eitaa logo
هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🇮🇷
2.7هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
21 فایل
🥋 اینجا پنجره ایست به دنیای هنر رزم و فلسفه آن‌ها و نشاط روح و تن و برای کسانی که می‌خواهند با دیگر سبک‌های رزمی آشنا شوند. مدیر @Mostafaka آدرس @HrazmiVpahlvani ✅ استفاده از مطالب لطفاً با آدرس ✅ تبادل/تبلیغ صلواتی محدود ✅ استفاده تجاری از کانال ممنوع
مشاهده در ایتا
دانلود
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
🥋 اسرار تمرینات بروس‌لی (۵) 🤩 ما می‌توانیم قدر یک چنین برنامه ارزشمند را بدانیم که ظرف مدت ۴۵ روز، از ۲۷ می تا ۱۰ جولای توانسته پیشرفت شگرفی را برای بروس به همراه داشته باشد. از این‌ها گذشته خیلی نوآور و خلاق بود. 😒 تا قبل از دهه ۵۰ هنرمندان رزمی چین، خیلی محافظه‌کار بودند. آنها اعتقاد داشتند که تمرینات با ، باعث کاهش سرعت هنرجو می‌شود. اما بروس روشی یافت تا این ایده را از بین ببرد. 🏋‍♂ وی برنامه اش را ابتدا با وزنه‌های سنگین و تکرارهای کم آغاز نمود. سپس میزان وزنه‌ها را کاهش داد و به تعداد تکرارها افزود. او این کار را تا حدی که تکرارها به بالاترین حد خود برسد، ادامه داد و ضمناً سرعت تمرین را نیز افزایش داد. او با این روش هم عضلات را می ساخت و هم قدرتش را افزایش می‌داد بدون اینکه ذره ای از سرعتش کاسته شود. 💪 یکی از مهم‌ترین کشفیات او از تمرینات این بود که وینگ چون به هنرجویان می آموزد در ابتدا باید، با یک عضله یا گروهی از عضلات تمرین کنند، سپس برای گرفتن بیشترین نتیجه از تکنیک‌ها، با تلفیق عضلات در یک حرکت گروهی، حرکات را با یکدیگر هماهنگ سازند. 🔶 بروس در این شیوه تمرین استاد شده بود. ضمناً بروس شدیداً مخالف تمرینات سنگین، مثل (زیاد) لگد زدن به کیسه سنگین بود. زیرا فهمیده بود نتیجه این گونه تمرینات تنها بر حجم عضلات می‌افزاید و هنرجو را نیز کاهش می‌دهد. .. 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥋 افتتاحیه قهرمانی کشور شهریور ۱۳۹۱ 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥋 مبارزه و بو ( بلند) ⚔ 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
💠 ۲۴ رجب سال روز فتح قلعه به دست شاه ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مبارک باد. 📚 شیخ مفید در «ارشاد» ص ۵۹ از زبان علی علیه‌السلام نقل می‌کند: «من درب خیبر را کنده به جای سپر به کار بردم و پس از پایان نبرد آن را مانند پل بر روی خندقی که یهودیان کنده بودند، قرار دادم، سپس آن را میان خندق پرتاب کردم، مردی ‏پرسید: آیا سنگینی آن را احساس کردی، فرمود: به همان ‏اندازه از سنگینی که از سپر خود احساس می‌کردم». 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
🥋 ضربات پا در نین جوتسو (۶) 🥷 برای من، خنثی کردن حمله با استفاده از دانش اهرم‌ها، بسیار آسان تر است تا بخواهم از قدرت عضلانی، برای از پا در آوردن حریف استفاده کنم به خصوص اگر حریف درشت تر از من هم باشد. 🔶 اگرچه ضربات پا در بر قدرت نفوذ به درون و ادامه آن تکیه می‌کند اما هیس معتقد است که اگر یک ، نتواند با قسمتی از پا که هدف را مورد اصابت قرار می‌دهد تماس حاصل نماید و یا تماس کم اثر باشد، هیچ یک از ضربات اثر چندانی نخواهد داشت. طبق نظر هیس احساس و درک هنرجویان نینجوتسو برای خودجوشی در نبرد، جهت اجتناب از محدود شدن به یک نوع ضربۀ پا، به آنها کمک شایانی می کند. 🔷 هيس قاطعانه اذعان می‌کند اگر من سعی کنم ضربه پای غیر مؤثری بزنم، تعادلم را از دست خواهم داد اما تکنیک به هدر نمی‌رود. حتی اگر آن ضربه، تأثیر دل خواهم را نداشته باشد ولی از آن جایی که بدنم در وضعیت حرکت است، دست کم باعث می‌شود که ذهن حریف برای لحظه ای هم که شده میخکوب شود. و من از این حواس پرتی آنی، جهت به کار بستن تکنیک دیگری استفاده می‌کنم. ما برای ناگار (در حرکت بودن) سعی زیادی می‌کنیم. این چیزی است که ما را قادر می‌سازد تا تکنیکی را که کارساز نبوده و آن را فقط نشان داده بودیم جبران کنیم. 👣 ضربات پا از پهلو و دورانی از اصلی بسیاری از هنرهای رزمی هستند، اما در توگاکوره - ریو نینجوتسو، نقش چندانی ندارند یا دست کم به آن اندازه که در رشته های هم خانواده به چشم می‌خورد نیست. اصل ضربات پا از پهلو، حاصل نوآوری اخیر مبارزان ژاپنی در دههٔ ۱۹۳۰، برای شرکت در مسابقات رزمی، و روشی برای نتیجه گیری سریع در نفوذ به دفاع حریف بوده است. هیس خاطرنشان می‌کند که، ضربهٔ پا از پهلو هیچ‌گاه بخشی از مجموعه سنتی فنون رزمی ژاپنی‌ها نبوده است. در روش ما، استقرار بدن نیازمند آن ضربۀ پایی است که ارتباطی با ایجاد موقعیت‌های مشت زدن یا گلاویز شدن نداشته باشد. 🔶 البته هنرجویان نینجوتسو به از نوعی ضربه پا از پهلو که قبل از دهه ۱۹۳۰ نیز وجود داشته و متعلق به اصل این رشته است استفاده می‌کنند. به این نحو که لگن نمی چرخد و پنجه های پا همچنان رو به بالا قرار می‌گیرد. پا از پهلو بالا می‌آید و از ناحیه پاشنه به حریف که در پهلوی نینجا قرار گرفته است لرخورد می‌کند. نینجا از ضربه خرد کننده یا به پشت نیز به منظور خم کردن و کوفتن حریفی که از پشت سر حمله کرده استفاده می کند. 🦶 هیس تأکید می‌کند: دلیل این که ضربات دورانی با قسمت مهمی از مجموعه ضربات نینجا نیست، اندک بودن سطوح مورد هدف و در دسترس در روزگار باستان بوده است و آن هم به واسطه زره ای که جنگجویان آن دوران می‌پوشیده‌اند. او می‌گوید: بدون زره، کنار زانو و پهلوی ران و یا دنده ها، نقاط مؤثری برای ضربه زدن هستند اما همه این نقاط به وسیله زره پوشیده می شده است، بنابراین دلیلی وجود نداشت که با پا، به این نقاط ضربه بزنند و اگر سعی می‌کردند که به حریف زره پوش ضربه بزنند با یک ضربه مستقیم تعادل دشمن را بر هم می زدند. ⏹ تنها حالتی که هیس از ضربات دورانـی پـا، بـه شاگردان خود می آموزد نوعی ضربه بسیار قدرتمند است که مستقیماً به پاهای حریف زده می‌شود. او می‌گوید: «ما ضربات دورانی پایی را که در کاراته معمول است اجرا نمی‌کنیم. من نوعی ضربه پای دورانی را آموزش می‌دهم که مخصوص پایین ساق پاست. ما می‌خواهیم حرکتی را دنبال کنیم که از پهلو به رویه بیرونی پای حریف، ضربه بزند. کل بدن پشت این ضربه پا قرار خواهد گرفت. این روشی است که در آن هنر را با مقتضیات روز تطبیق داده ایم. 🔶 هیس از چند روش برای آموزش هنرجویان استفاده می‌کند تا به آنها کمک کند قدرت ضربات پا را افزایش دهند و به طبیعت پرانرژی ضربات پای نینجوتسو عادت کنند. یک روش، اجرای آهسته تکنیک است تا یار تمرینی بتواند ضربه پا را به خوبی دریافت کند و واکنشی را تقلید کند که در جریان یک درگیری واقعی اتفاق می‌افتد. مچ بندها، سپرها و لوازم و ابزار دیگر این امکان را به وجود می‌آورند که هنرجویان در دوجو، به تمرینات قدرتمند ضربات پا بپردازند. هیس معتقد است که اهداف ساختگی و مصنوعی باید به طور عاقلانه ای به کار برده شوند، ضمناً معتقد است هنرجویان باید از محدودیت‌های خود درک بالایی داشته باشند. .. 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥋 اوکی گوشی   Uki goshi 🫂 یکی از فنون و تکنیک‌های دستهٔ ناگه-وازا رشتهٔ ورزشی  است که در زیردستهٔ کوشی-وازا دسته‌بندی می‌شود. 👊 @HrazmiVpahlvani 💪 کانال هنرهای رزمی ورزش پهلوانی 🥋🏹🥷🇮🇷⚔🥊🤺 ⛩(هنرهای رزمی ما را از خواب بیدار می‌کند و در آن‌ زیبایی بزرگی نهفته است.)🎴