🔹 وبینار واکاوی تاثیر فضای مجازی در تعاملات خانواده
🎙 با حضور:
حجت الاسلام #فرج_الله_هدایت_نیا عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه
📆 سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۱
⚠️ حضور مجازی از طریق:
➡️ b2n.ir/urmia.khanevadeh
#تبلیغ
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|گونههای تجارب دینی در متاورس
💠 حجت الاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا مدیر #قطب_فلسفه_دین_اسلامی پژوهشگاه:
🌀 طبیعی است در متاورس، تجربه دینی به تدریج خودش را نشان میدهد و کسانی که در متاورس کار میکنند، دنبال تجارب دینی هم هستند؛ در متاورس در دو عرصه فعالیت زیادی انجام شده است یکی بازیهای رایانهای مختلف و برای اقشار گوناگون و دیگری تجارت ولی به تدریج متاورس هم رنگ و بوی دستهای از تجارب دینی را خواهد گرفت، حتی ممکن است این تجارب دینی، جنبه تجاری هم به خود بگیرد و تجارب دینی شبیهسازی کامپیوتری در متاورس شوند.
🌐 در این فضا که جهان، جهان معرفت سنتی نیست، اگر گوهر ادیان را تجربه دینی بدانیم، متاورس، فراجهانی است که تجارب جدیدی برای ما ایجاد میکند و احساسات و عواطف انسانها را هم بر خواهد انگیخت.
#نشست
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت| بانیان وضع موجود چه کسانی اند
💢 این که بسیاری تصور می کنند که باید «رهبر انقلاب»، درباره نابسامانی وضع اقتصادی، پاسخگو باشد و اگر خطایی صورت گرفته، از جانب ایشان بوده است، «طبیعی» به نظر نمیرسد.
💢 چون مشخص است که تنشها و تکانههای اقتصادی اخیر که زندگی معیشتی مردم را دستخوش تلاطم کرده، به سیاستهای اقتصادی «برونگرا» و «گره خورده به روند مذاکرات با دولتهای بدعهد غربی» باز میگردد و کسانی باید پاسخگو و در معرض مؤاخذه باشند که چندین سال، ظرفیتها و استعدادهای درونی کشور را معطل و معوق نگاه داشتند و تنها، به فرجام مذاکرات زبانی و توافقات کاغذی چشم دوختند.
📖 برگرفته از کتاب عهد قدسی نوشته جمشیدی عضو هیات علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
◻️#عکس_نوشت|حکمرانی در نظامهای دینی و شیعی مبتنی بر فقه است
⬅️ حجتالاسلام #سید_سجاد_ایزدهی رییس پژوهشکده #نظام_های_اسلامی پژوهشگاه
🔹نظام یک جامعهای ممکن است، ریاستی باشد، یک جامعهای پارلمانی، جامعه دیگری نظامش دو پارلمان داشته باشد که اینها متناسب با فرهنگ و هنجارهای همان جامعه شکل میگیرند و طبعا آن چیزی که در نظام اسلامی و در نظام شیعی شکل میگیرد، شکل و شیوهای است که مبتنی بر آن هنجارها شکل میگیرد.
🔹 لذا این نظام حکمرانی را در نظامهای دینی و شیعی مبتنی بر مقوله فقه میکنند. اهل سنت هم همین فضا را دارد و آنها براساس هنجارها و ادله خودشان این مسائل را بازتعریف کرده و حکم صادر میکنند. شیعه نیز بر اساس هنجارهای خودش حکم صادر میکند و نظامهای دیگر هم طبیعتا متناسب با ساختار خودشان.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|نقش امام باقر در گسترش علوم اسلامی
🔹در عصر امام محمد باقر در زمینه فقه، کلام و سایر علوم اسلامی، سؤال ها و مسائل متعددی در جامعه رواج داشت که هر گروهی در برابر مسائل مطرح، موضع گرفته و به بیان دیدگاه خود می پرداختند. در این فضا امام محمد باقر نیز به تبیین دیدگاه های خود که برخاسته از قرآن و سنت پیامبر بود، پرداختند.
🔸از اقدامات مهم ایشان برای حفظ و ترویج این تعالیم ارزشمند و انتقال آن به نسل های بعد، تأکید بر علم آموزی و تفقه در دین و تربیت شاگردان مبرز بود. امام باقر درباره ارزش علم، مجالست با علما، آداب یادگیری، بذل علم، تشویق بر علم آموزی، تفقه در دین، عمل به علم، نهی از فتوا دادن بدون علم، صفات دانشمندان و... سخنان ارزشمندی دارند.
📖برگرفته از کتاب شکافنده دانش امام محمدباقر (ع)، نوشته رسول جزینی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|نقطه عطف تبیین
💠 دوره امام باقر و فرزند بزرگوار ایشان امام صادق را میتوان نقطه عطف تاریخ تشیع در تبیین معارف دینی دانست. امام باقر با توجه به شرایط و نیاز فرهنگی دوره خود، در راستای حفظ و صیانت از دین اسلام و احیا و گسترش معارف اسلامی، سه هدف عمده را پیگیری کردند
💠 اول آنکه به تبیین و گسترش معارف اسلامی و تصحیحی اشتباهات پرداختند؛ دوم اینکه با تربیت شاگردانی برجسته، به گسترش و حفظ این معارف الهی پرداختند؛ و در نهایت آنکه، با تعالیم گسترده و ارزشمند خود در علوم مختلف اسلامی، زمینه ساز گسترش فعالیتهای علمی و فرهنگی امام صادق(ع) شدند.
📖برگرفته از کتاب شکافنده دانش امام محمدباقر (ع)، نوشته رسول جزینی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🔸 امام خامنه ای (مدظله العالی):
🔰 یاد امام باقر(ع) یعنی یاد سر برآوردن حیات دوبارهی جریان اصیل اسلامی در مقابلهی با تحریف ها و مسخهائی که انجام گرفته بود.
◼️ فرارسيدن سالروز شهادت جانسوز نهال گلشن دین، نور دیده زهرا، سپهر دانش و بینش، امام #محمد_باقر(ع) را تسلیت عرض می نمائیم.
#تسلیت
🆔 @iictchannel
◽️ فصلنامه ذهن؛ برگزیده سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی شد
◾️ با حضور آیت الله رشاد و توسط آیت الله ابراهیم رییسی، رییس محترم جمهور و محمدعلی زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری از فصلنامه علمی پژوهشی ذهن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجلیل شد.
#افتخارات
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|موسس مکتب فقهی اهل بیت
🔳 پس از رحلت پیامبری به مرور زمان به دلیل دورشدن مسلمانان از عصر تشریع و همچنین گسترش سرزمین های اسلامی و پیچیده تر شدن مسائل مستحدثه، این نیاز احساس می شد که مسلمانان باید قواعد کلی را تأسیس و تنظیم کنند تا به کمک آن قواعد بتوانند احکام مسائل جدید را استنباط نمایند.
◻️دوره امام باقر و امام صادق نقطه عطفی در تحول و گسترش فقه شیعه به شمار می آید؛ زیرا در این دوره، مرزها و حدود آن در میان سایر افکار و مذاهب، آشکار شد. در این میان با مطالعه سیره امام باقر ملاحظه می شود ایشان تدریس نظام مند و عمومی فقه شیعه را آغاز کرده و زمینه شکل گیری مکتب فقهی اهل بیت ها را فراهم نمود.
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|اثر تخریبی متاورس بر روی باورهای دینی
💠 حجت الاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا مدیر #قطب_فلسفه_دین_اسلامی پژوهشگاه:
🌌 چون ویژگی نوظهوری در متاورس وجود دارد، کنترل آن دست کاربران نیست و ممکن است تجاربی از دین بیان شود که با آن چه ادیان به آن باور دارند فاصله زیادی داشته باشد. خیلی از تجارب تصنعی و ساختگی، انحرافی و تحریف شده باشد. در این فضا که جهان جهان سنتی نیست اگر گوهر ادیان را تجربه دینی بدانیم متاورس فرا جهانی است که تجارب جدیدی برای ما ایجاد میکند و احساسات و عواطف انسان ها را هم بر خواهد انگیخت.
#نشست
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|مراقب دام نارضایتی باشید
🔻 از دی ماه سال نودوشش، در برخی از شهرها، پارهای تجمعات اعتراضی نسبت به وضع معیشتی شکل گرفت که به صورت سلسله وار، ادامه یافت؛ به طوری که مرداد ماه سال نودوهفت، اغتشاشاتی شکل گرفت و در نهایت، در آبان ماه سال نودوهشت، اعتراضهای اجتماعی شدت یافت و دشمن در کمین نشسته با سوء استفاده از ناخرسندیها و گلایه های معیشتی مردم، به صحنه آمد و تخریب ها و اغتشاش های مهمی را پدید آورد.
🔺 در برابر این روند اجتماعی، تحلیلها و برداشتهای متنوعی صورت بندی شد و دوستان و دشمنان انقلاب، به موضع گیری تعلیلی آن پرداختند. از آنجاکه اولا، این جریان اجتماعی زنجیره وار، همچنان ادامه یافته است، و ثانیا این مقوله دارای نسبت مستقیم با کارآمدی انقلاب یا مدیران و کارگزاران کنونی است، باید درباره آن به داوری نشست و ریشهها و ماهیت و آیندهاش را شناخت.
📖برگرفته از درخشش عهد قدسی، نوشته مهدی جمشیدی عضو هیات علمی گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
💠#عکس_نوشت|حجاب یک امر اجتماعی و فرهنگی است که کلیت جامعه با آن روبرو هستند
🔻حجتالاسلام والمسلمین #علی_محمدی_جورکویه عضو هیات علمی گروه #فقه_و_حقوق پژوهشگاه
◻️هر پوششی پیامی دارد و برداشتی که افراد جامعه از پوشش ما میکنند تابع قصد ما نیست یعنی نمیتوان لباسی را پوشید و گفت من این لباس را به فلان قصد میپوشم یا نمیپوشم و به برداشت آحاد جامعه کار ندارم! زیرا افراد جامعه تابع قصد ما فکر نمیکنند بنابر این تمام پوششها نوعی پیام را به جامعه القا میکند و آن پیام در اختیار فرد نمیباشد. قرآن مسئله حجاب را صرفا در یک امر و نهی محدود نکرده بلکه علاوه بر آن بر سالم سازی اجتماعی همگام با سالمسازی قلب و روان جمعی انسانها تأکید دارد؛ بنابر این امر اجتماعی و فرهنگی است که کلیت جامعه یعنی هم حاکمیت، هم افراد و هم نهادهای مدنی با آن روبرو هستند.
#سخنرانی
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|ابهامات مفهومی در ادبیات میان رشتهای
✳️ ادبيات ميانرشتگی در ابتدای راه خود است و حتی هنوز توافقی بر تعريف آن وجود ندارد و مفاهيم آن دچار ابهام مفهومی است. از اين رو تعابير مختلفی در مقام معرفی و تعريف آن توسط محققان ارائه شده است.
🔰 تكثر تعبيری و واژگانی بالایی بر تعاریف مطالعات میانرشتهای حاكم است، اما میتوان روح كلی واحدی استخراج كرد و آن را اینگونه تعریف کرد؛ مطالعات ميانرشتهای فرايند پاسخ به يك پرسش، حل يك مسئله يا مواجهه با يك موضوع است كه گستردگی و پيچيدگی آن به حدی است كه نمیتوان به درستی از طريق يك رشته علمی واحد با آن مواجه شد.
✂️ حجت الاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا مدیر #قطب_فلسفه_دین_اسلامی پژوهشگاه، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه پژوهشی «ذهن»
#برشی_از_مقاله
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|یأس اجتماعی تحت لوای رسانهها
◼️گاهی بر فضای اجتماعی، نوعی حالت روانی حاکم می شود که در اثر آن، افراد جامعه دچار «ناامیدی» و «یاس» می شوند؛ به طوری که حتی نسبت به «داشته ها» و «اندوخته های اجتماعی خویش هم بدبین» و « منفی نگر» می گردند و احساس حقارت می کنند. پاره های از مردمان جامعه ما، مبتلا به چنین روحیه و فکری شده اند، و غلبه و غلظت نگاو «انتقادی» و «اعتراضی» نسبت به مسائل گوناگون اجتماعی، ناشی از این حالت است.
◼️جریان های خارج از نظام اجتماعی ما، در سازوکارهای تبلیغاتی و رسانه ای بسیار قوی و متراکم، کوشیده اند از طريق القائات منفی و يأس آور، جامعه را نسبت به انقلاب، دچار دلسردی و ناامیدی کنند و آنها را به سوی این نتیجه سوق دهند که انقلاب، مبتلا به بحران دستاورد» شده و در طول بیش از چهل سال گذشته، نتوانسته به وعده های آنچنانی خود عمل کند و آرمان شهر اسلامی پدید آورد.
📖برگرفته از درخشش عهد قدسی، نوشته مهدی جمشیدی عضو هیات علمی گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رسول رحمت (ص):
🔸 با ريختن اوّلين قطره خون قربانى [به زمين]، صاحب قربانی آمرزيده مى شود.
📚 من لايحضره الفقيه ، ج۲، ص۲۱۴
🌸 فرارسیدن #عید_قربان، پر شکوه ترین ایثار و زیباترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.
#تبریک
#استوری_موشن
🆔 @iictchannel
◽️جهان اسلام امروز مدیون فعالیت های امام باقر (ع) است
🔸 در گفتگو با حجتالاسلام و المسلمین #سیدسجاد_ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه عنوان شد:
◾️ امام محمد باقر (ع) که به علم الهی، تیزبینی و عنایت الهی مستند هستند، تصمیم گرفتند که مسئله مهم جهان اسلام مسئله #دین، هویت و باورها است و آن مرحله ای است که مردم به یک باور دینی برسند و باورهای دینی خود را اصلاح کنند.
◾️ لذا امام محمد باقر (ع) آمدند دست به ترویج دین، تولید دانش، تربیت دانشجو و در نهایت توسعه دین و تمایز دین تحریف شده از دین اصلی پرداختند و ثمرات اش را ما در دوره های بعد در تمدن اسلام می بینیم.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|چيستی كلام فلسفی
🔗 كلام فلسفی سه ويژگی دارد: کاربست روش عقلی، استفاده از مفاهيم و قواعد فلسفی، چينش و تنظيم ويژه از مباحث كلامی. ويژگی اول از مشتركات كلام عقلی و متمايزكننده آن از كلام نقلی است و عنصر دوم مايز آن از كلام عقلی غير فلسفی است. در عین حال فلسفی شدن كلام میتواند به وجه خاص يا عام و به تعبيری ديگر ذومراتب و دارای گستره و حدود و ثغور متفاوتی باشد.
🖇 در مرتبه نازلتری میتوان از فلسفه تنها در مقام دوم سود جست و آنچه را به روش غير فلسفی فهميده شده، از طريق فلسفی به اثبات رساند. مرتبه دوم اگرچه فی الجمله امكانپذير است، محدودیتهایی دارد و در مواردی كه فهم حاصل در مرحله نخست مغاير با پاره ای اصول فلسفی باشد، فرايند اثبات و دفاع را با ناكامی روبهرو میسازد.
#برشی_از_مقاله
🔻 #حمیدرضا_شاکرین، دانشيار گروه #منطق_فهم_دين پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه «ذهن»
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت| چیستی کلام عقلی
🌀 درباره كلام اسلامی كه به «علم توحيد و صفات» نامبردار و به «فقه اكبر» موصوف است، تعاريف گوناگونی شده كه تفصيل آنها از حوصله اين مختصر بيرون است.
🔹 از مجموع تعاريف مطرح شده در آثار و بحث های كلامی میتوان گفت: «علم كلام دانشی است كه بيان چیستی، ضرورت و اثبات حقانيت دين، اكتشاف و استنباط، تنظيم و تنسيق و اثبات عقايد حقه دينی، همچنين دفاع و دفع شبهات مربوط را به صورت استدلالی بر عهده دارد.»
🌀 در علم كلام میتوان از روشها و رويكردهای مختلف عقلی، نقلی، تجربی و شهودی سود جست. البته حدود، چگونگی و جزئيات كاربست اين روشها و رويكردها نيازمند بحثهای تفصيلی است و در آن آرای مختلفی رخ نموده است.
#برشی_از_مقاله
🔻 #حمیدرضا_شاکرین، دانشيار گروه #منطق_فهم_دين پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه «ذهن»
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشته|تمایز موضوعی فلسفه دین اسلامی
🔘 اگر موضوع فلسفه دین مطابق رأی مشهور «دین» معرفی شود، چنین موضوعی چندان آشکار بهنظر نمیرسد و پرسشها و ابهامات بسیاری درباره آن قابل طرح است، اما اگر موضوع فلسفه دین مشخصا به دین اسلام محدود شود، میتوان از ابهامات موضوع فلسفه دین تا حد زیادی کاست.
🔅 در واقع با تحدید موضوع فلسفه دین، دین اسلام به عنوان موضوع تأمل فلسفی تعیین میگردد و بهنظر میرسد که این یکی از معانی است که میتوان برای فلسفه دین اسلامی در نظر گرفت.
💢 به نظر می رسد با محدودکردن موضوع فلسفه دین به اسلام، میتوان از بسیاری ابهامات آسیبزا در فلسفه دین رهایی یافت و حتی میتوان موضوع فلسفه دین را از این هم تنگتر، محدودتر و معینتر نمود و به جای دین، مذاهب را به عنوان موضوع بحث و فحص فلسفی قرار داد و سخن از فلسفه مذاهب اسلامی گفت.
✂️محمد محمدرضایی-مجلسه قبسات-ش103-ص27تا29
#برشی_از_مقاله
🆔 @iictchannel
➕#عکس_نوشت|چرا امام محمد باقر(ع) بر علیه حکومت بنیامیه قیام کرد
🔻 حجتالاسلام و المسلمین #سیدسجاد_ایزدهی رئیس پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه:
◻️ امام محمد باقر (ع) با آن درایت و علم الهی که داشتند از یک طرف می دانستند که اگر مردم باور دینی نداشته باشند، اگر مردم درکی از اسلام بنی امیه داشته باشند، اگر اسلام مردم اسلام پرهیز و گوشه گیری و صوفی گری باشد ولو شما حکومت را تشکیل دهید، عملا فایده ای ندارد، چون مردم بر اساس باورهای خود به حکومت تمکین می کنند لذا امام از یک جهت تصمیم گرفت به هویت جامعه بپردازد و طبعا از سوی دیگر امام می داند که قیام علیه او و علیه بنی امیه به سرانجام نمی رسد، عملا به بنی هاشم متصل نمی شود، عملا حکومت به اهل بیت (ع) نمی رسد لذا کسانی هم که قیام کردند توسط بنی عباس از بین رفتند.
🔙اگر این اتفاق می افتاد و امام داعیه دار قیام می شدند، شیعیان در خطر جدی قرار می گرفتند و قیام به سرانجام نمی رسید و امام هم به شهادت می رسیدند و عملا سلسله امامت از بین می رفت.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|ماهیت معرفت سلوکی
◻️معرفت سلوكی يك معرفت حضوری امكانی، غير ذاتی، احاطی، غير حاكی، اتحادی و عملی است كه سنخ معلوماتش اعمال قلبی مانند احوال و منازل است و با اين فصل اخير آن معرفت حضوری، به معرفت سلوكی تبديل میشود.
🔘 برخی مؤلفهها و شاخصههای معرفت سلوکی عام و برخی خاص اند. شاخصههای عام در ديگر علوم حضوری نيز وجود دارند و عبارتند از: بیواسطگی مفهومی، اتحادپذيری، تناسب ادراكی، ظهور ادراكی، خطاناپذيری و ترديدناپذيری، انتقال ناپذيری، بی نیازی به دليل و احساس برانگيزی.
✍🏼حجت الاسلام والمسلمین #علی_فضلی، مدیر گروه #عرفان پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی، برگرفته از نودمین شماره فصلنامه «ذهن»
#برشی_از_مقاله
🆔 @iictchannel
◽️ یازدهمین دوره جشنواره علامه طباطبایی(ره) برگزیدگان خود را شناخت.
◾️ همزمان با گردهمایی خانواده بزرگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، یازدهمین دوره جشنواره علامه طباطبایی(ره) ویژه تجلیل و تکریم از همکاران علمی و اجرایی، صبح چهارشنبه ۱۵ تیرماه در مجتمع فرهنگی نور محلات برگزار شد.
#جشنواره
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|جادو و استعمار
🔻شیوع گسترده رئالیسم جادویی مثل تبی مسری، یکشبه ادبیات دنیا را در بر گرفت. در هر کشوری نویسنده یا نویسندگانی برخاستند و سراغ باورها، خرافات، اسطوره ها و تاریخ و جغرافیای بومی خود رفتند و از آن عناصری بیرون کشیدند تا رمان هایشان را به رنگ بومی در آورند.
🔺رواج آن میان نویسندگان کشورهای حوزه کارائیب، آفریقا، هند و گروههای اقلیت و حاشیه ای نظیر مهاجران و زنان در کشورهای قدرتمند بیان کننده این امر است که نویسندگان، رمان را بستری می دانند برای ترسیم عقاید، اسطوره ها و واقعیتی که در بافت جامعه شان رواج دارد و با دیدگاه کشورهای غالب متفاوت است. بنابراین بیشتر نوشته های رئالیسم جادویی را پسااستعماری دانسته اند.
📖 برگرفته از فانوس سحر انگیز خیال، نوشته حمید عبداللهیان و اعظم عبداللهیان
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|عوامل غلبه یافتن یک گفتمان
◻️یکی از نکات مهم در تحلیل گفتمانی توجه به سیال بودن گفتمان های موجود و رقابت دائمی آنها با یکدیگر است. ماهیت گفتمان اعتقادی به ثبوت و دائمی بودن یک نظریه ندارد، بلکه معتقد است گفتمانها منوط به میزان توانمندی های خود ممکن است در مبارزه گفتمانی و میدان رقابت غلبه پیدا کنند و یا مغلوب شوند.
🔙 در این میان برخی نیز امکان پیروزی یک گفتمان را معلول ویژگی های ذاتی آن نمی دانند، بلکه صرفا به این دلیل میدانند که گفتمان در دنیای کاملا آشفته پیرامون خود دارای یک ساخت منسجم به نظر می رسد. در مقاطعی، یک گفتمان احتمال دارد با استیلا بر گفتمان های موجود و تثبیت معانی موردنظر خویش به یک گفتمان هژمونیک تبدیل شود.
📖برگرفته از کتاب سلفی گرایی، نوشته محمد ملک زاده عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼#عکس_نوشت|اثبات کامیابی انقلاب
📱 از جهت گیری های عمده رسانه ای جبهه دشمن، این است که به مردم این گونه القا شود که انقلاب، در عمل «شکست خورده و نتوانسته «هدف ها» و وعده های خود را محقق گرداند و از این رو، «ناکارآمد» و «ضعیف» است. در انقلاب سال پنجاه و هفت، وعده داده شد که بهشت زمینی و مدینه فاضله ساخته خواهد شد.
🔰 یکی دیگر از القاءهای رسانه ای دشمن این است که اکنون که چهل سال از انقلاب می گذرد، به وضوح مشخص است که جامعه ایران در تمام یا اغلب شاخصها و عرصه ها، أفت و افول کرده و گرفتار بحران ها و آسیب های اجتماعی پیچیده است و واقعیت ها با هیچ یک از آرمان ها، تطابق ندارند.
⚠️ از دیگر القاءات دشمنان جایی است که گویا شکاف میان «ایدئولوژی» و واقعیت» نشان میدهد که ایدئولوژی انقلابی، حاصل انتزاعی اندیشی و می پردازی دینی بوده و تنها در مقام بسیج گری و برانگیختن توده های مردم به کار گرفته شده است.
📖 برگرفته از درخشش عهد قدس، نوشته مهدی جمشیدی عضو هیات گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel