eitaa logo
جَنَّةُ المُعرِبين 🦋
1.5هزار دنبال‌کننده
105 عکس
102 ویدیو
149 فایل
🖌️کانالی برای اهل ادب🌺 🩸 انتشار دهید🩸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5866010300733458246.mp3
18.63M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه هفتم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5870742959556658899.mp3
11.76M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه هشتم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5872938770176673872.mp3
15.18M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه نهم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5873135200505957413.mp3
21.38M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه دهم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5875218641896606164.mp3
24.51M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه یازدهم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5879841422571472925.mp3
13.18M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه دوازدهم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
4_5884343506075387719.mp3
11.8M
💠 🎙علی محمدی هوشیار 🔹جلسه سینزدهم 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 گویند روزی طلبه ای مبتدی که در فهم درس ها مشکل داشت وحتی شرح امثله رانیز-که ازساده ترین و ابتدایی ترین متن های درسی سنتی حوزوی است-نمی فهمید،در درس خارج اصول(که مرحله اعلای اجتهادی است) شرکت می کند وچون رفقایش به او اعتراض می کنندکه تو حتی شرح امثله را هم نمی فهمی، چطور به درس خارج رفته ای؟ درپاسخ می گوید:حالا که من به نفهمی شهره شده ام و همه می گویند که فلانی درس ها را نمی فهمد،چرا بگذارم که بگویندمن شرح امثله را نمی فهمم؟ بگذاربگویندکه من درس خارج رانمی فهمم! 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 برنامه در محضر با محوریت بررسی نکات ، و آیات قرآن کریم چهارشنبه‌ها از پخش می‌شود. این برنامه با هدف آموزش ترجمه صحیح آیات قرآن کریم به تهیه‌کنندگی محبوبه کلانتر و کارشناسی استاد حمیدرضا مستفید، روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۹:۰۵ به مدت ۳۰ دقیقه بر روی آنتن می‌رود. 🔊 دریافت آرشیو صوت برنامه ⬇ 🌐 http://radioquran.ir/ProgramArchive/?m=055120 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
51868جوهر-مشد-اگر-ه-درا.mp3
8.48M
جوهر میشد اگر که دریا... اصن خدا خواست با زهرا خدایی کنه... گوش ندی از دستت رفته ❤️ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
تجزیه و ترکیب کل نهج البلاغه .pdf
21.65M
💢 کل نهج البلاغه 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 🔴 ⭕مشهور است بین فضلاء" اذاإلتقی الساکنان حرک حرک بالکسر" ❓چرا اصل درالتقاء ساکنین است؟ 📔✍❕سیوطی در کتاب الاشباه والنظائر چنین میگوید: ✍قاعدة: الأصل فیما حرک منهما الکسرة: لأنها حرکة لا توهم الإعراب، إذ الکسر الذی یکون فی أحد الساکنین لا یتخیّل أنّ موجبه الإعراب، لأنه لا یکون فی کلمة، لا یکون فیها تنوین، و لا أل، و لا إضافة، بخلاف الضم و الفتح، فإنهما یکونان إعرابا، و لا تنوین معهما، و ذلک فیما لا ینصرف، فلما کانت حرکة لا تکون فی معرب أشبهت الوقف الذی هو مقابل الإعراب فحرّک بها. 📔✏️قال صاحب (البسیط): هذا موافق قول النحویین: فإن حرّک بغیر الکسر فلوجه ما. قال و یحتمل أن یقال: الفتح أصل، لأنه الفرار من الثقل، و الفتح أخف الحرکات. أو یقال: الأصل التحریک بحرکة فی الجملة من غیر تعیین حرکة خاصة و تعیین الحرکة یکون لوجه یخصّها. و قال فی (البسیط): أصل تحریک التقاء الساکنین الکسر : ✏️: أن أکثر ما یکون التقاء الساکنین فی الفعل، فأعطی حرکة لا تکون له إعرابا و لا بناء، لکون ذلک کالعوض من دخولها إیاه فی حال إعرابه و بنائه و حمل غیره علیه. ✏️ : أن الضمّ و الفتح یکونان بغیر تنوین، و لا معاقب له فیما لا ینصرف، فالتحریک بهما یلبس بما لا ینصرف. و أما الجرّ فلا یکون إلا بتنوین أو معاقب له، فلا یقع لبس بالتحریک به، و التحریک بغیر الملبس أولى بالأصالة من التحریک بالملبس. ✏️: أنّ الجرّ و الجزم نظیران، لاختصاص کلّ واحد منهما بنوع. فإذا احتیج إلى تحریک سکون الفعل حرّک بحرکة نظیره، و حمل بقیة السواکن علیه. ✏️: أن الکسرة أقل من الضمة و الفتحة، لأنهما تکونان فی الأسماء المنصرفة و غیر المنصرفة، و فی الأفعال، و لا تکون الکسرة إلا فی الأسماء المنصرفة، فالحمل على الأقل أولى من الحمل على ما کثر موارده، لقوة قلیل الموارد، و ضعف کثیر الموارد. ✏️: أن الکسرة بین الضمة و الفتحة فی الثقل، فالحمل على الوسط أولى. {الأشباه و النظائر فی النحو، ج‌2، ص: 135} _________ترجمه متن بالا_______________ 🔴✍اصل دریکی ازدوساکن درالتقاء ساکنین کسره است: زیرا کسره، حرکتیست که باعث توهم اعراب"معرب بودن" نمی شود، برای اینکه کسره ای که دریکی ازدوتاساکن هست، خیال نمی شود که سببش اعراب"معرب" بودن کلمه است، بجهت اینکه معمولا کسره دراسمی نیست که درآن تنوین، ال ولام، واضافه نباشند، بخلاف ضمه وفتحه که هردو اعرابند درحالیکه تنوین با آنها نیست؛ مثل اسم غیرمنصرف.پس وقتیکه کسره حرکتی باشد که دراسم معرب نباشد، به وقف شباهت دارد که مقابل اعراب است،لذا این حرکت انتخاب شده. 📔✏️صاحب ( البسیط) گفته: این قول موافق گفتار نحویین است، بناء اگر جایی بحرکت غیرکسره آورده شود دلیلش نامعلوم است. وهم گفته ممکن است کسی بگوید خوب فتحه اصلست چون حرکت دادن یکی ازدوساکن بجهت فرار ازثقالت است وحال آنکه فتحه اخف الحرکات است. یا ممکن است گفته شود: اصل درالتقاء، حرکت دادن است اجمالا غیراینکه حرکت خاصی تعیین گردد وتعیین حرکت برای وجهیست که آن وجه به آن حرکت اختصاص دارد. 📔✏️وی در کتاب ( البسیط) تفصیل داده وگفته حرکت دادن التقاء ساکنین به کسره بسبب پنج وجه است: ✏️ : بیشترین التقاء ساکنین درفعل است پس برایش حرکتی داده شده که نه اعرابی باشد ونه بنائی، بجهت اینکه این حرکت(کسره) مثل عوض است درحالت اعراب وبناء فعل ، وحمل شده برفعل غیرفعل. ✏️ : ضمه وفتحه حرکتهایست که بدون تنوین نیز استعمال میگردد، وهمینطور جانشین آن دراسماء غیرمنصرف. پس حرکت دادن یکی ازدوساکن رابه فتحه وضمه موجب التباس به اسم غیرمنصرف می شوند ، اما جر بدون تنوین یا جانشین آن استعمال نمی شود، نتیجتا التباس به آن بوجود نمی آید وحرکت دادن به حرکتی بدون التباس سزاوارتر از حرکتی اصلی است که موجب التباس گردد. ✏️ : جر وجزم نظیر همند(جر دراسم وجزم درفعل)بجهت اختصاص هرکدام بنوعی ازکلمه ، بناء وقتیکه فعل ساکن محتاج به به حرکتی شود حرکت داده میشه بحرکت نظیرش ، وحمل شده بقیه سکونها برفعل. ✏️ : کسره کمتر ازفتحه وضمه است، برای اینکه آن دوتا هم دراسمهای منصرف وجود دارند وهم غیرمنصرف وهم افعال ، وکسره جز دراسماء منصرفه نیست، پس حمل براقل بهتر ازحمل براکثراست، بجهتی قوی بودن موارد کم وضعیف بودن موارد زیاد. ✏️ : البته کسره وسط فتحه وضمه قراردارد ازنظر ثقالت، بناء حمل براوسط اولی هست. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 💢‏مُدهامَتان💢 ✍واژه‌ای عربی در قالب تثنیه که مفردش، «مدهامة» است. ❗️این واژه اسم نیست، بلکه صفت است به معنای «سبز سیر». ✍ این صفت، درباره باغ (روضه) به کار می‌رود و گفته می‌شود: «روضةمدهامه»؛ یعنی:« باغی که برگ رستنی‌های آن،از سبزی به سیاهی می‌زند.» 📍این واژه، به تنهایی یک آیه از قرآن است؛ یعنی آیة 64 سوره رحمان. ✍این واژه، مشتقی از ريشه «دُهَمَهْ» است؛ چنان‌که «ادهيمام» از آن مشتق می‌شود؛ یعنی: سیاه‌گونی و سیاه نُمودن (سیاه دیده شدن). «دَهم» به معنای گیاهی است که در غار می‌روید (شجرة الغار). ✍خداوند درباره بخشیدن دو باغ (جنتان) وعده کرده؛ سپس فرموده: است دو باغ دیگر نیز هست که از فزونی سیرآبی و سبزی، سیاه می‌نمایند. ♦️ بنابراین، مدهمتان، دو برگ سبز نیستند، بلکه ترجمه درست‌تر آنها، «دو بوستان سرسبز» است. خاقانی این واژه را در بیت زیر آورده است:🔻 ▪️سرو آزاد را جهان دو رَنگ▪️ ▪️رنگ مدهامتان نخواهد داد▪️ مدلول این واژه را جابُلسا نیز دانسته‌اند؛ چنان‌که شیخ احمد احسایی مؤسس شیخیه، درباره مدهامتان گفته است: «جابلقا شهرى است در شرق؛ يعنى جهت ابتدا و آغاز‌ و جابلسا‌ شهرى‌ است در مغرب؛ يعنى جهت انتها و پايان ... در مشرق اين عالم نيران‌ دنياست‌ و در‌ مغرب اين عالم جنان دنيا؛ يعنى جنان آدم (ع) و اين جنان، همان‌ مدهامتان‌ مذكوره‌ در قرآن است كه ارواح مؤمنين در آن مأوا مى‌گزينند» 📕منبع :(احمد احسایی، رساله محمدحسين‌ اناری کرمانی، ص 151). 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
مقدمات فهم علوم اسلامی جلسه دهم.mp3
30.65M
♨️سلسله جلسات♨️ 💢 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین اســــــتاد دهــــبان 🔹 @dehban_ir 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی آخوند عَلَوی کمر شیخ بَکری مدنی را در بحث علمی خرد می‌کند! ▫️شیخ علوی رافضی احمد سلمان حفظه الله این عقیده اهانت‌آمیز و جعلی اهل سنت و جماعت که حضرات پدر و مادر پیامبر و حضرت ابوطالب صلوات الله علیهم در جهنم هستند (العیاذ بالله) را طرح می‌کند اما شیخ بَکری عُمَری که دوست ندارد عوام اهل سنت به زشتی این عقیده جعلی و کذب پی ببرند می‌خواهد ننه من غریبم بازی در بیاورد اما ... 🔺نکته مهم: یکی از زشت‌ترین اهانت‌های اهل سنت و جماعت به مقدسات شیعه که در کشور ما هم متاسفانه با مجوز وزارت ارشاد چاپ و نشر می‌شود، کافر و جهنمی خواندن حضرت عبد الله و حضرت آمنه و حضرت ابوطالب سلام الله علیهم است. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
1_410235227.mp3
6.92M
💢آیت الله جوادی آملی 📍استعداد و اشکال کردن طلبه ها 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔴 🔺️حضرت فاطمه(س) حجت بر ائمه(ع) از دیگر مطالبی که به عنوان حدیث مشهور شده است که در هیئات نیز زیاد خوانده می‌شود؛ و در هیچ مصدری-ولو یک مصدر درجه چندم- یافت نشده است عبارت مشهور زیر است: 🔺️«نحن حجج اللَّه على خلقه و جدتنا فاطمة حجة اللَّه علینا» طبق برخی تحقیقات در اولین مصدری که این عبارت به عنوان حدیث آمده است-و البته بدون ذکر مصدر و منبع! - تفسیر اطیب‌البیان است که یک تفسیر معاصر است خیلی از کتبی که در فضائل حضرت زهراء(س) نوشته شده است؛ این مطلب را به همین تفسیر اطیب‌البیان ارجاع داده‌اند. 🔺️نویسنده تفسیر اطیب البیان حجت الاسلام سید عبدالحسین طیب از عالمان و مفسران معاصر شیعه اهل اصفهان، در هشتم محرم الحرام ۱۴۱۲ق درگذشت و درمسجد میر اصفهان (مسجد کازرونی) که امامت جماعت آن را بر عهده داشت، دفن شد.(۳۲ سال پیش!!) 💠 و بدیهی و طبیعی است که وقتی در یک کتاب معاصر یعنی قرن15 مطلبی به عنوان حدیث ذکر می‌شود؛ باید با ذکر مصدر و منبع باشد؛ چون یک مولف قرن 15 به معصومین(ع) دسترسی نداشته است تا خود مستقیماً حدیث را از معصوم(ع) شنیده باشد. 🔺️حدیثی که تولد آن در قرن پانزدهم است! چگونه باید به آن اعتماد کرد؟ 🔸️مرحوم آیت الله حسن زاده طبق مکاشفه یک نفر از مردم آمل شبیه همین عبارت را از او شنید و ماجرا را مفصل نقل می کند که شخصی هنگام گفتن اقامه این عبارت را از محراب شنید: اشهد ان فاطمة بنت رسول الله عصمة الله الكبري و حجة الله علي الحجج 🔺️🔺️فیلم بيانات ایشان راجع به مکاشفه و یافتن روایت از دقیقه ۳۶ به بعد: https://www.namasha.com/v/SKRnCPvU/_%D9%81%D8%B5%D9%91_%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%A9%D9%8D_%D8%B9%D8%B5%D9%85%D8%AA%DB%8C%D9%91%D8%A9%D9%8D_%D9%81%DB%8C_%DA%A9%D9%84%D9%85%D8%A9%D9%8D_%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%91%D8%A9_%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84_ 🔺️بعد ایشان می نویسد با جستجوهای فراوان روایت را در این تفسیر دیدم! 🔺️بعد ایشان رساله ای فقهی در باب شهادت رابعه اذان نوشتند که اثبات کنند بعد از شهادت به ولایت امیرالمومنین علیه السلام باید شهادت به این جمله در مکاشفه مذکور داده شود! 🔺️ادله فقهی ایشان در این رساله عجیب است که علاقمندان باید رجوع کنند ما در جای خودش آن ادله را نقد کرده ایم. (پ.ن:ایشان در تکمیل فصوص الحکم ابن عربی فص ۲۸ اضافه فرمودند با عنوان : فص حکمة عصمتية في كلمة فاطمية در این کتاب هم آن مکاشفه شخص آملی و این حدیث دست مایه مطالب سنگین عرفانی است.) @dehban_ir 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔹️نسبت حدیث حجت بودن حضرت فاطمه علیها السلام بر ائمه به امام حسن عسکری علیه السلام در جلد ۱۳ تفسیر اطیب البیان حجت الاسلام عبدالحسین طیب (متوفی ۱۴۱۲ قمری ۱۳۷۰ شمسی یعنی ۳۲ سال پیش) صفحه ۲۲۵ سوره جن آیه سوم https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%A7%D8%B7%D9%8A%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D9%8A%20%D8%AA%D9%81%D8%B3%D9%8A%D8%B1%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%20%D8%AC%D9%84%D8%AF%2013&option=com_dbook&task=readonline&book_id=1004056013&page=225&chkhashk=33C667A488&Itemid=218&lang=fa&tmpl=component @dehban_ir 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
🔹️گلایه مرحوم حجت الاسلام عبدالحسین طیب از وجود احادیث بی سند و ضعیف در تفاسیر شيعه و علت نوشتن تفسیر توسط خودش را همین نقص های تفاسیر می داند!! "یک قسمت نقل اخبار ضعیفه مانند تفسیر منسوب بامام حسن عسکری علیه السّلام یا اخبار مجعوله غلات، یا اخبار خلاف اجماع و ضرورت مذهب مثل اخبار تحریف و غیر اینها از اخبار ضعیفه دیگر است" ج۱ مقدمه ص ۲۶ https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%A7%D8%B7%D9%8A%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D9%86%20%D9%81%D9%8A%20%D8%AA%D9%81%D8%B3%D9%8A%D8%B1%20%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%20%D8%AC%D9%84%D8%AF%201&option=com_dbook&task=readonline&book_id=1004056001&page=26&chkhashk=8EC61E35B9&Itemid=218&lang=fa&tmpl=component @dehban_ir 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
📍 زندگانی مدرس افغانی ♨️ تألیف: جواد معصومی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
گوهر ادب مدرس افغانی جواد معصومی.pdf
9.22M
📍 زندگانی مدرس افغانی ♨️ تألیف: جواد معصومی 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
گزیده سخنان علامه مصباح ۱۶ (1).mp3
981.3K
🎙صدای مرحوم استاد علامه مصباح را می شنوید.... 💢درمقابله با فتنه هایی که ایجاد می شود تکلیف ما چیست⁉️ 🚫 آیاباید در مقابلشان تسلیم شویم؟🚫 ♨️آیا چون که گفته شده در آخر الزمان فتنه های زیاد و سختی در میگیرد ، پس ما هیچ کاری نکنیم و دست روی دست بگذاریم و تماشاچی فتنه ها با شیم‼️ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ من در این تمدن فقط جهنم رو دیدم.. ⭕️ببینید حس انسانیت و انسان دوستی رو... 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💯❌💯 با ذکر منبع، مجاز است. (🌺(کارگاه ادبیات عرب)🌺) https://eitaa.com/joinchat/4073979936C33f5684249