eitaa logo
حوزه انقلابی
13.5هزار دنبال‌کننده
23هزار عکس
10.7هزار ویدیو
641 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا ولی فقیه مسئولان ناشایست را عزل نمی کنند؟ 1⃣ از 2⃣ ❓چرا ولی فقیه مسئولانی را که عزل و نصب شان به صورت مستقیم در اختیار ایشان است، در صورت انحراف از خط اسلام از ابتدای مسئولیت و قبل از آنکه باعث مشکلات بزرگ شوند، از کار برکنار نمی کنند؟ 🔺 در ابتدا باید دید آنچه به عنوان مشکل، نقطه ضعف و یا انحراف و... یک مدیر مطرح می گردد اگر با معیارات اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد نیز همین عنوان بر آن، منطبق است؟ ♦️ دستور اسلام برای حاکم اسلامی در این باره چیست؟ 🔸 آنچه از موازین اسلام برای هر پیگیر و دنبال کننده ی بی غرضی فهم می شود نشان دهنده این مطلب است که فلسفه اصلی حکومت اسلامی، ایجاد زمینه لازم، جهت سعادت دنیوی و اخروی بشر از طریق آگاهی بخشی و ایجاد تحول درونی در اوست. این هدف، زمانی ارزشمند است که عنصر اختیار در این روند، اخذ شود. یعنی عامل اصلی هدایت انسان که اراده خود اوست نقش اصلی را در این مسیر ایفا کند و حکومت اسلامی فقط دست طغیان و طواغیت را از او دور کند و این دستاورد مهم منحصرا با رشد فکری و روحی انسان ها حاصل خواهد شد، نه با نگاه آمرانه رهبریت و نگاه بی تفاوت جامعه. 🔺🔺 در این نگاه، مردم واقعا در سرنوشت خود، دخیل هستند؛ چرا که فکر می کنند، تحقیق می کنند، مبارزه می کنند و به نتیجه می رسند و چون رسیدن به نتیجه مطلوب، با هزینه های زیاد، حاصل شده لذا با فداکاری از آن دفاع می کنند. همچنین در این نگاه، علاوه بر عموم، ورزیدگان فکری و تأثیرگذاران و نخبگان، به عنوان عصاره فضای واقعی جامعه و به عنوان کسانی که مردم از این ها می شنوند نیز در سرنوشت فرد و جامعه دخیل خواهند شد؛ البته زبدگان فکری در جامعه ی مسلمان که تحت زعامت و امامت حاکم اسلامی است، خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته ای که ولایت حاکم اسلامی را پذیرفته اند و کسانی که این ولایت را قبول ندارند و بنا بر دیدگاهی که تغییرات را وظیفه رهبر به تنهایی ندانسته و جامعه را نیز در این باره، مکلف می داند هر دو دسته در معرض انتقاد و نظارت عموم قرار خواهند گرفت. 💢 نقطه مقابل این نگاه، نظریات ضد اسلامی یا غیر دینی نیست بلکه نظریه ای که شبیه به دیدگاه اسلام بوده می تواند در مقام عمل با آن معارضه کند. نظریه منتسب به افلاطون که برای صلاح جامعه، وجود یک رهبر صالح را لازم و کافی می داند. 🔰 ولی نظریه اسلامی اگرچه وجود رهبر صالح را برای هدایت و سعادت جامعه لازم دانسته و حتی شرط اصلی قلمداد می کند اما این شرط را شرط کافی نمی داند و علاوه بر لزوم و ضرورت وجود پیشوای صالح، سعادت انسان ها را مستلزم اقدامات و تکالیفی از جانب عموم، می داند. 🔸 اگر با این معیار به اداره جامعه، نگاه کنیم، به طور قطع، وجود زعیم صالح را برای تعالی جامعه کافی نخواهیم دانست ، چه اگر وجود یک انسانِ دارای کمالات نفسانیِ خاص، برای سعادت جامعه کافی بود، انبیای عظام، مشکلات و فشارهای گوناگونی را که در منابع موثق آمده، متحمل نمی شدند. 🖌به قلم: حجت الاسلام رحمت الله معظمی 💠@howzehenghelabi
چرا ولی فقیه مسئولان ناشایست را عزل نمی کنند؟ 2⃣ از 2⃣ ⭕️ اگر صِرفِ حضور رهبری شایسته به خصوص در حکومت نبوی وعلوی، برای تربیت مردم، کافی بود، کار در همان زمان به سرانجام قطعی خود می رسید در حالی که حتی وجود انسان کامل و شخص نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم هم برای به سعادت رساندن معاصران ایشان نیز کافی نبود. 🔶 لذا به نظر می رسد از جمله دلایل اینکه ولی فقیه، مدیران ناصالح یا ضعیف را با تعجیل، عزل نمی کنند و این کار را مشروط و معلّق به اقداماتی می‌کند، بیداری آحاد مردم است. ❓با این نگاه، شبهه مذکور را اینگونه باید مطرح کرد: چرا مردم یا جامعه، مقدمات عزل ناصالحان و حضور شایستگان را در مسئولیت ها فراهم نمی کنند؟ و با توجه به میزان تأثیر گذاری نخبگان بر عموم مردم می توان پرسش را اینگونه مطرح کرد: ❓چرا کسانی که شرایط آگاه کردن مردم را در این زمینه آن هم با نگره دینی دارند، این رسالت را انجام نمی دهند؟ (که گروه مزبور، در جامعه ما عبارتند از علما و به تعبیر فراگیر، روحانیت). و چکیده شبهه می شود: ❓چرا جامعه روحانیت با تربیت صالحان و مطالبه از ناصالحان و وارد میدان کردن مردم، زمینه کنار رفتن نااهلان و نامحرمان را فراهم نمی کنند؟ 🔸 در این نگاه اجتماعی، اصلاحات اجتماعی و تحول جوامع، هم از مردم عبور می کند هم بر دوش مردم است و در این نگاه، جایگاه دستگاه رهبری نیز نمایان و برجسته شده و از تسری قصورات و تقصیرات خواص، به امامت جامعه نیز جلوگیری می شود. در واقع کسانی که انتظار دارند رهبری در حکومت اسلامی افراد را با سرعت، برکنار کند، خواسته یا ناخواسته، عملا به یک نظریه غیر اسلامی معتقدند یا اینکه این نظریه را مطالبه می کنند. در نتیجه نسبت به اموری مهم، غفلت داشته و موجب اغفال دیگران نیز می شوند; اموری مانند: وظیفه مردم در قبال جامعه، حکومت، حاکم اسلامی و حتّی در قبال خود و اطرافیان، یا امری مانند وظیفه سازمان و تشکیلات علمی و روحانی که باید زبدگان شان دستگاه هدایت و رهبری باشند، یا امر مهمی چون عنصر اختیار و انتخاب گری برای مردم نخبگان و حتی خود مدیران و مسئولان غیر صالح. 🌀 مطلب مهم دیگر آنکه در این نگاه اسلامی (یعنی مشروط و مرتبط بودن فرآیند تعیین و تغییر مسئولان از جانب ولی فقیه، با آگاهی و عمل جامعه) امر به معروف و نهی از منکر، معنا و عینیت و موضوعیت پیدا می کند والا اینکه یک مدیر در یک جامعه بخواهد بدون رشد فکری و روحی جامعه و بدون حضور وحتی اطلاع آحاد مردم و بدون مبارزه، فقط عزل و نصب کند، اقامه فریضتین و پیگیری ها و اقدامات مختلف از سوی مردم برای حل این‌ معضل، معنا نخواهد داشت. یعنی مسیر اصلاح ساختار و تغییر افراد عبارت است از اقامه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد جامعه و تبدیل عدالتخواهی به فرهنگ عمومی 📌 بنابراین اصل این شبهه و پرسش نباید خطاب به ولی فقیه باشد و مخاطب این پرسش مردم ، خواص و به خصوص حوزویان هستند. 🖌به قلم: حجت الاسلام رحمت الله معظمی 💠 @howzehenghelabi
🔶انتقاد صریح آیت‌الله سبحانی از طرح تعطیل شدن پنج شنبه‌ها 🔸آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید از طرح مساله تعطیلی پنجشنبه‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: 🔸نباید اجازه داد این موضوع تصویب شود. 🔸اگر این موضوع تصویب شود مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد که باید نسبت به آن توجه داشت. 🔸ما نمی‌توانیم کارخانه‌های بخش خصوصی را این‌گونه تعطیل کرده و آن‌ها را متضرر کنیم، همچنین ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه‌ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند. 🆔 @howzehenghelabi
📜 طومار ۳۰۰ استاد حوزه علمیه اصفهان به استاندار متن‌ طومار: اینجانبان جمعی از ائمه جماعات، روحانیون و طلاب استان اصفهان با توجه به مسائل به وجود آمده در سطح جامعه از بی‌بند وباریها و ولنگاری‌ها که قطعاً آسیب‌های فراوانی در سلامت اخلاقی جامعه و امنیت خانواده‌ها دارد از جنابعالی مجدانه درخواست داریم در مورد مطالبه‌گری از #ادارات معین شده در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر #اجرای‌قانون رعایت عفاف و حجاب تمام همت خود را به این امر مهم مبذول نمایید. hawzahnews.com/news/868968
درخواست از دادستانی برای ورود به ماجرای اظهارات جهانگیری درباره تصویب FATF 🔹اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای اظهارات جهانگیری درباره تصویب FATF را مصداق نشر اکاذیب دانست و از دادستان کشور خواست تا در این باره اعلام جرم کند. 🔹مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران نیز در نامه‌ای به دادستان کل کشور در رابطه با اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور نوشت: چگونه است که جهانگیری می‌تواند نسبت دروغ به رهبر انقلاب و روسای سه قوه بدهد و سپس هیچ بازخواستی نشود؟ fna.ir/dd2ood @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 فتنه ای جدید از درون 👈 رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در سالگرد قیام خونین مردم این شهر که در ۱۹ دی ماه 97 انجام گرفت، در ابتدای بیانات، به مساله بسیار مهم تلاش دشمن برای در حوزه‌ها اشاره کردند و فرمودند: 📚 انگیزه‌هایی وجود دارد برای اینکه فضای قم را تغییر بدهند و روحیه‌ی انقلابی قم و روحیه‌ی دینی قم را کمرنگ کنند. 🌍 در این فیلم به بخشی از این انگیزه ها اشاره می شود @howzehenghelabi
🔴 دروغگو، برکتی برای ملت ندارد/ دفتر اطلاع رسانی رهبر انقلاب سکوت نکند 🔻به این جملات خوب دقت کنید: 1️⃣ اسفند ۹۷ روحانی: رهبری به من گفتند که با تصویب لوایح مخالفتی ندارند! 2️⃣ مهر ۹۸، جهانگیری معاون اول روحانی: لوایح FATF در جلسه سران سه قوه تصویب شده و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته! 3️⃣ رهبر انقلاب: «این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد/همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد، اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند». 🔻چرا رئیس جمهور مملکت و معاون اول وی، براحتی خلاف بیانات رهبری حرف می زنند و یک دروغ آشکار را به وی منتسب می کنند؟ 🔸خداوند متعال در قرآن، سوره طلاق، آیه 2 می‌فرماید: «مَنْ يَتَّقِ اَللّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً». هر کس تقوا، [خدا] براى او راه خروج از مشکلات و بحران ها و سختی ها قرار خواهد داد. 🔹تقوای یک شخص، باعث می‌شود در بزنگاه‌ها راه خروج برایش باز شود و مشکلات شخصی اش حل گردد. وقتی این شخص مسئول است اگر تقوا داشته باشد، اثر آن کار برای یک امت است، برای یک ملت است. راه خروج ملت و کشور از بحران و مشکلات و بن‌بست‌ها هموار می‌شود. 🔸اما فکر کنید یک مسئول اهل دروغ باشد، اهل نیرنگ و فریب باشد، اهل اختلاس باشد، اهل نیش و کنایه و تهمت باشد، آیا کار وی برای امور مملکت ثمری دارد؟ آیا برکتی دارد؟ آیا با این اشخاص که آشکارا دروغ می گویند از بحران عبور می‌کنیم؟ آیا با کسانی که راست راست در چشمان مردم نگاه می کنند و در برابر رسانه ها مثل آب خوردن دروغ می گویند گره مشکلات ملت باز می شود؟ 🔹اثر تقوا در مسئولین، میلیون‌ها برابر تقوای افراد عادی است و گناه و بی‌تقوایی آنان در روح و جسم و سرنوشت ملت هم موثر است که فرمود: «بدان كه راستگويى، پر بركت است و دروغگويى، شوم». تحف العقول ص 14 🔸البته این مطالبه جدی از مسئولین اطلاع رسانی و دفتر رهبر انقلاب هم مطرح است که وقتی یک مسئولی به دروغ، مسئله ای را به رهبری منتسب می کند، چرا سریع و صریح از مظلومیت رهبر انقلاب دفاع نمی کنند و می گذارند تا مردم دچار تردید بشوند؟ آیا ماجرای و انتساب دروغ «موافقت رهبری با برجام» خیلی از نمایندگان مجلس و مردم و رسانه های انقلابی را فریب نداد که منجر به سکوت و همراهی آنان شد؟ 🔹آیا باید دفتر رهبری دچار همان مظلومیتی بشود که سالهاست بر سر بیت و دفتر امام خمینی(ره) سایه افکنده؟ متأسفانه امروز هرکسی در هر جایگاهی می تواند به امام راحل یک نسبت خلاف واقعی بدهد و دفتر حفظ و نشر آثار امام هم سکوت می کند؛ پایگاه اطلاع رسانی جماران را ببینید پر شده از خبر و مصاحبه با کسانی که فرسخ ها از گفتمان امام عزیزمان فاصله دارند و علیه اندیشه های او عمل کرده و حرافی می کنند! 🔸ما فرزندان رهبری نخواهیم گذاشت برخی مسئولین براحتی دروغ های واضح و آشکار را به رهبری نسبت دهند! اگر از چاه ویل برجام چیزی نصیب این ملت شد از چاه فاضلاب FATF هم نصیبمان می شود! آن یکی را که با جشن و پایکوبی به ما غالب کردند این شد، وای به حال FATF! @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصطلاح "شهید گمنام" تنها شامل شهدایی که پیکرشان بازنگشته است نمیشود ..؛ بلکه شهدایی داریم مانند ،که پیکرشان به آغوش خانواده بازگشته است و حتی هم هستند ولی نسل جوان امروز ما اطلاع چندانی از این قهرمانان ایران ندارند ... "پروین اعتصابی" @feghvaenghelab
‼️ اظهارات شاه خطاب به نماینده مصر در کنفرانس اسلامی : ایران به همه کشورهای عرب در جریانات اخیر کمک کرده است/ ما کمک به کشورهای عرب و مسلمان را برای خوشایند شخص یا کشوری نکرده ایم/ ایران برای کمک به از چه چیزی دریغ کرده است؟! از سایر کشورهای مسلمان و عرب که در معرض خطر بودند بپرسید ایران برای آن ها چه کرده است؟! ، 7 مهر 1348 نکته: فارغ از درستی یا نادرستی و کیفیت این کمک ها روی سخن این جا است که آیا حامیان آن روزها شعار سر می دادند و می گفتند کشورهای عربی و مشکلاتشان به ما چه ربطی دارد؟! @oldnewspaper @feghvaenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥زیدآبادی فعال اصلاح‌طلب خطاب به تاجزاده: اگر اقتصاد در دوره اصلاحات خوب بود و مردم راضی بودند، چرا انتخابات مجلس، شورای شهر دوم و انتخابات ۸۴ را باختید؟ چرا روزنامه‌ها اینقدر از فساد می‌گفتند؟ @feghvaenghelab
💬 نهادهای نظارتی تماشاچی هستند؟ حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی: 🔹بعد از اظهارات جهانگیری مبنی بر موافقت رهبر انقلاب با لوایح FATF و تصویب آن در جلسه سران سه قوه، این ادعا از سوی مجمع تشخیص و قوه قضائیه تکذیب شد. 🔹حالا این سوال جدی مطرح است که چگونه معاون رئیس جمهور به راحتی دروغ می‌گوید و مجلس و نهادهای نظارتی تماشاچی و ناظر بی طرف هستند؟! @howzehenghelabi
🌹اخبار پزشکی🌹 ⛔️ جمع «فرار مالیاتی» گروهی از صنف پزشکی/ ۸ میلیارد دلار 💵 🔹 کافی بود به جز «برجام» فقط کمی روی «فرار مالیاتی» تمرکز می کرد. @dianatteb
بیانات در دیدار دانشجویان 1.3.98.pdf
556.7K
💢 اگر اهل کار سیاسی هستید و میخواهید بر اساس منظومه فکری رهبری در این وادی قدم گذارید، این بخش از بیانات معظم له را که اشاره به چگونگی ورود جوانان به عرصه های سیاسی و اجتماعی دارد @howzehenghelabi
🔴چه کسی کشور را تعطیل کرده است؟ @feghvaenghelab
♨️دور جدید عملیات روانی در کشور با محوریت شخص رئیس جمهور 🔻رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیات دولت با ارائه برخی شاخص های اقتصادی گفت که دولت کارآمد است. 🔻روحانی اشاره کرد که پیغام‌های طرف‌های خارجی برای حل و فصل مسائل سیاست خارجی همچنان ادامه دارد، اما مواجهه درست با این پیغام‌ها را نیازمند انسجام داخلی دانست، انسجامی که با تأسی به سیره پیامبر اسلام و ائمه معصومین قابل دسترسی است. 🔻وی برای نشان دادن اینکه گاهی دستیابی به صلح، نیازمند شهامت بیشتری از جنگیدن است، به سیره پیامبر اسلام در صلح حدیبیه، صلح امام حسن(ع) و حضور امام رضا(ع) در دستگاه ابرقدرت آن زمان، یعنی مأمون عباسی اشاره کرد. 🔻او درعین حال از ایجاد اختلال‌ها، چه در زمینه سیاستگذاری و چه در رقابت‌های سیاسی در عملکرد دولت هم انتقاد کرد، و تعویق تصمیم گیری درباره لوایحFATF را به مانع تراشی توصیف کرد و از احتمال انتخاباتی بودن مقابله با فساد، انتقاد کرد. ♨️اگر این تندروها در آن روز بودند، چه بسا مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند 🔻وی سبط اکبر پیامبر(ص) اسلام را مظهر صلح، مصلحت و وحدت امت اسلامی دانست و گفت: شاید برخی دقت کافی نداشته باشند که شهامت، شجاعت، صبر و ایستادگی در صلح بالاتر از صبر و استقامت در جنگ است و چه بسا مصلحت امت و جامعه اسلامی برای تندروها قابل فهم نباشد، 🔻همانطوری که در جریان صلح حدیبیه، تندروها در مقابل آن قرار گرفتند و به پیامبر طعنه می‌زدند که عجب صلح‌نامه‌ای امضا کرده‌ای که حتی در آن از عنوان رسالت نیز صرف نظر کردید. 🔻او با بیان اینکه شهامت در صلح، سخت‌تر از شهامت در میدان نبرد است و امام حسن(ع) از چنین شهامتی برخوردار بودند، اضافه کرد: تندترین جملات را برخی از یاران نزدیک امام حسن(ع) به ایشان روا داشتند، اما امام(ع) راه خود را ادامه داده و صلحنامه را امضا کردند، چرا که آن را به مصلحت و بقای اسلام می‌دانستند. 🔻وی با تأکید بر اینکه هدف اسلام نه جنگ و نه صلح، بلکه مصلحت اسلام و جامعه است، گفت: این مصالح گاهی در صلح و زمانی در جنگ تعریف می‌شود. 🔻روحانی در ادامه امام رضا(ع) را امام سیاست، مناظره و گفت وگو و تحمل توصیف و اظهارکرد: اینکه شخصی حکومتی را قبول نداشته باشد و آن را حکومت جائر بداند ولی بخاطر مصلحت مردم ولایتعهدی را علیرغم میل خود بپذیرد، کار آسانی نیست و به صبر و تحمل بالایی نیازمند است؛ 🔻چه بسا اگر این تندروها در آن روز بودند در مقابل خانه امام رضا(ع) تظاهرات می‌کردند. 🔻رئیس جمهوری در پایان این بخش از سخنان خود، همگان را به پیروی از الگوی پیامبر(ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دعوت کرد تا شرح حال و سیاست آنها را بدانیم و از مسیر آنان پیروی کنیم. ♨️مردم می‌دانند چه کسی به آنان ظلم می‌کند 🔻وی در ادامه، با خطاب قراردادن ملت ایران، اظهارکرد: سال گذشته، سال بسیار سختی بود، اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری خداوند آرامشی را بر مردم نازل کرده که می‌توان آن را پاداش صبر، مقاومت و رفتار نجیبانه مردم ایران در برابر یک ظلم بزرگ دانست. 🔻وی با بیان اینکه مردم ایران بخوبی می‌دانند چه کسی به آنان ظلم می‌کند و چه کسانی باعث شدند برجام صدمه ببیند و می‌دانند که برجام چه آثار و برکاتی می‌توانست برجای گذارد، 🔻تصریح کرد: برجام نشان داد که اقدام ملت ایران و دیپلماسی ایران و صلح حسنی و سیاست رضوی و رحمت محمدی چقدر می‌تواند، تأثیرگذار باشد، اما دشمنان تصور می‌کردند که با ضربه به برجام می‌توانند نظام ایران را از بین ببرند، اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که فریب دشمنان را بخورد. ♨مبارزه نمایشی با فساد به درد ملت نمیخورد ♨فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است 🔻وی در ادامه تصویب و تدوین سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع را نشانه مبارزه واقعی دولت با فساد دانست و گفت: معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. 🔻البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند. 🔻روحانی با بیان اینکه باید با فساد مبارزه کرد اما نباید شرکت‌ها تعطیل شود، افزود: این گونه اقدامات به هر دلیلی از جمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید، به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜مشکل ترین درس، سخت ترین عبرت! ☑️ @m_ghanbarian
📜مشکل ترین درس، سخت ترین عبرت! ♨️ "فروپاشی سیاسی" دوره امام مجتبی(ع) از شکست نظامی نبود ؛ محصول کار "مُـدهنـون" و"مُـرجفـون" در طبقه خواص بود! 🔹مدهنون(۱): درلغت ،روغن مالان[به فارسی : ماست مالان!] ودر اصطلاح "سازشکاران" ترجمه می شود. بدنه مردم ،سازش نکردند؛ "سران میدان " ، پنهانی با دشمن بستند! مَح٘رم ترین ها، نزدیکترین ها به امام (مثل عبیدالله بن عباس)، باسابقه ی کارگزاری امیرالمومنین وپدر دوشهیدبودن، مخفیانه با دشمن بستند! دوبچه اش را بُسربن ارطاه -تروریست دولت اموی - کشته بود؛اقلا از این حیث باید مقاومت میکرد. اما صبح دیدند برای نماز نیامد؛ شبانه بازی خورده و " پناهنده" شده بود! 🔹مرجفون(۲): رجفه، تکانه های سخت را گویند. مرجفون کسانی اند که با حرفهایشان ،جامعه را دچار تکانه وتلاطم می کنند. "ترساندن از دشمن" یک سنخ رجفه است."بی اعتماد کردن توده مردم به ارکان" سنخ دیگر است. مثلا شایعه می ساختند، فلان امیر یا وزیر سازش کرده وبه دشمن پیوسته است! ❗️عجیب ترین قسمت ماجرا این بود که برخی شایعاتِ مرجفون ،کمی بعد درست در می آمد! واقعا آن امیر سازش می کرد! اما زودتر گفتنش مقاومت را بهم می ریخت؛ یٲس می پراکند و زمینه تلاطم وآشوب می شد طوری که به خیمه خود امام هم ریختند... ⛔️ عبرت ماجرا این است که در عین مراقبت مومنانه از سران وخواص -که نکند پنهانی با دشمن ببندند وسازش کنند یا حتی در بزنگاهی حساس سراغ تابعیت دوم شان روند-در عین حال با پخش شایعات واتهامات ثابت نشده درباره برخی مظنونان رده بالا ، دل مردم را خالی نکنیم! القاء شود سران نظام، انگلیسی وآمریکائی اند وپشت پرده بسته اند وآتیه خود وفرزندان را تدارک کرده اند؛رجفه وتکانه بزرگی در جامعه می آفریند گرچه محال نیست برخی عاقبتشان چنان شود! دشمنی که پیروزی نظامی را ممتنع می دانست ، فقط با این دوعنصر، شیرازه سپاه امام را کشید واو را کرد! ⚠️توجه:از مدهنون به مرجفون پناه نبریم واز مرجفون ،به ساده باوری نسبت به مدهنون کشیده نشویم! حفظ این توازن ، ازمشکل ترین درس ها وسخت ترین عبرتهای ۲۵۰سال امامت است که آموزگارش امام مجتبی(ع) است. .............................................. ۱)متخذ از آیات۹قلم و٨۱واقعه ۲)متخذ از آیه ۶۰احزاب (برگرفته از سخنرانی ۷صفر۹٨،هیٲت صاحب العصر(ع).اراک) ☑️ @m_ghanbarian
🚸 آقای پرزیدنت! "حدیبیه" با "حاء" است یا "هاء"⁉️ بخوانید⏬ ☑️ @m_ghanbarian
🚸 آقای پرزیدنت! "حدیبیه" با "حاء" است یا "هاء"⁉️ 🔊جناب رئیس جمهور فرموده اند: "در جریان صلح حدیبیه، تندروها در مقابل آن قرار گرفتند وبه پیامبر طعنه می زدند که عجب صلح نامه ای امضاء کرده ای که حتی در آن از عنوان رسالت نیز صرف نظر کردید" http://www.president.ir/fa/111911 👁‍🗨آقای روحانی از اول برجام اصرار دارند از مناسبت آخر صفر برای تئوریزه کردن رویکردش درباره آمریکا استفاده کند وفعلا از ۲۳سال پیامبری فقط با صلح حدیبیه کار دارد. بسیار خوب، بیایید کمی در "وجه شباهت" مذاکرات ایشان و حدیبیه مرور کنیم. فقط و فقط از بینات استفاده کنیم: ✔️حدیبیه، پس از جنگ احزاب و اجتماع همه دشمنان علیه پیامبر بود. ما هم چنین وضعیتی را گذرانیدیم؛قطعنامه ها و اجماعات ساختگی قدرتهای دنیا علیه ما.(نتیجه بماند) ✔️سلّمنا تعهدات برجام مثل توافق حدیبیه(!)؛ وطعنه ها به برجام و آقای رئیس جمهور، مثل طعنه های تندروها[فی الواقع سازشکاران] به پیامبر(ص)! ✔️مفاد وتعهدات برجام توسط ترامپ و هم اروپا نقض شد؛ چنانچه تعهدات حدیبیه توسط اشراف قریش. ⁉️آقای رئیس جمهور بگویند سال بعد از حدیبیه پیامبر چه کار کرد؟ ⁉️آیا فقط یک سال بعد از مذاکرات و توافق، بخاطر نقض تعهدات ازسوی طرف مقابل، پیامبر مکه را فتح نکرد و انا فتحنا لک فتحاًمبینا اتفاق نیافتاد؟! ⁉️آقای روحانی پس از نقض تعهدات آمریکا واروپا چه کرد؟! بعد از چندسال باز مثل روز برجام میخواهد قصه حدیبیه بخواند؟! ❗️آقای پرزیدنت! امروز شما، دیروز نقض حدیبیه است؛ بگو برنامه "فتح مبین"ات چیست؟! یک حدیبیه دیگر؟!! احتمالا -به قرائن موجود در همین سخنان امسالتان- زدن پهپاد آمریکائی وعقب نشینی در سیاستهای منطقه ای آمریکا را هم صدمه به برجام می دانید نه فتح مبین! ❓واقعا حدیبیه با "حاء" است یا "هاء"؟! ☑️ @m_ghanbarian
🚩 دعوت مرجعیت دینی عراق از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شیخ عبدالمهدی الکربلائی در خطبه نماز جمعه متن بیانیه آیت الله سیستانی را قرائت کرد: 🔹 تظاهرات مسالمت آمیز حقی است که قانون اساسی برای شهروندان تضمین کرده است و نیروهای امنیتی باید امنیت را برای تظاهرکنندگان تامین کنند. 🔹تظاهرکنندگان نباید به دارایی های عمومی و خصوصی دست اندازی کرده و روند مسالمت آمیز تحرک و فعالیت خود را حفظ کنند. 🔹تعدی به نیروهای امنیتی و ضرر رساندن به دارایی ها با مسالمت آمیز بودن تظاهرات در تضاد است. 🔹 اصلاحات زیادی هست که عراقی ها درباره آن اتفاق نظر دارند که از جمله مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی است. 🔹به برخی که مقاصد بدی دارند اجازه ندهید که در صفوف شما نفوذ کنند و به دارایی ها و نیروهای امنیتی تعدی کنند. @feghvaenghelab
☑️ نامه شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علميه قم به رييس قوه‌قضائيه در مورد ادعای کذب جهانگیری 🔸ادعای كذب جهانگيری درباره FATF، حكايت از برنامه‌ای مدون جهت هنجارشكنی و نقض قوانين كشور دارد، با نسبت دهندگان دروغ به رهبرانقلاب و همچنين عوامل اجراي غيرقانوني لوايح استعماری FATF در كشور برخورد كنيد. 🔸متن كامل نامه در لینک زیر مشاهده کنید: fna.ir/dd2w26 ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
🔴 فوری 👈 کليد خورد 🔹در حالی رئیس جمهور و معاون اولش اسحاق جهانگیری به دروغ از موافقت رهبر معظم انقلاب با لوایح و CFT سخن گفته اند که رهبر انقلاب در دیدار عمومی با نمایندگان مجلس گفته اند: «این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد 🔹همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند» 🔹همچنین روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام طی بیانیه ای اظهارات رئیس جمهور و معاون اول را خلاف واقع دانسته و اعلام داشته: «رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچگونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح fatf و cft نداشته اند. لذا انتظار می رود مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند». 🔹این مطالبه عمومی از دستگاه قضایی وجود دارد که انتساب یک دروغ آشکار به رهبر معظم انقلاب توسط برخی مسئولین را در اسرع وقت پیگیری کرده و بدون ملاحظه جایگاه اشخاص برخورد قانونی صورت بگیرد. ✅ لینک حمایت از پویش 👇 https://my.farsnews.com/c/12832 🔵 @sedayehmardom
چرا ولی فقیه مسئولان ناشایست را عزل نمی کنند؟ 1⃣ از 2⃣ اصل شبهه به صورت واضح و صریح: چرا ولی فقیه مسئولانی را که عزل و نصب شان به صورت مستقیم در اختیار ایشان است، در صورت انحراف از خط اسلام، از ابتدای مسئولیت و قبل از آنکه باعث مشکلات بزرگ شوند، از کار برکنار نمی کنند؟ 🔺 در ابتدا باید دید آنچه به عنوان مشکل، نقطه ضعف و یا انحراف و... نسبت به یک مدیر مطرح می گردد اگر با معیارات اسلامی هم، مورد ارزیابی قرار گیرد؛ باز هم همین عناوین منفی بر آن، منطبق است؟ یعنی آیا اصل انتقاد به مدیر مذکور از نگاه اسلام نیز به او وارد است؟ که البته به دلیل بنای بر اختصار به جواب این موضوع نمی پردازیم. ♦️دوم آنکه دستور اسلام برای حاکم اسلامی در این باره چیست؟ 🔸 آنچه از موازین اسلام برای هر پیگیر و دنبال کننده ی بی غرضی فهم می شود این است که فلسفه اصلی حکومت اسلامی، ایجاد زمینه لازم، جهت سعادت دنیوی و اخروی بشر از طریق آگاهی بخشی و ایجاد تحول درونی در اوست و این هدف، زمانی ارزشمند است که عنصر اختیار در این روند، اخذ شود. یعنی عامل اصلی هدایت انسان که اراده خود اوست نقش اصلی را در این مسیر ایفا کند؛ و حکومت اسلامی فقط دست طغیان و طواغیت را از او دور کند نه اینکه حکومت اسلامی وظیفه مسلمین را نیز انجام دهد! و این دستاورد مهم منحصرا با رشد فکری و روحی انسان ها حاصل خواهد شد، نه با نگاه آمرانه رهبریت و نگاه بی تفاوت جامعه. 🔺🔺 در این نگاه، مردم واقعا در سرنوشت خود، دخیل هستند؛ چرا که فکر می کنند، تحقیق می کنند، مبارزه می کنند و به نتیجه می رسند و چون رسیدن به نتیجه مطلوب، با هزینه های زیاد، حاصل شده لذا با فداکاری از آن دفاع می کنند. همچنین در این نگاه، علاوه بر عموم، ورزیدگان فکری و تأثیرگذاران و نخبگان، به عنوان عصاره فضای واقعی جامعه و به عنوان کسانی که مردم از این ها می شنوند نیز در سرنوشت فرد و جامعه دخیل خواهند شد؛ و نمی‌توانند به بهانه وجود یک حاکم اسلامی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. (البته زبدگان فکری در جامعه ی مسلمان که تحت زعامت و امامت حاکم اسلامی است، خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته ای که ولایت حاکم اسلامی را پذیرفته اند و کسانی که این ولایت را قبول ندارند) و بنا بر دیدگاه اسلامی که تغییرات را به تنهایی وظیفه رهبر ندانسته و جامعه را نیز در این باره، مکلف می داند هر دو دسته مذکور، در معرض انتقاد و نظارت عموم قرار خواهند گرفت و مجبور خواهند بود به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کنند. حال با این توضیح؛ یک تفکر در جامعه مقابل این تفکر، وجود دارد و و قائلین به این نظریه، تمام کارها را وظیفه رهبری و حاکمیت می‌داند 💢یعنی نقطه مقابل این نگاه اسلامی(که مردم و نخبگان را نیز مکلّف می داند) نظریات ضد اسلامی یا غیر دینی نیست بلکه نقطه مقابل نظریه اسلامی، یک نظریه، شبیه به دیدگاه اسلام بوده و به دلیل نزدیک و شبیه بودن این نظریه، به نظریه اسلامی، تنها این تفکر، می تواند در مقام عمل با نظریه اسلامی، معارضه کند. این نظریه، نظریه منتسب به افلاطون است که برای صلاح جامعه، وجود یک رهبر صالح را لازم و کافی می داند. 🔰 ولی نظریه اسلامی اگرچه وجود رهبر صالح را برای هدایت و سعادت جامعه لازم دانسته و حتی شرط اصلی قلمداد می کند اما این شرط را شرط کافی نمی داند و علاوه بر لزوم و ضرورت وجود پیشوای صالح، سعادت انسان ها را مستلزم اقدامات و تکالیفی از جانب عموم مردم می کند. 🔸 اگر با این معیار به اداره جامعه، نگاه کنیم، به طور قطع، وجود زعیم صالح را برای تعالی جامعه کافی نخواهیم دانست ، چه اگر وجود یک انسانِ دارای کمالات نفسانیِ خاص، برای سعادت جامعه کافی بود، انبیای عظام، مشکلات و فشارهای گوناگونی را که در منابع موثق آمده، متحمّل نمی شدند. 🖌به قلم: حجت الاسلام رحمت الله معظمی 💠 اصحاب انقلاب: @a_enghelab
چرا ولی فقیه مسئولان ناشایست را عزل نمی کنند؟ 2⃣ از 2⃣ ⭕️ اگر صِرفِ حضور رهبری شایسته برای اداره جامعه، کافی بود در دوران حکومت سلسله ها که در طور تاریخ بسیار معدود است و به خصوص در حکومت نبوی وعلوی، کار در همان زمان به سرانجام قطعی خود می رسید در حالی که حتّی وجود انسان کامل و شخص نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم هم برای به سعادت رساندن معاصران ایشان نیز کافی نبود. 🔶 لذا به نظر می رسد از جمله دلایل اینکه ولی فقیه، مدیران ناصالح یا ضعیف را با تعجیل، عزل نمی کنند و این کار را مشروط و معلّق به اقداماتی می‌کند، لزوم بیداری آحاد مردم است. البته نظریه اسلامی در تکمیل لزوم زعیم صالح برای اداره جامعه، بحث دستگاه رهبری و نظام اسلامی را مطرح می‌کند که در تعریف این دو بین فقها تفاوت‌هایی در بیان وجود دارد؛ و در واقع رهبر صالح، دستگاه رهبری، نظام اسلامی، مردم ، به خصوص تاثیر گذاران و نخبگان، با هم دیگر شرط کافی تحقق جامعه اسلامی می باشند. یکی از طرق یا حتّی شروط رسیدن به نتیجه در تحقیقات، بازخوانی و بازتعریف شبهات است به نظر نگارنده اگر شبهه را موقف ندانیم و به آن به عنوان یک معبر نگاه کنیم و حقیقتا به دنبال نتیجه گیری باشیم باید شبهه را به شکلی مطرح کنیم که حکایت از واقع کند و مشکل واقعی را بیان کند نه انچه به نظر ما مشکل است. ❓با این نگاه، شبهه مذکور را اینگونه باید مطرح کرد: چرا مردم یا جامعه، مقدمات عزل ناصالحان و حضور شایستگان را در مسئولیت ها فراهم نمی کنند؟ و حتی با توجّه به میزان تأثیر گذاری نخبگان بر عموم مردم می توان پرسش را اینگونه مطرح کرد: ❓چرا کسانی که شرایط آگاه کردن مردم را در این زمینه آن هم با نگره دینی دارند، این رسالت را انجام نمی دهند؟ (که گروه مزبور، در جامعه ما عبارتند از علما و به تعبیر فراگیر، روحانیت). و چکیده شبهه می شود: ❓چرا جامعه روحانیت با تربیت صالحان و مطالبه از ناصالحان و وارد میدان کردن مردم، زمینه کنار رفتن نااهلان و نامحرمان را فراهم نمی کنند؟ 🔸 در این نگاه اجتماعی، اصلاحات اجتماعی و تحول جوامع، هم از مردم عبور می کند هم بر دوش مردم است و در این نگاه، جایگاه دستگاه رهبری نیز نمایان و برجسته شده و از تسری قصورات و تقصیرات خواص، به امامت جامعه نیز جلوگیری می شود. در واقع کسانی که انتظار دارند رهبری در حکومت اسلامی افراد را با سرعت، برکنار کند، خواسته یا ناخواسته، عملا به یک نظریه غیر اسلامی معتقدند یا اینکه این نظریه را مطالبه می کنند. و نتیجه عملی این نگاه رفع قلم تکلیف از خواص است یعنی بیشترین سود از این نگاه نصیب خواص و نخبگان میشود. در نتیجه مردم نسبت به اموری مهم، غفلت داشته و موجب اغفال دیگران نیز می شوند; اموری مانند: وظیفه مردم در قبال جامعه، حکومت، حاکم اسلامی و حتّی در قبال خود و اطرافیان، یا امری مانند وظیفه سازمان و تشکیلات علمی و روحانی که باید زبدگان شان دستگاه هدایت و رهبری باشند، یا امر مهمی چون عنصر اختیار و انتخاب گری برای مردم ، نخبگان و حتی خود مدیران و مسئولان غیر صالح. 🌀 مطلب مهم دیگر آنکه در این نگاه اسلامی (یعنی مشروط و مرتبط بودن فرآیند تعیین و تغییر مسئولان از جانب ولی فقیه، با آگاهی و عمل جامعه) امر به معروف و نهی از منکر، معنا و عینیت و موضوعیت پیدا می کند والا اینکه یک مدیر در یک جامعه بخواهد بدون رشد فکری و روحی جامعه و بدون حضور و حتی اطلاع آحاد مردم و بدون مبارزه، فقط عزل و نصب کند، اقامه فریضتین و پیگیری ها و اقدامات مختلف از سوی مردم برای حل این‌ معضل، معنا نخواهد داشت. یعنی مسیر اصلاح ساختار و تغییر افراد عبارت است از اقامه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد جامعه و تبدیل عدالتخواهی به فرهنگ عمومی 📌 بنابراین اصل این شبهه و پرسش نباید خطاب به ولی فقیه باشد و مخاطب این پرسش مردم ، خواص و به خصوص حوزویان هستند. دلیل اینکه برخی مطالب به صورت ناقص مطرح شد، رعایت حوصله مخاطب بود. 🖌به قلم: حجت الاسلام رحمت الله معظمی 💠 اصحاب انقلاب: @a_enghelab
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 🔘 بیانیه مجمع حوزویان رسانه‌ای در محکومیت اظهارات خلاف واقع معاون اول رئیس جمهور جناب آقای اسحاق جهانگیری ⚫️ متاسفانه در سالیان اخیر برخی از مسئولین در بیان مطالب خلاف واقع و انتساب نظرات خلاف واقع به دیگران به گونه‌ای پیش رفته اند که حتی از انتساب مطالب خلاف واقع به رهبر معظم انقلاب هم ابایی ندارند. 🔵 در روز های اخیر صحبتی از آقای جهانگیری در رسانه ها منتشر شد با این مضمون که «با توجه به تصویب لوایح پالرمو و CFT در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریعتر این لوایح را تصویب کند.» ⚪️ پس از انتشار این سخنان آقای جهانگیری، هم مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه طرح و تصویب لوایح پالرمو و CFT را در جلسه سران قوا پس از انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه تکذیب کرد و هم روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای اظهارات آقای جهانگیری را درباره تایید پالرمو و CFT از جانب رهبر معظم انقلاب مردود اعلام کرد. 🔴 با توجه به نکات پیش گفته ما جمعی از فعالان رسانه‌ای حوزوی ضمن محکوم کردن این مواضع و اقدامات خلاف شرع، قانون و اخلاق اسلامی از ریاست محترم قوه قضاییه و مدعی العموم می‌خواهیم برای جلوگیری از رویه نادرست انتساب نظرات خلاف واقع به مسئولین ارشد نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب، نسبت به این رفتار خلاف شرع و اخلاق اقدام قضایی نموده و بدون لحاظ جایگاه و مقام معاون اول رئیس جمهور آقای اسحاق جهانگیری برای اظهارات خلاف واقع به ویژه انتساب دروغین تایید پارلمو و CFT به رهبر معظم انقلاب، محاکمه شوند. وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ مجمع حوزویان رسانه‌ای 3 آبان ماه 1398 🌐 @Peirovir