eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضد تشکیلات قسمت دوم راهبردهای ضدّتشکیلات ۳. یکی از شیوه های خواباندن فعالیّت های خود جوش تشکیلاتی پولی کردن فعالیّت های تشکیلاتی می باشد. مقام معظم رهبری به وفور اشاره کرده اند که من هیج امیدی به فعالیّت های دولتی ندارم و هر چه هست در فعالیت های خود جوش است. ویژگی تشکیلات‌های خود جوش اینست که براساس اخلاص کار می‌کنند و نتیجه کار خود را در تاثیری که بر جامعه می گذارد  می بینند. رقابتش با دیگران بر سر اینست که کار وی تاثیر بیشتری روی جامعه نسبت به کار دیگران بگذارد. پس از مدّتی کارکردن این در وجود وی نهادی( نهادینه:اصطلاح اشتباه) می شود.  اگر بیاییم و نتیجه کار آنها را در قالب پول یا درجه و … به آنها بدهیم دیگر فرد به تاثیر فعالیّت خود در جامعه نگاه نمی کند بلکه آنچه برایش مهم است و آنرا بازده کار خود می بیند فیش حقوقی اش هست. رقابتش با دیگران بر سر رقم فیش حقوقی اش هست. پس از مدّتی پول برایش نهادی میشود. این در کنار حرص و طمع به پول بیشتر سبب می شود که عملکرد و بازده کاری برای وی مهم نباشد، پس از مدّتی تشکیلاتی که تا دیروز دنبال تاثیر بر جامعه بود و دغدغه اعضا این بود امروز به دنبال پول بیشتر است. بی مربوط نیست که ۸۰% بودجه دولتی صرف بروکراسی(کاغذبازی، سیکل اداری، نیروی انسانی، تجهیزات و…) می شود و فقط ۲۰% صرف خدمت نمونه چنین سازمانهایی را می توان در  مقایسه وضعیت فعلی و وضعیت اول انقلاب نهادهای انقلابی دید. رقابت را از خدمت و شهادت به پول، ترفیع و…تبدیل کردیم. ۴. مقام معظّم رهبری: هر چه را مردمی کردیم پیروز شدیم و هرچه را مردمی نکردیم شکست خوردیم. برای انهدام یک تشکیلات و نفراتش، یکی از راهها دولتی کردن،رسمی کردن  روابط بین اعضاء مبتنی بر بروکراسی و کم کردن روابط شخصی بین اعضاء می باشد. از جمله شاخه های این بحث می توان به جریان دولتی کردن مساجد و تأسیس هیأت امناء در مساجد در زمان دولت اصلاحات اشاره کرد که کارهای فرهنگی درون مساجد را با اختلال روبرو کرد، اشاره کرد. به معنایی دیگر کار فرهنگی خارج از چارچوب نظر هیأت امناء غیر منطقی قلمداد می گردد. در موارد بسیاری شاهد این بوده ایم که هیأت امنا حاضرند هیچ فعالیّت فرهنگی در مسجد صورت نگیرد ولی یک نفر جوان دست به کار فرهنگی نزند. هر چه و هرکه  را خواستیم نابود کنیم دولتی می کنیم. قسمت اول: https://eitaa.com/morabi_masjed/3848 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Din-Tashkilati-6-Bozorgan-Tashkilat-.pdf
1.48M
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی #جزوه دین تشکیلاتی۶   سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی بزرگانی چون: امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله العالی)، امام موسی صدر، شهید بهشتی و…. «دین تشکیلاتی۶» با عنوان «در محضر بزرگان تشکیلات» به خلاصه ای از اندیشه های تشکیلاتی امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله) و شهید بهشتی (ره) پرداخته است. جزوه اول: eitaa.com/morabi_masjed/3453 جزوه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/3539 جزوه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/3607 جزوه چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/3683 جزوه پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/3850 #دین_تشکیلاتی #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5965055665373185341.pdf
1.99M
جزوه مقدماتی راهنمای تشکیل گروه سرود PDF فهرست: ➕مقدمه (چرا سرود؟) ➕سرود چیست؟ ➕سرود از لحاظ قالب و فرم ➕ساختار سرود ➕صدای انسان چیست؟ ➕مراحل تولید صدا ➕انواع همخوانی ها ➕مراحل تشکیل گروه سرود: ۱. رهبر گروه ۲. انتخاب اعضا و تکخوان ۳. مکان تمرین ۴. امکانات مورد نیاز ۵. زمان و زمان بندی تمرین ۶. انتخاب سرود ۷. اجرای نمایشی ۸ نکات مهم ➕مراحل تمرین سرود ➕۲۰ نکته برای تمرین سرود ➕نکات مهم برای اجرا ➕ده فرمان برای اجرای سرود ➕خلاصه کوتاهی از مبانی تئوری موسیقی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه متربیان را به شنیدن مباحث دینی ترغیب کنیم؟ یکی از مشکلات عمده طرح مسائل دینی و اخلاقی در گروه های تربیتی آن است که مخاطبان نوعاً گمان می کنند این مباحث را قبلاً شنیده اند و به قول معروف" گوش شان از این حرف ها پر است". اگر شما به عنوان یک با این مشکل روبرو هستید و اعضای گروه، میل و رغبت کافی برای شنیدن حرف های شما را ندارند نکات ذیل را به دقت مطالعه بفرمایید: 🔹اول آنکه بدانید نوجوانان و جوانان  به طور فطری و بر اساس یک گرایش درونی به آموزه های دینی و اخلاقی علاقه مندند اما حوصله شنیدن مباحث تکراری، خشک، بی روح و کلیشه ای را ندارند، پس مباحث شان را به گونه ای در جمع مطرح کنید که با نیازهای فطری و درونی جمع گره بخورد. 🔹دوم آنکه در مسیر تربیت دینی، مربی باید لزوماً به انجام سه مرحله مهم و اساسی توجه داشته باشد: اول بسترسازی، دوم آموزش و سوم عمل به تکلیف یا همان رفتارسازی. در مرحله بستر سازی مربی باید از قبل و طبق طرحی مدون به آماده سازی مخاطب برای پذیرش آموزه های دینی بپردازد در این مرحله آشنا سازی متربیان با مفاهیم دینی و ضرورت فراگیری آن بسیار حایز اهمیت است. پس از آن نوبت به آموزش می رسد که این مرحله را می توان معادل" تبیین دین" دانست. در این مرحله، مربی سعی می کند به تغییر نگرش افراد بپردازد و به اصطلاح ایمان را در جان و دل آنان وارد نماید. و درنهایت در این دسته بندی آموزشی، مرحله سوم فرآیند تربیت دینی در افراد، عمل کردن به آموزه های دینی یا همان سلوک رفتاری است. بنابراین اگر مربی، قبل از بسترسازی مناسب (در مرحله اول) به آموزش بپردازد و بدون آموزش (مرحله دوم) انتظار عمل کردن را از مخاطب داشته باشد راه به بیراهه رفته است. 🔹وسوم آنکه اگر می خواهید اعضای گروه را برای شنیدن مباحث دینی و اخلاقی ترغیب نمایید لازم است با هدف رغبت انگیزی در مخاطبان، نکات و توصیه های ذیل را در طرح مسائل این چنین به کار ببندید: 🔸شروع بحث با طرح یک سؤال باشد، به گونه ای که مخاطب را به تأمل وادار کند و اهمیت موضوع برایش آشکار شود. 🔸طرح موضوع به شیوه ای جذاب و تازه با بکارگیری ابزارهای هنری یا وسائل کمک آموزشی نوین همچون پاورپوینت و امثال آن، صورت پذیرد. 🔸اعلام دقیق مدت زمان جلسه و تقسیم آن به دو بخش گفتگوی طرفینی و جمع بندی نهایی توسط مربی 🔸تأیید، تشویق و هدایت مباحث اعضای گروه به سمت و سویی که احساس رضایت مندی در جمع حاصل شود. 🔸استفاده از نکات علمی، به روز و جدید در جمع بندی نهایی توسط مربی و یا در خلال صحبت های اعضاء به گونه ای که مخاطب را تشنه شنیدن حرف های پایانی شما نماید. معنای این سخن آن است که اگر بر فرض کسی ادعا کند همه این حرف ها را نشنیده است هنوز در مرحله اول متوقف مانده و لازم است در ادامه به فهم، باور و عمل در این باره دست یابد. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینے http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3dd0631c0b5ee3c25fee9b746c42c1fae75972da.pdf
1.18M
روشهای تربیتی 🔸فرق اصل و روش 🔹فرق روش و شیوه 🔸دسته بندی روش ها مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت به سبک حضرت زهرا.pdf
52.2K
تربیت به سبک حضرت زهرا(س) ۸درس از حضرت زهرا سلام الله علیها در تربیت فرزند #تربیت #روشهای_تربیت مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح یک مسئله مهم در کار فرهنگی 👈 منوط دانستن کار به پول و امکانات 🔺شرح مسئله: به گمان بعضی از افراد، بدون پول و امکانات جریان فرهنگی حتماً محتوم به شکست خواهد بود و کار کردن با دست خالی و بدون حمایت مسئولان حتی در مخیله ی این افراد نیز نمی گنجد. 🔺پاسخ : اولاً در این خصوص تجربه ثابت کرده است که در مساجد و مجموعه های مدل و موفق کشور، هیچ وقت پول و امکانات حرف اول را نزده است بلکه در این مجموعه ها، پیشرفت کلی جریان کار، بیش از همه، مرهون ایثار، مجاهدت و دلسوزی جوانان پرشور، مومن و انقلابی بوده است. ثانیا برای انجام این کار مهم، ما نیز معتقدیم که در مقابل بودجه های کنگره آمریکا در مقابله با اسلام، نباید به صورت قطره چکانی و کمیته امدادی از فعالیت های فرهنگی_تربیتی جامعه حمایت کرد اما فرض را بر این بگذارید که یک سال بودجه های فرهنگی کشور قطع شود آیا در این صورت، شما حاضرید مجموعه خود را تعطیل کنید و کار فرهنگی نکنید؟ البته حقیقت امر آن است که مسئله بودجه، برای انجام کار فرهنگی، مسئله بسیار مهمی است، تسهیل کننده و تسریع کننده امور است اما اگر پول نبود که نباید کار را متوقف کنیم. بلکه مهم در این خصوص این است که ما بتوانیم با این کار باری از دوش نظام برداریم آن هم به صورت و خودکفا، نه آنکه خدای نکرده، باری بر روی دوش نظام باشیم. بنابراین هنر مربیان و فعالان فرهنگی و تربیتی در مجموعه های مختلف آن است که بتوانند در مدت زمانی کوتاه، مجموعه را به لحاظ نیازهای مادی خودکفاء نماید، تا حدودی به استقلال برساند و بتواند صرف نظر از کمک ها و حمایت های برون تشکلی قادر به ادامه حیات فرهنگی و تربیتی مؤثر و مفید در تشکل متبوعش باشد. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیتی دینی http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abesf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌سی ام: استفاده از نیردهای فعال •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضد تشکیلات قسمت سوم راهبردهای ضد تشکیلات ۵. یکی از مهم ترین شیوه های ضد تشکیلات،  ترویج حسّ غرور و خود شیفتگی در بین دشمن است. از این شیوه تیم های فوتبال استفاده زیادی می کنند. خود را در چشم حریف کوچک و حریف را در نظر خودش بزرگ جلوه می دهند تا گرفتار غرور شود. براساس تجربه عملیّاتی، تیم های عملیّاتی سپاه در داخل کشور هر وقت در پی پیروزی های گذشته احساس غرور کرده اند، عملیّات بعدی را با شکست سختی سپری کرده اند. در زمان جنگ نیز عملیّات هایی مانند رمضان و کربلای ۴ در پی غرور فرماندهان و نیروها از نتیجه عملیّات های قبل و تدبیر خود به شکست انجامیده است. به قول یکی از علماء، سنّت لا یزال الهی اینست که دماغ مغرور را به خاک بمالد.  راه علاج و پیشگیری از غرور اینست که هر  کاری را نتیجه تدبیر خدا  و فعل او بدانی و برای خودت هیچ اثری قائل نشوی مگر وسیله دست خدا قسمت اول: https://eitaa.com/morabi_masjed/3848 قسمت دوم: https://eitaa.com/morabi_masjed/3939 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ قسمت۵ تشکیلات یعنی نظم، یعنی تقسیم وظایف، یعنی اتصال و ارتباط و زنجیره ای کار کردن، این معنای تشکیلات است. ۱۳۶۰/۱۱/۲۷ #تشکیلات_کارآمد #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#گام_دوم_انقلاب تا ساعتی دیگر از سوی رهبر انقلاب اسلامی صادر خواهد شد: بیانیه #گام_دوم_انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان.
1_49830326.pdf
332.7K
📝نسخه PDF بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان 🔹در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند. 🔹بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. 🔹این گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور است نزدیک خواهد کرد. @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰 تجربـــه بیستم 🔹عنوان تجــــربہ🔹ایول شاگرد بهُلول عاقل 🔷🔹 شــرح تجـــربہ ✍ هر وقت در گروه ما، یڪ نفر حدیث و روایت قشنگی تعریف می ڪند، اعضای گروه دسته جمعی او را تشویق می ڪنند و می گویند:"ایول شاگرد امام صادق(ع) "(دو بار)، و وقتی یڪی از بچـه ها ، نڪتہ تأمل بر انگیز، حڪایتی زیبا و یا شعری حڪیمانه می گوید سایر اعضاء او رو تشویق می ڪنند و می گویند:"ایول شاگرد بهلول عاقل-(دو بار)- ویا "ایول شاگرد سعدی و حافظ"، "ایول شاگرد ملای رومی"،این مطلب را مربی متعهد یڪ گروه فرهنگی می گفت و می افزود: ما برای تنبیه و توبیخ افراد هم جملاتی را رمز گذاری ڪرده ایم ڪه به صورت غیر مستقیم به بچه ها می گوییم : شنیده ام یڪ نفر پایش لغزیده و مسیر را اشتباه رفته و مثلا˝ چنین ڪاری ڪرده است، پس ما بعنوان دوستان او متذڪر می گردیم: ما زیاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم همچنین در این روش می توان از تشویق های معنوی دیگر هم چون: "طیب طیب الله احسنت بارڪ الله" ونیز صلوات و "اجـرڪم عند الله" و امثال آن، متناسب با حال و هوای جلسه و سنین مخاطبان استفاده ڪرد. البته در این تجربه بهتر است تشویق بچه های ڪوچک و گروه های سنی دبستان به شیوه ای مشابه شیوه زیر باشد: "آفرین صد آفرین بچه خوب و نازنین فرشته روی زمین" 🔶🔸 هدف از اجــــراے تجـــربہ تشویق و ترغیب بچه ها به انجام رفتار و ڪردار نیڪ و گفتار پسندیده. 🔷🔹 نڪتـــہ مرتبط تڪمیلے ✍ البته، در انجام این قبیل تجربیات حتما˝ باید مراقب بود ڪه مبادا با تشویق های ما، ڪسی در گروه دچار توهم خود برتربینی شود، هم چنین باید توجه داشته باشیم ڪه در این روش همه اعضای گروه در شرایط مقتضی مورد تشویق قرار گیرند و نیز در تشویق ها و توبیخ های احتمالی افراد مورد ستایش و یا تحقیر واقع نشود. مثلا˝ به جای اینڪه بگوییم: شما الگوی راستگویی و صداقت در گروه هستی! بگوییم"احسنت به این صداقت در گفتار شما، راستگویی همیشه و از همه ڪس زیباست و از شما بچه مسجدی خوب و زیباتر. "ویا بجای اینڪه بگوییم: حیف است به امثال شما بگوییم بچه مسجدی و بسیجی؛ به آنها بگوییم:" حیف است ڪسی در این فضای معنوی دهانش را به واژه های نامأنوس آلوده نماید"، اینجا محل تردد ملائڪه است." این تجربه را هم چنین می توان:" مسیر احسنت گویان"، "ایستگاه تشویق و تنبیه"، "بچه خوب ایول داره"، ویا" بچه مشدی ماشاء الله "و از این دست نامید. 📚 " ت مثل تجربہ" محمد مهدے نجاتے مربے محــــور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😍 🔹تو فرد ، باید بدونید که او علاقه مندی های متفاوتی داره که قراره بین اونها شمای جای جدیدی واسه خودت باز کنی . این جا باز کردن قلق هایی داره .. هیچ کس از آدم متملق و چاپلوس و پاچه خوار و کسی که فکر میکنه بامزس خوشش نمیاد .. بجاش خیلی زیادن جذبی هایی که از استواری و و خوش برنامه بودن و منظم و متعهد بودن و... سرگروشون خوششون بیاد. پس بجای اینکه بهش بگید براش ها دارید ؛ بزارید بفهمه واسه خودتون برنامه ها دارید .. اونوقت همه جوره خرج میکنه تا به شما برسه ...👌☑️ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا