eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
573 ویدیو
118 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال تربیتی 📝🤱 ❤️اگه احساس می‌کنید فرزند امری سخت و پیچیده است👶 ❤️اگه نمی‌دونید فرزندتون رو چگونه پرورش بدید که مورد رضایت خدا و اهل بیت علیهم السلام باشند👏 👏👏 و سوالات زیادی در زمینه فرزند پروری دارید 🤔 ❌حتما عضو این کانال شوید لازمتون میشه 😍👇😍 https://eitaa.com/joinchat/1670054016Ca1b358c444مشاوره در زمینه تربیت فرزند توسط خانم دکتر نجفی منش با بیش از ده سال ارائه مشاوره و کارگاه تربیتی👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش تلاش و جهاد الان بیشتره؟ یا بعد از ظهور و در کنار امام زمان؟🤔 " خانـم صــابری" @twiita
پیام تقدیر و تشکر از ریاست محترم جمهوری جناب حجت الاسلام رئیسی بابت مواضع ایشان در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهریور ۱۴۰۲ انجمن روانشناسی اسلامی @islamicpa
🔸 مهم‌ترین عامل حال خوب «شُکر» است 🔸 هدف شیطان این است که انسان‌ها شاکر نباشند؛ یعنی حال‌شان بد باشد 📌 -ج۲ ➖ تمام تلاش شیطان برای این است که حال آدم را بد کند و طبق آیه قرآن، روش او این است که ما را به ناشُکری بکشاند «وَ لا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شاكِرِينَ» چون مهم‌ترین عامل حال خوب «شُکر» است و مهم‌ترین عاملی که حال آدم‌ را بد می‌کند «ناشُکری» است. ➖ اگر احساس شُکر از تو گرفته شود جای آن یا تکبّر می‌آید یا حرص و طمع یا هزار مشکل دیگر! درحالی‌که اگر انسان، واقعاً شاکر باشد گرفتار این بدی‌ها نخواهد شد. ✅ اگر در شُکر خدا غرق باشی، احساس حسادت و عداوت به دیگران پیدا نمی‌کنی، افسوس و غصۀ گذشته را هم نمی‌خوری و به خدا سوءظن پیدا نمی‌کنی. سوءظن، حال آدم را بد می‌کند؛ مخصوصاً سوءظن نسبت به خدا.بهترین حال خوب، در اثر شُکر نعماتی است که انسان دارد. بسیاری از انواع حال خوب به پای شُکر نمی‌رسند؛ مثلاً انگیزه و امید داشتن برای موفقیت، یک نوع حال خوب است اما قیمت حال خوبِ در اثر شُکر، بالاتر از آن است. ➖ حال شُکر، حال پیروزی است؛ حال پس از موفّقیت است نه صرفاً امید به موفّقیت. شُکر یعنی احساس می‌کنی که همین الان موفّق هستی؛ در کنار این احساس، نگرانی و استرس وجود ندارد، اما در کنار امید به موفّقیت یک استرس هست؛ اینکه «اگر موفّق نشوم چه؟!» 👤علیرضا پناهیان 👈 متن کامل: http://Panahian.ir/post/6918 @Panahian_ir دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
جنگ جهانی علیه نهاد خانواده رهبر انقلاب اسلامی در دیدار سال گذشته اقشار مختلف بانوان در ۱۴ دی ۱۴۰۱ تأکید کردند: «غربی‌ها خانواده را واقعاً متلاشی کردند و این به فروپاشی تدریجی خانواده انجامیده که صدای خود متفکّرین غربی را هم بلند کرده؛ در بعضی از کشورهای غربی، سرازیری جوری تند شده که دیگر قابل توقّف نیست، رفتنی‌اند؛ یعنی خانواده‌ها اصلاح‌پذیر نیست» (۱۴۰۱/۱۰/۱۴). حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در یادداشتی، ضمن بررسی هجمه‌های تمدّن غرب علیه نهاد خانواده، به طرح پیشنهادهایی برای صیانت از کانون خانواده پرداخته است. برای مشاهده یادداشت اینجا را لمس کنید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
225648384_-2020249665_230923_154755.pdf
4.38M
گزارشی از بازتاب سخنرانی ریاست محترم جمهور در سازمان ملل پیرامون موضوع خانواده در برخی رسانه های داخلی و خارجی https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابراز ناراحتی و بیزاری پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) از برخی والدین مذهبی که..‌. جامع الأخبار: رُوِيَ عَنِ النَّبِيِ صلي الله عليه و آله أنَّهُ نَظَرَ إلى بَعضِ الأطفالِ فَقالَ: وَيلٌ لِأَولادِ آخِرِ الزَّمانِ مِن آبائِهِم. فَقيلَ: يا رَسولَ اللّهِ، مِن آبائِهِمُ المُشرِكينَ؟ فَقالَ: لا، مِن آبائِهِمُ المُؤمِنينَ؛ لا يُعَلِّمونَهُم شَيئا مِنَ الفَرائِضِ، و إذا تَعلَّموا أولادُهُم مَنَعوهُم، و رَضوا عَنهُم بِعَرَضٍ يَسيرٍ مِنَ الدُّنيا، فَأنا مِنهُم بَرِيء، و هُم مِنِّي بُرآءٌ [جامع الأخبار: ص ۲۸۵ ح ۷۶۷، مستدرك الوسائل: ج ۱۵، ص ۱۶۴، ح ۱۷۸۷۱]. روايت شده كه پيامبر صلي الله عليه و آله به برخى كودكان، نگاه كرد و فرمود: «واى بر كودكان آخر زمان از دست پدرانشان!» . گفته شد: اى پيامبر خدا! از پدران مشركشان؟ فرمود: 《نه. از پدران مؤمنشان كه چيزى از واجبات را به آنان نمى آموزند و چون فرزندانشان خود بياموزند، آنان را باز مى دارند و نسبت به آنان از [داشتن] چيز اندكى از دنيا راضى مى شوند. من از آنان بيزارم و آنان از من بيزارند》. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای ایرانی! تو باید به این ادراک برسی که افسرده‌ای در حالی که همه دنیا شاد است! پس از مشاهده‌ فیلم بالا، مطالب زیر را در توضیح بیشتر مطلب ببینید. مطالعه دقیق این مطالب (تبیین دقیقتر شادی و افسردگی)، به ویژه برای متخصّصینِ اهل دقّتِ نظر، پیشنهاد می‌شود👇 https://eitaa.com/islamic_psychology/1615 https://eitaa.com/islamic_psychology/1616 https://eitaa.com/islamic_psychology/1824 https://eitaa.com/islamic_psychology/1825 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
ربات انسان نمای سورنا در حالی که ایرانی‌ها ربات انسان نمای سورنا رو که، در برخی نمایه‌های معتبر، جزو ده ربات انسان نمای برتر دنیا معرفی شده، می‌سازند، برخی اروپائی ها هنوز دارند تو سر و کله هم می‌زنند که بالأخره تو خیابون میشه ... کرد یا نه! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آشنایی با حقوق دیگران نسبت به خود، آموزه دینی مورد غفلت واقع شده در عصر حاضر الإمامُ العسكريُّ عليه السلام: أعْرَفُ النّاسِ بحُقوقِ إخْوانِهِ وأشَدُّهُم قَضاءً لَها أعْظَمُهُم عِند اللّه ِشَأنا [الاحتجاج: ۲/۵۱۷/۳۴۰]‌. ✅ امام عسكرى عليه السلام: آن كه به حقوق برادران خود آشناتر باشد و در رعايت كردن آنها كوشاتر، نزد خداوند ارجمندتر است. پانوشت: در دنیای امروز، در قالب آموزش های مختلفی چون ابراز وجود و جرأت ورزی و ...، بر حقوق فردی تأکید زیادی می‌شود، امّا جایگاه حقوق دیگران در این آموزه ها متأسّفانه برجستگی ندارد. به نظر می‌رسد پرداختن به آموزه کليدی حقّ النّاس با بیان روز از واجبات این دوران است. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
📌پویش جمع‌آوری امضا از فعالان و کنشگران حوزه زن و خانواده در حمایت از سخنان خانواده‌محور رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل 🔹در عصری که نهاد خانواده بازیچه سیاست‌های ضد‌خانواده شده است، تاکید رئیس‌جمهور محترم بر نهاد ازدواج و خانواده در صحن علنی سازمان‌ملل و درخواست برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده ابتکاری است که می‌تواند آرامش را به جوامع بشری بازگرداند. ✍️از کنشگران و فعالان حوزه زن و خانواده دعوت می‌شود برای درج نام خود یا مجموعه‌شان ذیل این پیام، به ادمین پیام دهند. @admin_andishevarzizanan 💠مرکز اندیشه‌ورزی زنان ایران 🔗وبسایت | ایتا | بله 💠@andishevarzizanan
در غرب اسلام هست ولی مسلمان نه؟! يکی از گزاره های پُرتکراری که از زبان هموطنان عزیزمان می شنویم این جمله منتسب به سیّد جمال الدّین اسدآبادی است که «به غرب رفتم اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم و به مشرق برگشتم اسلام ندیدم، ولی مسلمان دیدم». همواره برای من سؤال بود که آیا واقعا آنطور که گفته می شود، در غرب اوضاع خیلی عالی است و مردم قانونمند هستند و بسیار اخلاقی عمل می کنند و نگرش های فوق العاده ای دارند؟! ... تا اینکه به تازگی، در یکی از کانال ها، هموطن عزیزی از ما که ساکن کشور هلند هستند، دربارۀ جریمه های سنگین تخلّف از قانون و نقش آن در کنترل افراد در غرب نوشتند. منظور ایشان این بود که برای نمونه، اگر در هلند کسی از چراغ قرمز عبور کند، جریمه چنان سنگین است (و به صورت خودکار و اجباری از حساب فرد کسر می شود) که کسی عملا جرأت تخلّف ندارد نه اینکه تخلّف به ذهنش نیز خطور نکند! به تازگی، نظرسنجی مربوط به سال ۲۰۱۷ مؤسّسۀ گالوپ از مردم امریکا پیرامون چند موضوع اخلاقی به چشمم خورد و در آن، همانطور که در تصاویر می بینید، تغییرات قابل ملاحظه ای به سمت نگرش های لیبرال (نسبت به سال های قبل تر) مشاهده می شود. برای مثال، نزدیک به ۷۰ درصد مشارکت کنندگان در نظرسنجی (البته اگر نظرسازی نباشد!) معتقدند که روابط جنسی خارج از چارچوب از ازدواج به لحاظ اخلاقی پذیرفتنی هستند! این آمار برای سقط جنین ۴۳ درصد، روابط جنسی بین افراد همجنس ۶۳ درصد و خودکشی به کمک پزشک ۵۷ درصد است! بله! نتیجه اخلاقی اینکه: لیبرالیسم بر غرب مسلّط است و همه چیز را نشانه گرفته است! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
📢 باطن دينداري، پذيرش توحید و ولايت است. لذا این حرف درست نیست که «در غرب اسلام هست و مسلمان نیست» 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ "«دین» یعنی جریانِ «اُلوهیّت، ولایت و شریعت». «دین‌داری» یعنی «تألُّهِ به اُلوهیِت، تولّیِ به ولایت و تشرُّعِ به شریعت». ◀️ باطن دينداري، پذيرش ولايت و توحید است كه اين پذيرش ولايت و توحيد، در سرشت انسان هم آرام آرام جاری می‌شود. سرشت انسان گاهی نوراني است و گاهي هم ظلماني است. اما در عين حال اين مناسك ظاهري هم بايد باشد. تمسك به اين ظواهر، طريق تمسك به باطن دين است و نمي‌شود نسبت به اين ظواهر تمسك نكرد و باطن دين را دارا بود. يعني لااُبالي‌گري نسبت به اين ظواهر با ايمان سازگار نيست! كمااين‌كه از آن طرف هم اگر كسي ظواهر را بدون تولي به باطن به جا بياورد، نتيجه‌اي ندارد و عبادت خداي متعال واقع نمي‌شود. عبادت خداي متعال، روح و باطنش پذيرش ولايت حقه و سرّش سجده در مقابل خداي متعال است. تعظيم اولياء الهي و سجده در مقابل خداي متعال، باطن عبوديت و بندگي است و اين مناسك، مناسك ظاهري است. لذا اگر آن مناسك باطني نباشد، مثل عبادت بدون نيت است. ◀️ اشکال اول اين است كه ما فرع و اصل را با همديگر اشتباه بگيريم و خيال كنيم اساس دين، عمل به ظواهر است... . اين طرز فکر در بعضي افراد وجود دارد که خيلي جاي تعجب است و همه شنيده‌اند؛ از سيد جمال نقل شده است که وقتي به غرب رفته و برگشته بود، گفته بود: «آنجا اسلام بود و مسلمان نبود. اينجا مسلمان هست ولي اسلام نيست»! [مُنکِر تلاش‌ها و مبارزات سیدجمال الدین نیستیم، ولی این سخنِ او (اگر واقعا چنین حرفی زده باشد)، پذیرفتنی نیست. این حرف] همان خلط ظاهر و باطن است. حداكثر چيزي كه آنجا بوده، ظواهر بوده است. البته ظواهر شريعت هم نبوده. من معتقد به اين نيستم. آن‌چه كه آنجا هست، تقواي مادي است، نه تقواي الهي. اين حدود را براي رسيدن به اهداف مادي رعايت مي كنند. انگيزه، الهي نيست. بر فرض اگر چيزي هم باشد، مي‌شود ظواهر. خلط بين ظواهر و باطن نباید کرد. ◀️ تمدن امروزِ غرب با صداي بلند فرياد مي‌زند ما مي خواهيم دين را زميني و عرفي‌سازي کنيم؛ این تمدن، تمدني است که سکولاريزم، روح و جان آن است. نمی‌توان با استفاده از این تعبیر که «اسلام را در آنجا ديدم مسلمان نديدم»، تمدن امروز غرب را تایید کرد. مگر اسلام با سکولاريزم جمع مي‌شود؟! بله، ممکن است در کاخ فرعون هم مؤمنانی پيدا شوند و يا صفت خوب در يک کافر هم پيدا شود. اين غير از اين مطلب است که اين تمدن، تمدني باشد که روح اسلام در آن جريان داشته باشد. اگر بر سردرِ تمدن غرب «بسم الله» نوشتيم که اسلامي نمي‌شود." ☑️ @mirbaqeri_ir
📸 | مرزبانان قلب و اندیشه 🔸امام حسن عسکری علیه‎السلام فرمود: «علمای شیعه، مرزبانانی هستند که از ورود و حمله شیاطین و سپاهیان شیطان به قلوب مردم، جلوگیری می‎کنند» ... اگر کشوری مورد حمله کسانی واقع شد که هدف تیر آن‎ها، اندیشه‎ و دل‎های مردم است، با سخن به دانشجویان ما حمله می‎کنند، آیا دفاع برابر چنین دشمنانی لازم تر است یا دفاع برابر دشمنانی که به خاک و مال مردم حمله می‎کنند؟ مبارزه با این‎ها بسیار سخت‎تر و ارزشمندتر است. آیت الله محمّدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) ۱۳۷۱/۰۲/۱۲ 🏴 @mesbahyazdi_ir دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آیا با شیوه های اصلی ایجاد تغییر در ذهنیت ها و احساسات مخاطبان رسانه آشنایی دارید؟ تمسخر، کوچک سازی و پنهان سازی موفقیت ها، بزرگنمایی شکست ها و تعمیم آن به کل، تولید هیجانات منفی با حربه تکرار در چرخه های بعضا معیّن، و تغییر اِسنادی از مهمترین روشهای ایجاد تغییر در ذهنیت مخاطب و همچنین ایجاد احساسات منفی چون خودتحقیری، شرم، ناامیدی و ... در او هستند. لطفا در نظرسنجی زیر مشارکت کنید👇 آیا تمایل دارید به توضیح این مطالب در کانال پرداخته شود؟ و اینکه آیا قصد و امکانی دارید، که در آینده نه چندان دور، این مطالب را به دیگران نیز انتقال دهید؟ پیوند شرکت در نظرسنجی 👇 https://EitaaBot.ir/poll/a2u6 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
تهاجم فرهنگی، تزریق باور تو نمی توانی به مردم و متخصّصان ایرانی است! (نتیجه چنین تزریقی، سبک تفکّر خودتحقیرانه است) من که می‌گویم ، عده‌یی خیال می‌کنند مراد من این است که مثلا پسری موهایش را تا این‌جا بلند کند. خیال می‌کنند بنده با موی بلند تا این‌جا مخالفم. مسأله‌ی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی‌بندوباری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ امّا تهاجم فرهنگی بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی‌توانی؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشی. نمی‌گذارند خودمان را باور کنیم. الان شما اگر در ، در علوم طبیعی، در فیزیک و در ریاضی و غیره یک نظریه‌ی علمی داشته باشید، چنانچه برخلاف نظریات رایج و نوشته شده‌ی دنیا باشد، عده‌یی می‌ایستند و می‌گویند حرف شما در اقتصاد، مخالف با نظریه‌ی فلانی است؛ حرف شما در روان‌شناسی، مخالف با نظریه‌ی فلانی است. یعنی آن‌طوری که مؤمنین نسبت به قرآن و کلام خدا و وحی الهی اعتقاد دارند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایی همان اندازه یا بیشتر اعتقاد دارند! جالب این‌جاست که آن نظریات کهنه و منسوخ می‌شود و جایش نظریات جدیدی می‌آید؛ اما اینها همان نظریات پنجاه سال پیش را به عنوان یک متن مقدس و یک دین در دست می‌گیرند! دهها سال است که نظریات پوپر در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی کهنه و منسوخ شده و دهها کتاب علیه نظریات او در اروپا نوشته‌اند؛ اما در سالهای اخیر آدمهایی پیدا شدند که با ادعای فهم فلسفی، شروع کردند به ترویج نظریات پوپر! سالهای متمادی است که نظریات حاکم بر مراکز اقتصادی دنیا منسوخ شده و حرفهای جدیدی به بازار آمده است؛ اما عده‌یی هنوز وقتی می‌خواهند طراحی اقتصادی بکنند، به آن نظریات کهنه‌ی قدیمی نگاه می‌کنند! اینها دو عیب دارند: یکی این‌که مقلدند، دوم این‌که از تحولات جدید بی‌خبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کرده‌اند، مثل یک کتاب مقدس در سینه‌ی خود نگه داشته‌اند و امروز به جوانهای ما می‌دهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه می‌کنند! مربوط به: بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان همدان - ۱۳۸۳/۰۴/۱۷ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بُرد تاریخی و قاطعانه تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران مقابل تیم سوم رده بندی جهانی (با نفرات اصلی) تیم ملّی پینگ پنگ ایران (با رتبه تیمی ۲۹ در جهان)، موفق شد ۳ بر ۰ مقابل رقیب قدرتمند خود، ژاپن (با رتبه تیمی ۳ در جهان)، به برتری دست یابد و پس از ۶۵ سال، مدال خود در بازی های آسیایی را قطعی کند. شایسته توجه است که مدال آوری در پینگ پنگ آسیا چیزی شبیه مدال آوری در فوتبال امریکای جنوبی با حضور تیم هایی چون برزیل و آرژانتین است! رقیب بعدی ایران، کره جنوبی (با رتبه تیمی ۴ در دنیا) است و رقیب برنده این مصاف هم قطعا چین (با رتبه ۱ جهان) خواهد بود. خودتحقیران نظری ندارند؟! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
«بسم الله الرّحمن الرّحیم» جناب حجت¬الاسلام و المسلمین آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم حضور در سازمان ملل، برای همۀ کشورها و ملّت¬ها، فرصتی مغتنم جهت نشان دادن مواضع اصولی خود به تمام دنیا است. اعلام مواضع صریح، منطقی، و شجاعانۀ جناب عالی، به¬عنوان نمایندۀ مردم ایرانِ اسلامی، در زمینه¬های مختلفی چون دفاع از حریم قرآن کریم، تهاجم به نگاه ناقص و معیوب غرب به زن و خانواده و ... شایستۀ قدردانی است. از جمله مواضع مهمّی که در سخنرانی مجمع عمومی جلب توجّه می¬کرد، بیانات روشن شما دربارۀ لزوم انجام اقدامات مؤثر در راستای «جنبش جهانی تعهّد به خانواده» بود. در حالی که غرب، تحت¬تأثیر آموزه¬های «لیبرالیسم»، در عموم مسائل مرتبط با انسان¬ها، از اقتصاد، فرهنگ، ارزش¬های اجتماعی و ... با چالش¬های جدّی مواجه است، و «بحران خانواده» در کشورهای غربی بیداد می¬کند، سخن گفتن از «حفظ خانوادۀ طبیعی متشکل از زن و مرد» بسیار به¬جا و شایسته است. غرب امروز، با چالش¬های مهمّی چون عدم تمایل به ازدواج متعهدانه و رسمی، فرزندان نامشروع حاصل روابط خارج از ازدواج، سقط جنین، سرگردانی هویتی و برچسب¬سازی¬های مکرّر جنسی و جنسیتی، دوری از اخلاق و معنویت و دین، پدیدۀ مادری کردن دختران نوجوان بدون حضور پدر فرزند، طلاق، درگیری با هرزه¬نگاری مجازی، ترویج روابط آزاد بین افراد همجنس به اسم ازدواج، تمایل به حیوان¬پروری به¬جای فرزندپروری، اَشکال عجیب و غریب ارضای میل جنسی و ... است. این مشکلات در فرهنگ¬ها، خرده¬فرهنگ¬ها و افراد متأثر از فرهنگ غربی و مبانی لیبرالیستی، اومانیستی و فردگرایانه نیز کم و بیش قابل ملاحظه است. در حالی که مصالح فردی و اجتماعی به¬وضوح ایجاب می¬کند که از پیشروی «لیبرالیسم جنسی» جلوگیری شود، امّا علی¬رغم هشدارهای مکرّر متخصّصان (حتی کشورهای غربی)، بنا به دلایل مختلف (اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ...) اراده¬ای برای ایجاد تغییر در مسیر نادرست دیده نمی¬شود، هرچند اگر اراده¬ای هم باشد، دست¬کم در برخی از این کشورها، دیگر کار خاصی هم نمی¬توان انجام داد. در چنین فضای مسمومی، سخن گفتن از جایگاه والای «خانواده متشکل از زن و مرد» که از راه پیوندی مقدّس با هم تشکیل زندگی داده¬اند و بدین ترتیب هم به حفظ خود و هم به حفظ اجتماع خود از فساد کمک می¬کنند و هم ارزش¬های اجتماعی صحیح را به نسل¬های بعدی منتقل می¬کنند، جسارت می¬خواهد. در حالی که حتّی برخی متخصّصان (داخلی و خارجی) نیز به این مسألۀ مهم توجّۀ کافی ندارند و خواسته یا ناخواسته در دام «ارزش¬های لیبرالیستی، اومانیستی، و فردگرایانۀ غرب» افتاده¬اند، ما، جمعی از متخصّصان رشته-های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، برجسته¬سازی این بخش از محتوای سخنرانی جنابعالی در مجمع عمومی سازمان ملل متّحد را مسئولیت خویش می¬دانیم و اعلام می¬کنیم که در راستای تحقّق «جنبش جهانی تعهّد به خانواده» آمادگی داریم اقدامات لازم را انجام دهیم. ان شاء الله این اقدام، ضمن پیشگیری از ورود بیشتر ضدّارزش¬های «لیبرالیستی، اومانیستی و فردگرایانۀ فرهنگ غرب» به کشورهای اخلاق¬مدار و دین¬مدار، بتواند در کمک به ملّت¬های مظلومی که تحت سیطرۀ فرهنگ غربی، شاهد انحلال نظام خانواده در کشورهای خود هستند، نیز مؤثّر واقع شود. امضا کنندگان نامه: . . . با سپاس از همراهی شما، مهلت امضا به اتمام رسیده است. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔴 رسانه های معاند و تغییر باورها و احساسات مخاطبان 👈 بخش اوّل: استفاده از نظریه های اِسناد (۱) نظریه اِسناد، به تبیین و تشریح ادراک افراد از علل وقایع می پردازد. در واقع انسان به منظور فهم دنیای اطراف خود به استنباط روابط عِلّی میان وقایع، رفتارها و پیامدها می پردازد (ریو؛ ترجمه سید محمدی، ۱۳۸۸). نظریه اسناد یک تئوری شناختی – انگیزشی است و اشاره به این دارد که افراد هوشیار هستند و تصمیم گیرنده های منطقی می باشند. گرچه این نظریه ها متعدد هستند، اما به طور کلّی، سه جنبه از تفسیر رویدادها را مدّنظر قرار می دهند: ۱. عوامل بیرونی در برابر عوامل درونی ۲. عوامل پایدار در برابر عوامل گذرا ۳. عوامل کلّی در برابر عوامل خاص برای نمونه، تصور کنید در یک امتحان، نمره خوبی کسب کرده اید. دلیل کسب موفقیت خود را چه می دانید؟ تلاش موقتی برای آن امتحان، هوش، پشتکار، بخت و اقبال، ارفاق معلّم یا استاد؟ این اسناددهی های متفاوت، بر شناخت ها و انگیزه های آتی افراد اثرگذار هستند. بحث مفصّلی است، اما تمرکز فعلی من بر اِسنادهای امیدبخش و اسنادهای ناامیدکننده است. اگر شکست، به عوامل کلی و پایدار نسبت دهی شود، نتیجه ناامیدی است. یعنی چه؟ مثلا اگر در آزمونی نمره بدی کسب کنید و اینگونه به خود بگویید: «چون باهوش نیستم (عامل کلّی) و هوش هم قرار نیست تغییری بکند (پایداری)، بنابراین شکست خوردم»! با چنین اِسنادی، هیچ امیدی برای شما باقی نمی ماند. چون شکست خود را به عاملی نسبت داده اید که هم کلّی است (یعنی فراگیر است و در عموم موارد صدق می کند) و هم پایدار است (یعنی قرار نیست اوضاع بهتر شود). حال، اگر چنین اسنادی، درونی هم باشد، ممکن است به افسردگی نیز بینجامد. یعنی عوامل کلّی و پایداری که به خود شخص برمیگردند. امّا اگر عامل بیرونی باشد، یعنی مثلا دیگران را مقصّر بدانید، مانند اینکه بگویید: «این استاد کلّا با من بد است و قرار هم نیست با من خوب شود؛ ضمن اینکه من چاره ای ندارم و این درس فقط با همین استاد ارائه می شود»، نتیجه ناامیدی به علاوه خشم است. این نوع اسناد هم عوامل کلیت و دوام را دارد، منتها تفاوتش با قبلی این است که به جای اینکه به شما بازگردد، به عاملی بیرون شما بازمیگردد؛ در اینجا، نتیجه ناامیدی به علاوه خشم است؛ خشم نسبت به عامل بیرونی. گاه، در اسنادها، یک مساله را به همه تعمیم می دهیم و از بار منفی اوضاع می کاهیم. مثلا می گوییم امتحان اگر سخت باشد برای همه سخت است و نه فقط برای من. تعمیم دهی مساله برای همه، بار منفی دشواری مساله را می کاهد. در مقابل، اگر شخصی سازی کنیم، شناخت و هیجانات متفاوتی خواهیم داشت. مثلا بگوییم این مشکل فقط برای من است. 👈 خب، حالا فهم این نظریه چه کمکی در شناخت عملکرد رسانه های معاند به ما می کند؟ کلیپ ارسال بعدی را ببینید تا متوجه شوید... یک گزارشگر، دو واقعه مشابه را در ایران و اروپا تفسیر می کند. شما برای من ارسال کنید که چگونه از نظریه اِسناد استفاده می کند تا ناامیدی و خشم را به مخاطب ایرانی القا کند و جلوی خشم مخاطب نسبت به مسئولین کشورهای اروپایی را بگیرد و خشم را متوجه عوامل دیگر کند؟ دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نمونه مصداقی از سوء استفاده از نظریه اِسناد در رسانه بی بی سی یک گزارشگر، دو واقعه مشابه را در ایران و اروپا تفسیر می کند. سوال امتحانی(😁): با توجه به آنچه از ارسال قبل آموختید، شما برای من ارسال کنید که گزارشگر BBC چگونه از نظریه اِسناد استفاده (سوءاستفاده) می کند تا ناامیدی و خشم نسبت به مسئولین کشور را به مخاطب ایرانی القا کند و جلوی خشم مخاطب نسبت به مسئولین کشورهای اروپایی را بگیرد و احساسات منفی را متوجه عوامل دیگر کند؟ ارسال پاسخ به شناسه زیر: @Mohsenazizi1365 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نشست علمی «بررسی وضعیت روان شناسی اسلامی چهار دهه گذشته در ایران» 🗣 با ارائه جناب آقای حجت الله صفری (دانشجوی دکتری روانشناسی) 👨‍🏫دبیر جلسه: دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ♨️محورهای نشست: ✅ تاریخچه و قلمرو روان شناسی اسلامی در ایران ✅ جریان‌های موجود در روان شناسی اسلامی ✅ وضعیت کنونی روان شناسی در ایران ✅ وضعیت روان شناسی اسلامی در ایران ✅ نسبت روان شناسی و روان شناسی اسلامی در ایران 🗓تاریخ: 1402/07/04 ⏰زمان: 18.30 💻 شرکت در نشست علمی فقط به صورت آنلاین می باشد. 📣 گواهی الکترونیک شرکت در این نشست علمی _با ثبت نام آنلاین در زمان برگزاری_ تقدیم شرکت کنندگان خواهد شد. 👨‍💻لینک شرکت در نشست: https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/neshastelmi 💬لینک ارتباط با ادمین: @armanpsy 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دور از کودکان ببینید و بخوانید انیمیشن ماداگاسکار، با ساخت یک شخصیت به اصطلاح نان باینری، به صورت کاملا هدفمند، در راستای اهداف ال جی بی تی (دگرباشی جنسی و جنسیتی) کار میکند قسمت سیزدهم، صراحتا به رژه افتخار این جماعت اشاره دارد برای کسب اطلاعات بیشتر، جستجو کنید: Madagascar a little wild+lgbt صدا و سیما (و به ویژه شبکه های پویا و نهال) در این دوران حسّاس نیازمند حضور و مشورت متخصّصان دغدغه مند حیطه انیمیشن (پویانمایی) همچون خانم پرستو علی عسگرنجاد است. یادداشت ایشان درباره این موضوع را از کانال زیر می‌توانید دنبال کنید👇 https://ble.ir/parastooasgarnejad دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خبر حمایت جامعه روانشناسان، مشاوران و کارشناسان علوم تربیتی از بیانات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در خبرگزاری ایرنا منتشر شد👇 طرح «جنبش تعهد کشورها به حمایت از خانواده‌ طبیعی» در سازمان ملل ابتکاری مهم بود دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔴 رسانه های معاند و تغییر احساسات و باورهای مخاطبان ادامه بخش اوّل: استفاده از نظریه های اِسناد (۲) به تصاویر بالا خوب دقّت کنید و سپس توضیحات ارسال بعدی را مطالعه نمائید...