eitaa logo
نویسندگان حوزوی البرز
416 دنبال‌کننده
321 عکس
36 ویدیو
55 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است. 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان البرز است. ارسال یادداشت 👇 @Revolutionson2 #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ روشنفکران غربگرا و ضرورت قدرشناسی از نعمت مردم سالاری دینی ✍ استاد داوود مهدوی‌زادگان|| پژوهشگر فقه و اندیشه سیاسی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل می‌گیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟ آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند‌‌‌؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟ مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند. طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند. ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند. اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد. باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند. @howzavian_alborz
جزوه مختصر درست‌نویسی.docx
57.8K
📝 جزوه مختصر درست‌نویسی اثر استاد حسن اسلام‌پور کریمی 🔖 تسلط بر این جزوه بسیار مختصر باعث تغییرات محسوسی در شیوه نگارش افراد می‌گردد. @howzavian_alborz
☑️ رسانه‌های عرب‌زبان، نقش آفرینانِ جدّیِ پسا طوفان الأقصی میلاد حسن زاده ▪️اولین موجِ اسلام‌گرایی به نفع جریان مقاومت، با ظهورِ اتفاق افتاد و مردم مستضعف جهان دیدند که امکان برچیدن حکومت‌های ظالم و فاسد و مقابله با استکبار جهانی با ایدئولوژی اسلامی امکان‌پذیر است. ▪️موجِ دوم با سلسله قیام‌های کشورهای عربی از نیمه دوم سال ۸۹ شمسی شروع شد که از آن به یاد می‌شود و مقام معظم رهبری در مورد آن فرمودند: حوادث امروز شمال آفریقا، کشور مصر، کشور تونس، برخی کشورهای دیگر، برای ما ملت ایران معنای دیگری دارد، معنای خاصی دارد؛ این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی، به مناسبت پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران گفته میشد؛ امروز خودش را دارد نشان می‌دهد... ▪️موجِ سوم که بود، با عملیاتِ رسانه‌ایِ حزب‌الله لبنان موجِ جدیدی از اسلام‌گرایی و حمایت را برای فلسطین به ارمغان آورد و بعد از آن، عملیات با تکمیل پازلِ ، باعث قوت دوچندان اسلام‌گرایی شد. ▪️در نهایت، تمام این مراحل باعث شد توجه به رسانه‌های عرب زبان بالا برود چراکه زبان اسلام عربی است و مردم دنیا اسلام را با این زبان می‌شناسند. تجربهٔ فعالیت چندساله در فضای مستبصرین و زیست ۲ ساله با بیش از ۵۰ ملیت جهان در جامعة المصطفی العالمیه این موضوع را برایم عیان کرد که عموم مستبصرین زبان عربی را فرا می‌گیرند. ▪️از موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که رسانه‌های عرب‌زبان در دورانِ پسا طوفان الأقصی نقش پررنگی در دنیا ایفا می‌کنند و در جهت‌گیری‌هایِ جهانی مؤثر خواهند بود. در این صورت نقش‌آفرینیِ رسانه‌ای در دنیای جدید، نیازمند رسانه‌ی عرب‌زبانِ پُرقوّتی‌ست که بتواند افکار جهانی را به نفع متأثر سازد. ▪️در حال حاضر برخی شبکه‌های عرب‌زبانِ موجود که بیشترین مخاطب را دارند نه تنها در گفتمان مقاومت نمی‌گنجند بلکه علیه آن هم به فعالیت می‌پردازند. العالمِ ایران و المیادین و المنارِ لبنان که شبکه‌های نزدیک به جبهه مقاومت هستند در مقابلِ رقبای خود مخاطبان بسیار کمتری دارند. العربیه‌ی عربستان و غولِ رسانه‌ای، چون الجزیره‌ی قطر که دارای بیش از ۸۰ دفتر در سراسر جهان می‌باشد کنترل افکار کشورهای عربی را در دست دارند. ▪️راه‌اندازیِ شبکه‌ای عرب‌زبان و یا فکر جدی برای تقویت هرچه بیشترِ العالم، همچنین موجی از تولید محتوا در سکوهای مختلف به زبان عربی توسط فعالان مجازی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، افکارِ عمومی جهان را با سرعت چندبرابری به نفعِ جبهه مقاومت تغییر دهد. @howzavian_alborz
باسمه تعالی 🏴 السلام علی قلب زینب الصبور و لسانها الشکور شاید اگر بخواهیم دقیق‌تر و عمیق‌تر به حرکت کاروان اهل بیت حضرت حسین سلام‌الله‌علیه نظاره کنیم، این جریان ابداً اسارت نیست بلکه سفارت است. همانطور که آغاز قیام و جنبش حسینی با سفارت بزرگانی همچون مسلم بن عقیل و عبدالله بن یقطر و دیگران صورت گرفت، پیوند جریان عاشورا با عموم مردم چه در کوفه و چه در میان شامیان با سفارت عقیله بنی هاشم به سرانجام رسید. او سلام الله علیها در سفارتش نکات عجیب و ویژه‌ای را در خطبه‌خوانی‌ها به زبان مبارکش جاری می‌کند اما یکی از مهم‌ترین این مسائل، ریشه‌یابی رفتارهای عصبی و خارج از حریمِ انسانیت یزید علیه اللعنه است. فرمود: چگونه توقع داشته باشیم که چون تویی که دندان اجداد ناپاکت سینه‌ی اولیای دین را دریده است و گوشت تنت از خون پاک شهیدان راه حق روییده است، مراعات حریم قدسی سیدالشهدا سلام الله علیه را بنمایی؟؟ این توقع بسیار نابه‌جاست. زینب کبری سلام الله علیها به یکی از ارکان اصلی و ریشه‌های اساسی رفتارهای نوع بشر اشاره می‌کند و سفاکی و دَدمنشی را در کانون خانواده و محل رشد و نمو آدمی جست‌وجو می‌نماید. او سفیر و نایب امام است و هر گوشهٔ سخنانش و عباراتش نکاتی برجسته و بدیع و در خور غور و تامل دارد. صلی الله علیها و رحمة الله و برکاته ✍ محمود مدیرروستا @howzavian_alborz
هدایت شده از وعده صادق
🔰 تمدید شد 🔰 🚨 رویداد بزرگ تولید آثار با موضوع عملیات "وعده صادق" ✅ با بیش از ده میلیارد ریال جایزه نقدی در بخش های: 🔸ادبیات، پویانمایی، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، سرود و موسیقی، استندآپ، پادکست 🚨 مهلت ارسال آثار تا پایان ماه نحوه ارسال آثار: مراجعه به سایت و کانال ایتا 🌐 https://vaadeh-sadegh.com ارسال به شماره 📱09338781813 و یا آیدی 🆔 @vaadeh_sadegh_admin ╭─┅┅─🍃🚀🍃─┅┅─╮ 🆔 @vaadeh_sadegh ╰─┅┅─🍃🚀🍃─┅┅─╯
🔰 گام به گام با انسان کامل (۱۹)اصغر آقائی 🌀 گام دوم: با نوح ع (۱۱): خاطره‌ای در کشتی 🔻وقتی سخن دلسوزان را نشنوی، مایه عبرت دیگران خواهی شد، و قوم نوح، مایه عبرت شد «وَجَعَلْنَاهُمْ لِلنَّاسِ آيَةً» و این آغاز راه آنان بود، و عذاب دردناک آخرت در انتظار آنان است «وَأَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ عَذَابًا أَلِيمًا» 🔻قوم نوح نابود شد، و کشتی نوح بر فراز آب‌های طغیان کرده، در سایه امن الهی در جریان بود «تَجْرِي بِأَعْيُنِنَا جَزَاء لِّمَن كَانَ كُفِرَ*وَلَقَد تَّرَكْنَاهَا آيَةً فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ» 🔻من در انتهای کشتی نشسته بودم که فردی مسنّ آمد و کنارم نشست. حال عجیبی داشت و دائم به نوح ذلّ می‌زد. تعجب کردم. او که نوح را می‌شناسد چرا چنین با تعجب به او نگاه می‌کند؟ 🔻وقتی از او پرسیدم که چرا چنین متعجبانه به نوح می‌نگرد، سرش را پایین انداخت و آهی از عمق جان کشید. او گفت: من آخرین کسی هستم که چند ماه قبل از طوفان به نوح ایمان آوردم؛ و یا بهتر بگویم ایمانم را آشکار کردم. 🔻از کودکی مهربانی‌های نوح را می‌دیدم و همیشه در کنج قلبم او را دوست داشتم اما هیچگاه حرف‌های او را باور نمی‌کردم؛ همیشه با خود می‌گفتم مگر می‌شود او از نزدیکانم، از پدر و مادرم مهربان‌تر و داناتر باشد. «وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ» 🔻بزرگتر که شدم؛ راستش دیدم حرف‌های او با آنچه در اقوامم بود بسیار متفاوت است و به نظرم منطقی‌تر می‌آمد و دیگر نمی‌توانستم بگویم او را باور دارم یا نه. حالت عجیبی بود؛ اما نمی‌توانستم آنچه در ذهنم بود را با کسی مطرح کنم. سخن‌گفتن از نوح و حرف‌هایش جریمه سنگینی داشت. و شاید همچنان اسیر فرهنگ به‌ارث‌رسیده از اجدادم بودم؛ نمی‌دانم، اما یک چیز بسیار آشکار بود، پذیرفتن سخنان نوح همان و ایستادن در برابر خانواده و اقوام نیز همان. شجاعت می‌خواست که علیه خانواده خود قیام کنی و من چنین شجاعتی را در خود نمی‌دیدم. 🔻ایام در گذر بود و من با خود در جنگ. نمی‌دانم حدود صد سال پیش بود و من مردی چهل ساله. 🔻روزی در بیابان مشغول چرای گوسفندان بودم، ناگهان دستی بر شانه‌ام قرار گرفت. گرمای دست برایم آشنا بود. وقتی با من مشغول صحبت شد، اشک‌هایم بی‌اختیار جاری شد. او گفت پسرم قدر این اشک‌ها را بدان؛ اینها یعنی همان ایمان. 🔻احساس کردم نوح از دعوایی که در قلبم با خود و با رسم‌های به ارث رسیده از خانواده و اقوامم دارم آگاه است. گفتم: من شما را دوست دارم؛ اما نمی‌توانم با خانواده و قوم خویش مخالفت کنم. 🔻نوح لبخندی زد و گفت: می‌دانم اما تا کی می‌خواهی با دل خود مخالفت کنی؟ پاسخی نداشتم و نوح ادامه داد: البته مؤمن که شدی، لازم نیست اگر جانت در خطر باشد آن را با خانواده خود مطرح کنی. 🔻گویی جان تازه‌ای گرفتم و از او خواستم بیشتر توضیح دهد. گفت وقتی کسی در میان مشرکان مؤمن می‌شود، اگر جانش در خطر باشد، لازم نیست ایمان خود را آشکار کند تا زمان مناسب. ... و سفر ادامه دارد. @howzavian_alborz
در جست و جوی امین آینده.mp3
35.49M
...روایت زن امروز... 🔹دربازخوانی شخصیت 👥 گفت وگو با حضور استاد اصغر طاهر زاده 📆 سه شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ سرای هنر و اندیشه(سها) @howzavian_alborz
همه بسیج شدند که کار انجام نشود❗️ ✍ احسان قربانی عجیب بود. اینبار همه بسیج شدند که کار انجام نشود. آن هم وقتی یک عده با تمام توان پای کار آمده بودند که کار انجام بشود. هرکسی با هرچه داشت به میدان آمد ، دیگر به خرخره شان رسیده بود. باید هم جلوی کار را میگرفتند. آنهایی که می‌خواستند کار انجام بشود برایشان مهم نبود که چقدر هزینه بدهند و به چه قیمتی کار انجام بشود. ولی آنهایی که نمی‌خواستند کار انجام بشود کوچکترین هزینه برایشان مهم بود. مخصوصاً اگر قیمت جان مردم بود. باید بسیج میشدند با هرچه داشتند تا جلوی کشتار مردم توسط مجاهدین خلق و رجوی ها گرفته شود. @howzavian_alborz
«بسم الله الرحمن الرحیم» یعنی: (آغاز با نام بزرگی که از آن بزرگتر نیست.) ✍🏻 احسان قربانی @howzavian_alborz
🔰 گروه کلام اسلامی و الهیات جدید پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌کند: 🔸 نشست الهیات تعزیت 🔺 (بررسی ماهیت، حکمت، مشروعیت و مضامین) 🎙 با حضور: مهدی فرمانیان حبیب الله بابایی محمدباقر پورامینی 📅 دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۳ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/taaziat @howzavian_alborz
🔰 گام به گام با انسان کامل (۲۰)اصغر آقائی 🌀 گام دوم: با نوح ع (۱۲): پایان طوفان 🔻در کشتی فرصت مناسبی بود تا بیشتر نوح را زیر نظر داشته باشم. دیگر می‌دانستم که برای آموختن، همه لحظات زندگی درس‌آموز است. 🔻راستش گویی باز گرفتار شیطان شده‌ام. این روزها که نوح را بیشتر زیر نظر دارم، بارها از خود پرسیدم: او که مانند ما است. غذا می‌خورد، راه می‌رود، ... و هر آنچه یک انسان عادی انجام می‌دهد، او نیز چنین است. 🔻تا این سخنان به ذهنم آمد یاد یکی از دشمنان نوح افتادم. روزی در بازار راه می‌رفتم که دیدم جمعی گرداگرد فردی را گرفته‌اند. او می‌گفت: اگر نوح پیامبر خداااااااااییییییییییییی در آسمانهاااااااااست، چرا چونان فرشتگان نیست؟ چرا مانند ما راه می‌رود، غذا می‌خورد و ...؟ ای مردم این را رها کنید. اگر راست می‌گوید چرا ما فرشتگانی را نمی‌بینیم که به او کمک کنند و ما را اندرز دهند؟ «وَقَالُوا مَالِهَذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَامَ وَيَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ لَوْلَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مَلَكٌ فَيَكُونَ مَعَهُ نَذِيرًا» 🔻تا یاد این خاطره افتادم، سریع به خود آمده، استغفار کردم؛ و از این شیطانی به خدا پناه بردم «وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّه»، چرا که از خود انسان کامل آموخته بودم که افراد همیشه در پیِ انکار و بهانه‌اند. او به من گفت فرض بگیر فرشته‌ای برای هدایت آنان مبعوث می‌شد، آنان چه می‌گفتند؟ می‌گفتند برو پیِ کارت، تو چه می‌دانی که ما انسان‌ها چه دردهایی داریم و چه زجری از غرائز خود می‌کشیم؟ فرشته جان برو که آب نیست، اگر بود خودت نیز شناگر خوبی بودی. 🔻و من دانستم که سنت همیشگی خداوند آزمایش و امتحان است و حتی اگر قرار بود فرشتگان مبعوث شوند باید در صورت و شکل و شمایل انسانی قرار می‌گرفتند «وَلَوْ جَعَلْنَاهُ مَلَكًا لَجَعَلْنَاهُ رَجُلًا وَلَلَبَسْنَا عَلَيْهِمْ مَا يَلْبِسُونَ» 🔻دوباره با خاطری جمع، به نوح نگریستم. لبخند نوح در آن کشتی و بر فراز آن موج‌های سهمگین، آرامشی که از پناه‌بردن به خدا گرفته بودم را بیشتر کرد، لبخندی که انسان کامل در پی با نفسم، به من هدیه داده بود، و چه هدیه زیبایی. دیگر شیوه انسان کامل تا حدی دستم آمده بود و به قول خودمان ماهی‌گیری یادم می‌داد، نه آنکه انتظار بیجا داشته باشم که تنها و بی‌‌دلیل، با یک نگاه او تغییر کنم؛ که گفته‌اند بی‌مایه فطیر است. 🔻شاد از این مبارزه و لبخند رضایت ولیِّ خدا بودم که ناگاه نوح از جای بپاخواست. دیگر این حالت‌های او برایم عجیب نبود. روح بیدار و گوش تیز و شنوای انسان کامل، فراتر از آن چیزی است که ما می‌پنداریم. 🔻گویی دیگر زمان فرود کشتی رسیده است. تعجب نکنید چنان موج‌ها عجیب‌بودند که گویی کشتی بر فراز کوه‌ها در حال حرکت بود و اکنون زمان فرودش رسیده است. «وَهِيَ تَجْرِي بِهِمْ فِي مَوْجٍ كَالْجِبَالِ». 🔻و دستور رسید: ای زمین آب خویش فروکش، و ای آسمان بارشت، در هم کش، و امر انجام شد و کشتی بر فراز جودی شد و گفته شد دور از رحمت باد هر قوم ظالمی. «وَقِيلَ يَا أَرْضُ ابْلَعِي مَاءكِ وَيَا سَمَاء أَقْلِعِي وَغِيضَ الْمَاء وَقُضِيَ الأَمْرُ وَاسْتَوَتْ عَلَى الْجُودِيِّ وَقِيلَ بُعْدًا لِّلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ» 🔻و کشتی به آرامی و سلامت بر فراز کوه جودی قرار گرفت «قِيلَ يَا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلاَمٍ مِّنَّا وَبَركَاتٍ عَلَيْكَ وَعَلَى أُمَمٍ مِّمَّن مَّعَكَ وَأُمَمٌ سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ يَمَسُّهُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِيمٌ» 🔻غوغائی هنگام خروج در کشتی بر پا شده بود. لذت آزادی از یک سو و نگرانی از آنچه اتفاق افتاد بود، از سوی دیگر، قدم‌ها را گاه سست می‌کرد و گاه به وجد می‌آورد، اما همه می‌دانستند که نجات از بلای بزرگ، تحفه خداوند مهربان به همراهان انسان کامل، نوح مهربان است. گویی همه از حوادث سهمگین قیامت به بهشت امن الهی راه‌ یافته‌اند و برق نجات در چشمان همه می‌درخشید و تمام وجودشان حمد الهی شده بود "وَقِيلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ" 🔻از کشتی خارج شدم. وقتی از آن دور می‌شدم با خود تکرار می‌کردم: و ما آن کشتی را نشانه‌ای [برای آیندگان] باقی گذاشتیم، آیا پندگیرنده‌ای هست؟ «وَلَقَد تَّرَكْنَاهَا آيَةً فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ» 🔻و من بار دیگر سر به زیر شرمنده شدم؛ چرا که پاسخی برای چنین سؤالی نداشتم؟ ... و سفر ادامه دارد. @howzavian_alborz
◼️ ارتحال علامه "سيد سعيد اختر رضوي" مبلّغ بزرگ اسلام در قاره آفريقا (۱۳۸۱ ه.ش) ✍ علامه سيد سعيد اختر رضوي، يكي از مبلغين بزرگ اسلام و تشيع در قاره آفريقا، در سال ۱۳۰۵ شمسی (۱۳۴۵ ق) در يكی از روستاهای منطقه بيهار در شرق هند در بيت علم و فضيلت به دنیا آمد. وي پس از فراگيري تحصيلات مقدماتي نزد پدرش، در ۱۵ سالگي سطوح عالی را آموخت و به درجه فخرالاَفاضل نایل آمد و بعدها بر هفت زبان دنیا مسلط شد. ✍🏻 او بر حسب احساس وظيفه، در ۳۵ سالگی راهي تانزانيا در شرق آفريقا شد و با قدمي استوار به نشر معارف اهل بيت (ع) اقدام نمود. وی توانست با همت فراوان و پس از نامه‌نگاری‌های بسيار با علمای شيعه در مناطق آفريقا، مؤسسه بلال را تأسيس نمايد و پس از مدتی در كشورهای آفريقايی، شُعَباتی را افتتاح كند. ✍🏻 سيد سعيد در اين راستا توانست پنجاه هزار نفر را به مذهب حَقه جعفری رهنمون سازد و حدود ۲۰۰ كتاب از جمله تفسير الميزان و الغدير را به زبان‏هاي گوناگون منتشر ساخته، ده‏ها مسجد، مدرسه، كتابخانه، حوزه علميه و درمانگاه و... تأسيس نمايد. آن مرد بزرگ عمرش را يكسره به تحقيق و تأليف و تبليغ گذراند و بيش از چهل اثر به زبان‏هاي انگليسی و سواحيلی از خود بر جای نهاد كه الحجاب، يوم القيامه، الاسلام، العدل الالهی و الامامه از آن جمله‏اند. ✍🏻 علامه رضوی سرانجام پس از ۴۳ سال اقامت در تانزانيا در سي‌ام خرداد ۱۳۸۱ شمسی، برابر با هشتم ربيع‏الثاني ۱۴۲۳ قمری، در ۷۶ سالگی در دارالسلام پايتخت اين كشور درگذشت و پس از تشييع باشكوه در قبرستان شيعيان اين شهر به خاك سپرده شد. @howzavian_alborz