#کرسی_علمیترویجی
🟢 اندیشکده مدرسهاسلامیهنر با همکاری دبیرخانه کنگره مکتب هنر رضوی برگزار میکند
🎓 کرسی علمیترویجی
«تبیین مبانی عرفانی مکتب هنر رضوی»
❇️ ارائهدهنده: دکتر امیر جوانآراسته
رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب
❇️ ناقد: دکتر احسان جندقی
هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب
❇️ دبیر علمی: دکتر مهدی داودآبادی
عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما
🕛 یکشنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۰
📍سی متری هنرستان نبش کوچه بیستم، مدرسه اسلامی هنر، سالن جلسات
📌 حضور برای علاقهمندان آزاد است
#مدرسه_اسلامی_هنر
🆔 @isoa_ir
هدایت شده از مدرسه فقه هنر
🌹کتاب فقه هنر برنده ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران شد.
🎬مراسم اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران سهشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ در تالار رودکی برگزار و برگزیدگان آن معرفی شدند.
🎤به گفته دکتر قادر آشنا، دبیر ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران
بر اساس موضوعات، ۱۲۵ اثر فاخر به این رویداد رسید که شامل ۵۲ مقاله، ۳۳ اثر پژوهشی، ۲۰ پایاننامه ارشد و دکتری و… بودند.
👈در این مراسم ، لوح تقدیر بخش مقاله به آقایان #مصطفی_دری و #نواب_حضرتی، به عنوان پدیدآورندگان «مجموعه مقالات فقه سینما» اهدا شد.
متن کامل خبر🔻🔻
🌐B2n.ir/t16083
➖➖➖➖➖
💢کانال فقه هنر: @Feghehonar
هدایت شده از آکادمی هنری ماه نو
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بحران درون شخصیت است!
تو داستان شخصیتمحور، گرهافکنی و بحران توی زنجیرهٔ حوادث نیست! اینو باید حواسمون باشه. توی داستان پلاتمحور، توی فیلمنامه، توی نمایشنامههای خیلی تراژیک و خیلی دراماتیزهشده، ما بحران رو باید توی رویدادها قرار بدیم؛ بهم ریختگی تعادل رو باید با زنجیرهٔ علّی نشون بدیم اما در داستانهای شخصیتمحور بحران در زنجیرهٔ وقایع اتفاق نمیفته؛ بحران، درونیِ شخصیتها معمولاً اتفاق میفته و از خودِ شخصیت معمولاً شروع میشه. مثلاً شخصیت در یک موقعیت بحرانی قرار میگیره، یا چیزی رو از دست میده، یا چیزی رو به دست میاره، یا توی وضعیت خیلی اسفناکی قرار میگیره، یهو یه حقیقتی براش آشکار میشه، یهو بر اثر یه اتفاق پردهای از جلوی چشمش برداشته میشه. درسته که اون اتفاق میفته و پرده از جلوی چشم این شخصیت برداشته میشه ولی بحران در درون شخصیت داره شکل میگیره. پس اینجا گرهافکنی و بحران توی شخصیته. همهٔ اینهایی که گفتم به این معنا نیست که داستان شخصیتمحور طرح و توطئه نداره. داستان شخصیتمحور هم طرح و توطئه داره منتها فرقش با داستان پلاتمحور اینه که ...
🔺برشی از کارگاه «داستاننویسی مقدماتی» استاد فرشته نوبخت
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
مدرسه اسلامی هنر
#کرسی_علمیترویجی 🟢 اندیشکده مدرسهاسلامیهنر با همکاری دبیرخانه کنگره مکتب هنر رضوی برگزار میکند
#کرسی_علمیترویجی
🟢 اندیشکده مدرسهاسلامیهنر با همکاری دبیرخانه کنگره مکتب هنر رضوی برگزار میکند
🎓 کرسی علمیترویجی
«تبیین مبانی عرفانی مکتب هنر رضوی»
❇️ ارائهدهنده: دکتر امیر جوانآراسته
رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب
❇️ ناقد: دکتر احسان جندقی
هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب
❇️ دبیر علمی: دکتر مهدی داودآبادی
عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما
🕛 یکشنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۰۰
📍سی متری هنرستان نبش کوچه بیستم، مدرسه اسلامی هنر، سالن جلسات
📌 حضور برای علاقهمندان آزاد است
📌 لینک ورود به جلسه: https://vc.rasana.org/rooms/hkg-awi-ysr-pns/join
#مدرسه_اسلامی_هنر
🆔 @isoa_ir
هدایت شده از آکادمی هنری ماه نو
28.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مستند به مثابه شعر حماسی
مستند «اینجا غزه» اثر مسعود فراستی
🔺برشی از کارگاه «دیدن و فرم» استاد مسعود فراستی
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
#کرسی_علمیترویجی
✳️ برگزاری دومین «کرسی علمی ترویجی» با عنوان «تبیین مبانی عرفانی مکتب هنر رضوی»
🔹دومین «کرسی علمی ترویجی» با عنوان «تبیین مبانی عرفانی مکتب هنر رضوی»، از سلسله نشست های مکتب هنر رضوی از سوی اندیشکده مدرسه اسلامی هنر با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی «مکتب هنر رضوی» در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد. 👇👇👇
🌐 https://isoa.ir//?p=13306
#مدرسه_اسلامی_هنر
🆔 @isoa_ir
هدایت شده از آکادمی هنری ماه نو
19.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻تعریفها با هم فرق دارد!
میخوام بچهم معتاد نشه. این خط قرمز منه. حالا معتاد به چی میگی؟ اگه بچهت مثلاً گاهی با دوستش سیگار بکشه، بهش میگی معتاد؟ اگه کلاً سیگاری بشه میگی معتاد؟ اگه سیگار بکشه، گاهی با دوستهاش یه ذره گل هم بکشه، اصلاً مرتب گل بکشه، یا نه اصلاً مصرف تریاک داشته باشه، شیشه بکشه چی؟
یعنی میخوام بگم که خط قرمز ما ممکنه در کلام یکی باشه، مثلاً همهمون میگیم برهنگی به نظر من ممنوعه، اعتیاد ممنوعه، رابطهٔ پرخطر جنسی ممنوعه، اما تعریفمون از اینها چیه؟ ممکنه همهمون روی اینها اشتراک داشته باشیم، ولی تعریفمون چیه؟ خیلی مهمه که تعریفمون چیه! چون تعریفهامون با هم متفاوته!
اون طرفش هم همینطوره. اون طرفش یعنی چی؟ یعنی یه درهایه که عمراً نمیذارم بچهم توش بیفته، از این طرف هم یه قلهایه که میخوام حتماً تو ذهن بچهم پررنگ و ارزشمند و مهم باشه. یعنی به عنوان مقصد و آرمان و هدف به بچهم معرفی کنم. مثلاً فرض کنید که من به بچهم میگم آرمان من اینه که بچهٔ باحیایی داشته باشم. حیا برای من خیلی مهمه...
🔺برشی از کارگاه «کتاب بد» استاد منصوره مصطفیزاده
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
@isoapr
هدایت شده از مدرسه فقه هنر
#مجله_الکترونیکی8️⃣2️⃣
👩🏽🦳استفاده زنان از کلاهگیس در معرض دید مردان
🔰ورود کلاهگیس به آرایش بانوان در هنرهای نمایشی سابقه طولانی دارد.
اما آیا استفاده زنان از کلاهگیس، در هنرهای نمایشی جایز است یا خیر❓
🖋حجتالاسلام دکتر علی شریفی، استاد جامعه المصطفی قم:
💠فقها در مورد جواز استفاده از کلاهگیسِ در معرض دید مردان، اختلافنظر دارند.
1️⃣برخی بهصورت مطلق گفتهاند کلاهگیس، زینت بوده و لذا حرام است.
2️⃣برخی قائل بهتفصیل شده و گفتهاند اگر زینت بهحساب بیاید، حرام است.
3️⃣عدهای دیگر نیز گفتهاند کلاهگیس، زینت ظاهری است و لذا استفاده از آن حرام نیست.
❇️ از اختلاف فتاوای فقها، این نکته روشن میشود که حکم استفاده از کلاهگیس، ارتباط وثیقی با مسئله زینت زنان دارد.
💠نتیجه: مهمترین دلیل برای وجوب پوشاندن موی کلاهگیس، آیه ۳۱ سوره نور است که ظاهرکردن زینتهای پنهان را بر زنها ممنوع قرار داده و نگاهکردن مردان به آن را حرام اعلام میکند.
امّا اکثر فقها در استفاده این حکم از آیه تردید دارند، چون این مو با لباسهایی که بهخودیخود، زینت بهحساب میآیند تفاوتی ندارد. اگر پوشاندن کلاهگیس واجب باشد، باید پوشاندن لباس زیبا نیز بر زنان واجب باشد و این امری است که هرچند بهصورت حکم استحبابی و توصیه اخلاقی در کلمات فقها وجود دارد؛ ولی فتوا به آن دشوار است.
به همین دلیل، اکثریت فقها احتیاط کردهاند و از فتوای صریح خودداری ورزیدهاند.
متن کامل یادداشت🔻🔻
🌐B2n.ir/k92451
➖➖➖➖➖
💢کانال فقه هنر
🆔Eitta:@Feghehonar
🆔 web: https://isoa.ir/fh
#تقویم_روز
🏴 فرا رسیدن شهادت حضرت امام هادی (ع) را به همه پیروان و دوستداران آن حضرت تسلیت میگوئیم
#مدرسه_اسلامی_هنر
🆔 @isoa_ir
هدایت شده از آکادمی هنری ماه نو
❄️ ثبتنام کارگاههای دورهٔ زمستان آغاز شد
📚🎬📷🎥📺🎞📝🎨🖊🖼️💻
🎙️چه دورههایی؟
نویسندگی خلاق، داستاننویسی مقدماتی، داستاننویسی پیشرفته، داستاننویسی طنز، داستان دینی، نقد فیلم، عکاسی با موبایل، ادبیات و تصویرسازی، هوش مصنوعی، فتوشاپ مقدماتی، آپارتمان ایرانی.
🎙️اساتید دورهٔ زمستان؟
مجید قیصری، اردشیر رستمی، مصطفی انصافی، مهدی طاهری، امید کردی، سیدحمیدرضا قادری، سیداحمد بطحایی، فرشته نوبخت، مهدی ارج، روزبه شمشیری، داوود امیریان.
✅ آنلاین (همزمان)
☑️ ظرفیت محدود
✅ برای تمام افراد +۱۷ سال
☑️ اعطای مدرک بینالمللی یونسکو
✅ تخفیف ویژه برای دانشجویان و طلاب
☑️ ۳۰ درصد تخفیف برای ۵ نفر اول ثبتنام کننده در هر کارگاه
✅ ۱۵ درصد تخفیف برای ۵ نفر دوم ثبتنام کننده در هر کارگاه
☑️ حمایت مادی و معنوی از تولیدات هنرجویان
🔗 ثبتنام تنها در سایت مدرسه:
🌐 academy.isoa.ir
🎨طراح پوستر:
@h_ehramian
مدرسه اسلامی هنر
#یک_قدم_جلوتر...
هدایت شده از مدرسه فقه هنر
#مجله_الکترونیکی9️⃣2️⃣
❇️اگر درس طلبگی را کنار بگذاری و خوشنویسی را ادامه دهی، نزد خدا حجت داری!
🎤دکتر احسان پورنعمان، قائممقام مدرسه اسلامی هنر:
📌 حدود 18 سال قبل، خدمت آیتالله سبحانی رسیدیم. من خدمت ایشان عرض کردم که من چند سالی است که طلبه شدهام و دغدغهام این است که آیا باید خوشنویسی را کنار بگذارم و فقط به درس و بحثم برسم؟ یا اینکه در کنار درس، خوشنویسی هم انجام دهم؟
✅ایشان فرمودند: «اگر در این زمینه استعداد دارید حتی اگر درس را بهطورکلی کنار بگذارید و به خوشنویسی بپردازید در روز قیامت در مقابل خدای متعال حجت دارید. چون شما نمیدانید خوشنویسی چقدر در وجود مردم تأثیر دارد.»
🛑به نظر من، عامل عمده همین است که علما نمیتوانستند آن چیزی را که نظر واقعی دین اسلام است، بفهمند و نظر اسلام را در دوره نزول وحی و دوران ائمه علیهمالسلام را ملاک برای همه دورههای بعدی قرار میدادند؛ درصورتیکه جایگاه هنر در همه این دورهها متفاوت بوده است.
✳️مقام معظم رهبری در دوره اول همایش فقه و هنری که مدرسه اسلامی هنر برگزار کرد صحبتی داشتند و فرمودند: به نظر من بحث موسیقی و مجسمهسازی، مثل باب منزوحات بئر است که مربوط به دوره دیگری بوده و باید علما از ابتدا تمام مدارک را دوباره بررسی کنند؛ ولی این نگاه در بین علمای ما نبوده است.
💠دلیل بعدی این است که هنر بهواسطه اینکه جایگاهی تزیینی دارد و پیش از دورههایی که ما در آن زندگی میکنیم، مردم عادی بهرهای از هنر نداشتند و هنرهای مختلف بصورت عمده منسوب به دربار و حاکمان و افراد متمول بوده است،
همین باعث میشده که عالمان ما هنر را از قماش زندگی اشرافی بدانند و حس کنند که ارتباطی با مردم عادی و متدینی که مورد تعامل با فقها و علما بودهاند، ندارد؛
◀️لذا تصور فقها این بوده است که اینها از دنیای دیگری آمدهاند و ما قابل تفاهم با این افراد نیستیم. علاوه بر اینکه در افواه، گاهی به شوخی، خیلی از هنرها یا هنرمندان را با کلماتی مثل مطرب مساوی میدانند و ظاهراً این کلمه از مدتها قبل هم استفاده میشده است؛ یعنی حتی اگر شما نقّال هم بودید و برای مردم شاهنامه میخواندید، شما را در حد یک آوازهخوان میدانستند.
💠متن کامل گفتگو 🔻🔻
🌐B2n.ir/r81426
➖➖➖➖➖
💢کانال فقه هنر
🆔Eitta:@Feghehonar
🆔 web: https://isoa.ir/fh