گاهی آبروی خانواده یا صنفی را می برد، گاهی ممکن است کانون خانواده ای را متلاشی کند. به نظر می رسد، در برابر چنین اخبار و اطلاعاتی باید صبوری کرد و از اصل و منبع آن مطلع شد، حتی گاهی پس از بررسی صحت آن نیز لزومی نداره آن را بازنشر کنیم. اول بودن در همه جا الزاما به معنای زرنگ بودن یا خوب بودن نیست. آنچه انسان را به سر منزل مقصود می رساند و با خدا پیوند می دهد، در بسیاری از مواقع سکوت است، نه سخن. ◽️آیت الله بهاء الدینی می فرمودند: من سیزده ساله بودم، سیدی در کوه خضر می نشست که به او می گفتند:سید سکوت! ◽️بیست سال بود که حرف نمی زد. من با بعضی بچه ها رفته بودیم کوه خضر و او را دیدیم. شخصی از روستائی آمد گفت: مریض داریم او را دعا کنید! ◽️سید با حرکاتِ دست و اشاره به او تفهیم کرد که مریض خوب شد، بعد معلوم شد که مریض خوب شده است! ◽️استاد فاطمی نیا می فرمودند: خدمت آیت الله بهاءالدینی رسیدم گفتم: آقا!راز و رمزِ رتبه، و مقامِ سیدِ سکوت چه بود؟ ◽️آقا دست شان را بردند به طرف لب شان و فرمودند: درب آتش را بسته بود! @HOWZAVIAN
🔷 کتاب «ارزیابی انتقادی مبانی سبک زندگی زن مدرن از منظر اسلام» منتشر شد 🔹 کتاب «ارزیابی انتقادی مبانی سبک زندگی زن مدرن از منظر اسلام» اثر فاطمه معصومی به همت نشر دانشگاه باقرالعلوم(ع) از چاپ خارج شد. 🔹 متن کامل خبر: yun.ir/63ima8 @HOWZAVIAN
⁉️ سکوت یا سخن؟ ✍️ سیدجعفر حسینی خداوند نعمت‌های بی شماری به انسان داده است. قدرت سکوت یا سخن گفتن نیز از نعمت‌های ارزشمند الهی است که از هر کدام باید در جای مناسب بهره گرفت. نه سخن گفتن و نه سکوت، هیچ کدام حُسن ذاتی ندارد. حسن و قبح این دو تابع اغراض آن است . گاهی سخن بر سکوت ترجیح دارد و گاهی سکوت بر سخن. همان طور که نباید جانب سخن را همیشه ترجیح داد جانب سکوت هم همیشه ترجیح ندارد. بزرگی بزرگان مانع اشتباه‌شان نمی شود. گاهی داستان‌هایی از بزرگان نقل می‌شود که مثلا در مواجهه با فلان شخصی که از راه دور و از روستا آمده بود، اصلا سخن نگفت و با دست اشاراتی کرد و تمام. آیا در نظام تعاملات اسلامی ما توصیه به چنین رفتاری شده‌ایم؟ آیا افراد هنگام مواجهه با چنین رفتاری حُسنِ برخورد اسلامی را بیشتر احساس می‌کنند یا کم‌توجهی و بی اعتنایی را‌؟ غرضم این است گاهی بزرگی بزرگان مانع از دیدن یک اشتباه‌شان می‌شود و بعد قرار است آن اشتباه به عنوان یک مدل رفتاری ترویج هم بشود‌. حرف آخر: خوبی و زشتی سخن یا سکوت در گرو غرض‌ها است و هیچ کدام حسن و قبح ذاتی ندارد. @HOWZAVIAN
📷✅دومین دوره مسابقه عکس همه جا در دسترس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بازنمایی توسعه سریع ارتباطات درکشور و دستاوردهای آن دومین دوره مسابقه عکس «همه جا دردسترس» را برگزار می‌کند. از تمامی هنرمندان حرفه‌ای و آماتور عکاس برای شرکت در این رویداد ملی دعوت می‌شود تا آثار خود را منطبق با شرایط ذیل به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند. 🔵 عکس‌های گرفته شده با تلفن همراه (موبایل) در صورت دارا بودن شرایط فنی مناسب پذیرفته می‌شود. ⬇️ https://www.ict.gov.ir/fa/photo @HOWZAVIAN
. 📸چرا عکس و عکاسی با نویسندگی رسانه‌ای ارتباط دارد؟ 🔦 شاید بگویید بعضی از پیام های صفحه نویسندگان حوزوی چندان با فضای نوشتن مرتبط نیست، دغدغه کاملا بجایی دارید؛ اما بدانیم که ارزش و ویژگی ساحت نویسندگی، جامع الاطراف بودنش است. ⏳حالا عکاسی چه ارتباطی با نویسندگی دارد؛ طبیعی است که مدیریت نویسندگان حوزوی، با عکاسان حرفه‌ای رفاقت دیرینه دارد، چه بسا دست به دوربین هم شده است، و چه بسا در جاهایی هم رتبه عکاسی هم به دست آورده است؛ چون می داند عکس بخش مهمی از روزنامه نگاری است، بسیاری از مواقع، «عکس» بن مایه تصویرسازی‌ها در یادداشت‌هاست و شما را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. ⌛️علاقه ندارم مزاحم وقت شریف‌تان شوم، فقط بدان رفیق! بی‌عکس نتوان در بحر واژه‌ها شنا کرد😊(این هم مینیمال امشب من برای شما) حالا کمی جدی‌تر شوم: 🔑خوب است درباره‌ی رابطه عکس و نویسندگی بخوانیم و بدانیم، به نظرم خواندن 👈«جستاری در رابطۀ عکاسی و نویسندگی» برای همه بد نیست. ✍️ علی اسفندیار @HOWZAVIAN
202030_1397349291.docx
15.9K
. 💎 تأملی درباره «زندگی پس از زندگی» ✍️ بابک شکورزاده، پژوهشگر و نویسنده حوزه یکی از اهداف مهم زندگی پس از زندگی این است که به صورت تجربی اثبات کند که عالم غیبی وجود دارد و مشاهدات این افراد نتیجه عملکرد مغز نیست. این نکته، کلیدی ترین هدف برنامه زندگی پس از زندگی است. از طرفی درصدد تقدس سازی افراد هم نیست؛ مویدش هم بیانات آیت الله تحریری، یکی از کارشناسان این برنامه هست که در خلال یکی از قسمت‌های برنامه بیان شد و پخش این بیانات از ایشان در این برنامه گویای این است که موضع سازندگان آن نیز همین است. ✍️ متن کامل را می توانید در فایل بالا 👆بخوانید. @HOWZAVIAN
. ✍️ محمدرضا میرزایی اصفهانی ❇️"عزیزی نوشته بودند نه سخن گفتن و نه سکوت، هیچ کدام حُسن ذاتی ندارد. حسن و قبح این دو تابع اغراض آن است." ❓ایشان سراغ دارد، گوینده سخنی را که سخنش منجر به قتل، بی آبرویی، فتنه و... شده باشد و بگوید قصدم فتنه بوده؟ تقریبا همه می گویند: قصدم خیر بوده، اما چون تشخیص خیر و شر به دلیل عدم آگاهی همه جانبه از مسایل برایش وجود نداشته، نیت خیرش آتشی ساخته و عده ای را در آن سوزانده. 🔵در داستان حضرت موسی و حضرت خضر در قرآن کریم دقت کنید، آنچه باعث جدایی موسی از خضر شد، فقط سخن گفتن بود و اگر سکوت می کرد، حکمتهای بیشتری نصیبش می شد.(دستور به سکوت حضرت زکریا و حضرت مریم هم هست) ⏺در روایات، باب "صمت" داریم و از صمت تعابیری اینگونه شده است:الصمت حكم، والسكوت سلامة؛ إن كان في الكلام البلاغة، ففي الصمت السلامة من العثار؛لا حافظ أحفظ من الصمت و....(میزان الحکمه/ج2/ص1667و...) 💠بله گاهی هم باید سخن گفت و نگفتنش گناه است، مثل شهادت دادن برای احقاق حق مظلوم. اما مواردی که باید سخن گفت بسیار کمتر از مواردی است که باید سکوت کرد، چون نوع انسانها فاقد درک و بینش کافی برای بیان جایگاه سخنی که می گویند، هستند و بسیاری از عوام بدون تفکر و اندیشه سخن می گویند. وگرنه هیچ کس به واعظی که قصد موعظه مردم را دارد، نمی گوید "سکوت کن" در پایان ذکر این نکته هم ضروری است: نه در هر سخن بحث کردن رواست خطا بر بزرگان گرفتن خطاست @HOWZAVIAN ✉️پ.ن: شما هم با ارائه نقد و نظر(در قالب یادداشت یا یادداشتک) در ترویج گفت‌و‌گوی مکتوب این کانال می توانید مشارکت کنید.
فراخوان نهمین جشنواره استانی علامه حلی حوزه علمیه قم 🔹آثار ثبت‌نام شده توسط طلاب خواهر و برادر هر استان، ابتدا در دبیرخانه‌های مدرسه‌ای جشنواره در هر دو مرکز بررسی شده و سپس، آثار برتر هر مدرسه ضمن تجلیل در همان مدرسه، جهت رقابت استانی به دبیرخانه‌های جشنواره در مراکز استان‌ها ارسال می‌شود. 🔹آثار برگزیده مرحله استانی نیز ضمن تجلیل در مراسم اختتامیه جشنواره در همان استان، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال می‌شوند. 🔹همچنین آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد و حداکثر سن عمومی شرکت‌کنندگان در سیزدهمین جشنواره علامه حلی (ره)، ۳۵ سال (متولدین اول فروردین ۱۳۶۵ و بعد از آن) است. 🔹گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره عبارتند از: تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین). @riismc I معاونت پژوهش @HOWZAVIAN
✔️ بصیرت تداومی است نه تقاطعی! 📌 هر روز میگذرد و انتظار می رود به مانند روزهای جنگ تحمیلی باز هم در هجمه به نقش مدافع را ایفا کند. 🔗 یادداشت امیر احتشام را اینجا بخوانید. @HOWZAVIAN
♦️راهپیمایی روز قدس؛ سیاسی یا تربیتی؟!! ✍️ امیر احتشام 🔻 در اندیشه نورانی حضرت امام(ره) بالاترین هدف در نظام آفرینش، است و تمام ارسال رُسل و انزال کُتب به همین منظور صورت گرفته است. هدایت انسان زمانی محقق می شود که انسان شود. 🔻 در مسیر انسان به سمت الله موانعی وجود دارد که برخی درون انسان و برخی بیرون از انسان هستند. حضرت امام در مورد این موانع، تعبیرِ طاغوت درون و طاغوت بیرون را به کار می برند. و البته کار هر دو یکی است؛ جلوگیری از توحیدی شدن انسان. 🔴 انسان اگر بخواهد بمانند روز نخست در برابر سؤالِ "الستُ بربکم" بی درنگ شهود کند و "بلیٰ" بگوید، باید بر ضد موانع کرده و این حجاب های مانعِ شهود را یکی پس از دیگری به خاک ذلت بکشاند. لذا یکی از آیه های پر تکرار در کلمات ایشان آیه ی شریفه" قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ" می باشد. قیام جمعی و فردی است که باعث غلبه بر جنود جهلِ درون و شکست طواغیت اجتماعی می شود و تازه اینجاست که ظرف وجود فرد و اجتماع آماده ی شهود توحید می شود. پس واضح است که در اندیشه تربیتی حضرت امام، هر حرکت انسان باید در راستای و رفع حجب فردی و اجتماعی باشد. 🔷 حال با این نگاه روز قدس را تحلیل کنیم؛ حضرت امام، جمعه پایانی "شهرالله" یعنی ماهی که اساسا قرار است در آن انسان تمام تلاشش را در جهت رفع حجاب های ظلمانی برای شهودِ نورانیت الله به کار گیرد را روز اعلام کرده و برای آن یک منسک خاص تعریف میکنند یعنی حضور در . 🔹 راهپیمایی به چه معناست؟ راهپیمایی یعنی قیام جمعی بر ضد مرکزیت جبهه اجتماعیِ طاغوت یعنی صهیونیزم جهانی. سخن در این زمینه فراوان است ولی خلاصه آن که اگر پذیرفتیم هدف تربیت انسان و مقصد الله است، مسیر پر است از موانع فردی و جمعی و چاره ای نیست جز زدودن هر دوی آن ها و الا زمینگیر خواهیم شد. ⚠️ پی نوشت: اگر نگاهمان با نگاه حضرت و حضرت هماهنگ شود یقینا شبکه مسائل، راهکارها، اولویت ها و قالب های تربیتی ما هم تغییر خواهد کرد. @HOWZAVIAN
با توجه به شبهاتی که امسال درباره روز قدس مطرح شده بود و هنوز در حال انتشار است خواندن این نکته👆 خالی از فایده نیست👆
🔄 تناسب معکوس ✍️محمدجوادمحمودی ♾عدد ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا کم شود، حاصل، همان بی‌نهایت است... بی‌نهایت به اضافه یک؛ به اضافه ده؛ به اضافه یک میلیون؛ به اضافه یک میلیارد و هر عدد دیگری؛ نتیجه‌اش یکسان خواهد بود. ⚠️به عبارت دیگر، اثر یک با یک میلیارد در پیشگاه بی‌نهایت برابر است! 🌱رفیق! عبادت‌های من و تو هم در برابر ، مثل این اعداد در مقابل بی‌نهایت هست!!! 👈🏻فکر نکنیم اگر کار خوبی انجام می‌دهیم؛ چیزی به خدا اضافه کردیم؛ ⛔️یا اگر عبادتش رو نکنیم، چیزی از اون کم میشه! نکته مهم‌ اینکه هر چه قدر بیشتر عبادت کنی، باید خودت رو کوچک‌تر ببینی. چون عدد یک وقتی به بی‌نهایت اضافه می‌شود و می‌بیند اتفاقی نیفتاد، گمان می‌برد که اگر دو بشود، شاید تاثیری بگذارد، و این خیال ادامه دارد تا اعداد بزرگتر... 🛎وقتی به یک میلیارد رسید؛ می‌فهمد که واقعا است!!! 💢هر چه بزرگ‌تر می‌شود و می‌بیند اثری در بی‌نهایت رخ نمی‌دهد، به کوچکی خود و بزرگی او بیشتر پی می‌برد! ✅در نتیجه اگر عبادت‌مون درست باشه؛ هر چه که بیشتر باشد؛ باید وجودی بیشتری در ما ایجاد کند... 💠، یک تناسب معکوس است! «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا» «كسي كه عمل صالحي بجا آورد نفعش برای خود او است و هر كس ‍بدی كند به خویشتن بدی كرده.» سوره مبارکه ، آیه46 @HOWZAVIAN
🌹طالب‌زاده یک عمّار بود وفات نادر طالب زاده یک خسران بزرگ برای جریان اصیل انقلاب است. نگاه عمیق او به حقیقت پوشالی آمریکا و صهیونیسم، و ارائه تصویری روشن از پشت صحنه واقعی دشمنان انقلاب اسلامی و ایجاد یک جبهه هوشمند در مقابل جریان فریبکار و غرب پرست داخلی، اوج هنروری این مرد عمّارمشرب بوده است. اندیشه توحید ناب، سلوک انقلابی و باورمندی به حاکمیت سیاسی اسلام و ولایت فقیه، و بهره گیری از زبان هنر در انعکاس ارزش های دینی و انقلابی، طالب زاده را به عمّاری تیزبین و جسور در میدان عظیم جنگ رسانه ای تبدیل ساخت و عیاری برای تشخیص انقلابی واقعی از انقلابی نماها و جریان استحاله شده داخلی قرار داده است. فراخنای وجود و ژرفای اندیشه او در فروپاشی تمدّن فرعون مأبانه غرب و احیای تمدن اسلامی وعده داده شده از سوی مولا و مقتدایش امام خامنه ای بوده است. بارالها، حشر او را با خمینی کبیر و یاران شهیدش قرار ده... حوزه علمیه قم، شکریان آملی @HOWZAVIAN
. ◼️گرامیداشت هنرمند انقلابی 💠مرحوم استاد نادر طالب‌زاده در قم @HOWZAVIAN