eitaa logo
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
5.8هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
631 ویدیو
148 فایل
🔶 مجالی برای #نواندیشی_دینی 🔶 ارتباط با مدیر کانال و تبادل: @public_relation 🌐 پایگاه رسمی اطلاع رسانی: ▶️ www.iict.ac.ir ❇️ ایتا / سروش / بله / آپارات: ▶️ @iictchannel 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/iict_ac_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 | جلوه‌های اجتماعی تأثیر انقلاب اسلامی ◻️ انقلاب اسلامی ایران برای بسیاری از مسلمانان جنوب شرقی آسیا پس از گذشت سال‌های اولیه، پیش‌از آن‌که به عنوان یک الگوی اجتماعی و قابل تکرار مطرح باشد، به مثابه منبعی الهام‌بخش تلقی گردید. انقلاب در ابتدا به منزله نمونه‌ای از پیروزی اسلام بر نیروهای امپریالیستی و غیر‌اخلاقی پدیدار شد، چنین زمینه‌ای سبب شد که واکنش‌های عمومی اولیه نسبت به انقلاب اسلامی بسیار مثبت باشد و رهبران مذهبی را مجذوب نماید. ◻️ چنین استقبالی لزوما به معنای اعلام موافقت با ساختارهای نهادی مشخصی که در ایران برقرار شد و یا دفاع از ترویج قوانین مذهبی نبود، بلکه برای بسیاری از مردم آسیای جنوب شرقی این انقلاب بیشتر به منزله یک نماد جلب توجه می‌کرد و موجب تجدید توان حرکت اسلامی در این جوامع شد. 📖 برگرفته از کتاب بازتاب جهانی انقلاب اسلامی، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/4882 🆔 @iictchannel
🖼 | قومیت‌های ایرانی، خود را متعلق به این خاک می‌دانند و دنبال جدایی نیستند 👤 دکتر ، عضو هیأت علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔸 کومله، دموکرات کردستان، جیش‌العدل، الاحوازیه و… همگی تجزیه‌طلبانی هستند که به جای زبان منطق، زبان سلاح را برمی‌گزینند و همین وجه تمایز آن‌ها از ملت ایران است. آنان منطق و دلیلی برای گفت‌وگو ندارند. قومیت‌های ایرانی، خود را متعلق به این خاک می‌دانند و دنبال جدایی نیستند، اما دلایلی وجود دارد که موجب می‌شود تجزیه‌طلبی در برخی مناطق ایران قوت بگیرد. 🔸 تضعیف حکومت مرکزی از طرفی و تبلیغات موهوم از طرف دیگر دلایلی است که برخی افراد را به باورهای تجزیه‌طلبانه سوق می‌دهد. وعده به بهبودی وضع اقتصادی و معیشت از جمله مواردی است که برخی مردم ناراضی را در مناطقی از ایران به سمت انگاره‌های تجزیه‌طلبانه می‌کشد. 🆔 @iictchannel
🖼 | رشد و رفاه اقتصادی 🔺 رشد اقتصادی مفهومی است که بیان‌کننده افزایش تولید در جامعه است و بیشتر متکی به ارقام کمی است که در کوتاه مدت و میان مدت به کار می‌رود. رشد اقتصادی دلالت بر افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی دارد. اگر تولید کالاها و خدمات در یک کشور افزایش یابد، می‌توان این افزایش را رشد اقتصادی تلقی کرد. 🔺 نکته حائز اهمیت در اینجا، افزایش پس‌انداز و انباشت سرمایه به عنوان پیش‌درآمدی برای توسعه و ثبات در جامعه است؛ اما توسعه نوعی فرایند غایت‌گرای هدف‌دار است که مستلزم تجدید سازمان و جهت‌گیری مجموعه نظام اجتماعی و اقتصادی کشور است و علاوه بر بهبود وضع درآمدها و تولید، متضمن تغییرات بنیادی در ساخت‌های نهادی، اجتماعی است. به‌هرحال توسعه هنگامی مفهوم می‌یابد که همه جانبه باشد. توسعه همه‌جانبه جامعه را به‌سوی ثبات و توسعه پایدار هدایت می‌کند. 📖 برگرفته از کتاب ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6386 🆔 @iictchannel
🖼 | تاریخ و دنیا بداند حب و مودت آل‌الله در ملت بزرگ ایران ریشه‌دار است ✍ آیت‌الله ، عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔷 در روزهای گذشته، خبرهایی از برخی حرکات بسیار قبیح از قبیل آتش زدن قرآن کریم، مساجد، حمله به موکب های عزاداری آل‌الله، به شهادت رساندن برخی مدافعان امنیت کشور و حریم اهل بیت علیهم السلام، منتشر شد. 🔷 در اینکه این رفتار‌ها بی‌پایه و فاقد پایگاه مردمی و اجتماعی است، بحثی نیست. لکن شدت پلشتی و گستاخی ناموجه کار آنقدر زیاد است که اذهان را به خود مشغول کرد، به ویژه وقتی غول رسانه‌ای کفر و نفاق نیز چونان موجی برآن سوار شد. 🔷 تاریخ و دنیا بداند که علاقه به مذهب، دین، نمادهای مذهبی، حب و مودت آل‌الله علیهم السلام همچنان در همه وجود ملت بزرگ‌ ایران ریشه‌دار است و آن را نه فقط تراثی از اسلام بلکه بخشی از ملیت و هویت خویش می‌داند و به آن افتخار می‌کند. این حرکات محکوم و هیچ تزلزلی در باور و کنش توده عظیم ایجاد نمی‌کند. ‌ 🆔 @iictchannel
🖼 | نظام‌سازی دینی ◼️ مطالعات آینده‌نگر، رقابت عمومی آینده جهان را رقابت‌های علمی و جنگ معرفتی می‌داند که زیربنای نرم‌افزاری آنها را نظریه‌های دامنه‌دار، دانش‌های پیش‌رو، مبانی قابل رقابت و فرایندهای اثربخش و کارآمد بر عهده دارند. در این میان از پایان قرن بیستم میدان، میدان سیستم‌سازی و طراحی نظامات معرفتی همسو با ذائقه‌های نظم داده شده بشر مدرن است. برای رقابت در این میدان کارزار اندیشه‌های والای اسلامی نیز باید در قالب‌های قابل رقابت، مانند طراحی دستگاه‌های جامع، بازمهندسی و به میدان آورده شوند. ◼️ سیستم‌سازی خصوصا در عرصه معرفتی به‌ویژه در حوزه دین و الهیات نیازمند مدل‌هایی با شاخصه‌های فرازمانی، فرامنطقه‌ای، فرابشری و دارای عقلانیت دینی است. سیستم‌سازی دینی علاوه بر قابل رقابت کردن آموزه‌ها و باورهای اسلام در قالب تمدنی می‌تواند کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به اهداف متعالی دین به‌شمار آید. ✍️ 🔖 برگرفته از مقاله "نظریه ارتقای الگوی تعامل در سیستم‌سازی دینی با تکیه بر مبانی عرفان اهل‌بیت(ع)" شماره 89 و 90 فصلنامه انتقادی - نظری در حوزه علوم انسانی «کتاب نقد» 📌 جهت دانلود کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/22102 🆔 @iictchannel
🖼 | قاسطین زمانه ✍ حجت‌الاسلام و‌المسلمین ، عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نامه‌ای خطاب به عبدالکریم سروش: ◼️ نامه­‌های تو به رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، مؤمنان را به یاد نامه­‌های شبه‌روشنفکرانه قاسطین به مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌اندازد؛ با این تفاوت که گاهی با تفسیر به رأی به سخنان آن حضرت تمسک فرصت‌طلبانه می‌کنی و در بحثهای کلام جدید، مدعی عَرَضی بودن آن سخنان می‌شوی. اینک پاسخ امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه ششم نهج‌البلاغه به آن شبه‌روشنفکر قاسطین را بشنو که فرمود: «از هوای نفس دوری کن و با دیده عقل بنگر و دست از گمراهی بردار.» 🆔 @iictchannel
🖼 | نقطه کانونی جنگ شناختی تغییر در احساس است ✍ حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ 🔺 میدان نبرد در آینده، ذهن مردم است و جنگ‌ها برای تصاحب فهم‌هاست. هویت جنگ شناختی، «تلاش برای ایجاد تغییر در تصمیم‌گیری افراد با تغییر دادنِ باورهای آنها، به‌وسیلۀ تغییر در احساس‌های آنها» است. نقطه کانونیِ این تعریف، «تغییر در احساس‌ها» است به‌طوری که اگر عنوان «جنگ شناختی» را به عنوان «جنگ احساس‌ها» تغییر بدهیم به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. 🆔 @iictchannel
🖼 | برنامه‌ریزی اقتصادی و نقش دولت ◽️ نقش دولت، ضرورت برنامه‌ریزی اقتصادی هماهنگ و سیاست‌های جامع اقتصادی، اجزای لاینفک اقتصادی سیاسی در نظر گرفته می‌شود. نقش دولت در اقتصاد، تأثير ملاحظه‌های سیاسی در برنامه‌های توسعه، چگونگی تخصیص بهینه ارزش‌ها، کالاها توسط دولت و در مجموع موانع سیاسی توسعه اقتصادی در اقتصاد سیاسی مورد بحث قرار می‌گیرد؛ بنابراین قلمروهای اقتصادی و سیاسی یک جامعه به یکدیگر مربوط هستند. ◽️ یک دولت موفق، تنها با داشتن ساخت سیاسی توسعه‌یافته می‌تواند نظام کارآمدی برای توسعه فراهم کند و به برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت بر برنامه توسعه بپردازد و اقدام‌ها و برنامه‌های توسعه را پیش ببرد، انباشت سرمایه را فراهم کند، فساد اداری را تقلیل و ثبات سیاسی را تضمین کند و تخصیص بهینه‌ای برای درآمد داشته باشد. 📖 برگرفته از کتاب ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6386 🆔 @iictchannel
🔴 هم اکنون در حال برگزاری... 🔰 جلسات علمی شورای علمی دانشنامه با حضور حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین سید محمد غروی ، علی اکبر رشاد، عبدالکریم بهجت پور، احمد قدسی، ابوالقاسم مقیمی، سعید داودی، عبدالرحیم سلیمانی بهبهانی، اکبر زراعتیان و احمد مهدی زاده 🔻 بررسی مقالات و 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به صورت حضوری و مجازی 🆔 @iictchannel
🔸 امیرالمؤمنین عليه السلام: مَنِ اشتَغَلَ بِالفُضولِ، فاتَهُ مِن مُهِمِّهِ المَأمولُ 🔰 هر كه به کارهای بی فایده مشغول شود، آرزوى مهم اش را از دست مى دهد 📚 غررالحكم، حدیث8633 🆔 @iictchannel
◽️ اولویت اسلام بر پیشگیری اجتماعی در حوزه حجاب 🔸 حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی عنوان کرد: ◾️در بحث حجاب، بیشتر برنامه‌های اسلام متمرکز بر پیشگیری اجتماعی است و نه کیفری و یا وضعی؛ شارع مقدس سعی کرده تا وجوب حجاب را تبیین و مخاطب را قانع کند نه اینکه صرفا بگوید حجاب واجب است. 🆔 @iictchannel
◽️هشت وظیفه روحانیت در مسیر عدالت اجتماعی 🔸در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین مدیر گروه سیاست پژوهشگاه تبیین شد: ◾️ «پرورش نیروهای عدالتخواه و عدالت‌طلب»، «پرورش مجریان و مدیران عادل و کارآمد»، «نظریه‌پردازی برای عدالت اسلامی»، «ارائه راهبردها»، «نظارت بر فرآیند اجرای عدالت»، «تلاش برای بسترسازی در جهت قانونگذاری عادلانه»، «همراهی و همدلی با مردم در مسیر عدالت» و «فراجناحی بودن در مسیر اجرای عدالت»؛ هشت وظیفه‌ای است که می توان برای حضور روحانیت در مسیر عدالت اجتماعی ضروری دانست. 🆔 @iictchannel
▫️همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 💢 هویت ساختار انقلابی فرهنگ 💢نقَادی ساختار فرهنگی کنونی 💢وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور 💢چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 🔸توسط پژوهشکده پژوهشگاه و با همکاری دستگاه‌های مختلف علمی و فرهنگی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. 🎙با حضور: 📆 شنبه ۲۳ مهرماه، ساعت ۸صبح لغایت ۱۸عصر 🏢 تهران، مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 📌 جهت ثبت نام حضور در همایش کلیک کنید: ➡️ iict.ac.ir/hamayeshb 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ▫️تیزر همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 💢 هویت ساختار انقلابی فرهنگ 💢نقَادی ساختار فرهنگی کنونی 💢وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور 💢چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 🔸توسط پژوهشکده پژوهشگاه و با همکاری دستگاه‌های مختلف علمی و فرهنگی برگزار می‌شود: 🎙با حضور: 📆 شنبه ۲۳ مهرماه، ساعت ۸صبح 🏢 تهران، مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 📌 جهت ثبت نام حضور در همایش کلیک کنید: ➡️ iict.ac.ir/hamayeshb 🆔 @iictchannel
📣 ویژه برنامه تلویزیونی ماجرا 🔻 با موضوع "اختلافات فقهی و فلسفه فقهی در نهضت مشروطه" 🎙 با حضور آیت الله عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه 📺 شبکه 4 سیما 📆 یکشنبه 17 و 24 مهرماه 1401، ساعت 23 🆔 @iictchannel
◽️فلسفه حجاب تأمین امنیت روانی و جسمی جامعه است 🔸 حجت الاسلام و المسلمین عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد: ◾️حجاب برای حفظ سلامت جامعه و برخورد انسانی با زن تشریع شده است،حاکمیت‌ها در ایام کرونا وارد عمل شده و اگر فردی در محیط اجتماعی پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کرد، از خدمات اجتماعی محروم می‌شد، لذا حاکمیت در حوزه حجاب هم مسئولیت دارد. 🆔 @iictchannel
FeghPouya.mp3
8.91M
💯🔊 🔰 ویژه برنامه رادیویی 🔹 با موضوع "تنظیم رفتار اجتماعی" / قسمت هفتم 🔖 تبیین زوایای مختلف امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن در جامعه 💢 امر به معروف و نهی از منكر یك حق همگانی است 🎙با حضور: 🔸 دکتر 🔸 حجت اسلام دکتر (اعضای هیات علمی گروه پژوهشگاه) 📻 رادیو سراسری معارف؛ 31 مردادماه 1401 🆔 @iictchannel
🔸 جلسات 646 تا 650 شورای علمی دانشنامه قرآن شناسی 🔸 جلسات مستمر با حضور اعضای شورا در قم برگزار شد. ▪️در این جلسات مقالات "قرآن و علوم حدیث و کنز" مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفته و به تصویب رسید. 🆔 @iictchannel
◽️امام خمینی (ره) سمبل راهبریِ دقیق نظریه و عمل در حوزه حکمروایی اسلامی است 🔸 در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه عنوان شد: 🔻 شاید فلسفه ایجاز و ماندگاری اندیشه امام (ره) در قالب نظام سیاسی اسلامی را بتوان ریشه در سه علت عمده و مهم ارزیابی کرد. 🔹 اولا، امام خمینی(ره) از جامعیتی برخودار بودند که تقریبا دیگر اندیشمندان، واجد آن نبودند. این بدان معناست که امام(ره) در عین حال که یک فقیه تمام عیار هستند، فیلسوف، و عارفی نامی نیز هستند و البته در حوزه اخلاق و کلام و تفسیر نیز از جایگاه والایی برخوردارند. 🔹 نکته دوم اینکه امام خمینی(ره) یک باور جدی و مستحکم به مردم دارند و نظام سیاسی مد نظر خود را جدای از اینکه مبتنی بر مبانی دینی می‌دانند، بر مردم سالاری دینی نیز تاکید دارند. 🔹 نکته سوم که از جمله امتیازات امام خمینی(ره) است و شاید به طور خاص، هم در حوزه تاسیس و ماهیت نظام سیاسی ایحاد شده توسط ایشان و هم در حوزه بقا و ماندگاری آن می‌توان به این گزاره پرداخت، این است که ایشان مجموعه‌ای از دوگانه‌ها را مد نظر دارند و مدام با این دوگانه‌ها، بر نظام سیاسی مد نظر خود تاکید داشته و آن را استمرار می‌بخشند. 📝 ما در شرایط کنونی در راه رسیدن به تمدن جدید هستیم و اگر به این نقطه برسیم، می‌توانیم ابزارهای بدیل را در حوزه‌های گوناگون مطرح کنیم. ما هنوز به علل مختلف به این نقطه نرسیده‌ایم. با این حال، این همان مسیری است که باید در آن گام برداریم. 🆔 @iictchannel
◽️ امامان شیعه پیشگامان وحدت هستند 🔸 حجت الاسلام و المسلمین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس مطرح کرد: 🔹 فارغ از موضوع قرآنی، حفظ وحدت و مراعات با سایرین مسأله‌ای است که در سیره پیشوایان معصوم ما هم انعکاس قابل توجهی دارد. اگر نگاهی به تاریخ زندگانی امامان بیندازیم متوجه خواهیم شد که وحدتی‌ترین کارها و فعالیت‌هایی که تا می‌توانست از تفرقه جلوگیری کرد، از سوی این حضرات اِعمال شده است. پس از ایشان همین رویه را علمای بزرگ شیعه، از شیخ مفید تا امام خمینی (ره) ادامه دادند. 🆔 @iictchannel
◽️ نشست علمی 🔻 با موضوع «اندیشه عبدالکریم سروش در بوته نقد و نظر» 🎙 با حضور: حجت الاسلام دکتر (مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه) حجت الاسلام دکتر ( عضو شورای علمی قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه) 📆 دوشنبه 18 مهرماه 1401، ساعت 16 🏢 قم، خبرگزاری رسا 🆔 @iictchannel
🖼 | عدالت به سبک اروپایی ⏺ عدالت اگر در جامعه اجرا نشود یا ضعف خود را نشان بدهد و نیز آثار عدالت در جامعه و شئون حیاتی، فرهنگی و معیشتی همه آحاد جامعه دیده نشود و همه شئون قانون‌گذاری، قضاوت، برنامه‌ریزی، اجرا، در برخوردها و برخورداری‌ها، عدالت ملاک نباشد و اصل عدالت اجرا نشود و امکانات در این زمینه‌ها در میان آحاد جامعه توزیع نگردد، چنین جامعه‌ای ناکارآمد است. 📖 برگرفته از کتاب ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6386 🆔 @iictchannel
🖼 | قانون‌گذار عالم و عادل 🔹 باتوجه به برابری انسان‌ها و عدم‌برتری یکی بر دیگری، هیچ‌کس حق قانون‌گذاری برای محدودسازی آزادی انسان‌ها را ندارد، مگر کسی که مصالح واقعی انسان را در نظر گیرد و بهترین شناخت را از نیازها و ساختار وجود آدمی داشته باشد، علم و دانشی فراگیر داشته باشد، در بند فراموشی نیفتد و گرفتار حب و بغض‌های شخصی نشود. 🔹 مرزگذار آزادی باید ذاتی باشد که آفریننده همه هستی و بخشنده همه حق‌هاست، این مرحله را «قانون تشریعی» می‌نامند که مختص به خداوند می‌باشد و حتی به انبیاء و امامان نیز واگذار نشده است و اگر آنان حکم و دستوری می‌دهند از سوی پروردگار و پیام او است. او آفریننده هستی، آگاه به همه امور، به دور از فراموشی است و احاطه فراگیر به هستی دارد. 📖 برگرفته از کتاب عدالت سیاسی در قرآن کریم، نوشته ، مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/6336 🆔 @iictchannel
🖼 | عرفان بعد باطنی اسلام ◼️ از آنجا که عرفان عمیق‌ترین لایه اسلام است، هر دو مکتب شیعه و سنی در تاریخ واجد عرفان و سنت عرفانی هستند؛ اما وجود عنصر امامت و فروع آن در اعتقاد شیعی، بعد عرفانی تشیع را غنی‌تر و آن را از دیگر گرایش‌های عرفانی در جهان اسلام متمایز می‌کند. در این نگاه، چون امام همانند پیامبر(ص) دارای مرجعیت علمی و معنوی و اجتماعی است، روح عرفانی در همه ابعاد دین و ارکان جامعه دینی تحت حاکمیت امام، حضور و ظهور می‌یابد و هندسه و ساختمان حیات ایمانی، صبغه عرفانی و معنوی پیدا می‌کند. ◼️ در این وضعیت، زمینه‌ای برای بروز ناسازگاری بین شریعت و عرفان یا سیاست و عرفان پدید نخواهد آمد. لازمه وحدت مرجعیت‌های سه‌گانه و سازگاری شریعت، سیاست و عرفان، حضور عرفان در همه ابعاد زندگی و آمیختگی همه ابعاد حیات با روح عرفانی و معنوی است. ✍ حجت‌الاسلام والمسلمین ، عضو گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔖 برگرفته از مقاله "شاکله عرفان شیعی" شماره 89 و 90 فصلنامه انتقادی - نظری در حوزه علوم انسانی «کتاب نقد» 📌 جهت دانلود کامل مقاله به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/22102 🆔 @iictchannel
🖼 | برکت انقلاب احیا اسلام ◽️ مهم‌ترین تأثیر انقلاب اسلامی بر احیای ارزش‌ها و آگاهی‌های اسلامی بوده است. در واقع پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که ادیان به‌ویژه دین اسلام با گذشت زمان و توسعه مدرنیزاسیون نه‌تنها به پایان راه خود نرسیده‌اند، بلکه مجددا به‌عنوان مهم‌ترین راه نجات بشریت از ظلم و بیدادگری مطرح می‌باشند و دنیایی را که با سرعتی زیاد به‌سوی مادیات در حرکت بود، به‌ناگهان متوقف نمود و دریچه‌ای از قدرت معنویات و اعتقادات دینی و مذهبی گشوده و به‌ویژه نسل جوان رویگردان از ایدئولوژی‌های ماتریالیستی را به آغوش اسلام باز گرداند. قرآن و آیات آن در دنیای بعد از انقلاب اسلامی معنا و مفهوم جدیدی پیدا کرد. 📖 برگرفته از کتاب بازتاب جهانی انقلاب اسلامی، نوشته 📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید: ➡️ poiict.ir/4882 🆔 @iictchannel