eitaa logo
مؤسسه حیات طیبه
1.3هزار دنبال‌کننده
282 عکس
45 ویدیو
158 فایل
کانال رسمی اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🏢 مکان: قم، بلوار امین، کوچه ۸، اولین فرعی سمت راست، انتهای کوچه، پلاک ۸۱. صفحه آپارات: https://www.aparat.com/hti_ir 📬 ارتباط با ادمین: 🆔 @hti_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
1_3398249420.mp3
5.11M
بیان نکاتی پیرامون جایگاه امام کاظم (علیه‌السلام) از منابع روایی عامه که در کتب شیعه مغفول است. 🎙 حضرت آیت‌الله مفیدی «حفظه‌الله» شهادت جانسوز امام کاظم (علیه‌السلام) تسلیت باد 🏴🏴🏴 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
aac_230216_001.MP3
36.84M
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ دوره تربیت مدرس و پژوهش‌گر ادبیات و منطق جلسه ۴ 📖 بر اساس کتاب تأملات منطقی (مدخل) شرح انتقادی کتاب المنطق مرحوم مظفر 📋 مباحث بحث شده در این جلسه: ١. مروری بر مباحث جلسات گذشته ٢. چگونگی صورت‌بندی منطقی اشکالات و پاسخ‌ها ۳. قانون در نقض قواعده عقلی ⏱ زمان: 1:16:44 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
aac_230219_001.mp3
38.7M
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ دوره تربیت مدرس و پژوهش‌گر ادبیات و منطق جلسه ۵ 📖 بر اساس کتاب تأملات منطقی (مدخل) شرح انتقادی کتاب المنطق مرحوم مظفر 📋 مباحث بحث شده در این جلسه: ١. تعریف منطق ٢. توضیح برخی از مفردات بکار رفته در تعریف منطق ۳. تشبیه دانش منطق به دانش جبر ۴. طرح تأملات (پرسش) ⏱ زمان: 1:20:37 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
هدایت شده از مهدی عبداللهی
بزرگترین فقر: فقر نیروی انسانی ▫️من به شما رفقا با صراحت عرض کنم حدود ۳۳ سال است تلاشگری دارم و در این ۳۳ سال حدود ۳۱ سالش کار دسته‌جمعی داشته‌ام. می‌دانید بزرگ‌ترین فقر کارهای ما چه بوده؟ آیا فقر پولی بوده؟ آیا فقر امکانات اجتماعی بوده؟ بله! این فقرها بوده، اذیت‌مان هم کرده و می‌کند اما این‌ها بزرگترين فقر نبوده است. بزرگ‌ترین فقر ما، فقر انسانی بوده است؛ یعنی همیشه هر کاری را خواستیم انجام بدهیم در درجه اول، آدم آن کار را کم داشتیم. 📚 سیدمحمد حسینی بهشتی، سه گونه اسلام، ص۳۰ ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌿🌾💐🌷🌺🥀🍃🍂🍁🥀 🎞 خوک درمانی 🐖🐖 😞😐 🔰 علوم انسانیِ غربیِ ذاتاً مسموم، انسانی را مورد مطالعه قرار می‌دهند که از مبدا و معاد بریده است یعنی انسانی که نه عبدالله است و نه قیامتی دارد و نه استعداد خلیفة‌اللهی و سعادتش در رفاه و لذت طلبی بی حد و حصر است. انسان از نظر این علوم مدرن یک حیوان ابزارساز بیش نیست. 🔰 در روان‌شناسیِ اومانیستیِ غربی که خودارضایی و همجنسبازی، انحراف جنسی محسوب نمی‌شوند باید هم برای رسیدن به آرامش به امثال خوک‌درمانی برسند. 🔰 وظیفه اول در عرصه علمی جهاد در راه تولید علوم انسانی اسلامی و تربیت پژوهش‌گرانی برای این عرصه مهم است. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
💥اهمیت تفکر ✍ آیت الله بهاءالدینی ره : 🔹نسبت به دوستان طلبه هم توصیه می کنم بعد از خودسازی زیاد فکر کنند در تمام امور بیندیشند و از روی تفکر و اندیشه چیزی را بپذیرند؛ زیرا تعبدیات زیاد کارساز نیست. و دوامی ندارد. 🔹تفکر منشاء اثر است و این اثر حتی در تتبع هم نیست؛ چرا که با حفظ تمام کتب رفع شک و شبه نمی شود، اما با تفکر این کار می شود. 📚مجله حوزه شهریور ماه 1365 ، شماره 16 مصاحبه آیت الله بهاءالدینی ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دلنوشته سردار حاج قاسم سلیمانی: اولین بار است که به این جمله اعتراف می‌کنم. هرگز نمیخواستم نظامی شوم. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم. 🔹من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفتم برای ایستادن در مقابل آدم‌کشان است نه برای آدم کشتن... 🔴 👇 @bidariymelat
aac_230302_001.MP3
41.06M
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ دوره تربیت مدرس و پژوهش‌گر ادبیات و منطق جلسه ۶ 📖 بر اساس کتاب تأملات منطقی (مدخل) شرح انتقادی کتاب المنطق مرحوم مظفر 📋 مباحث بحث شده در این جلسه: ١. کارکرد منطق و تطبیق آن با منطق صوری و مادی. ٢. (استخدام) در تعریف علوم عالی و اصالی به چه معناست؟ ۳. معنا و انواع استخدام یک علم در علم دیگر ۴. مراد از آلی بودن علم منطق چیست؟ ۵. تعریف ارائه شده از علم منطق، تعریف حدی است یا رسمی؟ 📌 تذکر: در این جلسه بحث مهمی پیرامون ملاک آلی بودن یک علم بیان شد. مطالب این جلسه در مقاله علمی پژوهشی (ملاک ابزاری بودن یک دانش با نگاه به علم منطق) به چاپ رسیده است. ⏱ زمان: 1:37:54 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
مقاله ملاک ابزاری بودن یک دانش.pdf
658.3K
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 📜 مقاله: 📜 ♦️ ملاک ابزاری بودن یک دانش با نگاه به علم منطق ♦️ 🖌 نویسندگان: مجتبی قربانی همدانی، سید احمد غفاری قره‌باغ 📝 چاپ شده در نشریه علمی پژوهشی آینه معرفت دانشگاه شهید بهشتی , پاییز 98 ✔️ لینک مقاله در سایت مجله👇👇 🔍 http://jipt.sbu.ac.ir/article/view/30277 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
aac_230305_001.MP3
43.6M
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ دوره تربیت مدرس و پژوهش‌گر ادبیات و منطق جلسه ۷ 📖 بر اساس کتاب تأملات منطقی (مدخل) شرح انتقادی کتاب المنطق مرحوم مظفر 📋 مباحث بحث شده در این جلسه: ١. مروری بر مباحث تقسیم‌بندی علم به آلی و اصالی ۲. تعریف علم ۳. تقسیم علم به حصولی و حضوری و بیان تفاوت‌های آن ⏱ زمان: 1:12:40 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
aac_230309_001.MP3
47.45M
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ دوره تربیت مدرس و پژوهش‌گر ادبیات و منطق جلسه ۸ 📖 بر اساس کتاب تأملات منطقی (مدخل) شرح انتقادی کتاب المنطق مرحوم مظفر 📋 مباحث بحث شده در این جلسه: ١. تعریف علم حسی، خیالی، وهمی، عقلی ⏱ زمان: 1:19:04 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir
بسم الله الرحمن الرحیم سال نو مبارک تقارن بهار طبیعت و بهار بندگی و آغاز سال نو عرفانی نویدبخش سالی پر برکت و معنویت است ان شاءالله. از خداوند رحمان برای همه بزرگواران سالی پر از ارزاق و برکات مادی و معنوی همراه با عافیت و صحت کامل مسئلت دارم. ان‌شاءالله در این سال جدید همتی کنیم و بیش از پیش خود را لایق سربازی مهدی فاطمه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دهیم. ارادتمند: قربانی همدانی