بنویسید کانال بزنید تحلیل روایت یادداشت کوتاه نوشت خاطره ...
امیدوارم این دست و پا زدن را برای حرکت دادن قلم حوزویان، درنگی درک کنید...
حضور بهانه ست؛ سوالم اینجاست: اثرم کجاست؟ این پرسش را به عنوان طلبه از خودمان داشته باشیم: اثرم کجاست؟ اثرم کجاست؟ اثرم کجاست؟
آنچه می بینم، ما خوابیم و انقلاب اسلامی تنهاست....
امروز روز امام جواد علیه السلام چند خط نوشتم؟ یک روایت را یادداشت کردم و به رویدادی از جامعه ام گره زده ام؟ جز چند استیکر و نشانک که عوام هم بلدند...
آقا اصلا نیایید، اما طلبه که هستید، حرفه ای بنویسید و منتشر کنید...
آدمیم یک جایی دست از این تقلا بر می داریم و می رویم پی کارمان... در واقع حال و قال این گروه این است: آقای الف دلت خوشه ها، برو پی کارت، نوشتن سیری چند؟
نوشتن سیری چند؟
🔻نقدی بر سخنان حجتالاسلام ملانوری در مصاحبه با صدای حوزه
✏️علی حیدری
🔹آنچه حجتالاسلام ملانوری درباره رضایت از تبلیغ بیان کردهاند، بیشتر به تعریف سنتی و حداقلی تبلیغ در حوزه علمیه مربوط میشود. در نظر ایشان، تبلیغ به معنای صرف انتقال مفاهیم دینی است و هر فردی که چنین اقدامی انجام دهد، موفق در عرصه تبلیغ محسوب میشود.
🔹اما تبلیغ موردنظر رهبر انقلاب و دلسوزان عرصه تبلیغ، فراتر از انتقال صرف مفاهیم دینی است. وقتی از ضرورت تحول در تبلیغ و نگرانیهای رهبر انقلاب صحبت میشود، این نگرانیها بیشتر ناظر به ضعف در محتوای تبلیغ است، محتوایی که در حوزههای علمیه مغفول مانده است. اشتباه رایج در حوزه این است که تبلیغ با تعلیم و تدریس یکی انگاشته میشود. چنین دیدگاهی موجب شده است که تحلیلهای ارائهشده درباره مبلغان، دچار خطای جدی و محاسباتی شود.
تفاوت تبلیغ و تعلیم
🔹تعلیم بیشتر بر انتقال دانش متمرکز است، اما تبلیغ نیازمند بررسی دقیق مخاطب، زمانشناسی و محتوای متناسب با شرایط و نیازهای روز است. تبلیغ به معنای واقعی خود، فرایندی پویا و چندوجهی است که باید با دقت طراحی و اجرا شود.
🔹یکی از مشکلات اساسی در حوزه این است که تبلیغ را بهعنوان فرآیندی محتوامحور و روشمند نمیشناسد. در چنین فضایی، طلبهای که تنها علوم مربوط به فقه و احکام را در سطح دو یا سه حوزه خوانده است، برای امر تبلیغ کافی تلقی میشود. این در حالی است که تبلیغ نیازمند دانشی فراتر از فقه و احکام است؛ دانشی که شامل علوم اجتماعی، روانشناسی، ارتباطات و زمانشناسی میشود. متأسفانه این نیازها در حوزه و بهویژه در معاونت تبلیغ حوزه به کلی نادیده گرفته شده است.
تحدید دین به فقه و احکام
🔹وظیفه مبلغ، تبلیغ دین اسلام به معنای جامع آن است. اما حوزه علمیه، با تعریف حداقلی از اسلام، دین را به فقه و احکام تقلیل داده و تصور میکند که اگر مبلغی در سطح دو یا سه حوزه تحصیل کرده باشد، برای تبلیغ کفایت میکند. این نگاه محدود، مانع دستیابی به تبلیغی جامع و اثرگذار شده است.
آینده تبلیغ در حوزه
🔹امیدواریم روزی برسد که تبلیغ در حوزه به جایگاه اصلی خود بازگردد؛ روزی که زمانشناسی و دانشهای مرتبط با تبلیغ در حوزه بهطور جامع و متناسب با نیازهای مخاطبان مورد توجه قرار گیرد. این هدف زمانی محقق خواهد شد که تعریف و معنای تبلیغ به درستی شناخته شود و بر اساس آن، ساختار و محتوای آموزشی حوزه متحول گردد.
✍️نویسندگانحوزویچهارمحالو بختیاری
با ما همراه باشید.
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
◻️«اعتکاف»، «معنویت انقلابی» و «علوم انسانی»
✍ احمدحسین شریفی
اعتکاف وقوفی دستکم سهروزه در خانه خدا و به یاد خدا است.
اعتکاف نوعی خلوت میان خود و خدا است؛ برای بازخوانی و مواظبت از داشتههای بیبدیلی که ممکن است در زندگی روزمره مورد غفلت واقع شده باشند؛
اعتکاف هرگز به معنای عزلت و دوری از جامعه نیست؛ چرا که باید در «مساجد بزرگ و جامع» انجام گیرد.
اعتکاف نوعی وقوف و اقامت و ایستادن و نَفَسگیری برای شرکت در مسابقه خدمت و تعالی است؛
اعتکاف نوعی محبوس کردن خود است؛ محبوس کردن در مکانی مقدس و البته مملو از جمعیتهای ایمانی!
اعتکاف نوعی اقبال و رویآوری است؛ اقبال به خوبیها و رویآوری به فضیلتها؛
اعتکاف تمرینی برای مقاومت در همه عرصههای زندگی است؛
اعتکاف نوعی ایستادگی است؛ ایستادگی در برابر خواهشهای نفسانی و اغوائات شیطانی؛ ایستادگی بر سر آرمانها و ارزشهای اسلامی؛
اعتکاف عین سیاست و مدیریت است؛
اعتکاف تمرینی برای سبک زندگی معنوی در جامعه ایمانی است.
🔸بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف، جمعیت حداکثر ۳۰۰ نفری معتکفین در پیش از انقلاب، هماکنون در سال ۱۴۰۳ به بیش از یک میلیون نفر رسیده است! و افزون بر آن، به برکت انقلاب اسلامی، هماکنون در ۱۱۰ کشور دنیا نیز مراسم اعتکاف برگزار میشود!
بر اساس آمار اعلامی از سوی ستاد کشوری اعتکاف در سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی معتکفین را دانشآموزان دهه هشتادی تشکیل میدادند! و در مجموع ۸۰درصد معتکفین، جوانان زیر ۳۰ سال بودند.
♦️با این همه، کمافی السابق، متخصصان علوم انسانی غربزده در کشور ما، که در همهی صحنههای سیاهنمایی علیه ایران و انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر دارند! از کنار این جریان معنوی بیسابقه و بینظیر در تاریخ بشر، صمٌ بکمٌ عبور میکنند! فقط کافی است که نوجوانی در گوشهای از روستایی دورافتاده آن هم تحت القائات احزاب شیطانی، سخنی علیه اسلام و انقلاب بگوید، آنگاه خواهید دید که هم جماعت صمٌ بکم چگونه زبان میگشایند و چه تحلیلهای جامعهشناختی و روانشناختی و فرهنگشناختی مشعشعی درباره آن ارائه میدهند!
🔹بارها گفتهام که در کنار همه حقارتها و خودکمبینیها و ذلتهای درونی چنین افرادی، عامل اصلی این وضعیت همان «ذات مسموم» علوم انسانی غربی است که به رگ و ریشه این افراد نفوذ کرده است؛ علومی که نه تنها نسبت و تناسبی با فرهنگ و ارزشهای متعالی انسانی و اسلامی ندارند؛ که اساساً هدفی جز «حیوانیسازی انسان» ندارند. طبیعی است که دلدادگان این علوم عقلانیت لازم جهت فهم حقایق معنوی بزرگی مثل اعتکاف و اربعین و امثال آن را نداشته باشند.
#اعتکاف
#علوم_انسانی
✍️نویسندگانحوزویچهارمحالو بختیاری
با ما همراه باشید.
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🌓 آتشبس جنگ غزه؛ کدام پیروزی؟ کدام شکست؟
🔹یادداشت روز
▫️در اینکه اسرائیل به طور معجزهآسایی با شکست در تحقق تمامی اهدافش برای آغاز جنگ علیه غزه روبهرو شد شکی نیست.
به جز چند اسیر معدود، اسرائیل زنده و مرده اسرایش را فقط از طریق مبادله اسرا توانست آزاد کند. اسرائیل مقاومت را نابود نکرد و بیش از همه تلفاتی که از مقاومت گرفت باعث شد جوانان غزاوی به مقاومت بپیوندند. حلقه رهبری حماس با حضور محمد سنوار و محمد ضیف و محمود الزهار و ابوعبیده هنوز زندهاند. هیچ کجای غزه تخلیه نشد و قرار هم نیست تخلیه شود. حاکمیت غزه هم از دست حماس خارج نشد!
اسرائیل تلاش میکند پیروزیش را در جایی بیرون غزه نمایان سازد که آن هم درست نیست. حزبالله جلوی پیشروی نظامی اسرائیل را گرفت و حتی ورای رود لیطانی میتواند به اسرائیل ضربه بزند. عقبه سوریه هم هرچند از دست رفت اما دست ایران از حزبالله کوتاه نیست. در عوض یمن به مثابه قدرتی نوظهور در محور مقاومت خود را نمایاند و ایران هم ضعف و ضربهپذیری اسرائیل را به همه دنیا نشان داد.
اما همه آنچه گفتیم دلیلی بر پیروزی طرف فلسطینی نیست. به عبارت دیگر، تلازمی بین شکست اسرائیل و پیروزی فلسطین لزوماً برقرار نیست و اثبات پیروزی فلسطین نیازمند تحلیلی دیگر گونه است:
اولاً فلسطین در موقعیت جهانی بالاتری از قبل هفت اکتبر قرار گرفت. رأیگیریهای صورت پذیرفته در سازمان ملل که با اکثریت قاطع به نفع کشوری به نام فلسطین انجام شد دستاوردی جدید برای فلسطین بود.
ثانیاً مشروعیتزدایی انجام شده از اسرائیل در این جنگ بیبدیل بود. در عرصه عمومی موج گسترده تنفر از اسرائیل و در عرصه حقوقی قرار جلب صادر شده توسط دیوان کیفری بینالمللی برای مقامات اسرائیل رخدادهای بیبدیلی بودند که موقعیت فلسطین را متفاوت ساخته. از یاد نبریم که پایان جنگ اثری بر پیگرد حقوقی علیه مقامات اسراییل ندارد. به علاوه اقدامات حقوقی علیه سربازان اسرائیلی که در کشورهای متعددی اجرا شد هم بیبدیل بود.
ثالثاً و از همه این موارد مهمتر اینکه رژیم اسراییل در شرایط پیش از ۷ اکتبر اساساً در پی فراموشسازی مسئله فلسطین از اذهان جامعه مردم منطقه و جهان بود. سرمای بیتفاوتی جهانی به مساله فلسطین ما را در خوابی فرو برده بود که رو به مرگ بودیم. هفتم اکتبر این جنازهی رو به موت جامعه جهانی - که من و شما هم جزیی از آن بودیم و هستیم - را دچار شوک و حالا احیا کرد. استمرار این مجاهدت با تداوم مشروعیتزدایی از اسرائیل و مشروعیتزایی برای فلسطین ممکن مقدور است.
🖊 سید سرباز روحالله رضوی
✍ پی نوشت: در همین آغاز کار پس لرزه های آتش بس غزه را می بینیم که از جمله آن ها استعفای وزیر تندرو کابینه نتانیاهو است که در اعتراض به توافق تبادل اسرا صورت گرفته است.
🔺این استعفا بنا به تحلیل کارشناسان می تواند به زمینه سازی فروپاشی کابینه نتانیاهو و پایان عمر سیاسی او بیانجامد، همان رخدادی که نتانیاهو به شدت از وقوع آن واهمه داشت و می کوشید تا با ادامه جنگ از آن جلوگیری کند.
🤲 امیدوارم این آتش بس همانند صلح حدیبیه رسول خدا ص زمینه ساز فتح مبین و اتفاقات مهمی در زندگی این مردم همواره مظلوم باشد.
✍ مسلم محمدی
✍️نویسندگانحوزویچهارمحالو بختیاری
با ما همراه باشید.
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
20.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دوره_خودسازی
#پای_منبر_مولا
#نهجالبلاغه
👆لطفا کلیپ بالا رو ببینید👆
💢دوره سه ماهه خودسازی💢
#رجب، #شعبان و #رمضان
بر مبنای #نهجالبلاغه
💰شرکت در دوره کاملا رایگان💰
با پشتیبانی صوتی و متنی
❌بدون محدودیت سنی❌
جهت شرکت در دوره
عضو گروه "پایمنبرمولا" شوید:↙️
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
https://eitaa.com/joinchat/2066481246Cb13f0be69d
✍️نویسندگانحوزویچهارمحالو بختیاری
با ما همراه باشید.
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
🔅به همت خبرگزاری تسنیم و پایگاه تحلیلی رحا مدیا برگزار میشود؛
✍️رواق اهل قلم(15)
💢 چگونه یادداشت جریانشناسانه بنویسیم؟
🖊تجربههای حسن ابراهیمزاده
تحلیلگر و مدرس یادداشتنویسی
☑️ همراه با بررسی چند یادداشت از نویسندگان حوزوی
📅 زمان: یکشنبه 30 دیماه
⏰ ساعت: 18:30 تا 20
▫️شهرک قدس، کوچه 31، پلاک 3، مرکز مطالعات راهبردی تسنیم
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💯 دوره رایگان جریانشناسی اسلام رحمانی
🔸تحلیل مبانی فکری و شیوههای تبلیغ این جریان
🔸معرفی مروجان و اهداف پنهان آن
♨️ ویژه: طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و رسانهای
🔹 مدرس: اساتید مجرب حوزه و دانشگاه
🔹 همراه با اعطای مدرک معتبر (پس از ارسال خلاصه مطالب دوره)
💢 شرایط شرکت در دوره رایگان:
➖ ارسال بنر دوره برای ۱۰ نفر از دوستان
➖ قرائت ۱۰ صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) و پیروزی جبهه مقاومت
📌 برای پیوستن و شرکت در دوره به لینک زیر مراجعه کنید:
https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66
#دوره_رایگان #جریان_شناسی #اسلام_رحمانی
14021028 فراخوان دورۀ مجازی.mp3
2.27M
📣 خیلیها می پرسن ما دوست داریم کارشناس مسائل تربیتی از منظر دین بشیم، چی کار کنیم⁉️
🎧 جواب حاج آقای عباسی ولدی رو تو این فایل حتما گوش کنید.
🔸دورۀ بلند مدت مجازی آموزشی_مطالعاتی
«تــربـــیــــت و رشــــد اســلامــی»
🔹تحت اشراف حجت الاسلام #محسن_عباسی_ولدی
📖مطالعۀ معرفی دوره و شرایط ثبت نام👈 mtarbiat.ir/shtm
📆 ثبت نام: از ۲۸ دی لغایت ۶بهمن ۱۴۰۲
📝 پیش ثبتنام دوره 👈 mtarbiat.ir/t1mp
.
🔴 انجمن بیحجت
🔰 حجتالاسلام سید حسن افتخارزاده سبزواری که از برجستهترین رهبران فکری و معنوی انجمن حجتیه بود، در 27 دیماه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
💢 حجتالاسلام سید حسن افتخارزاده بعد از فوت شیخ محمود حلبی بهعنوان پدر معنوی این انجمن محسوب میشد. او بعد از شیخ محمود حلبی توانست جلسات و فعالیتهای انجمن حجتیه را که پس از دوران تعطیلی و رکود دهه شصت، در پی انتقادهای تند امامخمینی ره و بسیاری دیگر از چهرههای شاخص انقلابی، کمرونق شده بود دوباره فعال کند و در تربیت متدینین غیر انقلابی تلاشی وافر داشتهباشد.
♨️ افتخار زاده در برخی از سخنرانیهای قبل و حتی بعد از انقلاب اسلامی، از اهانت به امامخمینی ره و نظام اسلامی ابایی نداشت. حتی در سال ۱۳۶۷ بهدلیل توهین به امام راحل ره، شهدای جنگ و انقلاب مدت کوتاهی بازداشت و به یزد تبعید شد. او ضمن التقاطی معرفی کردن امامخمینی ره علیه برخی اندیشههای امام از جمله حاکمیت ولایتفقیه در عصر غیبت و وحدت شیعه و اهل سنت نیز فعالیت میکرد.
▫️امامخمینی(ره) در مورد افرادی چون سید حسن افتخار زاده فرمودهاند: «روحانینماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانه دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند.»
✅ دیروز مقدسنماهای بیشعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسئولین نظام کمونیست شدهاند…»
(صحیفه امامخمینی، ج ۲۱، ص ۲۸۱)
✍️ حسن حیدری
#انجمن_حجتیه
🌐 رسانه ✍️نویسندگانحوزویچهارمحالو بختیاری
با ما همراه باشید.
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
📝 ۷ نکته طلایی در باب یادداشتنویسی
1⃣ وظیفهای که پاراگراف در مقاله و کتاب دارد، در یادداشت بر عهده جمله است؛ یعنی هر جملهای در یادداشت، باید آن را یک قدم به جلو ببرد یا زمینه را برای پیشروی آماده کند.
2⃣ نویسندگان حرفهای، بهویژه یادداشتنویسان، از همه وقت و هنر خود استفاده میکنند که در سادهترین و سرراستترین شکل ممکن بنویسند و چندان به زیبانویسی و حواشی دیگر نمیاندیشند؛ زیرا میدانند که زیباترین جمله، سادهترین جمله است.
3⃣ صداقت، صراحت و صمیمت، سه رکن یادداشتنویسی است؛ زیرا هر چه قالب نوشتار کوتاهتر باشد، فاصله نویسنده با خواننده کمتر است؛ بنابراین به صمیمت و صداقت بیشتری نیاز است.
4⃣ یادداشت، زندهترین و بهروزترین قالب نوشتاری است. تا میتوان از این قالب نوشتاری باید در طرح مسائل فکری، فرهنگی و سیاسی روز استفاده کرد و بررسیهای جامع علمی را به قالبهای دیگر مانند کتاب و مقاله سپرد.
5⃣ یادداشت را پیش از انتشار باید چندین بار خواند و ویرایش کرد و اگر ممکن بود، غلطگیری و ویرایش آن را به دیگری سپرد؛ زیرا خطا و غلط در یادداشت بیش از کتاب و مقاله به چشم میآید.
6⃣ هیچ چیز به اندازه کلمات کمفایده و عباراتِ سزاوار حذف، یادداشت را زشت نمیکند؛ حتی اگر آن کلمات و عبارات زیبا باشند.
7⃣ اگر نوشتن کتاب و مقاله نیاز به دانش فراوان دارد، یادداشتنویسی نیازمند ذهن نکتهسنج و قلم نکتهگو است.
✍ محمدجواد ابراهیمزاده
#یادداشت_نویسی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
🔶 سلسله مباحث #مثبت_اندیشی 🔶
✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر #رضا_مهکام
🍀🌺🍀🌺🍀
۱) تعریف مثبت اندیشی
https://eitaa.com/mahkam_reza/262
۲) دین و مثبت اندیشی
https://eitaa.com/mahkam_reza/265
۳) شاد خوشبین یا افسرده بدبین
https://eitaa.com/mahkam_reza/274
۴) آثار و فواید مثبت اندیشی ۱
https://eitaa.com/mahkam_reza/276
۵) آثار و فواید مثبت اندیشی ۲
https://eitaa.com/mahkam_reza/285
۶) آثار و فواید مثبت اندیشی ۳
https://eitaa.com/mahkam_reza/289
۷) آثار و فواید مثبت اندیشی ۴
https://eitaa.com/mahkam_reza/295
۸) آثار و فواید مثبت اندیشی ۵
https://eitaa.com/mahkam_reza/296
۹) آثار و فواید مثبت اندیشی ۶
https://eitaa.com/mahkam_reza/297
۱۰) آثار و فواید مثبت اندیشی ۷
https://eitaa.com/mahkam_reza/301
۱۱) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۱
https://eitaa.com/mahkam_reza/302
۱۲) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۲
https://eitaa.com/mahkam_reza/309
۱۳) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۳
https://eitaa.com/mahkam_reza/310
۱۴) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۴
https://eitaa.com/mahkam_reza/312
۱۵) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۵
https://eitaa.com/mahkam_reza/313
۱۶) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۶
https://eitaa.com/mahkam_reza/320
۱۷) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۷ (سخت رویی)
https://eitaa.com/mahkam_reza/323
۱۸) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۸ (سخت رویی)
https://eitaa.com/mahkam_reza/325
۱۹) ویژگی های افراد مثبت اندیش ۹ (مثلث سخت رویی)
https://eitaa.com/mahkam_reza/329
٢٠) رابطه مثبت اندیشی با سلامت روان
https://eitaa.com/mahkam_reza/331
🔴 منتظر کلیپهای بعدی با موضوعات جدید باشید...🔜
┄┄┅═✧❁🍁🌸🍁❁✧═┅┄
#مثبت_اندیشی
#روانشناسی_مثبت
#دکتر #مهکام
#پرسمان_روان_شناسی_و_مشاوره_اسلامی
#مشاوره_اسلامی
👇به جمع ما بپیوندید👇
@mahkam_reza
⁉️ با پدیده اشکالات گاه و بیگاه برخی مداحان، روحانیون و بزرگان مذهبی کشور چه کنیم؟!
✍ امیرحسین محمودی چلیچه،فعال فرهنگی و تربیتی
قسمت اول
یکی از سوالات جدی دانشجویان متدین و گاهی طلاب اهل دقت حوزه علمیه قم، در مواجهه با سوتی های ریز و درشت برخی واعظان، منبریان یا علمای شاخص مطرح میشود
پاسخ به این سوال، نکات متنوع و مفصلی را در برمیگیرد که عمدتا در قالب مباحث #جریان_شناسی_فکری_و_فرهنگی محل تامل و ارائه در مراکز علمی میباشد اما در این متن صرفا از باب مقدمهی بحث به چند اصل کلی و راهگشا اشاره میشود
1️⃣ پرهیز از سلبریتی_سازی های مذهبی و الگوهای افراطی صفر و صدی:
✅ واقعیت این است که پدیدهی خطاهای شناختی و معرفتی برجستگان مذهبی همچون اشکالات شخصیت های مشهور سایر حوزه های فرهنگی_اجتماعی_سیاسی، یک مسئله پیچیده و جدید مختص به عصر ما نیست!
✅ از دیرباز در سطوح مختلف رویکردهای دینی و در میان نخبگان مذهبی، اختلافاتی جدی و سرنوشت ساز دیده میشده که گاهی خرابی های جبران ناپذیری را نیز به همراه داشته است نظیر وقایع مشروطه!
❗اما آنچه در عصر حاضر، اتفاقی بدیع و جدید تلقی میشود #ابتذال_هواداری جامعه متدین کشور و برخوردهای صفر و صدی در "حمایت" یا "ضدیت" با شخصیت های مختلف و حرکت به سمت همان الگوی مصرفی غرب در #سلبریتی_سازی معنوی و کر و کور ساختن مخاطب خلاصه میشود!
✳ اگر با این پدیده_آسیب_زا از هم اکنون و در خانواده ها و مجموعه های فرهنگی مبارزه نشود، با توجه به فقدان عصمت در این الگوها، این توجه افراطی پس از مدتی منجر به #تغییر عقاید، تیپ و ظاهر، نوع سخن گفتن، نوع سینه زدن و خدایی نکرده پس از مدتی #انحراف جوان و نوجوان از مسیر #ولایت پس از گرفتاری آن مداح در دام پهنشدهی دشمن های داخلی و خارجی خواهد شد!
✳ بدیهیست که برنامه ریزی و هجمه های دشمن خودی و ناخودی برای بیان یک جملهی ناقص یا ناصحیح و حتی یک عمل ناشایست از سوی اهل علم و واعظان اهل بیت، حدی فراتر از تصور ما و به صورت شبانه روزی و از طرق متعدد شکل میگیرد!
🚫 پرهیز از مواجههی صفر و صدی و پرهیز از معبود_ساختن چنین الگوهایی باب #انتقاد_سازنده و #تلنگرهای_جامعه_متدین برای مراقبت دائمی و توجه بیشتر به گفتار و رفتار آن شخصیت مشهور را باز نگاه میدارد و قطعا موجب تصحیح بسیاری از خطاها خواهد شد! برخورد ما با خطای یک انسان معمولی چگونه است؟! آیا او را از زندگی ساقط میکنیم یا از خطایش حمایت دائمی خواهیم داشت؟! هیچ کدام! وظیفهی امر به معروف و نهی از منکر را با آداب مقتضی و بیان نیکو برای همگان از جمله همین روضه خوانان مکتب آل_الله به رسمیت بشناسیم!
⏯ ادامه دارد ...
✍️نویسندگانحوزویچهارمحالو بختیاری
با ما همراه باشید.
https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari