eitaa logo
اسلام آنلاین
110 دنبال‌کننده
108 عکس
540 ویدیو
7 فایل
شناخت مذاهب اسلامی و جریان های سلفی همچون وهابیت و داعش ارتباط با ادمین @islamonline_admin اینستاگرام https://www.instagram.com/islamonline_ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نزدیک به 5 سال از حملات ائتلاف سعودی به کشور مسلمان یمن می گذرد. در اثر حملات ائتلاف سعودی، مرگ و سوء تغذیه و بیماری های واگیر همچون وبا بسیاری از مناطق یمن را فراگرفته است. در آغاز این حملات، مفتیان سعودی از جنگ طلبی آل سعود حمایت کردند. چنان که در این کلیپ مشاهده می کنید یکی از مفتیان وهابی تصریح می کند که ما غذا و دارو را برای کودکان و سالخوردان یمنی ممنوع کرده ایم و مردم مسلمان یمن را عذاب می دهیم و از این عذاب لذت می بریم!! عقیل هاشمی مجری شبکه کلمه نیز از چنگ طلبی سعودی حمایت کرد. این وضعیت وهابیت است که اینچنین مسلمانان را به خاک وخون می کشند و از کشته شدن کودکان یمنی احساس لذت می کنند. اما همین وهابیت با آمریکا و اسرائیل ارتباط دوستانه دارند! آیا چنین انسان هایی را می توان انسان نامید!!! @islamonline
isl️تفاوت ايران با ديگر كشورهاى درگير كرونا ✍️ رضا نصری دکتر مایکل رایان - مدیرعامل «برنامه مدیریت اضطراری سازمان بهداشت جهانی» - درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان گفته است «ایران و ایتالیا اکنون در عذاب هستند اما به شما تضمین می‌‌دهم خیلی زود سایر کشورها در موقعیت مشابهی قرار خواهند گرفت»! این سخنان دکتر رایان دست‌کم دو فرضیه را پُررنگ می‌کند: اول اینکه «ظهور، توسعه و سیر ویروس کرونا» در همه کشورها کم‌و‌بیش از یک الگوی ماشبه پیروی می‌کند؛ و دوم اینکه، اگر چین را موفق‌ترین کشور در مهار بحران تصور کنیم، احتمالاً اتخاذ تدابیری شبیه به تدابیر چین موثرترین و آزموده‌ترین راهِ مدیریت بحران خواهد بود. اما مشکل اینجاست که ایران - برخلاف سایر کشورهای درگیر - در اتخاذ تدابیر ضربتی و سفت‌وسخت مانند چین و ایتالیا با موانع، محدودیت‌ها و چالش‌های ویژه‌ای مواجه است. ۱) اول اینکه اتخاذ این نوع تدابیر - مانند تحمیل قرنطینه سراسری، تعلیق فعالیت‌های اقتصادی و حمایت مالی از بنگاه‌ها و کسب‌وکار آسیب‌دیده - برای دولت ایران از اغلب کشورهای مشابه به مراتب دشوارتر است. این تدابیر مستلزم هزینه کردن میلیاردها دلار پول و یک بنیه قوی اقتصادی است که ایران - پس از تحمل دو سال تحریم و «فشار حداکثری» - از هر دوی آن تا حدود زیادی بی بهره شده است. در مقام مقیاس، ایتالیا - که شرایط مشابهی با ایران دارد - تا کنون فقط ۲۸ میلیارد دلار (یعنی درصد مهمی از کل بودجه سالانه ایران) را به موضوع کرونا اختصاص داده است و دولت بریتانیا نیز برای مقابله با بحران رقمی معادل ۳۹ میلیارد دلار در نظر دارد. به بیان دیگر، دولت ایران برای اتخاذ تدابیر ضربتی مورد نظر پول کافی در دست ندارد و «اقتصاد» نیز بر اثر فشارهای ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا شکننده‌تر از آن است که برای مدت طولانی قابل «تعلیق» باشد. تبعات انسانیِ سقوط اقتصاد هم سنگین‌تر از آن است که دولت با اغماض از کنار آن عبور کند. ۲) دوم اینکه ایران مانند همه کشورها با تمام چالش‌ها و تهدیدهای ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما تنها کشوری است که وادار است تحت تحریم، «فشار حداکثری» و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکا بحران را مدیریت کند! به عبارت دیگر، در حالی که سایر کشورها به همکاری‌های چندجانبه و تبادل امکانات با یکدیگر روی آورده‌اند، دولت آمریکا حتی در اوج این بحران فراگیر همچنان از فشارهای غیرقانونی و کارشکنی‌ برای مانع‌تراشی در برابر تلاش‌های ایران دست برنمی‌دارد. به عنوان مثال، علیرغم مخاطرات بحران، دولت آمریکا همچنان اجازه نمی‌دهد منابع مالی ایران در دیگر کشورها به کانال مالی موسوم به «کانال سوئیس» وارد شود تا از آن طریق برای خرید دارو و تجهیزات استفاده شود؛ و ایضاً «مایک پومپئو» - وزیر خارجه آمریکا - شخصاً سایر کشورها را به «مشروط کردن» ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران ترغیب کرده و انتظار می‌رود در برابر درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول‌ (IMF) نیز مانع‌تراشی کند. در کنار آن، لابی‌ها و بازوهای «غیر رسمی» دولت ترامپ (مانند سازمان FDD و UANI) نیز از «فرصتِ کرونا» استفاده می‌کنند تا به بخش‌هایی از صنایع و اقتصاد ایران که تا کنون به نسبت از گزند تحریم‌ها در امان بوده آسیب برسانند! در این میان، در کنار تلاش آن‌ها برای ترغیب دولت‌های اروپایی (به ویژه دولت بریتانیا) برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت و معرفی ایران به عنوان «کانون پاندمی» در افکار عمومی جهان، یکی از اهداف اصلی آن‌ها استفاده از فضای بحران برای فلج کردن صنعت هواپیمایی ایران و ارعاب شرکت‌های چینی در قطع ارتباط دوجانبه با کشور است. ۳) سوم اینکه دولت ایران - برخلاف اغلب کشورها - در کنار جنگ با کرونا با یک «جنگ روانی» تمام عیار هم دست و پنجه نرم می‌کند که این خود همراه‌سازی مردم با دستورالعمل‌ها و توصیه‌های کارشناسی را به شدت دشوار می‌سازد. در واقع، کارگزاران این جنگ روانی در تلاش هستند با تزریق اخبار و اطلاعات جعلی، ترسیم یک فضای غیر واقعی، ایجاد توقعات ناسازگار با نظر کارشناسان و تشدید بی اعتمادی میان ملت و ارگان‌های ذی‌ربط دولتی عملاً کارآمدی مقامات مسئول در مدیریت بحران را به حداقل برسانند. در واقع، از میان صد کشوری که با بحران کرونا درگیر شده‌اند ایران تنها کشوری است که افکار عمومی آن به صورت ۲۴ ساعته با انبوهی از نامه‌های «محرمانه» جعلی، ویدئوهای دروغین از مشاهدات پرستاران و کادرهای پزشکی، تحلیل‌های بی اساس، انتقادات مغرضانه از کیفیت عملکرد دولت، شایعات پی در پی در مورد استعفای مقامات، آمارهای کذب و فضاسازی‌های ده‌ها رسانه خارج‌نشین لاینقطع بمباران می‌شود! / نواندیش @islamonline
تعطیلی عمره و برگزاری کنسرت در عربستان دولت سعودی در پی بروز کرونا، طواف عمره را تعطیل کرده است، اما همزمان هیچ منعی برای مجالس کنسرت و موسیقی قائل نشده است. «جمال سلطان» روزنامه نگار مصری هم با ابراز تعجب از بسته شدن حرم مکی به روی عمره‌گزاران و باز ماندن اماکن برپایی مراسم‌های جمعی و پرازدحام جشن موسیقی در این کشور در توئیتی نوشت: «گمان نمی‌کنم ویروس کرونا در صفوف طواف‌کنندگان و نمازگزاران مسجد الحرام نفوذ کند اما رقاصان و خوانندگان در جشن‌های بزرگ موسیقی در عربستان را رها کند». وی خطاب به بن سلمان افزود:«اگر عربستان کنسرت‌های بزرگ موسیقی برگزار می‌کند و تصور می‌کند که این اماکن از انتشار و سرایت ویروس در امان است، چرا اعمال و مناسک عمره را تعطیل می‌کند. برادرم برای حرم اندازه فستیوال‌های خود ارزش قائل باشید.» @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقرار عالم وهابی «شیخ صالح المغامسی» به حقانیت شیعه المغامسی یکی از علمایی است که در عربستان متولد شده و در آنجا زندگی می کند ولی مانند وهابیت در برابر حق موضع نمی گیرد، بلکه منصفانه برخورد کرده است. وی می گوید شیعه مردم را به محبت اهل بیت فرا می خواند و این پرچم حق است؛ زیرا در زمان معاویه و یزید و خلفای بنی امیه به اهل بیت ظلم فراوانی شد. یزید، امام حسین را به شهادت رساند و در زمان بنی امیه زید بن علی به شهادت رسید. پیامبر به ما مسلمانان آموخته است که حق را بپذیرید هر چند که بر خلاف میل باطنی تان باشد. اکنون آیا وهابیت حاضر هستند حق را بپذیرند!!! @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☎️زنگ عبرت: 🔴 این یک صحنه از فیلم های بالیوود یا هالیوود نیست، این یک مجاهد یمنی است که به برادر خود در یکی از جبهه های یمن کمک میکند، درحالی که از طرف دشمن گلوله باران میشود. اما خدا با او، نگهبان و پشتیبان اوست. خالد عبدالسلام العجري @islamonline .
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا: 📍عده ای خواهند مرد اما مسابقات و مدارس تعطیل نمی‌شود و قرنطینه در کار نیست....! 🆔 @Kavoshmedia
▫️آنهایی که در لندن نشسته بودند و از بی‌بی‌سی، من و تو، سعودی اینترنشنال و سایر رسانه‌هایی که زیر سایه اژدهای باکینگهام علیه ایران و ایرانی سمپاشی می‌کنند، این را هم داشته باشند. آنهایی که می‌گفتند چرا دولت قم را قرنطینه نکرد، چرا کشور را تعطیل نمی‌کنند، چرا فلان و فلان نمی‌کنند حالا از از نخست‌وزیر ملکه هم بشنوید که دقیقا چه می‌گوید!! ▫️مردمی که هی نق می‌زنند چرا کشور را تعطیل نمی‌کنند، همین حالا کشور تعطیل، شما در خانه بنشینید. کشور را تعطیل کردند شما از گرسنگی می‌میرید. فکر کردید سرتان را زیر می‌اندازید و می‌روید سر بقالی سر کوچه‌اتان خرید می‌کنید و بر می‌گردید آن چیزی که در بقالی و تره‌بار فروش محله‌تان هست، آسمان سوراخ شده و به پایین ریخته است؟ ▫️در این دو سه هفته به اندازه‌ای تزهای مختلف از مردم شنیده‌ایم که واقعا کیج و درمانده شده‌ام. اما اگر بی‌بی‌سی و شبکه خاله‌بازی من و تو و سعودی اینترنشنال کمی عرضه و جرات دارند، بیایند به بوریس جانسون ایراد بگیرند چرا نمی‌خواهد لیگ برتر فوتبال انگلیس، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی را تعطیل کند؟ مگر همین اتفاقات در اسپانیا و ایتالیا نیفتاد؟ ▫️برای ماایرانی‌ها، همیشه مرغ همسایه غازه... متاسفانه ما هیچ وقت نخواهیم فهمید که چه درست است و چه اشتباه. وقتی هم یاد گرفتیم که کار از کار گذشته و دیگر فایده‌ای ندارد. ما این روزها به جای آنکه به دلیل تعطیلی مملکت مهمانی‌های آنچنانی راه بیندازیم و گردهمایی خانوادگی داشته باشیم و پشت سر هم برای مردم شمال و جنوب زحمت ایجاد کنیم، در خانه‌هایمان بمانیم تا کمتر آسیب ببینیم. @ISLAMONLINE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعه ویدئوی در بین کاربران شبکه های اجتماعی عرب زبان، دست به دست می شود که در آن از یکی از مساجد کویت اذان پخش می شود و موذن در اذان می گوید: «الصلاه فی بیوتکم» (در خانه های خود نماز بخوانید) در اینجا لازم است دو نکته را به ملت عزیز ایران برسانم. اول اینکه تا چند روز قبل تمام شبکه های ماهواره ای وهابی تمام قد شبهه فراکنی می کردند که شیعیان به جهت کرونا حرم های خود را تعطیل کرده اند و از امامان خود نمی خواهند که کرونا را از بین ببرد. اما اینک می بینیم که آنها حتی مساجد را که مختص خداوند است نیز تعطیل کرده اند. وهابیت زیارت خانه خدا را نیز تعطیل کردند. کسی نیست به آنها بگوید مگر خداوند قدرت ندارد ویروس کرونا را از بین ببرد پس چرا را طواف خانه خدا و مساجد را تعطیل کردید!!! دوم اینکه متأسفانه وهابیت حتی حاضر هستند در دین خدا نیز بدعت ایجاد کنند. آنها عبارت «الصلاه فی بیوتکم» را در اذان اضافه کرده اند و قطعا ایجاد بدعت در دین حرام است. @islamonline
بالاترین مقام دینی عربستان سعودی در اختیار عبدالعزیز آل شیخ است. وی در سخنانی در سال 1395 شمسی گفت: «باید بدانیم که این ها (ایرانیان)، مسلمان نیستند بلکه نوادگان آتش پرستان اند و با مسلمانان، به ویژه اهل سنت و جماعت، دشمنی دیرینه دارند». مفتی سعودی خود را اهل سنت می داند،در حالی که در کنفرانس علمای جهان اسلام در چچن که با نظارت شیخ الازهر و حضور دویست تن از علمای بزرگ اهل سنت برگزار شد، وهابیت خارج از دایره اهل سنت و جماعت و به عنوان یک گروهی معرفی شد که اقدام به تکفیر اکثریت اهل سنت یعنی اشعری ها و صوفیه می نماید. بنابراین اشتباه است که وهابیت را اهل سنت بدانیم؛ زیرا اهل سنت، وهابیت را از خود نمی دانند. اما وهابی ها نام اهل سنت را برای خود به کار می برند تا جمعیت کم خود را زیاد نشان دهند. #وهابیت @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تهمت مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان به طلاب علوم دینی جامعه المصطفی جمعه روز 23 اسفند ماه سال 1398 آقای عبدالحمید در سخنرانی کوتاه که در بیابان ضبط شده بود و توسط دفتر ایشان منتشر شد، به طلاب علوم دینی جامعه المصطفی تهمت و افترایی بست که شایسته ایشان نبود. وی در سخنانش عنوان کرد که طلاب چینی جامعه المصطفی ویروس را از چین به ایران آورده اند و بعد به همین بهانه شروع به عقده گشایی کرد و در راستای شبکه های ماهواره ای وهابیت، جامعه المصطفی را نهادی خواند که در راستای تفرقه بین اهل سنت و شیعه فعالیت می کند. در همین راستا روابط عمومی جامعه المصطفی به سخنان آقای عبدالحمید واکنش نشان داده و چنین پاسخ داد: «ایشان به کدام دلیل ادعا کرده‌اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش پژوهان چینی المصطفی بوده‌اند؟ آیا مدرکی به جز ادعای رسانه‌های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه شده؟ انتظار می‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد. به چه دلیل ایشان حضور طلاب اهل سنت در مراکز آموزشی المصطفی را مغایر با سیاست تقریب مذاهب اسلامی شمرده‌اند، حال آنکه این حضور، خود نشانه‌ای از سیاست تقریب مذاهب است. برنامه‌های آموزشی المصطفی برای این عزیزان مبتنی بر فقه و کلام اهل سنت و البته با رویکرد تقریبی و اعتدالی و در مقابل سیاست تکفیری و افراطی است که متأسفانه در برخی مراکز دیگر شاهد آن هستیم. این ادعای شستشوی مغزی دانش پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل سنت است که... @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز جمعه 23 اسفند 98 مولوی عبدالحمید، رئیس مدرسه دارالعلوم دیوبند با فرافکنی، جامعه المصطفی را مرکز تفرفه برشمرد. این در حالی است که کسی نیست به جناب مولوی عبدالحمید گوشزد کند که مدرسه شما (دارالعلوم زاهدان) بیشتر شبیه به مرکز تفرقه است! بهتر است آقای عبدالحمید بداند که کسانی که صدها نفر را در سیستان و بلوچستان به خاک و خون کشیدند و زن و بچه مردم را در خیابان به رگبار بستند از مدرسه خودشان فارغ التحصیل شده اند. گویا جناب مولوی فراموش کرده اند که عبدالمالک ریگی و جندالله و جیش العدل از فارغ التحصیلان مدرسه دارالعلوم دیوبندیه زاهدان هستند. مدرسه ای که خود ایشان ریاست آن را برعهده دارند. از جنایات عبدالمالک ریگی هنوز چند سال بیشتر نمی گذرد و هنوز جنایات تاسوکی و حمله به مسجد امیرالمومنین و ... فراموش نشده است. البته مدرسه دارالعلوم زاهدان که بر اساس آموزه های وهابی اداره می شود، باید هم چنین خروجی هایی داشته باشد. به نظر می رسد مسئولین خیلی به جناب مولوی بهاء داده اند که چنین جرأت می کنند نهادی که در راستای وحدت و اتحاد عمل می کند را به باد انتقاد بگیرند. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عقیل هاشمی,مجری شبکه وهابی کلمه در یک ماه گذشته برنامه خود را به کرونا در ایران اختصاص داده است. او سعی دارد از این طریق به عقاید شیعه ضربه بزند. وی در برنامه های مختلفی از اینکه حرم اهل بیت بر اثر کرونا تعطیل شده است ابراز خوشحالی می کند و تعطیلی حرم اهلبیت را در تعارض با قدرت اهل بیت بر می شمرد. اکنون به او می گوییم اگر تعطیلی حرم اهلبیت منافی با توسل به اهلبیت است. پس تعطیلی کعبه به چه معناست!!! هر پاسخی که عقیل هاشمی به جهت تعطیلی کعبه بدهد ما در پاسخ او به تعطیلی حرم اهل بیت می دهیم. شیعه براین باور است که دنیا دار علت و معلول است و تعطیلی اماکن مقدس دلیلی بر عدم قدرت خداوند یا اهل بیت نیست. @islamonline
🔴 پیش بینی ناپديد شدن خود به خودي ويروس كرونا ✍️ دکتر خداکرمیان دانشگاه بوعلی سینا ♦️ به دلایل کاملاً علمي كه مجال شرح آن نيست با توجه به نرخ جهش، طول ژنوم و سرعت تکثیر ويروس حدوداً سه تا چهار ماه طول ميكشد كه اين ويروس دستكاري شده به حالت Wild type برگردد و آنقدر ضعيف شود كه سيستم ايمني بدن در صورت ورود آنرا حذف كند. ♦️ با توجه به دوره کمون ویروس و‌چرخش آن از يك ميزبان به ميزبان ديگر و به دلایل کاملاً علمي بین اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد به طور کلی اين ويروس از ایران خود به خود ناپدید خواهد شد و بعد به همان دليل از ساير كشورهايي كه پس از ايران گرفتند هم ناپديد خواهد شد. ♦️ ناپديد شدن اين ويروس به دليل گرم شدن هوا نيست (هرچند گرما ويروس باقيمانده روي سطوح را زودتر از بين ميبرد) بلكه به دلايل نهفته در ذات خود ويروس است كه تفسير آن طولاني است و در اينجا مجال شرح آن نيست. ♦️ اين موضوع را نوشتم تا خيال شما و خانواده و دوستان و آشنايان راحت باشد و استرس نداشته باشيد ضمن اينكه تمام توصيه هاي بهداشتي مراكز رسمي را رعايت مي كنيد ♦️تنها اقدام مفيدي كه در سطح كلان ميتوانستند بكنند اين بود كه فقط و فقط و فقط قرنطينه كنند تا از شيوع بيشتر جلوگيري شود وگرنه حذف خود به خودي ويروس حتمي است! ♦️ به نظر ميرسد دستكاري و مهندسي اين ويروس كرونا و رهاسازي آن در جوامع مختلف (سرعت گسترش جهاني ويروس و الگوي پخش آن به خوبي گوياي اين واقعيت است) يك پروژه جهاني با همكاري كشورهاي پيشرفته براي بسياري از مقاصد جهاني، از جمله براي كمك به جلوگيري از گرم شدن بيشتر كره زمين، شوك به اقتصاد جهان براي بازنگري سيستم اقتصاد جهاني، بازآرايي مديريت كلان جهاني، اهداف فرهنگي و سياسي و.... بوده است كه بعداً ابعاد آن مشخص خواهد شد. ♦️ضمناً كسانيكه از اوايل فروردين به بعد ويروس كرونا را مي گيرند به دلايل كاملاً علمي مرگ و مير در آنها بسيار نادر است مگر اينكه سيستم ايمني آنها به دلايل شيمي درماني زياد و برخي بيماريهاي ديگر ضعيف كننده سيستم ايمني به شدت ضعيف شده باشد! ♦️ بنابراين تا اون موقع لطفاً مواظب خود و خانواده و ساير افراد مرتبط باشيد! 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
نماینده جنبش جهادی اسلامی فلسطین و تبریک عید نوروز ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در بیانیه ای فرا رسیدن عید نوروز را به ایرانیان تبریک گفت. در این بیانیه آمده است: سال ۱۳۹۸ خورشیدی با تمام روزهای تلخ و شیرینش گذشت. از پیروزیها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح سیاسی، اقتصادی، علمی و بین المللی به ویژه پیروزی محور مقاومت بر گروههای تکفیری وهابی و صهیونیستی و خنثی سازی توطئه قرن علیه مردم فلسطین تا شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط استکبار آمریکایی و درگذشت شماری از یاران باوفای انقلاب اسلامی همچون زنده یاد حسین شیخ الاسلام که همگی حامیان راستین آرمان رهایی قدس و مسجدالاقصی و فلسطین بودند. در ادامه بیانیه گفته شده است: لیکن انقلاب اسلامی و محور مقاومت به رغم تمام این حوادث پابرجا بوده و به مسیر خود با قدرت ادامه می دهد. آنچه ما را در این مسیر ثابت قدم و مقتدر نگه داشته است ایمان راسخ ما به نصرت الهی و سپس برخورداری از رهبریِ مقتدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است. ابوشریف خاطرنشان کرد: براین اساس با امید به یاری خداوند متعال و آرزوی طول عمر و سلامتی ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای ما هم همچون ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی به استقبال سال ۱۳۹۹ خورشیدی می رویم. در پایان بیانیه آمده است: اینجانب به نمایندگی از طرف جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین سال جدید را خدمت مقام معظم رهبری، دولت و ملت شریف ایران و خانواده های معزز شهدا تبریک عرض نموده، ضمن آرزوی علو درجات برای یاران از دست رفته انقلاب، سالی سراسر شادی و بهروزی را برای ملت بزرگ ایران به عنوان پناهگاه ملت های منطقه از خداوند متعال مسئلت می نمایم۰ -نوروز @islamonline
چگونگی تقریب با وجود اختلاف در امامت و خلافت یکی از مباحثی که ما بین اهل سنت و شیعه اختلاف وجود دارد، بحث امامت و خلافت است. آیت الله سبحانی به عنوان یکی از مراجع بزرگ شیعه فرمایش زیبایی دارند. ایشان فرمودند: هر موقع سخن از تقریب به میان می آید گردنها به سوی مسأله ای به نام «امامت و خلافت» کشیده می شوند و می گویند: امامت از نظر اهل سنت یک مقام انتخابی است در حالی که از نظر شیعه یک مقام تنصیصی است. امام در نظریه نخست به وسیله «اهل حل و عقد» گزیده می شود در حالی که در نظریه دوم به وسیله خود پیامبر(ص) تعیین می گردد. بالأخره اهل سنت پس از درگذشت پیامبر، به خلافت ابی بکر اعتقاد دارند، در حالی که در نظر دیگر، امامت و رهبری مسلمانان با امام على(ع) است پس با این اختلاف چگونه می توان به تقریب رسید تا چه رسد وحدت! ولی باید توجه نمود که اختلاف در این مسأله در نظر اهل سنت اختلاف در یک مسأله فرعی است نه اصلی، به گواه این که شخصیت های بزرگی از اهل سنت مانند غزالی (م ۵۰۵) در کتاب «الإقتصاد فی الإعتقاد»؛ و «آمدی» (۶۳۱) در کتاب «غایة المراد» ؛ و «ایجی» (۷۵۷) در «مواقف» ؛ و «تفتازانی» (۷۹۱) در «شرح مقاصد»، مسأله امامت را از فروع دین می دانند نه از اصول ، بنابراین اختلاف در این مسأله بسان اختلاف حنفی و شافعی در مسایل فقهی است. بنابراین اختلاف در مسأله امامت از دیدگاه اهل سنت بسان اختلاف فقهای مذاهب اربعه با فقهای ظاهریه در حجیت قیاس در استنباط احکام شرعیه است. فقه ظاهری قیاس را باطل می داند، در حالی که فقهای دیگر مذاهب آن را دلیل صحیح می انگارند، یا بسان اختلاف فقهای حنفی یا شافعی در حجیت «استحسان» است. حنفیها به «استحسان» عمل می کنند در حالی که شافعی می گوید: «من استحسن فقد شرع». اگر این نوع اختلافها در میان فقهای اهل سنت مایه تفرقه و سنگ اندازی نیست، مسأله خلافت نیز نباید مایه بدبینی و بدنگری باشد. ممکن است گفته شود: «اعتقاد به امامت امیرمؤمنان علی(ع) نزد شیعه جزء اصول است و آن را در ردیف دیگر مسائل عقیدتی ذکر می کنند. پاسخ آن این است که آن را جزء أصول مذهب شیعی می دانند، نه جزء اصول دین که تحقق اسلام و ایمان به آن بستگی دارد . شیعه می گوید: اصول دین را سه چیز تشکیل می دهد: «توحید، معاد و رسالت پیامبر خاتم». بنابراین اسلام و ایمان، با اعتقاد به اصول سه گانه تحقق می پذیرد. ولی تشیع در گرو دو اصل دیگر است: خلافت را از آن على(ع) بداند؛ به عدل الهی معتقد گردد. منبع: کتاب «در سرزمین خاطره ها» صص68-72 @islamonline
ماموستا فائق رستمی امام جمعه اهل سنت سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نسبت به مواضع اخیر مولوی عبدالحمید در زمینه منشأ کرونا و حمله به جامعة المصطفی واکنش نشان داد. وی با اشاره به آیه مبارکه" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا" افزود: قرآن کریم می فرماید اگر کسی خبری برای شما آورد نباید تا قبل از این که صحت آن سنجیده شود آن را باور کرد. ماموستا رستمی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم دستور می دهد مسلمانان درباره چیزی که علم ندارند نباید اظهار نظر کنند، امروز در شرایط حساسی قرار داریم و دشمن سعی می کند تفرقه ایجاد کند، کرونا مسأله ای مختص به ایران نیست بلکه موضوعی فراگیر و جهانی است. وی ادامه داد: کرونا مسأله ای نیست که تنها در یک کشور باشد و تصور کنیم از افراد خاصی منتقل شده است بلکه این مسأله جهان را فرا گرفته است، برخی نباید با اخبار و اطلاع رسانی کاذب بین امت اسلامی ایجاد تفرقه کنند، دشمن همیشه در کمین است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و ایجاد دشمنی کنند. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تخریب روحانیت کاری ناروا و نادرست است، ابراز داشت: روحانیت همیشه با مردم بوده و بر اساس حدیث رسول اکرم(ص) که فرمود علما وارثان انبیا هستند غمخوار مردم بوده و همیشه به آنان خدمت می کنند، حال چگونه می شود کسی ادعا کند روحانیان شست و شوی مغزی می کنند؟ وی حضور طلاب اهل سنت در جامعة المصطفی را مصداق وحدت اسلامی دانست و عنوان کرد: بر اساس دستورات قرآن کریم باید بین مسلمانان وحدت ایجاد شود، حضور طلاب اهل سنت نه تنها مغایر با وحدت نیست بلکه نشانه اتحاد و اتفاق است. ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: روحانیت از دیرباز به دنبال وحدت و تقریب هستند و علمای اسلام باید مسلمانان را به برادری بیشتر و وحدت توصیه کنند، علما و روحانیون باید مردم را به سوی وحدت دعوت کنند چرا که دین مبین اسلام ضد اختلاف و تفرقه بوده است. وی اضافه کرد: در این شرایط حساس که بیماری کرونا جامعه را درگیر کرده است باید به آیه شریفه" تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ" عمل کنیم. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای اهل سنت و تشیع یک پیکر هستند و نباید کسانی ایجاد تفرقه کنند آن هم در شرایطی که درگیر مشکلات جدی در جامعه هستیم. وی همچنین از کادر بهداشتی و درمانی کشور و همه کسانی که برای مقابله با کرونا فعالیت می کنند قدردانی کرد و افزود: روحانیت که همیشه غم خوار مردم و همراه آن ها بوده است و در جریان اخیر هم در کنار مردم بوده و به آن ها خدمت کرده است. ماموستا رستمی با اشاره به توصیه های اسلام برای رعایت مسائل بهداشتی و درمانی اظهار داشت: اسلام توصیه های بسیار مهمی درباره مسائل بهداشتی و پزشکی دارد که باید به آن ها توجه کرده و آن را رعایت کنیم. @islamonline
مفتی اعظم مصر و شیخ سابق الازهر: پیروی از مذاهب هشتگانه جایز است شیخ سید محمد طنطاوی مفتی اعظم مصر و شیخ الازهر بود که در سال 1388 شمسی از دنیا رفت. وی در رابطه با جواز پیروی از مذاهب هشتگانه اسلامی می گوید: پس از صحابه، نوبت به تابعان و تابعان آنها رسیده تا قرن چهارم هجری. در این دوران مجتهدانی برخاسته اند که ما آنان را تا حدود نود تن به شمار آورده ایم. از آنجا که اینان همه اهل علم، ذکاوت، هوش و تقوا بوده اند، مذاهب، آرا و نظرات استدلالیشان، پیروانی داشته است. از این تاریخ به بعد تنها مذاهب هشت گانه رواج یافته و به تواتر به ما رسیده و دانشمندان به تصحیح استدلالات آنان به حدیث شریف نبوی (ص) و آثار وارد از ایشان از منابع آن پرداخته اند و مباحث ذکر شده در کتاب های این مذاهب را از جهت دلالت الفاظ و ابعاد لغوی و فقهی مورد مداقه قرار داده به تحلیل مختصرات سودمند، نظم و تلخیص شروح، تفریع اصول، الحاق مطالب، استنباط قواعد و ضوابط، استخراج و کتابت اصول و سایر خدمات علمی اقدام کرده اند و سبب شده اند تا این مذاهب، بیشتر رواج یابند و پیروان آنها، کم یا زیاد در بلاد مسلمانان باقی بمانند. این مذاهب هشت گانه عبارت اند از: مذهب مالکی، حنفی، حنبلی و شافعی که به آنان مذاهب اهل سنت می گویند و مذهب جعفری، زیدی، اباضی و ظاهری که به آنان مذاهب غیر سنی می گویند. با نگاهی به فقه و اصول این مذاهب در می یابیم که اختلاف بین آنها، تنها در دایره «ظنیات» است نه در «قطعات» که منکر قطعیات در حقیقت، منکر اسلام و کافر است و خدای را بر این امر سپاسگزاریم. بنابراین هر کس، هر یک از این مذاهب را پیروی کند و در زندگی خود احکام آنها را به کار بندد، مسلمان صحیح الاسلام است و این نظر با امر خداوند متعال و پیامبرش(ص) که ما را به اعتصام به حبل الله دعوت کرده، خواهان تشکیل امت واحده و پرهیز از اختلاف بوده اند، هم سویی دارد. -الازهر @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید مبعث روز بسیار مهمی است که خداوند در آن روز محمد امین را به پیامبری برگزید. این روز برای همه مسلمانان مهم است و می تواند محور وحدت قرار گیرد. به همین مناسبت به برخی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت اشاره می شود. 1. مسئله‌ی وحدت، امروز در رأس مسائل اسلامی است. 2. اگر ملّتهای کشورهای اسلامی در جهت‌گیری‌های کلّی با یکدیگر همراه باشند، دنیای اسلام به اوج ترقّی و تعالی خواهد رسید. 3. همچنان که وجود مبارک پیغمبر اسلام وسیله و محور وحدت بین مسلمین است،محبّت اهل‌بیت هم می تواند محوری باشد برای اتّحاد مسلمین. 4. وحدت یعنی پیروان دو مذهب با هم برادر باشند و احساس برادری کنند؛ نه این که شیعه، سنی و سنی، شیعه بشود. 5. از مهم‌ترین عوامل و عناصری که میتواند مایه‌ی شرافت و کرامت باشد برای رسول مکرّم اسلام و مردم مسلمان و جامعه و امّت اسلامی، اتّحاد امّت اسلام است. -ای @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به مولوی عبدالحمید: قسمت اول در اواخر اسفند ماه آقای عبدالحمید در تهمتی نادرست به جامعه المصطفی تلاش کردند علت ورود کرونا به ایران را طلاب چینی اعلام کنند. آقای حامد کاشانی در پاسخ ایشان از مطالبی ارائه کردند. اکنون از آقای عبدالحمید می خواهیم یک دلیل محکمه پسند برای گفته های خویش ارائه دهد؟ آیا ویروس کرونا فقط در ایران منتشر شده که مولوی عبدالحمید، طلاب چینی را مقصر می داند؟ آیا می توان تصور کرد 10 یا 20 نفر طلبه چینی که در آن زمان در قم و در حال تحصیل بوده اند، کرونا را به ایران منتقل کرده باشند؟ چگونه ممکن است طلاب چینی که هیچ کدام از استان ووهان چین نیستند، این ویروس را به قم منتقل کرده باشند؟ چرا ویروس کرونا توسط تجار چینی به ایران منتقل نشده باشد؟ چرا آقای عبدالحمید دست روی طلاب چینی گذاشته اند؟ آیا ایشان به دنبال عقده گشایی بودند؟ تا از این طریق جامعه المصطفی را مورد انتقاد قرار دهند؟؟؟ آیا آقای عبدالحمید به عنوان یکی از مهره های وهابیت اقدام می کنند؟ و آیا ویروس کرونا در اروپا و آمریکا نیز توسط طلاب چینی شیوع پیدا کرده است؟ چرا مولوی عبدالحمید از جامعه المصطفی می ترسند؟ آیا ترس ایشان به این جهت است که جامعه المصطفی درصدد است شعبه ای در زاهدان ایجاد کند؟ و یا اهداف دیگری داشته است؟ @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محبوبیت از دست رفته مولوی عبدالحمید آقای عبدالحمید در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو نفر حمایت کردند که هیچ کدام وارد مجلس نشدند. ایشان بعد از ناکامی در انتخابات به مجلس نگهبان انتقاد کرده و موضوع بازشماری آراء را مطرح کردند. اتفاقا در بازشماری آراء مشخص شد که هیچ رأیی جابه جا نشده است. آقای عبدالحمید هرچند بعد از بازشماری آراء پذیرفتند که در انتخابات شکست خورده اند ولی برای اینکه شکست خود را راحت تر بپذیرند، شروع به تخریب جایگاه نمایندگان مجلس کردند و در خطبه های نماز جمعه گفتند که نماینده کاری از دستش بر نمی آید. بعد از این شکست بود که وارد بازی دشمن شده و در سخنانی به جامعه المصطفی انتقاد کردند. البته به سخنان ایشان پاسخ هایی داده شد. برخی از این پاسخ ها از سوی فرهیختگان اهل سنت زاهدان بود. دانشجویان زاهدان در انتقاد از کارنامه مولوی عبدالحمید گفتند که شما در قضیه مجلس گوش به حرف فرهیختگان اهل سنت نکردید و شکست خوردید و اکنون نیز با سخنان تفرقه افکن سعی در ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه دارید. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پی سخنان تفرقه انگیز مولوی عبدالحمید، پاسخ های زیادی از سوی عالمان و فرهیختگان به ایشان داده شد. حجت الاسلام موسوی مطلق درخواست یک مناظره علمی از مولوی عبدالحمید داشتند. ایشان گفتند که حاضر هستند با مولوی عبدالحمید بر اساس منابع اهل سنت مناظره کنند و ثابت کنند که دیدگاه مولوی عبدالحمید اشتباه است. ایشان در ادامه از مولوی عبدالحمید خواستند که هر کس توانست در این مناظره پیروز شود باید مذهب طرف مقابل را بپذیرد. @islamonline