علل نیامدن خواستگار از این قرار است:
1. قصور یا تقصیر خود دختر؛
2. قصور یا تقصیر اعضای خانواده؛
3. نقص عضو یا مشکل جسمی دختر؛ (براي جبران اينگونه نقص ها، بايد استعدادهاي خود را شناسايي و شكوفا سازد.)
4. محله نامناسب برای زندگی؛
5. انزوا جویی دختر؛
* گذشته ها، گذشته است و به فرموده حضرت علی: «ما فات مضى و ما سيأتيك فاين قم فاغتنم الفرصه بين العدمين.
اما نکات:
1. نوریان مرنوریان راطالبند ناریان مرناریان را جاذبند. «کبوتر با کبوتر ، باز با باز».
2. حضور اجتماعی داشته باشید.
3. برای ازدواج، هیچ موقع سرنوشت دیگران را با سرنوشت خود، مقایسه نکنید.
4. در مسأله ازدواج نه وسواس و نه بی احتیاطی (توقعاتتان را نسبت به ازدواج كاهش دهيد)
5. اگر به دور از احساسات، ملاک های خود را در فردی پیدا کردید و با تحقیق و مشورت به این نتیجه رسیدید که فرد مناسبی برای زندگیست، در این صورت می توانید از فرد واسطه استفاده کنید.
6. از گوشه گیری و تنهایی بپرهیزید. حضور در اجتماع مانند کلاس های آموزشی، مجالس مذهبی زنانه، مجالس فامیلی و...
7. برخی اوقات خدای متعال، بندگان صالح خود را با صبر امتحان می کند. إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ
8. شرايط خود را شرايط خاص و ويژه اي ندانيد و با خود اينگونه تلقين نكنيد «فقط من هستم كه اين مشكل را دارم»
9. از توکل به خدا و توسل به اهلبیت غفلت نکنید. مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً
* دعاي «يا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكارِه» كه دعاي هفتم صحيفه سجاديه مي باشد، بزرگان براي رفع مشكل ازدواج، توصيه مي كنند .
@javadheidari110
audio_2020-06-23_22-43-47.ogg
1.1M
❎ آیا در خصوص آفرینش جهان در قران تناقض وجود دارد؟
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
♻️شبهات #اعتقادی
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
پرسش:
انسان بعدازاینکه میمیرد کجا میرود؟ چه سرنوشتی در انتظار اوست؟
............................................................................
..........................................................
✍️پاسخ:
نکته اول: اولین منزل انسان بعد از مرگ، عالم برزخ هست. قرآن کریم تصریح کرده است که انسان بعد از مرگ، با عالم برزخ مواجه است که تا روز قیامت ادامه دارد.
قرآن کریم می فرماید: «... وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى يَوْمِ يُبْعَثُون»؛ «و پشت سر آنان برزخی است تا روزی که برانگیخته شوند!». (1)
نکته دوم: سرنوشت انسان پس از مرگ، مرتبط با نوع عملکرد او در دنیاست.
امام سجاد علیهالسلام در روایتی فرمودند:
«إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِالنِّيرَان»؛ «قبر باغی از باغهای بهشت و یا چاهی از چاههای جهنم هست». (2)
اگر بار خار است، خود کشتهای
وگر پرنیان است، خود رشتهای
نکته سوم: در منظومه روایی، کلمه «قبر» بسیاری از اوقات به معنای عالم برزخ هست و مقصود قبر خاکی نیست.
امام صادق علیهالسلام فرمودند: «الْقَبْرُ مُنْذُ حِينِ مَوْتِهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»؛ «قبر از لحظه مرگ است تا روز قیامت». (3)
نکته ی چهارم: بعد از بسته شدن پرونده ی برزخ با نفخه ی صور اول و گذشت زمانی، با نفخه ی صور دوم صحنه ی قیامت برپا شده و همگان برای حسابرسی در درگاه الهی حاضر می شوند.
و بعد از عبور از ایستگاه های مختلف قیامت، سرانجام انسان یا بهشت است و یا جهنم.
پینوشتها :
1. مؤمنون/100
2. تفسير القمي، ج2، ص: 94
3. الكافي (ط - الإسلامية)، ج3، ص: 242
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
دعوتنامه📣💭📣💭📣💭📣
سلاااااام😍✋
🎉🎊🎉🎊🎉 مژژژژده یه خبر خوب
🚠 میخایم بریم سفر
🌄🏞 سفربه شهرنور
🏃♂🏃♂ عجله کن
جانمونید😉
سواربارهواپیماشو
✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️
کمربندتوببند
یاااااعلییییی
🕊👇🕊👇🕊👇🕊👇🕊👇
https://eitaa.com/joinchat/3543334964C9f29a9e085
#بزنم_به_تخته
⁉️اینکه میگن «بزنم به تخته» تا چشم نخوری، یعنی چه ؟ آیا این حرف ریشه دینی داره؟ توضیح بدید؟
🔰 پاسخ:
اصطلاح «بزنم به تخته» یا «بزن به تخته» اشاره به نوعی خرافه دارد که فردی برای دوری از بدشگونی قضا و قدر و یا دور شدن از چشم و نظر بد به تکهای چوب یا تخته میزند.
🍃 این اتفاق به خصوص زمانی رخ میدهد که یک اتفاق خوب برای آن فرد بیفتد و به مراد دلش برسد و یا تعریف و تمجیدی از خود بکند یا بشنود.
👈 در گذشته در بسیاری از مناطق دنیا مردم بر این اعتقاد بودند که خداوند درون درخت زندگی میکند. با این وصف درخت برای آنها از ارزش بالایی برخوردار بود. به همین خاطر بتهای خود را چوبی میساختند و وقتی که به مشکلی بر میخوردند، به آن درخت دست میزدند و یا به بتهای چوبیشان ضربه میزدند تا به قول خودشان خدا را بیدار کنند و از او بخواهند تا ایشان را در برابر سختیها و مشکلات و بلایا مراقبت نماید.
✍ از این رو امروز هم مردم به شکلی خرافی برای دورماندن از اتفاقات بد و چشمزخم، به چوب و تختهای میزنند تا به این طریق آن بلا را از خود دور کنند.
✅ این اتفاق در برخی از کشورها هم رایج است، از جمله ؛
🔷ایرلند
عده ای بر این باورند که منشاء این عبارت از ایرلند میباشد. شاید دلیلش این است که ایرلندی ها برای آگاه ساختن و تشکر از «Leprechauns : فرشته های ایرلندی در شمایل مردی پیر با شنل های سبز و قرمز» به تنه درختان میکوبند تا بد اقبالی را از آنان دور نگه دارند.
🔶اسپانیا
در برخی کشورها همچون اسپانیا، مرسوم است که پس از حادث شدن امری که ممکن است سبب بروز بدبیاری گردد، همچون برخورد با عدد ۱۳ یا یک گربه سیاه در خیابان، قطعه چوبی را لمس کرده یا بر روی آن میزنند. مردم اسپانیا بر این باور هستند که باید این کار را پس از آنکه متوجه نشانه های بدشانسی شدند، انجام دهند.
🔴انگلستان
در فرهنگ انگلیسی باستان، «Knock on the wood» یا «touch wood» (بزن روی چوب) زمانی که افراد میخواستند در رابطه با یک راز یا یک مطلب محرمانه با یکدیگر صحبت کنند، به جنگل میرفتند و برای آنکه شیاطین صدای آنها را نشنوند، با دست به درختان میزدند. افسانهای دیگر در این رابطه این میباشد که این کار عملی بوده برای احضار روح تا کاری را که فرد احضار کننده میخواهد برایش انجام دهد. نسخه دیگر آن نیز از این قرار است که عدهای از راهبانی که صلیب چوبی به گردن می انداختهاند، بدان ضربه میزدند تا شر را از خود دور کنند.
🔵روم باستان
در رومانی این خرافه وجود دارد که با لمس کردن یا ضربه زدن به چوب میتوان از بروز اتفاقات بد جلوگیری کرد. یک دلیل دیگر نیز میتواند این باشد که راهبان صومعه با سیمانترون بازی میکردند یا بدان ضربه میزدند.
🔶بلغارستان
در بلغارستان لمس کردن تخته فقط برای محافظت در برابر اخبار بد و ناگوار است و نه الزاماً افزایش شانس یا چیز دیگر. مردم زمانی این کار را میکنند که خبر بدی بشنوند یا اتفاق بدی برای کسی بیفتد. مرسوم این است که ابتدا بگویید «خدا رحم کنه» و بعد به نزدیک ترین چوب در دسترس (البته به غیر از میز چوبی) ضربه بزنید و آنگاه با همان دستی که ضربه زدید گوشتان را به پایین بکشید. اگر چوبی در دسترس نبود، مجاز هستید به سرتان ضربه بزنید. ضربه زدن به سر از این ضرب المثل نشئت گرفته که میگوید:«سر احمق، چوبی است.»
🔷صربستان
در صربستان زمانی که به نکته مثبتی در رابطه با شخصی اشاره میشود، این کار را میکنند تا بلکه آن خصیصه مثبت و خوب از بین نرود. معمولاً در هنگام ضربه زدن به چوب می گویند: да куцнем у дрво یعنی «میزنم به تخته»
💢 و اما در ایران عقیده بر این است که هنگام تعریف از خوبی های کسی یا چیزی برای چشم نخوردن به تخته یا وسیله چوبی میزنند. در ایران همچنین از این عبارت به نوع دیگری نیز استفاده میشود. آنگاه که کسی خواب بدی دیده به او می گویند به زیر درختی به خصوص کنار تنه درخت برود و خوابش را آنجا بازگو کند و به تنه درخت ضربه بزند.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
دلائل_زنده_بودن_امام_زمان_عج_استاد_جواد_حیدری.mp3
4.02M
📌 #پادکست | دلائل زنده بودن امام زمان (عج)
🎙استاد جواد حیدری🎙
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
نظر شما در مورد چاه جمکران، چیست؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته اول : چاه جمکران، هیچ قداست و موضوعیت شرعی و هیچگونه ارتباطی باوجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ندارد.
نکته دوم : عریضهنویسی، در روایات اهلبیت علیهمالسلام بیانشده است و جنبه شرعی دارد.
در کتاب بحارالانوار، بابی است تحت عنوان «کتابه الرقاع للحوائج الى الائمه صلوات الله علیهم و التوسل و الاستشفاع بهم فی روضاتهم المقدسه و غیرها» ؛ «باب نوشتن عریضه برای برآورده شدن حوائج به ائمه علیهمالسلام و توسل به آنها و طلب شفاعت از آنها در حرم آنها و موضوعات دیگر». (1)
نکته سوم : در روایات مربوط به عریضهنویسی بیانشده است که : عریضه در آب یا در چاهی انداخته شود. از امام صادق علیهالسلام نقلشده است: «...ثُمَ تَطْوِي الرُّقْعَةَ وَ تَجْعَلُهَا فِي بُنْدُقَةِ طِينٍ ثُمَّ اطْرَحْهَا فِي مَاءٍ جَارٍ أَوْ فِي بِئْر...»؛ «نامه عریضه را می پیچی و در میان گل قرار میدهی و در آب جاری یا در چاهی میاندازی». (2)
اما اینکه حتما در چاه موجود در جمکران انداخته شود هیچ دلیلی ندارد.
پینوشت ها:
1. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج99، ص: 231
2. المصباح للكفعمي (جنة الأمان الواقية)، ص: 403
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗
©: @javadheidari110
╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
#حکم_شرعی
#غیبت
سوال:
💠 غیبت در اصطلاح فقهی به چه معناست؟
امام خمینی:اگر صفتى ناروا در شخص باشد یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بىاطلاعاند و دوست ندارد کسى آن را براى دیگران بازگو کند، بازگوکردن آن در غیاب او پیش دیگران، غیبت است.
آیت الله خامنه ای: غیبت آن است که پشتسر مسلمان، عیبی گفته شود که عرفاً مستور است؛ مشروط به اینکه بهقصد تنقیص باشد یا در نزد عرف، تنقیص بهحساب آید.
آیت الله سیستانی: مراد از غیبت این است که انسان عیب پنهانی (مستور) شیعۀ دوازدهامامی را در غیاب و پشتسرش نزد دیگری یاد کند.
آیت الله مکارم شیرازی:غیبت آن است که عیب پنهانى کسى را پشتسر او بگویند؛ ولى اگر مسئلۀ مهمى مطرح باشد، مانند مشورت و اصلاح ذاتالبین، این کار استثنا شده است و غیبت شمرده نمیشود.
📚 پی نوشت:
سیدروحالله خمینی، استفتائات، ج۲، ص۶۱۸، س۹؛ سیدعلی سیستانی، توضیح المسائل جامع، ج۱، م۲۲۶۴؛ ناصر مکارم شیرازی، استفتائات جدید، ج۱، س۵۵۲، ص۱۵۹؛ سیدعلی خامنهای، سایت (www.leader.ir)، پرسشهای متداول، مسائل فرهنگی و اجتماعی، س۴۲۹.
🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/amirsalehi110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
🍀🍁 *ارزش خوشحال کردن مومن*
💠 امام صادق علیه السلام فرمودند:
🔹مِن أَحَبِّ الاَعمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ إِدخَالُ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِنِ
🔹إِشبَاعُ جَوعَتِهِ أَو تَنفِيسُ كُربَتِهِ أَو قَضَاءُ دَينِهِ
🔸 *محبوب ترين و دوست داشتنی ترين اعمال در پيشگاه خداوند تبارك و تعالى خوشحال كردن مؤمن است؛*
🔸 *به اين كه يا او را 👈از گرسنگى سيرش كند؛ يا 👈او را از گرفتارى نجات دهد؛ يا 👈قرض و دينش را اداء نمايد.*
📚 كافي ج ۲ ص ۱۹۲
🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/amirsalehi110
audio_2020-06-26_20-27-09.ogg
715K
❎ شیطان صفت غرور وتکبر از کجا و از کی گرفته؟
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
♻️شبهات #اعتقادی
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
✍️با سلام
⁉️یکی از سوالات پرتکرار از طرف پرسشگران عزیز این هست:
چرا باید فرزندان، جریمه ی خطاها و ظلم های پدر و مادر خود را پرداخت کنند؟
چرا وقتی پدر و مادر ظلم می کنند، اثر آن تا نسل ها بین فرزندان باید باقی باشد؟
خدا رحمت کند گذشتگان شما را، یاد دارم پدر عزیزم(رحمة الله علیه)، استناد می کردند به این ضرب المثل محلی: «پدران کنند، رود بی خبران کِشَند». (رود بی خبران: فرزندان و نسلی که خبر از ظلم پدران نداشتند)
آیا این مساله با عدل خدا سازگار است؟
در پاسخ باید عرض کنم:
دقیقا به خاطر عادل و حکیم بودن پروردگار عالم این صحبت ها هیچ مستند و مبنای دینی ندارد.
خداوند هیچ فردی را به خاطر عمل و کارکرد دیگری «عذاب»، «تنبیه»، «گوشمالی» ووووو نمی کند...
به عنوان یک قاعده ی کلی: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى»
اما آنچه باید بدانیم: برخی آثار، آثار طبیعی است که قانون و نظم دنیا آن ها را اقتضا دارد و اتفاق می افتند.
اگر پدر و مادری در تربیت کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که: فرزند در امر تربیت کمیتش می لنگد ..
اگر پدر و مادری در امر تغذیه کوتاهی کنند: اثر طبیعی آن این است که : فرزند سوء تغذیه می گیرد..
اثرهای طبیعی مشروط به دانستن و ندانستن نیست..
آتش جایی بیافتد می سوزاند.
شراب کسی بخورد، مست می شود.
این ها مثال برای آثار طبیعی است و مشروط به علم نیست.
اما عذاب از طرف خدا، مانعیت از قرب به سوی خدا، از این سنخ نیستند.
موفق باشید.
♻️شبهات #اعتقادی
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از روزنوشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از زشتی دنیا به خاطر وجود آدمهای بد است، اما بخش عظیمی از این زشتی به سکوت انسان های خوب باز می گردد.
سکون و سکوت، ظلمیست که جز با تکاپو و تحرک درمان نخواهد شد.
و تکاپو نه به معنای اختلال که به معنای بی تفاوت نبودن در مقابل ظلم است.
بر همه ی ماست که با قلم و قدم، ظلم را فریاد بزنیم و عدالت را طلب نماییم.
#عدالت
#ظلم_پذیری_ممنوع
#مظلوم_با_منظلم_فرق_دارد
#منظلم_نباشیم
https://eitaa.com/roznevesht
⁉️پرسش:
روش خواندن نماز یکشنبه ماه ذی القعده چگونه است؟
🔴پاسخ :
دستور کلی برای خواندن نمازهای مستحبی، به صورت دو رکعتی است. بنابراین، اگر توصیه به چهار رکعت نماز مستحبی در موردی شده باشد، لازم است دو نماز دو رکعتی خواند.[1]
اما راجع به خواندن این نماز در ایام دیگر سال، در خود روایت تصریح به اجازه این کار شده است که متن روایت به صورت کامل چنین است:
رسول خدا(ص) در روز یکشنبه ماه ذى القعده فرمود: «ای مردم! کدامیک از شما میخواهید توبه کنید؟» گفتند: رسول خدا! همه ما میخواهیم توبه کنیم. پیامبر فرمود: «غسل کرده، وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورید. در هر رکعت یکبار "فاتحة الکتاب"، سهبار "قل هو اللّه احد" و یکبار "معوذتین" (قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس) بخوانید. آنگاه هفتادبار استغفار نموده و در پایان "لا حول و لا قوّة إلا باللّه" بگویید. سپس بگویید: "یا عزیز یا غفّار اغفر لی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فإنّه لا یغفر الذّنوب إلا أنت"؛ اى عزیز! اى بخشاینده! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را بیامرز که جز تو کسى گناهان را نمیآمرزد».
آنگاه فرمود: «بندهاى از امت من چنین عملى را انجام نمیدهد، مگر اینکه از آسمان به او ندا میرسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت آمرزیده شد. فرشته دیگر از زیر عرش ندا میکند: اى بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. منادى دیگرى صدا میزند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى مینمایند. فرشته دیگرى ندا میکند: اى بنده! با ایمان از دنیا میروى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا میزند: پدر و مادرت راضى میشوند، گرچه خشمگین باشند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. جبرئیل ندا میکند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور میدهم که با تو خوشرفتار بوده، بهخاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».
گفتند: ای رسول خدا! اگر کسى در زمان دیگرى چنین بگوید چطور؟ آن حضرت فرمود: «چیزهایى را که گفتم براى او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت».[2]
گفتنی است؛ این روایت را تنها سید بن طاوس به نقل از انس بن مالک آورده است و در منابع دیگر شیعی نیامده است. از متن روایت نمیتوان استنباط دو رکعت یا چهار رکعت نمود؛ زیرا در آن سخنی از تشهد و سلام نیامده اما چون در فقه، نمازهای مستحبی – جز در مواردی که تصریح به خلاف باشد - به صورت دو رکعتی است و از آنجا که در مورد این نماز تصریحی به چهار رکعتی بودن وجود ندارد، باید آنرا به صورت دو نماز جداگانه دو رکعتی خواند و سپس در آخر چهار رکعت، استغفار و دعای آن خوانده شود.
[1]. طباطبایی یزدی، سید محمد کاظم، العروة الوثقی، ج 2، ص 111، بیروت، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، چاپ دوم، 1409ق.
[2]. ابن طاووس، علی بن موسی، إقبال الأعمال، ج 1، ص 308، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1409ق.
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
Peloralizm_21-3-93.mp3
15.81M
#کلام_جدید_مستجر_پالتاک_ایرانیان_خارج_از_کشور
#پلورالیزم
#سروش
#جان_هیک
#فلسفه_دین
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
📚 انجام معاملات بورس با قرار داد مضاربه
💠 سؤال: آیا در قرارداد #مضاربه، عامل می تواند #سرمایه را در #بورس، برای خرید و فروش #سهام به کار بگیرد؟
✅ جواب: قرارداد مضاربه برای خريد و فروش سهام، اشکال ندارد و بايد سهم هر یک از دو طرف از سودهای به دست آمده از خريد و فروش، به صورت درصد، تعيين شود و تعيين مقدار معين از #سود به صورت ماهانه برای #سرمايه_گذار، صحيح نيست، اما برای پرداخت مبلغ معين در هر ماه، می توان پس از تعيين درصد سهم عامل و سرمایه گذار از سود، ماهانه مبلغی به عنوان علی الحساب به سرمايه گذار پرداخت شود و در پايان قرارداد بر اساس درصد تعيين شده در متن قرارداد، سهم هر يک از عامل و سرمایه گذار، محاسبه يا مصالحه شود.
#احکام_معاملات #احکام_بورس
🆔 @leader_ahkam
🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/amirsalehi110
♻️ اف بر شما
🔰 پاسخ حمید رسایی به نامه پراکنی اخیر موسوی خوئینیها به رهبر انقلاب:
اف بر شما جماعت منافق صفت
تو انتخاباتا رأی نمیارید، میگید تقلب شده!
رأی میارید، حال کار کردن ندارید،
مشکلات تلنبار میشه، ملت عصبانی میشن،
میگید رئیس جمهور که هیچ کارس!
اختیارات دست رهبریه، اونه که باید ورود کنه!
رهبری ورود کنه، میگید این که دیکتاتوریه،
پس مردم چرا رأی دادنو رییس جمهور انتخاب کردن!
رهبری ورود نکنه، میگید پس رهبر چیکارس!
با تحمیل توافقنامههای ننگین مثل برجام هسته ای که هیچ غلطی نکردین،
الان گناه پذیرشش رو انداختین گردن رهبری،
حالا دوباره دنبال مذاکرهاین،
ماموریت دارین برجام موشکی و برجام منطقهای رو تحمیل کنین
مملکت را قفل کردین تا مردم را عصبانی کنین،
اف بر شما، لعنت بر شما که فرصت سوزید،
شما سربازان دشمنان این ملتید...
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از محمد جواد عباسی ولدانی
🔴خون دل از "خوئینی ها"
▪️در این روز ها که از طرفی کشور اسلامی مثل بقیه ی ملل در بحران مبارزه با ویروس منحوس می کوشد
و از طرفی دیگر مفسدان اقتصادی در آتش خشم عدلیه خاکستر میشوند
به جای امیدوار کردن ملت و یاد آوری آرمان ها و رشادت های شهدا٬ عده ای در کوس نا امیدی و البته انتقام آمال برآورده نشده ی خویش می نوازند.
▪️خوئینی ها که روزگاری خود کُنده ی تنور معاندان نظام اسلامی بوده، حال به عنوان منتقد و دایه ی مهربانتر از مادر، بی شرمانه نامه ی سرگشاده به رهبر انقلاب می نویسد و خود را دلسوز اوضاعی میداند که خود و همفکرانش عامل اصلی آن بوده اند.
به راستی او خیال می کند نسل اول انقلاب نسبت به خوش خدمتی های او فراموشکار شده اند؟؟
و یا نسل دوم و سوم انقلاب به تاریخ طولانی خیانت های امثال او نمی نگرند؟؟!
به عنوان نمونه برخی از مواضع او را یادآور شده تا در این میان نقش منتقد، دلسوز و مخرّب ساختارهای نظام اسلامی آشکارتر گردد:
«قبل از انقلاب اسلامی»
- او در مخالفت با مهره های اصلی انقلاب و تخریب شخصیت آنان می گوید: آقای مطهری و آقای مفتح که تدریس در دانشگاه را پذیرفته اند با حکومت سازش کرده و تبدیل به ترمز انقلاب شده اند.(1)
- حداد عادل در باره ی گرایش های فکری او میگوید: موسوی خوئینی ها در مسجد جوزستان تهران، خودش جریانی شده بود و سخنرانی هائی با این گرایش(مارکسیسم) می کرد.(2)
- حجت الاسلام شجونی تصریح می کند: آقای مطهری معتقد بود که او مارکسیست شده است.(3)
- حجت الاسلام ناطق نوری در اینباره می گوید: من بعد ها در دادگاه فرقان از یکی از اینها سوال کردم که شما از کجا به اینجا رسیدید؟
او گفت: ما اول تفسیر پرتوی از قرآن را خواندیم بعد دیدیم یک کسی روشنفکر تر از او تفسیر میگوید و رفتیم به مسجد جوزستان در خیابان نیاوران قدیم. بعد دیدیم یکی انقلابی تر از همه ی اینها آمده و روشنفکر تر از همه ی اینهاست و او اکبر گودرزی است.(4)
- حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ی اسلامی میگوید: ترور شهید مطهری به دست گودرزی یکی از عناصر گروه فرقان٬ نشان می دهد که موسوی خوئینی ها همیشه در قامت یک عنصر پشت پرده در صدد ایجاد کودتا و یا آشوب در جامعه ی اسلامی ایران بوده است(5)
«بعد از انقلاب»
- آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی میگوید: آقای آل اسحاق برای من نقل کردند که روزی که آقا(آیت الله خامنه ای) انتخاب شدند، آقای خوئینی ها که از جلسه بیرون آمدند گفتند: بهترین شخص بود که انتخاب شد و بهتر از ایشان کسی را نداریم، فقط نگران این هستم که مملکت به آمریکا گرایش پیدا کند.(6)
- او در بهمن ماه 87 اینگونه میگوید: ما باید بیائیم و توان بگذاریم به هر قیمتی رهبری را از تخت پائین بکشیم. او باید بفهمد که این مملکت آن طور نیست که ایشان هرجور بخواهد به هرسمت بکشد. خاتمی و یارانش اکنون کلی تجربه دارند.(7)
- به روایت نشریه ی رمز عبور شماره ی سوم موسوی خوئینی ها در دیدار علی محمد حاضری مورخ۸۸/۳/۲۶ می گوید:
من به دوستان گفتم در شورای نگهبان اگر میخواهند مطلبی در مورد انتخابات شروع کنند ابتدا از آقای خامنه ای شروع کنند و بگویند تخلفات از ایشان شروع شده است. ایشان میداند اگر یک قدم عقب برود(ابطال انتخابات) باید تا آخرش عقب برود.
- محمد حسین صفار هرندی اظهار داشت: موسوی خوئینی ها در یکی از کلاسهای درسش در یکی از واحد های دانشگاه آزاد عنوان میکند که:اصلا ولایت مطلقه ی فقیه اساسا مسئله ی قابل قبولی نیست و نمیشود آن را پذیرفت... .من زمان امام(ره) هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم اما از آنجائی که امام جاذبه ی فوق العاده ای داشت و ما نیز از شاگردان ایشان بودیم رویمان نمی شد که جلوی امام مخالفت کنیم اما حالا که این شرایط نیست من می گویم که از ابتدا هم این مسئله را قبول نداشتم(8)
- او درمورد رابطه با آمریکا که شائبه اش را در رهبری انقلاب می دید می گوید:
در یک نگاه منطقی و تحلیلی موضوع رابطه با آمریکا به عنوان یک معضل به حساب نمی آید، این مسئله توسط برخی از افراد به یک مسئله ی بزرگ تبدیل شده است. ما زمانی انقلاب کردیم و آمریکا با انقلاب ما مخالفت کرد و ما نیز متقابلا پاسخ آن را دادیم اما نباید با آمریکا در یک وضعیت ثابت ماند.(9)
اینها همه، گوشه ای از مواضع و نظرات دلسوز این ایام کشور در مورد انقلاب اسلامی و ساختار های آن بود.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
هدایت شده از محمد جواد عباسی ولدانی
پی نوشت ها:
(1)«در لایه های پنهانی، با مجاهدین هماهنگ بودند»شجونی، جعفر. ماهنامه یاد آورسال سوم، شماره های 6و7و8 فروردین ماه.ص97-92.
(2)«در لایه های پنهانی، با مجاهدین هماهنگ بودند» حداد عادل، غلامعلی. ماهنامه یاد آور سال سوم، شماره های 6و7و8 فروردین ماه ص30-25.
(3)«در لایه های پنهانی، با مجاهدین هماهنگ بودند»شجونی، جعفر. ماهنامه یاد آورسال سوم، شماره های 6و7و8 فروردین ماه.ص97-92.
(4)باز خوانی یک پرونده ی ترور بعد از33سال به روایت قاضی پرونده، از قبل از انقلاب نسبت به مطهری کینه داشتند.روزنامه جام جم12 اردیبهشت1391.
(5)ترقی،موسوی خوئینی ها مدیریت کودتای مخملی را بر عهده داشته است.ایرنا،26مهر1388.
(6)محمد رضا امینی. کتاب سراب سیاست ص59.
(7)سردار جعفری تشریح کرد:مواضع و مقاصد ساختار شکنانه ی خاتمی، موسوی خوئینی ها و تاج زاده، ایرنا11شهریور1388.
(8)روزنامه ایران25مهر1388.
(9)هفته نامه پنجره، عالیجناب خاکستری صحنه گردان پنهان حوادث اخیر.سال اول شماره14،شنبه18مهر1388.
به نقل از کتاب(بازگشت از نیمه ی راه)
👆👆👆👆👆👆
سلام علیکم
یادداشتی از عزیزدلم آقای محمد جواد عباسی -از طلاب مدرسه ی امام صادق چهارباغ-اصفهان
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
چرا در قرآن دستور به زدن زنان دادهشده است؟
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
نکته اول : در فرهنگ قرآن کریم ، زن و مرد در حقوق مادی و معنوی مساوی بوده و تفاوتی میان آنها وجود ندارد .
«هر كس از مرد و زن كار نيكى بهشرط ايمان به خدا بهجای آرد ما او را به زندگانى خوش و باسعادت زنده ابد مىگردانيم و اجرى بسيار بهتر از عمل نيكى كه مىكردند به آنان عطا مىكنيم».)1)
نکته دوم: هنگامیکه به کتابهای لغت مراجعه میکنیم یکی از معانی (ضرب)، تکان دادن و هوشیار کردن هست(2) و این معنا با در نظر گرفتن شرایط ضرب (نباید باعث کبودی و آمدن خون شود) و ابزار ضرب (گرسنگی، مسواک،دستمال پیچیده)،در بیانات نورانی اهلبیت علیهمالسلام تقویت میشود.
پیامبر اکرم صلواتاللهعلیه و اله میفرمایند : من تعجب میکنم از كسى كه همسرش را میزند درحالیکه خود اولى از او به كتك خوردن است ، زنانتان را با چوب نزنید، زیرا در آن قصاص است، ولى آنها را به گرسنگى و ندادن پوشاك بزنید تا در دنیا و آخرت سود برید.(3)
محقق سبزواری میگوید:«مراد از ضرب، ضرب تأدیبی است ،نباید سخت باشد و باعث كبودى شود و نباید با شلَاق و چوب او را بزند و بعضى از اصحاب گفتهاند نباید بهصورت و لگن و شكم بزند).4)
نکته سوم : جواز ضرب(زدن) بامعنای مذکور، همانگونه که در خود آیه شریفه تصریحشده، منحصر به حالت نشوز زنان و آنهم بعدازاینکه راهکارهای عقلی و عاطفی کارساز نبوده ،هست (نشوز آن است که زن در مقابل تکلیف اختصاصیاش نسبت به شوهر بدون هیچ عذر موجهى سرپیچى نماید).
نکته چهارم : چقدر زیباست که همگان در مسئله ی معاشرت با زنان ، اهلبیت علیهمالسلام را الگوی خود قرار دهیم ، که همیشه با مهربانی و گذشت ، باعث تنبه و بیداری طرف مقابل خود میشدهاند.
پینوشت :
1. نحل/97
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🆔 @javadheidari110
هدایت شده از فقه و احکام رهبری (leader.ir)
📚 مسح بر موهای بلند سر
💠 سؤال: اگر با شانه کردن موی سر، موها تا مثلاً مقابل چشم می رسد، آيا لازم است برای #مسح_سر، فرق باز کنيم؟
✅ جواب: مسح بر روى مويى كه در قسمت جلوى سر روييده كفايت مى كند، البته اگر مويى كه در قسمت جلوى سر روييده به اندازه اى بلند باشد كه با شانه زدن از قسمت جلوى سر بگذرد، #مسح روى آن مقدار كه از جلوى سر مى گذرد صحیح نيست؛ چه اين موها آويزان باشد و چه روى قسمت #جلوى_سر جمع شده باشد.
#احكام_وضو #وضو_با_موی_بلند
🆔 @leader_ahkam
⁉️درمان وسواس
1️⃣- عدم پاسخ دهي.
2️⃣- تقابل به ضد. (مثلاً وسواس در قرائت را بخواند و رد شود. یا در نجاسات، دست بزند.)
3️⃣- فرمان ايست. (به طور عمد، افكار وسواسي خود را آزاد بگذارد و در اين بين ناگهان درمانگر یا وسواسی با صداي بلند و بيزار كننده، فرياد مي زند: ايست !؟!)
4️⃣- استفاده از تلقینات مثبت: مثلاً نمازهایم صحیح است و خداوند آنرا می پذیرد و مانند این جملات ...
5️⃣- غرقه سازی (مواجه کردن فرد وسواس با اموری که از آن ها بیزار است- البته گاهی باید به صورت تخیلی و ذهنی اتفاق بیافتد)
6️⃣- درمان دارويي.
7️⃣- بهره از ادعيه و اذكار خاصي از جمله «لا اله الاالله» و «لاحول و لا قوة الابالله».
📚چند کتاب:
ـ «شناخت و درمان وسوسه و وسواس» نوشته محمود ارگانى بهبهانى از انتشارات مجمع ذخاير اسلامى
ـ «درمان رفتارى وسواس» نوشته گيل اساستكتى، ترجمه عباس بخشىپور رودسرى و مجيد محمود عليلو از انتشارات نشر روان پويا (سال 1376)
ـ وسواس و درمان آن نوشته آيه الله مظاهرى
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
فرشته ای که روی شونه سمت راستم نشسته امروز بهم گفت ...
داداش حداقل یه صلوات بفرست ببینم خودکارم کار میکنه یا نه😂😂😂😂😂😂