فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایدئولوژی جندر، نظریۀ جندر، یا جندریسم چیست؟!
جی دبلیو ریچاردز در سایت بنیاد هریتج دربارۀ گزارهها و مصادیق «ایدئولوژی جندر» مواردی را برمیشمرد، از جمله اینکه:
- بر اساس این ایدئولوژی، دو جنس مذکر و مؤنث برای توصیف پیچیدگی گونۀ انسان ناکافی هستند و مهم حس درونی افراد از جنسیت خود است که هویت جنسیتی نامیده میشود و ممکن است با به اصطلاح جنس تعیینشده در زمان تولد ناهمخوان باشد!!
- طبق این ایدئولوژی، کودکان میتوانند در بدن اشتباه به دنیا بیایند!!
- مطابق با این ایدئولوژی، اگر دختر جوانی نسبت به بدن خود احساس ناراحتی کند، پزشکان نباید به او کمک کنند تا با بدن خود سازگار شود، بلکه باید بدن و محیط اطرافش -نام، حمام، ضمایر- را تغییر دهند تا با "هویت جنسیتی" او مطابقت داشته باشد! این امر به گسترش بسیاری از هویت های فرضی جدید مانند غیر دودویی (نان باینری) و پان سکشوال - و عباراتی چون"جنس تعیین شده در بدو تولد" دامن می زند!
- این ایدئولوژی میتواند به این بیانجامد که وقتی از یک قاضی میپرسند «زن چیست؟»، در جواب بگوید: «نمیدانم...چون زیست شناس نیستم»!!
- این ایدئولوژی باعث میشود هر چیزی که به اصطلاحات مرتبط با دگرباشی جنسی افزوده شود، با افتخار همراه شده و پذیرش شود!!
- این ایدئولوژی حامی بهاصطلاح «مراقبتهای تأییدکنندۀ جندر» است!!
در پایان، وی مینویسد: «حقیقت آشکار این است: ایدئولوژی جندر با این واقعیت جنسی –یعنی استراتژی تولید مثل پستانداران از جمله انسان- سازگار نیست».
اطلاعات بیشتر👇
مقاله نظریه جندر از دکتر علاسوند
مستند《زن چیست؟》
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
بحثی پیرامون مشکلات خودارضایی و هرزه نگاری
خودارضایی و هرزه نگاری، دو آسیب مرتبط با یکدیگر هستند، که بی تردید مشکل آفرین هستند. هم مباحث شرعی و اخلاقی مرتبط با این موارد حائز اهمیت هستند، و هم بحث های روانشناختی پیرامون آنها. در برخی کتب روانشناسی، این آسیب های واضح و مشخص، تحت تأثیر فضای مرتبط با لیبرالیسم جنسی در غرب، آسیب زدایی شده و حتی به عنوان موارد طبیعی و عادی جلوه داده می شوند. در فایل های زیر، مباحث خود پیرامون این دو مسأله را مورد بحث قرار داده ام. لطفا برای کسانی که ممکن است این مباحث به کارشان بیاید نیز ارسال نمایید. بحث ها پیرامون چرایی آسیب زا بودن خودارضایی و هرزه نگاری و همچنین بحثی مقدماتی پیرامون ارزیابی و مداخله هستند.
صوت جلسه اول (مقدماتی)
پاورپوینت
فیلم جلسه دوم (دربارۀ مسألۀ هرزه نگاری)
فیلم جلسه سوم (خوارضایی-بخش اول)
فیلم جلسه سوم (خودارضایی-بخش دوم)
فیلم جلسه چهارم (بخش اول بحث مداخلات)
فیلم جلسه پنجم (بخش دوم بحث مداخلات)
فیلم جلسه ششم (بخش سوم بحث مداخلات)
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دربارۀ المپیک و نسبت آن با خودتحقیری
المپیک، مهمترین و بزرگترین رویداد ورزشی جهان است. رتبۀ قابل قبول ۲۱ ام برای کشور عزیزمان، در این دوره حاصل شد. البته، ما رتبه های بهتر از این (رتبه ۱۲ در المپیک ۲۰۱۲ لندن) و بدتر از این (رتبه ۵۲ در المپیک پکن ۲۰۰۸) را هم در کارنامه داریم، اما به طور معمول در همین حوالی قرار داشته ایم.
برخی تصور می کنند اینکه ایران رتبه ۲۱ را دارد، به لطف کشتی و تکواندو است و بنابراین زیاد ارزشمند نیست!
پاسخ: کافی است بدانیم اگر دو رشته دو و میدانی و شنا از المپیک حذف شود، آنگاه از ۴۰ مدال طلای امریکا، ۲۲ مدال حذف خواهد شد! یا کافی است تنیس، دایوینگ، و وزنه برداری حذف شوند؛ آنگاه ۱۸ مدال طلا از ۴۰ مدال چین حذف خواهند شد؛ همینطور با حذف کشتی، ژیمناستیک و جودو از المپیک، ۱۴ مدال طلا از ۲۰ طلای ژاپن حذف خواهد شد!
طبیعی است هر کشوری در برخی رشته ها دارای مزیت ورزشی است و ورزش ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. این را هم باید اضافه کنیم که ورزشی مثل تکواندو، ورزش بومی ایران نبوده و کشور ما در این ورزش چهار مدال ارزشمند کسب کرده (در حالی که ۴ ورزشکار هم داشته) و دو مدال آن را بانوان کسب کرده اند. بسیاری ورزش ها مانند کبدی که ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان آن بخت طلا دارد، اصلا در المپیک نیستند.
ایران در بین کشورهای منطقه، بهترین عملکرد را داشته است و بسیاری کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی (که به خاطر یک برد تصادفی در جام جهانی مقابل آرژانتین الگوی توسعه خوانده شده بودند) در جدولی که بیش از ۸۰ کشور از جمله زامبیا هم واردش شدند، نتوانستند حتی حضور پیدا کنند! و این البته در اکثر ادوار المپیک سابقه داشته است.
ورزش ایران در آسیای پرافتخار در ورزش، تقریبا همواره جزو پنج تا شش کشور نخست بوده و عملکرد فعلی در المپیک هم همین وضعیت را نشان داد.
بلای #خودتحقیری در بین برخی نویسندگان، بلایی خطرناک است که نیازمند درمان می باشد.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
سلام و عرض ادب🌱
انشاءالله جلسه دوم از دوره جریان شناسی و سیر تغییرات همجنسگرایی، چهارشنبه ۲۴ مردادماه، راس ساعت ۱۶ در پیوند زیر برگزار خواهد شد:
https://www.skyroom.online/ch/tabesh_roshd/tabesh_roshd14
پیوند ثبت نام جهت دریافت گواهی دوره و شرکت در قرعه کشی دریافت ده کتاب منهای خانواده👇
https://survey.porsline.ir/s/hWaACP1x
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸مواجهه کوتاه مدت و بلندمدت در برابر ظلم دیگران (آب ریختن روی سوختگی)🔸
اگر کسی به تو ظلم کند و تو بخواهی دلت خنک شود، دو راه داری: یک راه زودگذر و یک راه درازمدت. راه زودگذر این است که اگر مثلاً به تو فحشی داده، به او فحشی بدهی تا دلت خنک شود! اما اینگونه خنک شدن، مثل این است که روی قسمت سوختۀ بدن آب بریزی؛ با این کار، ابتدا محل سوختگی کمی خنک میشود، اما بعد آب در آن نفوذ میکند و باعث میشود که آن قسمت چرک کند و بدتر شود. راه درازمدت این است که #دعایش کنی. در این راه، ابتدا به تو سخت میگذرد، اما بعد دلت خنک میشود. البته این راه نسبت به #برادر_دینی است، نه دربارۀ #دشمن.
📖 کتاب #تمثیلات_اخلاقی، جلد یک، صفحه ١٧
@haerishirazi
صوت نشست علمی
جلسه دوم مبحث جریان شناسی و سیر تغییرات همجنسگرایی در روانشناسی و روانپزشکی را از اینجا بشنوید.
تاریخ جلسه: ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳
دریافت صوت جلسه اول
دریافت صوت جلسه سوم
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دور از کودکانتان ببینید و بخوانید
نمیدانم چه عنوانی باید بگذارم! به کودکان رحم کنید!
اول چند مصداق بگویم:
چند وقت پیش، دختربچه معصوم و کوچکی (شاید سه چهار سالا) را خانواده اش با پوششی واقعا زننده بیرون آورده بودند که از بیان کم و کیف آن شرم دارم.
همسر یکی از افراد مشهور، به دختر خود لقب نامناسبی (برگرفته از یک موسیقی هرزه) داده بود که باز هم از بیانش شرم دارم.
چندی قبل، کلیپی از رقص یا نمیدانم حرکات موزون چند دختر بچه با پوششی نامناسب در پارک منتشر شده بود.
چند روز قبل هم این کلیپ زننده و نامناسب را در جایی دیدم.
اینها مصداق چه چیزی هستند؟
اصطلاح تخصصی اش میشود جنسی سازی دختران که با شیءانگاری جنسی ارتباط دارد.
به بیان ساده، این قبیل اقدامات، دخترکان معصوم را بهعنوان ... به دیگران معرفی میکند.
باید برای این موارد خون گریه کرد و فریاد برآورد.
ما در یک جامعه زندگی میکنیم و نمیتوانیم نسبت به شخصیت زدایی از کودکان سرزمین مان که بر خود آنها و کل جامعه تأثیر میگذارد بی تفاوت باشیم.
اینجا درباره شیءانگاری و جنسی سازی دختران توضیحاتی دادهام.
بی تفاوت نباشیم و دیگران را آگاه کنیم...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
محتوای تربیت جنسی متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی
پیوند دوره آفلاین تربیت جنسی موسسه طلوع حق (دکتر فاطمه فیاض)
پیوند دوره تربیت جنسی دختران دوره کرامت (۱۳ جلسه)
پیوند تهیه کتاب تربیت جنسی در سایه عفاف (دکتر فاطمه فیاض و دکتر احمدرضا اخوت)
بسته محتوای متنی تربیت جنسی
لطفا برای کسانی که ممکن است به آن احتیاج داشته باشند ارسال نمائید.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شکرگزار پروردگاری هستیم که ما را نیز در این مسیر پر رمز و راز قرار داد
یا حسین شهید...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نمونهای از اصلاح جملات سرزنشی در #تربیت_فرزند
❌ باز مشقات رو گذاشتی آخر وقت
✅ تکالیفت رو اگه بذاری قبل شب انجام بدی، راحتتری
❌ صدبار بهت گفتم لباست رو ننداز روی زمین
✅ عزیزم فکر کنم حواست نبوده، لباست رو روی چوب لباسی نذاشتی
❌ به خدا خسته شدم از دستت
✅ پسرم، میدونم توپبازی رو دوست داری. ولی الان میخواهیم استراحت کنیم، با یه اسباببازی دیگه بازی کن. (میتوانید کمی او را با آن اسباب بازی مشغول کنید بعد استراحت کنید.)
❌ هوشت به کی رفته؟ باز ریاضیت رو که ۱۲ شدی!
✅ نمراتت اکثرا خوب شدن، فکر کنم برای ریاضی بهتره تلاشت رو بیشتر کنی.
اینها فقط نمونههایی از جملات هستند؛ شما با تمرین و بازخورد گرفتن از دیگران (مثل همسر و فرزند بزرگتر) میتوانید جملات صحیح را به صورت خلاقانه به کار ببرید.
⚠️ توقع نداشته باشید با چندبار استفاده از این جملات معجزهای رخ دهد. معمولا تاثیر آنها در بلند مدت ظاهر میشود.
نقل از کانال مفید دوست و همکار عزیزم آقای ابوالفضل سنگتراشان
💚 @HAMDARDI_COM
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نسبت، شرایط عینی خوبی داریم، اما شرایط ذهنی مان چندان تعریفی ندارد!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
درمان یار برگزار میکند: جلسه سوم جریان شناسی و سیر تغییرات همجنسگرایی در روانشناسی و روانپزشکی
استاد: دکتر محسن عزیزی
مشاور دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
نویسنده کتاب 《منهای خانواده》
زمان: چهارشنبه، از ساعت ۱۶ الی ۱۸
تاریخ برگزاری جلسه سوم: ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳
دوره به صورت برخط در بستر اسکای روم برگزار میشود. پیوند ثبت نام دوره:
https://survey.porsline.ir/s/hWaACP1x
پشتیبانی ثبت نام:
@darmanyarr
به همراه اعطای گواهی معتبر برای شرکت کنندگان و اعطای کتاب منهای خانواده به ده نفر از شرکت کنندگان
پیوند برگزاری جلسه👇
https://www.skyroom.online/ch/tabesh_roshd/tabesh_roshd14
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
مدیر حوزههای علمیه به تبلیغ سفارت استرالیا در تهران برای همجنسبازان واکنش نشان داد
🔹سفیر استرالیا در تهران، اخیرا تصویری با رنگ غالب بنفش و متنی در حمایت از همجنسبازان در صفحه رسمی سفارت این کشور در ایران منتشر کرد.
🔸رنگ بنفش در استرالیا نماد افرادی است که خود را «همجنسگرا»، «چندجنسگرا»، «بیناجنس»، «همهجنسگرا» و حتی «بیجنسگرا» مینامند.
@Farsna
مدیریت محترم حوزه علمیه به این اقدام واکنش نشان داد...
متن بیانیه مدیر حوزههای علمیه کشور بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با عنایت به مغایرت کامل و آشکار اقدام سفیر استرالیا در تهران با اصول و مبانی دینی، فطرت انسانی، موازین اخلاقی و فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی عزیز و جسارت وقیحانه به مسلمات کشور میزبان، حوزه های علمیه اقدام خلاف عرف و اخلاق و رفتار غیرحقوقی وی در دفاع از همجنس گرایی و عدم احترام به قوانین اسلامی و قوانین داخلی کشور را به شدت محکوم نموده و از وزارت خارجه مصرّانه می خواهد مطابق موازین حقوقی و اسلامی، برخورد مناسب و قاطعی داشته باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه
پانوشت:
اقدامات سازمان یافتهای برای ترویج فحشا و بی بند و باری های جنسی به طرق گوناگون در دست اقدام است. جامعه اخلاق مدار و دین مدار و خردمند ایران نیازمند هوشیاری کامل و آمادهسازی خود جهت اقدامات مؤثر است تا بی بند و باری فراگیر جنسی در غرب به این طرف ها سرایت نکند.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
چرا روابط با افراد همجنس تحریم شده است؟
الإمامُ الرِّضا عليه السلام: عِلّةُ تَحريمِ الذُّكرانِ للذُّكرانِ و الإناثِ للإناثِ؛ لِما رُكِّبَ في الإناثِ و ما طُبِعَ علَيهِ الذُّكرانُ، و لِما في إتيانِ الذُّكرانِ الذُّكرانَ و الإناثِ الإناثَ مِنِ انقِطاعِ النَّسلِ، و فَسادِ التَّدبيرِ، و خَرابِ الدُّنيا [منبع: علل الشرائع: ۵۴۷/۱.]
امام رضا عليه السلام: علّت تحريم روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان، يكى ساختار وجودى زنان و سرشت وجودى مردان است [كه هر يك براى جنس مخالف آفريده شده است] و ديگر اين كه روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل [بشر] و بر هم خوردن نظم و تدبير [جامعه] و نابودى دنيا مى شود.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
صوت نشست علمی
جلسه سوم و پایانی مبحث جریان شناسی و سیر تغییرات همجنسگرایی در روانشناسی و روانپزشکی را از اینجا بشنوید.
تاریخ جلسه: ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳
دریافت صوت جلسه اول
دریافت صوت جلسه دوم
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
خودتون که هستید!
گفت: از فامیلهای شوهرم دخترخواهرش رو جور دیگری دوست دارم.
گفتم: چرا؟
گفت: آخه خیلی با معرفته.
گفتم: میشه بگی با معرفته یعنی چی؟ یه مثال میزنی؟
گفت: آره، پارسال عید زنگ زد خونمون، میخواستن هماهنگ کنن که با خانواده بیان عیددیدنی!
گوشی رو برداشتم دیدم زهرا (دختر خواهر شوهرم) هست. گفت: زن دایی سلام، خوبید؟ چه خبر...؟ دایی هست؟ میخواستیم بیاییم خونتون؟
گفتم: عزیز دلم، دایی شیفته، امروز نیست و سرکاره.
گفت: اشکال نداره، خودتون که هستید، میآییم خودتون رو ببینیم. دایی رو هم بعدا می بینیم!!
آنقدر این جمله ش به من چسبید که حد نداره!
«خودتون که هستید، میآییم خودتون رو ببینیم»!
حس کردم که به غیر از دایی، زن دایی هم برایشان ارزشمند هست.
مطمئنم اگر برخی دیگر از اعضای اون خونواده زنگ میزدند و میشنیدند که دایی شیفته و حضور نداره، قطعا میگفتند:
حالا که دایی نیست بعدا مزاحم میشیم! اون موقع ،وقتی این جمله را میشنیدم احساس میکردم که من ارزشمند نیستم و اینها فقط به خاطر دائیشون میان خونه ما!
اقتباس از: کانال خرد زیستن؛ با اندکی تغییر
پانوشت: برخی اوقات جزئیات به ظاهر ساده، مهم برداشت میشوند.
یک احوالپرسی ساده، بسیاری اوقات، در معنای اهمیت داشتن برداشت میشود.
یک تماس فقط برای جویای احوال دیگری شدن و نه برای کار خاص مزه دیگری دارد.
یک عذرخواهی از یک اشتباه، معنایش بی تفاوت نبودن است.
یک یاد نیک از یک فرد، آن هم بی چشمداشت و غیرقابل منتظره، میتواند معجزه کند.
همیشه حق را به جانب خود ندادن و رعایت انصاف، کلید حل بسیاری از مشکلات در روابط است.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
❇️ چهار سوارکار نابود کنندهٔ روابط با همسر از منظر گاتمن
درست مثل ارابه های یونانی که از روی گلادیاتورها رد میشدند، این چهار سوار از روی رابطه شما با همسرتان رد میشوند 🏇
گاتمن در مطالعه روی روابط زوجین، مواردی را که باعث نابودی روابط آنها میشد رو کشف کرده و متوجه شد اکثر زوجینی که از روابط خود بسیار شاکی هستند، در این ۴ مورد باهم مشکل دارند ... ❗️
درست است که زوجین موفق که از رابطه خود راضی هستند، نیز، بحث و مشاجراتی ممکن است داشته باشند، اما این ۴ مورد در زوجین موفق کمتر وجود دارد❌️
1️⃣ شروع خشونت بار: صحبتها و مکالمات خود رو با تندی و خشونت شروع کردن
2️⃣ توهین و بی احترامی: توهین و بی اعتبار کردن همديگر به رابطه با همسر آسیب بعضا بسیار جدی وارد میکند.
3️⃣ حالت دفاعی گرفتن: اینکه وقتی همسر شما ناراحت است، شما سریع شروع به دفاع میکنید و مثلا میگویید 《خودت هم همینطوری، توهم همینکار رو کردی، تو بدتری》 و... در واقع، در مقابل چیزی که باعث رنجش او شده حالت دفاعی میگیرید.
4️⃣ ایجاد دیوار سنگی: قهر کردن بعد از هر بحث. آدمی که مدام قهر میکند و یک قهر را طولانی میکند، گویی یک دیوار سنگی بین خود و همسرش میکشد.
🔅🔆🌸🌸
مطالعه توضیحات بیشتر در همین رابطه
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک درصد طلایی
سنّت حسنه شماره ۱۱
در آستانه سالروز آغاز امامت امام عصر عجلالله تعالی فرجه الشریف قرار داریم.
پیشنهاد میکنم چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به دیدن این مستند تأثیرگذار اختصاص دهید.
شاید به برکت این مستند، گرههای بزرگی از زندگی هایمان باز شود.
امام صادق علیه السلام: دِرْهَمٌ يُوصَلُ بِهِ الْإِمَامُ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِيمَا سِوَاهُ مِنْ وُجُوهِ الْبِرِّ.
اصول کافی/ترجمه مصطفوی؛ ج ۲، ص ۴۸۹.
امام صادق عليه السلام فرمود: يك درهم كه به امام برسد بهتر است از دو ميليون درهمى كه در راه خير ديگر صرف شود.
اگر برایتان سؤال است که این یک درصد چگونه میتواند خرج شود، اجمالا عرض میکنم که برای نمونه میتوانید کاری خیر را به نیّت امام عصر عجلالله تعالی فرجه الشریف با آن مبلغ انجام دهید، یا آن را با همان نیّت، به افراد، مراجع یا مؤسساتی که در این زمینهها فعالیت دارند اهدا کنید.
#سنت_حسنه
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
به بهانه نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید
زمستان سال ۱۳۷۶ بود، کلاس دوم راهنمایی بودم، در مدرسهای که مدیر بهاصطلاح خوشفکری داشتکه در اواسط سال تحصیلی اومده بودن بر اساس نمرهی امتحانات، انضباط و کارنامهی شبانهای هر شب که توسط والدین پر میشد (که در اون مثلاً ساعت خواب بعد از ساعت ۹ تخلف محسوب میشد) به دانشآموز درجه و رتبه میدادند، به این صورت که دانشآموز عالی و درسخون و پسر خوب میشد (ساعی) دانشآموزی که مستعد بود و محتاج به تلاشی بیشتر میشد (کوشا) و زبالههای مدرسه هم میشدند (غافل) پس چی شد؟بهترتیب شأنیت: ساعی، کوشا، غافل. پس از تعیین سطح توسط شورای مدرسه شما کارت خودت رو باید به جلوی لباست با سنجاق وصل میکردی و اگر جوری قرار میگرفت که دیده نمیشد تخلف محسوب میشد، مثل پلاک ماشین، حالا شما حساب کنید نوجوونی که عرض شونش ۴۵ سانته یک کارت پرسشدهی مثلا ً ۱۸ سانتی رو روی سینهش که سطح و شأن اجتماعیش رو نشون میداد باید نگه میداشت. من توی درجهبندی توی دستهی (غافل) قرار گرفتم. روزهای اول خیلی باهاش کلنجار رفتم تا دیده نشه، مثلاً پشت کارت غافل کارت دانشآموزیم رو میذاشتم و میچرخوندمش به سمت کارت دانشآموزی تا کمتر آبروریزی بشه که اینجا هم با برخورد خشن ناظم مواجه میشدم که چرا کارتت پیدا نیست. چند هفته گذشت دیدم نمیشه، باید خودم رو ازین ذلت نجات بدم، با کلی تلاش و زود خوابیدن و چند امتحان نمره بالاتر گرفتن شایستهی درجهی کوشا شده بودم که وقتی رفتم برای تعویض کارت کسی پاسخگو نبود، متوجه شدم که سیاست عوض شده. رتبهبندی اینجوری شده بود به ترتیب از عالی به نازل،(ممتاز)(ساعی)(کوشا) اینجوری عملاً همون غافل محسوب میشدم. این خاطرات رو مدتها بود میخواستم بگم، یک بار یادمه توی مدرسه دارالفنون، دوستانی از آموزش و پرورش محبت کرده بودند و برای من نکوداشتی گرفته بودند. با لوح کاغذ aA و از من خواستن که بیام بالا و صحبت کنم، من حوصله نداشتم ولی برای اینکه نگن متکبری رفتم، اونجا گفتم زمانی که من بچه بودم و به مدرسه میرفتم هیچ احساس احترامی دریافت نمیکردم، از دم در مدرسه که وارد میشدم در، سطل اشغال، تخته سیاه، میزها، معلم، دانشآموزها، همه و همه بهم با زبون بیزبون میگفتن خاک بر سرت کنن، ریاضی بلد نیستی، زبانت خوب نیست، دیکته بلد نیستی. اما هیچ وقت کسی نیومد بگه چقدر خوب طراحی میکنی، حتی معلم هنر. حالا شماها هر چی به من بگید استاد، هنرمند، فلان و چنان، من همون حرفای بچیگیمرو باور دارم، همون خاک بر سرت رو. آدمها در کودکی همان آدمهای بزرگسالیان، با تجربهی کمتر، وقتی در اول دوران حیات، من رو به اسمی بخوانی من با همون اسم خودم میشناسم.
تصویر مربوط به کارنامه سال آخر هنرستان من هست: سال ۱۳۸۲.
حسن روح الامین | ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
📱 @roholamin_atelie
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارزش واقعی انسان
تا در طلب گوهر کانی کانی
تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی
هر چیز که در جستن آنی آنی
علامه جعفری میگفتند:
برخي جامعه شناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمی به تبادل نظر بپردازند. «ارزش واقعی انسان به چيست؟»
برای سنجش ارزش بسياری موجودات، معيار خاصی داريم. مثلا معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسانها در چيست؟
هر کدام از جامعهشناسان، سخنانی گفته و معيارهایی ارائه دادند.
هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم: اگر ميخواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزی علاقه دارد و به چه چيزی عشق میورزد.
کسی که عشقش يک آپارتمان ۲ طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست.
علامه فرمودند: من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتی جامعه شناسان سخنان من را شنيدند، برای چند دقيقه روی پای خود ايستادند و کف زدند.
هنگامی که تشويق آنها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصی به نام علی (عليهالسلام) است.
آن حضرت در نهجالبلاغه میفرمایند: «قِيمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ»؛ «ارزش هر انسانی به اندازه چيزی است که دوست میدارد (آن را خوب میداند)».
وقتي اين را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علی (عليهالسلام) از جا بلند شدند.
دکتر محسن عزیزی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از باور
.
💠 اول چیزی که بر ملت لازم است و بر دانشگاهها لازم است و بر دانشکدهها لازم است و بر همه ملت لازم است این است که این مغزی که حالا شده است یک مغز اروپایی یا یک مغز شرقی، این مغز را بردارند، یک مغز انسان خودمانی، انسان ایرانی_اسلامی[بنشانند]
💠 همانطور که آنها شستشو کردند مغزهای ما را، مغزهای بچههای ما را و به جای مغز خودشان مغز دیگری نشاندند، ما هم حالا عکسالعمل نشان بدهیم و شستشو کنیم مغز خودمان و بچههای خودمان را و یک مغز اسلامی- انسانی جایش بنشانیم، تا از این وابستگی فرهنگی و وابستگی فکری بیرون بیاییم.
💠 اگر ما از وابستگی فکری بیرون بیاییم، همه وابستگیها تمام میشود. اینکه ما وابسته شدیم، در اقتصاد وابسته هستیم، در فرهنگ وابسته هستیم، در همه چیز وابسته هستیم، مبدا این همین است که در فکر وابسته هستیم. فکرمان نمیتواند بِکشد این را که ما خودمان هم فرهنگ داریم؛ خودمان هم فرهنگمان غنی است؛ خودمان هم همه چیز داریم، یک مملکت غنیای ما داریم...
💠 آنها میخواستند نگذارند که شما استفاده فرهنگی خودتان را بکنید؛ استفاده اقتصادی خودتان را بکنید. همه چیزمان را به هم زدند تا اینکه دست ما همیشه دراز باشد، یک دستمان طرف امریکا دراز باشد؛ یک دستمان طرف شوروی دراز باشد، از این بخواهیم و از آن بخواهیم. همه هستی ما را آنها ببرند و ما نفهمیم.
🎙 #امام_خمینی | سخنرانی در دیدار با عشایر آذربایجان شرقی، ۲۸ شهریور ۱۳۵۸
💡#تربیت_عقلانی 8⃣2⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هدایت شده از گفتار پسندیده
رغبتهای ذلتآور.mp3
8.17M
#بشنوید
#سخن_کوتاه
📜 رغبتهای ذلتآور
🟢 اهلبیت پناهگاه امت
🔸 پناهشدن متوقّف بر پناهبردن
🔻 پناهگاه بدون پناهندگی، امنیتساز نیست
🔺 امنیت متوقف بر پناهنده شدن
✔️ پناه بردن یعنی ورود به حيطه معارف اهلبیت و پذیرش و عمل به آموزههای آنان
📖 امام عسکری(ع):
«نحن کهف لمن التجا الینا»
ما پناهگاه هستیم برای کسی که به ما پناه آورد.
◼️ یک آموزه زندگی ساز
📖 امام حسن عسکری(ع):
«ما اقبح بالمومن ان تکون له رغبة تذله»
چه زشت است برای مومن خواهشی داشته باشد که او را به ذلت کشاند.
۱. ادبیات قبیح و حسن مخصوص مخاطب اهل کرم است؛
بر خلاف ادبیات بهشت و دوزخ، و طاعت و معصیت که ادبیات بردگان و تاجران است
۲. مؤمن نیاز به تکامل دارد...
مؤمن ممکن است مرتکب قبیح شود
۳. نظام رغبت انسان نیازمند تنظیم و تنظیم نیازمند معیار است.
۴. معیار رغبت صحیح و غلط، پیامد ذلت یا عزت است.
ایمنی از ذلت
ایمنی از کار قبیح
در پناه آموزه ایمنیبخشامام عسکری(ع)
🗓 ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
ایتا | تلگرام | ویراستی | آپارات