eitaa logo
نویسندگان حوزوی چهارمحال و بختیاری
107 دنبال‌کننده
61 عکس
9 ویدیو
0 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب.🌤 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان چهارمحال و بختیاری است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات از طریق✒️✒️ @Admin_nevisandegi #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
تقدیر طلاب شیخ‌شبانی از ۱۳ سال خدمات حجت‌الاسلام نکونام 🔹طلاب شیخ‌شبانی از زحمات ۱۳ سال خدمت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده سابق ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تقدیر کردند. خبرگزاری فارس👇👇 @Fars_Chb - Link ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
👈نامه اساتید حوزه درباره حکمرانی فضای مجازی و تقاضا برای امضا ✅جمعی از اساتید حوزه های علمیه با نگارش پیش‌نویس نامه ای به ریاست محترم جمهور، خواستار حکمرانی صحیح در فضای مجازی و عدم وابستگی در این عرصه مهم و حیاتی شدند‌. ✅در این نامه، با تذکر فرمایش صریح مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت چهاردهم، از نامه اخیر دو هزار استاد دانشگاه به سران سه قوه درباره لزوم حکمرانی در فضای مجازی، حمايت شده است. ✅برای مطالعه نامه و امضای آن👇 https://survey.porsline.ir/s/bJGzm125 ✅اساتید محترم حوزه‌های علمیه، لطف کنند این پیام و لینک را در گروه‌ها و کانالهای مرتبط ارسال فرمایند. ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔰 *چرا گزاره «اول خودمان، سپس منطقه» اشتباه است؟* 👤 یادداشتی از مهدی ازرقی 💠 یکی از حرف‌هایی که بعد از تحولات سوریه زیاد گفته می‌شود این است که ما به دلیل ضعف درونی در حوزه‌های مختلف، توان دفاع از کشور دیگری را نداریم و عملا امکان حضور در سطح منطقه و توسعه جبهه مقاومت را هم نخواهیم داشت. این گذاره خصوصا در برخی متولیان و نخبگان شکل گرفته و بر پایه آن توصیه به مقدم ساختن تقویت درونی به حضور در منطقه دارند. در حقیقت تحولات سوریه تاثیرش بر این اندیشه، دوگانه سازی (ولو کوتاه مدت) میان *تقویت درونی و حمایت از جبهه* بوده و به این نتیجه رسیده که اساسا جمهوری اسلامی ایران توان پیشبرد هر دو را باهم ندارد و بهتر است تقویت درونی را اولویت بدهد! ⁉️ اما چرا این دیدگاه اشتباه است: 1️⃣ *دشمن متوقف نمی‌شود؛* چون در جهان واقعی حضور داریم و دشمن همواره در حال پیشروی و برنامه ریزی برای ضربه زدن بیشتر به جمهوری اسلامی است و تصور اینکه اگر ما از حضور در منطقه و تقویت همکاری با کشورها دست برداریم، دشمن هم ضربه زدن به کشور را متوقف می‌سازد، اشتباه قطعی است. اساسا هدف نهایی دشمن، عقب راندن ما از منطقه نیست، بلکه تضعیف و نابودی خود جمهوری اسلامی است. بنابراین چه در منطقه باشیم و چه نباشیم، پیشروی و اقدام دشمن علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت. اما مهم‌تر آن است که خط درگیری و مبارزه به مرزهای دشمن نزدیک باشد یا مرزهای جمهوری اسلامی ایران! 2️⃣ *حرکت یکپارچه جبهه مقاومت؛* جبهه مقاومت در مفهوم حقیقی خود محدود به مرزهای سیاسی روی نقشه نیست و دامنه آن تا هر کجا که ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه باشد، ادامه دارد. معنای این عبارت آن است که تقویت درونی جمهوری اسلامی ایران در حقیقت به معنای برنامه‎‌ریزی برای تقویت یکپارچه و متصل جبهه مقاومت است. اما در این یکپارچگی، تعریف نقش و مسئولیت متناسب با وضعیت جاری و توان و آمادگی اعضای جبهه مقاومت انجام می‌گیرد. 3️⃣ *تقویت درونی متصل به تعامل بیرونی؛* تعامل خارجی اقتصادی اگر صحیح دنبال شود، حتما موجب تقویت درونی اقتصاد می‌شود. در تعامل خارجی اولویت با کشورهایی است که بتوان دست برتر اقتصادی را در تعامل با آن‌ها داشت که از این طریق محصول داخلی بیشتری در بازار خارجی فروخته شود. در طرف مقابل نیز در تامین نهاده‌های بیشتر برای تولید نیازمند تعامل خارجی خواهیم بود. بنابراین می‌توان گفت ضعف در تعامل خارجی اقتصادی که آن را محصور در تعامل با کشورهای غربی کرده، منجر به ضعف درونی اقتصاد شده است. بنابراین برای تقویت درونی کشور نیازمند تعامل با کشورهای هم سطح خود خصوصا کشورهای همسایه و منطقه هستیم. اساسا درون زایی اقتصاد بدون برون گرایی قابل تحقق نیست، بلکه حضور در منطقه زمینه شکل گیری تعامل اقتصادی خارجی را فراهم می‌نماید. 4️⃣ *الگوی مطلوب؛* یکی از مهم‌ترین چشم اندازهای انقلاب اسلامی در ایران، رسیدن به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بوده و ارائه تصویری از این الگو لازمه حرکت رو به جلو امت اسلامی است. الگو شدن بدون برقراری تعامل با ملت‌های منطقه در سطح اندیشه و عمل امکان پذیر نیست. یعنی نشستن درون ایران و تمرکز روی تقویت درونی، بدون تعریف قدم‌های مشترک با ملت‌های مسلمان، نمی‌تواند الگوی مورد نظر جمهوری اسلامی را به سایر ملت‌ها نمایش دهد. در حقیقت الگوی جمهوری اسلامی ایران باید برای ملت‌های مسلمان ملموس و واقعی باشد. 5️⃣ *درک حقیقی از مسیر پیشرفت؛* راهبران و نخبگان ملت‌ها را باید در سیر حرکت و پیشرفت جمهوری اسلامی مداخله و سهیم نمود. با درک حقیقت پیشرفت و لمس دشواری‌ها و فراز و فرودهای این مسیر، می‌توان نگاه واقع بینانه را به آن‌ها و به دنبال آن به ملت‌های منطقه منتقل ساخت. پیشرفت مطلوب انقلاب اسلامی که با هویت امت اسلامی مأنوس و سازگار است، به سادگی دست یافتنی نیست و نمی‌توان رسیدن به آن را به مانند نسخه‌های منسوخ که هم اکنون بعضی از کشورها در دست گرفته‌اند، تصور کرد. بنابراین لاجرم حرکت به سمت پیشرفت در جبهه مقاومت به تعامل مداوم و مستمر با نخبگان ملت‌های مسلمان ارتباط دارد ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
عنوان: سربازان مکتب‌ساز امام موضوع: انقلاب اسلامی و تقابل با آمریکایی شدن دنیا؛ مناسبت: سالگرد علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی؛ مخاطب: مردم محترم و مسئولین بزرگوار شهرستان اردل؛ ✍ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی طاهری مقدمه اول: نیمه دوم قرن بیستم دوره‌ای است که دنیا در ابعاد مختلف به سرعت در حال «آمریکایی شدن» بود. در بعد علمی و منطق فهم قایل به «پایان علم» و در بعد هویتی نظریه اداره دنیا قائل به «پایان تاریخ» بودند. مقدمه دوم: امام در این شرایط مدلی را متفاوت از همه مدل‌های حکمرانی عالم به عنوان «نظام سیاسی» مطرح کرد. • مصاحبه با حسنین هیکل؛ انقلاب را از چه کتاب و دانشی گرفتید، اصول کافی، جواهر، فلسفه. • شیخ عبدالکریم و تأسیس حوزه علمیه در زمان رضاشاه و انقلاب در زمان محمدرضا شاه؛ • جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد شالوه نظام مبتنی بر ولایت فقیه با قیام مردم برای اقامه اسلام را بنا نهاد و نظام به مرحله استقرار رسید؛ پروژه امام سه لایه داشت: • مؤمنین؛ • مسلمین؛ • مستضعفین. امام خمینی یکی از یاران ذخیره شده رسول خدا بود که می ‌خواست سپاه علی در آخرالزمان را یاری کند؛ امام در همان اول نهضت فرمود ما بر آنیم تا پرچم لااله الاالله را بر سرتاسر قلل رفیع عالم به اهتزار در بیاوریم و ؛ دو شخصیت مکتب‌ساز انقلاب اسلامی این اهتزاز و استمرار نظام امام نیاز به عمار و مالک داشت: • فیلسوف متفکر و فیلسوف مکتب‌ساز؛ مدل اداره را مبتنی بر عدالت طراحی نمود؛ و در مواجهه با مدل لیبرال‌ها و فتنه‌هایی زمانه نه تنها به عنوان یک متفکر به میدان آمد بلکه این تفکر را تبدیل به مکتب کرد، مکتبی که نظریه اداره امام را به تفصیل کشاند و لوازم آن را تحلیل کرد به گونه‌ای که شهید سید حسن نصرالله می‌گوید حزب الله تجسم عینی اندیشه سیاسی علامه مصباح است. انسانی از جنس خلوص و به تعبیر علامه طباطبایی در بین شاگردان مانند انجیر است دور ریز ندارد. عمق اندیشه ایشان و اهمیت و توان مقابله آن با فکر آمریکایی به گونه‌ای است که آن مأمور سی آی ای می‌گوید تنها مانع تحقق دموکراسی آمریکایی در ایران آیت الله مصباح است؛ تواضع این قله اندیشه در مقابل ولی فقیه و امام ضمن در گستره تاریخ اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است؛ شخصیت مرد بزرگ دیگری که موجب بسط اندیشه مقاومت امام شد؛ شخصیت بین المللی مقاومت حاج قاسم سلیمانی است؛ او الگو بود نه اسطوره از این جهت مکتب‌ساز شد نه تنها یک فرمانده نظامی! نوع نگاه شهید سلیمانی ۱) حرم دیدن ایران؛ مقدس دانستن ایران و بسط شعاع ارادت؛ ضرورت مراقبت از حرم و خیمه آن یعنی «ولایت فقیه» ۲) جهانی دیدن مسایل نگاه راهبردی و استراتژیک به مسایل ضعف و خیانت در ارتش سوریه!!! سخن آخر: رسالت بانوان در شرایط سخت؛ • حرکت امیدوارنه موسی او را در مقابل تشدید اقدامات و تهدیدات فرعون موسی مشمول نصرت خدا کرد؛ ( ان معی ربی)؛ • ملت‌هایی که نصرت و معجزه الهی را دریافت کردند اما شاکر اون نبودند در طول تاریخ دچار نقمت و گرفتاری و عذاب الهی شدند. https://eitaa.com/MahdiTaheri55 ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
بنویسید کانال بزنید تحلیل روایت یادداشت کوتاه نوشت خاطره ... امیدوارم این دست و پا زدن را برای حرکت دادن قلم حوزویان، درنگی درک کنید... حضور بهانه ست؛ سوالم اینجاست: اثرم کجاست؟ این پرسش را به عنوان طلبه از خودمان داشته باشیم: اثرم کجاست؟ اثرم کجاست؟ اثرم کجاست؟ آنچه می بینم، ما خوابیم و انقلاب اسلامی تنهاست.... امروز روز امام جواد علیه السلام چند خط نوشتم؟ یک روایت را یادداشت کردم و به رویدادی از جامعه ام گره زده ام؟ جز چند استیکر و نشانک که عوام هم بلدند... آقا اصلا نیایید، اما طلبه که هستید، حرفه ای بنویسید و منتشر کنید... آدمیم یک جایی دست از این تقلا بر می داریم و می رویم پی کارمان... در واقع حال و قال این گروه این است: آقای الف دلت خوشه ها، برو پی کارت، نوشتن سیری چند؟ نوشتن سیری چند؟
🔻نقدی بر سخنان حجت‌الاسلام ملانوری در مصاحبه با صدای حوزه ✏️علی حیدری 🔹آنچه حجت‌الاسلام ملانوری درباره رضایت از تبلیغ بیان کرده‌اند، بیشتر به تعریف سنتی و حداقلی تبلیغ در حوزه علمیه مربوط می‌شود. در نظر ایشان، تبلیغ به معنای صرف انتقال مفاهیم دینی است و هر فردی که چنین اقدامی انجام دهد، موفق در عرصه تبلیغ محسوب می‌شود. 🔹اما تبلیغ موردنظر رهبر انقلاب و دلسوزان عرصه تبلیغ، فراتر از انتقال صرف مفاهیم دینی است. وقتی از ضرورت تحول در تبلیغ و نگرانی‌های رهبر انقلاب صحبت می‌شود، این نگرانی‌ها بیشتر ناظر به ضعف در محتوای تبلیغ است، محتوایی که در حوزه‌های علمیه مغفول مانده است. اشتباه رایج در حوزه این است که تبلیغ با تعلیم و تدریس یکی انگاشته می‌شود. چنین دیدگاهی موجب شده است که تحلیل‌های ارائه‌شده درباره مبلغان، دچار خطای جدی و محاسباتی شود. تفاوت تبلیغ و تعلیم 🔹تعلیم بیشتر بر انتقال دانش متمرکز است، اما تبلیغ نیازمند بررسی دقیق مخاطب، زمان‌شناسی و محتوای متناسب با شرایط و نیازهای روز است. تبلیغ به معنای واقعی خود، فرایندی پویا و چندوجهی است که باید با دقت طراحی و اجرا شود. 🔹یکی از مشکلات اساسی در حوزه این است که تبلیغ را به‌عنوان فرآیندی محتوامحور و روشمند نمی‌شناسد. در چنین فضایی، طلبه‌ای که تنها علوم مربوط به فقه و احکام را در سطح دو یا سه حوزه خوانده است، برای امر تبلیغ کافی تلقی می‌شود. این در حالی است که تبلیغ نیازمند دانشی فراتر از فقه و احکام است؛ دانشی که شامل علوم اجتماعی، روان‌شناسی، ارتباطات و زمان‌شناسی می‌شود. متأسفانه این نیازها در حوزه و به‌ویژه در معاونت تبلیغ حوزه به کلی نادیده گرفته شده است. تحدید دین به فقه و احکام 🔹وظیفه مبلغ، تبلیغ دین اسلام به معنای جامع آن است. اما حوزه علمیه، با تعریف حداقلی از اسلام، دین را به فقه و احکام تقلیل داده و تصور می‌کند که اگر مبلغی در سطح دو یا سه حوزه تحصیل کرده باشد، برای تبلیغ کفایت می‌کند. این نگاه محدود، مانع دستیابی به تبلیغی جامع و اثرگذار شده است. آینده تبلیغ در حوزه 🔹امیدواریم روزی برسد که تبلیغ در حوزه به جایگاه اصلی خود بازگردد؛ روزی که زمان‌شناسی و دانش‌های مرتبط با تبلیغ در حوزه به‌طور جامع و متناسب با نیازهای مخاطبان مورد توجه قرار گیرد. این هدف زمانی محقق خواهد شد که تعریف و معنای تبلیغ به درستی شناخته شود و بر اساس آن، ساختار و محتوای آموزشی حوزه متحول گردد. ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
◻️«اعتکاف»، «معنویت انقلابی» و «علوم انسانی» ✍ احمدحسین شریفی اعتکاف وقوفی دست‌کم سه‌روزه در خانه خدا و به یاد خدا است. اعتکاف نوعی خلوت میان خود و خدا است؛ برای بازخوانی و مواظبت از داشته‌های بی‌بدیلی که ممکن است در زندگی روزمره مورد غفلت واقع شده باشند؛ اعتکاف هرگز به معنای عزلت و دوری از جامعه نیست؛ چرا که باید در «مساجد بزرگ و جامع» انجام گیرد. اعتکاف نوعی وقوف و اقامت و ایستادن و نَفَس‌گیری برای شرکت در مسابقه خدمت و تعالی است؛ اعتکاف نوعی محبوس کردن خود است؛ محبوس کردن در مکانی مقدس و البته مملو از جمعیت‌های ایمانی! اعتکاف نوعی اقبال و روی‌آوری است؛ اقبال به خوبی‌ها و روی‌آوری به فضیلت‌ها؛ اعتکاف تمرینی برای مقاومت در همه عرصه‌های زندگی است؛ اعتکاف نوعی ایستادگی است؛ ایستادگی در برابر خواهش‌های نفسانی و اغوائات شیطانی؛ ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی؛ اعتکاف عین سیاست و مدیریت است؛ اعتکاف تمرینی برای سبک زندگی معنوی در جامعه ایمانی است. 🔸بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف، جمعیت حداکثر ۳۰۰ نفری معتکفین در پیش از انقلاب، هم‌اکنون در سال ۱۴۰۳ به بیش از یک میلیون نفر رسیده است! و افزون بر آن، به برکت انقلاب اسلامی، هم‌اکنون در ۱۱۰ کشور دنیا نیز مراسم اعتکاف برگزار می‌شود! بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف در سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی معتکفین را دانش‌آموزان دهه هشتادی تشکیل می‌دادند! و در مجموع ۸۰درصد معتکفین، جوانان زیر ۳۰ سال بودند. ♦️با این همه، کمافی السابق، متخصصان علوم انسانی غربزده در کشور ما، که در همه‌ی صحنه‌های سیاه‌نمایی علیه ایران و انقلاب اسلامی حضوری چشم‌گیر دارند! از کنار این جریان معنوی بی‌سابقه و بی‌نظیر در تاریخ بشر، صمٌ بکمٌ عبور می‌کنند! فقط کافی است که نوجوانی در گوشه‌ای از روستایی دورافتاده آن هم تحت القائات احزاب شیطانی، سخنی علیه اسلام و انقلاب بگوید، آنگاه خواهید دید که هم جماعت صمٌ بکم چگونه زبان می‌گشایند و چه تحلیل‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی و فرهنگ‌شناختی مشعشعی درباره آن ارائه می‌دهند! 🔹بارها گفته‌ام که در کنار همه حقارت‌ها و خودکم‌بینی‌ها و ذلت‌های درونی چنین افرادی، عامل اصلی این وضعیت همان «ذات مسموم» علوم انسانی غربی است که به رگ و ریشه این افراد نفوذ کرده است؛ علومی که نه تنها نسبت و تناسبی با فرهنگ و ارزش‌های متعالی انسانی و اسلامی ندارند؛ که اساساً‌ هدفی جز «حیوانی‌سازی انسان» ندارند. طبیعی است که دلدادگان این علوم عقلانیت لازم جهت فهم حقایق معنوی بزرگی مثل اعتکاف و اربعین و امثال آن را نداشته باشند. ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🌓 آتش‌بس جنگ غزه؛ کدام پیروزی؟ کدام شکست؟ 🔹یادداشت روز ▫️در اینکه اسرائیل به طور معجزه‌آسایی با شکست در تحقق تمامی اهدافش برای آغاز جنگ علیه غزه روبه‌رو شد شکی نیست. به جز چند اسیر معدود، اسرائیل زنده و مرده‌ اسرایش را فقط از طریق مبادله اسرا توانست آزاد کند. اسرائیل مقاومت را نابود نکرد و بیش از همه تلفاتی که از مقاومت گرفت باعث شد جوانان غزاوی به مقاومت بپیوندند. حلقه رهبری حماس با حضور محمد سنوار و محمد ضیف و محمود الزهار و ابوعبیده هنوز زنده‌اند. هیچ کجای غزه تخلیه نشد و قرار هم نیست تخلیه شود. حاکمیت غزه هم از دست حماس خارج نشد! اسرائیل تلاش می‌کند پیروزیش را در جایی بیرون غزه نمایان سازد که آن هم درست نیست. حزب‌الله جلوی پیش‌روی نظامی اسرائیل را گرفت و حتی ورای رود لیطانی می‌تواند به اسرائیل ضربه بزند. عقبه سوریه هم هرچند از دست رفت اما دست ایران از حزب‌الله کوتاه نیست. در عوض یمن به مثابه قدرتی نوظهور در محور مقاومت خود را نمایاند و ایران هم ضعف و ضربه‌پذیری اسرائیل را به همه دنیا نشان داد. اما همه آن‌چه گفتیم دلیلی بر پیروزی طرف فلسطینی نیست. به عبارت دیگر، تلازمی بین شکست اسرائیل و پیروزی فلسطین لزوماً برقرار نیست و اثبات پیروزی فلسطین نیازمند تحلیلی دیگر گونه است: اولاً فلسطین در موقعیت جهانی بالاتری از قبل هفت اکتبر قرار گرفت. رأی‌گیری‌های صورت پذیرفته در سازمان ملل که با اکثریت قاطع به نفع کشوری به نام فلسطین انجام شد دستاوردی جدید برای فلسطین بود. ثانیاً مشروعیت‌زدایی انجام شده از اسرائیل در این جنگ بی‌بدیل بود. در عرصه عمومی موج گسترده تنفر از اسرائیل و در عرصه حقوقی قرار جلب صادر شده توسط دیوان کیفری بین‌المللی برای مقامات اسرائیل رخدادهای بی‌بدیلی بودند که موقعیت فلسطین را متفاوت ساخته. از یاد نبریم که پایان جنگ اثری بر پیگرد حقوقی علیه مقامات اسراییل ندارد. به علاوه اقدامات حقوقی علیه سربازان اسرائیلی که در کشورهای متعددی اجرا شد هم بی‌بدیل بود. ثالثاً و از همه این موارد مهم‌تر اینکه رژیم اسراییل در شرایط پیش از ۷ اکتبر اساساً در پی فراموش‌سازی مسئله فلسطین از اذهان جامعه مردم منطقه و جهان بود. سرمای بی‌تفاوتی جهانی به مساله فلسطین ما را در خوابی فرو برده بود که رو به مرگ بودیم. هفتم اکتبر این جنازه‌ی رو به موت جامعه جهانی - که من و شما هم جزیی از آن بودیم و هستیم - را دچار شوک و حالا احیا کرد. استمرار این مجاهدت با تداوم مشروعیت‌زدایی از اسرائیل و مشروعیت‌زایی برای فلسطین ممکن مقدور است. 🖊 سید سرباز روح‌الله رضوی ✍ پی نوشت: در همین آغاز کار پس لرزه های آتش بس غزه را می بینیم که از جمله آن ها استعفای وزیر تندرو کابینه نتانیاهو است که در اعتراض به توافق تبادل اسرا صورت گرفته است. 🔺این استعفا بنا به تحلیل کارشناسان می تواند به زمینه سازی فروپاشی کابینه نتانیاهو و پایان عمر سیاسی او بیانجامد، همان رخدادی که نتانیاهو به شدت از وقوع آن واهمه داشت و می کوشید تا با ادامه جنگ از آن جلوگیری کند. 🤲 امیدوارم این آتش بس همانند صلح حدیبیه رسول خدا ص زمینه ساز فتح مبین و اتفاقات مهمی در زندگی این مردم همواره مظلوم باشد. ✍ مسلم محمدی ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
20.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆لطفا کلیپ بالا رو ببینید👆 💢دوره سه ماهه خودسازی💢 ، و بر مبنای 💰شرکت در دوره کاملا رایگان💰 با پشتیبانی صوتی و متنی ❌بدون محدودیت سنی❌ جهت شرکت در دوره عضو گروه "پای‌منبر‌مولا" شوید:↙️ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ https://eitaa.com/joinchat/2066481246Cb13f0be69d ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری با ما همراه باشید. https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔅به همت خبرگزاری تسنیم و پایگاه تحلیلی رحا مدیا برگزار می‌شود؛ ✍️رواق اهل قلم(15) 💢 چگونه یادداشت جریان‌شناسانه بنویسیم؟ 🖊تجربه‌های حسن ابراهیم‌زاده تحلیلگر و مدرس یادداشت‌نویسی ☑️ همراه با بررسی چند یادداشت از نویسندگان حوزوی 📅 زمان: یک‌شنبه 30 دی‌ماه ⏰ ساعت: 18:30 تا 20 ▫️شهرک قدس، کوچه 31، پلاک 3، مرکز مطالعات راهبردی تسنیم 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💯 دوره رایگان جریان‌شناسی اسلام رحمانی 🔸تحلیل مبانی فکری و شیوه‌های تبلیغ این جریان 🔸معرفی مروجان و اهداف پنهان آن ♨️ ویژه: طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای 🔹 مدرس: اساتید مجرب حوزه و دانشگاه 🔹 همراه با اعطای مدرک معتبر (پس از ارسال خلاصه مطالب دوره) 💢 شرایط شرکت در دوره رایگان: ➖ ارسال بنر دوره برای ۱۰ نفر از دوستان ➖ قرائت ۱۰ صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) و پیروزی جبهه مقاومت 📌 برای پیوستن و شرکت در دوره به لینک زیر مراجعه کنید: https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66